Czytam wszystkie arty na tej stronie i od dłuższego czasu myślę jaka może być treść mojego pierwszego artykułu. No i wymyśliłam.
Zastanawiam się po co Rowling napisał HP??? Nie chodzi mi o to, żebym go nie lubiła, uwielbiam, ale myślę sobie jaki miała w tym cel? Może chciała pokazać jak ważna jest fantazja i pozytywne myślenie w życiu, może po prostu naszło ja natchnienie i zabrała się do pisania książki, która potem okazała się bestsellerem, a może dlatego, że miała zły dzień i przygody dziecka, które samo żyje z początku jak piąte koło u wozu, a z czasem zaczyna przeżywać cudowne chwile w życiu podniosły ją na duchu? Dowiedziałam się, że podobno Jo wpadła na ten pomysł jadąc pociągiem. Może więc nudziło się jej i nie miała co robić? Nie mam pojęcia co ją zainspirowało, ale trzeba przyznać, że babka jest pomysłowa. Chociaż jestem pewna, że nie wymyśliła sama wszystkich magicznych stworzeń, przedmiotów, zjawisk, klątw, upiorów itd. No to skąd się wzięły? Czytałam, że od wielu setek lat wierzono w czary, głównie w średniowieczu, wymyślano i donoszono o licznych spotkaniach z czarodziejskimi stworzeniami, opowiadano o natrętnych zjawach, upiorach i duchach. No cóż, to wielce, choć nie do końca prawdopodobne, że magia nie istnieje i te wszystkie rzeczy zostały zmyślone (mam obsesję na punkcie historii magii).
Tak więc nadal nie wiemy, chociaż staraliśmy się ustalić dlaczego Jo napisała serię HP, a tak jej jestem za to wdzięczna!!! Zajmijmy się więc magią. Mam na myśli jej ogólne pochodzenie.
W książce piszą tak: ,,Słowo magia wywodzi się od nazwy najwyższych kapłanów starożytnej Persji, zwanych magami. (...) Magiczne praktyki przekazywane z pokolenia na pokolenie powstały w wielu rożnych cywilizacjach, jak choćby cywilizacji starożytnych Persów, Babilończyków, Egipcjan, Hebrajczyków, Greków, Rzymian. Zachodnia tradycja magiczna jaką znamy dzisiaj zawdzięcza wiele kontaktom przedstawicieli rożnych kultur."
To tyle z książki, a co ode mnie? Skoro magi istniała już w Babilonii i Persji to czemu nie może istnieć tu i teraz??? Ja tam wierzę w to, że czary istnieją i że ja potrafię czarować!!! O pochodzeniu magii są dość niejasne informacje, ale to nic. Magii w średniowieczu bano się panicznie. Zabijano każdego kogo nawet na najprostszej czynności domowej jak mycie zębów przyłapano i zdziwiono się czemu mycie ząbków odbywa sie w dość dziwaczny sposób. Na stosach spalono tysiące niewinnych ofiar tamtejszej głupiej sprawiedliwości!!!
Właściwie mój art nie wnosi nic nowego, jest trochę bez sensu i w ogóle jakiś taki. Ale wiemy, że czary istnieją od zawsze i tylko to chciałam w nim pokazać. Troszeczkę głupio zaczęłam, po co Jo pisała tą książkę to nie ma nic wspólnego z moim tematem, ale doszłam do wniosku, że ona też wierzy w czary...
Marigolddnia 26/08/2007 12:38 Dobry artykuł. WIdze , że szukałaś dodoatkowych inforacji.Mi się podoba, jest inetersujący i porusza nurtujące nas kwestie. Jest kilka błędów fraz. i int.Ale to nic, zdarza się, wszyscy je czasem popełniamy . Daję pow. oczekiwań
Monarchadnia 26/08/2007 12:44 Dlaczego napisała Harrego. Moim zdaniem to taki pomysł na książke składa sie w głowie i potem jak sie go przenosi na papier albo coś w tym stylu to sie go udoskonala. ona miała taką koncepcję to tak ja przedstawiła.
hermionekdnia 26/08/2007 13:08 Jak na pierwszy raz to całkiem nieźle.Daje PO na zachętęA co do magii tez w nia wierzę i wierzę, że jest ona obecna w życiu każdego z nas
hermiona zona ronadnia 26/08/2007 13:32 nudy na pudy a do tego ja tez nie wierze9choć wierzyłam)w czary
Zeldadnia 26/08/2007 13:36 A ja wierzę i nie mogę się doczekać momentu kiedy stanę się czarodziejką
fajny art
Motylek13dnia 26/08/2007 14:03 no więc tak...powstrzymajmy sie od komentarza
Jus-tynkadnia 26/08/2007 14:15 Hm... Czy wierzę w magię? OCZYWIŚCIE! Stasznie bym chciala chodzić do szkoły Magii i Czarodziejstwa (najlepiej) Hogwart.
Wiecie, co? Te słowniczki na końcu ksiązki "Harry Potter i..." to normalnie "mącą" mi w głowie. Myślę, ze to co czytam ISTNIEJĘ i ja jestm CZAROWNICĄ! Ten "Słowniczek" jest napisany takim językiem jakby było to WSZYSTKO PRAWDZIWE! I dalej jestem w tym przekonaniu, choć w małym stopniu... Ucze się tych wszytskich zaklęć i zwierząt, ale po co? Dla zabawy i satysfakcji...
Nawet to wszytsko zapsuje sobie w zeszycie! No cóż- zdziczalam? Nie... Jestem poprostu MANIACZKĄ!
Chociaż, trzeba zejść na ziemię i powiedziec sobie, że to mało prawdopodobne, ale marzyć można...
Daje P tak na zachęte! Strasznie zaskoczyła mnie Twoja samoocena: "...jest trochę bez sensu i w ogóle jakiś taki."- więcej WIARY w siebie!
Ana14dnia 26/08/2007 15:08 Gratuluję pomysłu na art. i w pełni cię popieram. A i jeszcze jedno. Więcej wiary w siebie.
Ginny_Potter_07dnia 26/08/2007 15:14 Bardzo fajny art. Daję W. A z tego co wiem to JKR napisał HP, bo miała natchnienie, wszystko jedno, błogosławić ja za to!!!
Levander0013dnia 26/08/2007 15:24 Magia istniała zawsze ale te wszystkie starozytne ludy myślały że np. piorun to jakiś czarodziejski znak a my dzis juz wiemy że to tylko wyładowanie elektryczne, ich pojęcie magi może się bardzo mylić z naszym
Też bym bardzo chciała być czarodziejką i uczęszczać do szkoły magi ale chociaż wiem że cos takiego nie istnieje to i tak w to wierzę
edytawollnikdnia 26/08/2007 15:48 Było by fajnie gdyby czary istniały ale ja w nie nie wierzę, nie wierzę też, że Rowling w nią wierzy
Ginny_xDdnia 26/08/2007 16:12 Masz rację,początek bez sensu,bo Ci którzy sie interesuja wiedza ze Rowling po prostu natchnęło. Ale i tytuł arta dobrałas zły bo gdybym wiedziała ze bedziesz pisała o tym ze magia istnieje w ogóle bym go nie czytała:/.
madzia_zaspadnia 26/08/2007 16:32 bardzo dobry artykuł
głębokie przemyślenia xD
W
Moniczka99dnia 26/08/2007 18:03 Całkiem fajny art tylko to na końcu trochę wnerwiająceP Daję P
Mafaldadnia 26/08/2007 18:22 Primo: Rowling jest kobietą
Secundo: Może i jestem jakaś tępa, ale przeczytałam twój art dwa razy i nic z niego nie wywnioskowałam.
Mogę dać jedynie naciągane Z.
xXHeRmIoNaXxdnia 26/08/2007 20:13 art nawet fajny
baaardzo bym chciała żeby fikcyjny świat HP stał się prawdziwy i chciałabym chodzić do Hogwartu itd
ale niestety wiem że nic takiego się nigdy nie stanie
za arta dam PO
Carola3000dnia 26/08/2007 20:39 Oglądałam takie program " Biografia pani Rowling" czy jakos tak Ona miała wtedy bodajże dwójkę dzieci.... i wychowywała je samotnie. Brakowało jej pieniędzy, była po prostu biedna, nie mogła sobie poradzić ze wszystkim i pragnęła wymyślić świat, gdzie nie będą ją dotykały kłopoty i problemy...no i wymyśliła świat magii Napisała pierwszą książkę, dała ją do przeczytania znajomemu, który powiedział by ją opublikowała. Kilku krytyków zaczęło się z niej śmiać i kpili że to badziew i nikt tego nie przeczyta. Znalazł się jednak wydawca, który uznał to za coś bardzo dobrego i zdecydował się wydać No i posypały się książki Art wporząsiu DajęP z małym -
Filemonadnia 26/08/2007 21:52 Świetny, art szczególnie jak na pierwszy. Mój pierwszy (i jedyny) art to, eh... Szkoda gadać
anitekdnia 26/08/2007 22:03 Fajny art ciekawy, chyba niektore wiadomosci zaczerpnęłaś z ksiazki ,,Mugole i Magia" daje p
Hermiona161dnia 26/08/2007 22:13 Zgadzam się z tym co napisałaś na początku (rozważania co "natchnęło" Jo) i na końcu- cytuję "jest trochę bez sensu i w ogóle jakiś taki"... a tak ogólnie to nie za bardzo mi się podoba...
plapladnia 27/08/2007 00:01 Jak na pierwszy artykół to całkiem nieźle sobie poradziłaś. Dałabym PO, ale moje oceny w ogóle nie wchodzą:-(.
A teraz do wszystkich, a szczególnie do: Jus-tynka. Ja też mam coś z tymi ocenami klikam po pare razy i i tak nie wchodzą:-(
Doradźcie
Kittydnia 27/08/2007 09:38 jak na pierwszy artykulik to niezły
ja bym takiegonie napisała... w sumie to przed chwilom skonczylam jeden pisac ale ... moj nie jest taki dobry jak twoj daje Ci Wybitny
OLCIAdnia 27/08/2007 10:16 fajny art podoba mi sie
kilstritdnia 27/08/2007 11:17 art ciekawy, widać, że sie starałaś i szukałaś informacji zasłużone W
ana23dnia 27/08/2007 11:57 jak to po co żeby zarbić pieniądze bo miała bardzo trudną sytuację finansowa
Ginny363dnia 27/08/2007 12:11 Ja też wierzę w czary ale nie takie. Chciałabym umieć czarować i w ogóle istnieć w takim świecie jak HP, ale jak tak se pomyślę to troszkę się kłóci z moja religią. No bo jeżeli Katolicy wyznają Jezusa no to gdzie tu miejsce na czary, aczkolwiek nie zgadzam się z głową Kościoła że Hp jest Książką Satanistyczną. Jak dla mnie jest the BEST!
nataliapopdnia 27/08/2007 12:15 ja wiem. jej curka powiedziała:
-Mamo czemu nie napiszesz o Harrym Potterze?
To był pierwszy powód do napisania tego bestsellera. Drugi powód jest taki, że na pszerwach w szkole lubiła wymyślać, opowiadać i czytać historyjki o odwarznych boaterah. To dwa głuwne powody dlaczego napisała ten wspaniały sławny na cały świad bestseller.
stifflerdnia 27/08/2007 13:46 poprostu miała wyobraźnie i chciala cos napisac.. nie tyle dla siebie co po to zeby to wciągnęło ludzi na maxa.. jak widać udało jej sie, a art... zastanawiam sie nad P. a W... chyba W skoro to jest twój pierwszy art. to pisz więcej bo moim zdaniem naprawde ci to wychodzi
_v_o_l_d_i_dnia 27/08/2007 13:48 Dobry artykuł . Jak widzę szukałaś nowych informacji . Daje Z .
crezy_nileczkadnia 27/08/2007 17:54 Hmm sama wierze czary i chciałabym umieć choć połowe z tego co HP umial.... A temat jest fajny!!
mumilkadnia 27/08/2007 18:26 Zajrzałam teraz do tego artykułu i nawet nie mając pojęcia, że to mój zaczełam go czytać. Dopiero po chwili się zorientowałam. Ale jestem zaskoczona, że tak dość dobrze przyjęto mój artykuł. Chyba rzeczywiście trzeba mi więcej wiary w siebie. Dodatkowe informacja zaczerpnełam z książki Księga Wiedzy Czarodziejskiej.
Z-2
P-6 - SUPER!!!!!!!!!1
W-6
limetkadnia 27/08/2007 19:01 Dobry artykuł postarałaś sie i kilka fajnych informacji wyszukałaś P
marami7dnia 27/08/2007 21:53 Art w porządku, widać,że chciałaś dobrze i się starałaś, choć w kółko pisałaś o tym samym.
kobieta Fredadnia 27/08/2007 22:45 bardzo dobry ciekawy art. wydaje mi sie ze rowling nie chodzilo o magii jako takiej ale o magii milosci. w koncu duzo jest w HP tekstow ze milosc jest najsilniejszym rodzajem magii
irsimlorsimdnia 27/08/2007 22:51 Gdzie znalazlas te informacje?Bardzo ciekawy myslalem ze JKR wymyslila takie zaklecia jak:Alohomora albo AvadaKedavra smiertelny cios albo Expecto...Ale jednak czekam na odp na PW
Lillyannednia 27/08/2007 23:39 Artykuł mi sie podoba duzo ciekawych informacji na pewno musiałas duzo się napracowac sam temat za bardzo mnie nie interesuje ale artykuł mi sie podoba daję PO
elisabethdnia 28/08/2007 14:20 też chce napisać mój pierwszy art, ale nie mam tematu .. heh . ;P
Ginny Potterdnia 28/08/2007 16:18 mi też się czasem zdarza rozmyślać dlaczego Jo napisała HP i doszłam do tego samego wniosku. Ona po prostu wierzy w magię. Daję PO bo jak na pierwszy artykuł wyszło ci całkiem ładnie i składnie.
Hipogryfdnia 28/08/2007 19:17 hehe ja tez wieze w magie ^^ o0zdrawiam
Asiula_HPdnia 28/08/2007 22:48 bardzo ciekawy artykuł i duzy plus za to, że zaczerpnęłas informacji z książki ode mnie W ;D
roy8dnia 28/08/2007 22:51 nie wiem czemu ale nie dodaje mojej oceny:/
harry potter 14dnia 29/08/2007 12:20 Fajny art też bym chciał żeby magia istniała daje po
dragon69dnia 29/08/2007 14:09 Magia stnieje tylko trzeba ją umieć znaleść! Daję za to PO
Hermiona93dnia 29/08/2007 18:57 Skąd pomysł na HP? Chciała sobie kobieta zarobić xPPP A ja słyszałam, że zaczęła pisać Harrego w kawiarni na skrawkach papieru po nieudanej rozmowie o prace czy coś takiego, ale jakoś nie za bardzo w te wersje wierze Fajny art
Gredzerdnia 29/08/2007 19:51 MOZe i to co ona pisze cos w tym jest!!!
mumilkadnia 30/08/2007 10:56 Magia miłosci dla JKR tez jest podobno bardzo ważna, gdzieś tak czytalam, ale nie pamiętam gdzie. Mimo to uwazam, ze nie chodzilo jej jedynie o to. A o tym pisaniu na skrawkach papieru to jest napisane na koncu HARRY POTTER I KAMIEŃ FILOZOFICZNY.
adiadnia 31/08/2007 21:38 M A G I A I S T N I E J E ! ! ! NIE JEST TO TYLKO WYMYŚLONA BAJKA - OCZYWISCIE NIE MOWIE O HOGWARCIE, HARYM I VOLDIM, BO TO RZECZYWIŚCIE JEST FANTAZJA AUTORKI. ALE M A G I A ISTNIEJE. TYLKO JEST CZYMŚ BARDZO BARDZO ZŁYM. I WIEM, ZE JESLI KTOŚ ZACZNIE SIE NIA OBSESYJNIE ZAJMOWAC 'UDAWAC' CZARY I CHCIEC, BY ONE BYLY NAPRAWDE MOZE TO DOPROWADZIC TO OKROPNYCH SKUTKÓW. BARDZO LUBIE KSIĄŻKĘ 'HP' I NIE MOGLAM ZROZUMIEC ZLYCH OPINII KOSCIOLA O NIEJ. PO WASZYCH OPINIACH WIDZE, DLACZEGO TO JEST ZŁE. NAJPIERW ZACZYNA SIE OD WYWOLYWANIA 'NA NIBY' DUCHÓW, A POTEM... MOZNA SOBIE NAPRAWDE ZNISZCZYC ZYCIE. WIEM CO MOWIE, UWIERZCIE!!!
CZEKAM NA WASZE OPINIE
Adelaidisdnia 01/09/2007 14:02 Ja chyba wiem, skąd brała pomysły. Sama napisałam książkę (fantasy, of course) typu mixer Władcy Pierścieni, Opowieści z Narnii i trochę Sapkowskiego, ale tak do końca to to moje coś do niczego nie jest podobne... W każdym razie, fabuły się nie "wymyśla". Na pomysł się wpada, na bohaterów się wpada, ich po prostu nagle się zauważa. Myślę, że Rowling też wpadła nagle na Harrego. Może zobaczyła go, jak szedł w pociągu Ja swoją główną bohaterkę kształtowałam przez lata, ale prawie wszyscy inni błysnęli mi po prostu; a ja zapamiętałam ich i spisałam kłębiące się w mojej głowie sytuacje. Bo wszystko zaczyna się od bohaterów (przynajmniej w moim przypadku).
Artykuł OK, rzeczywiście parę błędów, ale one są ZUPEŁNIE NIEWAŻNE. Ważne to, że ma ciekawy temat, przedstawiony w równie ciekawy sposób. Daję PO. (Wybitnego nie daję nigdy - na wybitny zasługuje tylko Rowling)
areczek38dnia 01/09/2007 21:00 Nie wiem czy wiesz, ale J.K.Rowling to dziewczyna... Czytasz uważnie wszystkie artykuły? Napewno? Jeśli tak to powinnaś to wiedzieć. Jak dla mnie, nie zasługujesz na dobrą oceną, więc myślę, że O to coś w sam raz.
Srebrnaadnia 02/09/2007 11:56 Ciekawe, też mam małą manię... np. znam wszystkie zaklęcia Od wskaż mi po Avada, zaznaczam sobie w książce opisy dziwnych zwierząt ( najbardziej podobały mi się smoki i bazyliszek ) wiem, że magia nie istnieje, ale pomarzyć można
hermiona_granger6dnia 02/09/2007 16:27 no ok mi sie podoba...........daje Z
Michikodnia 03/09/2007 14:39 Ano, coś ja natchnęło, lub poprostu ot tak to napisała, ale chwała jej za to ^^
majuneczka77dnia 03/09/2007 17:24 Ble, ble, ble, ble..nanana..? Szkoda, że nie wymyśliłaś czegoś innego. Bo to co napisałaś jest tak oczywiste jak to że jutro jest wtorek..Pzd. daje O.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter