Alkoholizm w Harrym Potterze! - Książe Półkrwi

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Statystyki
Gości online: 30
Administratorzy online: 0
Użytkownicy online:
Brak użytkowników online

Zarejestrowanych: 25,528
Najnowszy Użytkownik: agatika2662
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Pożyczki bez zaświadczeń
Przyjaciele
Wszystko o Harrym Potterze

Harry Potter News

Hogsmeade.pl

Eragon Italia
Losowe Zdjęcie

Alkoholizm w Harrym Potterze!

Książe Półkrwi"Pijana Hermiona, Neville serwujący drinki, Ron sączący miód pitny i w końcu Harry bawiący się w najlepsze z profesorami. Czy Hogwart ma problemy alkoholowe?" Miliony rodziców po obejrzeniu „Harry'ego Pottera i Księcia Półkrwi” martwić o swoje dzieci, ponieważ na ekranie widzimy jak młodzi czarodzieje i ich profesorowie wspólnie wypijają duszkiem i wlewają w siebie różne rodzaje alkoholów, po to tylko, aby uspokoić swoje nerwy, wzmocnić odwagę czy dodać sobie otuchy. Sprawą zainteresował się Instytut Medycyny (Washington w USA). Komisja do spraw nieletnich, stwierdziła, że istnieje „duże prawdopodobieństwo”, że sceny eksponujące picie alkoholu przez uwielbianych na całym świecie bohaterów, mogą zwiększyć użycie alkoholu przez młodocianych fanów. Afera jest na tyle poważna że skomentowała ją wytwórnia Warner Brothers, broniąc swojej produkcji, zaznaczyła, że sceny z bohaterami pijącymi alkohol można zinterpretować na wiele sposobów. Czy nie uważacie, że cała ta sprawa to lekka przesada?

Źródło: Wiadomosci24.pl klik
Alberti dnia 29/07/2009 23:42
Moim zdaniem to nie jest lekka przesada tylko paranoja! Przecież dzieci po obejrzeniu filmu nie sięgnom do barku na szklaneczkę czystej. Już nie mają co wymyśleć. Ja np. nie zauważyłem żeby na filmie było aż tyle scen z alkoholem aby mogły one skusić dziecko do spróbowania.
Ichi_go dnia 29/07/2009 23:50
Uważam, że Ci ,,rodzice" (myślę, że rodzice to napewno niebyli) są jak to się mówi ,,staromodni", żeby nie użyć cięższych lub obrażliwych słów zwróconych w kierunku tzw. rodzicieli.
Ogólnie rzecz biorąc żenujące.
Jeżeli dziecko miałoby sięgnąc po alkohol to napewno nie przez oglądanie Pottera ;P
Nanevil dnia 30/07/2009 00:45
Hahah, opis tego, co się dzieje w filmie brzmi dla mnie jak jakaś parodia HP. Wiem, że tak było, ale fakt, wszystko zależy od interpretacji. W zupełności podzielam zdanie Alberti xD. Poza tym, film ma kategorię PG. A Harry nie pociąga z gwinta wódki, tylko miód pitny. Chociaż ładniej brzmi...Mówiąc najogólniej, nie mają chyba lepszych problemów.
Rzaki Pak dnia 30/07/2009 02:58
A ja nie jestem tego taki całkiem pewny. Małe dzieci trochę inaczej pojmują świat niż my. Dla mnie nie było to nic straszne, bo Harry jest w końcu w wieku, w którym można się już piwa napić. Jednak małe dziecko może to zrozumieć na zasadzie, że alkohol to nic złego skoro Harry go pił. Pewnie nawet nie będzie świadome takiego rozumowania, ale gdzieś w jej podświadomości może się zakorzenić taka myśl. Myślę, że bardziej odpowiedni próg by był PG-12, albo chociaż 7.

Nie jestem jednak specjalistą. Tylko tak na chłopski rozum próbuję to ogarnąć : >

Zresztą chyba nie padło tam słowo alkohol, ani nawet piwo, więc raczej mała szansa, że dziecko to wyłapie.
Totenrap dnia 30/07/2009 06:55
Codzienne reklamy piwa nie powodują, że dzieci zaczynają pić, więc z CAŁĄ pewnością te zebrania anonimowych hogwartowych alkoholików zdeprawuje dzieciaki, które zaczną pić miód!

Żenada. Paranoja. Ci rodzicie to niech sie..... w głowę, powaga.
harrypotter1994 dnia 30/07/2009 08:55
Oczywiście, że to lekka przesada.
Przecież i tak połowa młodocianego społeczeństwa piję piwo przed skończeniem osiemnastego roku życia, bo to teraz MODA.
Wydaje mi się, że Harry Potter w ogóle nie przyczyni się do tego, że dzieci, które pójdą, albo fani od razu po obejrzeniu filmu pójdą na strzemiennego smiley
emoalbinostyczna dnia 30/07/2009 09:30
Przecież to tylko film. Każdy normalny człowiek powinien znać różnice miedzy filmem a rzeczywistością. Już nie mają się o co czepiać tylko o picie alkocholu. ; / napewno wszyscy po seansie pójdą bo knajpy by wypić piwo.... żałosne. smiley
Auraya dnia 30/07/2009 09:57
Zgadzam się z powyższymi komentarzami. Przesada i to zdecydowanie. Każde dziecko tak czy siak wie, ze istatneje na świecie coś takiego jak piwo i praktycznie gdzie się nie spojrzeć na ulicy, tam są reklamy piw, czy właśnie w telewizji. Więc teraz jak nie mają się czego czepiać, to im się temat znalazł. Cóż za dziwny świat...
Chantal dnia 30/07/2009 10:54
Jak ktoś ma rozum we łbie, to nie wypije. Nie rozumiem ;]. Po co zawracać sobie tym głowę? Zresztą, film jest od lat 12, a nie sądzę, żeby jakiś 12-latek PO filmie poszedł sobie do baru i wypił piwo, ot tak, bo Harry pił, to ja też mogę ^^.
Woodmanka dnia 30/07/2009 11:01
Ale mają problemy.. Już naprawdę nie mieli się do czego doczepić. Oni myślą, że jak te dzieciaki wyszły z kina to najważniejszą myślą w ich głowie było: Harry wypił piwo (kremowe zresztą, ale nic). To czemu jeszcze nie próbowały latać i czarować ? I nie wierzę, że nie ogladały w swoim zyciu żadnych filmów, w których byłby alkohol, bo to jest niemozliwe.
Coś mi sie zdaje, że ci "rodzice" próbują sobie znależć kozła ofiarnego, żeby miec na kogo zrzucić winę, gdy ich dzieci jako nieletni będa pić alkohol... To na pewno przez Harry'ego!
Żałosne.
xxprincess007xx dnia 30/07/2009 16:07
No tak dzieci pójdą do kina i zaczną potem pić alkohol. Jasne! A to, że niemalże na każdej ulicy wisi bilbord z piwem to już nikomu nie przeszkadza. Maluchy nie powinny chodzić do sklepu z rodzicami bo tam na półkach ładnie wyeksponowany stoi alkohol. Normalnie paranoja. Najlepiej niech taka mamusia czy tatuś zamkną dziecko w domu na cztery spusty i odetną im dostęp do telewizji i internetu. Żałosne..
Sol Angelika dnia 30/07/2009 16:40
Mają wielki problem. Ja oglądając Księcia wcale nie zwróciłam uwagi na to, że pija alkohol, i jestem pewna, że nie tylko ja tak miałam. A inne filmy, w których np. zabijają i jakoś pretensji nie mają, mimo, że uczą zabijać. |W ogóle to wszystko jest jakimś wymysłem ludzi nierozumnych niewłaściwych.
Hermiona-666 dnia 30/07/2009 16:50
To jest wielka głupota nawet w książce było często o tym jak wszyscy piją piwo kremowe a w filmie to tylko troche takich scen było ale to co skoro film sie nieopiera tylko na piciu niemają już się czego czepić to czepili się tego a dzieci to niesą takie głupie i po wyjściu z kina niesięgną odrazu po alkohol to jest gupota .
albus96 dnia 30/07/2009 17:27
Ej, kiedy w filmie była upita Hermiona? Jakoś sobie nie przypominam... A alkoholizm można spotkać w... 7 filmach na 10! ( tak na oko smiley ) A więc naprawdę to jest PARANOJA!

EDIT: Teraz mi to wpadło do głowy. Przecież świat opisany w książkach Rowling to świat czarodziejów! Tam obowiązują inne zasady, np. pełnoletność czarodziej osiąga mając 17 lat. Sami wiecie jak jest u nas. No i może jdnak takie małe dzieci, które nie umią odgraniczyć świata fantastycznego od realiów, nie powinny czytać tych książek!
Przykład? Byłem w kolejce za biletami na HP i KP. Gość zamawia bilety : - Poproszę 3 bilety: dla mnie, dla żony i dla 4 letniego synka. / Pani sprzedająca bilety zdziwiona pyta - Czy syn nie jest za młody na taki film?/ Ten odpowiada: - Nie, już oglądał poprzednie części./ [end] 4 lata? Wiecie, że KP nie był bajeczką dela maluchów (inferiusy, horkruksy itp.) Czy on cokolwiek zrozumiał z tych filmów? Chyba tylko tyle, że można latać na miotłach i machać patykiem z którego wychodzi "światełko". A może jak będzie miał 13 lat to zacznie pić piwo, bo przecierz Harry tak robił? ( bo jak się nie mylę, po raz pierwszy H R i H wypili piwo kremowe w Więźniu Azkabanu ).
Uffff, ale się rozgadałem smiley
Katreena dnia 30/07/2009 17:37
albus96, Hermiona "pijana" była, jak wyszli z trzech mioteł. Kiedy szli, ona się tak chyba zatoczyła, objęła Harry'ego i Rona, no a potem była scena z Katie i tym naszyjnikiem... W każdym razie dla mnie gorzej wyglądał Harry, po tym płynnym szczęściu. Jak naćpany normalnie. A piwo kremowe to chyba już pili, jak mieli 11 lat, więc nie wiem, o co tym rodzicom chodzi. Jak się człowiek chce doczepić, to szuka dziury w całym. Bo to "piwo" ;p To na pewno alkohol. No i słyszałam właśnie jęki, że Hermiona wtedy szła pijana, a czy była pijana czy tylko to tak wyszło. Ale ludzie mają paranoję, no i cóż...
panna-granger dnia 30/07/2009 20:51
Jak Hermiona mogła być pijana jak piwo kremowe jest bez alkoholu! Już swoich kolegów nie mogła objąć i patrzeć w niebo? Miód pitny to chyba też nie alkohol. Kiedy Harry coś pił? No dobra. Slughorn tak, ale on tam chodził prawie cały czas pijany!
Ginny21 dnia 31/07/2009 08:58
Oni zawsze pili piwo KREMOWE to było raczej bez alkoholu ja tam nie mam problemu po obejrzeniu tego filmu smiley smiley
alette dnia 31/07/2009 09:38
eh... a kiedy Hermiona była pijana? I co w tym złego, że Harry bawi się z profesorami? I w ogóle gdzie oni cokolwiek pili? Przejmują się takimi bzdurami, a jak sami piją to już takiego problemu nie widzą. A przecież dziecko najwięcej nawyków załapuje własnie od rodziców. To jest takie robienie z igły widły. To tak jakby zapałka nam spadła na ziemię, a ktoś oskarżyłby nas o próbę wywołania pożaru

Niedługo oskarżą Kopciuszka za przebywanie za domem o 23...:/ i Dymitra za picie wina...
Cho Chang 321 dnia 31/07/2009 10:24
Wymyślają problemy. Oglądałam Księcia Półkrwi i jakoś nie widziałam, żeby Hermiona w którejś scenie była PIJANA!! to poprostu paranoja...
smiley
RUBEUS dnia 31/07/2009 12:03
Ale mają problem. Chcą zrobić z Hermiony alkoholiczkę Zawsze muszą się o coś czepiać
bellatrix666 dnia 31/07/2009 12:15
Wg mnie to już jest lekka przesada. Zazwyczaj przy oglądaniu filmu nie zwraca się uwagi na takie rzeczy. Podejżewam, że nawet to nie rzucało się tak w oczy tylko ludzie, którzy szukają problemu i sensacji wszystko wyolbrzymiają.
Zgadzam się z wami w kwestii tego, że wszędzie w dzisiejszych czasach sąreklamy alkocholu. W każdym sklepie na półkach stoi alkochol. Tpo też ma na dzieci przeogromny wpływ. Dlatego nie rozumiem dlaczego przyczepili się do Harry'ego. Przecież w wielu innychh filmach pojawia się alkochol i jakoś nikt nie robi z tego takiej afery.
Paranoja.
zelussss dnia 31/07/2009 15:18
Hermiona spożyła w filmie łyk alkoholu i dowiaduję się ,że była pijana to już przesada ..


Powiem Wam jeżeli dzieci miały by sięgnąć po alkohol na pewno nie wzorowali by się na HP
lenne dnia 01/08/2009 09:36
Ja już wypilam. Ledwo wrocilam do domu to wlałam w siebie pół litra Soplicy z radości.

Ale absurd smiley. Już głupszych rzeczy się przyczepić nie mogli ^^
Wonka dnia 03/08/2009 23:12
Pijana Hermiona to był naprawdę zabawny widok!
aga_13 dnia 08/08/2009 15:49
oczywiście że przesada...
nie mają już się czego uczepićsmiley
Draco_96 dnia 22/08/2009 16:17
Przesada oni tam piją tylko piwo Kremowe a to jest bez alkoholu
Mrs_Malfoy dnia 24/08/2009 23:54
problemy.. ^^ mi to tam nie przeszkadzało.
harry_ginny dnia 25/08/2009 08:33
Przepraszam,ale kiedy Hermiona była pijana.?
_Alice_ dnia 28/08/2009 22:30
Lekka, to mało powiedziane. Ludzie chyba sobie nie zdają sprawy, że takie małe drobiazgi są zbyt przesycone kłamstwem i "odgryzaniem się". Przecież, ja nie pamiętam, żeby Hermiona była pijana... o.O No, chyba, że w tym "ważnym" momencie przysnęłam Nie wiem, co myśleć o tej sprawie...
Makary dnia 30/08/2009 22:31
Ludzie... To jest paranoja... Jeżeli po takim filmie dzieci zaczną pić, to co dopiero zrobą po obejzeniu reklamy piwa.(xD) Będa miały 4 promile?
Bez przesady w filmie nie było zbyt dużo takich scen a jeżeli nawet to małe dzieci tego nie wyłapią.
Selena Snape dnia 03/09/2009 21:27
Bla bla bla nieprzesadzajmy... nic złego tam nie byłosmiley
anetta92 dnia 28/09/2009 21:57
To oczywista paranoja i przesada. Ja nawet nie pomyslalam o napiciu sie, a ogladalam film juz 2 razy i jakos nie mialam "ochoty".
Monroe dnia 03/10/2009 23:20
Żenada. Przesadzają, ja nie zwróciłam na to nawet uwagi smiley.
LadyofLake dnia 06/01/2010 20:47
Rzeczywiście przesada, żenada i paranoja, ale w pewnym momencie, czytając książki (bohaterowie żłopali piwo kremowe) sama zaczęłam się zastanawiać nad jawnym propagowaniem alkoholu. xD Ale to był tylko jeden przebłysk głupoty, zaraz potem mi przeszło, bo ponownie zajęłam się lekturą. ^
Paulina Black dnia 02/12/2010 20:04
Pili oni tam w ogóle jakiś alkochol? xD Jak już to na pewno jakiś poncz albo coś, ale to chyba nie powód do afery.
Niedługo to z HP znikną sceny kłótni i magicznych pojedynków bo zostaną uznane za zbyt drastyczne, a jeśli zostaną to filmy będą +18 xDD
Moim zdaniem to robią problemy bez powodu ://
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Sann
(Znakomity alchemik)
04/02/2012 19:24
Losiu, bo zamkne sie w sobie smiley

gnebi
(Świetny czarodziej)
04/02/2012 18:43
chodzta na czat :<

losiek13
(I Love Helen)
04/02/2012 15:57
Sann, tylko nie zacznij teraz poprawiania artykulow! xD

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
04/02/2012 00:27
nie obijamyyy sie ;d

alette
(Wyśmienity mag)
03/02/2012 21:06
nie tam, ze cos, ale jakby ktos sprawdzil newsy to bylabym niezmiernie wdzieczna...

Sann
(Znakomity alchemik)
03/02/2012 20:49
trzymajcie za mnie kciuki jutro...tak po 12 jakos... smiley

alette
(Wyśmienity mag)
03/02/2012 19:27
can't wait


Archiwum
Najaktywniejsi
Na miejscu 1 jest:
Limonka
Avatar
Punktacja:
Ogólne: 28624
Bonusy: 0
Kary: 0

2) Isabelle (23923 pkt.)
3) Slayerka (10476 pkt.)
4) Esey (9168 pkt.)
5) Peeves (8997 pkt.)
6) alette (7862 pkt.)
7) Ginny_Weasl... (7688 pkt.)
8) losiek13 (7550 pkt.)
9) Venly (6419 pkt.)
10) lukasyno (6355 pkt.)

  Informacje o punktach
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter