Film "Harry Potter i Zakon Feniksa" - co by³o, a czego nie ma
Witam.
No có¿, nie pisa³am jeszcze recenzji jako takiej, ale tym razem okolicznosci s± wyj±tkowe. Jak powszechnie wiadomo, w pi±tek 27 lipca odby³a siê polska premiera Zakonu Feniksa. Oczywi¶cie jak to ja, zapobiegliwa jestem, wiêc zrobi³am sobie rezerwacjê ca³e dwa tygodnie wcze¶niej. Jak siê okaza³o - niepotrzebnie, bo na sali w dniu premiery (!) by³o mo¿e ze trzydzie¶ci osób.
Kiedy wreszcie skoñczy³y siê durne reklamy, zaczê³o siê to, na co czeka³am d³uugi czas. Film. Nie powiem, pocz±tek zrobi³ na mnie kolosalne wra¿enie - ale tylko je¶li chodzi o logo Warner Bros. Bo potem omal nie jêknê³am z rozczarowania. Zaczê³o siê zupe³nie nie tak jak powinno. Pierwsza rzecz to ta, ¿e Wielki D nigdy, przenigdy by nie prowokowa³ Harry`ego przy swoich przyg³upiastych kumplach. Tu wnoszê te¿ pretensjê o to, ¿e plac zabaw umieszczony by³ na jakim¶ totalnym stepie, a tak naprawdê mie¶ci³ siê w podmiejskim parku. Co za¶ siê sceny z dementorami tyczy... nie do¶æ, ¿e sami klawisze nie wygladali nawet w po³owie tak niesamowicie jak w "Wiêzniu Azkabanu", to na dodatek brakowa³o tej nutki grozy, jak± ze sob± nosili. A¿ ¿al serce ¶ciska.
Oczywi¶cie zmieniaj±c pocz±tek filmu, zabrak³o w fabule Mundungusa Fletchera. Nie ¿ebym jako¶ szczególnie go pragnê³a, tyle ¿e strasznie sfrustrowa³o mnie to, ¿e siê go tak bezlito¶nie pozbyli. Dalej. Stra¿ Przednia. Nie mia³abym ¿adnych w±tów, gdyby nie to, ¿e na miot³ach latali jak szaleñcy, a przecie¿ musieli uwa¿aæ, ¿eby nikt ich nie zobaczy³. Totalnie rozczarowa³am siê jednak, gdy juz dolecieli do Kwatery G³ównej. Harry powinien dostaæ do rêki zwitek z odrêcznym pismem Dumbledore`a, Stra¿nika Tajemnicy Zakonu, a tu lipa. Dosta³ siê szybko i bezproblemowo przy pomocy Szalonookiego Moody`ego i jego sêkatego kijaszka. Jeszcze gorzej siê poczu³am, kiedy obraz matki Syriusza Blacka z wrzeszcz±cej baby z wyba³uszonymi oczami zosta³ zmaglowany na ledwie mamrocz±cy i niemal szczelnie zas³oniêty wykusz. Nawet, niech to diabli, nie wisia³ w przedpokoju, tylko gdzie¶ na pó³piêtrze.
Potem ju¿ powoli wszystko jako¶ siê rozkrêca³o.
Wnêtrze Ministerstwa Magii przesz³o moje naj¶mielsze oczekiwania, ale ju¿ rozprawa w Sali Rozpraw Numer 4 sprawi³a, ¿e rêce opad³y mi na glebê i potoczy³y siê pod siedzenia. Gdybym tak namiêtnie nie czyta³a ksi±¿ki, wcale bym nie wiedzia³a, ¿e blad± kobiet± siedz±c± nisko po prawej stronie Knota jest Amelia Bones. Umbridge jako starszy podsekretarz ministra chyba powinna siedzieæ obok niego, a nie gdzies za Ameli±.
Zawiod³o mnie to, ze nie wspomniano nawet o tym, ¿e Ron i Hermiona zostali prefektami.
Oczywi¶cie to tylko moje spostrze¿enia. Dalej by³o coraz lepiej. Trochê uderzy³o mnie to, ¿e Lunê poznali w powozie a nie w poci±gu, ale i tak jej postaæ wywar³a na mnie ogromne wra¿enie. Testrale, które zosta³y zrobione w ca³o¶ci przez efekty specjalne powali³y mnie na kolana. W³a¶nie tak je sobie wyobra¿a³am.
Nie powiem, s³odki g³os Umbridge doskonale pasowa³ do moich wyobra¿eñ, gorzej by³o z wygl±dem wy¿ej wymienionej. Mia³a byc rozlaz³a jak ropucha, a nie wygl±daæ jak modelka w wieku przedsmiertnym. I te dekrety... by³o ich tylko dwadzie¶cia dziewiêæ, natomiast na ¶cianie wisia³o ich co¶ ko³o 120. Chyba scenarzysta nie czyta³ tej ksi±¿ki. Albo nie umie liczyæ.
Za³o¿enie GD... No có¿, tu te¿ mi brakowa³o "tego czego¶", ale podoba³y mi siê æwiczenia w Pokoju ¯yczeñ. Problem polega³ na tym, ¿e to Zgredek a nie Neville powiedzia³ Potterowi gdzie to miejsce jest.
Zapomnia³abym o lekcjach oklumencji. Wysz³y, ¿e tak ujmê, bajecznie. Zw³aszcza podoba³o mi siê wspomnienie sprzed lustra Ain Eingarp. Ten Snape pojawiaj±cy siê w odbiciu tuz za rodzicami Pottera... co¶ piêknego. I naprawdê oddaj±cego istotê penetracji ludzkiego umys³u.
Brakowa³o mi jeszcze wielkiej ucieczki Hagrida z Hogwartu, oraz dramatycznej sceny zaatakowania Minerwy McGonagall czterema osza³amiaczami.
Najwiêksze jednak wra¿enie robi± sceny z Ministerstwa Magii. Pomiñmy ju¿ fakt, ¿e wszyscy wyszli z tego niemal bez szwanku (Luna mia³a tylko rozwalon± wargê), mimo ¿e w ksi±¿ce Hermiona le¿a³a niemal bez ¿ycia, Neville mia³ pomidora zamiast nosa a Ginny zlaman± kostkê. Sceny z Sali Przepowiedni i Sali ¦mierci s± pere³kami, jakich oczekiwa³am. Lucjusza przedstawiono tu bardzo drapie¿nie, co naprawdê przypad³o mi do gustu, bo jest to moja ulubiona postaæ zaraz po Severusie Snapie.
Reszta to juz by³o prawdziwe cacko. Najbardziej podoba³o mi siê opetanie Harry`ego... te zielone oczy ^^ miodzio, je¶li mogê siê tak wyraziæ. Od razu by³o widaæ, ¿e ta scena jest kluczowa w ca³ym filmie. Dopracowana w najdrobniejszych szczegó³ach scena walki Albusa Dumbledore`a i Lorda Voldemorta tak mn± wstrz±snê³a, ¿e... postanowi³am zostaæ na drugi seans. Obejrza³am to wszystko jeszcze raz, spojrza³am na to ch³odniejszym okiem... i zakocha³am siê bez pamiêci w tym filmie. No dobra, mo¿e nie bardziej ni¿ w ksi±¿ce, ale jednak ekranizacja podzia³a³a na mnie i moj± wyobra¼niê.
Oczywi¶cie z ka¿dym kolejnym filmem pojawiaj± siê nowe postacie, a co za tym idzie - nowi aktorzy. Najmniej jednak podoba³ mi siê sam Harry Potter. To ju¿ nie ten sam Harry co w trzeciej czê¶ci, kiedy wyglada³ nawet nie¼le. Kiedy zobaczy³am go ponownie w "Czarze Ognia", momentalnie skojarzy³ mi siê z rozczochranym Beatlesem, natomiast teraz wygl±da³ jakby wpad³ pod kosiarkê. Nie doda³o mu to uroku. Hermiona Granger, czyli Emma Watson sta³a siê jeszcze bardziej sztuczna i lalkowata. Strasznie nie podoba³a mi siê Umbridge, gdzie siê podzia³ jej ropuszy wygl±d?
No dobrze, koniec malkontenctwa, w filmie szalenie dobrze (jak zwykle) wypadli Severus Snape (Alan Rickman), który ku mojej uciesze wcale sie nie zmieni³, Lucjusz Malfoy (Jason Isaacs), który sta³ siê bardziej drapie¿ny i arystokratyczny, Syriusz Black (Gary Oldman), który zacz±³ wreszcie wygladaæ jak cz³owiek a nie jak nêdzarz spod budki z piwem oraz Nimfadora Tonks (Natalia Tena), której uda³o siê sprostaæ wygl±dowi metamorfomaga.
Uwa¿am jednak, ¿e film mo¿na by³o podzieliæ na dwie czê¶ci i dodaæ quidditcha, oraz wiele innych w±tków, których zabrak³o, na przyk³ad odwiedzin w Szpitalu Magicznych Chorób i Urazów im. ¦wiêtego Munga.
Mimo sporych niedoci±gniêæ i braków, naprawdê gor±co polecam pój¶cie do kina na "Harry Potter i Zakon Feniksa" choæby dla samej satysfakcji obejrzenia. No i dla napisania recenzji ^^
BTW: Czy kto¶ zauwa¿y³, ¿e re¿yserowie wszystkich czê¶ci o Potterze zmieniaj± siê niemal równie czêsto co nauczyciele obrony przed czarn± magi± w Hogwarcie? :D Columbus, Cuaron, Nevell, Yates... ^^
Magda Grangerdnia 31/07/2007 15:58 Zauwa¿y³am z tymi rezyserami
Mi siê film nie podoba³.
W 4 czê¶ci te w³osy to Harry mia³ jak jaki¶ Rockman a tutaj tk by³ ¶ciêty na zapa³kê.
Strasznie w tuym filmie nie podoba³a mi siê ¶cie¿ka d¿wiêkowa.
By³a smêtna i ponura a te przywitanie harry'ego katerze g³ównej???
Jak pogrzeb :/
Taa na mnie te¿ wra¿enie zrobi³ nspis Warner Bros.
Mi siê podoba³a scena odlotuWeasleyów i opêtnia Harry'ego przez Voldemorta.
Ja sama napisa³am co¶ podobnego jak ty tylko g³ónie pod wzglêdem krytycznym.
BHardzo siê zaiodlam na tym filmie.
Artyku³ dobry.
Dajê W!!
ArtusLdnia 31/07/2007 16:42 jeste jeszcze jedna wada. W filmie wychodzi na to ¿e Cho wyda³a GD. Poza tym zabrak³o Qudittcha co bardzo zabola³o i rzuci³o siê w oczy. Mi najbardziej podoba³y siê sceny w ministerstwie. Walka aurorów ze ¦miercio¿ercami i Dumbledora z Voldenordem, a tak¿e opêtanie harry'ego
Kotdnia 31/07/2007 16:54 Ogl±da³am ten film dwa razy: raz orgina³ w Londynie a drugi raz ju¿ w Poznaniu - za ka¿dym razem uderzy³ mnie bole¶nie fakt niezgodno¶ci z ksi±¿k± i wyciêcia moim zdaniem wa¿nych w±tków pobocznych. Odnios³am wra¿enie i¿ producenci tego filmu chcieli zaostrzêdziæ na aktorach np. gdzie Remus Lupin w Stra¿y Przybocznej Harrego? I gdzie reszta stra¿y? Mojego ukochanego Remusa w tym filmie widaæ by³o tylko w 3 scenach a mówi³ coæ tylko w jednej!!! Najbardziej podoba³o mi siê zdjêcie z poprzednim sk³adem Zakonu Feniksa - z boku mo¿emu dostrzec piêknego Remusa jak tak stoi smutny! Moim zdaniem ¶wietnie ucharakteryzowali Thewlisa - wydl±da³ naprawdê jak zmêczona, smutna i samotna osoba! PS. osobi¶cie bardziej podoba mi siê g³os osoby która podk³ada g³os do postaci Remusa w polskim dubingu a ni¿eli oryginalny g³os Thewlisa!
millenadnia 31/07/2007 16:57 te¿ mnie wnerwi³y te niedomówienia z ksi±¿k±, ale pocieszam siê tym, ¿e zawsze film, jest inny ni¿ dzie³o pierwotne, ale wydaje mi siê, ¿e je¿eli skracaj± ju¿ sceny, to te co robi±, niech zrobia tak, jak jest u autorki.
E-Vairednia 31/07/2007 17:42 Wiêc tak xD Bardzo podoba mi siê twój art w postaci jako takiej recenzji z w³asnymi komentarzami poszczególnych scen. Napisa³a¶ dwa razy, ¿e nie podoba³a ci siê Umbridge, ale to szczegó³.
Co do aktorów - moje zdanie jest takie jak twoje. Ogólnie to postaci by³y najlepsze w Wiê¼niu Azkabanu, gdzie Potter wygl±da³ ¶wietnie, dok³adnie jak w ksi±¿ce. Ron te¿ nie mia³ w³osów d³ugich do ramion, a Hermiona wygl±da³a jak Hermiona ^^
Natomiast na nowo zakocha³am siê w filmowym Severusie, a w Lucjuszu pierwszy raz ;D Tak, Lucjusz by³ ¶wietny, wspaniale oddali charakter postaci. Nie rozumiem dlaczego nie doda³a¶ tutaj Helene Bonham Carter jako Bellatriks, która by³a wspania³a! Mimo, ¿e jest stukniêta przez ten Azkaban to uwielbiam ta postaæ. Nie wyobra¿am sobie nikogo innego graj±cego Bellê.
Ciesze siê, ¿e dodali w±tki roz¶mieszaj±ce publiczno¶æ. Ja osobi¶cie ¶mia³am siê mo¿e z trzy razy, a dwie sceny utkwi³y mi g³êboko w pamiêci:
1. Ten gorszy - Kiedy Severus uderzy³ Rona podczas lekcji, to by³o boskie! Chyba spodoba³a im siê scena z Czary ognia (swoj± drog± w CO by³a to jedyna scena przy której ¶mia³am siê do rozpuku, o tak!).
2. Najlepsza scena ze wszystkich scen we WSZYSTKICH filmach xD A zgadnijcie z kim scena by³a? xD No wiêc chodzi o t± w której Umbridge przepytywa³a Severusa. Alan Rickman jest cudowny <3
A, jest jeszcze jedna - Filch w b±blach ^^
Ok, ok, ju¿ koñczê.
Ps. Gdyby prawa do HP wykupili New Line Cinema to by³aby jaka¶ szansa, ¿e zrobiliby wersje rozszerzone jak z W³adca Pier¶cieni by³o xD. By³abym ca³kowicie za tym, przynajmniej od Wiê¼nia Azkabanu ;D
herma_007dnia 31/07/2007 17:49 ej no nie przesadiajcie jakby re¿yser mia³ umie¶ciæ to wszystko o czym napisa³a Anika to film trwa³by 5 godzin.Tu nie ma czasu na quidditcha. Miom skromnym zdaniem ZF to najlepsza ekranizacja jaka powsta³a z powie¶ci o HP.
A i jeszcze jedno recenzja mi siê nie podoba³a bo za bardzo rozp³ywa³a¶ siê nad Malfoyem i Sneapem.
touch_mednia 31/07/2007 18:16 herma_007 ja mam takie pytanie do ciebie...
czytalals wogule ksiazke Harry Potter i Zakon Feniksa? bo po twojej wypowiedzi mam wrazenie ze albo nie przeczytalals albo zrobilas to bardzo niedokladnie....
mi sie artykul podobal ale to co mi sie bardzo nie spodobalo napisal ArtusL
mianowicie to ze w filmie Cho powiedziala o ich spotkaniach GD
za twoja recenzje daje ci W
Parvati16dnia 31/07/2007 18:32 No có¿...Warto wspomnieæ,¿e film nie mo¿e byæ,a¿ tak szczegó³owy jak ksi±¿ka!!!I to z 2 powodów: po 1 nie starczy³oby czasu,a po 2 to ma byæ adaptacja filmu!Ma byæ na jego podstawie,a nie na szczególe!!!No bo po co by³by re¿yser???¯eby przepisaæ ca³± ksi±¿kê???!!!Jednak notka podoba³a mi siê.By³a d³uga i(!)SZCZEGÓ£OWA.Dajê Z!!!
fanka_potter_lovednia 31/07/2007 18:44 Nom, jako tako mo¿e byæ, ale nie zgadzam siê z ArtusL poniewa¿ to nie Cho wyda³a GD a jej kole¿anka, bodaj¿e Marietta jaka¶. Dajê W
Hermiona KKdnia 31/07/2007 19:22 Ja na filmie by³am 3 razy i bardzo mi iê podoba³. Zgadzam siê z Tob± ¿e brakowa³o wielu szczegó³ów i ¿e najbardziej inponuj±ca by³a walka Voldka i Dumbledore`a. Ale i tak uwa¿am ze Daniel w kazdej czêsci wyglada super. Emma i Rupert takze sa niczego sobie. A Daniel w kazdej czesci ( moze z wyj±tkiem HP1 i HP 2) wygl±da przystojnie
Meg Wooddnia 31/07/2007 19:37 Na posadzie re¿ysera chyba tak¿e ci±¿y jaka¶ kl±twa A mi najbardziej z ca³ego filmu podoba³a siê Luna. Wed³ug mnie najlepiej siê spisa³a z ca³ej ekipy aktorskiej! By³a poprostu cudowna!
Efekty specjalne te¿ by³y niczego sobie
Mi jednak najbardziej podoba³a siê 4 czê¶æ...
l_a_p_adnia 31/07/2007 19:39 Film oczywi¶cie strasznie mi sie podoba³, oczywi¶cie pomineli ró¿ne ciekawe szczegó³y, ale sie nie dziwiê , w koñcu musieli zmie¶ciæ 900 stron powie¶ci w filmie o okre¶lonym czasie, czyli 2,20 min., a pozatym ja uwa¿am ze Daniel wygl±da³ gorzej w 5 cze¶æi, o wiele gorzej bardziej podoba³ mi sie w 3 czê¶ci... by³ taki s³odki a teraz.. £eeee .
Ah.. dobre by³o jak sie ca³owa³ z Cho a potem powiedzia³ ¿e by³o mokro my¶la³am ze spadnê z siedzenia w kinie ... to by³o rozbrajaj±ce
Lilodnia 31/07/2007 19:45 Anika mam tylko jedno s³owo- Geniusz. Masz ca³kowit± racje co do "prefekcji" Rona i Hermiony, co do napa¶ci na McGonegall, i w ogóle we wszystkim. Jedno z czym siê nie zgadzam to to czy film by³ fajny. Wed³ug mnie chyba najmniej z wszystkich czê¶ci przypomin³ tego naszego mena Harrego Pottera z poprzednich czê¶ci. I co do nauczycieli te¿ mia³a¶ racje A na co chce jeszcze zwróciæ uwage: przeciez Harry mia³ mie¶ niepos³uszn± czupryne a nie jakie¶ k³aki co oni tego Daniela tak ostrzygli? poza tym artykó³ po prostu b±ba!!! Bezwarunkowo daje W na prawde extra
Mirieldnia 31/07/2007 19:52 A mi siê film nie podoba³ i ju¿ ( pomijaj±c scenê walki z Voldem, bo on zawsze jest super, no i fakt, ¿e Lucjusz i Snape siê nie zmienili [pomijaj±c fakt, i¿ nauczyciel eilksirów mia³ za krótk± szatê, która wygl±da³a jak po m³odszym bracie], bo tak jak Anika mam pewn± s³abo¶æ do tych bohaterów.)
Dementorzy w obcis³ych szatach; przepowiednie, które "mówi±" gdy siê ich dotknie; okropna scena ¶mierci Syriusza, która mnie w ogóle nie ruszy³a, choæ kiedy czyta³am ksi±¿kê mia³am ³zy w oczach; g³upkowaty g³os kuzyna Harry'ego; Harry spokojny po ¶mierci ojca chrzestnego w gabinecie dyrektora (gdzie te jego piêkne sceny z³o¶ci, których nie by³o w filmie?!); brak Marietty; brak Irytka (!!!); ¿enuj±ca scena ucieczki Freda i Georga z Hogwartu i inne okropne niedoci±gniêcia w filmie to za du¿o jak na mnie... a widzieli¶cie mo¿e ich gre aktorsk±? Minê Lupina, kiedy puszcza Harry'ego po ¶mierci Syriusza? Ulubion± pozê m³odych aktorów a la og³upia³y s³up soli po walniêciu piorunem? A scene przyjazdu Harry'ego do Kwatery G³ównej? Je¿eli przyjaciele witaliby siê ze mn± jak Hermiona z Harrym to ja dziêkujê... tak siê wita z dawno nie widzianym przyjacielem? Tak?!
Po prostu film pozbawiony jest humoru i uroku ksi±¿ki. Jedyne co w nim pozosta³o to mrok, który, moim zdaniem, w tym filmie jest po prostu ¿a³osny. No dobrze, mo¿e by³o pare zabawnych scen, ale...
Pozosta³a mi tylko nadzieja, ¿e t± seriê nakrêc± jeszcze raz. Tym razem porz±dnie...
(a tak w ogóle to jak Rowling mog³a pozwoliæ na co¶ takiego?)
Asiula_HPdnia 31/07/2007 20:28 Recenzja bardzo dok³adna, daje W
I zgadzam siê z Tob± Aniko! we wszystkim (chyba) a zw³aszcza co do pocz±tku filmu. Odczu³am zupe³nie to samo...
PS. U mnie, w Gda by³ full ludzi! jak by³am odebraæ biletyz rezerwacji 4 dni przed seansem to ju¿ nie by³o kompletnie miejsc!!!
Libiadnia 31/07/2007 20:43 Masz racjê! Posz³am z moim tat±, który te¿ lubi Harrego Pottera do kina. Gdybym te¿ nie czyta³a ksi±¿ki nie wiedzia³abym co to za kobieta, a by³a ni± Amelia Bones. Film jest bardzo okrojony!!! Uwa¿am ,¿e pi±ta czê¶æ filmu jest ciekawsza od czwartej
HERMIONAAAdnia 31/07/2007 21:10 moim zdaniem film jest zajebisty chociarz brakuje w nim wielu szczegu³ow mnie sie bardzo podoba³
a i jeszcze jedono w ksiazce pisza ze lucjuz rozmawia z knotem po przes³uchani a filmnie rozmawiaja przed i to ze w ksiazce jest ze harremu sni sie ze najpierw wchodzi przez jedne drzwi i wchodzi do okraglego pomieszczenia z kilkunastoma drzwiami i dopiero w tedy szukaja wejscia do pomieszczenia z przepowiedniami i ksiazce jest ze to newil rozbi³ przepowiednie a nie lucjuz
ale film i tak jest zajebisty
lewysdnia 31/07/2007 21:36 Mi w filmie szczególnie zabrakowa³o meczy quidditcha.
Ale poza tym by³ ekstra!
Mimo ¿e strasznie odbiega³ od ksi±¿ki...
Za artyku³ dajê W
Heniu Portierdnia 01/08/2007 08:08 Film jak film ale zgadzam siê z Anik± by³o wiele niedoci±gniêæ. Anika zapomnia³a napisaæ o sztucznym bagnie Freda i Georga. O tym ¿e Dambledor znalaz³ nowego nauczyciela wró¿biarstwa - centaura Firenzo. O koñcówce ksi±¿ki gdzie Dambledor powiedzia³ Harremu o przepowidni i jak Harry zdewastowa³ mu Gabinet.
Artuku³ oceniam pozytywnie.
Monarchadnia 01/08/2007 09:18 no o re¿yserach masz ca³kowit± racjê tak samo jak z udowodnieniem czego nie by³o w filmie a jest w ksi±¿ce. ja by³em na harrym w niedziele. film mi sie jako film podoba³ ale jako ekranizacja ksi±zki mia³ tyle niedoci±gniêæ ¿e hej. powinni go podzieliæ na 2 czê¶ci przynajmniej po 1:40godz. jedna czê¶æ i wtedy mo¿e by co¶ lepszego wysz³o z tego filmu.
tomaszdnia 01/08/2007 10:25 z tego co tu wyczyta³em to gra jest bardzo, a nawet bardzo odwzorowana na filmie lub na odwrót. mimo to i tak bardzo bym chcia³ obejrzeæ ten film
iwczulkadnia 01/08/2007 11:01 ja by³am na premierze mi sie ten film bardzo podoba³ nie wiem dlaczego tyle osób na niego narzeka! co prawda w ksi±¿ce jest wiele wiêcej opisane, wychodzi na to ¿e re¿yser sie ¶pieszy³, ale mi siê naprawde ten film podoba!!
Blood Brotherdnia 01/08/2007 11:15 Ja mysle ze film byl dobry ale i tak dalej sadze ze wczesniejsze czesci byly lepsze nie da sie omina faktu ze znowu nie bylo polowy scen ale coz tak musi chyba byc.Najbardziej podobala mi sie scena konczaca film i akcje z GD ... a tak po za tym to daje PO
Belladnia 01/08/2007 12:12 Zapomnia³a¶ o najwazniejszym.Wspomnienie Snape'a.To by³o totalne dno mo¿e to opisze:
- Luni,³apo choæcie!-krzycza³ James
obraz prawie rozmazany
Snape wsta³ co¶ powiedzia³ a Jemes wycelowa³ w nigo ró¿d¿k±
- Grozisz mi?- spyta³ Snape
James machno³ ró¿d¿k± i Snape wytorpedowa³ w powietrze do góry nogami
-Kto chce zobaczyæ jak sci±gam Smarkelusowi gacie?
THE END
Wszystko trwa³o z 40 sekund.
Maci albymy z HP 5?By³o tam pe³no naklejek z Lilly i itp. jagby Polacy zmienili film...
Aha i Nie by³o tam,¿adnej My¶lOdsiewni tylko harry wdar³ siê do umys³u Snape
Bezsens
Woodmankadnia 01/08/2007 12:14 Zgadzam siê co do fryzury Harry'rego, w 3 wygl±da³ zdecydowanie najlepiej . A samego filmu jeszcze nie ogl±da³am i coraz bardziej siê bojê go obejrzeæ, czytaj±c te wszystkie recenzje... No dobra, za art oczywi¶cie W, bo tobie nie mo¿na daæ nic innego
GINNNYdnia 01/08/2007 12:50 ogl±da³am filmik parê dni temu i tak naprawdê nie wiem co o nim napisaæ...racjonalnie bez szaleñstwa usiad³am w kinowym fotelu a to co ó¼niej zobaczy³am wywo³ywa³o mieszane uczucia...kwitujac FILM JEST ¦REDNI...jego najwiêksz± zalet± jest to ¿e opowiada o Harrym
Kotdnia 01/08/2007 12:56 HALO! Czy tutaj nikogo nieobchodzi, ¿e w tym filmie by³o bardzo ma³o Remuska!
Narcyza Malfoy92dnia 01/08/2007 13:22 scena z blizniakami i z opentaniem Harrego by³y naj zgadzam sie z Anika te jego piêêêêkne oczy nawet tak± fotke w gazecie znalaz³am i od razu na ¶ciane daje W
Dementor90dnia 01/08/2007 13:55 Po prostu cudo!Wspania³y artyku³,naturalnie dostajesz W Zaciekawi³o mnie to,¿e-jak to powiedzia³a¶-re¿yserowie tego filmu stale siê zmieniaj± zupe³nie, jak nauczyciele OPCM Ja mia³em zamiar pój¶c na ten film, lecz niestety nie mam z kim
Auror Harrydnia 01/08/2007 14:48 nie wiem dlaczego tak sie dzieje ale ksi±¿ki s± coraz lepsze a filmy... no có¿ mo¿e to tylko ja tak my¶lê
mogli przecie¿ zrobiæ 4-godzinny film i zamie¶ciæ w nim wiêcej szczegó³ów a na przyk³ad po 2 godzinie zrobiæ przerwe 10 minutow±
efekty fajne ale dla kogo¶ kto czyta³ ksi±¿ki po 2 razy to jednak za ma³o
moniadnia 01/08/2007 15:20 Zgadzam siê z Aurorem Harrym w tym ,¿e ksi±¿ki s± coraz lepsze ,a filmy powstaj± coraz gorsze.Nie powiem.Niektóre sceny by³y nawet spoko,ale ogólnieto film by³ strasznie skrócony i pozmieniano niektóre fakty takie jak np.to ,¿e to Neville powiedzia³ o pokoju ¿yczeñ Harremu ,a tak naprawdê to Zgredek o tym wspomnia³.No nie wiem.Art. oczywi¶cie spoko ,ale co do filmu to mam wiele w±tpliwo¶ci.
forever__togetherdnia 01/08/2007 16:31 Nie wiem czemu, ale film podoba³ mi siê bardz... MO¿e zabrak³o tego, ¿e np. Ron i Hermiona zostali prefektami... Albo innych takich, ale wyprodukowaæ taki film to strasznie ciê¿ka sprawa... Ksi±¿ka by³a przecudowna... twój art mniej wiêcej te¿ mi siê podoba³, ale ka¿dy ma prawo do swojego zdania...
Film bardzo mi siê podoba³... i planujê i¶æ do kina jeszcze raz, bo kiedy kupiê za nied³ugo dvd to nie bêdzie to samo... z wyrazami szacunku ...
Forever__
Tom Ridlednia 01/08/2007 17:00 kto wie kiedy bedzie ekranizacja szustej czê¶ci Harrego Pottera? bo ogl±daj±c zakon feniksa nie moge doczekaæ sie ksiêcia pó³krwi. A co do samego filmu: nie wyszed³ im najlepie, Harry przypomina w nim jakiego¶ kolesia który dzieñ w dzieñ chodzi na si³ownie a przecie¿ mia³ byæ szczup³y!
danythomasdnia 01/08/2007 18:15 Film by³ ¶wietny nie ma co. Ale dobrze piszesz ¿e maj± wady. Ten art jest d³ugi i z sensem. I w³a¶nie takie artyku³y lubie. Stawiam W
Jus-tynkadnia 01/08/2007 18:20 Czy¿by ci±¿y³a na tym stanowisku jaka¶ klatwa??? Lordowi voldemortowi pu¶ci³y nerwy i masz, he Oczywi¶cie sobie ¿artuje.
Nie wiem i nie bedê wystawiaæ oceny na temat filmu, którego nie obejrza³am jeszcze.
michalowska1dnia 01/08/2007 18:39 jezeli film ma byc nazwany ekranizacja ksiazki to tak ma byc!!!!!!dla mnie by taki film ma miec wybitny no to musi miec wszystko ladnie dopracowane i...i... i juz!!!!!!!!!pomineli Mundungusa (a troche smiechu naprawde by sie przydalo)groza dementorow taaa a jezeli chodzi o Umbridge tez mi sie nie podobala ropucha to ropuch a co tam mamy jesze 6i7 czesc mysle ze 7 czesc bedzie najbartdziej powalajacym filmem jezeli chodzi i inne czesci bo ksiazka jest b.o.m.b.o.w.a
wawrzus19dnia 01/08/2007 19:05 Dla fana Harrego Pottera, wszystko, co jest zwiazane z nim, powinno cieszyæ. Co prawda, filmu nie ogl±da³em, ale za rezenzjê dajê W
martuniapotterologdnia 01/08/2007 19:18 Anika zgadzam siê ca³kowicie!!!
Dodam jeszcze, ¿e Padma mia³a taki krawatjak gryfoni.
a scena ¶mierci Syriusza w ogóle mnie nie ruszy³a, by³a beznadziejna, w ksi±¿ce p³aka³am, atu tylko mi ¿al serce scisn±³, zatak ¿a³osn± scenê.
Ale i tak film jest niez³y
Caroladnia 01/08/2007 20:27 Njlepszy dali g³osik Wielkiemu D a gdzie sie podzia³y te wszystkie listy ogolnie ca³y urok ksi±zki..nie wiem Anika chyba mamy zupe³nie inna wyobra¼nie bo ja sobie duuzzzooo rzeczy inaczej wyobra¿a³am..oburzy³o mnie to ze Bella go nie zabila tylko oszo³omila!!!! a to jest ró¿nica! no i na tym koniec pozdro
namelessdnia 01/08/2007 21:58 film mi siê nie podoba³ za bardzo. ominêli tak duu¿o scen i równie wiele nie pokazali :/. tak czeka³am na wspomnienie Snapea a tu takie co¶... ¶mieræ Syriusza te¿ powinna byæ lepiej zrobiona... ogólnie wiele rzeczy bym zmienila ;P. wprowadzi³abym re¿ysera z 1 i 2 czê¶ci. to by³y filmy
Lady Pinkdnia 02/08/2007 12:23 Fajny artyku³, wyczerpuj±cy i zamie¶ci³a¶ tu wszystkie wa¿ne informacje. Zgadzam sie oczywi¶cie, ze sa tu pewne niedoci±gniecia i braki, ale idealnego filmu jeszcze nie widzia³am Dajê W za wysi³ek w³o¿ony w napisanie tej pracy
megidodnia 02/08/2007 16:41 Co do tych brakujacych scen to nie da sie zmie¶ciæ w ciagu dwóch godzin ponad 700 stron ksi±zki. A co do ostatniej sceny walki to faktycznie robi³a wra¿enie... ale ogólnie film za szybko w moim przekonaniu siê rozwija
lily1992dnia 02/08/2007 17:01 Muszê przyznaæ, ¿e wysz³am z kina zawiedziona. Liczy³am na co¶ wiêcej. Wyciêto kilka scen a szkoda! Ja bym mog³a siedzieæ w kinie nawet 2 godziny d³u¿ej i wcale by mi siê nie nudzi³o!! Nie mówiê, ¿e nie by³o fajnych rzeczy... Luna! ¦wietnie dobrana co prawda trochê "za ³adna" ale jest ok.
Filemonadnia 02/08/2007 17:34 Jak dla mnie to dobrze zrobili Lunê i Testrale. A najlepszy by³ gabinet Umbridge! Zgodnie z opisem ksi±¿ki! Dajê W!
Loonydnia 02/08/2007 19:35 Uwa¿am, ¿e film by³ dobry tylko dlatego, i¿ odbiega³ troszki od tekstu ksi±¿ki. Film ten jest tylko ekranizacj± ksi±¿ki! To nie Rowling pisa³a scenariusz. Chcê równie¿ przypomnieæ, ¿e ksi±¿ka Zakon Feniksa jest bardzo obszerna! Zamieszczenie wszystkich w±tków w filmie uczyni³o by go zwyczajnie nudnym. Je¶li kto¶ nie wierzy, niech przeczyta Kod da Vinci, a potem obejrzy ekranizacjê. Uwa¿am, ¿e twórcy elegancko wybrneli z obszerno¶ci ksi±¿ki.
¯eby kto¶ nie pomy¶la³, ¿e uwa¿am film za doskona³y: przeliczy³am siê co do wszystkiego co dotyczy Kwatery Zakonu.Pocz±wszy od sposobu z jakim sie pojawi³, przez ca³± w±sko¶æ budynku, skoñczywszy na portrecie kochanej Mamu¶ki.
Ulubiona postaæ? Zdecydowanie Bella! By³a genialnie zagrana! Podoba³o mi siê w niej ta lekka nienormalno¶æ....
Elizabeth Potterdnia 02/08/2007 20:24 szkoda, ¿e tak ma³o by³o o draco i tak szybko sie toczy³a akcja, tyle w±tków pogubiono, a niektóre zmieniono, np. z mariet±
kobieta Fredadnia 02/08/2007 21:23 Podczas ogl±dania filmu w pewnej chwili pomy¶la³am parê razy: ¿enua. Ogólne wra¿enie: film mo¿e byæ. Ale zdenerwowa³o mnie to, ¿e: u wielu osób aktorstwo by³o na niskim poziomie, niektóre teksty by³y ¿enuj±ce, prawie zero humoru, i to ¿e w scenie walki Dumbledore'a z Voldkiem ich ró¿d¿ki zrobi³y co¶ w stylu priori incantantem. A i jeszcze w±tek z Cho. Jak oni to naprawi± w przysz³êj czê¶ci??? Ale ¶wietne aktorstwo Alana Rickmana, Gary'ego Oldmana i paru innych starszych utalentowanych aktorów. Co do recenzji to ³adnie napisa³a¶ i w wielu miejscach siê z tob± zgadzam
kobieta Fredadnia 02/08/2007 21:29 A i jeszcze dziwne by³o to, ¿e Harry wczale nie wrzeszcza³, nie rozbija³ przedmiotów w gabinecie Dumbla. I na pochwa³ê zas³uguj± aktorki graj±ce Lunê i Bellatrix. Szkoda, ¿e z Neville'a zrobli takiego... frajera. Wnerwi³am siê A ch³opak ma po prostu tak± samoocenê nisk±.
Mrbartoszdnia 03/08/2007 22:34 mi sie podoba³ ca³y film chocia¿ w niektórych sprawach macie racje
z tym placem zabaw co¶ im niewyszlo ten plac znajdowa³ sie na totalnym pustkowiu trochê mnie to wkurzy³o ja uwazam ze naj lepszymi scenami bylo to kiedy fred i george zrobili zadyme . kolejne jest w ministerstwie jak gwardia przychodzi na ratunek gwardi ,a ostatnia scena jest w tedy gdy voldemort wszed³ do Harrego cia³a.a tak wopgóle to film i wyszedl nawet cool!
lukasynodnia 04/08/2007 00:46 film mi sie podoba³,nawet jak autorka recenzji bylem dwa razy... brak³o paru scen no i film krótki by, po czwórce tutaj my¶la³em ze bedzie trwaæ dobre trzy godziny i to pozwoli³o by dodac pare wa¿nych scen które by potterom... zadowoli³y
ale i tak sie ciesze ze wreszcie jest i tyle
limetkadnia 04/08/2007 14:40 Trafne podsumowanie. Oczywi¶cie W za art. a co do filmu mi sie nawet podoba³ choæ mog³o byæ lepiej. Mam nadziejê ¿e nastêpna czê¶æ bêdzie lepsza
Zzzzzdnia 04/08/2007 15:44 hmmm....
musze sie z toba troche nie zgodzic;p
jezeli chodzi o Umbridge to fakt, ze wyobrazalam sobie zupelnie inaczej ta kobiete ale grala po prostu rewelacyjnie!
i oczywista sprawa ci aktrzy ktorych wymienilas, no to hcyba najlepsi ze wszystkich ;]
i kazdy chyba sie zgodzi ze to byl najlepszy film ze wszystkich i najmniej sztuczny
Nimfadora Tonks93dnia 05/08/2007 19:49 Mnie siê podoba³a scena, gdzie Luna karmi³a testrale. Szkoda, ¿e Dracona tak ma³o pokazywali. Ogólnie spodoba³ mi siê dubbing Luny. A Mimbulus Mimbletonie Neville'a by³ dok³adnie taki, jakim go sobie wyobra¿a³am. Nie spodoba³o mi siê to, ¿e zabrak³o Marietty, która to zdradzi³a lokacjê Pokoju ¯yczeñ, w którym odbywa³y siê spotkania GD. Zamiast niej, zrobi³a to Cho. Ucieczka Weasleyów by³a bombowa. A kara Harry'ego no có¿, to by³o niez³e
Dajê wielkie W
Nimfadora Tonks93dnia 05/08/2007 19:57 Walka Dumbledore'a z Voldemortem by³a niesamowita, a co do Lucjusza, to w zupe³no¶ci siê z Tob± zgdzam. I zaczê³am lubiæ Severusa. Có¿, z³e charaktery s± COOL
Jeszcze mnie zaskoczy³o w filmie to, ¿e niektóre wypowiedzi postaci by³y identyczne, jak w ksi±¿ce.
Poca³unek z Cho by³ trochê sztuczny. Rozumiem, bo to by³o zrobione komputerowo.
Bellatrix Lestrange wygl±da³a tak, jak j± sobie wyobra¿a³am. By³a super. A ¶mieræ Syriusza by³a podobna, jak w ksi±¿ce. Fajna by³a ucieczka z Sali Przepowiedni. A atrium Ministrestwa Magii by³o niesamowite
Luna94dnia 05/08/2007 21:04 Film masz racjê by³ nieco zmieniony. ale by³ super! Postanowi³am pój¶æ jeszcze raz we wrze¶niu (w kinie w moim mie¶cie jest opó¼nienie z miesi±c lub d³u¿ej ) ¦wietna scena by³a gdy przepowiednie spada³y!!! I jak Harry walczy³ w sobie z Voldemortem!!! Walka czarodziei by³a extra chocia¿ nieco inaczej j± sobie wyobra¿a³am... Ogólnie film wybitny tak samo jak tan post! Daje W
Carola3000dnia 06/08/2007 09:41 No powiem szczerze, ¿e recenzja bardzo wyczerpuj±ca i ciekawa Mi³o sie j± czyta³o Nie by³am jeszcze na tym filmie, ale mam zamiar siê na niego udaæ, miedzy innymi by zobaczyæ te niedoci±gniêcia i cuda w filmie Dajê W bo naprawdê sie napracowa³a¶
remus02dnia 06/08/2007 15:42 Bardzo dobrze podsumowany film lecz moim zdaniem nie by³ to HIT który zapowiadano. Z ponad 900 stron ksi±¿ki niewiele sie pojawi³o. Chocia¿ na koñcu walka Dumbledore'a i Voldemorta by³a super -jedyna fajna akcja
karlos18dnia 06/08/2007 20:08 by³em na tym filmie w kinie i dla mnie jest to najlepsza czê¶c ze wszystkich dotychczasowy ekranizacji filmowych Harrego Pottera. Trochê móg³by by d³u¿szy i bardziej trzymac siê faktów ale jest spoko.
GryfonkaXdnia 07/08/2007 10:43 takie recenzje powinnas pisac do kazdego filmu!!nawet najgorszy i najnudniejszy film bys zamieni³a na niezwykle ciekawy i warty obejrzeniapozdrawiam goraco:*:*
Miss Jadeitdnia 07/08/2007 17:46 Bardzo podoba³ mi siê ten film, i tak szczerze to jest jednym z lepszych, jakie ogl±da³am. A do postaci, które wymieni³a¶ dorzuci³abym jeszcze Lunê i Bellatrix. Wspania³y popis aktorski. Nie³atwo jest graæ takiego szaleñca. Ministerstwo Magii - zgadza siê, cacy Koñcowy sceny, to ju¿ po prostu cudo. Opêtanie, Lucjusz, Syriusz, Bella... Nic dodaæ, nic uj±æ. A je¶li chodzi o niedoci±gniêcia - no có¿, w ka¿dym filmie siê takie zdarzaj±. Tak wielkiej ksi±¿ki nie da siê stre¶ciæ. I ogólnie to bardzo dobra recenzja
Razeldnia 07/08/2007 18:53 Film by³ super ale niestety by³o trochê niedoci±gniêæ artyku³ jest extra dostajesz du¿e W
Emma_Watson_17dnia 07/08/2007 20:38 No Tobie to samo siê podoba³o i niepodoba³o co mi Art ¶wietny! Dajê Wielkie Wu!
Sabrinadnia 07/08/2007 20:49 Ja w³a¶ciwie dopiero dzisiaj obejrza³am film i rzczywi¶cie moje odczucia sa zbli¿one do Twoich. Ta czê¶c jednak wywar³a na mnie spore wra¿enie i to wszystko dziêki temu wspania³emu re¿yserowi! Oby nakrêca³ kolejne czê¶ci!
Oczywi¶cie denerwuj±cy by³ fakt i¿ wszystko wydawa³o siê ukazywaæ w przy¶pieszonym tempie, nie mo¿na bylo na chwile siegnac do kole¿anki po popcorn ¿eby nie przegapiæ czego¶ wa¿nego
Pocz±tek by³ dobijaj±cy naprawdê i te testrale w tym tunelu... To nie wyszlo... Ale z czasem film nabiera³ rozpêdu i charyzmy...
Totalnie siê rozczarowa³am scen± kiedy Harry zobaczy³ wspomnienia snapea. Po pierwsze za szybko i nawet nie zauwazy³am jak wygl±dali aktorzy) No i zabrak³o tej my¶lodsiewni...
Wszystko by³o pozamieniane kolejno¶ci±... A szkoda...
Dziewczyna graj±ca Lune by³a ¶wietna! Nowi aktorzy zachwycili mnie w 100 %!
Helenaw roli Belli zachwycaj±ca, ale za krótko wystepowa³a... stanowczo za krótko;/ i jeszczezabrali jej tekst i wsadzili w usa Voldemorta;/ O lucjuszu sie nie wypowiadam bo by³ totalnie znakomity
Scena gdy Voldemort by³ w Harrym by³a genialna...
Pomimo wad stwierdzam , ¿e TO MOJA ULUBIONA CZÊ¦Æ i jako ksi±zka i jako film
Yates rulez.!.
Celebrianadnia 07/08/2007 23:04 Mi sie film podobal - nieco okrojony, to fakt, ale cos przeciez musieli pominac. Efekty specjalne byly bardzo fajne. Artykul swietny
luna_pomylunadnia 08/08/2007 11:44 Film jako film by³ fajny, ale jako ekranizacja ksi±¿ki bardzo niedopracowany co by³o przestêpstwem w ekranizacji TAK WSPANIA£EJ ksi±¿ki, a co do recenzji... Anika - cudnie - na W
Oczarowana Megdnia 08/08/2007 12:16 Bardzo fajna recenzja. Zachêci³a mnie jeszcze bardziej do wybrania sie do kina. U mnie film bêdzie dopiero po jutrze. Trzeba to zobaczyæ ;D
Arya Svitkonadnia 13/08/2007 11:43 Film trochê krótki. Najbardziej zrazili mnie dementorzy w porównaniu do 3 czê¶æ byli miej przera¿aj±cy. Ale i tak to wed³ug mnie najbardziej oddany ksi±¿ce film z serii HP.
przeczyta³am wszystkie komentarze i dziwi mnie to, ¿e nikt (przynajmniej w komentarzach) nie zwróci³ uwagi na co¶, co mnie zdziwi³o i to do¶æ mocno.
otó¿ w scenie w kwaterze g³ównej Syriusz mówi o Voldemorcie per "CZARNY PAN", a jak powszechnie wiadomo, mówili tak o nim TYLKO ¶miercio¿ercy (plus Snape i ewentualnie skrzaty domowe ¶miercio¿erców)
wg mnie powa¿ny b³±d, bo wydaje siê ¶wiaczyæ o nieznajomo¶ci ksi±¿ki przez twórców filmu :/
tak samo bezsensowna jest dla mnie scena, jak to Harry udaje siê sam (!) do Zakazanego Lasu w bia³y dzieñ (!) gdzie spotyka Lunê i Testrale...
przecie¿ uczniom nie wolno by³o wchodziæ do Zakazanego Lasu!!! owszem, Luna by³a nieco stukniêta, ale nie pamiêtam ¿eby to siê przez 6 powie¶ci przytrafi³o Harry'emu, który chêtnie przecie¿ ³amie regulamin jak wiecie Harry i spó³ka wymykali siê do lasu zazwyczaj w nocy po kryjomu, wobec jakiej¶ wy¿szej konieczno¶ci, a w dzieñ je¶li ju¿ to wy³±cznie z nauczycielami (no chyba ¿e pod peleryn±, ale jako¶ sobie nie przypominam)
wg mnie kolejny przyk³ad nieznajomo¶ci ksi±¿ki...
no i po trzecie - ¶mieræ Syriusza!!!!!!!!!!!!!!!
no sorry, ale Bellatriks go NIE zabi³a :/ NIE walnê³a w niego Avad±, tylko prawdopodobnie drêtwot± (czerwony promieñ), a zgin±³ (no dobra, fanki wiedz± ¿e nie ) bo wpad³ za t± zas³onê...
a dla tych, co usprawiedliwiaj± brak niektórych scen d³ugo¶ci± filmu - "Czara Ognia" by³a d³u¿sza o ok.20 minut, wiêc chyba siê da³o zrobiæ d³u¿szy film...
film dla mnie za s³aby, g³ównie dlatego, ¿e jakby kto¶ ogl±da³ TYLKO ekranizacje, a nie czyta³ powie¶ci, to móg³by nie za³apaæ pewnych rzeczy...
Araminta Melifluadnia 24/08/2007 13:12 Twoja recenzja - subiektywna - bardzo mi przypad³a do gustu. Film obejrza³abym z pewno¶ci± po raz enty i przez piêty.
Kto¶ wy¿ej ju¿ nadmieni³ co¶ na temat wspomnienia Snape'a. To by³a jedna z rzeczy, na któr± czeka³am z niecierpliwo¶ci± i ... zawiod³am siê ! I na dodatek jak bardzo. Gdzie byli Ci wspaniali Huncwoci ? Rudow³osa Lily ? Smarkerus?
Kolejn± rzecz±, co do której siê zawiod³am by³ o odej¶cie bli¼niaków - Freda i George'a. To wydarzenie mia³o napêdzaæ uczniów i nauczycieli do dalszego buntu przeciw Umbridge. A tu w filmie nie czu³o siê ¿adnych ... emocji z tym zwi±zanych.
Poza tym to nie Cho niejako "nakablowa³a" na GD, tylko jej przyjació³ka, która w nastêpstwie mia³a mieæ z piegów na nosie u³o¿ony jaki¶ napis. (ju¿ nawet nie pamiêtam jak dok³adnie brzmia³, jakby co proszê mnie o¶wieciæ)
Opinia o aktorach jest taka jak Twoja. Tylko mnie ujê³a jeszcze Evanna Lynch jako Luna. W ogóle postaæ Luny Lovegood jest jedn± z moich ulubionych w filmie i ksi±¿ce.
Ju¿ koñczê. Zapewne po czasie przypomnê sobie jeszcze dziesiatki tysiêcy rzeczy, ale ju¿ po ptokach, jak to siê mówi.
crezy_nileczkadnia 29/08/2007 17:05 Przeczyta³am wszystkie komentarze i 4osoby wyjê³y mi z ust to co sama chcialam napisaæ by³y to nastêpuj±ce osoby : Miriel, Bella; Sabrina i Kuraiko. Zgadzam siê w pelni z ich wypowiedziami a jeszcze racje ma Araminta Meliflua
czarodziej001dnia 06/09/2007 19:52 film by³ trochê ¿a³osny
kiedy wyszed³em z sali
kinowej pomy¶la³em
¿e nie warty by³ niszczenia oczu
Testralikdnia 16/09/2007 21:56 Mam trochê ¿al do tego filmu, ¿e nie pokazali du¿ej ilo¶ci scen, w tym mojej ulubionej z ca³ej sagi o HP...
Ale trzeba ich te¿ zrozumieæ, ksi±¿ka ma prawie 1000 str., a film 2 godziny. Mimo to by³am nienasycona.
Genialna B. Lestrange, ciekawa Luna Lovegood, nieziemsko wspania³e Atrium Ministerstwa.
A co do mojej ulubionej sceny, to jest to Najgorsze Wspomnienie Snape'a, a dok³adnie dialog Lily i Jamesa. Nauczê siê jej na pamiêæ.
VictorSarkoziidnia 22/09/2007 10:04 Fajny filmik by³ ogl±da³em tylko razAle gra³em w t± grê wiele razy
Misiak2dnia 14/11/2007 16:38 NIKT NIE WSPOMNIA£ O WIELKIEJ UCIECZCE Z AZKABANU. MOim zdanie m by³a to jedna z najlepszych scen. Narazie by³ to najlepszy film!!!
Dolores Jane Umbridgednia 22/11/2007 19:29 Zgadzam siê z Tob± Anika. Film moim zdaniem by³ najgorszy ze wszystkich (bardziej mi siê podoba³ HP i KF). Umbridge by³a rewelacyjna (szkoda tylko, ¿e nie mia³a ró¿owej kokardy na g³owie). Scenariusz nie by³ spójny, kto¶ kto nie czyta³ ksi±¿ki nie wiedzia³ o co chodzi (taki film o niczym, nawet dla mnie taki siê wydawa³). W tym filmie mam wra¿enie, ¿e g³ównym bohaterem nie jest Harry lecz Dolores Jane Umbridge (najwiêcej j± pokazali w filmie). Za du¿o by³o scen z jedzeniem (1. Vernon je lody, 2. Wielka Uczta, 3. Ron "opycha" siê jakim¶ rogalem i chyba jeszcze jedna by³a, nie pamiêtam jaka), jedna scena w zupe³no¶ci by wystarczy³a, zamiast nich mogli by daæ co¶ ciekawszego. I oczywi¶cie film by³ stanowczo za krótki (najkrótszy film ze wszystkich a ksi±¿ka najd³u¿sza).
emma weasleydnia 26/11/2007 19:22 masz racjê film by³ hmmm dosyæ skromny ale cozzzz
zostaje nam tylko czekaæ co wytn± z Ksiêcia i oby nie by³o tego za du¿o
art super daje W
michwildnia 27/11/2007 13:16 Najd³u¿sza kisi±¿ka, najkrótszy film re¿yser poszed³ po najmniejszej lini oporu.
Najbardziej podoba³o mi porzegnalne przedstawienie Weasleyów, oraz walka w Ministerstwie Magii.
Knota zatka³o jak zobaczy³ Lorda Voldemorta we w³asnej osobie i kilku ¦miercio¿erców, i dobrze ¿e go wylali z mnisterstwa.
Film by³ sredni.
Nie polecam tego go.
A co do artykó³u to by³ ¶wietny,
Daje Wybitny.
Hermiona_Grenger 2dnia 11/12/2007 15:56 Twój artyku³ bardzo mi siê podoba³. Jak na pierwszy raz super Ci wysz³o. Je¶li chodzi o film to 100 razy bardziej wole ksi±¿kê. Mia³am wra¿enie, ¿e film to kilka scen z ksi±¿ki.
Ania Grangerdnia 28/12/2007 21:51 recenzja ciekawa,jak wszystkie inne artykuly,ale mnie film sie nie podobal,pomineli za duzo waznych watkow.
Orion Blackdnia 29/12/2007 19:08 Bardzo fajny art
a w czarze ognia te¿ by³ podobny b³±d z Nevillem bo w 4 zamiast zgredka on da³ harremu skrzeloziele
najbardziej wkurzaj±ce w tym filmie dla mnie by³y te dekrety typu "nie wolno s³uchaæ muzyki na lekcji" - kto to wymy¶li³ totalny ¿al
daje W
Gagazehndnia 30/12/2007 19:10 Zgadzam siê z autorem recenzji odno¶nie latania na miotle stra¿y Harry`ego. Czy oni tam przypadkiem nie z³amali z tysi±ca praw czarodziejów? Zgadzam siê te¿ z tym, ¿e Harry ma idiotycznie ¶ciête w³osy. W 3 czê¶ci mia³ chyba najlepsze, mogli mu takie zostawiæ xD.
Nie zgadzam siê natomiast z tym, ¿e Syriusz wygl±da lepiej ni¿ w pozosta³ych czê¶ciach. On dla mnie ca³y czas wygl±da tak samo ¼le _._`. Te jego w±sy...
Ogólnie recenzja dobra, pokazuje to, co by³o w filmie dobre, a co z³e. Dajê W
draconadnia 31/12/2007 16:30 Bardzo fajny art. Mi sie film bardzo podobal a szczegolnie ostatni pojedynek i to ja Harry wywalil z siebie Voldiego
siwy30dnia 25/01/2008 13:43 Jak czytalem ksiazke, to sporo watkow omineli, ale mowili w telewizji to gdyby wszystko musialo byc to film trwalby z 10 godz. Mi tam by wystarczyly nawet i 4 , ale wiecie , ze insygnia beda sfilmowane w 2010 roku. Tyle czekac? Masakra! Za artykul (recenzje) Daje Wybitny!
Tonks xDdnia 06/02/2008 18:15 Mimo, ¿e w filmie pominiêto bardzo du¿o postaci, miejsc itp., uwa¿am, ¿e jest to jeden z najlepszych filmów. By³o w nim najwiêcej cytatów z ksi±¿ki. Du¿o fajnych scen. Najbardziej podoba³a mi siê kreacja Tonks oczywi¶cie i zdecydowanie Luny.
To ten wygl±d i ten g³os... Nic dodaæ nic uj±æ.
Arcik fajny. Ciekawie stre¶ci³a¶ i wytknê³a¶ wady i zalety, podoba³o mi siê to, dlatego z czystym sumieniem dajê ci zas³u¿one W!
Gladius Wojownikdnia 13/02/2008 17:33 Film fajny.Autor(ka) zapomnia³(a)napisaæ,¿e nie by³o spotkania Harrego z Cho i wywiadu dla "¯onglera".Ka¿dy film harrego zawodzi mnie po tym jak przeczytam ksi±¿kê,ale gdyby by³o wszystko film trwa³ by z ok. 10 h!To trochê du¿o
POZDRO
paulka95dnia 23/02/2008 17:17 Nie widzia³am tego filmu(niestety) ale widzia³am parê zwiastunów. I szkoda ¿e nie napisa³a¶ o Bellatriks bo ja w³a¶nie widzia³am na zwiastunach i gra³a ¶wietnie, a chcia³abym siê co¶ jeszcze o niej dowiedzieæ. Ale dam W.
Jasmin_Angeldnia 19/04/2008 21:20 Ka¿dy re¿yser tr±bi³: "To bêdzie najmroczniejszy film". Póki co, najlepszy to by³ HPiCO.
Tu podoba³a mi siê Luna, Umbridge i koñcowe sceny, ca³a ta walka... ¶wietne efekty.
Pozdrawiam...
Aha i recenzja ¶wietna...
33dnia 15/05/2008 19:09 ¦wietna recenzja Zas³uguje na W!
A co do filmu, to bardzo podoba³y mi siê wszystkie sceny w Ministerstwie Magii. Walka Dumbledore'a z Voldemortem jest po prostu ¶wietna! Nic dodaæ nic uj±æ.
Zawiod³am siê jednak na wspomnieniu Snape'a.
Nie podoba³o mi siê równie¿ zakoñczenie filmu, w ksi±¿ce Harry jest w¶ciek³y. Gdy jest w gabinecie Dumbledora traci nad sob± panowanie. Rozbija przedmioty, wrzeszczy na dyrektora! Pó¼niej rozmawia z nim o przepowiedni o tym co siê wydarzy³o w MM. A w filmie Harry zamienia jedno zdanie z dyrektorem i na tym koniec.
Szkoda ¿e zrobili z Cho donosiciela. Nie podoba³o mi siê równie¿ to, ¿e brakowa³o ucieczki Hagrida i ''napadu'' na Minerwê.
Podsumowuj±c: ogólnie film wywar³ na mnie do¶æ dobre wra¿enie. Oczywi¶cie brakowa³o wielu scen ale tego nie da siê unikn±æ przy zekranizowaniu tak d³ugiej ksi±¿ki. Wed³ug mnie sam film zas³uguje na Z.
KaskaPMNokturndnia 15/06/2008 17:25 Jak dla mnie film jest ¼le nakrêcony,za du¿o jest pominiête i mówie to od samego pocz±tku ^^ ale art dobry i to bardzo W
biala93dnia 14/07/2008 19:32 taa.... super artykul.. dobrze sie go czyta daje P
zizoupotterdnia 16/07/2008 18:34 warty uwagi artyku³
ILoveHarryPotterxDdnia 09/11/2008 11:00 Czyta³am ju¿ podobn± recenzjê i zgadzam siê z tym... Gdybym nie przeczyta³a ksi±¿ki pewnie bym siê pogubi³a,ale z kolei jak przeczyta³am ksi±¿kê to wiedzia³am ,¿e za du¿o w tym filmie brakuje... Artyku³ bardzo fajny Zgadzam siê z autorem dajê W
Ginny Lovegooddnia 31/12/2008 16:16 Filmu nie ogl±da³am ( niestety) wiêc nie mogê zapewniæ , ¿e to prawda. Szkoda ¿e scenarzy¶ci nie nakrêcili pewnych scen . Dajê jednak Wybitny.
Jazz5dnia 14/02/2009 13:56 Film, faktycznie omin±³ parê scen... dobry art. Daje... a co siê bêdê... W ;D
Gryfonka88dnia 18/02/2009 20:46 Fajna recenzja.. Mnie te¿ nie podoba siê to, ¿e tyle rzeczy zmieniaj± i wielu bardzo wa¿nych nie pokazuj±! Bezsensu! Datego od filmu wolê ksi±¿kê
Gimbyadnia 06/03/2009 20:59 O rany! ¦wietne! Strasznie mi siê podob, ¿e wszystko dok³adnie omówi³a¶. I cieszê siê, ¿e to nie tylko ja tak siê zachwyca³am tym filmem, bo jeszcze nikogo takiego nie spotka³am.
Szkoda, ¿e nie napisa³a¶ ani s³owa o tych "przej¶ciach" do ró¿nych scen odbywaj±cch siê w gazecie. Mi siê to osobi¶cie tak ¶rednio podoba³o. Ogólnie to czasami nawet dobrze kiedy nie jest az tak identycznie jak w ksi±¿ce, ale mi równie¿ siê nie podoba pominiêcie wielu fragmentów.
A scena z opêtaniem Harry'ego... Boska. ^^
Dajê Ci W, bo ¶wietnie napisane. xD
Fred-Weasleydnia 23/03/2009 19:30 Tak film sie bardzo róznij od ksi±¿ki
Bart2dnia 07/04/2009 10:49 film jaest zaje..... ksi±¿ka te¿ ale w filmie brakuje fletchera
andromeda_dnia 07/04/2009 22:09 £adnie to napisa³a¶. A co do scen to mi tak¿e zabrak³o tej ze ¶w. Munga. Szkoda, ¿e nie pokazali Lockharta, który postrada³ zmys³y (to by by³o bardzo ciekawe) oraz rodziców Nevilla. Ogólnie film odbiega³ od ksi±¿ki i to bardzo. Lecz efekty specjalne by³y niesamowite. No i jeszcze jedno do czego mogê siê przyczepiæ to ¶mieræ Syriusza (jednego z moich ulubionych bohaterów). By³a pokazana tak bezuczuciowo. Zaklêcie, upadek i ju¿ go nie ma. Nie powinno to byæ tak przedstawione. No i zakoñczenie filmu. Powinni pokazaæ w¶ciek³ego Harrego, który chcia³ zedmolowaæ ca³y gabinet staruszkowi. Ech te hormony. xDD
Stolorzdnia 23/04/2009 10:10 po³owy scen z ksi±¿ki nie by³o. Film mi siê nie podoba³
Busiaxdnia 26/04/2009 12:17 Film wybrakowany ale da sie objzec brakuje kilku waznych scen mam nadzieje ze w 6 czesci nie zrobia tego samego i nie wywala 81274631872465789 scen
Rogerdnia 28/05/2009 08:47 Gdyby w filmie by³oby wszystko co w ksiazce, to film trwa³by 8 godzin. Kiedys w jakies gazecie o tym czyta³em
Kamil Potterdnia 15/06/2009 21:26 najbardziej mnie wkurzy³o ¿e nie by³o Quiddicha
rudaweasleydnia 22/06/2009 18:58 Mi siê film bardzo podoba³ ale tez mi sie nie podoba ¿e nie by³o tylu scen!
Tomek_Potterdnia 25/07/2009 18:24 Ten film przepiêkne efekty specjalne ( lot na miotle i walka w ministerstwie ) ale za ma³o by³o w niej magi takiej jak zmienianie ró¿nych rzeczy i Quiddichu.. ale ogólnie film spoko za art daje W..
ewelina-chodnia 04/08/2009 23:30 Hmm..artyku³ ¶wietnie jest napisany bardzo mi sie podoba³ i ciekawie mi siê go czyta³o
Jednak ja wolê zdecydowanie film "Harry Potter i czara ognia" m,a w sobie to cos choæ nie da siê ukryæ bardzo ma³o tam szczegó³ó tam zabrak³o w nimjednak scena w której Snape ³±pie za karki Harrego i Rona jest najlepsza ¶mia³am siê przy niej jak dziecko
Selena Snapednia 25/08/2009 21:58 Zgadzam siê ¿e ten pojedynek z Voldemortem by³ genialny i co do postaci Snape'a, Lucjusza i Syriusza. Ja jeszcze osobi¶cie "zakocha³am siê" w Bellatrix. Ministerstwo by³o ¶wietne a zw³aszcza te czarno zielone p³ytki. Jeszcze przy tej muzyce gdy pokazali wielki obraz Knota a¿ mi ciarki przesz³y po plecach... Te¿ ubolewam nad obrazem matki Syriusza i nad tym ¿e Harry by³ idealnie ¶ciêty gdy w ksi±¿ce ma zawsze potargane w³osy.
Hermiona26_2dnia 01/09/2009 19:48 MI najbardziej zabrak³o quiddicha. Daje W.
Vivadnia 06/09/2009 10:22 No...
Jak siê tu czyta to film wcale nie jest taki dobry
Harry_Potter_13dnia 19/11/2009 14:25 Fajna recenzja ...
Nie patrzy³am tak jak ty na ten film...
DrAcO_MaLfOy_1997sdnia 05/12/2009 19:12 film by³ spoko chociarz kilka niedociagniêæ niema co... ale fajnie zrobili Ginny on zawsze by³a THe best w tych filmach
!!!
kamil7124dnia 26/02/2010 20:00 Hmm, film ogl±da³em dawno temu, wtedy by³ dla mnie wybitny, ¶wietny Dopiero po tym, jak niedawno przeczyta³em ksi±¿kê, uzna³em ¿e film wcale nie jest taki rcoolr1;. Nie bêdê tu pisaæ drugiej recenzji, po prostu skomentujê t±, co napisa³a¶ Ty
rOczywi¶cie zmieniaj±c pocz±tek filmu, zabrak³o w fabule Mundungusa Fletcherar1; - Nie wiem teraz, czym oni zast±pi± Mundungusa w siódmej czê¶ci, w koñcu jest on wa¿n± postaci± przy poszukiwaniach amuletu slytherina.
rDalej. Stra¿ Przednia..r1; r11; Super tajnie lecieli przez ¶rodek Londynu, Harry i Tonks prawie siê zderzyli z obiektem p³ywaj±cymr30; Cholera, tutaj kompletnie skopali..
Je¶li chodzi o Lunê, to powiem ¿e ta z ksi±¿ki jest du¿o bardziej Pomyluna ni¿ ta filmowa, kolejny fail filmu
rr30;roblem polega³ na tym, ¿e to Zgredek a nie Neville..r1; r11; Neville czêsto zastêpuje zgredka, w czarze ognia te¿ Zgredek da³ Harremu skrzeloziele, a nie Neville.
rNajwiêksze jednak wra¿enie robi± sceny z Ministerstwa Magii.r1; r11; Mo¿e i robi± wra¿enie, ale w ksi±¿ce by³o to o wiele d³u¿sze, du¿o lepsze, i momentami ¶mieszne (Ron r11; r- Accio mózg!r1; r11; jak wyobra¿a³em sobie te scenê, wybuch³em ¶miechem
rDopracowana w najdrobniejszych szczegó³ach scena walki Albusa Dumbledore`a i Lorda Voldemortar1; r11; zabrak³o w niej o¿ywaj±cych pos±gów, i paru innych rzeczy . Na przyk³ad takich, ¿e scena powinna rozgrywaæ siê w Atrium, gdzie w/w pos±gi o¿y³y zaczarowane przez Dumbledoorer17;a. Ale i tak jest ¶wietna, rpo¿egnanier1; Voldzia (rJeste¶ g³upcem Harry Potterze, i mówiê ci ¿e straciszr30;. Wszystkor1 nie ma g³êbszego sensu, ale bynajmniej w polskim dubbingu brzmi magicznie.
Je¶li za¶ chodzi o fryzurê Pottera, to faktycznie, c o¶ z ni± jest nie tak. Szczególnie, ¿e zanim Harry trafi³ do Hogwartu, po tym, jak ciotka tragicznie ¶ciê³a mu w³osy r11; w jedn± noc same mu odros³y. Ze rsztuczno¶ci± i lalkowato¶ci±r1; Hermiony siê nie zgodzê, jest to jedna z moich ulubionych postaci zarówno w ksi±¿ce, jak i w filmie.
Je¶li czego¶ nie skrytykowa³em, to znaczy ¿e zgadzam siê z tym w pe³ni, lub w wiêkszo¶ci, lub ju¿ mi siê nie chcia³o (w przypadku ¶wietno¶ci Snape'a) Pozdrawiam, choæ w±tpie ¿e kto¶ to przeczyta - Kamil
adelahpdnia 05/03/2010 16:00 ja nie mam nic do filmu, tylko to, ¿e no ominêli kilka wa¿nych elementów, albo takich których po prostu nie powinno zabrakn±æ
trudno siê mówi...
co¶ mo¿e byæ z tymi re¿yserami xD
Pati-herdnia 05/05/2010 11:27 porównanie re¿yserów i nauczycieli OPCM-u by³o bardzo dobre... A po za tym arytku³ ¶wietny...
Viednia 29/07/2010 11:54 Ja najpierw obejrza³am film , a potem przeczyta³am ksi±¿kê i zszokowa³o mnie tyle ró¿nic .
Dajê W .
Sanndnia 17/11/2010 17:38 Ach, "Zakon Feniksa." Jak dot±d, chyba mój ulubiony film z sze¶ciu. Zgadzam siê, by³o sporo niedoci±gniêæ, ale uwa¿am, podobnie jak Ty, ¿e sceny z Ministerstwa s± fantastyczne, a scena opêtania Harry'ego przez Voldemorta jest moj± ulubion± - zdecydowanie. Mam podobne zdanie, je¶li chodzi o aktorów i odgrywane przez nich postaci - Severus Snape (mój ukochany po siódmym tomie dopiero, ale jednak...z filmu ubóstwiany od pocz±tku) i Lucjusz Malfoy zdecydowanie najlepsi. Mam chyba tendencjê do "z³ych ch³opców."
Dajê W.
BlackLoonyLunadnia 12/02/2011 22:55 W filmie podobno u¿yto Veritaserum - serum prawdy. Cho po wypiciu resztek dopiero powiedzia³a o GD. A poza tym we wcze¶niejszych scenach by³o witaæ char³aka który ich ¶ledzi³.
lady_olladnia 13/07/2011 19:36 Bardzo fajna recenzja. Podoba mi siê jak opowiadasz o swoich odczuciach i emocjach jakie prze¿ywa³a¶. Film te¿ mo¿e byæ, ale z powodu tych niedoci±gniêæ o jakich ju¿ wspomnia³a¶ nie zadowala ,mnie to ca³kowicie. A jak mówiê kole¿ance która nie czyta³a HP o tym co naprawdê jest w ksi±¿ce to robi wielkie oczy!
Lawernadnia 22/08/2011 21:24 Film daleko odbiega od k¶i±rzki. Ale Syriusz, Sneap i Harry wyszli bosko
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.
Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter