Durmstrang - ta inna szkoła. - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

aktualna pogoda w karpaczu

Durmstrang - ta inna szkoła.

Tym artykułem chcę wyjaśnić niejasności związane z innymi szkołami w których naucza się Magii. To będzie taka krótka odpowiedź na te wszystkie artykuły i komentarze w których występują wątpliwości i niejasności ;].

Zacznę od oczywistego faktu:

*Szkoła Durmstrang: leży z całą pewnością w Bułgarii. Co do tych którzy mają inne teorie na ten temat przytoczę cytat który znajduje się... na odwrotnej stronie okładki. Oto on: " W ty roku w Szkole Maggi i Czarodziejstwa Hogwart rozegra się Turniej Trójmagiczny, na który przybędą uczniowie z [b]Bułgarii [/b] i Francji."
Myślę że to dość oczywisty fakt, ale jeśli ktoś ma wątpliwości to z dość pewnych faktów wiem, że stroje w których przyjechali reprezentanci Durmstrangu były typowe dla Bułgarii. A jeśli chodzi o nazwiska? To może nie wszystkie były faktycznie takie które by mogły być Bułgarskie, ale czy w Polsce nie ma różnych dziwnych nazwisk które są typowe dla innego kraju? Także myślę że położenie szkoły Durmstrang jest oczywiste.

*odpowiem teraz na artykuł jimenez o tytule "Niejasności związane z ministerstwem magii i Durmstrangiem". Otóż w piątym akapicie napisane jest "wygląda na to, że na świecie są tylko trzy szkoły magii". Nie zgadzam się z tym. Otóż Dumbledore podczas swojej przemowy na początku roku jasno powiedział: "... przyjacielskie współzawodnictwo trzech największych w Europie szkół magii i czarodziejstwa: Hogwartu, Beauxbatons i Durmstrangu." HPiCO str. 200. Nie jest powiedziane trzech szkół w Europie, tylko trzech NAJWIĘKSZYCH szkół w Europie. Tak więc myślę że w każdym kraju jest taka szkoła magii, większa czy mniejsza ale jest.

*i pozwolę sobie wyjaśnić jeszcze sprawę Ministerstwa. Jedno czy osobne dla każdego kraju? Uważam że każdy kraj ma swoje. Dlaczego? dam cytat. "Nu co, my walczyli dzielnie - rozległ się posępny głos za Harrym. Obejrzał się: był to bułgarski minister magii."HPiCO str.125. Tak więc ten cytat potwierdza że jest Ministerstwo Magii dla każdego kraju osobne.


PS: Mam nadzieję że się nie obrazicie za to że kolejny raz ktoś pisze o takich rzeczach, ale po prostu już nie mogłam znieść że ktoś ma co do tego wątpliwości. Nie wiem czy już coś takiego było ale napisałam. Buźka =*
Durmstrang - ta inna szkoła.
Black Lilly 19/02/2007 15:55
Czytano 2851 razy
Liczba komentarzy - 18
Tiara dnia 19/02/2007 15:58
Dobrze napisane, całkowicie zgadzam się z Tobą. To, że w HP nie są dokładnie opisane inne szkoły i ministerstwa nie znaczy, że nie istnieją.
jimenez dnia 19/02/2007 16:08
Przede wszystkim nie bylo potrzeby pisania tego artu. Wszystkie moje watpliwosci zostaly rozwiane w komentarzach do mojego artu (Niejasności związane z ministerstwem magii i Durmstrangiem). Ty tylko to wszystko powieliłaś, dla punktów oczywiście.
P.S. Nazwiska pochodzące z języka hiszpańskiego się dopełniają więc nie "artykul jimenez", a "artykul jimeneza".
P.S. 2 Futra, bo tyle tylko wiemy o0 ubiorze uczniów Durmstrangu nie są "typowe dla Bułgarii", ale świadczą o tym że przyjechali oni z północy, niekoniecznie z Bułgarii.
P.S. 3 Odwołujesz się do notki na tyle okładki HPiCO, wiedz ze notka ta nie byla pisana przez Rowling, a przez kogos z redakcji polskiego wydania HP, wiec nie jest to zdanie ostateczne.
Black Lilly dnia 19/02/2007 16:22
jimenez: nie pisze artów dla punktów, tylko dla przyjemności. Nie ma dla mnie znaczenia czy znajduje sie w czołówce czy na końcu. Dla twojej informacji nie czytałam komentarzy do twojego artykułu więc nie mogłam ich powielić. I dla informacji innych. Rzadko czytam komentarze do artów. A nawet jeśli to tylko od 2 - 5.
TomV dnia 19/02/2007 16:32
Zacząłem sie nad tym głębiej zastanawiać i teraz wydaje mi sie to nieco dziwne... Po kolei:

* Uczniowie Durmstrangu przybyli do Hogwartu ubrani w grube futra co świadczy o tym, że w kraju, w którym chodzą do szkoły jest bardzo zimno
* Problem w tym, że jeśli spojrzymy na mapę Europy, dowiemy się, że Bułgaria nie leży na dalekiej pólnocy tylko raczej w południowej jej części
* Krum jest Bułgarem (nie ulega to wątpliwości, bo gra w reprezentacji Bułgarii), a pamiętamy, że do zimna był przyzwyczajony (przy niskiej temperaturze kąpał się w jeziorze niedaleko Hogwartu). Musi więc mieszkać gdzieś gdzie jest bardzo zimno, albo w takim miejscu chodzić do szkoły.

Nie mam niestety 4 tomu i nie mogę sobie pozwolić na głębsza analizę, ale mogę wysnuć dwie teorie:

1. Durmstrang znajduje się w północnej Europie (np. Rosja) gdzie występują niskie temperatury. Chodzą do tej szkoły uczniowie z całej Europy (m.in. z Bułgarii jak Krum). Pamiętam, że Malfoy wspominał, że ojciec chciał go wysłać do Durmstrangu, co oznacza, że szkoła ta nie jest zarezerwowana tylko dla obywateli kraju w którym sie znajduje.

2. Durmstrang znajduje się w Bułgarii, wysoko w górach gdzie panują skrajne temperatury.


Liczę, że ktoś sie jeszcze na ten temat wypowie... smiley
Tiara dnia 19/02/2007 16:49
Masz trochę racji TomV nikt nie pomyślał, że w Bułgarii nie ma mrozów jak na Sybirze, więc skąd te futra...?
Voldemort III dnia 19/02/2007 19:08
Moim zdaniem każdy kraj ma swoje Ministerstwo Magii. Durmstrang wcale nie musi znajdować się w Bułgarii. super art, daję Psmiley
paulah88 dnia 19/02/2007 20:57
Bulgaria ma bardzo podobny klimat do Turcji, w koncu sa sasiadami! Isnieja miejsca w Turcji i Bulgarii, w gorach, jak powiedzial TomV, ktore caly rok sa osniezone! i moge poswiadczyc gdyz lecialam do Turcji i w maju i w czerwcu i we wrzesniui gory o kotrych mowie widac z samolotu i byly osnierzone! dlatego moga oni nosic futra. Typowe dla Bulgarii to sa tlyko blaszane hale;p A co do stroju to napewno nie futra! zgadzam sie z Jimenezem, powtorzylas wszystko co napisalismy w komentach! wiec zamin zaczniesz pisac kolejny art to przeczytaj koemntarze prosze!
Anitka dnia 20/02/2007 11:11
Jest taki kawałek w którym Dumb mówi ,że pod uwagę brane są tylko 3 szkoły,a jest ich całkiem sporo.Ale aż tak dużo nie,bo niby zkąd wzięłabyśię w Hogwarcie Cho Chang???Może u niej szkoły magii nie ma??
Black Lilly dnia 20/02/2007 14:10
do Anitki: a czy jak by u nas była taka szkoła to murzynów i chińczyków którzy u mieszkają wysyłaliby na drugi koniec świata? Chyba nie. Cho mieszkała w Wielkiej Brytanii dlatego została przyjęta do Hogwartu.
Mila dnia 20/02/2007 14:44
Całkowicie się zgadzam z Twoim artem. Poparłaś wszystko cytatami więc już nikt nie powinien miec wątpliwości...
H_P dnia 20/02/2007 17:23
mam takie samo zdanie smiley ale wtedy ksiązka by odbiegała troszke od naszeho harrego smiley
LadyGray dnia 01/03/2007 19:58
Zdziwiłabym się gdyby byłą tylko jedna... przecież w każdym mieście kraju, na każdym osiedlu jest szkoła to czemu niby czardzieje mieliby mieć tylko jedną? Przecież by się bidoki nie pomieścili...smiley Daję Wsmiley
gwiazda dnia 30/03/2007 20:40
Wsmiley ale w bułgarii jest ciepło a Durniu(tak mówię na durmstrang) nosili futrzane czapy i kożuchysmiley
kajablack dnia 07/05/2007 10:33
Zgadzam sie ze Durmstrang jest w Bułgarii,jak napisałam arta na temat tej skoły, to wszysyc zaprzeczali ze tam włąsnie lezy,ale to chyba oczywiste
OlEsKa14 dnia 31/01/2008 12:30
dobry artykuł choć nie do końca zgadzam się z wysuniętymi przez ciebie wnioskami :
1. Bułgaria leży nad morzem Czarnym więc jest tam bardzo ciepło a skoro jest bardzo ciepło (wiem bo sama tam byłam) nawet w górach bo różnica temperatury jest bardzo mała to dlaczego wszyscy uczniowie noszą grube futra i ciepłe czapki? wskazuje to na to że szkoła musi znajdować się w miejscu gdzie jest bardzo zimno
2. w HPiCO w czasie balu Hermiona rozmawia z Wiktorem Krumem , mówi on że oni w swojej szkole mają też rozległe zielone tereny ale zimą nie mogą z nich korzystać ponieważ dzien jest bardzo krótki co świadczy że szkoła lezy daleko na północy
3. Wiktor Krum jest obywatelem Bułgarii ale to nie znaczy że w Bułgarii jest szkoła magii więc moja teoria jest następująca :
Durmstrang leży gdzieś w Rosji na Syberii a uczniowie uczący sie tam po prostu muszą tam dojeżdżać
losiek13 dnia 10/01/2010 20:07
Cieszę się, że są jeszcze osoby, które umieją czytać ze zrozumieniem. Ten artykuł zasługuje n W. Czytałem ten jimenez i zasługuje na Tsmiley W żadnej z ksiązek nie jest napisane, że Durmstrang, Beauxbatons i Hogwart to trzy jedyne szkoły w całej europie. Określa się je jedynie jako trzy największesmiley
fleur441 dnia 23/02/2010 20:32
Myślę , że Durmstrang to naprawdę trochę za ,, ostra '' szkoła magii w tych czasach gdy Sami-Wiecie-Kto był na wolności . Przez Grindelwalda ta szkoła strasznie się zniszczyła i nabrała wątek czarnej magii smiley
Cho707 dnia 23/04/2010 20:26
Dobry artykuł i ja wcale nie uważam, że wyjaśnianie tych spraw po raz kolejny to coś złego. smiley
Ja osobiście sto razy bardziej wolę Hogwart od innych szkół magii. Tam jest atmosfera, no i Dumbledore. Dyrektor, który nie jest śmierciożercą.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 52% [13 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 24% [6 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 12% [3 Głosów]
Nędzny Nędzny 12% [3 Głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:39
Fejsbuk...

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 21:37
NEVER

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:37
A, nie.

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 21:36
Czy mam rozumiec ze chat juz posty? smiley

alette
(*:)
23/05/2012 21:35
No tak, wszyscy rozumiemy - stare, dobre czasy itd.

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie

scorpius
(Uczeń czarodzieja)
23/05/2012 21:34
Po prostu czytalem arty bez logowania sie


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter