Bolesne wizje Dumbledore - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

tripwiser.com

Bolesne wizje Dumbledore

Cześć,

Chciałbym napisać artykuł na temat Dumbledore'a, a ściślej na temat jego ,,majaczenia'' po wypiciu śmiercionośnego eliksru.

Wszyscy wiemy, jak Harry i Dumbledore znależli się w jaskini i w jakim celu tam się udali: chcieli odszukać jednego z horkruksów Voldemorta, najprawdopodobniej medalionu Slytherina. Gdy nadzwyczaj szybko dotarli na skalną wysepkę z postumentem i częścią duszy Voldemorta, pojawiła się chyba trzecia wyrażna przeszkoda: mistyczny, zielonkawy eliksir, który można jedynie wypić ( żeby wydobyć medalion oczywiście). Mnie osobiście zaciekawiły kolejne ,, wypowiedzi'' Dumbledore'a, który z każdym łykiem eliksiru doznawał coraz brutalniejszych wizji z jego życia.

W pewnym momencie Dumbledore w agonii krzyczy coś w rodzaju
(...) ,,Nie... przestań... przestań... to moja wina... błagam... błagam...''

Myślę, że Dumbledore widział wtedy moment, gdy Voldemort morduje Potterów w ich niby bezpiecznym lokum. Krzycząc : to moja wina , dyrektor obwinia siebie o złe ulokowanie rodziny (to jest możliwe, zwłaszcza gdy przeczytamy, jak oferuje Draco i jego rodzicom azyl przed Voldemortem).

Potem mówi coś w rodzaju: wszystko to moja wina...moja...nie rań ich, nie rań ich... zrań mnie...

Oczywistym jest, że tu Albus chciał odwrócic od Potterów uwagę Voldemorta, aby zwabić go na siebie. Chciał, jak zwykle, kosztem własnego życia, ocalić tych, do których czuł same ciepłe uczucia. Gdy cudem wybawił siebie i Harry'ego od batalionu inferiusów, powiedział do wybrańca nisamowite słowa: jestem z tobą. W końcu zobaczył wspomnienie, którego zawsze się bał, i zrozumiał, że musi być dla Harry'ego kimś więcej niż protektorem.

Piszcie, co myślicie o moich przypuszczeniach. Czekam z niecierpliwością,
znurb06
Bolesne wizje Dumbledore
znurb06 06/04/2007 13:07
Czytano 7252 razy
Liczba komentarzy - 105
paniczna dnia 06/04/2007 13:11
No cóż możliwe...Ale chyba nigdy się na pewno nie dowiemy co wtedy widział dyrektor, w końcu już nie żyje... Ale ciekawe rozmyślania,daję W ;D
Cho Chang108 dnia 06/04/2007 13:17
No tak twoje przypuszczenia mogą być prawdziwe bo Dumbledor sam mówł że tą kryjówkę potterom załatwił sam tylko ciekawe jak zadziałał ten eliksir np. na Harrego?
Wood dnia 06/04/2007 13:39
tak art jest ciekawy, bardzo prawdopodobne, że Dumbledorowi chodziło to o Potterów, choć tego nie możemy być w 100 % pewni... nie wiemy na jakiej zasadzie działał ten eliksir, heh dam W
Asiula dnia 06/04/2007 14:28
A mi się tak wydaje, że ktoś coś takiego kiedyś napisał. Więc co ja mam oceniać? Coś co kiedyś - w innej wersji- czytałam? ...
Peeves dnia 06/04/2007 15:17
art o przymyśleniach już kilkakrotnie spotykanych na tej stronie, ale za to nigdy nie były one przedstawione w formie arta... w każdym razie, czy to prawdopodobne dowiemy się czytając książkę, albo nawet na zawsze zostanie to tajemnicą
demelza_robins dnia 06/04/2007 15:28
No i co z tego że tak może jest? Dla mnie-nic. Artykuł bezsensowny.
Marzencia259 dnia 06/04/2007 16:03
Masz chyba troche racji... Jak sobie teraz o tym pomysle to dochodze do wniosku ze rzeczywiscie tak mogło bycsmiley Oczywiscie dostajesz plusa za styl Twojej wypowiedzi i za trafne i przekonujace przemysleniasmiley U mnie masz W
Ginny_Weasley12 dnia 06/04/2007 16:07
racja w tym jest. ale moze dumbledore o czy innym myslał?tylko o czym? to jest chyba najprawdopodobniejsza teoria. nie przypominam sobie, zeby byltaki art... moze mnie wtedy nie bylo...
za art W.
R_Lupin dnia 06/04/2007 20:14
Twoje przypuszczenia mogą być prawdopodobne, ale ja i tak sądzę, że te okrzyki Dumbledora w jaskini miały za zadanie wstrzymać od picia tego elisksiru

Za arta daje P
ladyAlex dnia 06/04/2007 22:46
Myślę na ten temat co innego od góry do dołu, ale PO za inteligencję i to, że jednak twój art. ma sens smiley A czasem w przypuszczeniach to trudne smiley
Moniczka99 dnia 09/04/2007 20:01
Nie jestem do końc za Twoja teorią... mówiąc "Jestem z tobą" myślę, że miał na myśli zaufanie do Harry'ego, a co widział ? może przyszłość? a może przeszłość? Nie sądzę jednak, żeby widział śmierć Potterów, on ich przecież źle nie ulokował, nikt nie wiedział gdzie oni są prócz ozywiście Glizdona.
Hermiona-Granger dnia 10/04/2007 14:01
Ciekawy art.daję W smiley
Myślę, że to możliwe a kiedy Dumb powiedział do Harrego "Nie martwię się...Jestem z Tobą"
myślę, że on ufał Harremu i wiedział, ze on zrobi wszystko aby Albus był bezpieczny. A myśle, ze pomiędzy nimi były inne uczucie niż tylko uczeń-dyrektor myśle, że Albus kochał Harrego i on go też ale tego nie mówiłsmiley
keyis dnia 12/04/2007 00:59
moze chodzilo o Pooterow a moze nie??ale zastanawia mnie jedna rzecz dlaczego mialby siebie obwiniac za ich smierc??
Inglorion dnia 14/04/2007 15:16
Możliwe, ale bardziej możliwy jest teoria, że to był po prostu eliksir, który budził w człowieku tak silne poczucie winny, że aż nie dało się go znieś. Dla Voldemorta było to nie szkodliwe, bo on nie miał 'normalnego' sumienia.
asia15963 dnia 17/04/2007 15:10
w 100% się z tobą zgadzam, znurb06!!! to by pasowało bardzo książki, ta teoria. A co do tego czy to była prawda czy nie możemy jeszcze uzyskać odpowiedź!!! w siódmym tomie może być coś poświęcone temu eliksirowi, nie ma co tu dużo pisać daję W
TonksII dnia 28/04/2007 14:31
niekoniecznie on akurat myślał o Potterach... Mógł myśleć o wielu różnych rzeczach... Np. o śmierci Amelii Bones czy Emelinny Vance czy jak one tam miały... Myślami załamywał się i tonął w tej bolesnej agonii... Poczuł ból jakiego prawdopodobnie nigdy nie czuł... dlatego wszystkie winy (nikonieczne jego) zrzucał na siebie... Człowiek w agonii czuje się okropnie, a Rowling to całkiem nieźle ujęła... Czyżby ona też to czuła?? Dobra koniec dyplomatykowania... Tekst za krótki... ale jest to temat słabo poruszany dlatego ci to uznam... Teorii może myć wiele i dlatego odejme ci za to punkty... Literówek nie zauważyłam, więc na dobrą sprawę dostajesz zasłużone P... pOOzdrawiam =** smiley
anka_potteromanka dnia 26/05/2007 18:51
Nie mam pojęcia dlaczego, ale kiedy czytałam ten artykuł troszeczkę się popłakałam. Jedno wspomnienie o Dumbledorze, a ja wymiękam. Po prostu nie mogę się pogodzić z tym, że jego NIE MA. Jak Rowling mogła go uśmiercić?smiley

No dobra, ale teraz coś na temat:
To jest najlepszy artykuł jaki dotychczas czytałam. Zgadzam się i daję ogromniackie W.
Gruba Dama dnia 28/05/2007 20:05
mógł myśleć równiez o innych osobach, ale jest to prawdopodobne. Chociaż, mógł równie dobrze nic nie zobaczyc i mogły to być tylko puste słowa. Chociaż nie wśtpliwie duże znaczenie miało : Jestem z Tobą. Już raczej się nie dowiemy czy cos zobaczył czy nie, bo jak każdy z nas wie Dumbledore nie żyje...
OLCIA dnia 21/06/2007 11:14
uważam że masz dobre przypuszczenia całkiem jest to możliwe fajnie że piszesz o czyms takim niby nie istotne a jednak ....
Nice_Destruction dnia 07/07/2007 11:28
Też się nad tym zastanawiałam, ale żadnych wniosków podczas czytania nie wyniosłam. Teraz, jak czytam to co napisałeś, to jestem prawie pewna, że tak właśnie było. Wszystko pasuje, a to `Jestem z Tobą Harry` dodatkowo potwierdza Twoje przypuszczenia.
Myślę, że masz rację, ale jednak wątpię, żeby Rowling drążyła ten temat - chyba pozostawi to jako zagadkę, a zarazem ciekawostkę, dla takich bystrzaków jak Ty smiley.
Stanowczo W. Pozdrawiam! smiley
Ankalima dnia 13/07/2007 15:09
Jest to możliwe , lecz coś mi jednak nie pasuje...Przecież niekoniecznie mogło chodzić o Potterów.Jak wiemy Dumbledore był wielkim czarodziejem, i na pewno maił już jakieś drastyczne przeżycia z czasów jeszcze zanim Voldemort rozpoczął terror.Np. walka z czarnoksiężnikiem Grinewaldem
(czy jakoś tak ) lub coś innego....
Vojtazzz dnia 16/07/2007 09:18
Ah.... tak... niesamowite to słowa: "jestem z toba" po czym osuwa sie na ziemie... tak Harry pewnie wziął te słowa głęboko do serca bo ja bym tak zobił... W sumie art mi sie podoba daje P... pozdro
paniNorris dnia 17/07/2007 09:57
ładnie zapowiadał sie ten art ale ma pare niedociągnieńć wydaje mi się że to nie było o potterach
millena dnia 30/07/2007 17:53
a ja myslę, że te wizje mają coś wspólnego z nim samym i jego przeszłością... wg mnie są bardzij intymne, niz zycie i śmierc Potterow smiley
Lavender Brown 15 dnia 30/07/2007 22:54
Bardzo ciekawe i sprytnie przemyslane. Gdy ja to czytałam myślałam że on mysli o uratowaniu jego własnaj rodziny albo coś takiego. Teoria godna uwagi.
sam-wiesz-kto dnia 01/08/2007 15:11
Millena może mieć rację.Ja już przeczytałam 7 część i poznałam przeszłość Dumbledora.Więcej oczywiście nie napiszę bo przestraszyłam się tego wielkiego czerwonego NIE na str.głównej
Oczarowana Meg dnia 07/08/2007 11:52
Bardzo ciekawy artykuł. Dumbledore zawsze mnie intrygował. Ta jego mądrość, inteligencja, spryt. Jedno jest pewne - Harry był dla niego niczym syn. Chronił go najlepiej jak mógł. W końcu oddał za niego życie i sądzę, że w ten sposób chciał spłacić dług. Nie był strażnikiem tajemnicy Potterów, może gdyby bardziej nalegał. Harry'ego otaczają wspaniali ludzie. Powinien zrozumieć, że James, Lily, Syriusz, Albus...Oni zawsze z nim będą smiley
lisiczka92 dnia 10/08/2007 10:04
dubla nie bylo przy smierci rodzicow, wiec wiez z tym wydarzeniem moze byc tylko czyms w rodzaju zlego koszmaru, ktory go neka
cho89 dnia 19/08/2007 01:55
skoro groźnie brzmiący Sam-Wiesz-Kto nie wyjawił w swoim komentarzu żadnych szczegółów, to ja też tego nie zrobię smiley

w czasie takiej agonii Albus nie myślał o swoich uczniach - choćby tak zdolnych i oddanych jak potterowie - lecz raczej o swojej własnej przeszłości, o swoich własnych przeżyciach, błędach, bolesnych wspomnieniach, o osobach mu najbliższych..
potterfanka-gryfindor dnia 01/09/2007 16:05
Ale przecież Dumbledore'a nie było przy tym jak Voldemort zabijał Potterów. Więc nie mógł mówić do niemo "nie rań ich, zrań mnie" Ale maiałś fajny pomysł na atra. Daję W
Zielony dnia 02/09/2007 23:14
Moim zdaniem Dumbledore myślał o swojej przeszłości, o wydarzeniach nie koniecznie związanych z Voldemortem.
Tonks 115 dnia 25/09/2007 21:55
Możliwe, że jeszcze dowiemy się tego, co myślał Dumbledore, bo on wcale nie zginął!
Diana_Di dnia 01/10/2007 17:45
Bardzo ciekawe, tylko szkoda że się juz nie dowiemy co tak naprawdę widział dyrektor po wypiciu eliksiru
Hermiona1111 dnia 16/10/2007 21:44
Jest to możliwe, ale (mam nadzieję) dowiemy się tego w 7 cześci. Artykuł fajny, napewno bardzo przemyślany.smiley
Elisska dnia 20/10/2007 17:04
wg. mnie za tym stoi jego historia rodzinna....zawsze interesowalo mnie to ze4 on taki madry inteligenty nie kontaktuje sie z rodzina...z resztaczytam hp7(jestem w polowie) i wydaje mi sie ze mam racje....ale chyba kazdemu wydaje sie ze ma racje...smiley
Mateusz Dumbledore dnia 25/11/2007 12:53
Fajny artykuł, daje dużo do myślenia.Natomiast myślę, że Dumbledore przeżył i powróci w VII tomie, bo to jest wielki czarodziej.smiley
lollipop xDDD dnia 09/12/2007 12:00
Całkiem możliwe... nigdy się nad tym nie zastanawiałam xDDD. daje zasłużone W.;PP
Barry-Trotter dnia 14/12/2007 19:08
nawet ,nawet w siódmej części pisze ze dumbledore'owie mieszkali w dolinie godryka !!
Czarna94 dnia 06/01/2008 21:26
Możliwe, tylko gdyby tak było to czemu Dumbledore nie zaczął walczyć z Voldemortem, dałby wtedy czas żeby Potterowie mogli uciec i dalej się chować.
edytawollnik dnia 16/02/2008 11:24
Przecież Dumbledora nie było tam na miejscu, on nie widział ich śmierci, teraz po przeczytaniu ostatnij części jestem pwna, że obwinieł się za śmierć swojej siostry.
bullman dnia 18/02/2008 19:56
Pierwsza myśl jaka mi się nasunęła to to, że Dumbledora na pewno nie było przy śmierci rodziców Harrego. Powinieneś to zauwarzyć!!!

Teraz po przeczytaniu siódmej części jestem pewien, że mówił do Grindenwalda, kiedy to umarła jego siostra (Dumbledora).
Hermionka_Granger dnia 20/03/2008 13:48
Przed przeczytaniem 7 części można była tak pomyśleć, ale w Insygniach Śmierci dowiadujemy się, że jemu chodziło o swoją rodzinę...
Ale i tak dam W smiley
LunaLovegood_ dnia 17/04/2008 12:48
Ja jakoś nigdy nie myślałam, co Dumbledor wtedy widział, ale wyjaśniło się to w siódmej części smiley

Daję P
moniachang dnia 10/07/2008 22:15
ja uwazam ze art jest fajny choc krotki.
Halszka_ dnia 12/08/2008 12:52
Sam art bardzo ładnie i składnie napisany - chociaż uważam, że to nie o Potterach myślał.
Mam nadzieję, że kiedy wyjdzie encyklopedia Harrego wszystko zostanie wyjaśnione i dowiemy się czy to co zostało tutaj napisane jest prawdą. daję P
Kiara_01 dnia 17/08/2008 16:01
Świetny art dam W choć jakoś nie myśle ,że Dubledor widział wtedy Potterów tylko ,że widział przyszłość wtedy ,gdy Harry się poddał lub ,gdy jego siostra umarła no cuż nie wiem i nie mam więcej pomysłów ,ale art fajny
Hermiona55555 dnia 30/01/2009 15:46
Zgadzam się z tobą daje ci W
ArianaDumbledore dnia 21/02/2009 13:33
Ja niestety nie zgadzam się z Tobą. W siódmym tomie jest napisane, że najprawdopodobniej widział wtedy Grindelvalda torturującego Aba. Art bardzo krótki. Niestety zasłużył jedynie na "N"
ssylwia dnia 18/04/2009 15:10
nie to wogule nie ma sensu. W 7 tomie zostało napisane że dumbledore myślał ,że jest znowu młodzieńcem, i bije się z Grindenwaldem i swoim bratem. A Grindenwald zabija Arianę. Dlatego uważam że ten art. nie ma sensu, jest w obule nie trafiony
ginny135 dnia 13/05/2009 18:44
Na początku od razu mówię do ssylwii. TO nie zostało zapisane w 7 tomie. To były tylko przypuszczenia Harry'ego, że chodzi o sprawę z Grindelwaldem i Arianą. Może chodziło właśnie o Potterów? Nie wiem. Przemyślenia fajne. Daję P, bo mnie nie zachwycił na W.
MooniA dnia 16/05/2009 10:50
Teoria może i możliwa.. aczkolwiek błędna. smiley Dumbledor po wypiciu elikiru nie myślał wówczas o śmierci Potterów. Ja mam inną teorię na ten temat. I wydaje mi się, że słuszną. smiley daje Z. smiley
SelenEllectoXentia15 dnia 16/05/2009 19:56
Teraz już nie trzeba mieć teorii(raczej), bo z siódmej części dowiadujemy się, że Dumbledore widział wtedy moment ataku Grindelwalda na jego brata.
agata95 dnia 27/05/2009 20:39
hmmmm...sama nie wiem,, co o tym myśleć. To możliwe, że widział wtedy Potterów, ale jednak możemy się tylko domyślać...
za artykuł daję P
kasieq_HP dnia 04/06/2009 12:11
tak art jest ciekawy, bardzo prawdopodobne, że Dumbledorowi chodziło to o Potterów, choć tego nie możemy być w 100 % pewni... nie wiemy na jakiej zasadzie działał ten eliksir, heh dam W smileysmileysmiley
Rhea dnia 06/06/2009 12:46
tak, ja mam dużo do powiedzenia na ten temat...

1. Zgadzam się z kilkoma osobami że Dumbledore nie był świadkiem śmierci Lily i Jamesa. Przecież gdyby tam był, nie zginęliby, bo ''Albus Dumbledore jest jedynym czarodziejem, którego lęka się Lord Voldemort''. Możemy też to wywnioskować z tego, że na początku 1 cz. ''Kamienia Filozoficznego'', zaraz po śmierci Potterów, gdy na Privet Drive pojawił się Dumbledore a McGonagall transmutuje się w człowieka pyta : Albusie, czy to prawda? A Albus odpowiada : Na to wygląda. Więc jego nie mogło tam być, prawda?

2. To jasne, że ta wizja po wypiciu eliksiru przedstawiała śmierć Ariany. Albus bał się o nią i Aberfortha, a Grindewald pojedynkował i chciał ich zabić. No więc Dumble chciał zginąć za nich !.
paulinaasss dnia 13/06/2009 21:09
Ciekawy artykuł. Zostawiam W.
Kamil Potter dnia 18/06/2009 18:25
swietny art.
chanukka dnia 12/07/2009 03:49
Arolka dnia 14/07/2009 03:47
Wiem, że artykuł został napisany dawno temu, ale zaciekawiły mnie te przemyślenia. Moim zdaniem zanim rozpocznie się jakąś spekulację co coś tam znaczy trzeba wziąć pod uwagę, że autorka Harry'ego Pottera jest bardzo pomysłowa i wątpię, że poszłaby na taką łatwiznę.
Fox dnia 11/08/2009 21:08
Zgadzam sie z Rhea. z 2 punktem.

Pozdrawiam

Ps:2plus2 to 4
Viva dnia 12/08/2009 18:01
Nieprawda!
Dumbledore widział, jak Grindelwald rani Arianę i Aberfortha!
Dokładnie opisanie jest to w IŚ.
harrynet dnia 12/08/2009 18:58
m7yślę że masz rację..
Harry był zawsze ważny dla Dumbledora..
może właśnie dlatego że czuł się winny ..że rodzice Harre;go zgineli...
i opiekując się Harry'm chronił to czego nie udało się zniszczyć Voldemortowi..
anetta92 dnia 18/08/2009 06:56
Pomysł może i dobry, ale i tak z "Insygniów wiemy, że chodziło o rodzine Dumledor'a. Jednakże, gdyby zasatanowić nad Twoją wersja, to jest troche bez sensu. DLaczego Dumbledore patrzyłby na śmierć Lily i Jamesa, a nie pomógł im? Przecież spokojnie móglby pokonać Voldemorta.
Za pomysł daje Z, ale taakie naciągane.
HermionaKana dnia 19/08/2009 15:48
Wszystko wyjaśnia się w 7 tomie. Nie będę nic pisała bo ktoś mógł jeszcze nie czytać ostatniego tomu
Profesor Lupin dnia 18/09/2009 10:17
nom
KarolGinny dnia 12/10/2009 15:56
Artukul wybitny ale nie wydaje mi sie,zęby chodziło o rodzinę Potterów.Do tych słów pasuje mi raczej sytuacja kiedy Grindewald torturuje brata Dumbledore`a (chyba żle napisałam :smilewinkgrinsmiley
Pozdrawiam
PS. Fajny pomysł smiley)
luna23 dnia 29/11/2009 09:55
Może myślał o śmierci swojej sisterssmiley??
Po.OCZ
PaulinaRiddle dnia 13/12/2009 12:50
Ale Dumbledore nie widział ataku na Potter'ów. Po przeczytaniu ostatniej części jednak nie podzielam twojego zdanie. Sądzę, że Dumbledore widział swoją siostrę Kendrę i Grinewalda ..
HarryPotter9 dnia 19/12/2009 17:40
Bardzo dobre przypuszczenia może kiedyś się tego dowiemy na jakimś wywiadzie od Rowling ale narazie możemy tylko przypuszczać co do tego daje W
ds1000 dnia 09/01/2010 22:02
On widział jak Grenwald morduje ariane i jego brata ale ciekawa teoria daje Psmiley
xszaroburoiponurox dnia 29/01/2010 19:18
Interesujace . Miejmy nadzieje , że kiedys bedzie nam dane sie tgodowiedziec xd . ;D
Daje W .
xszaroburoiponurox dnia 18/02/2010 17:37
Niee , to nie to .On nie mógł być tam jak ich zabijał Voldemort . To pierwsze , to spoko . Ale .. Nie pasuje mi to , ot poprostu .
Daje Z .
Tonkss dnia 24/02/2010 14:03
W 8 części "Harry Potter i Insygnia Śmierci" był wątek, że Dumbledore, jego brat i Grindewald (chyba tak to się pisze..) pobili się i zabili przy tym siostrę Dumbledora. On podczas tego majaczenia widział jej śmierć i obwiniał siebie.smiley
ds1000 dnia 24/02/2010 15:52
Tak Tonkss ale to bylo w 7 czesci 8 nie ma za art P
Elaine dnia 25/02/2010 18:51
Trzeba wziąć pod uwagę że dyrektor miał niejedno na sumieniu. I to być może nie tylko to, co zostało opisane w książce. Fajny art, ale nie wyjaśnia sprawy. daję PO
adelahp dnia 10/03/2010 16:00
fajny artykuł i ciekawe przemyślenia. oczywiście w ostatniej części dowiadujemy się, że mówił o swojej siostrzyczce najprawdopodobniej, ale taka opcja też by mogla być...
Sys3k dnia 23/03/2010 17:53
Tez tak mysle, ze wtedy przypomniały Mu sie złe wspomnienia, obwiniał o to siebie.
Mazia dnia 14/05/2010 19:42
Niestety się mylisz, on mówił do Grinewalda, aby nie mordował jego rodzeństwa, a poza tym z opisu działania które podał Stworek, jest napisane że eliksir wypalał mu wnętrznościi widział rzeczy straszne (najgorsze jaki można sobie wyobrazić).

ale zasługujesz przynajmniej na Z, bo się napracowałeś/łaś.
Bellatriks_xdd dnia 29/05/2010 09:09
Nie dowiemy się ... chyba , że powstanie coś jak : Harry Potter i Filozofia ? Ale masz fajne pomysły. Daje wybitny.smiley
Panna Diggory dnia 01/06/2010 08:03
No... Skąd wiesz, że mówił akurat o Potterach? Może nie miał wizji, tylko mówił do Harrego: "zabij mnie", albo jak mordowali jego siostrę... Nikt tego nie wie
zuza878 dnia 14/06/2010 19:29
Chodziło mu o swoją rodzinę, nie Harrego.
Meropa97 dnia 24/06/2010 07:14
Artykuł ciekawy. Godny przeczytania jak i przemyślenia... Wybitny.
zebra30 dnia 25/06/2010 21:22
Mnie się wydaje, że myślał bardziej o śmierci swojej siostry niż o potterach...
311alexa311 dnia 17/07/2010 18:50
No nie całkiem się z tobą zgadzam ale ta teoria jest OK. Jednak jak twierdził Harry w 7 części to chodziło o rodzeństwo dyrektora Hogwartu. Dam P
Vesemir93 dnia 27/07/2010 01:51
Według tego co przeczytałem to uważam że to co mówił Dumbledore może wiązać się z tą kłótnią jego i Grinewalda w której zginęła Ariana
sami_wiecie_kto_ dnia 24/08/2010 13:38
Ciekawa teoria, ale przecież Dumbledore nie był w domu Potterrów kiedy Voldzio ich zamordował!
one night only dnia 25/08/2010 14:50
sami_wiecie_kto_ kiedy on/ona pisał(a) ten artykuł jeszcze nie ukazała się 7 część (jak zwykle ludzie nie patrzą na datę)
ciekawa sugestia,jednak okazała się w przyszłości nietrafna,daje P ; )
Ginevra_Ginny dnia 21/10/2010 19:16
Juz chciałam napisać o kłutni Dumbledora z Grindewaldem kiedy zginęła Ariana, ale zobaczyłam komentarz one night only. No tak ja nie popatrzyłam na datęsmiley Ale zgadzam się z nim/nią-ta sugestia nie jest trafna. Przecież Dumbledora tam nie było(jak powiedział/ała sami wiecie kto). Powtarzam po wszystkich, ale moze dlatego, ze wszyscy widzimy te same błędy. Chociaż ciekawe, ciekawe. Dam ci Z
99olcia07 dnia 11/11/2010 15:10
Świetny artykuł, fajny temat, powiem szczerze, że zaciekawił mnie temat... Oczywiście dam W, ponieważ wiem, że temat pisałeś przed ukazaniem się 7 tomu, więc jeszcze nie wiedziałeś o walce z Grindewldem... Ale to nic, dobrze że odważyłeś się napisać temat. Jak już napisałam, daję W!!
Tweety_PotterH dnia 17/11/2010 19:41
Ciekawy artykuł, dam P, bo uważam że Dumbledore'a nie mogło być przy śmierci Lily i James'a Potterów bo on przecież by powstrzymał Voldemorta... smiley
Analiza dnia 26/11/2010 16:09
Ja nie jestem przekonana o tym, że Dumbledore widział wtedy scenę jak zabija Potterów. Prawda- musiał widzieć jakaś dramatyczną scenę. I nie wiem czy dobrze pamiętam.. ale Dumbledora nie mogło być przy tym jak Voldemort zabijał Potterów. Chociaż za mocą tego eliksiru mógł wrócić do tamtego zdarzenia i wyobraźnia mówiła mu, że on tam był. Ale zamiast tego mógł sobie wyobrazić 100 rożnych sytuacji nawet nie opisanych w tej książce.
Za logiczne myślenie i własne spostrzenia daje W smiley
Pozdrawiam Analizasmiley
Ernie Mcmilan dnia 02/01/2011 10:25
Artykuł tragiczny. Przecież w siążce bylo napisane, że Dumbledore chciał ocalić Aberfortha i Ariannę przed Grindelwaldem. Cały art staje się przez to bezsensowny. Nie potrzebne pomieszanie czasu przeszłego i teraźniejszego. Po co te wypowiedzi do czytelników? To psuje chęć czytania.Czy ty na pewno dokładnie czytałeś książkę? Poza tym, nawet jeśli Dumbledore w agonii nie mówił do Grindelwalda, to nie było go przecież przy śmierci Potterów. Daję Okropny.smiley
Krolik2807 dnia 22/01/2011 16:14
Zgadzam się z Ernie Mcmilan!
Hermionjna dnia 02/02/2011 16:43
Tak Dumbledore chciał ocalić Aberfortha i Arianę przed Grindelwadem, ale jak już inni powiedzieli artykuł został napisany przed ukazaniem się kolejnej częścismiley Artykuł dobry- daję PO
magdalena_99 dnia 13/02/2011 11:39
Myślę, że mogłyby być takie wizje Dumbledore'a, ale tego się raczej nie dowiemy...Artykuł fajny smiley
patka2698 dnia 26/02/2011 13:55
Mi się wydaje że gdy Dumbledore nie widział jak Voldemort morduje Potterów ale widział jak umiera Ariana. Widział ten momet w którym rozpoczyn sie walka pomiędy Grindevaldem, Dumbledorem i jego bratem. To było to.
Ale pomysł fajny i art też.
Daję P.
wicek1997 dnia 01/05/2011 21:29
Ernie Mcmilan najpierw przeczytaj date powstania artykulu pozniej pisz komentarz
adimil dnia 24/07/2011 11:35
W sumie się dowiedzieliśmy. smiley
W Insygniach Śmierci jest moment... w rozmowie z Aberforthem, że Dumbledore nigdy nie był wolny, że tej nocy, której zginął wypił eliksir, który sprawił, że Dumbledore wykrzykiwał dziwne rzeczy. I na pewno chodziło mu o Arianę.
Więc jeśli Harry to powiedział to tak jakby powiedziała to J.K. Rowling. To widział Dumbledore: Grindelwalda smiley
McGonagall Profesor dnia 24/07/2011 14:11
To dlaczego Hagrid przywiózł
Harr' ego do domu Dursleiów???
A nie wiem czemu nikt nie zwrócił
uwagi na to, że to nie byłoby w stylu
Dumbledora błagać na kolanach, żeby go zabił,
Voldemort się go bał, i gdyby Dumbledor tam był to Lili i James by żyli.
Na to też trzeba zwrócić uwagę...
SnitchFang140 dnia 02/08/2011 17:40
Zgadzam się z wicek1997: chcąc pisać komentarze do artykułów, zapoznajcie się najpierw z DATĄ ich powstania. Już się na kilka takich natknąłem... 4 lata temu połowa znanych nam dzisiaj faktów nie została jeszcze ujawniona. Nie dziwcie się więc, że artykuły mogą Wam wydawać się śmieszne i naiwne... za sam artykuł daję W, bo dobrze kombinowałeś/aśsmiley
laurel123 dnia 31/08/2011 20:27
Dumbledore widział moment kiedy młody Gellert Grindelwald torturuje Ariane i jego brata.
Vallerine Black dnia 17/09/2011 12:26
Już znamy odpowiedź: Grindelwald torturował Arianę. Ale jak na taki tok myślenia (kiedy jeszcze nie wiedzieliśmy nic, bo nie wyszła 7 cz.) to wydawałoby się to prawdopodobne.
pokemon1997 dnia 17/09/2011 17:00
ale nie kłócić się przecież wszyscy chcą jak najlepiej . smiley
mi się zdaje żeby nie ranili jego rodziny, że wie że źle zrobił ich zostawiając.. było mu bardzo potem przykro i potem mówił zabij mnie nie ich to chodziło żeby nie ranił Aberfortha i Ariany . z art nie bardzo się zgadzam ale daję p za pracę . smiley
Tunia133 dnia 15/01/2012 14:11
No cóż... Teraz oczywiście wiemy jak to było, z 7 części, ale i tak teoria wydała mi się mało prawdopodobna... Przede wszystkim trochę nieścisła i jakby... naciągana...smiley No ale sam/a to wymyśliłeś/aś, chociaż sam art ma leciutkie błędy i jest krótki... dam Z smiley Pordrawiam.

P.S. Na przyszłość naprawdę patrzcie na datę, bo niektóre komentarze są trochę nie na miejscu.
_oliwka_12 dnia 28/01/2012 20:05
Dumbledore widział wtedy Grindelwalda , swoją siostrę i brata , jak ten pierwszy ranił tych pozostałych . To było wyjaśnione w 7 części.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 60% [56 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 20% [19 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 10% [9 Głosów]
Nędzny Nędzny 6% [6 Głosów]
Okropny Okropny 3% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 11:34
siemandero szanownym HP maniakomsmiley

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 11:20
no...dzien dobry...

gnebi
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 09:40
Czesc Pluszak.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 06:53
Gooooooood Morning HPnet smiley

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter