Harry Potter Wybrańcem - dlaczego? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Harry Potter Wybrańcem - dlaczego?

W książce Pt. "Harry Potter i Zakon Feniksa" wszystko zostało wyjaśnione. Ale do niektórych to nie dotarło, więc pozwolę sobie na krótkie wyjaśnienia:

Czarny Pan postanowił uśmiercić Harry'ego Pottera z powodu przepowiedni. Ci, którzy jej nie pamiętają/znają mają okazję ją sobie jeszcze raz przeczytać/przypomnieć:

"Oto nadchodzi ten, który ma moc, pokonania Czarnego Pana…
Zrodzony z tych, którzy trzykrotnie mu się oparli, a narodzi się, gdy siódmy miesiąc dobiegnie końca… A choć Czarny Pan naznaczy go jako równego sobie, będzie miał moc, jakiej Czarny Pan nie zna… I jeden z nich musi zginąć z ręki drugiego, bo żaden nie może, gdy drugi przeżyje… Ten, który ma moc pokonania Czarnego Pana narodzi się gdy siódmy miesiąc dobiegnie końca…"

Jej początek podsłuchany przez jednego z śmiercożerców zmobilizował Lorda do działania. Mógł spróbować uśmiercić Neville'a Longbotoma, ponieważ on także urodził się 31 lipca. Ale jednak, wybrał potomka Potterów. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta.
Sam-Wiesz-Kto (piszę tak dlatego, żeby nie powtarzać tak wiele razy prawdziwego imienia lub pseudonimu, inaczej mówiąc) ujrzał w Harry'm Potterze samego siebie. Bowiem Wybraniec miał ojca, który był czarodziejem czyste krwi, natomiast jego matka pochodziła z mugolskiej rodziny. Czyli Złoty Chłopiec (nieczęsto spotykane pseudo) był mieszańcem. Tak jak mistrz Legilimencji.
Dobrze też dodać, iż Harry przeżywszy śmiertelne zaklęcie utworzył jakąś wspólną więź z Czarnym Panem. Można tego dowieść czytając tą książkę, wystarczy przejść do rozdziału roklumencja i tam spróbować poszukać pierwszej Snape'em. A jeżeli jesteście leniwi, to zajrzyjcie na 587 stronę...

Myślę, że już wszystko co powinnam wyjaśnić, zrozumieliście. I proszę nie pisać wypowiedzi w stylu "Robisz to tylko dla punktów", gdyż wcale nie pragnę tak mieć punkty, jeżeli administrator chcę, może mnie nimi w ogóle nie obdarowywać.
I dziękuję inteligentnym, wyrozumiałym ludziom.

P.S. Jedne zdanie tej przepowiedni można zrozumieć inaczej. " I jeden z nich musi zginąć z ręki drugiego, bo żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje" - czasami może wydawać się, iż to Voldemort lub Harry musi zginąć. A jednak autorka inaczej to postanowiła zrobić/napisać.
Harry Potter Wybrańcem - dlaczego?
69Lady_LaLa96 17/02/2007 23:41
Czytano 2024 razy
Liczba komentarzy - 34
paulah88 dnia 18/02/2007 00:30
bardzo dobry art! niby mozna znalezc to w ksizce, ale fajnie, ze o wszystkim napisalas i uzylas zamiennikow o ktorych mowilam w pewnym komentarzu! jestem z Ciebie dumna;p A co do tresci to kilka literowek i bledow wynikajacych np. z tego, iz zapomnialas napisac jakis wyraz np "z". Ale to pewnie dysleksjasmiley Tresc dobra, jasno i zwiezle! a co do przepowiedni, to kiedy Potterowie oparli sie Voldemortowi 3 razy??
Peeves dnia 18/02/2007 00:58
nie wytłumaczono tego w prost, ale Dumbledore potwierdził tę informację, a art niezły szczególnie spodobał mi się styl pisania smiley
wojob3 dnia 18/02/2007 07:00
super art po postu pip
ginny-potter dnia 18/02/2007 07:34
arcik super fajnie sie czyta, tekst wciaga i wszystko jest ładnie objasnionesmiley
Salazar dnia 18/02/2007 07:55
fajny art i ciekawy daje Wsmiley
Kate_Luis dnia 18/02/2007 09:08
no no no smiley postarałaś się smiley i mam nadzieję że ci trochę mniej inteligentni w końcu pojmą dlaczego Voldek chce zabić Harry'ego i juz nie będą pisali beznadziejnych artów w stylu "Czarny Pan wybrał Harry'ego, bo widział w nim godnego przeciwnika"
stawiam W
Patrycja dnia 18/02/2007 09:53
"Sam-Wiesz-Kto (piszę tak dlatego, żeby nie powtarzać tak wiele razy prawdziwego imienia lub pseudonimu, inaczej mówiąc)"

Ten nawias jest tu zbędny.


"I proszę nie pisać wypowiedzi w stylu "Robisz to tylko dla punktów", gdyż wcale nie pragnę tak mieć punkty, jeżeli administrator chcę, może mnie nimi w ogóle nie obdarowywać."

ten także...


I nie rozumiem PostScriptum. "Jednak autorka inaczej to postanowiła zrobić/napisać." Jak inaczej?


Jakaś niekumata i uszczypliwa dzisiaj jestem... przepraszam!
Nuda dnia 18/02/2007 10:57
Zgadzam sie z Patrycją =] w zupelności.
kairi dnia 18/02/2007 11:15
Dobry artykul mi nie potrzebny bo to wiem, ale moze wreszcie ludzie przestana sie zastanawiac dlaczego Voldemort wybral Harrego. A co do tego, to moze byl jeszcze pewien powod o ktorym Rowling nie wspomniala, ale powie o nim w 7. smiley
Voldemort III dnia 18/02/2007 11:30
W sam raz dla tych, co nieuważnie czytają książki. Super art, daję W
dawidlp19 dnia 18/02/2007 11:52
mi sie nie podoba art byle jaki
Natalka184 dnia 18/02/2007 12:00
Myslę że większość zrozumiała sens tej przepowiedni, ale dla tych leniwych którym się nawet książki nie chciało przeczytać i czekają na film, po którym zapewne nie będą wiedzieć o co chodzi jest to świetnie przydatne... Dobry art
Mila dnia 18/02/2007 13:11
Podoba mi się. I może do tych, co jeszcze tego wszystkiego nie pojeli to w końcu dotrze!!!smiley
ksiezycowa dnia 18/02/2007 13:37
taki sobie jest ten art,smiley ale spoko loko moze bycsmiley
Lily Evans-Potter dnia 18/02/2007 13:46
Art,taki średnio ciekawy.......
Ginny_Weasley12 dnia 18/02/2007 14:38
gdybym nie wiedziała o tym wszystkim i nie czytała piątej czści, z pewnością zrozumiałabym wszystko. MImo to jednak czytałam i to kilka razy, więc dla mnie to oczywiste. wszystko dobrze wytłumaczone, jednak czegos tu brakuje, jakiejś może... sensacji? moze to glupi pomysł, ale nie dam W tylko P.smiley
GiNeVrA dnia 18/02/2007 15:13
bardzo ladny artykuli... trzeba przyznac racje osobom powyzszymsmileysmileysmiley
H_P dnia 18/02/2007 15:40
Artykuł fajny lecz jest błędzik malutki Bowiem Wybraniec miał ojca, który był czarodziejem czyste krwi, natomiast jego matka..... dlatego nie daje nic
Cho Chang2 dnia 18/02/2007 17:03
W jakims komentarzu napisalam o tym, ze nie byli czystej krwi itp., wiec nie musialas tego pisac. Ale popieram Ciebie, zeby nie pisac 10 razy o tym i o innych rzeczach.
jimenez dnia 18/02/2007 18:58
Kompletnie nierozumiem zachwytu nad tym artykulem. Czyzby zdanie Paulah88 bylo zdaniem niepodważalnym, jak mam do tego artu sporo zastrzeżeń. Przede wszystkim, jest dla mnie niezrozumiałe dlaczego informujesz nas o tym dlaczego piszesz tak, a nie inaczej ("(piszę tak dlatego, żeby nie powtarzać tak wiele razy prawdziwego imienia lub pseudonimu, inaczej mówiąc)"smiley. Pisz tak jak uważasz... nie musisz sie z tego tłumaczyć. Po drugie, art ten jest tylko podsumowaniem, nic ponadto... nie ma potrzeby zachwycania sie nad nim... nic nowego nie wnosi... xP. Poraz kolejny wspominasz o tym ze wcale Ci nie zalezy na punktach. Powoli zaczynam w to wątpić, gdyż nie ma chyba jeszcze na tej stronie Twojego AUTORSKIEGO artu. Artu ktory napisalabys cos od siebie a nie tylko przerabiala ogolnie znaną nam treść. Co więcej nie spotkałem się jeszcze z pseudonimem "złoty chłopiec", był chłopiec który przeżyl, ale złotego jeszcze niegdzie nie zauwazylem... xD. Reasumując - art wydaje mi się mierny, co za tym idzie, ocena tez nie bedzie najlepsza. Daję "N".
dawidlp19 dnia 18/02/2007 19:14
no przynajmiej jedna osoba sie ze mną zgadza i dała ocene odpowiednią do tego artu
Asiula dnia 18/02/2007 19:35
Jakos niezbyt mi sie to spodobalo, niektore zdanie sa dziwnie sformuowane lub brakuje jakiegos wyrazu i trzeba sie domyslic o co chodzi.
Tak przy okazji : ostatnio coraz wiecej osob robi bledy w artach - wyglada to tak jakby pisali na zywca, nawet nie czytajac swojego arta po napisaniu :/ Ale to blyo tak ogolnie smiley
Takze artykul niezbyt mnie zaciekawil.
kairi dnia 18/02/2007 22:55
jamez: dla mnie ten art tez jest tylko podsumowaniem, ale gdy czytalam arty, nie pamietam z jakich stron, to niektorzy naprawde sie zastanawiali nad tym. Moze wreszcie przestana.
Tiara dnia 19/02/2007 10:33
Koncepcja w porządku, ale styl pisania nie za bardzo mi pasuje.
zgredek324 dnia 19/02/2007 11:22
dobre, ale mogło być lepiejsmiley
dementor dnia 19/02/2007 12:25
art jest col
dementor dnia 19/02/2007 12:25
Art jest spoko więc dostaje P
E-Vaire dnia 19/02/2007 13:15
To jest bardziej art dla ludzi z ADHD, a nie dla normalnych xD Przecież to można wywnioskować z książki, a jak się czyta je po 8 razy, jak ja, to zna się te cytaty na pamięć.
hermiona22 dnia 19/02/2007 15:32
nawet nawet fajny art.
cieszyniak dnia 01/04/2007 17:42
fajny nawet artykuł, oczywiscie nic nowego do mnie nie dotarło.
Maugo777 dnia 06/07/2007 17:58
napisalas wlasciwie wszystko to co bylo w ksiazce nic nowego nie wnoszac...
Filemona dnia 16/07/2007 13:59
każdy tym wie, ale dobre podsumowanie. Daję PO.
Royal dnia 09/01/2008 19:19
Ciekawy artykół.... Pełen Informacji
Daje P =)
Freya 20 dnia 23/04/2010 01:30
Przepowiednia, to tylko przepowiednia. Dopóki nie zaczynasz spełniać jej wytycznych, to nic, jak bajeczka. Oczywiście mam tu na myśli arry'ego. Wcale nie musiał się do niej stosować. Twój art nie odpowiada na pytanie, dlaczego Harry. Sądzę, że istniało wiele osób, które mogłyby zabić Voldemorta.
Ale wiadomo, to tylko książka i dlatego to Harry musiał zabić. Ale, gdyby działo się to naprawdę miałabym wiele przeciw człowiekowi, który nakłada takie brzemię na nastoletnim chłopaku!
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 53% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 27% [4 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 7% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 13% [2 Głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Hogsmed
(Świetny czarodziej)
24/05/2012 18:07
Nie powolal Arusia Piecha! Co za imbecyl.

Hogsmed
(Świetny czarodziej)
24/05/2012 18:06
Ta Greczynka! smiley Ma piekne oczy, 1:03 minutka.

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
24/05/2012 18:06
A porazka to wystarczy spojrzec na powolania Smudy (brak Boruca, Zewlakowa) a o dzialaniach Donka juz nie wspomne.

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
24/05/2012 18:05
Ta Greczynka czy Polska? smiley

Hogsmed
(Świetny czarodziej)
24/05/2012 18:05
Czemu ma byc porazka, to ze sie nie wyrobilismy to bylo wiadome. Ogolnie i tak jest lepiej niz sie spodziewalem ze bedzie.

zuza878
(Ja latam...)
24/05/2012 18:04
Ta libera akurat slyszalam. Na pewno lepsze od koko.

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
24/05/2012 18:03
To Euro to i tak bedzie narodowa porazka smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter