J.K. Rowling kontra Kościół Katolicki - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

J.K. Rowling kontra Kościół Katolicki

Gdy kardynał Joseph Ratzinger został wybrany na papieża, powiedział, że Harry Potter jest niezbyt odpowiednią książką dla dzieci, a pisarka jest pod wpływem Szatana. Wcześniej były akcje jak w średniowieczu, z tym że nie palono ludzi, a jedynie gadżety związane z Harrym, czyli książki, piórniki, itp. Uznano, że jest to książka o charakterze satanistycznym. Tylko gdzie są dowody na to, że pani Rowling należy do sekty?

Pierwszym argumentem na jej rzekome sekciarstwo miało być to, że Harry jest podobny do Szatana. A w czym? Ano w tym, że nie ma rodziców... Obrońcy Harry'ego ten argument uznali za mało istotny, gdyż wiele dzieci na świecie jest sierotami.

Kolejny argument przedstawiony przez Kościół dotyczy wszechobecnej w książce magii. Jeżeli fanatycy religijni, u nas znani bardziej jako moherowe berety palą na stosach Harry'ego, to ja proszę spalić: Królewnę Śnieżkę, bo cudownie odżyła-magia jak nic, Kopciuszka, bo ma za Matkę Chrzestną wróżkę, która jej WYCZAROWAŁA strój na bal i karetę z dyni-też magia. Jeszcze proszę spalić Śpiącą Królewnę. Tak na zdrowy rozum, to kto śpi przez sto lat, nie zmienia swojego wieku, a później żyje sobie spokojnie z księciem? Na koniec proszę Shreka spalić. Też roi się od magii. Gadający osioł, Wróżka Chrzestna, Gadające Świnie, gadające ciasteczko, i wreszcie Fiona zmieniająca się co noc w paskudnego ogra... Takie rzeczy nie dzieją się normalnie...
Kiedyś na lekcji religii, którą prowadził mój kolega, broniłam Harry'ego i pani Rowling. Zapytałam się do jakiej sekty należy. Odpowiedź brzmiała: New Age. Jest to groźna sekta, jednak czy J.K należy do niej? Takie oskarżenia moja katechetka wytoczyła kiedyś w stronę największego show-mana III i IV RP, Michała Wiśniewskiego. Lider Ich Troje ma ciało pokryte w jakiejś części tatuażami i jest zakolczykowany. To świadczyło o tym że należy do sekty. Teraz posądzana jest jego żona, Ania. Tylko dlatego, że wystąpiła z Kościoła Katolickiego i żyje wg Biblii.

Ostatnio doszłam do wniosku, że Kościół Katolicki uznaje wyznawców innych religii za pogan (łagodna wersja) lub za członków sekt (wersja hard). Prosze, zanim ogłosicie światu informację że taka a taka osoba jest członkiem sekty, sprawdźcie informatorów. A właśnie... Ciekawe skąd wiedzą, że JK jest członkiem New Age?

*** Pisząc ten artykuł nie miałam na celu urażenia kogokolwiek, a zwłaszcza wyznawców Kościoła Katolickiego.
J.K. Rowling kontra Kościół Katolicki
metallinka 08/08/2007 00:56
Czytano 3812 razy
Liczba komentarzy - 119
kobieta Freda dnia 08/08/2007 08:29
Taaa... Rowling w sekcie... ciekawesmiley chyba smerfy moje ulubione też trzeba spalić. I czerwonego kapturka. Bo tam wilk gada, w dodatku przejawia skłonności do transseksualizmu ( przebiera się w babci ciuchy). przykłady można mnozyc w nieskonczoność...
Monarcha dnia 08/08/2007 09:31
pięknie przedstawiłaś tutaj argumenty broniące Rowling. Ja jestem chrześcijaninem ale ja nie oskarżam nikogo o przynależność do innych religii. książka to książka. normalna fikcja i tyle. jak komuś sie nie podoba niech jej nie czyta a że jest o niej głośno znaczy że jest ona bardzo popularna i osoby które jej nie uznają są że tak powiem inne
Courage dnia 08/08/2007 10:20
Prawdą jest każde słowo, ale ja nie rozumiem czy kościół nie może zrozumieć że to fikcja literacka? Każdy z nas ma Swój umysł, i wie dobrze że świat Harry'ego istnieje tylko na kartach książki... Jo pod wpływem szatana? Przecież to kochająca matka i żona! Nie chcę urazić tutaj nikogo... Ale warto by się nad tym zastanowić.
natiq dnia 08/08/2007 10:27
zastanawia mnie, dlaczego wszyscy, któzy oskarżają JKR i HP o satanizm, nie rozumieją, że to jest fikcja literacka. ja zaczęłam czytać hp w wieku 10 lat. i cały czas, bez względu na to, co się działo w książce, zdawałam sobie sprawę, ze to nie dzieje się na prawdę.

bardzo podobało mi się stwierdzenie: fanatycy religijni, u nas znani bardziej jako moherowe berety xD
i podobały mi sie argumenty odnośnie palenia Kopciuszka i Śpiącej Królewny ;p

tylko z tym najwięszym showmanem III i IV RP... ale to rzecz gustu ;pp
daję P
-James- -Potter- dnia 08/08/2007 10:43
Ta nieźle Jakby J.K. należała do jakiejś sekty to ktoś na pewno by to wcześniej zauważył.Ale AR i tak mi się podobał daje W.smiley
fanka_Pottera dnia 08/08/2007 10:49
Zgadzam się z Tobą.To jest czysta głupota ale nie wiem skąd uzyskałaś te informacje bo ja czytałam ze oficjalne stanowisko Watykanu nie jest przeciw HP,wręcz głosi ono iż te ksiązki mają pozytywny wpływ i pomagają odróżniać dobro od zła.
tasia dnia 08/08/2007 10:58
ja jestem swiadkiem jehowym a z mojego punktu widzewnia joseph przesadza .kazdy jest innego wyznania muzeumanie wierza w allaha i raczej nie uwazaja ksiazki za cos co mmoze skrzywdzic ichreligie
oliwkaxdd dnia 08/08/2007 11:06
yyy ;/ juz kiedyś zakonnice chodził z książkami HP i wrzucały do ogniska mówiąc: "albo Harry Potter albo Bóg" ja nie widzę powodu,dla którego te rzeczy mają się wyklaczać. taa Alicja (z Krainy CZARÓW) też zapewne nalaeży do jakiejś starej sekty... taa nie ma bata ;/ a najlepsze w tym wszystkim jest to,ze wiekszosc z tych osob co wypowiadaja sie o Harrym nawet nie czytała książek...
olenka@g dnia 08/08/2007 11:10
Kompletnie zwariowali z tą sektą przecież nie mają dowodów ja tam chronię Pottera w każdej sytuacji szczególnie przed moimi starymi ...smiley smiley smiley
Luna-pomyluna dnia 08/08/2007 11:16
u mnie w klasie to wiele osób nie wierzy w Boga i ja tez ale zy to powod żeby juz oskarżać mnie że należę do jakiejś sekty...jestem normalna nastolatka tylko nie wierze w Boga i już...juz bardziej uwierze w magie...czy wtedy bede należała do jakiejś sekty ?? NIE!!!to jest poprostu obłęd...to jest śmieszne...może najpierw wszyscy duchowni przeczytaja wszystkie książki a potem niech coś znajda o szatanie...tam kompletnienic nie ma...nie wiem co oni maja do Pottera ale ich chyba całkeim poje****
Jus-tynka dnia 08/08/2007 11:31
Ech, nie mają się do czego przyczepić!
Mi tam rodzice pozwalają czytać HP... Nawet lubią słuchac o jego przygodach...
Ale z tymi SEKTAMI to KOMPLETNE PRZESADZAJĄ!!!! Niech się zapytaja J.K. rowling, a nie gadają gupoty...
Harry podobny do Szatana? Hahahahaha - super żatr se wymyślili xD xD
Nie ma rodziców- a tylko SZATNI nie maja rodziców? Są wypadki, choroby...
Niech Ci ludzie co tak oskarżają niech pomyslą najpierw trochę pomysleć... Warto, bo inaczej się głupoty plecie jak nie wiem co!
Jestem wierząca, ale nie znaczy to, że po czytaniu HP przejdę do jakieś SEKTY czy Bóg wie czego! Oni są delikatnie ująć obłąkani i mają jakieś lęki... Ech... ;/
Ar na W smiley
Kristel dnia 08/08/2007 12:14
Oj tak, oni to nie wiedzą co to znaczy FIKCJA LITERACKA A poza tym, Harry' ego przecież matka urodziła, a jego rodzice zmarli. A poza tym myślę, że gdyby żył JPIIsmileysmileysmiley, to by tak nie powiedział. On się wszystkim interesował i nie wyszydzał zainteresowań młodzieży... Nie lubię tego Ratzingera Kto się ze mną zgadza???
JuLLLieTTa dnia 08/08/2007 12:15
ja jestem wierzaca ale to nei znaczy ze nei moge czytac HP no bez przesady;p
dominika108 dnia 08/08/2007 13:00
Co oni maja do Pottera? GPrzecież serzy pozytywne wartosci, nie? a oni się czepiają;?
kilstrit dnia 08/08/2007 13:21
Jetsem katolikiem, ale zgadzam sie, że Mohery przesadzają...
Hardodziob dnia 08/08/2007 13:27
Tak samo było z Kod leonarada da vinci
Przeczytałem te ksiazle i stwierdziłem że nie ma w nim nic złe ale i tak kościół się wściekał to co my mamy czytać bilie i encykliki*

*nie twierdze ze to złe ksiażki ale przeciez swiat nie może kończyc się tylko na tym
lewys7 dnia 08/08/2007 13:52
No to ja palę wszystkie moje książki w domu...
A swoją drogą to we "Wladcy pierścieni" czy w "Opowieściach z Narnii" też pełno magi a nasz ksiądz, który jest wielkim przeciwnikiem HP to mówi, że są to ładne książki...
paniczna dnia 08/08/2007 14:06
Masz rację. To jest śmieszne, oskarżać kogoś o to że należy do sekty, bo napisał książkę o magii. Kościół zaczyna sam siebie ośmieszać. No błagam, JKR opętana przez Szatana? Brak słów.
Woodmanka dnia 08/08/2007 14:25
Ja też jestem katoliczką, ale to, co oni chrzanią to po prostu kupa bzdur... Czy według nich wszystkie sieroty są pod wpływem szatana? Może od razu spalą sierocińce??!! A co do magii... Bądżmy szczerzy: jeżeli usuwano by każdy film, książkę itd, w którym jest chciażby odrobina magii, to dzieci nie miałyby co oglądać... Aha i jeszcze jedno... Nie mam zaufania do Ratzingera, za to miałam ogromne do Jana Pawła II. A jemu książi o Harrym Potterze bardzo się podobały.
Kristel dnia 08/08/2007 15:54
A, ja też jeszcze dodam, że oczywiście jestem katoliczką, no ale cóż, nie mam tak ograniczonego umysłu... No właśnie Woodmanka myślisz tak, jak ja (patrz. kilka kom. wyżej). A w ogóle to wielką zaletą książek o HP, jest to, że pokazuje siłę przyjaźnismileysmileysmiley Dla mnie jest to ważne
luussiaa17 dnia 08/08/2007 16:01
ja mysle ze robia za duzo szumu wokol tych ksiazek... a to tylko dlatego ze HP jest za bardzo popularny... poprostu szkoda slow na takich baranow... jesli chca sie wypowiadac na temat 'czy HP mozna czytac czy nie' to najpierw niech sami dokladnie go przeczytaja wtedy napewno zmienia zdanie o tej ksiazce...
KatieBell dnia 08/08/2007 16:33
Ja należę do dość religijnej rodziny ale u mnie każdy rozumie że książka to zupełnie co innego niż Bóg i nie można tego porównywać. Czy książka=Bóg???? Zaraz będą sie czepiać niektórych fajnych lektur jak "Kubuś Puchatek" , "chłopcy z placu broni" lub " o psie który jeździł koleją"
A KIJ IM W OKO smileysmileysmileysmileysmiley
ewella dnia 08/08/2007 16:38
też jestem katoliczką, ale chyba komus pomylił sie świat z bajką. Bo przeciez HP jest książką z dziedziny fantasy nie książką obyczajową
najaranalala dnia 08/08/2007 17:05
chyba ktoś całkiem upadł na głowe żeby takie bzdury rozpowiadać HP to przecież książka o tematyce fantasy, a nie jakis poradnik "jak dostać sie do sekty" czy cos w tym stylu. oburzajace!
metallinka dnia 08/08/2007 17:08
ale niestety niektórzy tak myślą. Spytajcie się swoich katechetów na pierwszej lekcji religii co sądzą o tej książce... mi zakonnica raz powiedziała że jestem opętana bo przeczytałam tą książkę. Autorka.
Fawkess dnia 08/08/2007 17:19
zgadzam sie w 100%... denerwuje mien takie cos... "ta ksiazka jest zla... sprowadza na zla strone". kiedys gdy przynioslem do szkoly harryego pottera (bodajze czare ognia) to moja katechetka gdy wyciagnelem ja z plecaka (by wyjac podrecznik i zeszyt) zabrala mi ja, wstawila nagane za rozpowszechnianie tresci satanistycznych i oddala dopiero moim rodzicom na wywiadowce...
lukasyno dnia 08/08/2007 17:30
jestem katolikiem ale w żadnym wypadku mnie nie uraziłaś, sam mam - teraz jak już trochę dorosłem i zacząłem postrzegać rzeczy inaczej - wiele zastrzeżeń do tej wiary, i nie chodzi mi tylko o tego biednego harry'ego

PS: fawkess do jakiej ty szkoły chodzisz?... ze takie rzeczy sie wyprawiają
krol_13 dnia 08/08/2007 17:31
nie wiem zupełnie czemu czepiają się Pottera szczególnie katecheci przecież to książka jak inna, tyle że odciągnęła miliony dzieciaków na całym świecie od TV, komputerów i konsol, a wątpie czy któraś z wymienionych w arcie książek to uczyniła daje W
HPfanka dnia 08/08/2007 18:30
dobry artykuł ;]
calkowicie sie z toba zgadzam
podoba mi sie
daje W oczywiscie
marti-tina dnia 08/08/2007 18:35
o matko, znowu jakieś wonty... Odczepcie się od Pottera, to tylko książka!!! Wyznaję katolizm, ale z jakiego powodu ludzie czepiają się zwykłej książki i zawartej w niej fikcji literackiej, a w szczególności dlaczego posądzają J. Rowling o satanizm???
Lily K dnia 08/08/2007 18:37
Jestem katoliczkąale napewno nie czuję się urażona. Ostatnio zauwarzyłam wiele nieścisłości odnośnie mojej wiary. Już nie wierzę w ślepo we wszystko czego nauczają księża.
xXHeRmIoNaXx dnia 08/08/2007 18:56
A ja niestety zostałam ochrzczona bo tak zadecydowali moi rodzice wybierając za mnie wiarę ale nie wierzę w Boga... Osobiście wkurza mnie takie głupie podejście kościoła do książek o Harrym Potterze czy Kodu Leonarda da Vinci. Jak widać kościół nie rozumie co to jest FIKCJA i bardzo mi sie to nie podoba!!!
olek23 dnia 08/08/2007 19:47
temat godny uwagi - mój dziewięcioletni brat zaczął czytać hp, jednak po kilku dniach zrezygnował tylko dlatego, że w szkole na lekcji religii ksiądz zakazał im to czytać... no załamały mi się ręce to jest czysta głupota coś w stylu "teletubiś"
Zzzzz dnia 08/08/2007 20:04
ehhh.... nie bede komentowac bo wszystko zostalo juz powiedziane powyzej ;] daje W
maxime dnia 08/08/2007 20:57
No Gumisie tez pójdą na stos. Długo jeszcze można wymieniac. Przynajmniej nam teletubisie zostaną (he he) a nie przepraszam, przecież Thinki-Whinki ma czerwoną torebkę. Ależ ci ludzie mają myślenie. po prostu absurdalne!
metallinka dnia 08/08/2007 21:08
No tak... "Rozpowszechnianie treści satanistycznych". Ale powiem Wam Kochani szczerze, że nie spodziewałam się że tak będziecie bronic JK. Wręcz myślałam, że mnie i mój artykuł zmieszacie z błotem. xXHeRmIoNaXx napisała że niestety została ochrzczona. Lily K że nie wierzy już ślepo w to, czego nauczaja księża. Lukasyno ma wiele zastrzeżeń do Naszej wiary. Niestety, ale moim zdaniem niektórzy księża przyczynili się do tego, że ludzie zaczynają wątpić w Boga. Np taki papa Rydzyk. Księża niejako ślubują życie w skromności, ale od kiedy Merdcedes klasy S jest samochodem "Skromnym"? Niestety przykłady można mnożyć. Jeszcze od siebie dodam, że skoro od września będziemy musieli chodzić na religię, bo się do średniej będzie wliczała, możemy śmiało powiedzieć, że jest to sprzeczne z konstytucją, że ktoś nam narzuca wyznanie. Dziękuję za przeczytanie mojego artykułu. Pozdrawiam, Pani Autorka smiley
Magda Granger dnia 08/08/2007 21:15
Tak wszystkie dzieci sieroty są szatanami.
Już widz ę panią Rowling jak wznosi jakieś bzdurne modłu do swojego pana i władcy szatana.
Jak wysnuwają takie wnioski to niech lepiej sami jej się zapytają.
A mówią że w HP duzo ludi umiera iginie i to jest drastyczne ięc wobec tego powinni zakazać Czerwonego Kapturka bo wilk ZJADA BABCIĘ!!!
sam-wiesz-kto dnia 08/08/2007 21:32
przecież Harry Potter to tylko książka i każdy wie że nie istnieje coś takiego jak magia.jak skończyłam czytać HP to nie wstąpiłam do żadnej sekty i dalej jestem katoliczką.a tak w ogóle to w wielu książkach występują czary a nawet w Biblii(no bo jak wytłumaczyć zamienienie wody w wino lub przywrócenie do życia zmarłego??).
magda99 dnia 09/08/2007 00:00
he he fajnie to napisałaś spodobało mi się smiley spalić shreka i całą resztę wszystko co wiąże się z czarami nie rozumiem dlaczego Kościół czepia się właśnie do książek Rowling. Przecież są ksiażki w których aż roi się od zła.. Do tego niech się przyczepią!
metallinka dnia 09/08/2007 00:40
Sam-Wiesz-Ktosiu, właśnie jest problem tego typu że nie wszyscy chyba zdają sobie sprawę że istnieje magia... i tu jest problem. Powiem tak: jeżeli komuś sprawia przyjemność nazywanie fanów HP satanistami, niech to robi. Może ta osoba (anty-fan) ma kompleksy i chce je w ten sposób wyleczyć? Ale zacytuję pewną wokalistkę, Anię W. "Proszę uważać na posiadane zwierzęta. Słyszałam że w tej grupie jedzą koty" smileysmileysmiley Pozdrawiamsmiley
Evan_Rosier dnia 09/08/2007 09:56
to okropne... pomyśleć, że palą tomy HP...
wawrzus19 dnia 09/08/2007 10:52
Co oni sobie myślą??? Zamiast palić mogliby rozbać biednym dzieciom. Np. z domów dziecka, albo do innych instytucji.
Habibi dnia 09/08/2007 13:06
Świetnie napisane!bardzo mi sie podoba.po cholere kościół sie wtrąca w nie swoje sprawy.niech sie zajmie swoimi moherkami
Pomylunaa dnia 09/08/2007 15:09
Buhaha, w takim razie muminki pwinnyny być też zakazane. xD to tak samo jak katechetka mojej siostry wmawiała dzieciom na lekcjach, że Owsiak jest satanistą bo wymyślił hasło "róbta co chceta" ale, że zorganizował WOŚP i ratuje miliony dzieci to już nie zauważyła.
Okej, to spalmy jeszcze "Władce Pierścieni" bo tam też roi się od magii. Kościół czepia się szczegółow, uwzięli się na HP a jakby nie patrzeć to połowa naszych lektur powinna wylądować także na stosie np. Dziady.
Fajnie że ktoś poruszył ten temat daję W smiley
lisiczka92 dnia 09/08/2007 19:28
mozna by takbez koncza, w wiekszosci powiesci jest cos niezwyklego i magicznego- a to ze harry potter przy tymest swietna ksiazka...no cozsmiley
Asiula_HP dnia 09/08/2007 22:14
taa... szkoda słuchać tych mocherów... po co tracić niepotrzebnie nerwy??!!
Jo w sekcie... taaa... już o tym gdzieś słyszałam...może my wszyscy mimowolnie, tylko dlatego, ze czytamy HP, też nalezymy do sekty??? ciekawe...

dam Wsmiley
matrix dnia 09/08/2007 22:27
to jeśli tak mówisz to też trzeba spalic x-man
paulina1994 dnia 09/08/2007 23:45
Nieh ten facet daje sobie na wtrzymanie bo j.k.rowling to ona do sekty a on do satańizmu.................................................smiley
paulina1994 dnia 09/08/2007 23:51
diabły są z nami
Ala dnia 10/08/2007 09:21
nie sądzę że osoby co przeczytały HP są przeciwko
Ala dnia 10/08/2007 09:22
daję W
OLCIA dnia 10/08/2007 09:50
ok
honda dnia 10/08/2007 11:15
ja mam na szczęście też normalnych rodziców co do Harrego nie mają absolunie nic.... ale to co twierdzi Kościół jest dla mnie poprostu bez sensu....
RonWaesley dnia 10/08/2007 12:30
Rowling w sekcie o nie cóż za dziwne spekulacie
paranormal dnia 10/08/2007 18:22
mama mojej koleżanki zabroniła jej czytać HP bo stwierdziła że to podręcznik do czarnej magii napisany przez szatana;D Smiechu warte
Hermiona000 dnia 10/08/2007 22:22
czemu wszyscy uwzieli sia na Harrego???
Rowling w sekcie????? To jest chore..... po prostu tak głupie ze mnie ma po co komętowac.
I co to ze Harry ie ma rodziców to jest podobny do diabła???? a ile dzieci w Polsce czy na świecia nia ma rodziców i co kazdy jest podobny do diabła?????
poco sia na niego uwzieli przeciaz i tak na świecie jest juz dozo wajen i innych skandali.
wogle nie potrzebny cały ten komętarz.
kto przeczytał Harrego Pottera wie ze to co mówią to głupota....
blanche001 dnia 11/08/2007 10:43
ja to bym najchętniej Benedykta na stosie spaliła
mając do wyboru hp czy kościół wybieram harrego pottera moim skromnym zdaniem kościół naprawdę niema się czego czepiać i zgadzam się z Hermioną000 Rowling w sekcie ... to jakiś apsurt
Levander0013 dnia 11/08/2007 15:09
artykuł zgodny z prawdą !!!! nie wiem co oni widzą złego w Harrym??? popierają Narnie a tam też Aslan cudownie odżywa i w ogóle zwierzęta gadją
PS Jan Paweł II był za Harym nie mogli przejąć jego zdania???????????????????????????????
metallinka dnia 11/08/2007 16:14
Nie. Oni nie chcieli kontynuować Jego nauki...
chrapak_kretorogi dnia 11/08/2007 16:27
ah ah ah... ja mam na ten temat swoje zdanie, ktoro jest podobne do Waszego tzn. Harry to FIKCJA a jesli znajda sie ludzie na tyle glupi ze w to wierza to oni sie powinni leczyc a nie leczyc innych z potteromaniactwa... jednak czesc zdan o tym ze "Kościół jest beznadziejnyy" itp. tez uwazam za idiotyzm, bo ten "kościół" o którym mowicie jest stworzony z ludzi i księży, którzy to sobie ubzdurali, ale są księża i ludzie mądrzy, którzy nic nie maja przeciw Potterowi a nawet go wspierają. My wierzymy w Boga, a nie w ludzi! Bóg nic nie mowił o tym ze "Harry jest niedozwolony". Może się tylko tak zdawać, bo ludzie przeinaczają sobie słowa Boga, aby wyrazić swoje racje.
To by było na tyle. Mam nadzieję, że wszyscy którzy przeczytają ten komentarz są na tyle dojrzali, że zrozumieją o co w nim chodzi
fanka_potter_love dnia 11/08/2007 16:35
świetny art, ja też się zasatannawiałam dlaczego niby zabraniają czytacc pttera. A przecież nie ma gorszych książek?? A Kod Leonarda da Vinci, czy może Anioły i Demony?? no po prostu tragedia!!! no, powiedziałabym coś jeszcze...
DamianSikora100 dnia 11/08/2007 18:07
chyba trzeba jeszcze spalić Kubusia Puchatka.Są o wiele gorsze książki od HP a o nich nic kościół nie mówi.A Rowling w sektcie?Chyba wymysł żeby ją przedstawić w złym świetle
harusioman dnia 11/08/2007 18:47
razem z dzieckiem od 7 lat czytamy harusia bo tak go nazwaliśmy synuś na harusiu nauczył się czytac wieczorem zamiast bajki był HPsmileysmiley teraz czyta sam całe tomy i zdaje mi relacje co nowego słychac chętnie pojechałby na obóz iluzji i magii nie przeszkadzało to w tym ze poszedł do pierwszej komunii nadal chodzi do kościoła czy nie można trochę pomażyc o świecie magii mama harusiomana smiley
metallinka dnia 11/08/2007 23:23
Właśnie. Chrapak Krętorogi ma rację. Kościół sam w sobie naprawdę nie jest zły. Ale niektórzy księża przyczynili się w okropnie dużym stopniu do tego że ludzie tak odbierają nauki Kościoła i sam Kościół... Wielu z nas, fanów HP nalezy do Kościoła, co niedzielę chodzimy na mszę... A czy po przeczytaniu HP coś się zmieniło? Na pewno nie. Niewiele osób wierzy w magię. Ja nie wierzę, ale przyznam że HP zrobił na mnie ogromne wrażenie. O tym, dlaczego ludzie czytają Pottera napisałam w art. "Fenomen Pottera". Nie wiem czy pamiętacie co było z Pokemonami. Że niby gdzieś tam jakieś dziecko się zabiło bo go bulbazaur prześladował. No ludzie... Ręce opadają totalnie... A to, jak kto Harry'ego odbiera, zależy tylko od tej osoby, no... Całkiem miła dyskusja nam się tutaj zrobiła smiley Pozdrawiam smiley
Ginny363 dnia 12/08/2007 12:53
Jeżeli chcecie spalić HP to ja sie z Tobą zgadzam aby spalić także to co wymieniłaś i nawet Eragona, opowieści z narni, artemisa Fowla i inne takie!
roy8 dnia 12/08/2007 14:00
jestem wierzacy ale to co kosciol mowi o Harrym to sa kompletne bzdury, masz racje co do tych wszystkich kopciuszkow etcsmiley
karlos18 dnia 12/08/2007 14:42
Zgadzam się z innymi. Tak samo jest nasiąknięte magią powieści Rowling jak wielu innych autorów np. Tolkien, Paoloni etc
mbolek dnia 12/08/2007 15:11
zgadzam sie z tobą, Alicja w krainie czarow tez chyba niedlugo pojdzie na stos, to chyba sprawa magii i agresywnych rycerzy z kart;p
Lilo dnia 12/08/2007 18:39
Bracia grimm na stos ! Ach ta zazdrość oni po prostu są zazdrośni o sukces JKR i tyle .
To niech zniszczą też "kamienie na szaniec " bo tam też jest śmiezć! Oni ( naty-fani i nie którzy z kościoła ) widza w HP tylko to co chcą zobaczyć a nie to co jest !


Arytkół bardzo fajny daję W
auror14 dnia 12/08/2007 19:54
Oni są zbyt tępi, żeby docenić jakie wartości są przedstawione w tej książce. Poza tym zżera ich zwykła zazdrość, że młody człowiek woli czytać Harry'ego Pottera niż Pismo Święte. Może jakby potrafili odpowiadać na zadawane pytania i dyskutować z mlodzieżą, to może ktoś by ich słuchał. A tak pozostaje tylko wydalić z kraju członków LPR-u, zamknąć Radio Maryja i poczekać, aż mohery wymrą. Wtedy będzie spokójsmiley A tak na serio to nie warto się nimi przejmować.
Artykuł fajny, daję W
RainHunter dnia 12/08/2007 20:00
Kościół katolicki... właścwie nie inaczej - Księża i większość person ważniejszych w hierarchi kościoła bo nie mówie tu o ogóle bo sam jestem częścią tego kościoła - do rzeczy; właśnie takimi akcjami jak potepanie i palenie książek czy co tam było ugruntowuje mnie w tym że ludzie nie posuwają sie na przód tylko trwaja w mrokach średniowiecza... ;/ niestety
Hermiona161 dnia 12/08/2007 22:08
Już to pisałam i napisze po raz kolejny osoby, które często krytykują Harrego Pottera nawet nie przeczytały książki...
Flegma dnia 13/08/2007 11:19
No cóż... Ten temat poruszany był już wiele, wiele razy, ale w 100% zgadzam się z opinią, że Kościół nie ma się już czego czepiać. A co do Śpiącej Królewny, Królewny Śnieżki & company, to nie czepiają się ich dlatego, że nie mówią one o "naszych" czasach ani o tym, że wśród nas mogą żyć czarodzieje (chodzi mi o podział świata na Mugoli i czarodziejów). Każdy wie, że to bajki i nie porównuje ich do rzeczywistości. Jednak Harry Potter to zupełnie inna historia. Chyba każdy młody fan HP czekał w wieku 11 lat na list z Hogwartu i każdy przed sięgnięciem po pilota próbuje użyć Accio pilot! xD. Można powiedzieć, że ta książka delikatnie zmienia światopogląd, ale czy tak naprawdę wierzymy w magię? Wybaczcie, ale jeśli nawet uważam, że zobczyłam ponuraka i krzyczę na cała ulicę, że zaraz umrę, to tak naprawdę są to tylko żarty i nikt nie traktuję tego poważnie. I proszę jakiegoś księdza o wskazanie mi osoby, która po wpływem HP stała się satanistą, bo niestety ja jeszcze żadnego nie spotkałam. Najwyraźniej jestem ślepym ignorantem...

Dobra, już skończyłam, bo muszę pójść poczcić szatana i złożyć ofiarę z własnej babci.
Adiós amigos!

Aha, a za art dostaniejsz ode mnie P, bo ten temat był często poruszany, ale Ty wyraziłaś wyjątkowo ładnie i szatańsko xD.
hemcia dnia 13/08/2007 12:36
ktoś zawsze ma jakieś wąty...hehesmiley
janusz21k dnia 13/08/2007 12:53
dobrze gadasz ja tak też uważam i sądzę że HP nie jest niczym złym i że JK nie na należy do żadnej sekty
asiamove dnia 13/08/2007 12:53
smileyJa jestem chrześcijanką i nie okkarżam Rowling i to nie sprawiedliwe że ją tak osązają przecież nie pisze nic złego. Ja nie widze w tych ksiązkach nic złego Jan Paweł 2 tolerował młodzież
keat1905 dnia 13/08/2007 15:07
Bardzo mi sie spodobał pierwszy komentarz pod artykułem. Taaak a JK satanistką, Nigdy nie słyszeli o fikcji literackiej, niedouki jedne. smiley
Nimfadora Lupin dnia 13/08/2007 16:15
Naprawdę bardzo mi przykro słyszeć jak Kościół jest nastawiony na popularność tak wspaniałej książki. Co za idioci
Mateusz199 dnia 13/08/2007 16:50
u mnie w kosciele (oczywiscie katolickim) normalnie sobie rozmawiamy o Harrym Potterze. Na obozie koscielnym też sobie o nim rozmawialismy(z kolegami,którzy są ministrantami,ja równierz).U mnie w szkole nikt tego nie krytykuje,nawet katechetka,a szczególnie zacheca nauczucielka jezyka polskieg,bo mówi że jest dobrze napisana,ciekawa i że warto przeczytac ta książke.I nie zamierzam przestawac jej czytać.
A ja też słyszałem że ostateczna decyzją watykany jest ,że to książka uczaca dzieci dobra od zła.Daję W.
martunia23 dnia 13/08/2007 17:16
no niespodziewłam się zeby Koscioł katolicki tak potępiał,ale czy nie było mowy o pokojowym współpracowaniu religi ich pokojowe nastawienia i jednośc,przykro mi ze to powiem,ale CZY ONI SĄ ZAZDROŚNI,Że harry Potter jest bardziej popularny od BIblii?Ale awrto zauważyć,ze podejmuj bardzo ważne tematy,a magia i te rzeczy to tylko tło,ja tam się niedopatrzyłam żądnych szatańskich motywów,przecież nie ma nadspodziewanie wielkiego hamstwa czy nie pokazuje jakieś religi w złym świetle nie wysmiewa się zniej, to do J.K.Rowling nie podobne,napisła to bo miała natchenienie i dobrze opracowała świat magii,ze jest magia to szatanska ksiązka,nie rozumiem tego,naprawde.
Nonfukus dnia 13/08/2007 18:56
Idiotyzm!Idiotyzm! Nie zdziwił bym się gdyby Benek 16 i reszta religijnych popaprańców czytrała Pottera gdzieś w tajemnicy przed wszystkimi!
fred12 dnia 14/08/2007 00:36
Ludzie, Wy sie zastanówcie co piszecie (oczywiście nie mówię o wszystkich)! Też lubię HP (przeczytałem wszystkie 7 części), ale czy trzeba zaraz cały Kościół na czele z papieżem zrównywać z błotem tylko dlatego, że mam inne zdanie od Waszego? Przecież każdy ma prawo do wyrażania swojej opinii, papież również. Tak wracając do wypowiedzi martunia23, to zastanów sie jeszcze raz, która książka ma największy nakład w historii, bo nie wydaje mi się, że jest to HP tylko właśnie Biblia (ciekawe, czy ją aby czytałaś). Dziękuję za uwagę.
pekaes86 dnia 14/08/2007 00:36
Zgadzam sie z wypowiedzia Freda12 smiley Ludzie dajcie spokoj z tym co mowicie na temat Kosciola. Ja jestem wierzaca i lubie HP i jakos umiem polaczyc te 2 rzeczy. Przeciez kazdy ma swoje zdanie i nikt nie zabrania Wam czytac HP, wiec w sumie o co Wam chodzi?! Skoro i tak nie zamierzacie słuchac Kosciola, ktory rzekomo Waszym zdaniem jest "przeciwny" HP, to nie musicie o Nim źle mówić. Moim zdaniem Papiez ma prawo wyrazic własną opinie, tylko ze Wy sami szukacie szumu wokół tego. A ci, którzy uważaja zwolennikow HP za "satanistow" to ich sprawa. My mozemy tylko machnac reka i załowac ich, ze omija ich taka fajan lekturka smiley ale serio- nie musicie tak krytykowac Kosciola, bo On z nim nie ma nic wspolnego.
rafalek1993 dnia 14/08/2007 20:54
zgadzam sie z tobasmiley
Ron Weasley16 dnia 14/08/2007 21:19
Super. Naprawdę szałowy artykuł. Bardzo interesujące.
damcio7i dnia 15/08/2007 12:05
a może kosciół nie umie się pogodzic że dzieci wiecej czytają harry;ego niz chodzodo do koscioła i zazdroszczą i dlatgo pisza teki świństwa o jkr
leon1502 dnia 15/08/2007 13:01
ja chodzę do kościoła ale nie przeszkadza mi tworczośc JKR
najaranalala dnia 15/08/2007 17:04
dlaczego właściwie kościół przyczepił sie akurat do Harre'go Potter'a? przeciez isynieje tyle innych ksiazek typu fantasy!!! dajmy na to "Władca Pierścieni" Tolkiena. denerwuja mnie teksty typu "Harry Potter to zła książka...nie należy jej czytać" A ja ją czytam i jeszcze nie stałąm sie satanistka i nie zamiezam przystepowac do zadnych sekt!
kilstrit dnia 15/08/2007 20:03
Nie porównujmy LOTR do HP, w książce rzeczywiście Voldemort występuje jako Szatan, no i wystarczy popatrzeć na maski Śmierciożerców... Wielu katolikom (w tym mnie) nie przeszkadza twórczość JKR, ale musimy pogodzić się z tym, że wielu będzie dalej krytykowało Pottera. Trudno się na przykład dziwić rodzicom, których dzieci zatruły się sporządzanymi przez siebie "eliksirami" po lekturze HP. O ile dobrze pamietam, bo gdy wyszedł HP byłem jeszcze mały, cała krytyka wzięła się właśnie z serii nieszczęść, przypomne choćby dwóch małych Rosjan, którzy o mało co nie zginęli po wypiciu "magicznej mikstury" albo Chińczyka i Japończyka którzy zabili się skacząc z miotłą z wierzowca. Potter nie jest niewinny, ALE krytykujący powinni spojrzec na najważniejsze przesłanie płynące z książki: miłość to najpotężniejsza magia, a przeciez to stanowi podstawę życia kazdego chrześcijanina - przykazanie miłości. Radio maryja (to ono głównie krytykuje) powinno przeczytać HP zanim znowu wyda jakąs audycję...
Ginny_Potter_07 dnia 15/08/2007 20:22
Daję W, a co do kościoła to to co oni mówią mam gdzieś. Zajęliby się czymś pożytecznym... Za takie gadanie ludzie mogą się tylko odwrócić od kościoła! Chyba, że ktoś po przeczytaniu tego arta zamierza SPALIĆ HARRY'EGO POTTERA i nie czytać nigdy więcej?
ILU JEST TUTAJ TAKICH???!!! Proszę o odpowiedź.
LenQa13 dnia 15/08/2007 20:36
Taaa kosciol osmiesza sie takimi gadkami ;/ niech sie lepiej zajmie zakazanymi ksiegami ktore przechowuje w Watykanie ;/ przypomina mi to czepianie sie przez nasze wladze Teletubbies i tych innych bajek :/ ŻENADA!!! Daje W bo fajny art ;p
Luna94 dnia 15/08/2007 20:56
Świetny Art! Jak mnie wkurzają takie osoby! Masz racje można spalić większość (jeśli nie wszystkie) bajki, baśnie i pozostać tylko w ,,realnym" świecie i chodzić do kościoła co tydzień i gorliwie na kolanach klękać przed ołtarzem recytując z pamięci Litanie! Potem do domu, gdzie już wieczorem przez godzinkę czy dwie po sterczeć na kolanach błagając Boga by nie sprowadził powodzi bo o 10 min mniej byłam w kościele bo zemdlałam z nudów! smileyDaję Wsmiley
katrix dnia 16/08/2007 13:05
jestem katoliczką... czytam Pottera i nie widzę w nim nic złego... w Potterze tak jak w innych tego typu książkach toczy się walka dobra ze złem... no i nie zawsze jest pięknie i różowo... a dzieci, które potem chcą praktykować magię... tu winą obarczam rodziców, którzy nie nauczyli odróżniać świata realnego od fikcji literackiej... smiley chociaż w mojej wyobraźni świat Harry'ego jest realny... ale tylko i wyłącznie w mojej wyobraźni smileysmileysmiley
Lord Mariusz dnia 16/08/2007 13:32
Oni się przyczepją do wszystkiego, harry potter jest na topie to muszą sie do niego przyczepić, taaaaa ,,Pisarka pod jest pod wpływem szatana" he he taaaa na pewno, że jest w sekcie, takie głupoty że gorszych nie można było wymyślić. Tu chodzi że Harry Potter jest książką o magii a kosciół tego nie uznaje
Michiko dnia 16/08/2007 17:23
Ke ?
Bez urazy, ale tym FfIeeLkiMm KattOliKoooMMm odbija -.-
Ja jestem ateistką. O. A p. Rowling i Shatan ? OMG xDD
z@bol1294 dnia 16/08/2007 20:55
Ojoj!! Rowling w sekcie to ja chyba spalę na stosie moje książki HP!! Nie no ja nic nie mam do nikogo ale chyba trochę przesadzają?? To tylko książka, ale zapoznać się z opinią innych ludz też jest fajnie smileysmileysmileysmiley
fred12 dnia 18/08/2007 09:57
Jest tylko jeden problem. Wy tu robicie większy atak na Kościół niż Kościół na Harry'ego Pottera. Zastanówcie się zanim jeszcze coś napiszecie i dopiero potem napiszcie coś sensownego!
Lord Mariusz dnia 18/08/2007 10:45
ale to kosciół ma coś do książki HP i do autorki że niby jest w sekcie, zgadza się robi wielki szum wokoło tego ale moim zdaniem po to by książka ta stała sięczymś złym, czymś co kościół zabrania, ile razy się zdarzało że zabraniali tego czy tamtego i nie poskutkowało, fani tej książki byli i będą i to że pisane są jakieśgłupoty na temat samej autorki nic nie da
jasiuk dnia 18/08/2007 11:17
Ja myśle J.K.R. nie jest w sekcie , a zresztą trudno w to uwierzyć.To kościół sie przyczepił do takich rzeczy że np. trzeba spalić H.P.I myśle że tak o prawie każdej bajce można powiedziec jak np Tabaluga czy Kot w Butach.Harry Potter jest w porządku i nie wiem po co sie przyczepiać. smileysmileysmileysmiley
metallinka dnia 18/08/2007 12:40
fred12: nikt tutaj kościoła nie atakuje. Ludzie wyrażaja zdanie na temat artykułu. A że wielu ludzi widzi co sie z Kościołem dzieje... To już inna para kaloszy.
Luna Lovegood 07 dnia 18/08/2007 15:30
U nas w parafii nikt nie atakuje Harrego. A nie rozumiem dlaczego ktos to moze robic, no bo, racja zakuwając w kajdany Pottera robimy to samo z innymi bajkami. No i nikt w to nie wierzy! Chyba nikt zdrowy na umysle nie zapozna 6-latka z 7 tomem
Hermiona12 dnia 18/08/2007 22:24
No moja katechetka też nie atakuje Harrego.A ja lubię moja katechetka, bo nie jest jak zwykła katechetka która gada cały czas o religi ale tez o innych tematach.Ubiera się fajnie i modnie.I wogle jest fajnasmiley
fred12 dnia 19/08/2007 12:40
Ja mam w rodzinie katechetkę i ostatnio byłem z nią na Harrym Potterze. Też jej się podobał. Matallinka nie potwierdzam Twojego zdania, że nikt tu Kościoła nie atakuje. Artykuł jest spoko, tez tak myślę, ale niektóre komentarze są po prostu nieodpowiednie i kłamliwe. smiley
marami7 dnia 19/08/2007 14:08
Oklepany temat, już o tym było pisane około miliona razy,wiesz?
Figlarna dnia 20/08/2007 00:10
Świetny artykuł na świetny temat. Osobiście nie rozumiem, dlaczego Kościół Katolicki obrał sobie za obiekt takiej krytyki właśnie Harry'ego Pottera. Jest wiele książek fantastycznych, wiele książek w których magia odgrywa główną rolę, wiele książek które treścią podobne są do Harry'ego, a jednak to właśnie tej książce 'poświęcono tyle uwagi'. Bo co ? Bo kościół uznał Harry'ego za konkurenta ? Zamiast chodzić do kościoła, to dzieci czytają książki. Zamiast wrzucać na tacę i płacić na ofiarę, to dzieci kupują filmy i gadżety. Bo co ? Bo pani Rowling zbija fortunę, kiedy księżom wciąż jest mało pieniędzy. Jak zwykle.
To samo tyczy się polityki i wielce chwalebnej doradczyni Giertycha. Też pięknie skrytykowała książkę. Bo co ? Bo jest za sławny. !! Już dawno żadna literatura nie zrobila takiej furory. !! A politycy krytykują, kościół krytykuje... bo chcą przy okazji zwrócić na siebie uwagę.
Narcyza Malfoy10 dnia 20/08/2007 11:05
Ja też jestem katoliczką.Moi rodzice kuzyni praktycznie prawie cała rodzina nie ma nic przeciwko H.P.Jednak moja babcia uważa że nie powinno się czytać Harry`ego potter`a.Nie wiem czy się z nia zgadfzać czy nie
agronna dnia 20/08/2007 13:05
to w takim razie trzeba wszystkich bohaterów lub prawie wszystkich bohaterow spalic na stsie smiley ja taml ubie Harrego i basta...
Vanila2 dnia 21/08/2007 13:50
No nie to po prostu oburzające i niedorzeczne . Ja też piszę książkę (o potworach i magii) jestem katoliczką.
edytawollnik dnia 21/08/2007 17:56
Rowling z pewnością nie jest w sekcie. Ona poprostu pisze tylko fantastyczne książki, które my kochamy
Potteros dnia 21/08/2007 21:11
fajny art
kosciol gada bez sensu jak tak to połowa bajek jest do d..y (do niczego)smileysmiley
metallinka dnia 22/08/2007 11:44
Fred12: tak, niektóre komentarze są troszkę nie na miejscu. Ja osobiście nie chciałam namieszać Wam w głowach na temat Kościoła. Nie uważam Kościoła jako instytucji za coś złego, bo Kościół zły nie jest. Kościół tworzymy my, i księża. Niestety, sam widzisz co się u nas dzieje: Papa Rydzyk i jego Moherowa Armia... Koszmar... Pozdrów tą katechetkę z Twojej rodziny smiley
potteroza89 dnia 22/08/2007 16:18
masz rację... mój kolega kiedyś uwielbiał HP. Jego mama jest katechetką i kiedyś inna katechetka powiedziała jej, że J.K. jest satanistką. I właśnie ten kolega uwierzył w to i uparcie twierdzi, że ma rację. Ja bronię pani Rowling i niestety pokłóciłem się z nim. zresztą jak książka ma być fajna i interesująca skoro nie jest w niej zawarta magia? ja nie lubię książek bez magii! Daję W za twój art!smiley
Hermiona 93 dnia 22/08/2007 16:55
Fajnie napisałaś. Przecież to jest książka. I jeżeli ma byc to ksiązka fantastyczna to musi byc w niej fikcja. Za art oczywiscie W
metallinka dnia 22/08/2007 22:02
No cóż... Przykre to, że niektórzy ludzie nie maja własnego zdania, tylko wierzą w to co im powiedza inni... Koszmar...
Potteroza89: Przeczytaj Anię z Zielonego Wzgórza. Zmienisz zdanie smiley Wiem że to babska książka. Ale o życiu.
Kristel dnia 23/08/2007 09:32
Co do "Ani z Zielonego Wzgórz" to się z Tobą zgadzam, Metallinkosmileysmiley A tak w ogóle to z tego, co tu czytam, wnioskuję, że macie okropnych nauczycieli religii Ja chodzę do katolickiej(Salezjańskiej) szkoły, więc dyrektorem jest ksiądz i księża uczą niektórych przedmiotów, ale nigdy nas nie prubowali przekonywać przeciwko HP czy p.Rowling Nawet kiedyś, jak ja jeszcze wtedy chodziłam do 6kl., to widziałam,że byli z mojej teraźniejszej szkoły na filmie "Harry Potter i Czara Ognia"smiley Więc naprawdę Wam współczuję.
fred12 dnia 23/08/2007 09:41
Metallinka: nawet mi nie mów o Rydzyku, bo mi sie niedobrze robi. Mój dziadek go słucha i tez ma złe zdanie na temat HP, oni to wpajają starszym osobom a chyba nawet sami tego nie przeczytali Fajnie, że o Kościele mówisz mysmiley
maciek szukajacy dnia 23/08/2007 10:33
Kościół się dziwi, że ma coraz mniej wierzących, a przecież to tylko ich wina!!Już po tym wszystkim co Rydzyk powiedział w telewizji mam ochotę przejść na inną religię. Przecież jak można osądzać JK Rowling o to, że jest w sekcie!! Kościół to spaliłby broń, żołnierzy, nocne kluby, papierosy, alkohol itp i zostawił tylko katedry i kościoły!
metallinka dnia 26/08/2007 09:27
fred12: ja mam o tyle dobrze że moi dziadkowie i babcia nie słuchają radia maWryja, choć co do drugiej babci to nie wiem... W USA jest smiley
emma weasley dnia 15/11/2007 14:16
bozzz zaszokował mnie ten art. J.K. Rowling w sekcie !!! ich chyba po****ło ! Ona sami odstraszają wiernych i jeszcze się dziwią. No bo kto chce należeć do takiego kościoła gdzie nie można nawet lubić czegoś czytać i się tym fascynować jeśli nie jest to Biblia ? Potępiają Harry;ego a nie maja o nim pojęcia. !
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 79% [50 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 13% [8 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 3% [2 Głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 Głos]
Okropny Okropny 3% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:51
To trzymaj sie, pa.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:48
aaaa smiley ja idem czytac ^^ jak mi sie uda oderwac to jutro wpadne i wymienie z toba rewelacje xd
a teraz zabieram sie za czytanie, branoc :*

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:47
Jakos za niedlugo. W drugim juz bodajze.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:45
nie moge sie doczekac ;d w ktorym rozdziale pojawia sie Edward?

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:44
3 czesc. Tam tak strasznie pociaga Edward, ze mmm... xD

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:43
to rozdzial czy ktoras czesc? ;d

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:42
E tam, pozniej nie jest dziecinnie. Ogolnie najbardziej lubie "Zacmienie".


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter