Horkruks - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Co s±dzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogê siê oderwaæ!

Spodziewa³em siê czego¶ lepszego, ale nie jest ¼le

Jeszcze siê nie zarejestrowa³em

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

karpacz pogoda dlugoterminowa

Horkruks

Horkruks - (org. Horekrux) pojêcie stworzone przez Joanne Kathleen Rowling na potrzeby serii Harry Potter. Oznacza obiekt przechowuj±cy fragment duszy czarodzieja, co daje mu czê¶ciow± nie¶miertelno¶æ: mo¿e on zostaæ zabity tylko wtedy, gdy zniszczone zostan± wszystkie kawa³ki duszy (horkruksy i on sam).

Horkruks to jeden z najbardziej czarnomagicznych przedmiotów powie¶ciowego ¶wiata czarodziejskiego. Utworzenie horkruksa mo¿liwe jest, kiedy jeden czarodziej u¶mierca drugiego, za pomoc± Zaklêcia Niewybaczalnego avada kedavra. Utworzywszy jeden horkruks, czarodziej mo¿e dzieliæ dalej swoj± duszê, tworz±c kolejne. Czarnoksiê¿nikiem który stworzy³ ich najwiêcej by³ Lord Voldemort. Dziêki nim unikn±³ ¶mierci po odbiciu zaklêcia, które mia³o zabiæ Harry'ego. Podejrzewa siê, ¿e stworzy³ ich a¿ sze¶æ, dziel±c swoj± duszê na siedem czê¶ci. Voldemort by³ jedynym, któremu siê to uda³o, gdy¿ innym czarnoksiê¿nikom udawa³o siê stworzyæ najwy¿ej jednego horkruksa (dziel±c duszê na dwie czê¶ci).
Horkruksy Lorda Voldemorta
dziennik Toma Marvolo Riddle'a (Lorda Voldemorta) r11; zniszczony przez Harry'ego Pottera,
pier¶cieñ Marvolo Gaunta r11; zniszczony przez Dumbledore'a,
medalion Slytherina r11; najprawdopodobniej zniszczony przez niejakiego R.A.B. r11; istnieje uzasadnione podejrzenie, i¿ inicja³y te nale¿± do Regulusa Blacka oraz ¿e medialion jest ukryty w domu Blacków[1], przy czym A oznacza albo Acrturus albo Alphard) oraz mo¿na przypuszczaæ, ¿e zosta³ on wyrzucony wraz innymi starociami, ni¿ej[2] napisane jest, ¿e przedmioty wrzucano do worka na ¶mieci. Mo¿liwe jednak, ¿e R.A.B.owi nie uda³o siê go zniszczyæ, mimo ¿e mia³ taki zamiar.
Przypuszczalnie równie¿:

czarka nale¿±ca do Hufflepuff,
w±¿ Nagini,
co¶, co nale¿a³o do Gryffindora lub Ravenclaw.
Zak³ada siê, ¿e Voldemort podzieli³ swoj± duszê na siedem czê¶ci. Isnieje du¿e prawdopodobieñstwo, i¿ sam Harry mo¿e byæ jednym z horkruksów (jego rodzice zostali zamordowani za pomoc± zaklêcia Avada kedavra, i Voldemort u¿y³ krwi Harrego by si ê odrodziæ Jednak ustalono, ¿e Harry nie jest Horkruksem, poniewa¿ Voldemort zakoñczy³ tworzenie wszystkich Horkruksów kilka lat po ukoñczeniu szko³y.

Prawdopodobne pochodzenie nazwy
Poniewa¿ nie ma oficjalnego (pochodz±cego od autorki lub wydawnictwa) wyja¶nienia nazwy, powsta³o wiele interpretacji i mo¿liwych t³umaczeñ.

Mugglenet (strona tworzona przez fanów) sugeruje po³±czenie "hors", od francuskiego s³owa "dehors": poza (w znaczeniu - na zewn±trz) i angielskiego "crux", co znaczy esencja, substancja, rdzeñ, istota (ale ma tak¿e wiele innych znaczeñ, równie¿ zwi±zanych z cierpieniem i bólem[3]. To t³umaczenie nawi±zuje do istoty horkruksu jako fragmentu duszy wyjêtego poza cia³o.

W ³aciñskim nazewnictwie gwiazdozbiorów znajduj± siê m.in. dwie gwiazdy: jedna o nazwie Crux, której nazwa t³umaczona jest jako Krzy¿ i druga o nazwie Horologium, w skrócie Hor, co t³umaczone jest jako Zegar. T³umaczenie ca³ego s³owa horkruks mo¿e oznaczaæ tyle, co zegar cierpienia.
Horkruks
Zajac 07/12/2006 23:06
Czytano 3557 razy
Liczba komentarzy - 33
Krico dnia 07/12/2006 23:07
Nie ma punktów, bo z Wikipedii ¶ci±gniête =)
Herma dnia 08/12/2006 12:17
Mo¿e i ¶ci±gniête ale ja uwa¿am,¿e punkty jakie¶ siê nale¿± choæby za sam± inwencje.Do Krico:Wybacz mi nie chcia³am Ciê krytykowaæ!
Krico dnia 08/12/2006 14:12
W sumie masz racjê, Herma.. Trzeba to te¿ jako¶ wynagrodziæ.

Krytykowaæ mo¿ecie do woli, bylyby ta krytyka by³a uzasadniona.. =) Pozdrawiam
agutka dnia 09/12/2006 08:57
Chyba jedyny art na tej stronie ktory jest dlugi...
E-Vaire dnia 09/12/2006 09:53
Zaraz! Co za trudno¶æ sobie skopiowaæ ca³y tekst i wkleiæ tutaj?! Ja nie dawa³abym za co¶ takiego punktów. Ja w ogóle bym usuwa³a artyku³y ¶ci±gniête!! PISZCIE SAMI ARTYKU³Y A NIE ¶CI±GACIE Z WIKIPEDII ;/
prawie_jak_Emma dnia 09/12/2006 18:05
nie zgadzam sie z agutk±
duzo jest dlugich artyko³ów
as ten fajny^fajny
nimfadoraxD dnia 10/12/2006 10:02
hym fajny artyku³! xD
jaki¶ wysi³ek by³! Wiêc punkty siê nale¿±!!!! smiley
Lord Voldemord III dnia 10/12/2006 16:42
pukntypare bym da³ przynamiej wiem co to teraz Horkruks bo czytam dopiero
Con Man dnia 10/12/2006 20:14
ekstra taki Horkurs smiley chcia³bym mieæ takiego smiley
hermiona--granger dnia 26/12/2006 21:00
fajny tekst o horkruksach ale ¶ci±gniêty ale licz± siê te¿ chêci
Cho Chang2 dnia 12/01/2007 14:33
Z encyklopedi czy nie, ale ok.
TomV dnia 15/01/2007 17:19
licz± siê chêci, hermiono--granger? To fajnie! Ja mam chêæ na 10000 pkt. O tak, mam naprawdê du¿e chêci na te punkty. Dostanê je smiley??? Niesmiley??? A dlaczego smiley? Przecie¿ licz± siê chêci...


smileysmileysmiley
Mila dnia 16/01/2007 22:00
no. tego jeszcze nie czyta³am. dobrze jest
Aniellica dnia 17/01/2007 11:34
niewiem jak kto¶ mo¿e podzieliæ swoj± dusz
Kamilmo dnia 05/02/2007 12:33
po co rozrywaæ dusze?????????????
Voldemort III dnia 15/02/2007 20:04
. Lepiej daæ siê zabiæ ni¿ cierpieæ katusze z powodu rozrywania duszy. Art jest prosto z Wikipedii, wiêc tego nie oceniê.
Slizgon dnia 17/02/2007 07:52
fajny art ale szkoda ze sciagniety jak ja sciagalem to mi nawet nie zaliczyli
kana dnia 25/02/2007 14:21
Hej!
Sorki ze sie wtronce ale kilka ¿eczy jest absurdalne w tym artykule np to ¿e horkruksa mo¿na stwo¿yc tylko jesli jeden czarnoksiê¿nkik zabije drugiegi zaklêciem avada kavedra. I w³a¶nie to mi siê nie zgadza gdzie by³o napisane ¿e musi byc to zaklêcie niewybaczalne?!
Po drugie Harry Potter napewno nie jest horkruksemi to powinno byæ dla wszystkich oczywiste wystarczy sobe przypomnieæ teks przepowiedni "jeden nie mo¿e ¿yæ gdy ¿yje drugi" czyli jesli harry by³ by horkruksem to znaczy³o by ze zaden z nich nie mo¿e ¿yæ a przynajmniej która¶ z czêsci duszy Voldka
Drugi argument to to ¿e raczej czarodziej który two¿y horkruksa wie co nim jest no nie ?
to poco chcia³by zabijaæ harrego podczas mistrzostw ¶wiata! krew mu by³a potrzebna nie ze wzgledu ze jest jego horkruksem tylko by z³amaæ ten car chroni±cy nietykalno¶c Harrego.
Trzecia sprawa to nie jest 7 horkruksów tylko 6 poniea¿ siudma czêsc duszy jest w ciele Voldka
I OSTATNIA ¯ECZ GDZIE JEST NAPISANE ¯E VOLDZIU SKONCZY£ TWORZENIE SWOICH HORKRUKSW PRZED NARODZENIEM Harrego??!
cieszyniak dnia 17/04/2007 07:43
nie zaciekawe.
kajablack dnia 03/05/2007 10:37
Fajnie tylko ze ten art mó³gby byc krótszy-przeciez opis horkruksa by³ o wiele ktrótszy w ksiazce!
DamianSikora100 dnia 20/07/2007 16:42
smileysmileysmileyW 6 czêci napisane jest ¿e jak Voldemort zaatakowa³ na Harry'ego to nie mia³ jeszcze 6 horkruksa.Daje N
martynkaaa dnia 25/11/2007 21:04
hm.. jakbym ju¿ to gdzie¶ czyta³a.. ;]
fajne ;p
Sirius_Black dnia 21/12/2007 19:58
kana jak przeczytasz 7 czê¶æ HP to zobaczysz ¿e Harry JEST horkruksemsmiley
Susan Thomas dnia 05/10/2008 15:55
Zgodze siê z moim przedmówc± Harry jest horkruksem (jego blizna to horkruks)
ron_my_love dnia 15/10/2008 22:44
oczywi¶cie, ¿e tak smiley
Best of Gryfon dnia 16/10/2008 17:28
a czemu z wikipedii??
Nimbus Dwa Tysiace dnia 17/10/2008 14:55
hmm artyku³ fajny ale jesli sci±gniêty z wikipedii to punktów bym nie dal
McLaggen dnia 11/05/2009 20:10
Co ? Harry nie jest horkruksem ;|
a co do artyku³u to bardzo fajny smiley
Harry James Potter@ dnia 08/07/2009 11:35
Fajny art ale sciagniety
Harry James Potter@ dnia 08/07/2009 11:36
a co do Harrego to on JEST horkruksem pisze w 7 czescismiley
Viva dnia 06/09/2009 10:19
ciekawe ale mija sie z prawd±....
Horkorusy to; Czarka, medalion, pier¶cieñ, dziennik, diadem, nagini i harry.
Ana_Black dnia 14/04/2010 19:00
Harry by³ NIE ZAMIERZONYM horkruksem Voldemorta, którego on sam zniszczy³, gdy ponownie, w Zakazanym Lesie, chcia³ zabiæ Harry'ego, bo wcze¶niej u¿y³ jego krwi by siê odrodziæ. Gdy Voldemort zabi³ rodziców Harry'ego, cz±stka duszy wylecia³a z Voldemorta, po tym jak próbowa³ zabiæ Harry'ego i wesz³a w jedyn± ¿yw± osobê w domu... czyli Harry'ego. R.A.B to rzeczywi¶cie Regulus Arcturus Black, ale on zgin±³ podmieniaj±c medalion na falsyfikat. Horkrus próbowa³ bezskutecznie zniszczyæ Stworek, zniszczy³ go dopiero Ron mieczem Gryffindora. Horkruksem by³ te¿ diadem nale¿±cy do Ravenclaw, zniszczony Szatañsk± Po¿og± rzucon± przez Crabbe'a. Za¶ czarka Hufflepuff zosta³a zniszona przez Rona i Hermionê k³em bazyliszka w Komnacie Tajemnic, a Nagini zosta³a ¶ciêta przez Neville'a mieczem Gryffindora. smiley
daniel190495 dnia 19/06/2010 20:42
Bardzo fajny artyku³... Trochê b³êdów i brak wielu istotnych faktów, ale ogólnie w artyku³ zosta³o w³o¿one du¿o pracy...=]
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:07
Mam mnostwo filmow na filmwebie zapisanych do ogladniecia, ale jakos nigdy nei moge zdecydowac sie ktory i konczy sie na tym ze zaczynam nowy serial XD

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:07
O wiem, ten film z Marilyn to Let's make love xd

querido
(Uczeñ czarodzieja)
25/05/2012 00:06
zapisalam.
przydadza sie na przyszlosc.

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:05
I niedawno ogladalam jeszcze fajny film z Marilyn, ale znow nie pamietam

querido
(Uczeñ czarodzieja)
25/05/2012 00:04
to ja lece. bo zaraz stwierdze, ze jest za pozno. :x

branoc i zdrowka zycze ; ]

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:04
O, Obywatel Kane

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:03
Owszem smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter