Ten artykuł jest już co prawda zamieszczony na www.hp.imro.pl/hogsmeade/, ale nie jest to artykuł skopiowany, a napisany przeze mnie, na co wskazuje chociażby taki sam nick autora.
Wszyscy głowicie się nad tym jaki jest 6 horckrux (Dumbledore powiedział, że jest 6 horckruxów, a siódma część duszy jest w ciele voldemorta - to znajduje się w rozdziale zatytułowanym "Horckruksy"). Moim zdaniem Voldemort ma duszę podzieloną o wiele więcej niż sześć razy (jeśli założymy, że dusza dzieli się przez samo morderstwo, a dopiero jakieś zaklęcie może przelać część duszy do jakiegoś przedmiotu lub zwierzęcia, jeśli natomiast nie użyje się zaklęcia, oderwana część duszy nadal zostaje w ciele , bo nie wydaje mi się, aby latała sobie ona po świecie:)). Dowodem na to, że V. popełnił więcej niż 6 morderstw jest chociażby jezioro w jaskini nad morzem. Było tam pełno trupów, które najprawdopodobniej zginęły z ręki Voldemorta.
Jego ofiary , dzięki którym powstaje Horckrux są pieczołowicie wybrane. Są to osoby ważne, tak jak przedmioty lub potencjalne zwierzęta (Np. Nagini), w których Voldemort zamyka swoją część duszy.
W rozdziale o horckruxach prof. Dumbledore podzielił się z Harrym i z nami swoim przypuszczeniem. Harry był ważny dla Voldemorta. Zabijając Harry'ego Czarny Pan, chciał udowodnić, że to on jest najpotężniejszy i nikt mu nie zagraża. Dumbledore twierdzi że to śmierć Harry'ego miała przyczynić do powstania 6 horckruxa (to również znajduje się w rozdziale o horckruxach).
Jak wiemy Voldemortowi nie udało się zabić HP. Nie zrobił więc 6 horck, ale prawdopodobnie miał już jakiś wartościowy przedmiot, w którym chciał zamknąć część duszy po zabiciu Harry'ego. Gdy stracił on moc, nie mógł odzyskać przedmiotu, ani zamknąć w nim duszy. Planował jednak swoje wybawienie (najpierw próbował ukraść kamień filozoficzny, potem żywiąc się siłami Ginny W., aż w końcu udało mu się to dzięki starożytnej magii w HP4).
Po co Voldemort miałby stworzyć horckruxa z Nagini? Czy nie lepiej byłoby poczekać, by odzyskać ów interesujący przedmiot? Możliwe, że Voldemort odzyskał ten przedmiot, albo zamknął duszę w Nagini, by nie tracić czasu. Moim jednak zdaniem bardziej prawdopodobna jest inna możliwość: Voldemort jest pewny siebie, uważa się za lepszego, jest pyszny ale przede wszystkim DUMNY. Jego planem było stworzenie horckrux'a po śmierci Harry'ego. Sądzę, ze wcale nie zmienił planu, a Harry stał się dla niego jeszcze smaczniejszym kąskiem po tych wszystkich walkach jakie musiał z nim stoczyć. Przecież lepiej jest wygrać z silniejszym przeciwnikiem, niż z niemowlęciem. Według mnie Voldemort nie stworzył 6 horckruxsa, bo czeka aż zabije Harry'ego. Zwłaszcza że Czarny Pan nie ma pojęcia, że ktoś wie o jego horckruxach i niszczy je jeden po drugim. Jest pewny siebie i pewny nieśmiertelności, więc co mu szkodzi zaczekać może nawet kilkanaście lat, aby potężna siódemka stała się jeszcze potężniejsza, tym potężniejsza im potężniejsze są jego ofiary.
Co wy o tym sądzicie??? Jestem ciekawa więc piszcie komentarze (DUŻO)!!! Pozdrowiona :)
Peevesdnia 05/04/2007 10:37 mimo, ze spostrzeżenia trafne, a rozumowanie logiczne... to nie mogę się z tym zgodzić, nie uważam żeby Voldemort w poczuciiu klęski, opuszczenia przez Śmierciożerców, w samotności myślał, że poczeka sobie aż odzyska siły, nie pamietacie jak opowiadał o tym sam Tom Riddle, on po pewnym czasie tracił nadzieję na powrót i tylko przypadek pozwolił mu na spotkanie Slatero w puszczy...poza tym myślę, że w takiej sytuacji Voldemort mógłby połechtać swoje i tak ogromne ego stworzeniem ostatniego horkruksa, nie dość, że pozwoliłoby mu to na dokońćzenie planu, to jeszcze przkonałoby samego siebie, że jest jeszcze do czegoś zdolny, nic nie jest jeszcze stracone, kiedyś będzie znów panował nad magicznym światem czarodziejó... ale i tak art mi się podobał, szczególnie sposób pisania autorki
mozg07dnia 22/06/2007 19:47 A moze miec ich znacznie wiecej. Mowiac ze w dazeniu do niesmiertelnosci zrobil krok jakiego nikt jeszcze nie zrobil mogl miec na mysli kazda ilosc. A tak pozatym... Moze w momencie smierci traci czlowiek ta czesc duszy ukryta w ciele i z jednego z przedmiotow uwalnia sie dusza... Wtedy Voldemort w momencie smierci majacy 5 lub 6 hor (bo 7 ma Harrego) traci jeden i ma albo 4 albo 5. Sam juz jednego zniszczyl (dziennik), Dumble zniszczyl drugiego, ktos najprawdopodobniej zniszczyl trzecieg, Harry zabijajac go w 1 czesci niszczy 4. Wiec moze zostaly juz tylko 2-3 w tym jeden w ciele Voldemorta
hermionekdnia 04/07/2007 00:07 Bardzoi ładny artykuł ale ja osobiście sądzę, że przez przypadek Voldemort umieścił cząstkę swej duszy w Harrym, o czym świadczy blizna(kształt0niezwykły,pieczenie gdy Voldemortem rzucają silne emocje) i byc moze Harry bedzie musiał się zabić żeby pokonać Voldemorta(najpierw zal.atwi pozostałe horkruksy ,potem voldemorta a na koncu siebie)
Kryminalistkadnia 05/07/2007 10:28 Crozz... Czy ja wiem... Lord Voldemort poczuł ból, kiedy Harry zniszczył dziennik, a więc i poczułby ten ból przy bazyliszku, a on nic nie zrobił...
Jak dla mnie to jest jakieś prawdopodobieństwo, że Voldemort został w części umieszczony w bliźnie Potter'a i dlatego ta blizna tak go piecze - bo czuje Lorda Voldemort'a w sobie.
A więc wychodzi na to, że aby zabić Voldemort'a, Harry musi zabić i siebie... Tylko jak on to zrobi? XD
Muffindnia 07/07/2007 18:16 Ekhh...Horkruksem nie może być Potter. Pamiętacie, co mówił Dumbledore? Że to trochę bezmyślne umieszczać część siebie w człowieku czy zwierzaku? No właśnie. Daję P.
mcanuladnia 07/07/2007 23:22 A według mnie kiedy Voldemort zabił rodziców Harrego a potem chciał zabić i jego może wtedy po morderstwie przecież niechcący Harry został jego Horkruksem, w końcu Harry ma część umiejętności Voldemorta , , może , nie wiem po prostu u Roowling wszystko jest Możliwe . A art jes fajny u mnie W
Levindnia 11/07/2007 19:34 Moje zdanie jest takie:
Poczekajmy na 7 część
No ale myślę, że jednak jest 6 horkruks, bo sam Dumbledore o tym mówił i był to jego domysły. A podważać zdanie takiego czarodzieja to przestępstwo Ogólnie fajny artykuł
OlciQ_94dnia 12/07/2007 18:45 Fakt . Voldemort zabił wiele osób ale nie musiał tworzyć więcej niż 6 horkruksów . Skoro umieszczał swoją duszę w cennych dla niego przedmiotach, to musiałby mieć wiele takich przedmiotów . No ale wszystko okaże sie w 7 części .
hermiona_17dnia 17/07/2007 12:47 Hmmm, ciekawy artykuł, aczkolwiek nie zgadzam się z niektórymi komentarzami. Np. że Voldek nieświadomie uczynił Harry'ego swoim horkruksem. Nieee, no ludzie, bez przesady!!! To jest ZAAWANSOWANA czarna magia, napewno nie można tego zrobić ot tak, nieświadomie.
Moim zdaniem Harry nie jest horkruksem, bo Voldek choćby utworzył świadomie z Harry'ego horkruksa po śmierci Lilly lub Jamesa to po co chciałby zabijać chłopca? Pffff.
Krisdnia 18/07/2007 11:40 Hmm, zastanawiające. Ale wydaje mi się, iż L. V. stworzył 7 horkruksów. W jego mistyce ta liczba miała szczególne znaczenie. A może stworzył ich więcej... To wie tylko on sam.
Art ciekawy. Daję P
Marvolo G@untdnia 19/07/2007 00:07 bardzo prawdopodobne ale skoro nagini mozę byc 6 horckruksem ma to wiele możliwości bo naprawde trudno było by zlokalizowac nagini nie?ale domysł dobry szacun
DamianSikora100dnia 23/07/2007 22:10 może horkruksem jest różdżka dumbledora?Nagini może być horkruksem ponieważ Voldemort nie cierpi tego co go wiąże z innymi ludzmi i chciał pokazać że jest lepszy robiąc horkruksa z żywej istoty?
Kreacherdnia 26/07/2007 22:40 Moim zdaniem nie masz racji. Według mojej wersji (którą sobie wyobrażam jaką najlepszą) powinno być inaczej. Otóż : po pierwsze Voldi na pewno postarał się o stworzenie siedmiu horckruxów. Moim zdaniem były to :
- pamiętnik Riddla
- naszyjnik Slytherina
- Nagini
- pierścień marvola gaunta
- i dlatego że Voldi miał upodobanie do ważnych rzeczy historycznych (a najbardziej należących do właścicieli czterech domów) to jeszcze prawdopodobnie znany puchar helgi hufflepuff oraz coś od ravenclaw, czyli pewnie jej diadem
Następnymi rzeczami jakie mogłyby być to sam Voldi, bo w końcu ma w sobie kawałek tej duszy i jeszcze mógłby być sam Harry ponieważ pamietacie że avada kedavra po odbiciu od HP udeżyła w Voldiego i część duszy poszła do harrego. to właśnie dzięki tej części harry mógł widzieć co myśli Voldi i mówić językiem węży...
co prawda to jest aż osiem ale tak sądze
Zuzielikdnia 27/07/2007 13:47 Bardzo ciekawy artykuł;masz moje W. Kreacher, masz interesującą teorię. Lecz byłoby to przykre, gdyby Harry był horkruksem. Ciekawe, kto będzie tym ,,podrabiaczem horkruksów". Jak ktoś chce coś napisać to to jest my g-g: 8405350
neiwiemdnia 30/07/2007 01:31 Kreacher ma racje, to właśnie są Horki puchar Hufflepuff Harry ukradnie z banku Gringota a diadem spoczywa w Hogwarcie (Fakty poparte książką HP 7 ) xD
Peace
MonicaPotterdnia 31/07/2007 15:41 Wiem o czym jest ostatnia część, znam całą jej treść. Harry........<UWAGA SPOLIER!> jest jednym z horków. Najlepszy jest epilog 19 lat później. Uśmiałam się
Kreacher, twoj aterota jest baaaardzo słuszna i prawdziwa
Asikdnia 05/08/2007 19:00 Ciekawy arytkuł, daje do myślenia ale jednak wydaje mi się że jest 7 horkruksów.7 to jest magiczna liczba i Voldi doskonale zdawał sobie z tego sprawę, więc po powrocie pokombinował szybko i dorobił ostatniego, 7 horkruksa.Daję Z
cho89dnia 19/08/2007 00:18 trochę dziwnie czytało mi się ten art, jako że znam treść deathly hallows i Twoje niektóre założenia wydają mi się bezsensowne. jest za to dużo ciekawych komentarzy. kreacher - jeżeli nie czytałeś 7części - respect xD
było 7 horkruxów + Voldi, więc nie ma się co rozwodzić nad tym, czy istniał szósty..
powstrzymam się od oceny
GomenDdnia 19/08/2007 20:02 zaczełem czytac twoj art. i juz zauwazyłem błąd Dumbledore powiedział że wie że w Nagini to nei horcruks(teraz czytam dalej i dokoncze komentarz)-no no poprawiłes sie troche... dobry art i jestem podobnego zdania(cho89 nie wymądrzaj sie ze czytałas 7 czesc i nie zdradzaj jej tresci<grrrr>
cho89dnia 21/08/2007 13:47 GomenD, ależ ja uwielbiam się wymądrzać
aczkolwiek tutaj nie bardzo jest czym się wymądrzać, w szóstej części Dumbledore podzielił się swoimi przypuszczeniami co do horkruxów i te przypuszczenia się sprawdziły. dlatego nie podoba mi się ten art, takie szukanie dziury w całym
pozdrawiam
Thonksdnia 29/08/2007 18:01 Nie sądze, żeby było ich 6! Jestem wręcz pewna, że jest 7, ponieważ we wspomnianym już przez ciebie rozdziale o horkruksach, Dumbledore mówił, że kiedy Voldemortowi nie udało się zabić Harrego, wykorzystał do jego stworzenia tego ogrodnika z domu Riddlów.
A coś mi się tak wydaje, że miał wtedy rację!
Artykuł całkiem niezły, jak najbardziej zasługuje na W!
Veeladnia 03/09/2007 13:45 No cóż myśle że Voldek ma 6 horxów a Harrego mógłby mieć siódmego. Moim zdaniem czeka aż uda mu się zabić Bliznowatego i wtedu dorobi sobie jeszcze jeden Horx, a nagini pewnie jest Horxem bo Voldek się z nią nie rozstaje, poza tym Dumbi tak powiedział a Dumbi jest mądry i wie lepiej =) joke of course ale takie jest moje zdanie
areczek38dnia 21/09/2007 16:40 Horkruksów jest siedem, wiem, bo przeczytalem "Śmiertelne Relikwie"
-Dziennik Riddle'a
-Medalion Slytherina
-Pierścień Marvola
-Czarka Hufflepuffa
-Diadem Ravenclaw
-Wąż Nagini
a ostatnim horcruxem jest Harry.
Diana_Didnia 01/10/2007 17:30 Jak może byc 7 horkruksow skoro siódma część duszy voldemorta jest w nim samym. Zgadzam się z tym co napisałas jednak oznaczałoby to, że horkruksów jest 5. Dumbledore zniszczył pierścien Harry - Dziennik, więc zostały tylko 3
Kostek95dnia 11/10/2007 17:20 Jest napewno siedem horkruksów
-Dziennik Riddle'a który Harry zniszczył w II części
-Medalion Slytherina Ron zniszczył go mieczem Godryka Gryffindora,
-Pierścień Marvola Dumbledore zniszczył go mieczem Godryka Gryffindora,
-Czara Helgi Hufflepuff Hermiona zniszczyła ją za pomocą kła bazyliszka
-Diadem Ravenclaw Crabb zniszczył go zaklęciem Fiendfyre chociaż jego ojciec jest śmierorzercą,
-Wąż -Nagini zabił ją Neville Longbottom mieczem Godryka Gryffindora podczas II bitwy o Hogwart
- A 7 horkruks to Harry Potter uważam tak dlatego że w 1 częsci po zabiciu Harrego lord Voldemort chciał zrobić 6 ale mu sie nie udało więc Harry jest 6 horkruksem dokładnie jego znak i też myśle ze harry jest 6 horkruksem bo J. K. Rowling chce niby uśmiercic Harrego zeby po niej nikt nie kontynuował Harrego Potter
Kostek95dnia 11/10/2007 17:25 przepraszam jest 7 horkroksem harry pomylilem sie z tym 6 sorki on jest 7. I zeby zabic lorda voldemorta musza zabi harrego przynajmiej ja tak mysle...
NOrbI 94dnia 26/10/2007 18:33 art jest spox....... ale no pomysl, wkoncy (podobno) ulubiona liczba voldemorta jest 7 wiec prawdopodobnie horckrux'ow jest 7 ...... artykul jest spoko daje W
ClumsyDevildnia 22/12/2007 13:14 Beluss ma rację A tak w ogóle to myślę,że Sami-Wiecie-Kto bardzo pieczałowicie wybierał przedmioty na horkruksy i nie zrobił by ich więcej niż 6(7 część jest w nim) bo tych waznych dla niego przedmiotów było właśnie tylete przedmioty to pamiątki po założycielach Hogwartu.... aostatni został stworzony przypadkiem Voldemort pozbędzie sie tego horkruksa przez przypadek.... głupol
Lilyannednia 26/12/2007 22:40 Jakoś nie przekonuje mnie Twoja teoria. Gdzieś w książce jest napisane (jak znajdę czas to napiszę dokładnie cytat) , że ostatni horcrux to jest Nagini powstał gdy Voldemort zabił Franka Bryce'a. (ogrodnika Riddley'ow) tak więc zrobił to już PO ataku na Harrego ( rezczywiście podczas ataku nie miał jeszcze 7 horcrux'ów ). Zrobił to pewnie w obawie i pośpiechu. Naginie była jedyną godna tego rzeczą pod ręką.
_Karna_dnia 06/01/2008 19:48 Zgadzam się z Kostkiem95 ale nie do końca .
Nie trzeba tak dużo główkować bo wszystko dowiemy się w 7 tomie jeszcze w tym miesiącu
ginny_19dnia 10/01/2008 13:43 świetny artykuł i zgadzam się ztobą alewydaje mi się że HP przeżyje a Voldemort polegnie. Słyszał pogłoski że w 7 mam być rozdzial 19 lat później więc HP powinien przeżyc
daje W
pociskdnia 27/01/2008 01:35 Powiem Ci to, bo juz przeczytałam 7 część. Jest 6 horkruksów. Siódma część duszy spoczywa w Voldemorcie.
1 horkruks - to pamietnik (2 część HP)
2 horkruks - to owy pierścień, która dyrektor Hogwardu ma na palcu, gdy przybywa po Harrego w 6 części. (jest to pierścien Salazara Slytherina)
3 horkruks - to ten yhhm.. pucharek Ravencaw
4 horkruks - to diadem Helgi Huffelpaf
5 horkruks - to Nagini
6 horkruks - To Harry
A 7 część duszy Voldemorta jest w jego ciele. Tak więc, jest 7 części duszy Voldemorta.
A nie jest powiedziane, ze przy kazdym morderstwie rozszczepia się dusza. Gdyby tak było, innych śmierciożerców nie dałoby się zabic, gdyz byliby rozszczepieni jak Voldi.
Voldemort nie tyle chcial udowodnić ze jest lepszy od Harrego, zapobiec przepowiedni, wypowiedzianą przez Trelawney. Byla w niej mowa, ze chłopiec urodzony koncem 7 miesiąca
pozbawi władzy najwiekszego czarnoksieżnika. Wiec tu powstaje jeszcze jedno pytanie. Dlaczego Harry a nie Nevill? ... no wiec reszty nie bede mowic, przeczytaj ksiazke a wszystkiego się dowiesz.
jmktc05dnia 16/02/2008 23:59 Żałośni są wszyscy Ci którzy naśmiewają sie z tego artykułu! pierwszy komentarz ukazal sie na 8 miesięcy przed premirą polskiej wersji tej książki więc wątpia aby KTOKOLWIEK przeczytał ją wczśniej w polskiej wersji jężykkowej ;]
artykuł jest świetny! przede wszystkim napisany na dużo przed jakimkolwiek wydaniu HP 7 ;]
sama na początku myślałam podobnie i chociaż mam już tą książkę za sobą to i tak wierzyłam, że horckruxów jest siedem, bo chociaż to dziwne mówil tak Dumbledore, on prawie nigdy sie nie mylił..
miki poter5dnia 23/07/2008 11:07 Moim zdaniem Voldemort wtedy kiedy chciał zamordować Harry'ego w czasach kiedy Harry był niemowlęciem, uwięził w jego bliźnie horckruksa. Ogólnie to art mi się podoba ale dam ci P.
biala93dnia 03/08/2008 21:45 Kryminalistka
Crozz... Czy ja wiem... Lord Voldemort poczuł ból, kiedy Harry zniszczył dziennik, a więc i poczułby ten ból przy bazyliszku, a on nic nie zrobił...
Po pierwsze Voldemord nie poczul bolu.!
No lae sie juz wyjasnilo ze jest 7 hrokruksów
Gwenog_Jonesdnia 11/08/2008 14:21 Niezbyt mi sie podobal ten artykul... Po pierwsze sam temat wydje sie nie ciekawy...
PS: jakie byly wasze ulubione czesc?? Moj 1 i 2 oczywiscie;p
Kiara_01dnia 15/08/2008 22:27 Daje N i zaraz powiem dlaczego bo ten artykul mija sie z prawda .
Gdy Voldemort chciał zabić Harrego zaraz po tym jak zabił jego matkę . Wtedy gdy wypowiedzieł zaklecie nie wybaczalne :
-Avada Kedavra ,które odbiło się od Harrego i trafiło w Voldemorta cząstka duszy Voldusia trafiła do Harrego i jak każdy chyba wie gdy juz Voldemort poraz kolejny chciał zabić Harrego i jedynie zniszczył swoja cześć duszy ,która do tego czasu żyła w Harrym i dzięki niej rozumiał mowę wężów . Ale jak każdy wie harry potem zabił Voldemorta odbijając zaklecie Avada Kedavra zakleciem rozbrajającym . I wtedy Voldemort nie mógł zabić Harrego bo Harry stał sie Panem Śmierci i czarna różdżka ,która chciał go zabić należała do Harrrego ...
Dobra starczy tego bo się rozpisałam i zdradziłam prawie wszystko dla tych co książki nie czytali xD
dawidw580dnia 22/08/2008 18:04 Nie wiem czemu ale jakiś nudny i smętny mi sie wydaje ten artykuł, ale może to dlatego, że nie podoba mi się ten temat,a le mimo to daje "Nędzny" a nie "Okropny"
Hwrmiona12dnia 31/08/2008 15:42 "...Ciekawe, Bardzo ciekawe..."- jak to powiedział Ollivander. Nie mam pod ręką książki, aby to jakoś sprawdzić, ale daje do myślenia. Będę szukać odpowiedzi. A tak w ogóle to daję W!
dragon69dnia 31/12/2008 22:03 dziennik Riddla, pierścień Gauntów, amulet Slytcherina, diadem Ravenclaw, czara Huffelpuf, wąż Naggini, a także sam Harry, to horkruksy, plus reszta duszy Sami Wiecie Kogo to całość duszy SWK. Ale jestem dziś miły, daję W.
Herma_22dnia 01/01/2009 18:47 Po przeczytaniu HP i Insyngnia Śmierci dowiadujemy się, że jest 7 horkruxów.
Czyli Dziennik Toma Riddlea, Pierścień Marvolo, Medalion Slytherina, Czarka Helgi Hufflepuff, Diadem Rowenny Rawenclaw, Cząstak duszy Voldemorta w Harrym no i dusza Voldemorta.
Daje W
Hermiona_1619dnia 28/01/2009 14:23 ale przeciez nikt nie powiedział (chyba), że Dumbledor nie znalazł i nie zniszczył jakiejśc ilości horkruksów zanim powiedział o nich Harry'emu, lub nawet zniszczył niektóre zanim Harry przybył do Hogwartu.
Powiedział Potter'owi o tych siedniu (przez dziwny traf nie powiedział o ósmym, a mianowicie o samym Harry'm), gdy były juz zniszczone pierścień i dziennik, więc może wcześniej zniszczył już inne??
ArianaDumbledorednia 06/02/2009 12:37 Dla uściślenia postanowiłam wiliczyć horkruksy:
- dziennik Toma Marvola Riddie'a,
- medalion Salazara Slytherina,
- pierścień Grantów,
- czarka Helgi Huffelpuf,
- diadem Roveny Ravencław,
- Nagini,
- Harry Potter,
Nie masz racji. Voldi idąc do domu Harry'ego miał już 6 horkruksów, a Potter był siódmym. Mówi o tym Dumbledore w Insygniach Śmierci.
ArianaDumbledorednia 01/03/2009 16:03 On nie używa według mnie żadnego horkruksa tylko kości swojego ojca, ciała sługi i krwi wroga. Choć bardzo mnie zawsze interesowało co to było te czerwone jakby niemowlę, co wrzucił Glizdogon do kotła. No nie wiem. Może wy coś pamiętacie co mi umknęło?
Jaessednia 30/03/2009 08:51 To dziwne bo jak istnieją Horkrusy istnieje Voldemort bo ma z czego sie orodzić. Harry poniszczył wszystkie ( tak myślał ) i zabił Voldemorta... to skoro jest sam Harry Horkrusem to dlaczego Voldemort zginął ?
Ariana Glizdogon wrzucił Voldemorta... On trzymał to małe zwiniątko, postać VOldemorta przed "odrodzeniem" z kotła...
Jaessednia 30/03/2009 17:28 WYbaczcie...
Właśnie czytałam ten fragment.
Harry faktycznie może być tym Horkrusem, Voldemort zabijając go za pierwszym razem ( las ) zabił go jako horkrusa... jednak pozostała jeszcze Harremu jego osoba, ciało i dusza...
Zostaje zniszczony Harry jako niezamierzony Horkrus a pozostaje po prosu Harry Potter
SelenEllectoXentia15dnia 26/04/2009 16:58 ,,to skoro jest sam Harry Horkrusem to dlaczego Voldemort zginął ?"
Bo żyjąca w Harrym cząstka jego duszy musiała zostać usunięta, gdy Voldemort próbował go zabić. Moja teoria polega na tym, że sam Voldemort uśmiercił SWOJĄ CZĄSTKĘ DUSZY, podczas gdy próbował zabić Harrego.
Kiedy Harry rozmawiał ,,w swojej głowie"z Dumbledorem , dostrzegł odrażającego noworodka(bo tak TO określę). Myślę, że właśnie ten ,, noworodek" to był horkruks, który żył w Harrym. Tak więc Voldemort sam wyzbył się horkruksa, który niekoniecznie musiał mieć postać Harrego, tylko mógł żyć w nim. Myślę, że właśnie dlatego Harry nie umarł, jednak są to tylko czyste spekulacje.
Fawkes-reborn from ashdnia 11/05/2009 21:40 Ah napawde... przecież wszystkie horkruksy są wymienione w książce czarno na białym bo scena niszczenia każdego z nich (włącznie z Harrym) jest opisana ... wszystko to w 7 części więc radze przeczytać żeby mieć dokładne pogląd na cały cykl. Pozdrufki
Necklicednia 30/05/2009 15:08 Spis Horkruksów:
I - Dziennik Toma
II - Pierścień Marvolo
III - Diadem Riveny Rivenclav
IV - Puchar (albo czara - dokładnie nie pamiętam) Helgi Huffelpuff
V - Naszyjnik (z domu Blacków)
VI - Nagini
VII - Harry Potter
Necklicednia 30/05/2009 15:15 Krótko o VII horkruksie:
Gdy Voldemort próbował zabić Harrego, poświęcenie Lily Potter (oddała za syna życie) odbiło śmiercionośne zaklęcie. Czar trafił w Voldemorta rozszczepiając jego osłabioną duszę. Odczepiona cząstka umiejscowiła się w jedynej żyjącej istocie - Harrym.
Milagrednia 30/05/2009 20:17 Artykuł bardzo dobry. Daje PO
Arolkadnia 13/07/2009 04:23 Artykuł bardzo fajny, ale chce poprawić komentarz "magia i czary". Horkruksy to: dziennik, pierścień, medalion, czarka, diadem, Nagini i sam Harry.
hermiona12318dnia 20/10/2009 19:39 Masz rację Horckruksów było więcej niż siedem, przynajmniej ja tak uważam
- pierścień
- medalion
- czarka
- dziennik
- diadem
- Nagini ( myślę że Voldemort chciał żeby to ona była tym horcruksem, ponieważ Voldemort po raz setny okazał charakterystyczną dla siebie nie pomysłowość, to takie prymitywne chować swoją cząstkę duszy w coś co może zostać w każdej chwili zabite, tak samo było z tą krwią w jaskini- zapłata za przejście)
- Harry
- I Voldemort
CZYLI RAZEM 8 ;]
Myślę że masz trochę racji ale do końca się z tobą nie zgadzam [P]
Totenrapdnia 19/11/2009 23:45 Niestety, uważam, że nie rozumiesz horkruksów.
Horkruks, nie tworzy się poprzez samo morderstwo, tworzy się dopiero wtedy, gdy czarodziej chce, swoją duszę rozdzielić.
Voldemort już za młodu marzył o 7 horkruksach.
Z pewnością było ich 7 i tak istocie było, dlaczego?
Otóż.
Jego Dziennik - to jest sam Voldemort, jego myśli, rozterki, czyli bardzo ważna rzecz.
Diadem R.R - symbol, założycielki Hogwartu.
Puchar H.H - to samo co wyżej.
Pierścień - należał do jego przodka.
Medalion - symbol Slytherina.
Nagini - twierdzisz, że ona nie była horkruksem, otóż była, Nagini to wąż, więc była jakby "łącznikiem" i symbolem więzi Voldemorta ze Slytherinem.
Harry - ten horkruks, musiał istnieć, choć nieświadomie, Harry nie umarł po raz drugi na polanie, tylko dzięki temu, że miał tak jakby "2 dusze", Voldemort usiłując go zabić, zabił kawałek swojej duszy, a duszę Harrego pozostawił nietkniętą.
Dlaczego nie zrobił Horkruksa z symbolem Godryka Gryffindora? To proste. Miecz, czyli jedyny symbol, miał tą właściwość, że mógł niszczyć Horkruks, więc nie można w niego przelać duszy, bo dokonałby samo zniszczenia.
Lily1212dnia 30/11/2009 16:39 Nie zagadzam się z Tobą. Voldemort zrobił z Nagini horkruksa, ponieważ tak mu pasowało. Byała jego ,,zwierzątkiem" i on jej ufał, że go nie zostawi. Do tego Voldemort miał nad nią przez horkruksa większą władzę. Czuł się bezpiecznie. Uważam, że Twoja teoria jest błedna i nie ma sensu. Voldemort chciał stworzyć 7 horkruksa zabijając Harrego, ale wiemy przecież, że mu się to nie udało, przez co cząstka duszy powędrowała do ciała Harrego i tam się zagnieździła. Do tego to, że Voldemort miał porosczepianą duszę na setki kawałeczków. To nieprawda. Do zrobienia horkruksa Voldemort musiał użyć specjalnego zaklęcia, a nie tak po prostu ona się rozszcepiała. Stawiam za artykuł Z, gdyż doceniam Twoje starania pomimo, że są one w moim mniemaniu całkowicie błędne.
xszaroburoiponuroxdnia 29/01/2010 15:22 -Dziennik Riddle'a
-Medalion Slytherina
-Pierścień Marvola
-Czarka Hufflepuffa
-Diadem Ravenclaw
-Wąż Nagini
-Harry Potter.
Nie ma innego wyjasnienia . Jest 3 ? Jest . Wiec po co to wszystko ? Autorka nie pozostawia b27;watpliwosci . Za art. daje PO .
adelahpdnia 07/03/2010 17:17 oh... moim zdaniem Voldemort nigdy nie przypuszczał, że ktoś się dowie o jego cząstkach duszy i to było podstawowym powodem. po drugie miał ich już na tyle dużo (bo to jest dużo), że trudno było by je znaleźć... pewnie dla tego Nagini została ostatnim horkruksem bo zawsze ją miał przy sobie... a czy on wiedział, że HArry też nim jest??
Maziadnia 14/05/2010 19:34 Mam kilka uwag:
- Voldemort NA PEWNO ZABIŁ ZE 100 OSÓB
- W Hp i IŚ jest dokładnie opisane, że Harry to horkrux
-skąd wiadomo, że Voldemort od samego początku kiedy usłyszał przepowiednie, nie chciał zabijając Harry'ego stwożyć horkrux'a z Nagini?
- a do stworzenia horkrux'a wręcz NIEZBĘDNE jest zaklęcie
No i ja nie 'głowię się nad tym jaki jest 6 horkrux, ja to wiem, a horkruxów tak w ogóle było 7:
-dziennik
-pierścień
-medalion
-czarka
-Nagini
-diadem
- i Harry.
Sorry za tak ostrą krytykę, ale to się aż prosiło.
NightLadyydnia 02/08/2010 12:49 Muszę powiedzieć, że horckruksów na pewno było 7, a teraz uzasadnienie: pamiętacie może moment, w którym Harry musiał namówić pewnego nauczyciela ( nazwiska nie pamiętam), by ten "oddał" mu wspomnienie, w którym rozmawiał z (jeszcze wtedy) Riddlem o horckruksach i ten spytał czy można ich stworzyć siedem, oczywiście wtedy ów nauczyciel był zszokowany.
My-laidnia 10/08/2010 19:48 Daje W, ponieważ temat mnie zaintrygował, ale było w nim sporo niedopatrzeń. Horkruksów jest siedem.
-Harry ( ten nie zrobiony umyślnie )
- medalion
- puchar
- diadem Roveny
- dziennik Toma Riddla
- pierścień
- Nagini
Mam jednak pewne wątpliwości co do tego, czy nie ma ósmego. W końcu Voldemort nie umieścił umyślnie cząstki swojej duszy w Harrym, a swoje horkruksy zrobił już wcześniej. Miał przecież zamiar zrobić ich siedem ( o czym było w VI cz. a z książki wynika, że umyślnie zrobił tylko 6. Rowling na pewno nie miała pojęcia, że tyle ludzi będzie zastanawiało się nad jej książką i nieumyślnie zostawiła tyle niedomówień
ElectroVipdnia 31/10/2010 18:25 Hmm. Artykuł czyta się dobrze, ale czegoś mi w nim brak ...
ALE HALOOO !!! Voldemort nie mógł stworzyć więcej niż 7 Horkrusów bo UMARŁ...
Chyba że... czeka nas ciąg dalszy Harrego Pottera XD
ArmandDippetdnia 20/12/2010 18:35 Nigdzie nie jest napisane że istnieje ograniczona liczba Horkruksów ale ja doliczyłem się 7 a z tą cząstką która jest w Voldku 8
1 horkruks to pamietnik
2 horkruks - to pierścień
3 horkruks -puchar Ravencaw
4 horkruks - to diadem Helgi Huffelpaf
5 horkruks - to Nagini
6 horkruks - To Harry
7 horkruks - medalion
I ta część która jest w Voldemorcie.Może ktoś przeczytał gdzieś czy jest ograniczenie dotyczące horkruksów bo ja takiego nie znalazłem.Ciekawy art.daje W
Krolik2807dnia 22/01/2011 15:50 Ciekawy artykuł. Tak naprawdę to nigdy się nad tym nie zastanawiałam!
Voldemort chciał zabić (niemowlecie) Harr'ego, ale nie udało mu się. Zaklęcie odbiło sie od Harr'ego i trafiło w niego samego. Niemowlątkowi na czole została tylko blizna,która oznacza,że cząstka Voldemorta tkwi w nim.
Art. na W!
Co do horkruksów. Myślę, że jest ósmy. Tuż przed spotkaniem w 7części książki Voldi bał się, że Harry zniszczył jego horkruksy i na wszelki wypadek zrobił kolejnego... Mogło by tak być xd
draconka_dnia 24/06/2011 00:33 @ElectroVip: No raczej wątpie, że stworzenie horckruxa jest takim hop siup, które Voldemort może stworzyć w przerwie podróży.. Poza tym, gdyby stworzył ósmy to by nie umarł
A dusza w Voldemorcie to nie żaden horckrux! To jego dusza, ta "prawdzia", z którą rozszczepiał!
silverunicorndnia 09/07/2011 11:01 Jest 7 horkruksów:
- pamiętnik Toma
- pierścień Marvola
- medalion slytherina
- czarka Helgi
- diadem Roveny
- Nagini
- Harry
We wszystkich tych przedmiotach znajduje się część duszy Voldemorta. Nie zapominajmy, że jeszcze jedna cząstka duszy (wprawdzie 8) znajduje się w samym ciele Voldemorta! To jednak horkruksów jest 7, ale cząstek duszy jest 8. Voldek podzielił duszę na 7 (przed śmiercią Harry'ego, ale przez przypadek część jego duszy znalazła się w Harrym tworząc horkruks. no i w prawdzie dusz jest podzielona na 8 części, ale horkruksów jest 7 (bo Voldek nie jest horkruksem).
Jagolajdadnia 18/07/2011 15:32 Szóstym horkruksem jest Harry! Ktoś tu nieuważnie czyta HP7!
McGonagall Profesordnia 24/07/2011 00:29 Horkruksów jest w zasadzie 8:
-pamiętnik Toma( pierwszy został zniszczony kłem Bazyliszka)
- pierścień Marvola
- medalion slytherina
- czarka Helgi
- diadem Roveny
- Nagini( ostatni został zniszczony mieczem Godryka Gryffindora)
- Harry Pottter( horkruks stworzony nie umyślnie)
P.s. Myślę, że źle zrozumiałaś J.K.R.
SnitchFang140dnia 02/08/2011 17:31 Jagolajda, McGonagall Profesor, silverunicorn i wszyscy, którzy piszecie w tym czasie - zwróćcie łaskawie uwagę na datę napisania tego artykułu. Ponad 4 lata temu! Wtedy nie wyszła jeszcze nawet książka Harry Potter i Insygnia Śmierci, więc nic dziwnego, że nie znano jeszcze wszystkich horkruksów. Ten artykuł był jednym z wielu, w których snuto domysły, co może się zdarzyć. Na chwilę obecną historia jest zakończona, wszystko jest rozwiązane, więc narzekanie na artykuł w tej chwili jest bezcelowe Co do samego arta: jak na tamten czas napisany bardzo dobrze i ode mnie dostaje W.
Lirella_Ravenclawdnia 28/08/2011 12:23 Ludzie, wy czytaliście Harry'ego czy nie?! Rowling wszystko tłumaczy tak dokładnie, jak mało który pisarz, więc ja się boję, jak wy interpretujecie mniej jasne książki.
Rację ma w zasadzie McGonagall Profesor, bo wymienia wszystkie horkrusy, ale wystarczy je policzyć, by stwierdzić, że wymienia 7 horkrusów, bo część duszy zamieszkująca jego ciało nie była horkrusem!!! Voldemort chciał stworzyć 6 horkrusów, żeby w sumie jego dusza była podzielona na 7 części (horkrusy + część zamieszkująca ciało), co mu się udało, ale oprócz tego niechcący i nieświadomie stworzył jeszcze jednego, 7 horkrusa: Harry'ego Pottera. Jasne i logiczne. Mam nadzieję, że teraz już wszyscy to zrozumieją.
_oliwka_12dnia 28/01/2012 19:32 Voldemort chciał stworzyć 7 horkruksów , pewnie planował stworzyć tego ostatniego zabijając Harry'ego , bo nie wiedział , że Harry już jest horkruksem .
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter