Parę dni temu (jeszcze przed ukończeniem przez J.K Rowling 7 części) Daniel Radcliffe w jednym z wywiadów w angielskiej gazecie "The Guardian" oznajmił, że ostatnio spotkał Jo, która zapytana przez niego "co tutaj robisz?" odpowiedziała "muszę odpocząć od 7 części- Dumbledore sprawia mi wiele kłopotów". Daniel zaskoczony zapytał się "czy on przypadkiem nie zginął?", na co Jo odpowiedziała "....być może...To wszystko jest bardzo skomplikowane"...
Czyżby Dumbledore pozostawił po sobie jakąś pamiątkę, która mogłaby pomóc Harry'emu? Albo może też wrócił z zaświatów...? Im bardziej zastanawiamy się nad jego śmiercią, znajdujemy nowe argumenty przemawiające za tym, iż śmierć Dumbledora była zaplanowana... Lub też w ogóle się nie odbyła...
Po pierwsze dlaczego Faweks, który w poprzednich tomach kilkakrotnie uratował życie Dumbledorowi (podczas pojedynku z Voldemortem) i Harremu( w drugiej części podczas walki z bazyliszkiem) tym razem nie przyszedł z pomocą skoro był tak niedaleko??? Czy nie świadczy to o tym, że Dumbledore tą śmierć przewidział, a co więcej, pragnął?
Po drugie, zastanówmy się na Snape'm... Podczas jego spotkania z Narcyzą i Bellatriks stwierdza, że Harry nie ma żadnych zdolności, a wszystko, co go czyni sławnym, to zasługa innych. Tymczasem musi być świadom choćby tego, że Harry jest wężousty, wyczarował cielesnego patronusa w wieku 13 lat oraz kilkakrotnie zmierzył się z Czarnym Panem. Dlaczego więc kłamie? Być może chce uczynić Harrego mniej groźnym w ich oczach. W takim razie posuńmy się dalej... Czy nie jest podejrzane to, że Snape twierdzi, iż zna plan Voldemorta. W końcu gdyby naprawdę tak było, po co kazałby Narcyzie milczeć, skoro tak jej przykazał Czarny Pan? Ponadto czytamy, że wstał i spuścił zasłony zapewne w tym momencie potrzebował chwili skupienia, próbując (z powodzeniem) użyć legilimencji przeciwko Narcyzie.
Pamiętajmy również, że Hagrid przypadkiem usłyszał jak Dumbledor daje Snape'owi jakieś bardzo trudne zadanie...
Ponadto pamiętajmy, że Dumbledore stwierdził, że posada nauczyciela obrony przed czarną magią została w pewien sposób zaklęta przez Toma Riddle'a... Czy nie wydaje się dziwne, iż to właśnie Snape otrzymał tą posadę,skoro Dumbledore przewidział, iż nie pozostanie on w Hogwarcie dłużej niż rok...? Być może coś planował...?
Pamiętamy słowa Dumbledora w pierwszej części "Dla należycie uporządkowanego umysłu śmierć jest tylko nową przygodą"... Czy w związku z tym Dumbledore jest osobą, która mogła by prosić o litość słowami "Severusie...Błagam..."... Być może jest jeszcze jakieś głębsze, ukryte znaczenie tych słów lub też może Dumbledore użył je, aby wszystko wydało się bardziej autentyczne...?
Posuwając się w mniej filozoficzne teorie... Podczas pogrzebu Dumbledora jego "ciało", które niósł Hagrid było przykryte... Płomienie wybuchały wokół niego, a Harry'emu wydawało się, że zobaczył Feniksa. Nikt tak naprawdę nie widział ciała, czyli nie jesteśmy w stanie do końca stwierdzić czy ono tam się znajdowało, czy może był to też pewnego rodzaju podstęp...
Kolejnym dziwną zagadką jest to co się stało z różdżką Dumbledora po jego "śmierci"... Wszyscy pamiętamy moment, kiedy Draco (o dziwo) pozbawił Dumbledora różdżki... Lecz co się z nią stało później? Skoro używał jej tak wielki czarodziej jak Dumbledore musi być ona należycie przechowana. Chyba, że... różdżka zniknęła, bo Dumbledore będzie jej jeszcze potrzebował?
Być może Snape wypowiadając na głos "Avada Kedavra" użył zaklęcia niewerbalnego, które uchroniły by Dumbledora od śmierci...? W końcu jest o nich mowa przez cały 6 tom i byłoby to załkiem możliwe. Tłumaczyło to by również, dlaczego "śmierć" Dumbledora tak bardzo różniła się od innych... Nasuwa się jednak pytanie... Skoro Snape nie zabił Dumbledora to tak jakby złamał przysięgę wieczystą, którą zawarł z Narcyzą... Czy nie powinien zginąć? Lecz pamiętajmy o tym, że Narcyza była przekonana, że Dumbledore nie żyje... Czyżby więc Snape'owi udało się oszukać przysięgę?
Istnieje jeszcze wiele powodów wg. których Dumbledore żyje a Snape jest po dobrej stronie... Jak jest naprawdę przekonamy się niebawem... Narazie możemy tylko snuc domysły... Być może o to J.K Rowling właśnie chodziło... :)
Tiaradnia 14/02/2007 10:07 Napracowałaś się nieźle i muszę przyznać, że to chyba najlepszy art. na temat śmierci Dumbledora na tej stronie.
hermiona22dnia 14/02/2007 10:46 może i masz racje naprawde fajny art bo dużo napisane daje W
Patrycjadnia 14/02/2007 11:25 No... teraz to już naprawę nie wiem co myśleć o tej domniemanej śmierci Dumbledore'a. Jak tylko zobaczyłam tytuł to byłam skłonna ominąć ten art, ale coś mnie skłoniło, zeby przeczytać. Jak zobaczyłam jego długość to miałam ochotę kliknąć na krzyżyk w prawym górnym rogu. Ale dzielnie przeczytałam i naprawdę mi się podoba. Dużo argumentów podałaś i do tego trafnych. Do tej pory byłam przekonana, ze Dumbledore zginął. Do tego Rowling mówiła, ze koniec z dyrektorem szkoły. Ale teraz już nie wiem co myśleć. W!
jimenezdnia 14/02/2007 12:12 Art jest poprostu GENIALNY, wszystkie za i przeciw zebrane w jedno, plus wiele wlasnych spostrzezeń, napewno najlepszy tekst traktujacy o smierci Dumbledore'a oraz jeden z najlepszych w ogole na ej stronie. >W< bez najmniejszego zastanowienia. Pisz tu dalej, plz...
Kamilmodnia 14/02/2007 12:24 dumblek nie zyje, a snape to zdrajca
alex1dnia 14/02/2007 12:40 niestety sadze jak dambledor naprawdze niezyje to snape jest ZDRAJCA!!!!!!!!!!!!
ginny-potterdnia 14/02/2007 13:14 swietny art jestem pod wrazeniem
wiktordnia 14/02/2007 13:26 tyle tego jest ze wydrukowalem bo by mi sie oczy popsuly
Cho Chang2dnia 14/02/2007 13:35 Super artykuł. Nie ma co. Dobre argumenty. Po co bylo pisac 5 razy ten sam art, jak bylo mozna napisac jeden taki???
You know whodnia 14/02/2007 13:39 Argumenty były bardzo przekonujące, aczkolwiek napisane w sposób nie narzucający nikomu przedstawionej w artykule teorii, zgrabnie. Mimo, iż nie jest to pierwszy artykuł traktujący o śmierci Dumbledora to z pewnością najlepszy. Sama jednak twierdzę, że Dumbledore nie żyje ( ale jego śmierć została zaplanowana) i nawet najmocniejsze i najbardziej jednoznaczne dowody nie zmienią mojego zdania. Artykuł Wybitny!
ksiezycowadnia 14/02/2007 14:11 ja mysle ze on ma swojego horkruksa!!
paulah88dnia 14/02/2007 16:04 suoper artykul! naprawde jestem pod wrazeniem a co do tresci to sadze, ze umarl, ale ustalil to wczesniej
Natalka184dnia 14/02/2007 17:01 Świetny artykuł, długi i ciekawy! Tytuł mnie trochę zniechęcił, ale treść jest po prostu wybitna!!!
Miladnia 14/02/2007 17:18 SUUUUPEERRRR!!!!! Oczywiscie W!!! Ja jestem za tym ze Dumbledore albo zyje, albo mial taki plan, ze jak juz nie bedzie wyjscia, to zeby Snape go zabil. Ale dalej twierdze ze on jest dobry!!!
Nudadnia 14/02/2007 18:10 Byl juz o tym art.Ale spoko , fajnie napisany ;].
H_Pdnia 14/02/2007 18:41 ten art już był ale ten jest owiele ciekawszy i jest bardziej rozwinięty pozdrawiam autora
Anitkadnia 14/02/2007 19:56 Co ma znaczyć."Jeszcze przed ukończeniem(...)"-A co ona ukończyła 7 część czy jak?
emilcia1994dnia 14/02/2007 20:36 Super art. Do Anitki: Tak 7 tom jest już ukończony. Jest o tym info w newsach. Daję WWW!!!
weronika_151dnia 14/02/2007 21:50 Artykuł super!! DajęW!!! Ja uważam że Dumbledor nie zginą tylko w czasie bogrzebu pod "przybraniem" feniksa poleciał się gdzieś narazie schować!!
Peevesdnia 14/02/2007 22:04 artykul fajny ale wiadomosci te ukazaly sie juz na stronie, choc nie w tak przyjemnej aranżacjii
TomVdnia 15/02/2007 10:17 Początek...
mi się podobał, to bardzo interesujące, że Rowling tak powiedziała. Oczywiście może tu chodzić o pamiątkę po Dumbledorze jaką jest jego portret w gabinecie na siódmym piętrze, ale niekoniecznie.
Środkowa część...
1. To istotnie zastanawiające czemu Fawkes nie uratował Dymbledore'a. Jestem ze tym, że śmierć dyrektora Hogwartu była zaplanowana.
2. Zdolności Harry'ego Pottera... Tu akurat zgadzam się ze Snapem, wężoustność Pottera jest oczywiście niezwykłą zdolnością, aczkolwiek żadną potężną mocą, to się zdarza. Wyczarowanie cielesnego patronusa w wieku 13 lat to imponujący wyczyn, ale jednak za mało by uznać twórcę Patronusa za potężnego czarodzieja, w dodatku takiego, który miałby się mierzyć z Voldemortem.
3. Myślę, że Snape znał plan zabicia Voldemorta. Musial go znać, w rozmowie z Bella i Narcyzą wiedział o co chodzi, a zakazał jej mówić gdyż jest (albo udaje, że jest) wierny Czarnemu panu i jak sam mówi "jego słowo jest święte". Poza tym Snape, jako jedyny poza Malfoyem śmierciożerca w Hogwarcie musiał być wtajemniczony w plan, bo w razie ewentualnego niepowodzenia Dracona tylko on mógłby mu pomóc. I wreszcie po trzecie: gdyby Snape nie znał planu, nie złożyłby Przysięgi Wieczystej.
4. Uważam, że Snape wstał, by upewnić się czy za oknem nikogo nie ma. Dużo łatwij byłoby użyć mu legilimencji siedząc naprzeciw Narcyzy i patrząc jej w oczy niż stojąc kilka metrów dalej i patrząc w innym kierunku.
5. Trudnym zadaniem Snape było zapewne śledzenie Malfoya i wydobywanie z niego informacji, albo wpłynięcie na niego żeby nie zrobił nikomu krzywdy. Snape mówił mu przecież, że jego próby morderstwa (naszyjnik,zatruty miód) były głupie. Zadanie było o tyle trudne, że Draco nie chciał zdradzić swoich planów, ciotka nauczyła go oklumencji, a Severus musiał pamiętać, że musi się zachowywać jak śmierciożerca.
6. Zgadzam sie ,zę Dumbledore powierzył posadę Snape'owi bo wiedział, że Snape wykona zadanie w tym roku.
Końcówka...
Ostatnich kilka spostrzeżeń już się pojawiło w innych artukułach.
Super
TomVdnia 15/02/2007 10:20 Proszę o wybaczenie poprawka do punktu 3 powyższego komentarza:
"3. Myślę, że Snape znał plan zabicia Voldemorta."
Oczywiscie chodzilo o plan zabicia DUMBLEDORE'A.
Anitkadnia 15/02/2007 10:43 Dumbledore nie powieciał o co błaga więc możemy założyć ,że błagał aby Snap'e nie wydal ich planu.
Fleur3dnia 15/02/2007 13:22 CO WY MI TU PIERDOLICIE ZA FARAZONY DUMBELDORE TEN STARY GEJ JUZ DAWNO GNIJE 2 METRY POD ZIEMIA WIEC DO HUJA WACLAWA W JAKI KURWA SPOSOB MIALBY ZYC WY WYPACZENI MATKOJEBCY
Kate_Luisdnia 15/02/2007 15:27 oj Fleur jaki bulwers... złośc piękności szkodzi...
temat na art dość powszechny, choc przyznam, że napisałaś go wyczerpująco ^^
monika_blackdnia 15/02/2007 16:33 Fleur3, powinnaś popracować nad soba. Dziewczynie tak nie przystaje EWięcej kultury,proszę... Dobry art.
Fleur3dnia 15/02/2007 17:17 TO NIE JA TO NAPISALAM TYLKO MOJA NIEDOROBIONA SIOSTRA!!!!!
Fleur-Delacourdnia 15/02/2007 19:50 Dumbredor..hm.. mam nadzieje ze zyje...
Ale Snap to dla mnie
ŚMIEĆ !!!
HARRY P0TTERdnia 03/03/2007 23:50 Brawo bardzo mi sie podoba mam nadzieje ,ze dumbedore zyje
chanel1112dnia 08/03/2007 20:34 ja uwazam ze w 7 czesci HP moze byc wiele z przeszlosci Dumbledore ale wolalabym zeby zyl
Hermiona_dnia 13/03/2007 19:07 W większosci popieram twój art, ale... (...) Jednak mam nadzieje, że co do Dumbledore'a się nie mylisz.
Lavender_Martusiadnia 15/03/2007 14:32 Podoba mi sie twoj art musialas sie bardzo napracowac i sa tego efekty daje W
rafalek06dnia 25/03/2007 18:33 a ja cos dopiwiem do tego artu wiec tak: jezli snape poiwedział AVADA KEDAVRA to nie znaczy ze go uzył ale jednak błysło zielonym światłem...ale AVADA KEDAVRA nie odrzuca do tyłu tak jak sie to stało w przypadku dumbledora..np. cedrik nie wyzuciło go w powietrze...wiec moze snpe uzył zaklęcia niewerbalnego EXPELIAMUS?? Harry Hermiona i Ron uzyli go wobec snape w 3czesci w Chacie w Hogsmedae. w drugiej czesci na klubie pojedynku snape na locharta rzucił EXPELIARMU i lochcart odrzucony znalazł sie na ścianie. wiec moze snape rzucił zallecie expeliarmus na dumbledora bo juz tak sobie wczesniej ustalili??
RiotGirldnia 26/03/2007 10:25 Świetny Art. ! Dotąd Byłam Przekonana Ze Dumbedore nie żyje... ale w tej książce nei ma miejsca na smierc tak wybitnego zcarodzieja. Pozatym Jak niby Snape ktory nie byl tak dobry mogl zabic TEGO KTOREGO BOI SIE VOLDEMORT?! ...
gimikisdnia 26/03/2007 22:42 Dumb na pewno nie ma horkruksa, on nikogo nie zabił (chyba). A tak do arta, to mam już dość wszystkich domysłów, ale ten art jakoś przeczytałam - może być.
adrian33ddnia 10/04/2007 16:49 Bardzo trafny artykuł sądze jak wieksza częśc ze nasz dyrektor zyje!! I ze ukarze sie w siodmym tomie i pomoże harremu w trudnych chwilach!
Matirixdnia 13/04/2007 22:19 Brawo bardzo mi sie podoba mam nadzieje ,ze dumbedore zyjesmileysmiley
Lestrangednia 14/04/2007 14:56 Świetny art. . Tak naprawde to nigdy się nad tym tak głęboko nie zastanawiałam, ale teraz chyba będe . Daje ci W.
LunaLoveGooddnia 14/04/2007 22:46 Wydaje mi się, że Dumbledor żyje, nie będzie go przez jakis czas po to by ratować snape'a od śmierci, tak, żeby nikt sie nie dowiedział, że dyrektor żyje, a w kluczowym momencie pomoże Harry'emu. istnieje teoria, że Harry jest Horkrusem, więc musi zginąć, aby do zniszczenie Voldemorta wystarczyło zniszczenie horkruksa w jego ciele. Na końcu Voldemort moze zabić Harry'ego, a wtedy Dumbledor zabije toma.
asia15963dnia 17/04/2007 18:34 EEE... DUMBLEDORE... W KSIążCE JEST NAPISANE "HARRY OTARł STRUżKę KRWI Z UST DYREKTORA" CZY JAOś TAK, WIęC DUMBLEDORE NA SAM SKUTEK UPADKU Z NAJWYżSZEJ WIEżY UMARłBY... NIE BARDZO PRZEKONUJąCY ART, DAJę Z
Angela Davisdnia 02/05/2007 14:30 Zgadzam się z Luną to byłby świetny zwrot akcjji :]
sTWorEk93-93dnia 06/07/2007 15:35 HAHAHAHAHAHAHA-czemu feniks nie przyszedl z pomoca, to smieszneCzytalas dokladnie wszystkei czesci, bo chyba nie.Faweks uzdrawia rany-otwarte.Wiec niby jak mogl pomoc Dumbledore skoro byl juz martwy.
Daje oKROPNY, za nie logike.
millenadnia 30/07/2007 18:16 dumbi nie zyje - to jest fakt. zrobil to snape - to tez jest fakt. wedlug mnie, nie ma jakis kruczkow - jak Rowling kogos uśmierca, to robi to z premedytacja... moze zaczniemy spekulowac, ze Syrius tez ma Horkrucsa i ze po smierci Voldiego wszyscy, ktorzy kaputneli w 7 czesciach - (zakladam ze w 7 tez ktos zginie) powroca i beda zyli dlugo i szczesliwie. dumbi przekazal harryemu wszystko co wiedzial o vlodziu bo szykowal sie na smierc. zapewne harry i reszta zakonu beda musieli stoczyc boj z Panem Ciemnosci bez Dumbla... szkoda, bardzo go lubilam
millenadnia 30/07/2007 18:19 co do snape'a: nie sadze aby byl zdrajca... dumbi mu ufal na stowke... mowi sie ze mogl sie pomylic... nie sadze...
pamietacie jak mowil o tomie riddlu...
cos mu mowilo ze ma mu nie ufac, a wszyscy w okolo go lubili...
skoro dumble ufal severusowi to tak bylo i na pewno da sie wyjasnic to morderstwo
Veeladnia 08/09/2007 21:55 rowling w wywiadach mówi wyraźnie ze dumbi zginął
Mateusz Dumbledorednia 06/01/2008 18:32 Szkoda by było, gdyby Dumbledore już nie powrócił. Fajny art i ciekawe argumenty.
martin19969dnia 08/02/2008 18:37 fajny artykuł i ciekawe argumenty a snape nie jest ta do końca zdrajcą wszystko jest zawarte w ostatnich rozdziałach ,,Harry Potter i Insygnia śmierci
kermitdnia 10/08/2009 00:04 artykól swietny ale nigdy nie lubiłem snejpa i myśle ze to zdrajca!!!!!!!!!
harrynetdnia 12/08/2009 19:16 też nigdy nie lubiłam Snape.;;d
dopóki nie dowiedziałam się że zabił Dumbledora dlatego że on sam tak chciał..Dumbledor i tak by umarł,..przez tą klątwę..;
a Snape mu pomógł...w pewnym sensie..
olga786dnia 16/01/2010 21:06 snape nie jest tym złym tylok jakby pośrenim takim potrujnym (albo poczwurnym nie jestem pewna)agentem
Patryk1995dnia 12/07/2010 16:33 Dumbledore wiedział, że pozostał mu tylko rok życia przez to że założył na palec pierścien Marvola który był horkruksem, wiedział że Voldemort zlecił Draconowi misję by go zabił i razem zaplanowali tą śmierć. Dumbledore chciał zostać niepokonany.
Patronus96dnia 23/07/2010 12:23 Możliwe ze Snape nie jest zdrajca bo spojrzcie zlozyl wieczysta przysiege a gdyby jej nie zlozyl Voldemort by go zabil .Cenil swoje zycie bardziej niz Dumbledora .
zuzia003dnia 28/12/2010 20:16 Co do rozmowy między Danielem, a Jo, Rowling na pewno sobie żartowała lub po prostu ciężkie było dla niej napisanie w pośpiechu 7 części.
Uważam też, że śmierć Dumbledore'a była zaplanowana. Przecież Albus razem z Severusem to planowali. Poza tym dowiadujemy się podczas czytania Insygniów, że Dumbledore długo by nie pożył (od czasu, kiedy nałożył na swój palec pierścień będący zaklętym horkrusem).
Zaś Draco obezwładniając Albusa pewnie wziął jego różdżkę. Chociaż w książce nie ma żadnej w zmianki o tym. Właśnie w tym momencie zaczyna się nasze "gdybanie".
A Przysięga Wieczysta, którą złożył Snape miała na celu to, żeby Severus ochraniał Dracona, a gdyby ten nie wykonał swojego zadania, ma to dokonać za niego. Snape nie złamał Przysięgi. Dopełnił swojego zadania.
Ogólnie nie zbyt zgadzam się z Twoimi teoriami. Uważam, że Dumbledore nie żyje i tyle.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter