Hagrid i jego umiejętności czarodziejskie - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda na 16 dni

Hagrid i jego umiejętności czarodziejskie

Po przeczytaniu po raz kolejny czwartego tomu 'Harry'ego Pottera" zaczęła zastanawiać mnie jedna rzecz. Mianowicie chodzi mi o fragment, w którym Hermiona przy omawianiu spsobów na rozwiązanie drugiego zadania mówi o transmutacji ludzkiej. Z jej słów można dowiedzieć się, że transmutacja ludzka jest przerabiana dopiero podczas szóstego roku nauki w Hogwarcie.

A więc jakim cudem Hagridowi udało się dorobić Dudleyowi świński ogon w HP i KF? Mówił (Hagrid, nie ogon lub Dudley), że chciał zamienić go w prosiaka, ale Dudley tak bardzo przypominał to zwierzątko, że nie dał rady zrobić nic więcej oprócz przyprawienia ogonka.

Wszyscy przecież wiemy o tym, że Hagrid został wyrzucony ze szkoły w trzeciej klasie. Skąd więc znał przynajmniej podstawy transmutacji ludzkiej skoro, jak już wcześniej pisałam przerabiana była ona dopiero w szóstej klasie?

Może Dumbledore udzielał mu lekcji? Raczej nie. Przecież Hagridowizabrano i nziszczono różdżkę, a on nie miał prawa jej uzywać.

Znowu nasuwa się pytanie "skąd?". Skąd wiedział, jak zamienić człowieka w zwierzę?

Sama nie wiem, co o tym myśleć. Czekam na wasze opinie i komentarze.

P.S. Sorki za powtórzenia; nie jestem zbyt dobra w pisaniu artykułów - zdecydowanie bardziej wolę opowiadania.
Hagrid i jego umiejętności czarodziejskie
monika_black 08/02/2007 22:28
Czytano 2992 razy
Liczba komentarzy - 54
dawidlp19 dnia 09/02/2007 07:12
art taki sobie a hagrida napewno ktos dokształcał napewno Dumbledor w jakims stopniu mu pomogł
Kate_Luis dnia 09/02/2007 07:55
hej o tym nie pomyślałam. na prawdę dobry art smiley
nie mam pojęcia skąd Hagrid potrafi transmutację, ale domyślam sie że Dumbledore mu w tym pomógł.
ginny-potter dnia 09/02/2007 08:44
mi ten art sie podoba ja tez mysle ze to chy ba dumbledore go potajemnie nauczalsmiley
Fleur3 dnia 09/02/2007 08:51
mi tam sie art bardzo spodobal.sprawa warta przemyslenia.zeczywiscie nie wiemy skad Hagrid umial przetransmutowac Dudleyowi ogon.ale na poczatku ksiazki mowa byla o tym ze Dumbeldore pozwolil mu uzywac czarow,a wiec moze wczesniej Dumbeldore nauczyl go paru czarow ktore moga mu sie przydac.naprawde ciekawy art.smiley
Pawel_155 dnia 09/02/2007 09:42
Moim zdaniem Dumbledora nauczal go podstaw ktore powinien znac i z tad wie jak to zrobic
Natalka184 dnia 09/02/2007 09:43
To jest bardzo mozliwe. Może dowiemy się tego w VII tomie. A może Rowling po prostu to przeoczyła, nikt nie jest nieomylny. Bardzo dobry artykuł! Daję W!!!
Sonia Escarton dnia 09/02/2007 10:56
Może Hagrid zakradał się do zamku na lekcje i podsłuchiwał ?? smiley
paulah88 dnia 09/02/2007 11:00
Art godny przemyslen! Dobrze, ze to zauwazylas. Jednak sadze, ze Hagrid poprostu nauczyl sie mimo woli. Przeciez przebywa z nauczycielami od lat, dzien w dzien. Pewnie kazdy troche mu opowiada o swojej pracy, uczac przy tym zaklecsmiley Daje P
Asiula dnia 09/02/2007 11:45
Moze poprostu Rowling napisala to nie myslac o tym, ze Hagrid nie powinien tego umiec smiley Albo moze skorzystal z Wmiguroka albo czegos takiego...
Ginny336635 dnia 09/02/2007 12:52
A gdzie w takim razie ma różdżkę?! Myślę, (chyba nie tylko ja) że jest ona w różowym parasolu Hagrida. Tylko zastanawia mnie jedno: jak zniszczyli Hagridowi różdżkę, to nie moze być ona w parasolu. Prawdopodobnie na parasol rzuco no jakiś czar czy co. Co o tym sądzicie???
Tiara dnia 09/02/2007 13:37
Hagrid nie jest w pełni wykwalifikowanym czarodziejem, jednak z pewnością posiada magiczne zdolności i co nieco "liznął" będąc w Hogwarcie. A jeśli chodzi o dorobienie ogona Dudleyowi, to nie uważam żeby miało to coloś wspólnego z transmutacją ludzką.
emilcia1994 dnia 09/02/2007 14:01
Ale przecież on zna wiele zaklęć. To, że został wyrzucony nie znaczy, że nie może potrafić czegoś ponad swój poziom.
R-A-B dnia 09/02/2007 15:35
no wlasnie. wiekszosc osob pewnie mysli ze hagrid nie zna zaklecia "lumos"
TomV dnia 09/02/2007 16:16
Hagridowi przełamano/połamano różdżkę, ale półolbrzym zachował kawałki magicznego narzędzia, które obecnie umieszczone są w rączce parasola. Nie można tak po prostu rzucić na jakiś przedmiot zaklęcia, żeby stał się różdżką!!!

Umiejętności magiczne to nie jest znajomość historii, którą sie zna jak sie jej wykuje na pamięć. Umiejętności magiczne ma każdy czarodziej od urodzenia, a nauka w Hogwarcie ma na celu pomoc w opanowaniu i rozwinięciu tych umiejętności. Pamiętajmy, że Harry potrafił sprawić, że wielka szyba zniknęła, a potem sie pojawiła mimo, iż nie miał pojęcia, że jest czarodziejem, nie wymówił żadnej formuły zaklęcia i nie machnął różdżką, której jeszcze wtedy nie miał. Mały Tom Riddle był w stanie przenosić przedmioty bez ich dotykania, zadać komuś ból siłą woli, opuścić czarami siebie i dwójkę innych dzieciaków na skałę przy wysokim klifie, także bez wypowiadania formuł zaklęć i bez posiadania różdżki. Hagrid uczył sie transmutacji przez 3 lata i znał podstawy, jego umiejętności magiczne były częściowo rozwinięte w tym kierunku (a przecież odkąd wylali go z Hogwartu mógł ćwiczyć i wiele się nauczyć) i uważam, że mógł spróbować transmutacji ludzkiej. Okazało, się jednak, że jego moc jest zbyt mało rozwinięta, by zamienić tak ogromny obiekt jakim jest Dudley ( ) w prosiaka. Poza tym zaklęcie wyczarowujące świński ogonek nie musi być wcale częścią transmutacji ludzkiej, tylko prostym zaklęciem wymyślonym przez jakiegoś dowcipnisia...
pani Norris dnia 09/02/2007 16:34
Ja myślę że Hagrid nie pokazał nam jeszcze pełni swoich umiejętności może pokaże je w VII części może przecież odegrać ważną rolę...
Cho Chang2 dnia 09/02/2007 16:41
Artykuł taki sobie. Są błedy i Hagrid miał różdzke(posklejaną, to fakt, ale miał) więc mógł sobie ćwiczyć(jak nie był niepełnoletnim czarodziejem).
12Hermiona dnia 09/02/2007 16:55
Według mnie to Hagrid może i Hagrid chciał zamienić Dudleya w prosiaka, ale nie udało mu się nie z tego powodu, że Dudley był już świnią, lecz dlatego, że był niewykwalifikowanym czarodziejem.
12Hermiona dnia 09/02/2007 16:55
Według mnie to Hagrid może i Hagrid chciał zamienić Dudleya w prosiaka, ale nie udało mu się nie z tego powodu, że Dudley był już świnią, lecz dlatego, że był niewykwalifikowanym czarodziejem.
Syriusz_Black dnia 09/02/2007 17:09
fajny art
Mila dnia 09/02/2007 17:39
Ja myślę, że Hagrid juz tak długo przebywał wśród czarodziejów, że się nauczył. To tak jakby ktoś z naz znał już podstawy np. j.niemieckiego, a później wyjechalby na zawsze do Niemiec. Chcąc czy nie chcąc nauczyłby się tego języka...
Anitka dnia 09/02/2007 18:26
Może tylko tak powiedział(chodzi mi o ten kawałek w którym powiedziałsmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley "tak był podobny,że się nie dało"smiley,bo nie chciał robić z siebie fajtłapy,może nie umiał więcej.Ale trochę miał racji-może się rzeczywiście nie dało.smileysmileysmileysmiley
Lenusia15 dnia 09/02/2007 19:33
fajny art. dobrze pomyslane pozdr!!!smiley
Lilly Malfoy dnia 09/02/2007 21:24
fajny art masz racje skoad on to umie ja nie wiem ale super artykuł mi się bardzo podoba smiley
Peeves dnia 10/02/2007 16:53
to, że Hagrid próbował wcale nie upoważnia nas do twierdzzenia, że umiał. Przebywał już tak długo w śród Czarodziejów i Nauczycieli w Hogwarcie (pamiętajmy, że ma ponad sześdziesiąt lat), mogło mu się wydawać, że wie jak to zrobić. O rezultatach wszyscy dobrze wiemy
Padfoot dnia 10/02/2007 19:55
dobry art. nie zastanawialam sie nad tym
Slizgon dnia 10/02/2007 21:05
ciekawe przeciesz Albus nie mógł nauczac Hagrida poniewaz to by zlamal kilka regulaminow w szkole w ktorej byl tylko nauczycielem chyba ze pomagali mu koledzy z bylej klasy lub inni uczniowie
monika_black dnia 13/02/2007 15:26
Thx za wszystkie komentarze. To jasne, że miał te kawałki w parasolu, Ginny336635.
gwiazda dnia 30/03/2007 21:07
może dowiedział się o tym kogoś ,usłyszał zaklęcie i postarał się ,machnął parasolką i da dasmiley
katie14 dnia 02/04/2007 19:41
Hagrid mógł pójść do biblioteki, wypożyczyć książkę z zaklęciami i się uczyćsmiley
asia15963 dnia 18/04/2007 14:28
Hagrid miał swoją posklejaną różdżkę w różowym parasolu... może D. mu pomógł i go potajemnie uczył???smiley
mateuszek dnia 03/05/2007 13:39
ktoś go musiał douczać ale czy Dumbledore? tego nie jestem pewny!!
Cedryk Digory dnia 05/05/2007 13:31
Może za czasów Hagrida była inna kolejność?
glupek dnia 10/06/2007 17:32
spoks ja tez nie jestem za dobra ale moim zdaniem on całego dudleja nie chciał zmienić lecz tylko mu dorobić ogon a w 3 klasie mógł sie tego nauczyć co nie a poza tym mógł czytać książki (mało prawdopodobne)lecz to że w 3 klasie mógł się dowiedzieć jest więcej prawdopodobne smileysmiley lecz też to jest dziwne i musisz o tym z kimś porozmawiać ale nie ze mną bo ja jestem fanką Harrego Pottera lecz dawno czytałam jego książki więc muszę se przypomnieć a to trochę potrwasmileysmileysmileysmiley
krokusik dnia 10/06/2007 17:36
cytuje

spoks ja tez nie jestem za dobra ale moim zdaniem on całego dudleja nie chciał zmienić lecz tylko mu dorobić ogon a w 3 klasie mógł sie tego nauczyć co nie a poza tym mógł czytać książki (mało prawdopodobne)lecz to że w 3 klasie mógł się dowiedzieć jest więcej prawdopodobne lecz też to jest dziwne i musisz o tym z kimś porozmawiać ale nie ze mną bo ja jestem fanką Harrego Pottera lecz dawno czytałam jego książki więc muszę se przypomnieć a to trochę potrwa
zgadzam się z tym bo to moje konto mam 2 konta a to jest bo chce zobaczyć czy kary są naprawdę ale chyba nie próbowałam prawie wszystkiego jak macie jeszcze coś (jakiś pomysł)na konto krokusik smileysmileysmiley
Maugo777 dnia 06/07/2007 09:45
dosc ciekawa teoria...moze hagrid udaje takiego slabego w magii, a w rzeczywistosci jest bardzo poteznysmileysmileysmiley?
Filemona dnia 15/07/2007 19:49
hmm... nie pomyślałam o tym. Daję W.
mal_granger dnia 25/07/2007 18:38
wiesz co?? dobre spostrzerzenie ale hagrid móg po prostu pomylic zaklęcie albo po prostu co mu dorobić chociaz było możliwe źe hagrid obserwował innych uczniów
gurti dnia 08/08/2007 12:36
A skąd Hermiona znała zaklęcia których inni jeszcze nie znali sama się ich nauczyła. Z Hagridem mogło być podobnie
Oliss dnia 14/09/2007 20:11
hagrid pewnie sam sie uczyl... w koncu co on tam ma w swoje chatce do roboty...
martin19969 dnia 08/02/2008 19:26
hagrid pewnie tego wszystkiego sam sie nauczą albo tak jak to piszą na innych stronach uczęszczał na kurs WMIGUROK
Phoenix21hp dnia 25/03/2008 11:35
transmutacja oznacza zmianę czegoś w coś innego a Hagrid niz nie zmienił tylko dorobił ogon tak więc mógł użyc jakiegoś innego zaklęcia. Ale nasuwa się pytanie jak to sie stało że zrobił to niewerbalnie?
Oski_m dnia 16/07/2009 22:44
Hagrid miał przecież swobodny dostęp do książek, 50 lat czasu, i opanowane podstawy. Nie ma przeszkód żeby znał zaklęcia ponad 3 klasę.
Ghast dnia 07/12/2009 06:02
Stwierdzenie "Hagridowi zabrano różdżkę" jest złe, różdżke łamano i oddawano, schował ją sobie w różowym parasolu... Jako złamana różdżka nie działała poprawnie, to jest faktem. Ale jak wyczarował ogon? Może, gdy Hagrid był uczniem był inny program nauczania? ;>
dominikaw34 dnia 13/02/2010 20:12
Myślę, że jest jakiś kurs dla tych, których wyrzucono ze szkoły, tak jak dla charłaków. W tej książce wszystko jest możliwe. Daję PO
Panna Diggory dnia 07/06/2010 08:46
może sam się potajemnie uczył smiley przecież umiał dużo rzeczy trudnych smiley
remus1999 dnia 27/06/2010 20:27
Myślę że Hagrid mógł zapamiętać zaklęcie znalezione na przykład w książce do transmutacji. Jak wiadomo z HP i Kamień Filozoficzny Hagrid miał dostęp do szkolnej biblioteki. ostatecznie na rynku jest wiele książek z psikusami lub niewielkimi urokami na poziomie podstawowym. Nawet Harry chciał sobie taką kupić i wykorzystać uroki przeciw Dudleyowi więc czemu Hagrid nie mógł sobie takiej kupić.
karoline84 dnia 14/07/2010 16:25
a mi się wydaję że
hadrid uczył sie tego na 3 roku gdyż
a tu chodziło o zamnie nie nie kogoś innego a nie samego siebie (hermiona mówiła o transmutacj ludzkej ale mogło jej chodzić o transmutowanie samego Ssmiley
b wtedu były inne czasy i nauka byla jakos pozmieniana
Montanaa dnia 19/07/2010 23:03
Po pierwsze: to, że Hagridowi złamano różdżkę, nie znaczy, że nie mógł jej sobie zatrzymać (parasolka;D).
Po za tym pół-olbrzym mógł nauczyć się tego zaklęcia przypadkiem, bądź pokazał mu je Dumbledore (w końcu uczył transmutacji;D).
Sneape dnia 30/08/2010 00:46
Hagrid z wiekiem uczył się czarów albowiem wiem że kradł księgi z biblioteki i uczył się....Gdy dowiedział się o tym Dumbledore nie rozgniewał się przeciwnie nauczył Hagrida poslugiwania sie parasolka tak jak rorzdzkasmileysmileysmileysmiley
GinnyW dnia 05/11/2010 08:34
Też na to nie wpadłam!
Ale myślę, że Dumbledore mógł douczać Hagrida.
Artykuł dobry, daje PO
sssyka-a dnia 06/12/2010 19:06
Osobiście uważam, że pracując tyle lat w Hogwarcie nie dałoby się czegoś nie podejrzeć. W końcu często chodził korytarzami szkoły, mógł też podsłuchać, jak uczniowie rozmawiają, zerknąć gdzieś do sali...
Artykuł dobry, sama na to nie wpadłam smiley
Amycus dnia 09/07/2011 19:31
Ja uważam, że Hagrid troche ćwiczył sam. A po tym jak został szkolnym gajowym na pewno pomagał mu Dumbledore. Może pomagali mu też inni nauczyciele, którzy z Dumbledorem byli blisko jak np. McGonagal. Art dobry, ale nic nadzwyczajnego, daję Z
apollo dnia 11/08/2011 11:45
Wszyscy przecież wiemy o tym, że Hagrid został wyrzucony ze szkoły w trzeciej klasie. Skąd więc znał przynajmniej podstawy transmutacji ludzkiej skoro, jak już wcześniej pisałam przerabiana była ona dopiero w szóstej klasie?

Przecież ktos kto z nim chodził do klasy a nie został wywalony mógł mu powiedzieć. To tak samo jak nie ma kogos w szkole bo chorował to potem inni mu mówią co było na lekcjach.
filius3flitwick dnia 12/08/2011 11:54
Ciekawe co mogło być jego Patronusem (gdyby potrafił użyć tego zaklęcia)? Według mnie to troll, albo pies brytan.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 38% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 33% [7 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 19% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 10% [2 Głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
24/05/2012 15:22
Siema.

Nacia
(Varoffer)
24/05/2012 15:06
Elo elo 320! smiley

Anne
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
24/05/2012 14:58
gornego czy dolnego?

SirMateusz
(Uczeń czarodzieja)
24/05/2012 14:33
ELO

plona11
(Różdżka w mojej ręce to patyk)
24/05/2012 13:31
jest ktos ze slaska ?smiley

alette
(*:)
24/05/2012 12:55
Wrocila... xD

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
24/05/2012 12:48
o prosze A. wrocila ze spaceru.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter