Dodatek do czarodzieja - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Co s±dzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogê siê oderwaæ!

Spodziewa³em siê czego¶ lepszego, ale nie jest ¼le

Jeszcze siê nie zarejestrowa³em

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

karpacz pogoda na weekend

Dodatek do czarodzieja

Doskonale wiemy, ¿e ka¿dy czarodziej potrzebuje czego¶, co pomo¿e mu odpowiednio wykorzystywaæ swoj± moc i umiejêtno¶ci. Tym magicznym dodatkiem do czarodzieja jest ró¿d¿ka. Nie ma jednak dwóch takich samych ró¿d¿ek, poniewa¿ ka¿dy czarodziej sam wybiera sobie ró¿d¿kê, a raczej, jak wspomnia³ kiedy¶ Ollivander, to ró¿d¿ka wybiera czarodzieja. Zobaczmy zatem co mo¿emy znale¼æ w ksi±¿kach na temat ró¿d¿ek, które wybra³y sobie naszych bohaterów.

Harry:
wytwórca - Ollivander
11 cali (ok. 28cm)
pióro feniksa i ostrokrzew
³adna i giêtka

Ron:
wytwórca - Ollivander
14 cali (ok. 35,5cm)
w³os jednoro¿ca i wierzba

Cedrik:
wytwórca - Ollivander
12,25 cala (ok. 31cm)
w³os jednoro¿ca i jesion
rozkosznie giêtka

Draco:
wytwórca - Ollivander
10 cali (ok. 25,5cm)
w³os jednoro¿ca i g³óg
odpowiednio giêtka

Fleur:
wytwórca - nieznany
9,5 cala (ok. 24cm)
w³os wili i ró¿ane drzewo
niezbyt giêtka i kapry¶na

Krum:
wytwórca - Gregorowicz
10,25 cala (ok. 26cm)
w³ókno smoczego serca i grab
nieco grubsza i raczej sztywna

Hagrid:
wytwórca - Ollivander
16 cali (ok. 40,5cm)
d±b
nieco wygiêta

Bellatriks:
wytwórca - Ollivander
12,75 cala (ok. 32 cm)
w³ókno ze smoczego serca i orzech
sztywna

Glizdogom:
wytwórca - Ollivander
9,25 cala (ok. 23,5cm)
w³ókno ze smoczego serca i kasztanowiec
krucha

Voldemort:
wytwórca- Ollivander
13,5 cala (ok. 34cm)
pióro feniksa i cis

Warto tutaj wspomnieæ tak¿e o ró¿d¿ce Dumbledora: Czarnej Ró¿d¿ce (zwanej te¿ Ró¿d¿k± Przeznaczenia lub Ber³em ¦mierci) wykonanej z czarnego bzu. ¬ród³em wiedzy na temat tej ró¿d¿ki jest "Ba¶ñ o trzech braciach" oraz wyja¶nienia Ollivandera w siódmym tomie. Wiemy, ¿e nie jest ona wymy¶lona, jej losy by³y bardzo krwawe i faktycznie posiada niezwyk³± moc. Zosta³a odebrana Dumbledorowi przez Dracona, pochowana w grobie wraz z cia³em dyrektora, a nastêpnie wykradziona przez Voldemorta, który zabi³ Severusa Snape'a s±dz±c, i¿ jest on jej prawowitym panem. Zanim jednak to nast±pi³o Harry rozbroi³ Dracona i nie¶wiadomie wszed³ w posiadanie Ró¿d¿ki. Dziêki temu w ostatecznym pojedynku z Czarnym Panem, zwyciê¿y³ w³a¶nie Wybraniec.

To, ¿e ró¿d¿ka wybiera sobie w³a¶ciciela jest prawd± je¶li chodzi o jej zakup. Jednak mo¿e byæ ona równie¿ odebrana w pojedynku. W takim przypadku nie ka¿dy czarodziej chce siê tak± zdobycz± pos³ugiwaæ, co zaobserwowali¶my, gdy Harry z³ama³ w³asn± ró¿d¿kê. Prawdopodobn± przyczyn± takich sytuacji jest fakt, i¿ ró¿d¿ka posiada moc zapamiêtywania swego pana, nosi w sobie jego cz±stkê, "ró¿d¿ka uczy siê od czarodzieja, czarodziej od ró¿d¿ki" - jak powiedzia³ Ollivander. Ponadto zapamiêtuje ona tak¿e sw± siostrê i jego pana. W³a¶nie z tego powodu Lord Voldemort nie zdo³a³ rzuciæ na Harry'ego Niewybaczalnego Zaklêcia w czasie transportowania go do Nory. Ponadto siostry -bli¼niacze ró¿d¿ki (czyli takie, które posiadaj± ten sam rdzeñ) rozpoznaj± siê nawzajem, co skutkuje zjawiskiem Priori Incantatem, czyli efektem cofniêcia zaklêæ. To kolejne niezwyk³e zjawisko, które pomog³o Harryr'emu w starciach z Lordem Voldemortem.


Skoro ju¿ pos³u¿y³am siê cytatami najwiêkszego z wytwórcy ró¿d¿ek wypada³oby równie¿ i o nim co¶ napisaæ. Pan Ollivander to najpopularniejszy (obok Gregorowicza) wytwórca ró¿d¿ek. Jego rodzinny sklep przy ulicy Pok±tnej istnieje od 382 r. p.n.e. Zapamiêtuje on ka¿d± ró¿d¿kê, jak± kiedykolwiek stworzy³. Po powrocie Czarnego Pana by³ wiêziony przez niego i zmuszony do wyprodukowania ró¿d¿ki dla Glizdogona. Zosta³ uwolniony przez Harry'ego i jego przyjació³ (w³a¶ciwie to w du¿ej mierze zas³uga Zgredka). Nasz g³ówny bohater nigdy do koñca nie by³ pewien czy polubi³ Ollivandera z powodu fascynacji okazywanej przez niego wzglêdem Voldemorta.


Na zakoñczenie pragnê podkre¶liæ, ¿e to w³a¶nie Harry i Voldemort "dotarli razem do tych rejonów magii, których nikt przed nimi nie pozna³", tak¿e w dziedzinie ró¿d¿karstwa.

Dodatek do czarodzieja
Nanevil 03/01/2009 22:36
Czytano 4725 razy
Liczba komentarzy - 64
HarryPotterHP dnia 03/01/2009 22:46
Zapomnia³e¶ o Nevilu który mia³ dwie ruszczki - wart to dodaæ .
Ró¿d¿kê któr± posiada³ Dumblendor nazywana te¿ by³± "elder wand "

Wydaje mi siê ¿e ró¿d¿kê któr± zdobêdzie siê w walce gorzej dla nowego u¿ytkownika jest siê ni± pos³ugiwaæ . PO
HarryPotterHP dnia 03/01/2009 22:58
Druga ró¿d¿ka Neville
Neville:
wytwórca - Ollivander
Czere¶nia i w³os jednoro¿ca
Jedna z ostatnich jakie sprzeda³ Olivander

Trochê ma³o , wydajê mi siê dobrze dodaæ t± informacje skoro masz nick podobny do Neville smiley a tak to spoko .smiley
bellatrix666 dnia 03/01/2009 23:41
art mo¿e byæ. tak jak wspomnia³ poprzednik przyda³oby siê dodaæ informacje o ró¿d¿ce Neville'a.
dajê " P " smiley
Kinga21041993 dnia 03/01/2009 23:46
Przyznam siê i¿ nie trawie takich artów, tzn. jak dla mnie nudnych, zbyt naukowych.
Trochê za ma³o jak na Wybitny:
1. Nie wspomnia³a¶/³e¶ o ró¿d¿ce jednego z g³ównych bohetarów, Hermiony. Ogólnie mo¿na by tu napisaæ o ró¿d¿kach wielu innych osób jak np. Lucjusza (o której mowa by³a w 7 tomie), Syriusza czy Lupina.
2. Na samym wstêpie znalaz³am masê powtórzeñ. W 3 zdaniu powtórzy³a¶/³e¶ 3 razy s³owo ró¿d¿ka. Po prostu skandal^^^
3. Literówkê znalaz³am 1: Glizdogon.

Dajê Z, za dobre chêci i po¶wiêcenie wolnego czasu na napisanie tego arta.
krysiaa2204 dnia 04/01/2009 00:13
no w sumie dziwny art, jaki¶ taki... hmm no nie wiem jak to okre¶liæ ;] ale temat opracowany dobrze ;] dajê PO smiley
E-Vaire dnia 04/01/2009 02:14
Ró¿d¿kê któr± posiada³ Dumblendor nazywana te¿ by³± "elder wand "

Ekhm, albo moje informacje s± nieprawdziwe albo to ty jeste¶ niewiarygodnie g³upiutki. Oryginalna nazwa nie zalicza siê do 'innych' skoro ju¿ podano nazwê przet³umaczon±. Raczej - bez sensu pisaæ, ¿e ta ró¿d¿ka by³a nazywana 'TE¯' 'Elder Wand' skoro w tym artykule pojawi³y siê POLSKIE nazwy i jak dla mnie to by³o zamierzone. Kto normalny wymienia razem nazwy w ró¿nych jêzykach? Mo¿na co najwy¿ej napisaæ (ang. Elder Wand). Tylko tyle.


Trochê ma³o , wydajê mi siê dobrze dodaæ t± informacje skoro masz nick podobny do Neville

Buahahahahaha, no nie mogê xD A jak ja mam 'Vaire' Tolkiena to mam pisaæ artyku³ o W³adcy Pier¶cieni czy mi wybaczysz to podobieñstwo? xDDD

Trochê ma³o ,

Artyku³ zawiera znaczn± wiêkszo¶æ informacji o ró¿d¿kach, tak samo jak zosta³y wymienione ró¿d¿ki wiêkszo¶ci czarodziejów, których ró¿d¿ki w ogóle ZNAMY. Ten artyku³ jest trzy razy d³u¿szy ni¿ poprzednie arty o ró¿d¿kach wiêc ³askawie - nie pieprz g³upot, dzieciaku.

ruszczki

O fuuuck! RUSZCZKI?! Co to w ogóle jest?!

Btw, wiesz, ¿e istnieje opcja 'edytuj'? B±d¼ tak mi³y i nie pisz wiêcej komentarzy pod rz±d ni¿ jest konieczne, a w tym wypadku - jeden.
klaudia13 dnia 04/01/2009 09:38
Przyda³oby siê jeszcze informacji o ró¿d¿kach innych bohaterów (w/w). smiley Chcia³am tylko zwróciæ uwagê na tytu³ ba¶ni. To by³a "Opowie¶æ o trzech braciach", a nie "Ba¶ñ...".
Goszka dnia 04/01/2009 10:28
Glizdogom


A kto to? Literówka, rozumiem.

Ruszczki? Ja nie mogê! Có¿ to? Ej, no bez jaj. Nie umiecie pisaæ? (Niektórzy pewnie tak). Ogó³em za arta dajê PO i siê nie wieszam na ró¿d¿ce Neville'a. Te¿ problem.
Tonks555 dnia 04/01/2009 11:12
Szczerze: Nie przepadam za takimi artami... Wszystko siê niby zgadza z faktami ksi±¿kowymi, ale takie suche fakty z HP mnie delikatnie mówi±c denerwuj±. Za pracê dajê P, bo jest du¿o info i widaæ, ¿e w³o¿y³e¶ w to du¿o pracy.
Nanevil dnia 04/01/2009 11:15
O ró¿d¿ce Nevilla zapomnia³am smiley A tak to pisa³am tylko o tych ró¿d¿kach, o których jest wiêcej infoimacji w ksi±¿kiach smiley

PS: nigdy nie zwróci³am uwagi na podobieñstwo mojego nicka do imienia Nevilla ale to ciekawe, bardzo ciekawe
herma_007 dnia 04/01/2009 11:25
Ca³kiem ciekawie. Pisa³e¶/a¶ zwiê¼le i na temat. Praca bardzo przejrzysta i widaæ, ¿e siê przy³o¿y³e¶/a¶, przynajmniej mam tak± nadziejê. Mnie tylko nie podoba³o siê "samych, sam, sobie" w jednym zdaniu, tak to jako¶ brzydko brzmi, ale to szczegó³.
Osobi¶cie nigdy nie zwraca³am uwagi na to jakie kto ma ró¿d¿ki, wiadomo Harry'ego po trochu kojarzy³am, no i mo¿e Cedrika, ale innych wcale.
Nawet nie chce mi siê wierzyæ, ¿e wszystko to co wymieni³e¶ jest w ksi±¿ce xD Hagrid, Draco?
A, no i ten tytu³ mi jako¶ nie pasuje. Mam skojarzenia z jak±¶ gazet±...

wiêc ³askawie - nie pieprz g³upot, dzieciaku.
Pewnie nie raz wstawi³a¶ komu¶ ostrze¿enie za obra¿anie innych, wiêc lepiej sama nie pope³niaj takich b³êdów. A po za tym chyba nie wypada administratorom obra¿ania u¿ytkownika i u¿ywania wulgarnych s³ów ;-)
HermionaGranger12 dnia 04/01/2009 11:44
Super artyku³ mo¿na siê du¿o dowiedzieæ jednak równie¿ du¿o literówek i zapomnia³e¶ jak wy¿ej zauwa¿ono o ró¿d¿ce Nevila Dam PO
Monia Granger dnia 04/01/2009 11:57
Bardzo du¿o informacji, chyba nic nie jest pominiête (a je¶li tak, to trzeba by tego szukaæ kilka godzin). Jedna literówka, jedno powtórzenie, chocia¿ nie widzê jak mo¿na by inczej napisaæ to zdanie :
"Warto tutaj wspomnieæ tak¿e o ró¿d¿ce Dumbledora: Czarnej Ró¿d¿ce (zwanej te¿ Ró¿d¿k± Przeznaczenia lub Ber³em ¦mierci) wykonanej z czarnego bzu."
Ogó³em art bardzo fajny, dajê W.smiley
jonny164 dnia 04/01/2009 12:08
Fajnie ale troszke za ma³o smiley i chyba jest jeszcze mowa o ró¿ce hermiony, ojca Dracona no i Nevillasmileysmiley powiedzmy, ¿e to przeoczê...smiley
Nanevil dnia 04/01/2009 13:00
ale nie mog³am znale¼æ opisu ró¿d¿ki Hermionysmiley nie wiem gdzie to jest
a Ron mia³ 2 ale opisana jest to druga bo o pierwszej nie by³o informacji smiley

dziêkuje za Wasze przychylne komentarze, stara³am siê jak moglam smiley
B_A_S_I_A_X dnia 04/01/2009 13:43
Buu^^
"Glizdogom" ?
Ale literówki siê zdarzaj±, okej.
Ogólnie w arcie niewiele zabrak³o. Nie czepiam siê braku informacji o ró¿d¿kach Neville'a i Hermiony (nie znalaz³a¶, trudno).
Ogólnie ³adnie napisane. Dajê PO. smiley
E-Vaire dnia 04/01/2009 15:15
A po za tym chyba nie wypada administratorom obra¿ania u¿ytkownika i u¿ywania wulgarnych s³ów ;-)

Pfff. Taa, jasne. To ty naprawdê nie widzisz co siê dzieje w SB? xD Ca³a zasada o wulgaryzmach siê wymazuje, bo nie dajemy warnów, kiedy kto¶ ¿artowa³ lub wulgaryzm by³ w PE£NI uzasadniony i po prostu pasowa³ do kontekstu. Wulgaryzmy to czê¶æ ka¿dego jêzyka, by³oby trochê ubogo bez nich. Czyta³am kiedy¶ tekst, niekoniecznie o tym, ale ju¿ sama nie pamiêtam. By³ tam przyk³ad z kamieniem - potykasz siê o kamieñ na ¶rodku chodnika i albo mówisz: "Kurwa" albo co? Kiedy kto¶ jest mocno zirytowany co najmniej, to nie powie inaczej, bo nie ma ¿adnego odpowiednika s³ynnej 'Kurwy'. "Kto normalny zostawia tak du¿e kamienie na ¶rodku chodnika, kto¶ powinien siê tym zaj±æ"?
Jak ja jestem zirytowana to nie mam zamiaru wyra¿aæ siê w kilku zdaniach miast po prostu przekl±æ. I owszem, mo¿na by³o u¿yæ innego s³owa, JEDNAK wypisywaæ bzdury to po prostu co¶ zupe³nie innego ni¿ 'piep**yæ'. Ostatnie wyra¿enie jest dobitniejsze i bardziej odpowiednie, nawet je¶li nie wypada MI.
Cholera, jak ja nie cierpiê takiego gadania. Na czacie bot, na stronie bot, no tak, bo najlepiej jak albo nic nie piszemy albo jestesmy potulni i robimy to, co nam ka¿±. A przecie¿ jak ja patrzê na t± stronê to chce mi siê rzuciæ: "O kurwa..', na widok samej strony i tego co siê tu dzieje! NIE rozumiem i nie zrozumiem jakiegokolwiek bulwersu, bo czy ja klnê jak szewc, robi±c piêkne wi±zanki przekleñstw? Nie. Ja po prostu piszê to, co jest w tej chwili odpowiednie i to, co my¶lê, bo od razu przelewam my¶li przez klawiaturê.
Gizmolina dnia 04/01/2009 15:20
Kolejny art o ró¿d¿kach. Ale mo¿e byæ, tylko brakuje tu jeszcze kilku osób, np. Neville'a, Hermiony...
Dajê Z
MissPotter dnia 04/01/2009 16:03
Fajne, zebrane ze wszystkich ksi±¿ek, co prawda nie ró¿d¿ek wszystkich bohaterów, ale jest ok.I dobrze , ¿e napisa³e¶ o Czarnej Ró¿d¿ce. Dajê P.
Fleur13 dnia 04/01/2009 16:44
HarryPotterHP dnia 04/01/2009 11:46
Zapomnia³e¶ o Nevilu który mia³ dwie ruszczki

A ty HP zapomnia³e¶ ,¿e RÓ¯D¯KA pisze siê te¿ inaczej...
krysiaa2204 dnia 04/01/2009 13:13
no w sumie dziwny art, jaki¶ taki... hmm no nie wiem jak to okre¶liæ ;] ale temat opracowany dobrze ;] dajê PO

Co rozomumiesz pisz±c DZIWNY [?], mo¿e by¶ uzasadnila/uzasadni³....
A po za tym chyba nie wypada administratorom obra¿ania u¿ytkownika i u¿ywania wulgarnych s³ów ;-)

Szczerze - to ja ju¿ nie mam si³y do niektórych u¿ytkowników[a co dopiero admini] pisz± ¿eby pisaæ albo zdobywaæ punkty. A zo za tym ile trzeba miec lat ¿eby poprawnie pisaæ. CO?

Osobi¶cie nie lubie takich notek [ale i tak jest poprawna ] .Dam Z^^
herma_007 dnia 04/01/2009 20:43
Szczerze - to ja ju¿ nie mam si³y do niektórych u¿ytkowników[a co dopiero admini] pisz± ¿eby pisaæ albo zdobywaæ punkty. A zo za tym ile trzeba miec lat ¿eby poprawnie pisaæ. CO?

Czy ja piszê po to by pisaæ? Na drugi raz czytaj ca³y mój komentarz, je¶li chcesz siê pó¼niej do niego odnie¶æ. Wiêcej swojej wiadomo¶ci po¶wiêci³am ocenie artyku³u, wyrazi³am swoje zdanie, a to chyba jest najwa¿niejsze? A to, ¿e napisa³am co¶ do E-Vaire to tylko dlatego, ¿e po prostu chcia³am jej zwróciæ uwagê (jako¶ g³upio to brzmi xD). Czyli nie piszê po to by pisaæ i na pewno nie dla punktów, nie wiem mo¿e ciebie rajcuje jak masz wiêcej od innej osoby ale mnie to przesz³o...
Po drugie, czy ja co¶ wspomina³am o wieku i pope³nianiu b³êdów zale¿nie od niego? Kompletnie nie wiem o co ci tu chodzi.

Do E-Vaire: Tak, masz racjê ale np. nie odrobi³a¶ pracy domowej i nie powiesz "w chuja, zapomnia³am" do nauczycielki.
potykasz siê o kamieñ na ¶rodku chodnika i albo mówisz: "Kurwa" albo co?
Ja bym pewnie powiedzia³a jeszcze "ja pierdole" xD
O kurwa.. NIE rozumiem "Kurwa" piep**yæ'
Uwa¿aj bo bêdziesz musia³a i¶æ do spowiedzi xD A niedawno by³y ¶wiêta....
Nanevil dnia 04/01/2009 21:00
ju¿ mówi³am ¿e nie mog³am znale¼æ opisu jej ró¿d¿kismiley ale mo¿ecie podaæ w komentarzu tak jak ró¿d¿kê Nevilla (skoro wszyscy wiedz± gdzie jestsmiley)
E-Vaire dnia 04/01/2009 21:12
Do E-Vaire: Tak, masz racjê ale np. nie odrobi³a¶ pracy domowej i nie powiesz "w chuja, zapomnia³am" do nauczycielki.

Ee... Takich s³ów zdecydowanie nie u¿ywam, bo TO ju¿ nie jest nieod³±czna czê¶æ jêzyka polskiego, to jest ju¿ niesmaczne i tyle. Ale nie do koñca trzymam siê zasady nie przeklinaæ przy nauczycielach.Zazwyczaj tego nie robiê, ale raczej mog³abym, bêd±c wkurzon± ^^

O kurwa.. NIE rozumiem "Kurwa" piep**yæ'

Ej, ³adnie to tak zbieraæ wszystkie wulgaryzmy razem? : (
HarryPotterHP dnia 04/01/2009 22:02
E-vaire , na szczê¶cie Ja nie jestem taki jak ty i nie umiem obra¿aæ innych...

Widzisz ¿e pó¼niej pisa³em poprawnie , takie moje nie do paczenie z t± "ruszczk±".

Chyba mo¿na siê tu wypowiadaæ , a Ja akurat napisa³em

"Trochê ma³o , wydajê mi siê dobrze dodaæ t± informacje skoro masz nick podobny do Neville smileya tak to spoko ."smiley

My¶l ¿e to pozytywny komentarz ...


E-Vaire
Pisa³em ci wcze¶niej (jak kogo¶ chyba obra¿a³a¶ za b³êdy które z ³aski swojej poprawi³a¶ ) ¿e ja te¿ nie jestem taki idealny jak ty i kulejê z ortografi± i interpunkcj± .

Moja rada na przysz³o¶æ , nie pisz "lol" bo ostatnio jak napotykam siê na twoje komentarze to, to widzê i strasznie razi mnie ta rzecz w oczy , przynajmniej MNIE razi i pobudza moj± wyobra¼nie o tobie i o tym kim ty wogule jeste¶;p ( nie wiem czy u¿y³a¶ "lol" w swojej wypowiedzi o wulgaryzmach bo nie chcia³o mi siê tego czytaæ ).

Mam nadziejê ¿e ciê nie urazi³em , naprawdê , nie chcia³bym tego , bardzo ciê lubiê ^^

(najbardziej lubiê twoje komentarze bo mogê siê po¶miaæ )

A , proszê cie o jeszcze jedno , nie naskakuj na innych ;p . To jest taka ma³a pro¶ba i w±tpiê aby¶ j± z pe³ni³a .
HarryPotterHP dnia 04/01/2009 22:05
Przepraszam za b³êdy jakie pope³ni³em bo trochêsmiley ich tu jest a nie mam zamiaru ich poprawiaæ ;p Polska wolny kraj . Pozdrawiam E-vaire
ArianaDumbledore dnia 06/01/2009 20:36
Art ca³kiem niez³y smiley Ale uwa¿am, ¿e trochê nudny. Osobi¶cie bardzo mnie zdziwi³o to, ¿e Harry nie chcia³ u¿ywaæ Czarnej Ró¿d¼ki smiley Ale to raczej nie jest miejsce na moje przemy¶lenia I szkoda, ¿e nie wspomnia³e¶ o Nevilu smiley Dajê PO na zachêtê smiley
Lady LaStrange dnia 08/01/2009 18:50
Super artyku³...smileysmileysmiley
Na teamt ( a temat dobrze "wymyslony'smiley
Artyku³ nie zrobiony " na odwal".
Po
pochulakx3 dnia 09/01/2009 14:30
bardzo ciekawe
daje wybitny smiley
wszystko jest na temat i ³adnie zlozone w calosc
Harry158 dnia 09/01/2009 16:56
Kolejny art o ró¿d¿kach. Ale mo¿e byæ, tylko brakuje tu jeszcze kilku osób, np. Neville'a, Hermiony...
Dajê Z
Drako_16_ dnia 09/01/2009 18:10
nawet nawet zgadzam sie z Harry158 - brakuje paru osób, ale mimo to daje Wsmiley
kajah1 dnia 10/01/2009 13:11
Ciekawe ciekawe smiley Podoba mi siê. Dam W!smiley
natigranger dnia 10/01/2009 16:26
Powy¿ej oczekiañ. bardzo ciekawe, ale wszystkiego mo¿na sie dowiedzieæ z ksi±¿ek. Ja sama zrobi³am sobie taki wykresik z ró¿d¿kami wszystkich postaci.PS: Czy kto¶ mo¿e wywaliæ z tej strony pottera97? Jest szefem Departamentu za spamy!!!
Fleur D dnia 10/01/2009 16:27
czy potter97 nie powinien dostaæ warna czy co¶
Fleur D dnia 10/01/2009 16:28
daje W
Fleur D dnia 10/01/2009 16:30
aaa i jeszcze co do Rona i tego, ¿e "rózd¿ka sama wybiera sobie czarodzieja"

dziwne ¿e mia³ po Charlie`m nie? no i Charlie musia³ kupiæ now±... nie wierzê ¿e tak ³atwo jest siê rozstaæ czarodziejowi z ró¿d¿ka...
móg³ kupiæ now± Ronowi smiley
Nanevil dnia 10/01/2009 19:58
z t± ró¿¿k± Charliego rzeczywi¶cie cos nie tak smiley Chyba, ¿e on te¿ j± po kim¶ odziedziczy³ i wola³ sobie sprawiæ "bardziej dopasowan±"smiley
a potter97 ma ju¿ chyba z 4 warny za spam i to samo zrobi³ w artykule o Cedriku, ale te¿ siê zastanawiam jak kto¶ taki móg³ zostaæ szefem departamentu smiley
HarryPotterHP dnia 12/01/2009 15:55
aaa i jeszcze co do Rona i tego, ¿e "rózd¿ka sama wybiera sobie czarodzieja"

dziwne ¿e mia³ po Charlie`m nie? no i Charlie musia³ kupiæ now±... nie wierzê ¿e tak ³atwo jest siê rozstaæ czarodziejowi z ró¿d¿ka...
móg³ kupiæ now± Ronowi


Mo¿e by³a ju¿ porz±dnie styrana , nie dawa³a takich efektów jak kiedy¶, potrzebowa³ lepszej do tego co robi³ i bêdzie robiæ wiêc odda³ ró¿d¿kê swojemu bratu .smiley
annaluna dnia 12/01/2009 19:19
Fajny artyku³ smiley
Baardzo ciekawy, naprawdê smiley
Dajê PO!
Syriusz-Ponurak dnia 13/01/2009 17:22
"The Elder Wand" czyli czarna ró¿d¿ka wykonana by³a z czarnego bzu i w³osa z ogona testrala.
Hermiona_McColin dnia 14/01/2009 09:42
Art jest OK. W sumie nie dowiedzia³am siê wiêcej, ni¿ sama wiedzia³am xD
Je¶li chodzi o drug± ró¿d¿kê Neville'a to naprawdê warto by by³o o niej wspomnieæ.
Ogólnie spox ^^
Jak dla mnie ten temat (ró¿d¿ki) nie jest zbyt dobry na artyku³. Ale siê nie czepiam.
Za art. dajê PO smiley I siê ciesz!! xD
Hermiona553 dnia 15/01/2009 20:23
Jak to jest, ¿e czarodziej nie mo¿e czarowaæ ró¿d¿k± innych czarodziei ??? (wyja¶nijcie)
Nanevil dnia 16/01/2009 18:19
Hermiono553, mo¿e czarowaæ ró¿d¿kami innych czarodziejów, ale nie ka¿dy tego chce, poniewa¿ najlepsza ro¿d¿ka to taka, która zosta³a indywidualnie dopasowana a w³a¶ciwie taka, która sama sobie czarodzieja "wybra³a" ; taka ró¿d¿ka najlepiej "s³ucha" swego panasmiley
Drako_16_ dnia 16/01/2009 18:56
fajnie... sk±d masz tyle informacji??.. podoba mi siê... dam W
czarna1991 dnia 17/01/2009 20:02
fajny artykó³ bardzo mi siê podobasmiley
bartolini494 dnia 15/03/2009 19:39
Nawet spoko.
LoveOrHate dnia 19/03/2009 19:47
Dobry artykó³, zawiera wiêkszo¶æ informacji smiley
Patriczi dnia 20/04/2009 18:04
Dobry artyku³ i ma du¿o informacji dam po
skywalker dnia 25/04/2009 23:16
"Elder Wand" to w oryginale napisa³a J.K. Rowling, co znaczy "Czarna Ró¿d¿ka". Daje Z
hermioOna dnia 26/04/2009 12:01
Sk±d masz te informacje? ; ]]
naprawde fajne i mozna sie sporo dowiedziec ; ]]

daje P
SelenEllectoXentia15 dnia 26/04/2009 15:37
Nawi±zuj±c do wypowiedzi hermioOny,,Sk±d masz te informacje? ; ]]" , odpowiadam: CZYTAJ DOK£ADNIEJ HP!!!!!

Wkurzaj± mnie takie komentarze....
palec1227 dnia 26/04/2009 21:15
Bardzo dobry artyku³ ale wszystko co tu jest napisane wiedzia³aby osoba która tylko raz przeczyta³a ca³± sagê mimo to daje PO
George-Weasley dnia 27/04/2009 13:52
spoko art. warto by³o wspomniec ¿e ró¿d¿ka Hagrida zosta³a prze³amana. Ale ca³o¶æ ok Daje PO
czysta krew dnia 27/04/2009 15:07
Mog³a¶ napisaæ co¶ o Gregorowiczu czy jak mu tam. Trochê ma³o ale tak to spoko.Dajê P
Ginny10 dnia 27/04/2009 16:36
Trochê krótki art, ale co tu jeszcze dodaæ? Ale powali³o mnie na nogi s³owo ruszczki. To mia³o byæ ró¿d¿ki, tak???
Ale dajê PO!!!smiley
hermioOna dnia 27/04/2009 17:43
Super art
kotwq dnia 21/08/2009 10:33
spoko art, ale po jakiego muchomora pisa³e¶: giêtka,³adna i giêtka co?! mimo wszystko daje W
aga_13 dnia 22/08/2009 15:37
fajny artyku³ smiley
zas³uguje na P
Rose Potter dnia 01/11/2009 19:45
Fajne. To siê nazywa art. Przynajmniej co¶ w nim jest i zebrane do kupy. Po co ma byæ milion artów, je¿eli wystarczy jeden ale porz±dny? Dajê W. Mimo, ¿e pominê³a kilka ró¿d¿ek opisanych w Harrym Potterze wybaczam Ci xD
zdolna czarownica dnia 26/02/2010 17:31
¦wietny artykulik, ocenka <W> idzie do Cb ... xD
Ana_Black dnia 10/04/2010 19:46
Fajny artyku³, ale mog³e¶ napisaæ wiêcej ró¿d¿ek. smiley
lunaticx3 dnia 23/05/2010 15:32
Ciekawe, podoba³o mi siê !
lunaticx3 dnia 23/05/2010 15:33
Ciekawe, podoba³o mi siê !
Val dnia 22/11/2010 19:33
No, podziwiam ludzi, którzy szukaj±, dociekaj±, gdy¿ by zdobyæ te informacje musia³e¶ prawdopodobnie wiele kartek i storn przewertowaæ. W dowód podziwu W.
pomylusia dnia 05/12/2010 08:49
Ciekawe, dlaczego skoro ró¿d¿ki Harrego i Voldemorta s± bli¼niaczkami, to ich jedynym podobieñstwem jest rdzeñ. Artyku³ znakomity. Mnóstwo ciekawych informacji. Super, dam W i i tak bêdzie za nisk± ocen±.
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Wybitny Wybitny 54% [28 G³osów]
Powy¿ej oczekiwañ Powy¿ej oczekiwañ 40% [21 G³osów]
Zadowalaj±cy Zadowalaj±cy 6% [3 G³osów]
Nêdzny Nêdzny 0% [¯adnych g³osów]
Okropny Okropny 0% [¯adnych g³osów]
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 21:11
Dobry .

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:06
Ooo, to to mi sie podoba ^^ Mielno <3

alette
(*:)
23/05/2012 21:06
Super... ja jestem za. Nawet bardzo!! <3

gnebi
(¦wietny czarodziej)
23/05/2012 21:06
jakis zjazd?

Sann
(S³oñce Esia)
23/05/2012 21:06
Losiu, ja tez mowilam o sierpniu smiley

Sann
(S³oñce Esia)
23/05/2012 21:05
Nie wiem, jak Es, ale z tego, co gadalismy, wynika, ze on tez, ale sie zobaczy smiley Ja na 99% smiley

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
23/05/2012 21:05
Tiaa dobranocka... Na pewno ;]


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter