Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Jak Ci się podoba zwiastun filmu "Harry Potter i Książę Półkrwi"?

Jest świetny! Zapowiada się, że ten film będzie najlepszy!

Podoba mi się. Taki mroczny i tajemniczy.

Zaskoczył mnie. Nie spodziewałem/am się akurat takich scen.

Średni. Mam nadzieję, ze film będzie się lepiej prezentował.

Jak dla mnie nudny. Czekam na kolejne, lepsze, zwiastuny.

Nie zachęcił mnie. Mogli umieścić w nim berdziej emocjonujące sceny.

Jest straszny! Jak mogli coś takiego zrobić?

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Czy HP jest wyłącznie o "lepszym" świecie - magii?

Witam wszystkich.

Na pewno każdy z Was czytając, może po wielokroć HP, przeżywał własne złości i radości, smutki i tęsknoty i trawił te księgi przez .... czas i przez siebie.

Po przeczytaniu dotychczasowych książek o HP (zwłaszcza od tomu trzeciego) uderzyło mnie ze sporą siłą, że NIE MAM WCALE do czynienia z książką - bajką, z książką o magii. Jak to rozumiem?
Wiecie - w bajkach - Zły w końcu przechodzi metamorfozę i staje się Dobrym (zwłaszcza taki zły nie będący bohaterem głównym). A Zły Główny po prostu - zostaje zabity mocą Dobra i Sprawiedliwości, Zamknięty, Unieruchomiony, etc.

Być może trochę tak się stanie z tym ZŁYM GŁÓWNYM - Voldemortem, ale pewności nie mamy czy nie obędzie się bez jakiegoś kosztu ludzkiego (a to już mniej bajkowe przecież).

Ale mamy: Pan Snape; Pan Malfoy jeden; Pan Malfoy drugi; Pani Umbridge; nawet Pan Knot; nawet skrzat domowy Stworek; oh - Państwo Dursley! - wszyscy. To tyle z tych głównych odrobinę drugoplanowych.

Są jacy są. Wiemy jacy. Ale wciąż są właśnie tacy. Oni ewoluują (jesli można wobec nich użyć tego słowa, bo oznaczałoby jakiś rozwój) we własnym, określonym kierunku. Określonym - nazwijmy - "sztywnością poglądów"; niezyczliwością; nienawiścią; głupotą; itd.

I nic się nie zmieniają.

Jak w życiu. Jak w takim naszym życiu (zwykłym?). Myślę - nieważne czy ono jest bardziej mugolskie czy bardziej magiczne - realizm bije po oczach i sercach.

Może czasami przesadny. Np. tom szósty - bo wtedy pomyslałam - "nie, to już przesada; to nadrealne; przesadnie okrutne nawet jak na Życie".

Tak bym chciała czasem tej bajki. By Państwo Dursley WRESZCIE UJRZELI. Ale to jest pewnie marzenie wielu

Na przykład tym co mają tak dogmatycznych własnych rodzicieli :)

W każdym razie ogromnie doceniam całą "książkę" (cykl) HP za to, że "każe mi patrzeć" na to, od czego chętnie bym się odwróciła, tak jak nie daję rady za długo oglądać w TV o Ludzkich krzywdach, katastofach, o Złu.

Pozdrawiam ciepło.
Czy HP jest wyłącznie o "lepszym" świecie - magii?
illmonte 03/31/2007 22:46
Czytano 1766 razy
Liczba komentarzy - 50
E-Vaire dnia 03/31/2007 22:47
Hm... ale Dursley'owie nie są źli... są jacy są, ale nie źli. Artykuł mi się podoba, nie mam żadnych zastrzeżeń...
Peeves dnia 03/31/2007 22:52
art ciekawy, na temat, trochę krążący w okół niego, ale to w nim właśnie zachwyca... bardzo mi się spodobałosmiley
Selekcjonerka dnia 03/31/2007 22:57
Mi również bardzo się podobało. Wniosek jest taki, że HP to nie jest zwykła 'bajka'. I chyba właśnie przez to jest taki popularny xD. Za artykuł daję oczywiście W.
RiotGirl dnia 03/31/2007 23:17
Art Super.!! Ja Kocham tę Książkę Właśnie Za Tą Okrutność. Wobec Harrego, Dumbledora, Weaslay'ow i reszty. Kazdy Dobrze Wie Ze Zycie Nie Jest Bajką Ktora Zawsze Konczy Sie Happy Endem I Książki JO Mimo Iż Są Takie Nierealne To Z Drugiej Strony Ukazują Prawde O Brutalności Świata... Daje W.
Cho Chang2 dnia 04/01/2007 08:30
Artykuł fajny. Ja bym nie chciała, żeby wszystko było dobre itp. Może z bajek już wyrosłam, więc teraz przydałoby się troche dreszczyku emocji. No to na tyle.
rafalek06 dnia 04/01/2007 08:53
nuie zrozumiałe m z tego arta nic słowa sie cały czas powtarzają...mi art do gustu nie przypadł....daje O
Kate dnia 04/01/2007 09:29
rafalku, to wielka szkoda, że go nie zrozumiałeś, bo to jest jednen z najlepszych artykułów, jakie czytałam. HP nie jest bajką, to powieść fantastyczna - bardzo dobra powieść fantastyczna. powstrzymam się od dłuższych wypowiedzi, ponieważ to co chciałabym napisać jest zawarte w tym arcie. Wyrazy szacunkusmiley oceniam na W
Tonia dnia 04/01/2007 10:42
Książka jest jak życie- raz wygrywa dobro a raz zło i trzeba umieć wygrywać, ale też umieć przyjmować z godnością porażki...
TomV dnia 04/01/2007 12:50
A wiecie co jest dla mnie jedną z największych zalet HP? To, że Harry chodzi nocą po zamku ukryty pod peleryną niewidką i nigdy nie wiadomo co spotka. To, jak w drugim tomie Harry nagle zaczyna słyszeć złowieszcze szepty. To jak na ścianie pojawia sie krwawy napis. To, jak w trzecim tomie Harry wyhodzi z dmu Dursleyów i nie ma gdzie pójść, wszędzie jest ciemno i nagle pojawia się czarny pies, który przecież nie jest zwykłym psem. To jak w czwartym tomie Harry przenosi się na cmentarz, daleko od miejsc, które zna i jest tam świadkiem powrotu Voldmorta. To jak w piątym tomie Harry z przyjaciólmi przemierza mroczne podziemia Departamentu Tajemnic, rozświetlone tylko nieznacznie niebieskim światłem zaczarowanych świec. To jak w szóstym tomie Harry i Dumbledore wchodzą do jaskini, gdzie na środku skąpanegop w niepokojącej zielonej poświacie jeziora spoczywa zabezpieczona zaklęciami i chroniona przez armię umarłych cząstka duszy Czarnego Pana. Wiecie o czym mówię? Niepowtarzalny klimat i magia w najczarniejszym wydaniu!
funka harrego dnia 04/01/2007 13:27
hmm art fajny, oczywiscie wiadomo wszem i wobec ze zawsze bedzie zło i dobro, a co do Dursleyów - oni maja tylko taką naturę, co nie oznacza że są źli. Może sprawiają tylko takie wrażenie??
zazuzizazuza dnia 04/01/2007 14:21
z tego co wiem to hp nie zalicza sie do bajeksmiley wiec po co poruszać taki temat? noi dursley'owie nie sa źli tylko są ludźmi zapatrzonymi w siebie i chcącymi być normlaną angielską rodziną.
gimikis dnia 04/01/2007 15:04
Stworek chyba nigdy nie był zły!!! (?)
Uważam, że te książki dlatego tak zachwycają, bo nie są oderwane od naszych problemów. Magia, która w nich występuje, nie oznacza kresu wszystkich kłopotów. Postacie w niej są ludzkie!
ginny3 dnia 04/01/2007 17:23
Myślicie że ta książka by tak nas pociągała gdyby wszysctko było pięknie? Jest tam pokazane mase problemów, z ktorymi musimy isę spotykać w naszym życiu (nawet bez różdzki którą możemy sobie doprawić ogonek, Voldemorta który chce nas zabić czy Filcha z Czujnikiem Tajności smiley). M.in. mam na myśli to że (niestety) są popularni i Ci mniej popularni. Np. Slughorn i jego Klub Ślimaka, Snape i wszyscy ślizgoni, Harry (chłopiec który przeżył) i Neville o którym równie dobrze może być przepowiedniaz Departamentu Tajemnic.

to tylko jeden przykład a jest ich mase. Art. fajny
TomV dnia 04/02/2007 15:45
Co do Dursleyów to oni SĄ swego rodzaju czarnymi charakterami. Potwierdza to ich zachowanie (zwłaszcza w początkowych tomach), to jak odnoszą się do Harry'ego, jak go traktują. Nie trzeba być czarnoksiężnikiem, żeby być czarnym charakterem smiley
iLonka dnia 05/07/2007 19:41
Chciałabym bardzo pochwalić autorkę artykułu ale nie za treść bo do tej zastrzeżeń bym parę znalazła ale za sposób myślenia bo choć nie jest on dokladnie taki jak mój (nudno by wówczas było) to jest bardzo ciekawy inteligentny i przemyslany (mam nadzieję). Ja co prawda również nie uważam cyklu za lekką i pocieszną bajeczkę i dlatego zdecydowałam przerzucić wszystko na jedną szalę i podobną opinię wygłosić na maturze ustnej. Mimo iż zarzucono mi, że moje ambicje zatrzymały się na poziomoie szkoły podstawowej... ach... pozdrawiam
anka_potteromanka dnia 05/27/2007 12:46
Jasne, że każdy z nas chciałby żeby wszystko skończyło się szczęśliwie. Ale pani Rowling dodała ksiązkom sporo dramaturgi a przez to że nie wszystko układa się dobrze czytamy kolejne tomy w poszukiwaniu pozytywnego zakończenia. O to chodzi. Bo to wciąga
nikola19_70 dnia 07/14/2007 21:05
to nie jest lepszy świat inny tak , ale czyżniema tam przemocy, śmierci jedno co jest tam lepsze a może po prostu inne to magia i chyba dlatego jest takie pociągające
krychu1991 dnia 07/18/2007 16:50
Bardzo dobry art.Naprawdę,widzę,że myślisz podobnie do mnie.Chcę sie odciąć od zwykłego świata i wejść w ten magiczny,w który też nie jest tak kolorowo...
szymon95 dnia 10/26/2007 17:19
fajny artykulsmileysmileysmileysmiley
kocham emme 93 dnia 10/28/2007 16:26
mi też sie podoba
Alastor_Moody dnia 10/28/2007 19:07
Fajny art.Daje P
Lucio dnia 11/04/2007 18:53
wspaniały artykuł. Zgadzam się z Tobą w zupełności ale pozwól dodać mi kilka słów od siebie;
Harry Potter nie jest zwykłą bajką dla dzieci; dlaczego tak myślę? Ponieważ czy małe dziecko zrozumiało by sens tych opowiadań, czy odkryło by ukryte tajemnice, powiązało jakieś wydarzenia?
Szczerze w to wątpię.
Napisałem powyżej, że te książki nie są zwykłą serią snutych, prostych bajeczek, więc w takim razie czym?
Według mnie jest to w jakiś sposób biografia przygód chłopca na którego zostały zesłane te wszystkie nieszczęścia. Biografia opisana bardzo dobrze, niekoniecznie szczegółowo na wszystkie tematy ale jednak szczegółowo. Wiele rzeczy można samemu się domyśleć; wiele innych jednak ostanie na zawsze tajemnicą dla autorki.
Mateusz Dumbledore dnia 11/25/2007 17:01
Bardzo głęboka i wnikliwa analiza w książkę. smiley
Patryk13 dnia 12/11/2007 08:12
fajny art. ale to nie jest bajka inni podniecają sie że widzieli pottera w telewizji . małych dzieci fascynują tylko czary nie wiedzą oco w tym wszystkim chodzi
aga2519 dnia 12/31/2007 09:21
cos komuś sie cos pomyliło ..to nie jest bajka dla dzieci!!! ksiazka ma taka byc..bo jakby kazda byla heppy i konczyla sie happy endem to by nikt nie chcial czytac ksiazek..A jeśli ktoś chce poczytać wesola ksiazke to niech se wypozyczy bajki i bajeczki
aga2519 dnia 12/31/2007 09:23
zgadzam sie z TomV..to ma byc ksiazka troche mroczna tejemniccza..a nie jaksa slodka bajeczka..
Mateusz Dumbledore dnia 01/01/2008 12:03
Myślę, że cykl książek o Harry Potterze jest wyjątkowy, bo przecież podczas czytania tych książek dorastaliśmy z tymi bohaterami. Miało się np. 9 lat i wyszedł I tom. Fajnie, miło, książka w miarę krótka.Następna grubsza i poważniejsza.
Aż tu nagle np. w VI tomie ginie Dumbleore, są jakieś okropne inferiusy. Jednak czytelnicy dojrzeli już bardziej i wszystko jest na ich poziomie.smiley
milkaaa17 dnia 01/01/2008 20:01
masz wyobraźnie
naprawde bardzo mi sie podoba
dam P , a co!! smiley
Pozdrawiam smiley
Royal dnia 01/09/2008 16:28
Fajny artykół podobał mi się , był ciekawy i na temat daje P =)
siwy30 dnia 01/25/2008 13:37
Nigdy nie znosilem dursley'ow . Nawet TERAZ , ale co zrobic. Tyle , ze jaszcze nigdy nie widzialem ich lub ciotki petuniw jakims innym folmie. Moze to przez ich wylgad
Yanki dnia 01/29/2008 16:18
Święta racja. W każdym tomie Harrego przeżywa się smutki,radości tesknoty.Myślę,że ten art. jest strzałem w 10smileysmileysmiley
AngieMegEvans dnia 02/07/2008 13:55
Tak zgadzam sie z wszystkimi, daje W. Art mi sie bardzo spodobal, oby bylo takich wiecejsmiley
nimfadora21 dnia 02/11/2008 14:54
Nie rozumiem tych trzech zdań o "jacy". Art niezły, trochę pokręcony i taki zagmatwany, Jednak ma sens i to jest najważniejsze. Daje Z
kapii dnia 02/11/2008 17:33
fajny art. ale książka by mi się nie spodobała
Trep dnia 02/15/2008 20:56
Dobry art, nieco traci po wydaniu 7 tomu HP, ale ogólnie PO (wg mnie, a przecież autorytetem w dziedzinie oceniania nie jestem...)
samo to dnia 03/02/2008 13:47
Fajniutki artykułsmiley.Pełen podziw i daje Wsmiley
sese dnia 03/08/2008 14:29
ciekaw, ciekawe...
asusasus dnia 03/23/2008 19:48
Podyiwiam. W.
H-potter dnia 03/27/2008 08:38
Nie rozumiem kilku żecz,ale artykuł jest fajny dam PO
jmktc05 dnia 03/28/2008 22:54
hmm... artykuł ogólnie ciekawy smiley nie rozumiem tylko za bardzo o co w tym wszystkim chodzi... jestes zadowolona w koncu z tego e to zlo jest w ksiazkach ukazane czy nie?
jak dla mnie ta ksiązka bez zlego byla by totalna porazka! co prawda spodziewalam sie zupelnie innego zakonczenia ale ciessze sie ze Harry pokonal Voldemorta smiley nadaje to niezwyklosci tej kdsiazce.. w koncu 17 chlopak pokonuje najpotezniejszego (zaraz po Dumbledorze) czarodzieja wszechczasów!
katrix dnia 04/10/2008 20:55
art był pisany jeszcze przed wydaniem 7 tomu, więc nie ma o co się wściekać... co do tych "naturalistycznych" opisów... radzę wziąć słownik i zobaczyć co oznacza termin "naturalizm"... co do tematu czy ludzie czytaliby o cukierkowym świecie, jakiegoś czarodzieja, którego największym problemem jest to, że nie wie, co ma zrobić ze swoim wolnym czasem? xD
Jasmin_Angel dnia 04/19/2008 21:53
Teraz już wszystko wiadome, co się stało. Praktycznie każdy potteromaniak przeczytał książkę, ale gratuluję pomysłu na art.
karciaa11hpfans dnia 04/20/2008 00:09
fajny art. spoko przemyslenia zgadzam sie z toba;p
Potteroholiczka dnia 04/23/2008 18:31
Bardzo fajny artykuł, dobrze przemyślany i przelany na papier(monitor ). Idealne myśli jak moje...po prostu SUUUPER Oczywiście Wsmiley
kama20 dnia 06/09/2008 20:12
Bardzo fajny artykuł. Super.smiley
kama20 dnia 06/09/2008 20:12
Dobrze przemyslany. Super.smiley
potter28 dnia 06/12/2008 15:00
... super
KaskaPMNokturn dnia 06/17/2008 15:39
Dursleyowie nie są źli tylko mają inne podejście do magii ;]
miki poter5 dnia 07/22/2008 15:40
Podobało mi się ale chyba dam Psmileysmiley.
Siria dnia 08/16/2008 15:29
To zazdrośc Pani Dursley narodziła zły stosunek jej i jej rodziny do Harrego. Myślę, że w głębi duszyn kochała Lily i właśnie dlatego wzieła jej syna pod swój dach. Art. ciekawy, fajnie napisany. Ja też uwielbiam cykl książek o harrym Potterze i z lubością wracam do nichprzez wakacje, a często (z braku czasu) przypominam sobie swoje ulubione fragmenty.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 67% [28 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [7 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [2 Głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 Głos]
Okropny Okropny 10% [4 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

oliwkaxdd
(Uczeń Hogwartu)
08/22/2008 00:36
zyje ktos tam?

klauds
(Szef działu)
08/22/2008 00:27
juz nawet 27

James_Riddle
(Prefekt Naczelny)
08/22/2008 00:22
Nie, bo 22 smiley

E-Vaire
(Rowena Ravenclaw)
08/22/2008 00:03
Nie, bo trzy...

Nacia1234
(Szef departamentu)
08/22/2008 00:02
2 minuty!

E-Vaire
(Rowena Ravenclaw)
08/22/2008 00:01
Pooolnoc. minuta po poolnocy. : D Spac!

Nacia1234
(Szef departamentu)
08/21/2008 23:59
A ja nie mam barszczu. Skoncyzl sie. Ale mam zuom wiadomosc. Ide.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi, Deathly Hallows
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter

Profesjonalne statystyki www