Intrygujące, istotne szczegóły... - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Intrygujące, istotne szczegóły...

Zastanawiając się nad tym na jaki temat mogłabym napisać artykuł pomyślałam, że warto byłoby zwrócić uwagę na pewne istotne, być może wcześniej nie zauważone szczegóły.

Pierwszym z nich jest śmierć Dumbledora, która była ciężkim ciosem dla fanów tej książki. Czytając artykuły innych użytkowników, zauważyłam, że wielu z was wierzy w następującą rzecz. Mianowicie, że Dumbledore żyje, ponieważ zaklęcie wycelowane w jego piersi, spowodowało odrzucenie go w powietrze, co przy jego użyciu się nie zdarza. Inni twierdzą, że Snape, celując w niego różdżką, wypowiedział zaklęcie niewerbalne mające chronić profesora Dumbledora przed śmiercią, a następnie rzucił Avada Kedavra, werbalne już zaklęcie. Lecz jak wiecie sami, na Zaklęcia Niewybaczalne nie ma przeciwzaklęć. Przez pewien czas zastanawiałam się nad faktem, iż gabinet Dumbledora (oprócz wielu ciekawych, niespotykanych przedmiotów) zawsze zdobiły portrety dawnych dyrektorów. Więc, jeśli zmarł on naprawdę, możliwe jest żeby również i jego ciało spoczywało w ramach obrazu?
Następnym spostrzeżeniem, o którym napiszę jest ogromne zaufanie, jakim Dumbledore obdarzył Snape'a. Jakie wydarzenie spowodowało, że nasz profesor nie przyjmował do wiadomości żadnych uwag oraz nieprzyjemnych komentarzy na temat Księcia Półkrwi? Dlaczego zawsze powtarzał, że ma bezgraniczne zaufanie do Snape'a? Próbując znaleźć odpowiedzi na te pytania, przyszła mi do głowy pewna myśl, której podobieństwo zauważyłam na pewnej stronie.

W świecie czarodziejów wszystko jest możliwe. Znajdują się tam fascynujące rośliny, dziwaczne stwory, pożyteczne zaklęcia, niespotykanie przedmioty. Istnieją również pewne zasady, których nieprzestrzeganie jest surowo karane (niekoniecznie przez samo prawo). W książce pojawia się tzw. Przysięga Wieczysta. Jej złamanie, niesie za sobą poważne konsekwencje. Dumbledore, doskonale wiedząc czym ona jest, mógł się nie obawiać jakiegoś "wyskoku" ze strony Snape'a, ponieważ... ten drugi złożył on mu taką przysięgę, po odłączeniu się od śmierciożerców! Ci, którzy wiedzą, czym grozi nieprzestrzeganie jej, mogą się zgodzić ze słusznością tej tezy. Nie piszę, że tylko ja na to wpadłam, ponieważ owej stronie znalazłam bardzo podobne stwierdzenie, ale umieszczę je tu, ponieważ może niektórzy z Was mają inne zdanie na ten temat.

Kolejnym przypuszczeniem, którym się z Wami podzielę będzie... Ginny, Harry i Voldemort!
Czytając Harrego Pottera i Komnatę Tajemnic, nigdy nie zastanawiałam się dlaczego dziennik Toma Riddle'a trafił akurat do kociołka Ginny. Jednak to się zmieniło. Z tego co wiemy, Lucjusz Malfoy, podrzucił jej ową książeczkę całkiem niespostrzeżenie, gdy wybuchło zamieszanie w Esach i Floresach. Jednak mnie ciekawi fakt, czemu akurat trafił on w ręce Ginny. Równie dobrze Lucjusz mógł podrzucić go innej osobie, a skutek byłby ten sam-w Hogwarcie rozegrałyby się te same straszliwe wydarzenia, które miały miejsce za czasów młodości Lorda Voldemorta. Poznajcie więc moje zdanie na ten temat. Według mnie ta, z początku skromna, niepozorna, dziewczynka jaką jest Ginny, a potem coraz doroślejsza i mądrzejsza, nie jest zwykłą czarownicą. Być może posiada ona jakieś nadzwyczajne moce, zdolności, których nie ma nawet Harry. Wiemy, że najpotężniejszą liczbą magiczną jest siedem. Nasza Ginny jest siódmym dzieckiem Weasley'ów, a jej matka-siódmą córką swoich rodziców! I może właśnie to tak zbliżyło ją i Harry'ego-oboje obdarzeni są magicznymi mocami, których nie posiadają inni. Zapewne pamietacie, w jaką rozpacz wpadał Harry (w VI tomie), gdy dowiadywał się, że Ginny po jakiejś małej sprzeczce ze swym chłopakiem, Deanem Thomasem, jednak z nim nie zerwała... Zastanawiałam się, co sprawiło, że Harremu aż tak na niej zależało. Być może właśnie to, o czym wspomniałam powyżej. Voldemort też mógł "wyczuwać" jej (przypuszczalnie) ogromne zdolności, więc to na nią spadła cała odpowiedzialność, jaką było ponowne otwarcie Komnaty Tajemnic.

A co Wy o tym sądzicie?
Intrygujące, istotne szczegóły...
Veela15 03/03/2007 20:00
Czytano 1872 razy
Liczba komentarzy - 46
Ginny_Weasley12 dnia 03/03/2007 21:02
dziwne to.
przecierz Dumbledore mówił na jednej z lekcji w VI tomie, że Lucjusz Malfoy dał Ginny ten dziennik, bo wtedy mógłby wyzucić Artura Weasleya z Ministerstwa Magii. Jeśli dobrze nie przeczytałaś VI tomu, to być może nie wiesz.
NIektóre twoje przypuszczenia ja sama napisałam w którymś komentarzu na temat śmierci Dumbla (np. ze jego portret wisi na ścianie gabinetu dyrektora). Wymieniłam tez wiele innych przypuszczen, które po prostu mówią same za siebie,iż Dumbledore naprawdę zginął, a my, czytelnicy za wszelka cenę chcemy znaleźć arument, że tak nie jest.
W arykule masz takie zdanie: ... "wyskoku ze strony Snape'a, ponieważ... ten drugi złożył on mu taką przysięgę...
co to znaczy: złozył on mu aką przysięgę?
Art jednym słowem jest beznadziejny, nie podoba mi się, ale nie dam ci najmiższej oceny. Dam ci N. smiley
Pawel_155 dnia 03/03/2007 21:02
Moim zdaniem Lucjusz chcial skropomitowac Artura Wesley dlatego jej podrzucil ten dzienik
malenstwoo dnia 03/03/2007 21:04
Spoko... Nie wiem, czy Dumbi żyje, ale na pewno odegra jeszcze jakąs ważną rolę smiley A co do Ginny... To wierzę, że ma szczególne zdolności... I dla mnie było jasne, że będzie z Harrym od 2 części smiley Tak z jakiegoś powodu musiało być smiley Fajne
paulah88 dnia 03/03/2007 21:13
hmm...rzeczywiscie art zawily! skad wiesz niby ze snape wlozyl mu przysiege? nie bylo o tym ksiazce wiec nie badz taka pewna! co do reszty to juz bylo. A co do ostatniego wg. mnie chodzilo o nienawisc Lucjusza do rodziny weasleyow a voldemort nie mial wplywu na lucjusza gdzie wrzuci dziennik a jeszcze na dodatek nie wiedzial nawet ze dziennik zostal zniszczony az do czasu odrodzenia sie! wiec znow Tewoja teoria legla w gruzach...Daje oczywiscie N za sam temat arta! za tresc rowniez tylko tyle sie nalezy..
paulah88 dnia 03/03/2007 21:14
zlozyl* sorry za pomylke... moje D sie odzywa..
Dezerterka dnia 03/03/2007 21:50
Jest dokładnie wytłu,maczone w książce dlaczego MAlfoy wrzucił ten dziennik - czyt. 6 część.
Herma Granger dnia 03/03/2007 21:56
oki art, chociaż jest troche niejasności
Authvrennil dnia 03/03/2007 22:01
paulah88 zgadzam sie z niom alkowicie-
``rzeczywiscie art zawily! skad wiesz niby ze snape wlozyl mu przysiege? nie bylo o tym ksiazce wiec nie badz taka pewna! co do reszty to juz bylo. A co do ostatniego wg. mnie chodzilo o nienawisc Lucjusza do rodziny weasleyow a voldemort nie mial wplywu na lucjusza gdzie wrzuci dziennik a jeszcze na dodatek nie wiedzial nawet ze dziennik zostal zniszczony az do czasu odrodzenia sie! wiec znow Tewoja teoria legla w gruzach...Daje oczywiscie N za sam temat arta! za tresc rowniez tylko tyle sie nalezy..,,
Peeves dnia 03/03/2007 22:16
nie podoba mi się i nie chodzi tu jedynie o błedy i styl, ale też o treść i tłumaczenie...
Gryfonka dnia 03/03/2007 22:23
Aaa może Voldi przewidział, że Harry się zwiąże z Ginny i kazał Lucjuszowi podrzucić ten pamiętnik właśnie jej. Był pewien, że nasz bohater bez zastanowienia ruszy za nia w głąb komnaty tajemnic! ;];];]
Haa jaka wena
ladyAlex dnia 03/03/2007 22:30
Hm... Myśle, że Dumbledore jednak naprawdę umarł. Jedyna osoba, której powrót jest możliwy to Syriusz Black, bo trafił do komnaty, której moc posiada Harry (tak w V tomie mowił DUmbledore). Zwyczajnie jednak chłopiec nad tą mocą nie panuje i nie jest jej świadom.

Ginny niewątpliwie jest bardzo dobrą czarownicą, może wybitną. Nie powiedziałabym jednak, czy szczególną jeśli chodzi o magiczną moc. Warto zauważyć, ze jest rudowłosa, jak Lily Evans, popularna jak Lily i wiele rzeczy może je ze sobą wiązać. Jednak Malfoy podrzucił dziennik Ginny dlatego, że jej rodzina była bliska Harremu. A gdyby podrzucił Ronowi ten na bank podzieliłby się wiadomościami z Potterem.
HARRY P0TTER dnia 04/03/2007 00:08
na moje ginny od zawsze pracowala dla voldemorta
wojob3 dnia 04/03/2007 08:13
dziwne teze ale jest w nich ziarenko prawdy na pewno
ginny-potter dnia 04/03/2007 08:29
Art troche trudny do zrozumieni troche sie w nim zgubiłam i nie za bardzo go rozumiem
misiekjpk dnia 04/03/2007 11:19
No to jest logiczne że Lucjusz chciał zaszkodzić Arturowi smiley nie czytałeś HPiKP?? a art trochę namieszany smiley
wiktor dnia 04/03/2007 11:28
no fajny arcik PO dam
fati166 dnia 04/03/2007 11:44
Art troche zagmatfany.Chyba to jasne,że Lucjusz nie lubił Artura więc chciał się na nim zemścić.Podrzucił dziennik najmłodszej i jedynej córce-Ginn.<Lucjusz nie nawidził Rodziny Artura za to,że oni utrzymują dobre kontakty z mugolami.>
Nuda dnia 04/03/2007 12:01
Nie chce mi sie myslec, ale art mi sie podoba.
Natalka184 dnia 04/03/2007 12:18
Malfoy podrzucił jej dziennik bo chciał przez to, żeby Artur miał kłopoty w ministerstwie, art troszkę zagmatwany, ale ciekawy ( z tą siódemką:smilewinkgrinsmiley i napewno nie zasługuje na tyle okropnych... Ludzie czy wy oceniacie tak nisko te arty tylko po to żeby zrobić komuś na złość? Co raz trudniej jest napisać godny uwagi art, więc doceńcie czyjąś pracę. Bo bardzo łatwo jest kogoś zkrytykować, ale napisać coś samemu już nie...
ksiezycowa dnia 04/03/2007 15:10
no własnie zgadzam sie z poprzednikami... A art mi sie nie podoba...
ginny92weasley dnia 04/03/2007 15:21
nooo może byc:/:/:/
kahlan8 dnia 04/03/2007 17:17
Taki sobie!smiley Troche taki na siłe!
Lunka dnia 04/03/2007 17:28
Średnio.
Anitka dnia 04/03/2007 18:29
Dzie tam!
LadyGray dnia 04/03/2007 20:14
Przecież jego portret WISI w gabinecie McGonnagall... (ehh no jak wy czytacie?!) A co do Ginny to nie wiem, ale nie za bardzo myślę, ze to ma sens...:/
jimenez dnia 04/03/2007 21:02
Haaaaa...

A mi się wydaje że gdzieś już to czytałem... Chociaż ostatnio mam takie wrażenie prawie przy każdym artykule. Może teoria jest ciekawa, ale nie Twoja... ^^

daję "WWO" (Wielkie Włochate O)
Dorian_Voldemort dnia 05/03/2007 08:41
a może Snape wcale nie składał Przysięgi Wieczystej Dumbledorowi. Przecież Dumbledore ufa ludziom którym nie zaufałby nikt.
dementor dnia 05/03/2007 12:57
nie za dobry
dementor dnia 05/03/2007 12:58
nie za dobry daję O
Irytek94 dnia 05/03/2007 14:30
Mi tam sie podoba smiley Daje do myślenia
Sabrina dnia 05/03/2007 14:56
Snape składał przysięgę wieczystą? hmm chyba coś mi umknęło... Ale to rzeczywiście jest prawdopodobne i logiczne smiley Mimo to zacytuję Dorian_Voldemort: "Przecież Dumbledore ufa ludziom którym nie zaufałby nikt." Może jednak rzeczywiście żadnej przysięgi nie bylo skoro J.K o tym nie wspomniała...
ags dnia 05/03/2007 15:14
ale skoro przysiągł to nie mógł złamać togo słowa i niestety Dumbledore musiał umrzećsmiley
z@bol1294 dnia 05/03/2007 15:35
to nielogiczne sam Dumbledore mówił, że Malfoy wlożył ten pamiętnik do kociołka Ginny bo chciał skompropitować Weasleya a nie iwem czy przysięga wieczysta wogóle była daje O
z@bol1294 dnia 05/03/2007 15:36
a jak nie przeczytałaś szóstej części dokładnie to nie wiesz...
Zajac dnia 05/03/2007 16:47
A wiecie co moim zdaniem wszyscy którzy źle ocenili ten art sa Z-A-Z-D-R-O-Ś-N-I bo oni sami nie mają pomysłu na coś senswoengo a jak już coś napiszą to jest to odrzucane. Arta bardzo dobry.
Dorcas_Black dnia 06/03/2007 10:55
widocznie tak musi byc rowling tak wymyslila i koniec krpoka ludzie to nie koniec swiata!!
Cho Chang2 dnia 09/03/2007 16:46
Moze być. Nawet ciekawe.
Bellatriks dnia 25/03/2007 22:32
Nie pamiętam gdzie pisało że Molly jest siódmą córkąsmiley
oświećcie mnie PLIS.
Moim zdaniem art nie najgorszysmiley
truskawka dnia 07/05/2007 20:20
noo takie sobie
LunaLoveGood dnia 07/05/2007 21:58
ludzie, owszem skompromitować Artura Weasleya, ale musiał go wrzucić Ginny? Przecież tam byli też inni Weasleyowie...
kajablack dnia 08/05/2007 15:17
a teraz moje spostrzezenie?Czy nie uważacie moi drodzy,zeRowling gdyby chciała wyjawić prawdziwa twaraz Snapea,to nie robiłaby tego na poczatku ksiazki,tak ,aby dla czytelnika było to oczywiste?Juz sam ten fakt pozwala mi swierdzic,ze Snape wcale nie musi byc po stronie Voldzia,chociaz zabił dyrektora Hogwartu.
kilstrit dnia 09/06/2007 20:39
Przysięga = prawda
Ginny = fałsz
Całość = Z
Filemona dnia 16/07/2007 21:58
nuda daję PO
edith123 dnia 25/08/2007 20:44
z tą przysięgą to może być prawda...... ale z
Ginny..... Lucjusz chciał żeby Artur Weasley został wyrzucony z ministerstwa..... nie wydaje mi się żeby ginny miała jakąś większą magiczną moc.....
Diana_Di dnia 11/10/2007 15:30
możliwe że masz rację choć co do GInny nie byłabym pewna. Daję P
Nalua dnia 14/11/2007 18:32
Voldemort nie dał tego dziennika Ginny tylko Lucjusz. Co więcej Voldemort nic o tym nie wiedział i z późniejszych tomów dosiadujemy się że bardzo go rozzłościł ten czyn Lucjusza.
A co do Ginny to pewnie odegra jakąś ważną rolę ale te twoje argumenty są dość cienkie...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 10% [2 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 20% [4 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 20% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 25% [5 Głosów]
Okropny Okropny 25% [5 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:51
To trzymaj sie, pa.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:48
aaaa smiley ja idem czytac ^^ jak mi sie uda oderwac to jutro wpadne i wymienie z toba rewelacje xd
a teraz zabieram sie za czytanie, branoc :*

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:47
Jakos za niedlugo. W drugim juz bodajze.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:45
nie moge sie doczekac ;d w ktorym rozdziale pojawia sie Edward?

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:44
3 czesc. Tam tak strasznie pociaga Edward, ze mmm... xD

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:43
to rozdzial czy ktoras czesc? ;d

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:42
E tam, pozniej nie jest dziecinnie. Ogolnie najbardziej lubie "Zacmienie".


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter