Historia medalionu Slytherina - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadañ z "Ba¶ni Barda Beedle'a" spodoba³o wam siê najbardziej?

"Czarodziej i skacz±cy garnek"

"Fontanna Szczê¶liwego Losu"

"W³ochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdacz±cy pieniek"

"Opowie¶æ o trzech braciach"

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

Historia medalionu Slytherina

Medalion od wieków by³ w rodzinie Salazara Slytherina. W koñcu dotar³ te¿ do Marvola - dziadka Voldemorta. Tak samo zreszt± jak pier¶cieñ Slytherina. Medalion by³ noszony przez córkê Marvola, Meropê. Meropa zakocha³a siê w Jugolu Tomie Riddle'u.

Prawdopodobnie wtedy gdy jej ojciec i brat byli w Azkabanie, poda³a mu napój mi³osny i uciek³a z nim. Tam o¿eni³a siê i zasz³a w ci±¿e. Wtedy przesta³a mu podawaæ eliksir. My¶la³a ,¿e on z ni± zostanie ze wzglêdu na dziecko, albo ¿e zostanie bo on j± kocha i bez eliksiru. Lecz pomyli³a siê. Tom uciek³, a ona zosta³a sama. Medalion sprzeda³a u Burgina i Borkesa za marne grosze.
Ona zmar³a, a jej syn Tom Marvola Riddle zosta³ w sierociñcu. Potem ukoñczy³ Hogwart.

Tymczasem medalion wykupi³a Chefsiba Smith. Posiada³a ju¿ czarkê Hufflepuff. Szykowa³a siê na wizytê Toma Marvola Riddle'a. Chcia³a mu pokazaæ jej dwie najcenniejsze rzeczy. Voldemorta (Tom.M.R) zabi³ Chefsibê i zabra³ czarkê oraz medalion. Zmodyfikowa³ pamiêæ jej skrzatce Bujdce. Nastêpnie zabi³ swoich dziadków od strony ojca i swojego ojca. Byæ mo¿e w ten sposób medalion sta³ siê horkruksem. Medalion zabra³ do jaskini, w której by³ razem z dwojgiem dzieci, kiedy jeszcze by³ w sierociñcu. Ukry³ go tam i zabezpieczy³ potê¿nymi zaklêciami. Strzeg³y go m.in.: ukryte drzwi,którym trzeba by³o daæ krew, ¿ywe trupy(inferiusy, zombi) itp. Jednak mimo to jeden ze ¶miercio¿erców Regulus Black odkry³ tajemnicê Voldemorta i zdo³a³ go zabraæ oraz pod³o¿yæ podróbkê.

Dot±d wszystko jest w ksi±¿ce. Kolejna czê¶æ jest moja teori±. Wiêkszo¶æ osób uzna j± pewnie za absurdaln±, ale jak wiadomo Rowling lubi zaskakiwaæ!

Wzi±³ go do domu pod adresem Grimmauld Place 12. Chcia³ go zniszczyæ, lecz nie wiadomo czy mu siê to uda³o. Voldemorta kaza³ go zabiæ, choæ móg³ nie wiedzieæ ,¿e to w³a¶nie on zabra³ horkruksa i prawdopodobnie nie wiedzia³ ,bo go nie szuka³. Medalion przez 15 lat le¿a³ sobie spokojnie, a¿ do czasów kiedy sprz±tano w kwaterze g³ównej Zakonu Feniksa. Wyrzucono go do worka ze ¶mieciamir30;.
Nie wiadomo co siê potem z nim sta³o. Byæ mo¿e:
-Fred i George wziêli go ,bo im siê spodoba³, albo chcieli go otworzyæ, b±d¼ wykorzystaæ.
-worek ze ¶mieciami razem z medalionem wyrzucono, bo inaczej Stworek zabra³by z niego wiele pami±tek rodzinnych
-worek zniszczono, a razem z nim medalion


To s± moje sugestie. D³ugo szuka³em informacji na ten temat w ksi±¿kach HPiZF oraz HPiKP. Jest to mój pierwszy artyku³ wiêc proszê o wyrozumia³o¶æ.
Historia medalionu Slytherina
wigglesik 19/03/2007 11:22
Czytano 1724 razy
Liczba komentarzy - 54
Pawel_155 dnia 19/03/2007 11:29
z tego co mi wiadomo medalion slytherina byl zloty a tam ten medalion byl srebny i byl tam znak rodowy blckow wiec na pewno by zauwazyli gdyby tam byl znak slytherina i Dumbledora by to napewno zainteresowalo i by go chcial za wszelka cene zniszczyc
Dorian_Voldemort dnia 19/03/2007 11:39
mugolu nie jugolu
paulah88 dnia 19/03/2007 11:41
Tam o¿eni³a siê i zasz³a w ci±¿e. Wtedy przesta³a mu podawaæ eliksir. My¶la³a ,¿e on z ni± zostanie ze wzglêdu na dziecko, albo ¿e zostanie bo on j± kocha i bez eliksiru<---- jakies dziewna ta czesc. Kilka literowek a co do tresci to niezgadzam sie z Twoja teoria. Pirwsza czasc b. dobra, aczkolwiek nie wiadomo jeszcze czy R.A.B to Regulussmiley Twoja teoria jest beldna z powodow podanych przez mojego przedmowce oraz przez to, ze uwazam ze R.A.B poproatu zniszczyl Horkruks i nie bedzie juz wiecej powiklan w tej sprawie poza odkryciem inicja³owsmiley Daje W mimo wszystko bo kazdy moze miec swoje zdaniesmiley
dementor dnia 19/03/2007 12:44
Zgadzam siê z Paw³em.
Ariel Tsukino dnia 19/03/2007 13:16
Ale fajne chyba przeczytam 2 raz
wigglesik dnia 19/03/2007 14:28
Przyjêli mi ten artyku³ za 3 razem.... , lecz nic nie pisa³o o wygl±dzie medalionu! Uwa¿am ¿e skoro go siê nie da³o otworzyæ móg³ byæ zamkniêty potê¿nymi zaklêciami.... tak,tak... zainteresowa³em siê tym medalionem ju¿od 3 tygodni.... ci3esze siê ¿e artyku³ sie podoba
Ginny Potter dnia 19/03/2007 15:00
art dobry ale Pawe³ i Paulah maj± trochê racji ale ¿e to 1 art dam W
Magdalena dnia 19/03/2007 15:01
Dobry artyku³, popieram ka¿dego po trochu.
gimikis dnia 19/03/2007 15:17
Fajny artyku³, masz racjê z tymi przypuszczeniami, tylko czemu ci±gle piszesz: Voldemorta, zamiast Voldemort? Czy¿by by³(a) on(a) rodzaju ¿eñskiego? smileysmileysmiley
wigglesik dnia 19/03/2007 15:44
Wyt³umacze - najpierw napisa³em to w Wordzie. Mia³em znane s³owo Voldemorta bo najpierw napsia³em w bierniku i doda³em do s³ownika, a nastêpnie... ta g³upia autokorekta pozmienia³a mi ten tekst
Dumle-dore dnia 19/03/2007 16:19
wo gule to nie za grosze sprzeda³a medalion tylko za 10 galeonów a wiedz o tym ¿e Ron nie mia³ ani jednego. A i jeszcze jedno nie jugolu tylko mugolu. I nie ma nic nowego my¶la³em ¿e mnie zaskoczysz daje O
Cho Chang2 dnia 19/03/2007 16:34
Artyku³ eee.... byl juz podobny i napisa³as/es cos takiego:" Dot±d wszystko jest w ksi±¿ce. Kolejna czê¶æ jest moja teori±. Wiêkszo¶æ osób uzna j± pewnie za absurdaln±, ale jak wiadomo Rowling lubi zaskakiwaæ!"

Jak wszystko dotad bylo w ksiazce to po co ja przepisywac????
ags dnia 19/03/2007 16:40
po pierwsze to Borgin i Burkes a nie Burkin i Borkes, Mugol a nie Jugol, i mogl go zabrac tez Stworek ale ogolnie to art bardzo fajny
Pansy-z-Parkinsonem dnia 19/03/2007 17:12
naprawde fajny art..... Sama nie lubiê tej autokorekty. Raz jak piosa³am co¶ na polski zmieni³a mi co¶ i obni¿y³o mi to ocene!
Fleur007 dnia 19/03/2007 17:32
ART JEST FAJNY, ale jak napisala Cho Chang2 po co przepisywac ksiazke?
Pansy-z-Parkinsonem dnia 19/03/2007 17:35
Je¶li to ma byæ CA£A historia to niestety trzeba przepisaæ!
ladyAlex dnia 19/03/2007 17:45
Gdyby nie ta "w³asna teoria" da³abym W.
RAB to nie regulus black smiley
Zrozumcie wreszcie...
Tonia dnia 19/03/2007 18:43
ladyAlex- sk±d ta pewno¶æ. Na temat medalionu s³ysza³am wiele opowe¶ci- i wszystkie takie same. Wersja jeszcze jedna wigglesik- to Stworek zabra³ medalion...smiley
Ginny_Weasley12 dnia 19/03/2007 20:12
zgadzam sie z gimikis. ja tez to zauwazylam. voldi to ON, a nie ona. a tak poza tym to art jest siwetny nie mam zastrzezen, daje W.
malenstwoo dnia 19/03/2007 20:22
tez my¶la³am, ¿e medalion w domu syrisuza móg³ byæ tym zabranym przez R.A.B ale... nie mamy pewno¶c, ze R.A.B to Regulus...
Lord Voldemort 007 dnia 19/03/2007 20:22
Voldemort to przecie¿ ON.
Zona Valdzia dnia 19/03/2007 20:37
Faaajnie nawet ciekawe ale mnie nie zainteresowa³o....
Lavender_Martusia dnia 19/03/2007 21:52
Bardzo fajny art smiley daje W smiley p.s. do Dumle-dore: dla Rona mogloby byc to duzo ale jak na taki cenny przedmiot jak Medalion 10 galeonow to nic ... ;]
Dezerterka dnia 19/03/2007 22:06
eee. w ostateczno¶ci... Mo¿e byæ xD xP
Ariel Tsukino dnia 20/03/2007 10:34
Fajne chocia¿ ja nienawidzê Slytherinu
Chyba dam za to Z lub N przykro mi
Hermiona94 dnia 20/03/2007 12:06
Moim zdaniem to Regulus nie jest R.A.B.-em. Jest to kto¶ nam jeszcze nie znany. To tylko moje zdanie...
Anitka dnia 20/03/2007 13:44
Beznadziejnie.Wci±¿ powtarzasz wyrazy a twoja znajomo¶c s³ów dosiêga 0.Dajê N.
rafalek06 dnia 20/03/2007 14:05
jescze nie wiadomno czy RAB'em by³ Regulus Black!!ale tak to oceni³bym na Z al mi sie nie chce oceniacsmiley
goldynka dnia 20/03/2007 14:58
Jak sam napisa³es, to wszystko jest w ksi±¿ce.. wiêc dziwiê siê, ¿e to przyjeli, bo dla mnie to jest po prostu denne. Mo¿na to przeczytaæ w ksi±¿ce, co z pewno¶ci± ka¿dy uczyni³, wiêc nie widze powodów aby to przepisywaæ...
goldynka dnia 20/03/2007 14:59
I nie jest pewne, ¿e R.A.B to Regulus Black, choæ wszystko na to wskazuje.. Wiêc nie mo¿esz byæ tego pewien
Mila dnia 20/03/2007 17:45
Medalion, który by³ w jaskini to nie ten sam medalion, który mia³a Meropa na pocz±tku!!! To sa w ogóle dwa inne medaliony! A R.A.B to pewnie Black
MrozkaHeo dnia 20/03/2007 19:35
Raczej ma³o prawdopodobne.Ale kazdy ma swoje zdanie
monia_1529 dnia 20/03/2007 20:38
spoko art smiley tylko regulus black to R.B a ie R.A.B
ale mimo wszystko daje P
emilcia1994 dnia 20/03/2007 22:13
jest trochê literówek. Ale art. oceniam na zadowalaj±cy...
dziczek dnia 01/05/2007 15:13
kicha moge sie za³o¿yc ze R.A.B to napewno nie regulus Black przykro mi ale daje O
LunaLoveGood dnia 02/05/2007 21:54
monia_1529, Regulus Alphard Black = R.A.B. pasuje?
kajablack dnia 03/05/2007 10:35
wiesz co tez mi sie zdaje,ze ten medalion który by³w domu blacków to by³ w³±snie medalion Slytherina.Jest tylko jedna sprawa,dlaczego nikt nie rozpozna³ tego medaliony,przeciez musia³ miec weza a kazdy wie ze waz to znak Salazara...
konczordo hp dnia 23/06/2007 20:26
teoria chyba s³uszna zgadzam siê z ni± tak ogulnie art,. ciekawy spokosmileysmileysmiley
Harry652 dnia 20/07/2007 16:36
Pierwsza czesc to poprostu streszczenie ksiazki. przypuszczenia mi sie podobaja, ale pierwszy raz slysze zeby tym R.A.B byl Regulus Black... daje W
DamianSikora100 dnia 24/07/2007 19:30
janie czyta³em 7 czêsci bo nie umiem angielskiego i nie jestem pewny czy ten medalion to rzeczywiscie horkruks
EwuS dnia 21/08/2007 15:39
a Mi siê artyku³ podoba³. smiley Bardzo fajny. Teorie hm... teorie które w czê¶ci s± prawid³owe, a przynajmij jedno zakoñczenie tej¿e teorii smiley smiley wiêc gratulujê. wybaczam 'Voldemorta' rodz. ¿eñskiego bo faktycznie autokorekta p³ata czêsto figle. ;] zostawiam PO.
Figlarna dnia 21/08/2007 22:49
Nawet, nawet. Ciekawe i oryginalne ;-) P.
Fleur_Delacour000 dnia 19/10/2007 13:24
super art!! daje W
martynkaaa dnia 25/11/2007 21:01
Ciekawy art smiley
Harry652: z tego co wiem, to nie by³o wspomniane czy to w³a¶nie Regulus, ale fakt faktem, ¿e R.A.B mo¿e byæ Regulus Augustus Black. smiley
ElektraNatchios dnia 07/02/2008 23:40
pierwsza czê¶æ jest poprawna ;D po zabraniu wyrzuceniu medalionu, stworek go wzi±³ do siebie, lecz Mundgus go mu ukrad³, pó¼niej trafi³ w rêce Umbridge i Harry jej go wyrwa³ gdy by³a nieprzytomna.Zniszczy³ go Ron mieczem Gryffindora.
ElektraNatchios dnia 07/02/2008 23:41
pierwsza czê¶æ jest poprawna ;D po zabraniu wyrzuceniu medalionu, stworek go wzi±³ do siebie, lecz Mundgus go mu ukrad³, pó¼niej trafi³ w rêce Umbridge i Harry jej go wyrwa³ gdy by³a nieprzytomna.Zniszczy³ go Ron mieczem Gryffindora.
martin19969 dnia 09/02/2008 11:02
po pierwsze medalion by³ z³oty,beznadziejny art du¿o b³êdów widaæ ¿e nie przestudiowa³e¶ ksi±¿ki
Klaudia@Harry Potter dnia 16/02/2008 12:02
artyku³ taki sobie!smiley ale nie zgadzam siê z tob± co mog³o siê zdarzyæ z tym medalionem
palec dnia 22/06/2008 13:16
meropa zakocha³a sie w jugolu to mnie rozbawi³o a za artku³ daje PO
krysiaa2204 dnia 16/08/2008 16:20
heh Jugol rzeczywi¶cie super smiley no prawie prawie dobr± teoriê stworzy³e¶
Mopsik dnia 16/10/2008 18:47
Ca³± historia jest w 7 czê¶ci smiley Ale teoria ¶wietna smiley
pitol93 dnia 13/11/2008 21:12
Bardzo trafna teoria.
moniachang dnia 29/12/2008 17:54
Strasznie du¿o literówek p
jonny164 dnia 30/12/2008 00:24
fajne streszczenie... wybaczam b³edy gdy¿ artyku³ zosta³ napisany przed wydaniem "Insygnii ¶mierci"
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Wybitny Wybitny 48% [12 G³osów]
Powy¿ej oczekiwañ Powy¿ej oczekiwañ 16% [4 G³osów]
Zadowalaj±cy Zadowalaj±cy 24% [6 G³osów]
Nêdzny Nêdzny 4% [1 G³os]
Okropny Okropny 8% [2 G³osów]
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
08/01/2009 00:09
Dobra, chodz na nasze klimatyczne sb^^.

Claire
(Dark Vampire)
07/01/2009 23:53
Aga, nie wybacze, ze mi zwialas z chata, jak mnie 3 minuty nie bylo =.=

Sarahis
(Uczeñ Hogwartu)
07/01/2009 22:29
wlasnie:] jak nacisniesz szukaj po lewej stronie to Ci sie takie okienko pokazesmiley

Claire
(Dark Vampire)
07/01/2009 22:24
A tu niby tak nie robisz?^^

sheknowsit
(Mugol)
07/01/2009 22:23
chodzi mi o taka gdzie wpisujesz w okienko , a nie szukasz recznie- to strasznie zmudne jest jednak...

agatqa92
(Szef dzia³u)
07/01/2009 22:17
odsylam do 'szukaj' po lewej stronie ;p

Carbon
(Uczeñ Hogwartu)
07/01/2009 22:16
z lewej strony


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter