dnia 09/04/2007 19:02
może po prostu stwierdzili że peter też jest godny zaufania, ale napewno mniej cierpieliby po śmierci petera niż syriusza... a niechcieli zaprzątac głowy Dumbledorowi.... nie wiem może sie myle... |
dnia 09/04/2007 19:05
jest prawdopodobne, że Potterowie byli pod zaklęciem imperjus dlatego jako strażnika tajemnicy wzieli Petera |
dnia 09/04/2007 19:07
chyba stwierdzili ze nikt by sie nie spodziewal ze straznikiem tajemnicy moze byc glizdogon |
dnia 09/04/2007 19:07
PomyLuna ma rację może nie chcieli by Glizdek czuł się gorszy no i nie chcieli zaprzątać głowy Dumbowi daję PO |
dnia 09/04/2007 19:22
Fajny artykuł. Wolalabym, zeby byl to Dumbek. Moze by nie umarli??? |
dnia 09/04/2007 19:28
Nawet, nawet. Zrobili to co uważali za słuszne. A to Rowling decydowała o wszytskim... |
dnia 09/04/2007 19:30
Tylko niewiesz czy jak oni zmarli dumbledor był najpotężniejszy? |
dnia 09/04/2007 19:32
według mnie to mysleli że Glizdogon jest odpowiedni dlatego że był on niepozorny i że nikomu nie przyszło by do głowy że to on może być strażnikiem tak ważnej dla potterów tajemnicy |
dnia 09/04/2007 19:36
Może po prostu byli pewni, że Glizdogon nie zdradziłby ich (w czym się mylili) oraz, że Voldi nawet nie pomyślałby, że tak ważną tajemnicę powierzyć takiemu człowiekowi jak Peter ;] oczywiste byłoby, że Strażnikiem będzie Syriusz lub Dumbledore ;] to zbyt proste ;]
Powierzenie tajemnicy Peterowi byłoby znakomitym pomysłem gdyby nie to, że tak tak naprawdę nie był ich przyjacielem ;] |
dnia 09/04/2007 19:48
szkoda że to wszystko tak sie potoczyło |
dnia 09/04/2007 20:15
Piszecie w komentach, dlaczego Potterowie wybrali Glizdogona. Ja to wszystko doskonale wiem, ale w arcie chodziło mi o to, czy James nie przemyślał tego dobrze i czy nie wiedział, na jak wielkie niebezpieczeństwo naraziłby Syriusza (albo Petera, gdyby ten rzeczywiście był po jego stronie). |
dnia 09/04/2007 20:23
Po prostu Peter był niepozorny... A Syriusz-zbyt oczywiste, ale przeciez gdyby nie wzieli Petera nie byłoby całej historii Harry'ego. Uważam, że i tak najrozważniejszą decyzja byłoby, gdyby Dumbledore był strażnikiem tajemnicy... Ale czy w książce nie było tak, że to Syriusz prosił Potterów zeby wzięli Petera??? |
dnia 09/04/2007 20:38
bulo by lepiej jak by wzieli Dumla na tego Strażnika Tajemnicy...ja tak mysle |
dnia 09/04/2007 20:45
To chyba naturalne ze odrzucili propozycje! Gdyz gdyby Dumbledore zginal wtedy w obronie potterow, Voldemort napewno rzadzilby swiatem! wiec nie wiem, czemu sie tak dziwisz?
Cho Chang 123....spam spam i jeszcze raz spam! jak chcesz cos dopisac to masz taka opcje tak edytuj i tam mozesz dopisywac dalszy ciag!
P.S tak jak i ja to teraz robie! |
dnia 09/04/2007 20:52
bardzo proste jest to pytanie Syriusz był najlepszym przyjacielem Jamesa no więc co w tym dziwnego.Artykuł jest dosyć fajny daje P |
dnia 09/04/2007 21:14
Myśleli, że Petera nie zaatakuje... |
dnia 09/04/2007 21:17
ten artykuł daje dużo do myślenia myślę że chcieli udowodnić im swoją przyjaźń ale dlaczego nie Dumbledore to nie wiem też się zastanawiam |
dnia 09/04/2007 21:20
bardzo fajny art, zostawiam W
nie wydaje mi się jednak, aby decyzja potterów była nierozważna. sądzę, że mieli oni jakiś ważny powód, by tak uczynić, choć nie jest on nam znany. |
dnia 09/04/2007 21:23
mysleli ze voldi nie domysli sie ze peter moze byc straznikiem a dumbledore'a nie chcieli mzoe w to mieszac art nawet spoko daje P |
dnia 09/04/2007 21:35
Poprostu uwazali ze Syriusz sie bardziej nada na to zeby byc ich straznikiem |
dnia 09/04/2007 21:56
Można byłoby się zastanowić czy strażnikiem nie mógł zostać Lunatyk (Remus Lupin) |
dnia 09/04/2007 22:25
Hm... Naprawdę nie mam pojęcia dlaczego wzięli za strażnika Petera. On?! Wydawałoby się, że Lili wraz z Potterem powinna dobrze zastanowić się nad tą decyzją. A tu dali taką PLAMĘ... Ale jeśli chodzi o Syriusza to dobrze, że to on nim nie został. A o Lupina, hciałabym, chciała, ale on był wilkołakiem i nigdy niewiadomo co by mu się przytrafiło. Zaś Peter moze... poprostu był z nich najbardziej odpowiedni. Nie był wilkołakiem, nie był pełen dumy. Nie wiem. Daję PO. |
dnia 09/04/2007 22:44
Myślę, że nie chcieli narażać Albusa na takie niebezpieczeństwo. Poza tym wiedzieli, że dopóki Dumbledor będzie żył to Harremu nic nie grozi a i też wiele się nauczy... |
dnia 09/04/2007 22:48
A Syriusz został ojcem chrzestnym bo bardziej mu ufali. Myślę,że Glizdogonowi nie ufali do końca więc wybrali mniejsze zło tzn.Albus chroni i uczy logicznego myślenia a Syriusz jest najbliższym z rodziny. |
dnia 10/04/2007 00:01
Dla mnie było jasne, że Syriusz był dla nich bratem , pzyjacielme..... i myśle że tutaj wcale nie chodziło o jakies niebzpieczenstwo. |
dnia 10/04/2007 10:53
daje P, poprostu myśleli że można zaufac także Glozdogonowi... |
dnia 10/04/2007 11:18
Może mysleli, że Glizdogonem Riddle nie będzie się przejmował, bo kto by zaufał takiemu głupkowi.
A na syriusza Voldemort miał już chrapkę. |
dnia 10/04/2007 11:22
No tak to prawdopodobne a dlatego ze gdyby to Dambeldore zostal straznkiem to moze by jeszcze zyli.Daje W. |
dnia 10/04/2007 12:13
Strażnikiem Tajemnicy (jak chyba wszyscy pamiętamy) został Peter Pettigrew. Został on Strażnikiem, gdyż Potterowie myśleli, że ostatnią osobą jaką Voldemort będzie podejrzewał o ak ważną rolę będzie on. Jednak okazał się zwykłym tchórzem, który dba tylko o swoje 4 litery. Chociaż Dumbledore byłby odpowiedni Voldemort nie cofnął by się przed zabiciem go. Potterowie wiedzieli, że jest on ważny i dlaego nie powierzyli mu tego zadania moim zdaniem |
dnia 10/04/2007 13:08
Ja sądzę że wybrali Syriusza, bo to on był najlepszym przyjacielem Jamesa, a Dumbledore był dyrektorem szkoły którą dopiero co opuścili.
Daje P |
dnia 10/04/2007 13:53
Ja rowniez sądze ze wybrali Syriusza dlatego ze był ich przyjacielem. No ale to tajemnica niestety przeszła na Glizdogona... |
dnia 10/04/2007 14:43
kazdy w swiecie czrodziejow wie kim jest dumbledore, nie jest to prywatny przyjaciel kazdego wiadomo ze wszystkim pomaga w miare mozliwosci ale nie jest to czlowiek na zawolanie... black byl serdecznym przyjacielem potterow, a komu sie powieza tak zazne tajemnice jak nie najlepszemu przyjacielowi?? mysle ze voldemort nie dowiedzialby sie szybko zkto jest straznikiem tajemnicy, a jakby co to syriusz napewno by szybko gdzies uciekl |
dnia 15/04/2007 11:01
Proste...wiedzieli, że Voldemort będzie podejrzewał Dumbledora, a o Piterze nigdy by nie pomyślał. |
dnia 24/04/2007 20:40
Nie uczynili Syriusza ani Dumbla straznikiemdlatego ze mysleli ze lepiej bedzie zrobic straznikeim Glizdogona bo Voldemort nie bedzie go szukal(mam tu na mysli ze nie pomysli ze to on jest straznikeim)
Za artykul daje PO |
dnia 25/04/2007 12:13
Wolałabym, żeby to Syriusz był Strażnikiem tajemnicy, ale niestety gdyby tak było to książka by nas tak nie ciekawiła. no cóż!! |
dnia 05/05/2007 18:51
Uważam ,że dobrze zrobili. W pewnym sensie. Przecież nikt normalny nie powierzyłby takiej informacji Peterowi. Mieli więc szanse ,że nawet Voldemort się nie domyśli. Niestety mylili się |
dnia 06/05/2007 09:52
To chyba proste-Syriusz był jak brat dla Jamesa i Lily,dlatego to on miał byc straznikiem.Wiadomo jednak dlaczego i niestety wybrano na straznika Petera... |
dnia 24/05/2007 09:53
Dlaczego uczynili za strażnika Petera a nie Syriusza? Jak by Syriusz był strażnikiem to by jeszcze żyli !!!!! A pomyślec tylko jeden mały wybór i zgineli rodzice Harry'ego!!!
 |
dnia 31/05/2007 12:26
werek11 nie denerwuj się |
dnia 13/06/2007 17:34
Jakby jeszcze żyli to nie było by przepowiedni i tyk to miał by zabij Lodra V był by Nevill. Przeciesz powiedziane było w przepowiedni że V naznaczy swego przeciwnika i uczyni go równym sobie. Jak by Voldemort nie zabił rodziców Harreg i nie zaatakował go to nie było by całej tej historii.
Zresztą wszystko to wymyśliła nasza wielka Jo |
dnia 06/07/2007 20:29
ale nie wzieli syriuszia, lecz petera.ogolnie to skad mieli wiedziec, ze cos sie stanie, oni wszyscy byli jka bracia, nie wiedzieli, ze wsrod ich 4 jest ktos kto moze zdradzic, niestety |
dnia 13/07/2007 21:45
Niestety nie zgadzam się z twoją teorią .
Ponieważ Syriusz namówilł aby Strażnikiem Tajemnicy został Peter Pettigrew. James Potter uczynił strażnikiem tajemnicy Petera.ponieważ posłuchał rady przyjaciela. Pozdrawiam |
dnia 14/07/2007 13:12
O tym nie pomyślałam. Daję W. |
dnia 25/07/2007 17:04
SYRIUSZ wiedział źe voldemort dopadnie go kiedy będzi strażnikiem potterów ja uwaźam źe żle zrobili postanawiając źe to petter nim zostanie bo peter był słabym czarodziejem mógł nim zostać Lupin albo właśnie ALBUS DUMBLEDORE.chodz sie z toba nie zgadzam |
dnia 07/08/2007 12:16
Też o tym myślałam. ALbus byłby w tej roli zdecydowanie najlepszy |
dnia 12/08/2007 13:10
Nie zgadzam się z kimś, któ powiedział, że Potterowie byłi pod zaklęciem Imperius. |
dnia 07/09/2007 22:56
Dumbledore przeciez proponowal potterom zostanie ich starznikiem tajemnicy. Ale wybrali pettegrew'a bo mysleli ze voldemort sie nie domysli ze to on... |
dnia 16/12/2007 22:02
Weź ja od razu zaproponowałabym Dumbeldorowi zostanie Strażnikiem Tajemnicy, nawet gdybym miała takie przyjaciela jak Syriusz |
dnia 27/12/2007 00:17
wczesniej tez sie zastanawialam dlaczego nie wybrali dumbledora na straznika tajemnicy, ale gdyby go wybrali, to by rodzice harrego nie zgineli i ksiazka (wedlug mnie) stracilaby swoj urok. |
dnia 08/02/2008 19:00
ja uważam że Strażnikiem Tajemnicy powinien być dumbledore ,ale wtedy książka straciła by swój urok |
dnia 10/02/2008 19:58
Zgadzam się z Lavender_Martusia, Sami-Wiecie-Kto nie podejrzewał by o tak odpowiedzialne zadanie Petera, takiego strachliwego, bojaźliwego czarodzieja. Plan nie był by zły, dyby nie to że Peter był na usługach Voldemorta. Bardzo ciekawy artykuł, pozdrawiam autorkę. |
dnia 17/05/2008 17:21
fajny art ;p |
dnia 15/01/2009 11:29
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zasstanawali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnie, dlaczego (dle własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/01/2009 11:30
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zastanawali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnie, dlaczego (dle własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/01/2009 11:30
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zastanawali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnie, dlaczego (dle własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/01/2009 11:30
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zastanawali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnie, dlaczego (dle własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/01/2009 11:30
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zastanawiali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnie, dlaczego (dle własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/01/2009 11:31
Nie mam pojęcia dlaczego Potterowie odrzucili pomoc Dumbledore'a, ale to przecież nie było tak, że w ostatniej chwili zmienili Strażnika Tajemnicy. W 3-ciej części Syriusz tlumaczy, że plan "podmienienia" Strażnika uznał za bardzo dobry. Że zdaniem jego oraz Potterów Voldemort nie będzie szukał Petera. Myślę, że bardzo długo zastanawiali się na całą tą sprawą, choć to oczywiście nie wyjaśnia, dlaczego (dla własnego bezpieczeństwa) nie poinformowali o wszystkim Dumbledore'a. Gratuluję spostrzegawczości! Daję W. |
dnia 15/06/2009 21:00
To Dumbledor chciał zostaż Strażnikiem Tajemnicy?<wow> Wydaje mi się, że nie. Jeżeli dobrze zrezumiałam książkę to Potterowie od razu chcieli na Strażnika Suriusza. Dumbledor (chyba) odradził im to mówiąc, że każdy będzie wiedział, że jest nim Syriusz i wskazał Glizdka. Albus jakoże był jednym z najmądrzejszych czarodzieii przekonał Jamesa i Lily do zmiany decyzji. I znów problem. Czy Albys wiedział, że Glizdek Jest sługą Czarnego Pana? Nie wiem. Możliwe, że Gizdogon ze strachu przystąpił do śmierciożerców i wydał Potter'ów lub należał do nich wcześniej, ale nie przyznał się. Czarny znak zakrywał zaklęciem maskującym. Aż takim ciamajdą nie mógł być. Inaczej nie zdałby OWóTeMów. |
dnia 19/07/2009 10:34
Rzeczywiście Dumbledore byłby najlepszym Strażnikiem Tajemnicy, ale może James chciał "uhomorować" Syriusza. Tylko dlaczego nie pomyślał racjonalnie?? |
dnia 26/12/2009 01:17
Chcieli Syriusza jako strażnika ponieważ była to jedna najbliższych im osób. Z Jamesem traktowali się jak bracia ,mieli do siebie pełne zaufanie ,pewnie byli w stanie za siebie zginąć. Nie pamiętam dokładnie czy to Albus stwierdził iż wybranie Łapy byłoby zbyt oczywiste ,ale po tym Potterowie zmienili swoją decyzję i wybrali Petera ponieważ z tego co pisze w książcę był ciamajdą , nic nie umiał ,więc nikt nie podejrzewałby że ktoś tak słaby zostanie strażnikiem . Gdyby Glizdek nie był śmierciożercą Czarny Pan nie domyśliłby się (albo zajęło by mu to dużo czasu ) kto jest strażnikiem.
Rose Potter zadała pewne ciekawe pytanie -Czy Albys (błąd w komentarzu ^^ ma byc Albus ;p)wiedział, że Glizdek Jest sługą Czarnego Pana?
W sumie po 7 części stwierdzam iż po Dumblu można się było wszystkiego spodziewać . Wymysliłby on wiele rzeczy na które inni by nie wpadli nigdy ^^.
Ale gdyby o tym wiedział , to czemu nic nie zrobił ,czemu nie zapobiegł tragedii ? |
dnia 13/02/2010 19:46
Ciekawy artykół, ale wcale nie napisaliście kto wreszcie został Strażnikiem Tajemnicy Potterów. Daję PO |
dnia 06/07/2010 23:42
Ehh... no masz rację ale bez tego książki by nie było bo czym Rowling miała by napisać o wspaniałym życiu Pottera ? |
dnia 19/07/2010 22:54
ale wcale nie napisaliście kto wreszcie został Strażnikiem Tajemnicy Potterów
Sugeruję przeczytać książkę.
A co do artykułu: wydaje mi się, że wybranie Dumbedore'a na Strażnika Tajemnicy byłoby zbyt oczywistą akcją. |
dnia 27/09/2010 20:02
Myślałam o tym. To rzeczywiście był głupi pomysł, ale trzeba było jakoś akcje książki rozwinąć. |
dnia 05/11/2010 08:49
Potterowie wybrali Petera, bo takiej ciapy nikt by nie podejrzewał o bycie Strażnikiem Tajemnicy, byłą to jednak zła decyzja, gdyż Peter zdradził tajemnice Potterów.
Art dobry - PO |
dnia 04/02/2011 14:26
Peter był niezdarą. Dlatego James go wybrał, bo chciał, żeby jego przyjaciel poczuł się ważny. Przynajmniej tak mi się wydaje... A wcześniej chciał wybrać Syriusza, ponieważ to on był jego najlepszym przyjacielem i to jemu najbardziej ufał. |
dnia 23/11/2011 17:58
wybrali oni Petera bo nikt nie podejrzewalby ze "maly, niezdarny Peter" mogl miec powierzona tak wazna 'misje' |