dnia 19/03/2007 11:35
nie znalazlas!? jest ich tysiace i nawet jeden chyba o takim samym tytule...!!! no ale dobrze napisane mimo ze oklepany temat.. Uwazam ze Snape jest dobry. Bo przeciez mogl zabic Harrego i byloby po sprawie! niby Voldemort zadecydowal ze Harry ma zyc ale rzez te wszystkie lata snape nie pomagal Voldkowi w tym zeby unicestwic chlopca Jest dobry wg. mnie. A smierc Dumbledora byla zaplanowana, dlatego rzekazal Harremu wszystko co wie. I dyrektor, wg mnie, nigdy nie blagalby o zycie, ale to bylo bardziej realistyczne! daje Z |
dnia 19/03/2007 11:37
może tojakiś inny członek Zakonu widział jak Snape składa Przysięge
P.S pierwszy |
dnia 19/03/2007 13:09
Jest taki motyw bodaj w VI tomie kiedy Hagdrid mówi że Dumble i Snape sie o coś pokłócili. Zwykle tego nie robili więc moim zdaniem Dumble zarządał z tylko sobie chyba znanych powodów by Snape Go zabił.Dlaczego? dowiemy się pewnie w ostatnim tomie. Na korzyść Snape przemawia też jego zachowanie w trakcie ucieczki gdy Harry go dogonił. Kontrował go jak chciał nie robiąc mu krzywdy, przy okazji wrzeszcząc na niego by nauczył sie wreszcie panować nad umysłem a jego tłumaczenia innym śmierciożercom że nie można Harrego tknąć bo Voldek chce to zrobić są tylko wymówką. Czarnemu Panu zależy tylko na śmierci Harrego i nie ważne jest dla niego z czyjej ręki padnie.
Pozdro |
dnia 19/03/2007 13:21
Moim zdaniem Snape był dwulicowy. Z jednej strony był w Zakonie, a z drugiej strony służył Voldemortowi. Ale dlaczego nie zbił Dumbledora wcześniej przecież miał tyle okazj ido tego?? Może się go bał?? A może chciał mu się odwdzięczyć?
Lecz nie sądze by Jamesa i Lily Potterów mógł ostrzec przed tym,że Voldemort do nich idzie, gdyż był wtedy po stronie Czarnego Pana!!
Daję Z
Daję Z |
dnia 19/03/2007 14:21
Myślę, że Snape jest dobry. I mam nadzieję, że Rowling nie zawiedzie mojego przeczucia ^^. A co do błagania- sądzę, że Dumbledore nie błagał o życie. Tylko o śmierć- może nawet ustalił to ze Snape'm. Lub wszystko zostało sfingowane ^^. Takie jest moje zdanie. |
dnia 19/03/2007 14:44
Przeczytajcie wszystkie tomy i zobaczycie że Snape jest zły ale wlaczy po dobrej stronie ( no może tylko tak wstrętnie odnosi się do Harrego) a co do przysięgi wieczystej to moze być prawda i tą trzecią osobą mógłbyć Jeams |
dnia 19/03/2007 14:47
a ja się zgadzam prawie we wszystkim jest jedno ale nie wieżę by Severus był bobry... |
dnia 19/03/2007 16:13
ja uważam że Snape jest zwolennikiem czarnego pana i jest po jego stronie ponieważnie zabiłby Voldemorta |
dnia 19/03/2007 16:29
Artykuł dobrze napisany i fajny.
Czy Ty nie powinnas nosic okularów?? Takich artow jest strasznie duzo...ale to taki minusik. |
dnia 19/03/2007 18:03
to jest najlepszy dowód jak śmierciżercy potrafią przekabacić potężnych czarodziejów! nbawet dumbledore w to uwierzył! |
dnia 19/03/2007 19:38
fajny art! mnie tez sie wydaje ze Snape w VII czesci okaze sie ze jest dobry  |
dnia 19/03/2007 20:06
a ja nie wiem. z jednej str. jest dobry, a z drugiej zly. a art jest fajny daje P. tylko wlasnie takie arty juz byly, ale mi to nie przeszkadza |
dnia 19/03/2007 20:55
Ach, po raz kolejny spekulacje... Nie wierzę, żeby Snape złożył Przysięgę Wieczystą, a zwłaszcza za poświadczeniem Jamesa Pottera! Severus nie jest głupcem i nie złożyłby tak wiążącego przyrzeczenia, wiedząc, że go nie spełni! A Dumbledore na pewno miał powody, żeby uwierzyć eks-śmierciożercy - to na pewno nie były sztuczki Snape'a, ponieważ Albus by się nie nabrał na nieszczerości i kłamstwa! Wszystko wyjaśni się w 7 tomie (mam nadzieję ). |
dnia 19/03/2007 21:35
To prawda ze nie wnosisz nic nowego ale fajnie to ujelas mi sie podoba a mysle ze Snape jest dobry  |
dnia 19/03/2007 22:28
:/ nie jestem w pełni usatysfakcjonowana, ale mnie ciężko... xD
Może być
Daje Z |
dnia 20/03/2007 16:58
Ja nie wiem co o tym myslec ale snape napewno nie mowi czarnemu panu o planach zakonu bo to objete jest przysiega wieczysta |
dnia 20/03/2007 17:40
lukas Snape co ty piszesz? Snape jest zły ale walczy po dobrej stronie? To wreszcie sie zdecyduj...
Ja uważam, że Snape nadal jest wierny Dumbledoreowi. Ale przestańcie pisac arty o tym czy Snape jest dobry czy zły!!!!!!!! Tego jest juz tu za dużo, a ty nie wniosłaś nic nowego |
dnia 20/03/2007 18:54
jak na pierwszy art całkiem nieźle ja tam artykułów pisać nie bede |
dnia 21/03/2007 18:43
ZLY,to był,przynajmniej mi się tak wydaje-a poza tym dumbi sam mówił że błędy popełnia,sorka twój 1art. (NUDY) a poza tym tą osobom co ich ostrzegła był dumbi...czytać uważniej,proszę !!!! |
dnia 21/03/2007 19:33
mi sie wydaje że Snape był dobry niewiem dlaczego ale tak mi sie wydaje i tak to sie okaże dopiero w 7 tomie  |
dnia 23/03/2007 15:43
 Zgadzam sie z Toma13 ... Ta Avada to PIC NA WODE FOTOMONTAŻ! Tak mi sie wydaje |
dnia 27/03/2007 14:22
Oj, ja już nie wiem co o tym sądzić... pomyślmy niektórz mówią że jet po stronie Voldemorta niektórzy że jest po stronie Zakonu. I komu mam wierzyć? Chyba wole tym co mówią że po stronie Zakonu... a za art...mhm... P  |
dnia 27/03/2007 16:46
Chyba się nie doczekam tego ostatniego tomu, niech się to w końcu wyjaśni!! Moim skromnym zdaniem Snape w decydującej chwili stanie po właściwej stronie (czyli przeciw Lordovi V. oczywiscie) i przez to zapewne zginie. No, ale pożyjemy - zobaczymy... |
dnia 27/03/2007 22:06
Temat można rozwijać i rozwijać, ale Tobie nie wiele udało się zauważyć... Szkoda, bo art zapowiadał się ciekawie... |
dnia 05/04/2007 13:53
Wszystko wyjasni sie w 7 tomie. Snape od poczatku mnie zaskakiwal- najbardziej tajemnicza postac w calym cyklu. Jedyne co wiemy, to ze Dumbledore mu ufal- wychodzi na to, ze nieslusznie, ale czy na pewno? Dowiemy sie za jakis czas |
dnia 10/04/2007 13:48
art. świetny daje W
Myślę, że Snape mógł być dobry może on nie zabił Albusa D. tylko użył jakiegoś innego zaklęcia (dlatego Demb poleciał w powietrzu)
Może w 7 tomie Jo powie po której stronie jest Snape. |
dnia 14/04/2007 09:06
Mi sie podoba ten Art. Moze Snape spycjalnie został po stronie Voldemorta, chociaz tak naprawd był dobry? Może Dumbledore miał w tym jakiś plan? Jak dobrze wiemy Dumbeldore to inteligenty i potężny człowiek. A złożył wieczystą przysięge ponieważ nie chciał by ktoś mógł podejrzewać ze chociażjest śmierciożercą to działą też dla strony Dumbedora. |
dnia 15/04/2007 20:17
Czemu dumbl ufal snape'owi ? Imo tu nie chodzilo o bajeczke z nawroceniem. Jako ten, kto wierzy, ze dumbl zyje, twierdze, ze mial on (dumbledore) jakis inny powod, by ufac snape'owi. do informacji ogolnej podawal bajke o nawroceniu, by pod koniec 6 tomu wykonac swoj plan (mistyfikacja swojej smierci) i zeby wszyscy inni mogli uwierzyc, ze snape caly czas nabieral dumbla, bo przeciez to, ze snape sie podobno nawrocil wcale nie bylo niezbitym dowodem na to, ze stal po stronie dobra.
troche zawile napisalem, ale mysle, ze mnie zrozumiecie.
enjoy : ) |
dnia 16/04/2007 22:11
Artykul jest dobry! Tylko z jednym sie nie zgadzam, juz duzo osob popelnia ten sam blad(czy wy nie czytacie ksiazek?!!) Ciagle piszecie ze Snape odszedl od Voldemorta, a przecierz w szóstym tomie Snape dokladnie mowi do Bellatriks: "Pytasz mnie, gdzie bylem, kiedy Czarny Pan poniosl kleske. Bylem tam, gdzie on nakazal mi byc, w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, poniewaz to on zyczyl sobie, bym sledzil Albusa Dumbledore'a. Chyba ci wiadomo, ze to na polecenie Czarnego Pana przyjelem te posade" Przemyslcie to co piszecie na ten temat       |
dnia 17/04/2007 13:12
Właśnie!! Tylko o co się Snape i Dumbledore pokłócili?? Może.. czekajcie.. Hagrid mówił, że Snape mówił, że mu ciężko, że nie może tego dalej ciągnąć, a Dumbl. powiedział, że JAK SIĘ TEGO PODJĄŁ, TO NIECH NIE REZYGNUJE!! Eureka!! Jestem pewna, że to Dumbledore kazał |Snape' owi go zabić aby Snape mógł szpiegowac Voldiego, pod fałszywym pseudonimem śmierciożercy!! Daję W! |
dnia 17/04/2007 17:38
Szczerze mówiąc to zawsze sądziłam, że Snape jest po tej złej stronie. Ale z ta Przysięgą Wieczystą to dosyć ciekawe i prawdopodobne. Ale w każdym bądź razie i tak zabił Dumbledora, pogmatwane to i czasami sama nie wiem co sądzić. Może jednak byl dobry (?).
Oczywiście daje W ! |
dnia 23/04/2007 09:08
Swietny artykuł  Pełen podziw.
Zgadzam się z tobą i uważam że Snape mógł rzeczywiście być dobry. Snape złożył Przysięgę Wieczystą i Gdyby nie dotrzymał słowa możliwe że stracił by życie i Czarny Pan domyśliłby się wszystkiego ale z drugiej strony Snape był bardzo dobry z oklumencji i mógł oszukać Dumbledora.     |
dnia 28/04/2007 14:43
Art fajny, ja też uważam że tak mądry i inteligentny czarodziej ja Dumbledore nie dałby sobie wcisnąc tak naiwnej bajeczki o skrusze o jakiej mówił Snape, ale jak dobrze wiemy Dumbledore jest, znaczy sie był bardzo ufny więc nic nie wiadomo |
dnia 02/05/2007 13:06
Ja uważam że okaże sięże Snape jest dobry a art. postawiłabym Z  |
dnia 02/05/2007 21:56
mysle ze Severus to najbardziej zagadkowa osobliwosc w calej powiesci J.K.R. nie wiadomo do konca czy jest dobry czy zły. artykul jest dobry, jak na pierwszy. |
dnia 03/05/2007 21:19
marzy mi się, żeby ostatnia częsc byla polaczeniem dobrej powiesci psychologicznej i trzymajacego w napieciu thrillera
co do winy Snape'a... hmm... wszystko sie okaze w 7 tomie, ale ja nie wierze w morderstwo Dumbledore'a   |
dnia 04/05/2007 16:59
Jeżeli to prawda , że Snape jest dobry to doprawdy okazuje to w przedziwny sposób . Zawsze był złośliwy i zgorzkniały. Nie ukrywał swojej nienawiści do rodziców Harrego. Upokorzenia jakich doznał w młodości od czwórki huncwotów musiały być dla niego traumatyczne. Uważam , że targają nim bardzo silne emocje, i że tak naprawdę jest bardziej zły niż dobry. Za art daję PO |
dnia 04/05/2007 22:14
A nie jest przypadkiem tak ze jak ta osoba trzecia ten swiadek umiera to ta przysiega wieczysta traci jak by na wartosci???? |
dnia 05/05/2007 17:40
pojawia sie tyle teori na ten temat ze juz nie wiadomo w co wierzyc ! ja jednak obstaje przy fakcie ze snape byl zły |
dnia 05/05/2007 22:47
Snape jest dobry, Dumbledore nie mógł się, aż tak mylić co do Snape. Przecież Dumbledore "jest" lub "był" najznamienitszym czarodziejem na świecie. |
dnia 07/05/2007 19:51
Zgadzam się z tą przysięgą wieczystą daną Bellatriks, musiał ja dać nie miał wyjścia. A czy Snape jest dobry czy zły hmm dowiemy sie w 7 częsci ale moim zdaniem jest po właściwej stronie. |
dnia 16/05/2007 10:50
A moim zaniem Snape jest trzylicowy. Jedna twarz dla dyrektora, druga dla Czarnego Pana a trzecia... na swój własny użytek. Bo on to robi dla siebie, capisco? Przynajmniej ja tak sądzę XD |
dnia 26/05/2007 18:22
Gdyby Snape był zły pozwoliłby Quirellowi na zrzucenie Harry'ego z miotły podczas meczu quiditcha w pierwszym tomie. Bo po jaką cholerę wypowiadałby przeciwzaklęcia? Dumbledore'a nie było w pobliżu, więc nie można tego tłumaczyć tym, że mistrz eliksirów nie chciał pozwolić na śmierć Harry'ego pod nosem dyrektora. Moje zdanie na ten temat jest jedno: Snapa działa po dobrej stronie. |
dnia 02/06/2007 18:19
Snape byl smierciozerca a nikt smierciozerca byc nie przestaje, jak czytalem 6 tom HP to wiedzialem ze Malfoy lub Snape cos knuja i mialem racje |
dnia 06/06/2007 08:05
fajny art! mnie tez sie wydaje ze Snape w VII czesci okaze sie ze jest dobry, ale ja osobiście w to wątpie, bo on zawsze był i będzie śmierciożercą |
dnia 08/06/2007 15:33
Nie zapominajmy o tym że Snape jest mistrzem oklumencji i leglimencji i potrafił oszukać Voldemorta i Dumbledora Może planuje sam stać się panem świata? |
dnia 10/06/2007 21:51
Napisałaś tam że snape mógłby złożyć wieczystą przysięge dumbledorowi a świadkiem mógłby być James Potter . Otóż nie mógł by nim zostać bo by wtedy nieżył . Snape podsłuchał przepowiednie i powiedział ją czarnemu panu a on chciał zabić pottera . Dopiero po zabiciu rodziców harrego postanowił sie nawrócić na dobrą strone. |
dnia 17/06/2007 13:56
Ja jestem zwolenniczką teorii wg której Snape jest po stronia Dumbla, a fakt, że wyżywa się na harrym tłumaczę odwetem za to jak był traktowany przez Huncwotów w Hogwarcie. Choć gnębi mnie dlaczego w V tomie mówił cały czas o Voldziu Czarny Pan. Było to gdzies wutłumaczone? |
dnia 21/06/2007 11:19
czyzby pani Rowling aż tak chciał nas zaskoczyć po raz drugi?o ty że to snape zabił dumbledora to było zaskoczenie ale żeby jeszcze jednak się okazało że to był spisek i tak naprawdę nie zginął wątpie szczeże |
dnia 21/06/2007 13:31
Dumbledore na pewno miał jakieś mocne argumenty, bo inaczej nie ufałby Snape'owi. Nie był taki głupi, żeby uwierzyć każdemu( choć sprawa ze "Moodym"- Crouchem mnie zastanowiła, że dyrektor nic nie zauważył). Ogólnie PO, bo jakieś to niedokończone. |
dnia 05/07/2007 18:41
ja uwazam, ze dumbledore mial dowod ze snape jest po stronie dobra... |
dnia 05/07/2007 19:33
To fakt Dumbledore nie jest naiwny, ale mi się wydaje że w sprawie Snape się myli, w końcu samą się przyznał ze popełnia błedy w 5 tomie, po śmierci Syriusza |
dnia 07/07/2007 12:08
Snape nie jest zły. oczywiście mógłby nie pozbawiać Dumbledora życia, ale chyba nie miał wyjśca, skoro pewnie mu to przysiągł. nie wiem dlaczego dyrektor musiał umrzeć...
a Dumbledore NIE BYŁ NAPEWNO TAKI GŁUPI, by ufać komuś. Snape był moim zdaniem wtyczką do Voldemorta, zapewne na zlecienie Dumbledora i Zakonu.
może on wydawał się zawsze podły, dokuczał Harremu (prawde mówiąc sama go nie cierpię!! )
wszystko wyjaśni tom 7.
a ja Ci daję P. |
dnia 11/07/2007 22:37
wszystko wyjaśni tom 7.
a ja Ci daję P. |
dnia 12/07/2007 13:49
miał swoej powody,oczywiście nie można nie twordzić ze Snape nie był krewnym Dumbledora,moze łączyła icvh jakaś linia,bo Dumbledore by mu nie zaufał,albo Snape dawał Informacje prosto od Voldemrota dla Dumbledora |
dnia 13/07/2007 09:00
Jak na pierwszy art to naprawdę nieźle szkoda, ze temat oklepany... |
dnia 13/07/2007 23:34
wiesz co uwazam ze dubledor ufal snejpowi i mogli ukartowac smierci dubledora, zobacz ze nie znalezli rozdzke dubledora co powina byc zlamana na pol, dubledora zucilo tak jakby byl pod czarem experialmus a nie pod avakadabra a dlaczaego snejp tak caly rok szkolny naciskal na zaklecia nie werbalne>>>>................sami juz sie domyslcie? |
dnia 14/07/2007 11:35
Mi się wydaje że Dambledor wiedział że Snape jest w spisku z Voldemortem. Bo przecierz jak na wielkiego czarownika nie był by taki głupi . Może myślał że da się nawrucić Snepa i że on coś mu powie na temat planów Voldemorta. Takie są moje przypuszczenia. |
dnia 15/07/2007 12:45
Ja myślę że Snape jest dobry i że Dumbledore powiedział mu że ma go zabić właśnie wtedy No ale wszystko się wyjaśni w 7 cz. Art. fajny daję PO |
dnia 19/07/2007 17:43
No cóż powiem szczerze, że Twój art mnie zaciekawił... Wcześniej nie zastanawiałam się nad powodem kłótni Dumbledore'a i Snape'a... A co do Snape'a to mam mieszane uczucia... W 100% nie potrafie określić kim on naprawdę był... |
dnia 20/07/2007 14:02
ja nie lubię Snape`a od początku i uważam że jest zdrajcą |
dnia 22/07/2007 10:44
artykuł jest bardzo dobry, mimo że na smutny temat |
dnia 24/07/2007 17:27
Może Snape sie dobrze maskował 
Mnie do Snape coś przyciąga a niby jednak go nie lubie... |
dnia 26/07/2007 23:08
weług mnie Snape jest taki pół na pół...może boi sie Voldemorta?i dlatego nie odmówi mu przysługi? a również może pracować dla Dumbledore'a. może przekazywać informacje i Voldemortowi i Dumbledoe'owi ...jest dwulicowy noo... |
dnia 30/07/2007 22:46
Ponieważ to twój pierwszy art oczywiście dam W. Napewno problem jest ciekawy ale podczas czytania trochę sie pogubiłam. Wrócę do tematu potem. |
dnia 31/07/2007 12:42
A ja jestem przekonana, ze on jest jednak dobry i trudno mu udawac takiego okropnego. I zgadzam sie rowniez z tym, ze to musi byc jakas mistyfikacja  |
dnia 31/07/2007 14:33
Aha i jeszcze jedno, wydaje mi sie ze Dumbledore celowo przypominal Dursleyom, ze Harry musi wrocic do nich w nastepne lato, jakby sie spodziewal, ze pozniej moze nie miec takiej szansy, jakby zapewnial Harry'emu do konca ochrone po jego smiercie, jakby zalatwial wszystkie wazne sprawy, co wskazuje byc moze na to ze wiedzial, ze umrze |
dnia 01/08/2007 18:48
Ja wytłumaczam. Snape jest dobry. A dumbledore kazał mu go zabić i to się właśnie pokłócili. Kazał dlatego, że po wypiciu eliksiru została mu ostatnia godzina życia. I Snape miał grymas na twarzy jak go zabijał, bo nie chciał rzucić tego zaklęcia. A nienawidzi Harrego, bo kochał się w jego matce. I to on ostrzegł właśnie przed Voldim. I dlatego Dumbledore mu zaufał. A artykuł, może być choć trochę krótki. Mi mojego nie uznali a miałam dłuższy. Z daję |
dnia 01/08/2007 22:24
Wszystko się okaże gdy dowiemy się jak Snape zachowa się w 7 tomie. I mam nadzieję że zaufanie Dumbledora nie było bezpodstawne. |
dnia 02/08/2007 15:20
Dumbeldore żyje w VII części i Snape okazuje się dobry.Walczą ramie w ramie w ostatecznej walce w Hogwarcie. Mówi nawet o ty 2 imiona dziecka Harrego i ginny ALBUS SEVRUS POTTER. |
dnia 04/08/2007 20:33
Przez cały czas od przeczytania 6 tomu wydaje mi się że Snape był dobry...Po prostu on i Dumbledore wybrali tzw miejsze zło czyli śmierć Albusa.I scena na wieży temu dowodzi, bo kiedy Dumbledore błaga to nie chodzi mu o oszczędzenie życia tylko właśnie o to, żeby Snape zrobił to co wcześniej ustalili czyli zabił. |
dnia 07/08/2007 11:34
Zgadzam się z Asik. Na początku wydawało się oczywiste, że Snape jest zły, a Albus się pomylił. Jednak teraz wydaje mi się, że to miało tak być. Dumbledore mógł ocalić siebie, ale wolał ocalić Harry'ego. Możliwe, że tak samo postąpił wobec Malfoy'a. Przekazał Harry'emu wszystko co wiedział, a Harry miał za zadanie zrobić z tym użytek. Snape zabijając Albusa dał Czarnemu Panu niezbity dowód na swoją przynależność do czarnej strony. I myślę, że o to chodziło. Snape jeszcze okaże się tym, który w największym stopniu przyczyni się do unicestwienia Lorda Voldemorta ;D |
dnia 09/08/2007 02:00
nie rozumiem dlaczego dumbledore tak bezgranicznie ufał snapowi. Nawet gdyby ktoś wyraził głęboką skruchę to i tak ie zaufałabym mu do końca. Ale Dumbledore był niestety naiwny i uważał że ludzie potrafią się zmieniać |
dnia 09/08/2007 13:20
[wyedytowano przez Administratora] |
dnia 11/08/2007 15:13
artykuł ciekawy   nie czytałam jeszcze żadnego o takim temacie wiec tu się wypowiem...myśle że snape cały czas był z dumbledorem...do końca!dowodem jest chociażby scena z 4 cześci w której snape chce udowodnić knotowi ze voldemort naprawde wrócił pokazując swoje ramię z mrocznym znakiem.gdyby był śmierciożerca to nie mówiłby tak otwarcie ze ma mroczny znak na ramieniu a starałby sie go nie pokazywać i unikać śmierciożercow ale cóz sie rozczulac nad tym tematem w 7 cześci wszystko się wyjaśni    |
dnia 11/08/2007 22:02
Snape to podły typek. Ktoś napisał, że uważa że jest dobry, bo nie zabił Harry'ego. To kompletna bzdura!!!!!! Snape nie zabił Harry'ego tylko dlatego, że to Voldemort chciał to zrobić. |
dnia 19/08/2007 01:15
Ron_93 - niby czytałeś 7 część, a piszesz bzury, że Dumblerore żyje??? chyba, że chodzi Ci o Aberfortha Dumbledore'a bo Albus z całą pewnością jest martwy, a jego ciało spoczywa jakieś 2m pod błoniami.
Za arta daję W Snape pomógł ostrzec Lily i Jamesa, a po upadku Voldemorta już całkowicie przeszedł na dobrą stronę. moim zdaniem był najodważniejszą postacią w całej serii o HP |
dnia 19/08/2007 20:16
i znowy ta przemadzrzała cho89:/ za arta daje W bo jest swietny a tej cho89 to chetnei bym dal kopa w 4litery no ale coz... i dla mnie snape jest kluczowa postacia i ja tam go lubie!! |
dnia 21/08/2007 14:36
trochę szacunku, dzieciaku chętnie bym zobaczyła jak taki nierozgarnięty chłoptaś daje mi kopa w dupę oii, pożałowałbyś ]:-> |
dnia 24/08/2007 08:11
snape jest moja ulubiona postacia i wiem ze jest dobry a nie zły |
dnia 26/08/2007 21:48
Snape jest świetny. Dumbledore ma coś nie tak z systemem wartości. |
dnia 27/08/2007 01:26
Artykuł Powyzej Oczekiwań ;3
Zgadzam się z Nazgulem.
Nie możliwe, żeby Snape ostrzegł Jamesa i Lily z tego powodu, ze nie służył Czarnemu Panu. Nie czytaliście jego rozmowy z Narcyzą i Bellatriks? Stracił wiarę w Sami-Wiecie-Kogo dopiero, kiedy ten utracił moc.
Podoba mi się motyw kłótni Snape z DUmbledorem, jakoby Dumbledore miał mu kazać go zabić.
Nie wiem kto to powiedział - przypuszczam, że sam dyrektor, ale Snape jest potężnym mistrzem oklumencji, a sądząc po zapiskach w książce z eliksirami, jest potężnym czarodziejem również w innych dziedzinach. O tym jeszcze napiszę.
Myślę, że mógłby okłamać Czarnego Pana... na pewno nie tak sobie, Rowling mogła wymyślić coś, czego nie sposób było przewidzieć.
Nie sądzę, żeby Avada była picem!
Przecież Harry na własne oczy widział, ze Dumbledore wypadł z okna. Myślicie, że w trakcie lotu zawołał Accio miotła i poleciał na miotle, a potem zrobił swoje sztuczne ciało? A czemu w jego gabinecie znalazł się nowy portret? Dlaczego zwłoki zamieniły się w marmurowy grobowiec? (jest możliwe, że było to czary zamierzone, ale chyba wszyscy byli.. no, zdziwieni) I ostatnie - dlaczego Faweks odszedł?
Powracając jednak do książki Eliksirów dla zaawansowanych własności Severusa - wymyślał on zaklęcia. Może użył "przeciwko" dyrektorowi zaklęcia wymyślonego przez samego siebie? To jednak dosyć odbiegająca od rzeczywistości hipoteza. Zwykła hipoteza...
Snape jest ciekawą postacią. Coraz częściej zastanawiam się, kto był w młodości tchórzem - on, czy James. Powoli opowiadam się za tym drugim...
Mam nadzieję, że Severus stanie po dobrej stronie. A która strona jest dobra, to się jeszcze okaże... |
dnia 27/08/2007 01:29
MIELIŚCIE DO CHOLERY NIE PISAĆ SPOILERÓW! DZIĘKI ZA TAKI NAPISIK U GÓRY :// 
może by ktoś zwrócił uwagę, bo właśnie przez przypadek przeczytałam pierwsze zdanie? :// i ten temat nie jest po to, żeby samemu dochodzić do prawdy!  |
dnia 30/08/2007 18:57
Bardzo fajny komentarz!!! "Wszystko w pigułce"  |
dnia 31/08/2007 23:57
Potwierdzam komentarz nimfadory lupin  |
dnia 31/08/2007 23:59
komentarzyk Nimfadory spoko, taa - "historia snape'a w pigułce" ale zapewne zostanie ostro skrytykowany przez antyfanów wszelkich spoilerów  |
dnia 01/09/2007 09:04
ja bym smarkerusowi nigdy nie ufał powód:samo jego istnienie |
dnia 07/09/2007 20:54
swietny artykul ale ta scena smierci Dumbledora jest bardzo zagadkowa |
dnia 09/09/2007 16:07
remuslupin35 jak możesz tak mowić ty świnio!!!!! Snape jest super i ty wogle przeczytałeś mój wcześniejszy komentarz??? Tam masz wszystko w skrócie. Kanalią jesteś i świrem a nie wilkołakiem. Juz taki pożądniejszy od ciebie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!     |
dnia 09/09/2007 16:58
Nie no proszę spokojnie, bez wyzwisk, szanujmy się nad wzajem! Ja tam przez ten nik przedmówcy remuslupin35 jestem jakoś rozbrojona i niemogę powiedzieć złego słowa, no ale do żeczy ja przez cały czas nieprzepadałam za Snapem ponieważ w 3 tomie wyjawił tajemnicę Remusa, ale czułam, że w gruncie jest osobą dobrą..... no może trochę złośliwą ale dobrą..... |
dnia 11/09/2007 11:17
zgadzam sie z Monny Alex i Kot Severus jest dobry jest niesamowitym człowiekiem tez mialam zal ze przez niego Remus musiał odejsc ze szkoły ale teraz wiem ze Severus chyba juz nie mógł postapic inaczej kazdy ma jakies granice wytrzymałosci a jego całe zycie nie było usłane rózami a raczej kolcami |
dnia 19/09/2007 19:17
z tego co zrozumiałem z angielskiej wersji to Snape prawie pod koniec będzie po stronie Zakonu anie Voldemorta ale ten V. zabije Snape'a. I coś tam będzie że Snape z Dumledore'm przemyśleli tą śmierć więc Snape miał zrobić swoje. Dumledore i tak prawie nieżył już był prawie martwy więc oddał za niego życie.   |
dnia 20/09/2007 16:39
zapomnialem powiedziec ze niektorzy z was sie bardzo myla Dumledore'a nie bedzie w 7 tomie bedzie jego brat ale i tak harry sam zabije voldemorta   |
dnia 07/10/2007 11:47
Zgadzam się z nikola19_70 |
dnia 21/10/2007 13:25
Snape jest dobrym człowiekiem a dumbledore ufał mu ze sobie znanych powodów...nie bede mowila z jakich bo nie chce ujawniac wiecej rzeczy zwiazanych z HP7....ale w ostaniej chwili życia bardzo pomoże Harremu....  |
dnia 22/10/2007 17:33
bozz nie pisz "Dumbla" bo aż się zrzygać można jak ktoś tak pisze ............ a art nie jest zły dam PO |
dnia 02/11/2007 14:43
art ok ale jest to temat ogólni9e powszechny. Wszyscy o tym piszą. Fala aich artów zalała strony po polskiej premierze 6 cześci, więc to nic nowego. Napisane bezbłędnie, choć niektóre fakty, jakie były opisane są ... dziwne. Dam Z |
dnia 18/11/2007 18:02
Przed przeczytaniem 7tomu też zastanawiałam się dlaczego Dumbledore ufa Snape'owi. Ale teraz już się wiele wyjaśniło..  |
dnia 19/11/2007 19:10
sam snejp mówi na początku VI części że on zamierza ukrywać się i dostał polecenie od czarnego pana żeby nie dambeldore nie odkrył tego że on jest śmierciożercom
      |
dnia 30/11/2007 20:24
Fajnie. Nie czytałam ostatniej części ale myślę że snape jest dobry.
PS.Daję P |
dnia 09/12/2007 17:48
snape jest dobry ....jak przeczytacie 7 czesc to sie przekonacie.. |
dnia 16/12/2007 02:11
cho ty jestes głupia jak nie czytals 7 czesci bo nie umiesz czytac to sie zamknij
Obrażanie innych userów jest raczej niedozwolone na tej stronie. |
dnia 20/12/2007 19:56
ktoś napisał, że Snape jest dobry, bo mógł zabić Harrego, ale tego nie zrobił.. słuchaj - Pottera miał zabić Voldemort i gdyby ktoś mu przeszkodził np Snape to on by zginął. |
dnia 26/12/2007 20:47
Według mnie Snape jest dobry. Nie czytałam 7 tomu ale tak myśle. A może Dumbledore błagał Severusa o coś innego. Może byli umuwieni, że Snape zabije Dumbledora gdy zajdzie taka potrzeba. Według mnie tak było. Ale to tylko moje przypuszczenia. Art fajny i długi. Dam w pełni zasłużone W. |
dnia 28/12/2007 17:18
Fajny artykuł. Jestem pewna, że Snape jest dobry. Czytalam 7 tom, z którego wynika, dlaczego Dumbledore ufał Severusowi. |
dnia 02/01/2008 21:28
Sanpe jest dobry..przekonacie sie juz o tym 26 stycznia po premierze hp 7..chyba ze juz czytal ktos po angielsku..to wie o co kaman.. |
dnia 07/01/2008 14:45
Mam nadziej że wszystkie wątki wyjaśnią się pod koniec 7 tomu bo będą mnie męczyły do końca życia  |
dnia 17/01/2008 20:40
Artykuł fajny, ciekawy. Nad tym pytaniem (Snape dobry czy zły??) sama głowię się odkąd przeczytałam 6 część. Teoria jakoby Sev miałby ostrzec Potterów przed grożącym im niebezpieczeństwem - prawdopodobna, ale myślę, że zrobił to nie tyle dla Jamesa co dla Lily.
Hmm... art naprawdę ciekawy, więc daję P. |
dnia 21/01/2008 19:51
snape był sąsiadem Lily Potter i znał ją od dzieciństwa później si w niej zakochał ale ich przyjaźń rozpadła sie z powodu częstych kłótni o Jamesa przeczytałem to angielskiej części HP po angielsku  |
dnia 24/01/2008 17:56
Dlaczego Dumbledore zaufał Snape'owi?
Bo doskonale wiedział komu może zaufać! o.
A myślę, że mój przedmówca niepotrzebnie spojleruje. To chyba niezbyt ładnie. oj, oj! |
dnia 02/02/2008 21:12
Zaufal mu dlatego bo zobaczyl w nim to czego inni nie potrafili dostrzec. Dumbledore wiedzial co robi... |
dnia 08/02/2008 16:34
Ja od początku czułam, że Snape nie był do końca zły, chociaż mimo wszystko nigdy nie wzbudzi we mnie sympatii... |
dnia 08/02/2008 18:32
można powiedzieć że snape jest dwulicowy jednocześnie pomagał dyrektorowi hogwartu chronić harrego ,ale po jego śmierci przeszedł całkiem na stronę zła. |
dnia 12/02/2008 17:39
Mam nadziej że wszystkie wątki wyjaśnią się pod koniec 7 tomusmiley bo będą mnie męczyły do końca życia   |
dnia 16/02/2008 11:20
traz już po premierze 7 części wiemy ż Snape był dobry, jestem tylko trohę rozczarowana tą częścią bo miałam nadzieję, że wyjaśni się o wiele więcej wątków. |
dnia 17/02/2008 16:05
No to kto przeczytał DH już wie jaki jest Snape i czemu Dumbledore mu ufał. |
dnia 17/02/2008 23:30
Po przeczytaniu 7 tomu już wiadomo dlaczego Dumbledore ufał Snapowi. Ja i tak lubiłam tę postać od samego początku i wiedziałam, że nie jest on do końca zły |
dnia 02/03/2008 17:33
Jak na pierwszy raz jest dobry.Ale nie przypadł mi do gustu. |
dnia 21/03/2008 17:33
fajny ale wszystko jest w Vii tomie |
dnia 28/03/2008 23:09
Wszystko wyjasnia sie w 7 tomie <<art. Fajny, fajny |
dnia 01/04/2008 21:03
Fajny art. |
dnia 15/04/2008 14:13
Dumbledore głupi ani naiwny na pewno nie był ale ja na jego miejscu bym tak nie ufała Snape'owi. Zresztą do czego go to doprowadziło. W sumie Snape okazał się zdrajcą i bez najmniejszego zastanowienia go zabił. Mógł to wszystko lepiej przemyśleć zanim mu zaufał i dał pracę w Hogwarcie. A tak pozatym jest jeszcze sprawa horkruksów. Skoro miał je Voldemort to nie mógł umrzeć. Powinien przewidzieć że w końcu wroci i z powrotem zaciągnie do siebie Snape'a który się przecież do tego nie przyzna. |
dnia 15/04/2008 14:13
Dumbledore głupi ani naiwny na pewno nie był ale ja na jego miejscu bym tak nie ufała Snape'owi. Zresztą do czego go to doprowadziło. W sumie Snape okazał się zdrajcą i bez najmniejszego zastanowienia go zabił. Mógł to wszystko lepiej przemyśleć zanim mu zaufał i dał pracę w Hogwarcie. A tak pozatym jest jeszcze sprawa horkruksów. Skoro miał je Voldemort to nie mógł umrzeć. Powinien przewidzieć że w końcu wroci i z powrotem zaciągnie do siebie Snape'a który się przecież do tego nie przyzna. |
dnia 19/04/2008 23:47
Ciekawe jakim sposobem Snape mógł ostrzec Lily i Jamesa przed Voldemortem, skoro sam mu powiedział o przepowiedni? Narcia1994 mam pytanie: Czytałaś 7 część Harry'ego?? Ja raczej w to wątpię, bo przecież jest w niej napisane, że Snape nie zdradził Dumbledore'a tylko był jego człowiekiem do końca. A śmierć Albusa uknuli oni sami.  |
dnia 19/04/2008 23:49
Artykuł posiada błędne informacje. Oceniam go na nędzny. |
dnia 19/04/2008 23:49
Artykuł posiada błędne informacje. Oceniam go na "nędzny". |
dnia 02/05/2008 17:05
Snape był troszeczkę dziwny... Wiadomo że w Insygni kiedy Harry oglądał dawne wspomnienia Severusa jedno było w czasie kiedy Albus mu nie wierzył a w następniy już mu ufał .. dziwne jadnak w ostatniej części Harry przyznał swojemu synowi że Snape był być może najdzielniejszym człowiekiem jakiego znał! zresztą jak wiadomo Snape kochał matkę Harrego co oznacza że miał jakieś uczucia! |
dnia 21/05/2008 19:51
A tam, nie jest dobry. Dobry jest, dobry. Napisany lekko i z polotem. Temat oklepany, ale przyjemnie przedstawiony. Ja tam Snape'a lubię, tylko mi ta nagła przemiana w ostatniej części nie bardzo pasuje. Ale co tam... może już za stara jestem. |
dnia 24/05/2008 15:04
Uważam,że chociaż jak mówisz,to twój pierwszy art,to myśle,że jest dobry,a nawet bardzo dobry!!!A myśle,że co do Dumbledora,to tylo tak udawał,jż wcześniej przecież opracowywał to ze Snape'em,jak i po śmierci,gdy Snape był dyrektorem,opracowywał z nim plan,co do uratowania Harry'ego i pomocy itp.   |
dnia 07/06/2008 23:30
Dumbledor kazał siebie zabic |
dnia 15/06/2008 12:49
w VII częsci jest wyjaśnione że Severus był jednak po stronie Harrego i Dumbledora. On nie zabił go dlatego że Draco nie mógł tego zrobic,zabił go dlatego że sam dumbledore wybrał taką śmierć. Takze dla mnie Snape to postac pozytywna zreszta widac to wtedy jak przekazuje Harremu swoje wspomnienia. Łania,miecz.. chciał razem z Potterem przezwyciężyc zło |
dnia 19/06/2008 13:58
Snape jest DOBRY.Wiedział, że popełnił błąd i tego żałował...
A zresztą cały czas pomagał Harry'emu...
... chociaż Harry czasami nawet o tym nie wiedział i dowiadywał się bardzo późno. |
dnia 22/06/2008 17:24
Snape okazał się dobry... Szkoda;p wolałam go jako czarny charakter;p |
dnia 24/06/2008 12:51
W gruncie rzeczy Snape był dobry chociaż nie nawidził Jamesa a Kochał się w Lili więc nie dziwota że nienawidził rówież Harrego. A to że był za czarnym Panem oznacza o jego słabej woli która po czasie sięwzmocniła i udało mu się uciec. Chociaż tak naprawdę dowaidujemy się o tym w ostatnim tomie. Myślę, że tym co miał ostrzec poterów na początku miał być Glizdogon bo on potem znał ich kryjówkę. A Snape chciał tam być bo Voldemort obiecał mu że zastanowi się nad zlitowaniem się nad LILKĄ. Ale prawda jest taka, że gdyby nie Evans James mogli by żyć oby dwoje albo James wcześniej by umarł. Jednak są plusy tego co się stało. Harry Spotkał prawdziwych przyjaciół, odnalazł sens w życiu i ma tą sławę którą zawdzięcza tej nocy duchów w której umarli jego rodzice. Możę to nie najleprza chławała i sława ale jednak. Przecież na samym końcu ostatniej książki Nawet Malfoy jest wdzięczny potterowi i się mu nie dziwię ponieważ ten nie pozwolił mu zginąć. Ale przeciesz to Dracko miał zabić Dumbledora. Najciekawsze jest to, że Dumbledore bułagał snapeya żeby go zabił. Myśle że to miało związek z Dracko i tym, żeby nie "splamił" się zbrodnią bo był na to za młody i niedoświadczony. i to wszystko na koniec wyjaśnia sprawę w tym zaczarowanym pokoju. Harry wkońcu dowiaduje się co on tam robi. A Snape jest nie winny niczego, a więcej powinniśmy mu współczuć. Niespełniona miłość, Kariera też nie zadobra, historia z czarnym panem i okróna śmierć.... |
dnia 10/07/2008 09:23
Myslalam ze to twoj 10 raz . fajny art ale nie powiedzialas zeSnape pomagal Harremu zdobyc miecz |
dnia 10/07/2008 09:48
Szkoda tylko że Voldemort zabił Snapea |
dnia 21/07/2008 15:05
Mówiłaś że twój art nie jest dobry, ale jak dla mnie był bardzo dobry . A propo Snype'a, to ktoś mógł go zmusić do tego żeby zabił Dumbledore'a np. Voldemort . Art mi się podoba , daję W. |
dnia 27/07/2008 15:58
Art fajny ale bardziej by mnie zaciekawił gdybym przeczytała bym go wcześniej, a nie po przeczytaniu 7 tomu w którym wszystko na temat Snape się wyjaśnia. Daje P za wysiłek. |
dnia 16/08/2008 15:54
HeH 7 tom dawno wyszedł wiec mogę sobie pozwolić na trochę wyjaśnień :
- Snape służył Dumbledorowi nie Voldusiowi.
- Donosił Dumbledorowi o planach Lorda V .
- Zabił Dubledora na jego prośbe .
-Gdy Dumbledora już nie było wskazał Harremu drogę swoim patronusem miejsca ukrycia Miecza Grifindora .
Myślę ,że tyle argumentów wystarczy ,a za art daje Z bo nie był najgorszy  |
dnia 19/08/2008 18:18
Moim zdaniem Snape od zawsze był dobry.Myślę że od samego początku kiedy przyłaczył sie do Voldemorta działał na polecenie Dumbledore.Uważam że Dumbledore chciał mieć kogoś "swojego" u Voldemorta |
dnia 19/10/2008 12:16
Czytając siódmy tom HP dowiedziała się, że to wszystko było zaplanowane. Dumbledore zaplanował własną śmierć ze Snapem. Czasami wątpiłam w to czytając książki czy Snape jest dobry, ale skoro Dumbledore mu ufał to musiał być całkowicie po naszej stronie. |
dnia 24/10/2008 16:49
Ja też wątpiłam, bo Snape jest ogólnie bardzo ciekawą i tajemniczą postacią, i do końca nie było wiadomo, po kogo jest stronie. |
dnia 18/11/2008 17:53
Njabardziej mi się podoba ostatnie zdanie. Co do Snape'a to on był dobry na inny sposób. Nie okazywał tego, ale i tak go lubie |
dnia 22/12/2008 10:39
Ja tam lubię Snape'a. Ale art był ciekawy, dlatego daję W. |
dnia 30/12/2008 16:07
artykuł wydaje mi się być jakiś zaczarowany ^^ nie no. całkiem spoko dam Wybitny..
powiem tak : po przeczytaniu 6 części nienawidziłam Snape'a (oczywicie za zabicie jednego z moich ulubionych bohaterow ) chyba jeszcze bardziej niż Potter...
ale jak ktos czytałm juz 7 to wie, że pokazana jest druga strona medalu.. i szczerze mowiąc nawet nie podejrzewałam, że sprawa mogła potoczyć się w taki sposób  |
dnia 04/01/2009 18:53
Dumbledore nie błagał Snape'a o darowanie życia. Po przeczytaniu 7 tomu wszystko staje się jasne |
dnia 07/01/2009 14:27
Właśnie! Ja wiem, że Snape jest dobry. Może nieco zagubiony, ale kto by nie był w jego sytuacji. Według mnie mógł złożyć przysięgę przy Jamesie Potterze, bo to, że nie nawidził ojaca Harry'ego nie zmienia faktu, że kochał Lilly. Osobiście uważam, że mogło być tak, że to Severus ostrzegł Potterów przez wzgląd na matkę Harry'ego. Czytając VI tomów nawet przez myśl by mi nie przeszło, że Snape może mieć uczucia... a , że jest zdolny do miłości to był dla mnie szok. W I części bardzo mnie zdziwiło, że Mistrz eliksirów dziwnie patrzy w oczy Harry'ego, ale po przeczytaniu całej sagi już wiem, że patrząc w oczy chłopca przypominała mu się kobieta którą kochał. |