Czemu James Potter oddał peleryne niewidke Dumbledorowi? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

creativebits.org

Czemu James Potter oddał peleryne niewidke Dumbledorowi?

Ostatnio czytajac wywiad z J.K. Rowling zaciekwil mnie moment gdy oznajmiła, że jednym z nigdy niezadawanych pytan jest pytanie: Dlaczego James oddał peleryne niewidke Dumbledorowi?
Zaciekawiło mnie to i chcialbym poruszyc ten temat.
To sa moje argumenty:
-James dał niewidke Dumbledorowi, dlatego, że wiedzial, że u niego bedzie bezpieczna,
-Wiedzial że Voldemort boi sie tylko Dumbledora,
-Wiedzial, że moze zginąć,
-James wiedzial, że u Dumbledora bedzie bezpieczna,
-James przeczuwał, że Syriusz i Lupin moga zginąć,
-Potter wiedzial, że może zaufać Dumbledorowi,
-James Potter wiedział, że Dumbledore odda peleryne niewidke Harremu gdy ten przybedzie do szkoły.
Nie sa to może mocne argumenty, ale Rowling powiedziala, że bedzie to ważne dla fabuły ksiązki.
Czemu James Potter oddał peleryne niewidke Dumbledorowi?
James_Potter 27/12/2006 18:02
Czytano 4750 razy
Liczba komentarzy - 105
TomV dnia 27/12/2006 18:28
Nie mam pojęcia czemu James oddał pelerynę Dumbledore'owi. W I tomie Albus powiedział chyba coś w stylu: "nie potrzebuje peleryny, by stać się niewidzialny". Rozsądniej ze strony Jamesa byłoby zachować pelerynę, zwłaszcza, że czasy były nebezpieczne, Voldemort szalał i taki gadżet mógł się przydać.
Lukas Snape dnia 27/12/2006 18:33
Ja wogóle nie rozumiem tych przykładów ale najbardziej sensownym wydaje mi się ostatni.
Lily dnia 27/12/2006 19:14
james, "James dał niewidke Dumbledorowi, dlatego, że wiedzial, że u niego bedzie bezpieczna" i "James wiedzial, że u Dumbledora bedzie bezpieczna", to to samo, a więc jeden argument
dla mnie to nie jest rzadna filozofia
James_Potter dnia 27/12/2006 19:18
ok lily pomylilem sie kazdemu sie zdarzyc moze
kaola_- dnia 27/12/2006 19:28
nie rozumiem postepowania Jamesa. sensowny argument to tylko ten ostatni. ale mysle ze Potterowi by sie bardziej przydala
Herma dnia 27/12/2006 20:19
Szczerze mówiąc nie mam zielonego pojęcia czemu James to zrobił...
Niedzwiedz dnia 27/12/2006 21:28
Moze James oddal aby nie wpadla w nie powolane rece, taka peleryna to rzadka rzecz a na swiecie grasowal Voldemort, wyobrazcie sobie. Widzialny byl piekielnie grosny, a niewidzialny!!
PietroX dnia 28/12/2006 04:10
Moj argument, ktory wyslalem Jamesowi na GG :
- James oddal peleryne Dumbledorowi, poniewaz znal przepowiednie dotyczaca Harrego lub Neville'a , wiec pomyslal, ze bardzo mu (niewiadomo czy Neville'owi czy Harry'emu) pomoze w walce z Voldemortem. Wiec gdy Dumbledore zobaczy blizne na czole Harry'ego czy Neville'a da ktoremus peleryne, nawet Neville'owi, zeby to ona miala jemu pomoc w walce z Czarnym Panem.
You know who dnia 28/12/2006 09:25
James nie mógł znać przepowiedni, to niemożliwe
HP-maniaczka dnia 28/12/2006 15:24
Będzie to ważne dla fabuły książki? Chmmm... zapowiada się ciekawie...
Artykuł bardzo fajny
TomV dnia 02/01/2007 14:33
Argument Pietroxa wydaje się najbardziej logiczny. Jeśli James znałby przepowiednię to mógłby dać pelerynę Dumbledore'owi, żeby ten po kilkunastu latach oddał ją Harry'emu lub Neville'owi. Ale James skoro wiedział, że Voldemort będzie chciał dorwać chłopca, którego dotyczy przpowiednia, to nie lepiej byłoby trzymać pelerynę w domu? Przecież w razie czego mógłby ukryć Harry'ego pod peleryną...
Pawel_155 dnia 03/01/2007 15:45
Moim zdaniem mial on jakies swoje powody dlaczego to zrobil
oizz dnia 04/01/2007 15:49
Myślę że myślał iż Dumb odda ją Harremu .
olcia250 dnia 05/01/2007 17:08
powtorzyles chyba 2 punkty, racezj maja te same znaczeniesmiley
olcia250 dnia 05/01/2007 17:09
ale artykul fajny
Asiula dnia 07/01/2007 13:55
Artykul fajny...ale gdyby James oddal peleryne Dumbledorowi by ten pozniej oddal ja Harremu byloby troche dziwna sytuacja...bo przeciez James nie wiedzila, ze zginie i moglby przeciez myslec, ze odda mu ja sam...
RAB dnia 08/01/2007 13:52
Moim zdaniem James nie oddał mu peleryny poniewaz pierwszą osobą która przybyła do domu zamordowanych rodziców Harrego był Dumbledor.
Pewnie zabrał niewidke z myslą że Harremu sie kiedys przyda...
Cho Chang2 dnia 10/01/2007 18:18
fajny artykul, ta peleryna bardzo sie harremu przydala nie??
Aniellica dnia 19/01/2007 10:59
Troche tego mało
LOLA_6666 dnia 19/01/2007 16:39
James chcial tylko przekazac Harremu peleryne bo to jedyne co ponim zostalo... i wiedzial ze dla Harrego bedzie cenna bo to jedyna pamiatka po nim.....a Dumbledorowi ufal a taka peleryna jest naprawde cenna... wiec musial tez sie zastanowic komu ja da noi poprostu wybral Dumbledora..........
LOLA_6666 dnia 19/01/2007 16:40
i uwazam ze ta peleryna i to komu ja dal James i dla czego moim zdaniem to jest malo istotne w dalszych czesciach ksiazki....
didzoke dnia 21/01/2007 15:34
James wiedział że Hagrid da ją zgodnie z umową Harremu smiley
Black Lilly dnia 21/01/2007 17:10
cóż...
trudno tu czegoś szukać bo nie jest to jasne powiedziane. Ale myślę że James (to są tylko podejrzenia) oddał ją Dumbledore'owi po tym jak sę kolejny raz sprzeciwił Voldemortowi. Mógł przypuszczać że kolejnego sprzeciwu nie przeżyją i oddał swój cenny skarb komuś komu powierzyłby życie. Nie mógł wiedzieć czy dyrektor odda go jego synowi bo sam nie był pewien czy syn jeszcze będzie żył, ale faktycznie mogł się umówić że gdyby jakimś cudem przeżył trafi to w jego ręce.
rocket dnia 23/01/2007 17:24
ciekawe ale może dał ją swojemu synowi??
Madzia_lily dnia 28/01/2007 19:37
Ja uważam, że oddał Dumbledore'owi, bo wiedział, że Voldemort chce ich zabić, a była możliwość (chociaż bardzo mała), że Harry przeżyje
lily vel ruda dnia 28/01/2007 19:55
jak na moj gust to nie jest to bardzo istotne po co... wazne ze harry ja ma... ale jesli juz o tym mowimy to przeciez wydaje mi sie ze james nie potzrbowal juz peleryny a ktoz by najlepszy urzytek zrobil jak nie dubledore?smiley
Natalka184 dnia 30/01/2007 23:07
Miał zaufanie do Dumbledora, poprostu...
R-A-B dnia 04/02/2007 20:41
fajne...
Black Lilly dnia 05/02/2007 20:21
wkurzaja mnie komentarze typu: "fajne", "super" czy "podoba mi sie" pod przemysleniami... wysilcie troche mozgi bo nie po to inni to pisali zeby czytac ze jest super tylko zeby poznac innych opinie na ten temat
Slizgon dnia 10/02/2007 18:30
sam nigdy sie nie zastanawialem dlaczego to Harry dostal ta pereryne od Albusa wiem tylko tyle co wszyscy to znaczy ze albus dostal ta peleryne od ojca harrego
Padfoot dnia 12/02/2007 22:28
ja tu czegos nie rozumiem. jakby zgarnac to w calosc to by wyszlo tak: James dal pelerynke Dumbledore'owi bo Voldemort boi sie tylko jego a wiedzial ze sam moze zginac. wiec chcial ja ukryc przed Voldim? mogloby tak byc
Padfoot dnia 12/02/2007 22:29
ale jakby zgarnac to w calosc to by wyszlo tak: James dal pelerynke Dumbledore'owi bo Voldemort boi sie tylko jego a wiedzial ze sam moze zginac. wiec chcial ja ukryc przed Voldim? mogloby tak byc
Anitka dnia 15/02/2007 11:29
ZEBY NIE ZGINĘŁA POWIEDZMY U DURSLEYÓW>JESZCZE BY JA NA SMIETNIK WYWALILI.
kairi dnia 16/02/2007 14:50
Weszlam na te strone bo, szukam jakis sensownych ciekawostek o siudmym tomie i zarejestrowalam sie tylko po to by napisac ze czasami nie wyobrazam sobie jak mozna miec taki dziwny tok myslenia. Na Twoim miejscu napisalabym tylko, ze Rowling zwrocila na to uwage, a nie wysnowala zaraz 7 bezpodstawnych i bezsensownych "argumentow". Jak nie masz nic ciekawego do napisania, to lepiej nie pisz wogole.
Masz wiele ciekawych informacji (zeby Cie calkowicie nie skrytykowac) ale zanim napiszesz cos tylko po to by bylo: pomysl. Kazdego argumentu z osobna nie bede podwazac, bo mi szkoda czasu.
Salazar dnia 19/02/2007 09:29
nie wiem czemu james oddał albusowi peleryne niewidke
Hermiona000 dnia 21/02/2007 17:10
Nie wiem czemu
TomV dnia 22/02/2007 16:49
Nie no... :/ Z całym szacunkiem, ale większość komentarzy jest beznadziejna!!! Albo nic nie wnoszą, albo są bez sensu! Jak czegoś nie kapujecie, albo nie macie na temat nic sensownego do powiedzenia to się nie udzielajcie, ok??!!!

To jest najbardziej logiczne uzasadnienie napisane przez Black Lilly:
"James (to są tylko podejrzenia) oddał ją Dumbledore'owi po tym jak sę kolejny raz sprzeciwił Voldemortowi. Mógł przypuszczać że kolejnego sprzeciwu nie przeżyją i oddał swój cenny skarb komuś komu powierzyłby życie. Nie mógł wiedzieć czy dyrektor odda go jego synowi bo sam nie był pewien czy syn jeszcze będzie żył, ale faktycznie mogł się umówić że gdyby jakimś cudem przeżył trafi to w jego ręce."

Z tym mógłbym sie zgodzić...
Authvrennil dnia 25/02/2007 14:42
ja uwazam ze moze dumbeldore zabral mu ja za kare lub dla jego bezpiecenstwa jak remus mape huncwtow harremu
icoja dnia 05/03/2007 03:04
Szczerze mówiąc wątpie aby to wydarzenie miało jakiś wpływ na cokolwiek w VI częsci Harrego. Ciekawa jestem kto mu powie ze James oddał peleryne Dumbledorowi. Moze James wiedział ze Voldi zabije jego i Lilly a małego Harrego nie bedzie wstanie(niby skąd ale cuda się zdarzają).
Hermi9 dnia 13/03/2007 10:44
Myślę ze mógł przeczówać co sie stanie a wtedy peleryna by przepadł. dzięki temu dostał ja harrysmiley
Cassidy_Riddle dnia 17/03/2007 20:44
Ja też nie, może poprostu wiedział i miał pewność i zaufanie do Dumbledora, bo u kogo innego mógłby zostawić, przecież każdy mógłby w każdej chwili zginąc, albo Voldemort by zabrał, a przeciez Harremu w wielu momentach się peleryna przydawała
Dumle-dore dnia 17/03/2007 22:53
mnie to nigdy nie ciekawiło myśle że to jest trochę oczywiste
wigglesik dnia 21/03/2007 19:19
eeee... nie wiem czemu to się stało.. może 7. część to wyjawi!
gzup dnia 08/04/2007 10:27
ciekawe smiley
gzup dnia 08/04/2007 10:27
dam Z
Hermiona-Granger dnia 10/04/2007 14:14
Myślę, że James przewidział, że zginie i chciał aby peleryna napewno trafi do Harrego a komu lepiej ją dać niż dyrektorowi szkoły do której trafi Harry. James Potter przewidział, że Harremu przyda się peleryna (tak myślę )
daje P
zyrafa12 dnia 10/04/2007 16:51
na pewno miał jakiś powód może sensowny a może to był czysty przypadek
LunaLoveGood dnia 14/04/2007 18:17
Ważne dla fabuły książki? Ale co? Fakt oddania peleryny czy to dlaczego James to zrobił? Jeśli to pierwsze no to nie ma o czym mówić, bo dużo razy Harry'emu się ona przydała. Niezbyt czaje o co Ci chodzi...powtarzasz się.
asia15963 dnia 17/04/2007 18:05
zgadzam się z LunąLoveGood :/
Herma23 dnia 23/04/2007 21:20
Napisalas kilka razy ten sam argument. Zgadzam sie z LunaLoveGoodsmiley
talka12 dnia 30/04/2007 18:32
A co do tego ma to że James przeczuwał że zginął Lupin i Syriusz? Moim zdaniem gdyby to przeczuwał to tym bardziej by ją sobie zatrzymał. Aby im pomóc. Oprócz tego to reszta argumentów są prawdopodobne lecz podobne.
halfbloodprincess dnia 30/04/2007 20:09
może james dał ją dumbledorowi na ...urodziny??? xD
Angela Davis dnia 02/05/2007 14:09
Wiedział że on jąda Harremu i dlatego mu ją przekazał smiley
kajablack dnia 06/05/2007 09:27
Na pewno James oddał ta pelerunke dyrektorowi,po co miałby ja trzeymać?
oswald dnia 11/05/2007 20:44
wiedział ze umrze i dał ja dumblowi by dał jego synowi jak do hogwartu trafi i cała historia
misssandra13 dnia 02/06/2007 20:52
krótkie i nikomu nie potzrzebne
abra_kadabra dnia 20/06/2007 22:08
misssandra13 mimo, że tyle razy napisałaś że art był nikomu nie potrzebny to pragnę zauważyć, że sama JKR powiedziała, że właśnie to będzie ważne w przyszłej fabule książki! Myślę, że James ostrzeżony o kolejnej napaści Voldzia oddał pelerynę Dumblowi, bo chciał ją dać synowi (jeżeli przeżyje), a wiedział że jeżeli Harremu się uda to spotka się z Dumblem w Hogwarcie!
abra_kadabra dnia 20/06/2007 22:13
I jeszcze jedno. Niepokoi mnie, że James_Potter jako jeden z argumentów podaje: "James przeczuwał, że Syriusz i Lupin moga zginąć". Ale Lupin żyje i nic mi nie wiadomo by miał zginąć w 7 tomie (choć słyszałam plotki). Czyżby James_Potter miał jakieś tajne informacje?
Syriusz__Black_ dnia 23/06/2007 14:14
a mi sie wydaje ze James (ten ksiazkawy) wiedzial ze wlasnie Dumbledorowi moze zaufac i jezeli poprosi Dumbiego o to aby peleryne przekazal Harremu to to zrobi i nie rozumiem argumentu James Potter wiedzial ze Voldemort boi sie tylko Albusa to nie istotne chyba nie chcialby zabic Jamesa Pottera tylko dla peleryny art nie potrzebny:/
Ginny__Weasley dnia 25/06/2007 17:27
Art Syriusz moze i potrzebny, ale ten argument nie smiley
Syriusz__Black_ dnia 25/06/2007 21:28
wlasnie arcik wogole nie potrzebny ginny argument z tych co napisal tez nie jest zaden dobry;/
sTWorEk93-93 dnia 06/07/2007 15:15
WSZYSCY TWIERDZA-----DAL, ODDAL. Lecz Dumbledore mogl w pozniejszym czasie po smierci Potterow, przyjsc do mieszkania i dokladnie je obejrzec(przeszukac). Wtedy rowniez mogl znlalesc akurat peleryne, a w pozniejszym czasie ja oddac Harre'mu
Ankalima dnia 13/07/2007 15:13
w trzecim tomie podczas rozmowy profesorów , Hagrida i Knota w Trzech Miotłach , Hagrid wyraża się jasno że z domu Potterów zostały ruiny i właśnie jak wyciągał z nich Harry'ego pojawił się Syriusz na latającym motorze.
Filemona dnia 13/07/2007 23:45
Zgadzam się z tobą, daję PO.
dlamniekonkretxd dnia 14/07/2007 21:50
Może nie oddał, ale po prostu Syriusz poprosił go by w razie jego śmierci Dumbledore ją wziął. A ten uznał za stosowne dać ją dla Harrego. Jak dla mnie proste. Artykuł zadawalający. smiley
Vojtazzz dnia 16/07/2007 09:48
James Potter oddał peleryne-niewidkę, Dumbledore'owi gdyz nie była mu juz potrzebna, więc uznał że gdyby stało sie coś złego (no i sie stało) to Dumledore mógłby ja dać Harr'emu....
Pomyluna2 dnia 17/07/2007 14:30
moze james nie oddał jej dumbledorowi tylko dumby sam wyciagnal ja z ruin domu lily i jamesa
Natax dnia 21/07/2007 20:20
-James dał niewidke Dumbledorowi, dlatego, że wiedzial, że u niego bedzie bezpieczna- to najbardziej mi sie wydaje
fuerte dnia 22/07/2007 22:51
James oddał pelerynę Dumbledore'owi, bo uważał to za stosowne, a raczej Rowling miała w tym jakiś cel. Sama powiedziała, że to ważne dla fabuły. To mówi samo za siebie.
Magda Granger dnia 30/07/2007 13:20
BYć może oddsał bo przeczuwał że zginie niedługo bo jak wiemy od jakiegoś czasu ukrywał się z Lily przed Voldemortem.
TomMarvoloRiddle dnia 01/08/2007 23:36
Do osób które myślą ze Dumbledore' wyciągną ja z ruin. W liście który był razem z peleryna było wyraźnie napisane "twój ojciec pozostawił to pod moją opieką zanim umarł"
magda99 dnia 09/08/2007 01:39
myślę że to było niedociągnięcie autorki ponieważ peleryna na pewno przydałaby się jamesowi i nie miał powodu żeby oddawać ją pod opiekę dombledorowi tym bardziej że nie powinien czuć żadnego zagrożenia ponieważ chroniły go czary. No i skąd mógł wiedzieć że zginie a po latach dumbledore przekaże pelerynę jego synowi?
magda99 dnia 09/08/2007 01:41
a rowling chciała żeby harry miał tą pelerynę więc musiał ją skądś mieć więc najprościej było powiedzieć że to od jego ojca a gdyby peleryna była w domu potterów to by przepadła...
zbyszek158 dnia 24/08/2007 08:15
to jest wazne dla fabuły w 7 tomie ale art jest taki sobie
potterfanka-gryfindor dnia 01/09/2007 16:13
może poprostu dal mu ją bo jej juz ni potrzebował smiley Ale z drugiej strony, powinien, w końcu urodził mu się syn a czasy były bardzo mroczne...
Zielony dnia 02/09/2007 23:20
Wszystko się wyjaśni w ostatniej części smiley
Oliss dnia 07/09/2007 22:43
"James wiedzial, że u Dumbledora bedzie bezpieczna" powtarza sie 2 razy :/
Minerva McGonagall dnia 06/10/2007 11:39
ciekawe...
Fleuretta dnia 14/10/2007 18:48
czytałam 7 część i wiem, że Dumbledore pożyczył kiedyś pelerynę od Jamesa, który wściekał się że Dumbledor długo mu jej nie oddaje. Uważam, że Albus wiedział, że James i Lili niedługo zginą i dlatego zwlekał z oddaniem peleryny, którą zamierzał oddać Harremu.
Nalua dnia 13/11/2007 17:46
"-James przeczuwał, że Syriusz i Lupin moga zginąć, "
A mi się zdjaje że James nie oddał peleryny Syriuszowi albo Lupinowi bo przecież wiedział że wśród jego najlepszeych przyjacół jest szpieg Voldemorta i po co miał jemu pomagać??
_Cho_Chang_14_ dnia 16/12/2007 21:24
ja osobiście nie mam pojęcia dlaczego James oddał peleryną Dumberdorowi, ale chyba najmocniejszymi argumentami są poprostu te że ufał Dumbeldorowi i wiedział, że jemu się już na nie przyda i wiedział że u nego będzie bezpieczna.
Lord Voldemord-czarny pan dnia 19/01/2008 22:32
bo peleryna niewidka jest jednym z INSYGNIĘĆ śmierci a wiedział że Dumby razem z grindwalem(kiedyś kolega a potem podłym zdrajcą)szukał wszystkich żeby uchronic przed śmiercia wszystkich wszystko oppisane jest w 7 części HP czytałem po angielsku smileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
Lord Voldemord-czarny pan dnia 19/01/2008 22:35
a tak wogóle to on był gejem JKR powiedziała to w jednym z wywiadów wejdzcie na wikipedie i napsizce albus dumb...... i wam wyjdze WSZYSTKOsmiley
bullman dnia 18/02/2008 20:34
Moim zdaniem żaden z tych argumentów nie jest dobry. Nie chce mi się pokolej każdego omawiać ale James nie wiedział, że zginie.

Po prostu Dumbledore był bardzo zaciekawiony INSYGNIAMI ŚMIERCI, miał już Czarną Różdżkę i podejrzewał że peleryna jest drugim Insygniem. ON chciał po prostu ją zbadać. smiley
Klaudia@Harry Potter dnia 18/02/2008 21:59
Napewno chciał żeby dał ją Harremu. A może sam Dumbledore zażądał peleryny np. do pomocy do ZF. A może chciał aby James nie poruszał się pod nią bo to mogło być niebezpieczne?smiley
kenobi23 dnia 06/05/2008 18:36
Eh zabardzo mnie to nieinteresi ;p

ale art spoko
Kingu dnia 18/09/2008 22:07
Jak wiecie Peleryna To Insygium Smierci Berlo rozdzka kamien I w HP IS Bylo Cos takiego ze harry rozmawial z Dumbym ;p i Powiedzial
- tamtej Nocy mial pan pelerye zbadal ja pan?

Poprrostu badal ja jako insygnium ;p
LolaMcCrazy dnia 23/12/2008 17:55
Uważam, że J. mógł pomyśleć, że przez te złe czasy ( czyt. Voldemort ) bedzie kwestia czasu, gdy zginie, wiec nie chciał, żeby peleryna niewidka znalazla sie w zlych rekach ..
Bo pomyślcie sobie, gdyby tak Voldemort ja dostał !
A wracajac do tematu .. James bezgranicznie ufał ( tak mysle ;p ) Dumbledorowi, a pozatym wiedział, że Czarny Pan nie bedzie na tyle śmiały, żeby odebrac Niewidke Albusowi ;Dsmiley
I pewnie powiedział mu, żeby dał Harremu peleryne . Tak myśle ;]]
Pozdrawiam ;** .
Garugan dnia 18/02/2009 16:28
chcial poprostu swoj skarb przekazac osobie najblizej jego sercu...Harremu
Rydzuuu dnia 13/03/2009 18:40
Sprawa została wyjaśniona w IS smiley
Ciekawi mnie czy James wiedział że to Insygnium?
Hermiona xDxD dnia 18/03/2009 16:41
mi sie zdaje ze raczej ufal Dumbledorowi i wiedzial ze <jak to napisalas> bedzie u niego bezpiecznasmiley za art daje Z
agata95 dnia 05/04/2009 19:38
Spawa została wyjaśniona w 7 częścismiley jak już pomyślał Rydzuuu, ciekawe, czy James wiedział, że peleryna to insygnium??? baaaardzo mnie to ciekawismiley
Za art daję Z( bo krótki)
MooniA dnia 16/05/2009 10:57
Dał ją Dumbledorowi ponieważ Albus chciał ją sprawdzić. Przekonać się czy to naprawde 3-ecie insugnium. daje N
Mambozza dnia 04/06/2009 16:54
Nie dość, że dwa zdania na krzyż sklejone to jeszcze znajduję powtórzenia
"James dał niewidke Dumbledorowi, dlatego, że wiedzial, że u niego bedzie bezpieczna"
"James wiedzial, że u Dumbledora bedzie bezpieczna"
??? Dałabym T jakbym mogła, bo to co nazywasz jako argumenty ja bym nazwała rozważaniem czterolatka. To nie są argumenty. Totalna masakra! Daję O wielkie jak stąd do Krakowa!
Paula D dnia 12/06/2009 16:17
Nie mam pojęcia dlaczego Potter to zrobił, ale Twoje argumenty są nawet możliwe. najbardziej ten, że James wiedział, że Dyrektor Hogwartu odda niewidkę Harremu.
Ruuuda__ dnia 13/06/2009 22:26
Moim zdaniem James oddał Pelerynę Niewidkę Dumbledorowi, ponieważ ten chciał ją zbadać, sprawdzić, czy jest legendarną relikwią śmierci... Dlaczego będzie to ważne dla fabuły książki? Gdyż ostatnia część zawiera bardzo dużo tytułowych Insygniów, a więc i tej Peleryny. Harry, mając wszystkie trzy Insygnia (a więc i Pelerynę) stał się przecież Panem Śmierci, a to pomogło mu unicestwić Voldemorta.
harrynet dnia 12/08/2009 19:21
zgadzam się z tobąsmiley
i to dobrze że mu ją dał;D
Elva112 dnia 05/12/2009 19:57
W 7-dmej części jest wyraźnie napisane, że Dumbledore chciał przyjrzeć się pelerynie, jako jednemu z trzech insygniów Śmierci. Jak chcecie wiedzieć więcej to polecam książkę; "Harry Potter i Insygnia Śmierci", rozdział "King's Cross"smiley
olga786 dnia 22/01/2010 13:39
niezbyt mocne argumenty
xszaroburoiponurox dnia 29/01/2010 15:52
James nie oddał mu peleryny , tlyko ja Dumbeldorowi pozyczył . A ten chciał ja poogladac , bo domyslala sie iz jest to jeden z insygniów . A , ze sie złozyło ze James na swoje nieszczescie umarł , Dumbeldor zatrzymal , a nstepnie oddał peleryne Harr'emu .
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 15:10
najbardziej sensowny wydaje mi się ostatni, chociaż może Dumbledore chciał pożyczyć pelerynę, żeby sprawdzić czy jest to jeden z Insygni Śmierci czy coś takiego...
neron95 dnia 06/07/2010 23:34
po pierwsze o bezpieczeństwie jest 2 razy o drugie dał mu pleryne niewidkę po to żeby Albus mógł ja przebadać jej autentyczność itp przynajmniej takie jest moje zdanie
koli123 dnia 31/07/2010 00:12
W 7 części jest wszystko wyjaśnione: James oddał peleryne Albusowi, ponieważ ten chciał ja zabadać i powierdzic działanie, ponieważ był wtedy zainteresowany insygniami śmierci i chciał nie tylko potwierdzić ich istnienie ale także wszystkie 3 skompletować.
Wujek Algie dnia 25/11/2010 20:15
HEJ!!! Z tego co pamiętam to Dumbledore potrzebował tej peleryny bo chciał sprawdzić czy to jest jedno z Insygni śmierci. Dlatego dał mu ją James!
Kamila14 dnia 12/10/2011 18:03
Oddał ją bo Dumbeldor o nią poprosił domyślając się czym ona jest, chciał ją dokładniej zbadać no i jak sam powiedział był na tyle próżny że chciał posiąść wszystkie insygnia, czy będąc na miejscu Jamsa nie oddalibyście peleryny jednemu z największych czarodziejów na świecie gdy o nią prosi smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 9% [3 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 24% [8 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 30% [10 Głosów]
Nędzny Nędzny 24% [8 Głosów]
Okropny Okropny 12% [4 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

filius3flitwick
(Prawdziwa osoba magiczna)
09/02/2012 21:19
No wlasnie, co?

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
09/02/2012 20:59
co sie stalo? smiley

anetta92
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 19:52
hm, to nie to...

yersinia
(Ja latam...)
09/02/2012 19:45
Moze ma zly dzien albo cos i potrzebuje byc sama smiley

anetta92
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 19:39
Ani na fb ani na gg ani telefonicznie jej nie moge dorwac ;<

yersinia
(Ja latam...)
09/02/2012 19:35
alette, stalo sie co?

anetta92
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 19:16
ale co sie stalo sie ? ;o


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter