Co widział Moody? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

techdirt.com

Co widział Moody?

W tym artykule chodzi o bogina Moody'ego. Jak powszechnie wiadomo bogin to widmo, które przybiera kształt tego, czego osoba zbliżająca się do niego najbardziej się boi. Nikt nie wie, jak wygląda bogin w ukryciu. Bogin zmienia postać, gdy wyjdzie z ukrycia.

W 4 części Harry'ego Pottera, czyli "Czarze Ognia" pani Weasley prosi Szalonookiego, aby spojrzał do sekretarzyka, bo prawdopodobnie ukrył się tam bogin. Pani Weasley nie chciała tam spojrzeć, ponieważ się bała. Szalonooki spojrzał i potwierdził to. I teraz nasuwa się mnóstwo pytań. A oto najważniejsze z nich:

Co zobaczył Moody??? Czy zobaczył to czego najbardziej się bał czy nienaruszoną, pierwotną postać bogina?? Bogin nie wyszedł z ukrycia, więc nie powinien zmienić postaci. A jeśli tak, to Moody musiał ujrzeć nienaruszoną jego postać. Jeśli tak, to dlaczego nikomu nie powiedział, jak naprawdę bogin wygląda?

Napiszcie co o tym sądzicie. Proszę.
Co widział Moody?
mruzka 24/12/2006 11:03
Czytano 5450 razy
Liczba komentarzy - 74
TomV dnia 24/12/2006 11:47
Powinien zobacczyć jak naprawdę wygląda bogin, bo on przecież nie wiedział, ze Moody na niego patrzy i nie postaci tego, czego boi się Szalonooki. Ale czemu nikomu ni powiedział? Nie mam pojęcia...
TomV dnia 25/12/2006 21:09
Ale przecież Moody prawie nie zna Pottera. Wątpie, że to czego się najbardziej boi to śmierć Harry'ego.
adasko0011 dnia 29/12/2006 11:42
po pierwsze nie 3 czesci tylko w 5 po drugie on nie byl blisko bogina... Moody siedzial w kuchni a bogin byl w salonie.. Szalonooki widzi przez sciany i zobaczyl pewnie prawdziwa postac bog....smileysmileysmiley
oizz dnia 04/01/2007 15:44
Może uznał że postać Bogina jest nie dość ważna by zawracać tym głowę ! Pozatym jak pamiętamy =] Moody tak naprawdę był Bartym Crouchem smiley
melancholia dnia 06/01/2007 23:29
Cóż, dobre pytanie, ale ja myślę, że widział to czego się bał, a nawet jeśli by widział w oryginalnej postaci to po co mialby sie tym wszystkim chwalić?
lily vel ruda dnia 28/01/2007 19:50
to bylo w 5 czesci jesli dobrze pamietam a moim zdanie on nie mogl widziec pierwotnej wersji bo bogin niekoniecznie musi wiedziec ze ktos na niego potrzy i dlatego sie zmieniac... poprostu to jest taki rodzaj iluzji to my widzimy za pomoca jego mozliwosci to czego sie boimy....smiley
Natalka184 dnia 30/01/2007 22:53
To był Zakon Feniksa!!! Nie Czara Ognia. Tez się nad tym często zastanawiałam. Myślę że Rowling po prostu nie chciała zdradzać jak naprawde wygląda bogin lub nigdy nie wymyśliła jego postaci... a wyszło jak wyszło.
Slizgon dnia 10/02/2007 18:17
SKOPIOWANE Z INNEJ STRONY ZA TAKIE COS POWINNO SIE KARAC a poza tym moody powinien zobaczyl nienaruszona postac bogina a nie powiedzial poniewaz nie umial go opisac
jimenez dnia 14/02/2007 12:50
tak w sumie to dziwne ze ten art nie zostal usuniety, jak i tak wiadomo ze jest to plagiat... xD
werka dnia 16/02/2007 16:43
Moim zdaniem bogin nie wyczuł że Moody go obserwuje i Moody widział jego nienaruszoną postaćsmiley
Iryt dnia 27/02/2007 16:23
Bardzo ciekawe... Chyba widział Bogina jako swoją normalną postać...
Hermi9 dnia 12/03/2007 11:25
W 5 części musiał widzieć nienaruszoną a nie powiedział bo kogo to wtedy interesowało?? taki sobie art
Kate dnia 17/03/2007 19:33
sorki, Tomie, nie zauważyłam, że ta uwaga <odnośnie 5 tomu> już została zauważona. Tłumaczę sie tym, co skrobnęłam wyżej. Ni nie daję, bo się nie da.smiley
Cassidy_Riddle dnia 17/03/2007 20:30
Ja myślę że mógłbyc smierciożercą i się niczego nie bał więc boogin nie zmienił postaci...
Dumle-dore dnia 17/03/2007 22:51
no nie wiem myślę że Moody zobaczył tylko żecz której się najbardziej boi ale co to było sam nie wiem może jakiegoś śmierciożerce albo Voldemorta
McGonagall dnia 27/03/2007 14:48
Nawet nie ma sie co nad tym zastanawiac bo w koncu i tak sie nie dowiemy co tam bylo... smiley
Tom dnia 01/04/2007 07:51
Temat bardzo ciekawy. Wiele razy zastanawiałem się jak wygląda bogin bez wpływu z zewnątrz... Dałbym P albo W...
lordMatysek dnia 13/04/2007 18:56
hey to nir bylo w 4 czesci tylko w 5!!! naucz sie czytac i tak ps w tym artykule nie ma niczego sensownego to tylko glupie pytanie do publicznosci masz O
Asiunia1616 dnia 14/04/2007 17:08
myśle ze masz racje. Ale zastanawiałam sie też nad tym, ze moody swym magicznym okiem widzi przez materiał(ubrania)... wiec dlaczego oni sie nie wstydzą? no cuz pomyślcie nad tym...
asia15963 dnia 17/04/2007 15:30
hmm... nie powiedział innym, bo sie go o to nie pytali... jasne no nie??? taki artykuł o niczym...
Herma23 dnia 22/04/2007 20:17
Po pierwsze jeden najwazniejszy blad to bylo w 5 czesci!!!!!!!!!!!! artykul jest ... o niczym
monia potter dnia 25/04/2007 11:46
nie widzę w tym artykule żadnego sensu,,, i nieuważnie czytasz, to było w Zakonie Feniksa(5 część)
Moony dnia 26/04/2007 21:28
Hmmm rzeczywiście ciekawe jak taki bogin wygląda. Może jest bezpostaciowy? Jakiś taki kłębek mgły czy czegoś podobnego i przyjmuje postać dopiero wtedy, kiedy go widzimy? A może w ogóle w naturalnej postaci jest niewidzialny? W takim razie co widział Moody? Hmmm....smiley
TonksII dnia 28/04/2007 14:37
Temat bardzo mi się spodobał... Nie był poruszany i dlatego jest wyjątkowy... Co zobaczył Moody? Dobre pytanie... myślę, że to nie musiało być takie straszne skoro Moody był aurorem... Ale każdy człowiek ma swoje lęki i każdy się czegoś boi... Tak więc ten wątek nie był zbytnio poruszany w książce... Więc to nie musiało być takie ważne, prawda?? Ale dzięki temu tematowi zauważamy, że znów, książka jest tajemnicza i wszystko się w niej może zdarzyć, bezwzględnie na to czy są to wątki główne czy raczej poboczne... Gdybym miała dać ocenę dałabym porządne P <--- moja ocena wyjściowasmiley pozdroffionka =**
Angela Davis dnia 02/05/2007 13:55
Znakomity artykuł według mnie Moody zobaczył jego prawdziwą postać w końcu Bogin go nie zobaczył... a że nikt o to nie pytał nie powedział jaką ma postać smiley
kajablack dnia 05/05/2007 18:14
nie wiem co zobaczył i to chyba nie jest az tak istotne=)
oswald dnia 12/05/2007 07:58
czytałem bardzo podobny na hogsmeade nie oskarżam, moze twoje ktoś skopiował........
anka_potteromanka dnia 26/05/2007 19:22
Eee tam... A co bogin, którego zobaczył Moody ma wspólnego z całą fabułą? Taki tam mały szczegół.
Gruba Dama dnia 28/05/2007 20:22
to było w Zakonie Feniksa a nie w Czarze Ognia to po 1 :]
a być może Moody nie zwrócił na to uwagi, albo nie wiem... (?)
abra_kadabra dnia 20/06/2007 21:50
Są chyba tylko 2 wyjścia:
1). Moody nie zobaczył, a wyczuł (?) bogina; należy pamiętać że w III tomie Lupin mówi, że bogin w ciemności nie ma żadnej widzialnej postaci!
2). Moody zobaczył to czego akurat się bał, a nie powiedział co to było, bo po co? Boginy u dorosłych czarodziejów to nic nadzwyczajnego, zresztą po co miał się chwalić, że czegoś się boi?
Syriusz__Black_ dnia 23/06/2007 14:10
to nie bylo w CO tylko ZF a po pierwsze moze moody nie chcial mowic bo po co jak napisala abra_kadabra przeciez moze myslal ze kazdy wie jak wyglada bogin w normalnej postaci lub nie chcial poprostu mowic co widzi jako bogina
kasiunia149 dnia 25/06/2007 19:24
to było w IV części ja myślę że zobaczył to czego się najbardziej boi
millena dnia 30/07/2007 18:02
o ile pamietam to pani Weasley prosila o sprzatniecie sekretarzyka w piatym tomie - Zakonie Feniksa, w domu Blackow - a nie czwartym, gdzie Moody byl jeszcze Bartym pijacym eliksir wielosokowy smiley
T_O_N_K_S dnia 11/08/2007 22:43
To nie było w IV tomie tylko w V. Może Moody po prostu nie chciał powiedzieć jak wygląda prawdziwy bogin. Bo jaki byłby świat magii bez odrobiny tajemniczości...?
Hermiona_Granger134 dnia 12/08/2007 15:23
Nie wiem co o tym myśleć też kiedyś się nad tym zastanawiałam ale wydaje mi się że Moody zobaczył bogina w jego pierwotnej postaci bo jak mówiła Hermiona:"Bogin to widmo, które potrafi przybierać każdą postać, jaką w danym momencie uważa za najbardziej przerażającą dla otoczenia"
Jak wiemy Moody nie był blisko tego sekretarzyka tylko na parterze a on wyżej (nie pamiętam ile piętr) No i to by było na tylesmiley
rafalek1993 dnia 14/08/2007 22:04
ludzie co wy piszecie po pierwsze to bylo w 5 czesci a po drugie wtedy juz nie byl crouchem!
andideris dnia 16/08/2007 18:07
rafalek1993 ma rację skąd on mógł być Bartym skoro to było w piątej części. A rzeczywiście James_Potter ma rację skoro ten art jest skopiowany to czemu nie został usunięty???
Megan McGuire dnia 22/08/2007 18:32
Ja myślę, że był zamieniony, w to co wcześniej.
volta dnia 26/08/2007 21:59
nic nie widział, bo bogin nie ma ciała ani postaci smiley
Kuba006 dnia 02/09/2007 11:56
rafalek1993 dobrze zauważył, to było w 5 części w kwaterze Zakonu Feniksa.
Oliss dnia 07/09/2007 22:39
bo nikt nie zapytal? :/ to bylo w piatej czesci...
olsia15 dnia 22/02/2008 19:37
Moim zdaniem bogin w pierwotnej postaci jest kupą dymu...
romek-ziomek dnia 23/02/2008 18:49
To było w piątej części!!

oizz dnia 01/04/2007 15:44
Może uznał że postać Bogina jest nie dość ważna by zawracać tym głowę ! Pozatym jak pamiętamy =] Moody tak naprawdę był Bartym Crouchem smiley

Ty oizz on wtedy nie był Bartym Crouchem! Jak Barty mógłby przełamać zaklęcia chroniące Grimmauld Place 12? Może to wyjaśnisz? Poza tym został pocałowany przez dementora. Raczej nie był po tym zbytnio ruchawysmiley, nie uważasz? Z dojściem na miejsce miałby problem
isabell Riddle dnia 18/03/2008 18:56
Też się zastanawiałam nad tym co zobaczył tam Szlonooki. Myślę, że to był jednak bogin w nienaruszonej postaci.
Masz błąd. To nie było w 4 ale w piatej części, ale to już pewnie wiesz od innych czytelników.
Pozdrawiam, isabell
wiesniak007 dnia 25/03/2008 14:05
Dobre pytanie. Hmmm... Może zobaczył swoją mame. Albo siebie samego bez oka.smiley
Pawelpl dnia 06/04/2008 23:11
Też to zauważyłem, art świetny. Zdaje się, że jednak zobaczył swój lęk.
globuss2 dnia 23/04/2008 19:40
ale skad bogin mogl wiedziec ze szalonooki moody ptarzy na niego jezeli bogin go nie widzial bo moody mial zdolnosc patrzenia przez sciany ????
kenobi23 dnia 04/05/2008 16:19
Zgadzam sie z globuss boginy nie umieja patzrec przez sciany.

Ale art zajefajny smiley
karciaa11hpfans dnia 20/06/2008 10:49
po pierwsze to bylo w 5 czesci;p po drugie mysle ze Moody niczego sie bal mogl zobaczyc bogina w pierwotnej postaci;p
peter_potter dnia 24/07/2008 09:51
To wszystko działo się w piątej częścismiley Myślę że Moody zobaczył bogina w jego nienaruszonej postaci, ponieważ bogin nie widział Szalonookiego.
mati90 dnia 28/07/2008 21:14
bogin to śmieszne widmo.
czasami jest zabawnesmileysmiley
Kiara_01 dnia 25/08/2008 21:26
jakby byly oceny to dalabym N bo co to ma za znaczenie co widzial Moody ? A po drugie fakty sa przemieszane ...
kapip101 dnia 22/12/2008 11:08
ja tam myślę ze Moody nikomu nie powiedział, bo nikt nie pytał, a poza tym po co komu to wiedzieć???? ale i tak sadze, że zobaczył swój lęk. gdyby były oceny dałbym Z.
ArianaDumbledore dnia 01/03/2009 16:17
Chciałabym nadmienić, że ta scenia miała miejsce w piątym tomie przygód młodego czarodzieja. Nie czwartej.
Co do bogina to skłaniam się do podejżeń, że Alastor widział to czego się najbardziej bał. A wiadomo, że bał się wielu żeczy. Stary emerytowany, zbzikowany auror.
Everette dnia 03/05/2009 13:42
Przecież nie może zobaczyć bogina jako... bogina. <lol> Musiał zobaczyć to, czego najbardziej się bał ... i tu zgadzam się z Arianą. Mógł bać się wszystkiego... (a tak wg rzeczy przez rzale to mogła być literówka...) smiley Bo w 4 części dowiadujemy się o nim wielu rzeczy.=)
MooniA dnia 16/05/2009 10:55
z Czary Ognia? nie sądzę... jak już coś to z Zakonu Feniksa. :]
w ogóle nie trafiony artykuł a na dodatek skopiowany. O
Makaveli2 dnia 01/06/2009 22:49
skopiowane ;/
Mambozza dnia 04/06/2009 16:42
Beznadziejny art. Wszystko co powinno być w tej sprawie powiedziane widać powyżej. Kicha straszna
Tomek_Potter dnia 09/06/2009 19:13
żałosne !
darka556 dnia 25/06/2009 19:48
chyba zobaczył pierwotną postać boginasmiley
OrderofPhoenix dnia 27/08/2009 18:24
Uważam że Szalonooki Moody widział prawdziwa postać bogina. Pare błedów i jeden karygodny w podwalinach artykułu. TO BYŁA 5 CZĘŚĆ. Można było napisać więcej opowiedziec historię i umieścić w niej swoje przemyślenia.
Lily1212 dnia 23/01/2010 20:51
Za artykuł Z, ponieważ pojawiają się takie błedy, które widać od razu. Po za tym troszeczkę za krótko. Liczę na jakiś obszerniejszy artykół.smiley
xszaroburoiponurox dnia 30/01/2010 08:56
To nie było w Czarze Ognia , tylko Zakonie Feniksa , bop Zakon obecnie czytam po raz ktolejny . Daje N .
Elaine dnia 04/03/2010 20:37
denny artykuł. sam temat jest fajny, ale nie wiem jakim cudem dostałaś 100 punktów za parę zdań...
Panna Diggory dnia 01/06/2010 08:08
Nikt nie wie, jak wygląda bogin, jego prawdziwa postać. Może to szara chmurka dymu? Albo coś, czego nikt się nie boi, np.: obrączka smiley poza tym to było w 5 cz. smiley
Deatheater dnia 04/07/2010 14:00
Spoko art...myślę że każdy się czegoś boi...Nawet taki twardziel jak Moody,dlatego nie mógł zobaczyć czystej postaci bogina.
Artykuł na Z
daniel190495 dnia 08/07/2010 19:42
Według mnie Moody widział bogina w postaci jego leku... jak wszystkim wiadomo bogin taka postać przyjmuje... myślę, że bogin nie musi wyjśc z ukrycia aby przemienić sie w twój największy lęk... co jeśli nie damy mu wyjść... czy wtedy zobaczymy jego prawdziwą postać...?? według mnie Moody widział w boginie tylko i wyłącznie swój lęk...
karoline84 dnia 10/07/2010 21:49
ja myslę że widział że ktoś czycha za jego plecami (pamiętajcie stała czujność)
Mikimus dnia 04/02/2011 19:29
Ja myślę żę Moody zobaczył jego pierwotną formę.Ale naprawdę jak wygląda Bogin.
silverunicorn dnia 08/07/2011 23:39
Moim zdaniem widział pierwotną formę bogina, a nie swój lęk, ponieważ bogin nie wiedział, że Moody go obserwuje.
Michu1988 dnia 05/08/2011 18:01
Skoro bogin może wyczuć czego się boi określona osoba, to równie dobrze może czuć jak ktoś na niego patrzy przez piętra i wtedy zamienić się w coś czego boi się Moody. Ja wierzę słowom Lupina: "nikt nie wie jak wygląda bogin".
Hermionkaaa dnia 31/08/2011 15:39
Szczerze mówiąc to się trochę pogubiłam ale to jest bardzo trafne pytanie i myślę że muszę sie nad tym zastanowić poważnie.
Vallerine Black dnia 17/09/2011 12:38
Do myślenia. Może widział jakiegoś duszka, może jakiś kłębek dymu czy czegoś podobnego. To jest moja teoria, ale rzeczywiście to dziwne.
Kamila14 dnia 12/10/2011 17:58
to nie było w Czarze ognia przecież w Czarze ognia Moodego nie by,o bo go zaatakował tamten i dopiero na końcu był, to było w zakonie feniksa w kwaterze głównej, pomijając to hmm myśle że Rowling o tym nie pomyślała, o tym że nikt nie wie jak wygląda bogin pisała w HP i Więzień azkabanu a Moody pojawił się później ale pewnie Moody widział to czego się najbardziej bał nie zapominajmy że to wszystko dzieje w świecie magi więc bogin mógł wiedzieć że moody patrzy nie smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
aaa, too! XD

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:05
Ahaaa...

alette
()
08/02/2012 23:05
Na dole jest... nagroda ADG... dla scenografii...

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:05
wlaaasnie! ;>


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter