Miecz Godryka Gryffindora - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadań z "Baśni Barda Beedle'a" spodobało wam się najbardziej?

"Czarodziej i skaczący garnek"

"Fontanna Szczęśliwego Losu"

"Włochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdaczący pieniek"

"Opowieść o trzech braciach"

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Miecz Godryka Gryffindora

W komnacie Tajemnic Harry zabija bazyliszka za pomocą miecza Godryka Gryffindora. Podejrzewam jednak, że miecz ten może mieć dość duże znaczenie w VII części.

Wiemy, że pewnego dnia Voldemort zjawił się w Hogwarcie, aby prosić o możliwość objęcia posady opcm'u i tego samego dnia przeklął ją. Jestem pewien, że w takim razie był w Hogwarcie dosyć długo. Może wystarczyło mu więc czasu na stworzenie jeszcze jednego horkruksa?
Może nawet należącego do Godryka Gryffindora? Przecież mógł odnaleźć miecz i ukryć go w tiarze. Była na pewno dosyć bezpiecznym schowkiem, skoro nikomu (przed Harrym) nie udało się odnaleźć miecza przez tyle lat.

Z tego co wiemy, miecz należał wcześniej do Godryka Gryffindora i (z wiadomych przyczyn) posiadał dość dużą magiczną moc (zgadzało by się to z teorią, że Voldemort wybierał tylko przedmioty posiadające wielką magiczną moc.

I w końcu sam tytuł II części: Harry Poter i komnata TAJEMNIC! (liczba mnoga). Już to wskazuje, że komnata posiada więcej niż jedną tajemnicę. Pamiętajmy, że została stworzona przez samego Slytherina, a Voldemortowi udało się ją odnaleźć. Może więc tak zaklął tiarę, by miecz można z niej było wyciągnąć tylko w tym jednym miejscu na świecie?

Zapraszam do komentowania.
Miecz Godryka Gryffindora
Voldemort_145 03/04/2007 20:31
Czytano 994 razy
Liczba komentarzy - 44
Peeves dnia 03/04/2007 20:36
Pomysł dość oryginalny, teoria zaś mętna i lekko naciągana, choć jakby się uprzeć to możnaby powiedzieć, że prawdopodobna... co do mojego zdania na ten temat, nie! miecz nie jest horkruksem, ale gratuluje przejżystego myślenia i twórczego umysłu
cieszyniak dnia 03/04/2007 20:39
GDYBYM SIE UPARŁ, TO BYM CI PRZYZNAŁ RACJE.
Krzyychu dnia 03/04/2007 20:39
bardzo ciekawe, choć mało prawdopodobne co nie oznacza że nie oznacza że nie możliwe (o lol)
gimikis dnia 03/04/2007 20:43
Myślałam, że ten miecz nie był schowany, tylko sobie leżał w gabinecie u Dumbledore'a. Jednak tępa jestem.
Lavender_Martusia dnia 03/04/2007 20:56
no sama nie wiem co mam na ten temat myśleć ;] tak samo mogłabym powiedzieć, że jeden z horkruksów znajduje sie w tiarze jednak watpie w to, że Rowling użyłaby miecza Godryka jakoby mającego być horkruksem ;] to zbyt oczywiste ;] Jo nie należy do ludzi o tak banalnych pomysłach dlatego myślę, że Twoja teoria jest błędna ;]
R_Lupin dnia 03/04/2007 20:59
Może i ten miecz jest horkruksem, ale tego dowiemy się dopiero w 7 części
malenstwoo dnia 03/04/2007 21:15
ale w II części było coś, że miecz może znaleść tylko człowek który jest go godzien-dobry itp (nie dokładnie, ale tak jakoś smiley) wątpie aby Voldek był.... poza tym... gdyby miecz był horkruskem Dumbledore wiedziałby o tym smiley
Moony Alex dnia 03/04/2007 21:19
Cóż. Nie jestem do końca przekonana do Twojej teorii. Sądzę, że miecz i tiara były pod nieustanną opieką Albusa Dumbledore'a, a wcześniej poprzedniego dyrektora... I w każdym bądź razie nie wiem czy Voldemort zdołałby uczynić te przedmioty horkruksami... Ale cóż, Rowling lubi zaskakiwać, wszystkiego dowiemy się w książce... Co do oceny. Cóż. Wstrzymuję się od głosu.
herma_78 dnia 03/04/2007 21:22
Orginalny artykuł i bardzo mi się podoba!!! A Twoja teoria jest dość prawdopodobna!!! Daje p!!!smiley
wiktor dnia 03/04/2007 21:22
Myśle ze masz rację
Melkor163 dnia 03/04/2007 21:24
Może pomysł całkiem całkiem ale dużow wątpliwośći mojim zdaniem to było by za prostesmiley
Albus12 dnia 03/04/2007 21:24
Moim zdaniem twoja teza może...może być prawdobodobna, Harry może stoczyć pojedynek z Voldemortem na miecze!!
Fajne spostrzeżenia!!smiley
RiotGirl dnia 03/04/2007 21:25
Teoria troche pogmatwana... Myśle ze ten miecz stał się horkruksem ale 2 część teroii wydaje sie dziwna....
chochang1995 dnia 03/04/2007 21:56
bardzo pomysłowa myśl...może masz rację... kto wie moim zdaniem pomysł jest świetny i orginalny(nawet nie zauważyłam że w tytule części 2 wyraz TAJEMNIC to liczba mnoga,jesteś spostrzegawczy!!!)

daję Wsmileysmiley
oliffka dnia 03/04/2007 22:47
hmm...co do tytulu to faktycznie mozliwe ale co do miecza...mysle ze to malo prawdopodobne tylo PRAWdziwy Gryfon mogl go wyciagnac i dobyc wiec watpie zeby Voldemort ze slytherinu go tam ukryl. Pozatym Dumbledore o nim wiedzial i sam poslal go Potterowi poprzez feniksa
TomV dnia 03/04/2007 23:14
Gdyby Voldemort ukrył miecz-horkruksa w Tiarze Przydziału, ta powiedziałaby o tym Dumbledore'owi. Zresztą nie sądzę by to Voldemort umieścił miecz w tiarze. Gdyby zamienił go w horkruksa, nie chowałby go przecież do jakiegoś tam kapelusza. Na koniec: tiara przez cały rok leży w gabinecie u Dumbledore'a. Kiedy więc Voldemort miałby wsadzić do niej miecz? =P
McGonagall dnia 04/04/2007 11:26
Miecz na pewno nie jest horkruksem poniewaz miecz mógła wyciągnąć tylko osoba należąca do Gryfindoru czyli Voldemort nie mógł tego zrobić, a co do tytułu to do tej pory nie myślałam o tym więc daję P za tą spostrzegawczość i ciekawy pomysł smiley
Elizabeth Potter dnia 04/04/2007 11:30
Wydaje mi się, że miecz Godryka zawsze był w gablocie w gabinecie Dumbledore'a. Przecież Dumbledore w rozdziale o horck. mówił, że jedyna pamiątka po Gryfindorze jest bezpieczna i zawsze była. To samo dotyczy tiary przydziału - od zawsze znajdowała się w gabinecie dyrektora Hogwartu!
W twoim arcie jest blad rzeczowy, wiec tylko Z
Karna xD dnia 04/04/2007 13:41
wiedziałam że słowo tajemnic to liczba mnoga ale nie zastanawiałam sie że w komnacie tajemnic mogą się kryć inne tajemnice to dobry pomysł więc daje P smiley
milena dnia 04/04/2007 13:47
Eee... Niezbyt to przekonywające jak dla mnie. Dlaczego? Już mówię. Dumbledore powiedział, że miecz Gryffindora mógłby wyciągnąć z tiary tylko prawdziwy Gryfon. Gdyby to było sprawką Voldemorta, po co miałby zaklinać tiarę i miecz tak, by mógł go wyjąć Gryfon? Przecież mogłoby to być dla niego potencjalnym zagrożeniem.
MrozkaHeo dnia 04/04/2007 13:53
Zgadzam sie z toba
lavender-brown dnia 04/04/2007 14:29
mi sie art poboba, chociaz bardzo malo prawdopodobne, ale wszyscy wiemy, ze rowling lubi nas zaskakiwac
Authvrennil dnia 04/04/2007 14:35
cóz ja nie zgadzam sie z twoja teoriią
demelza_robins dnia 04/04/2007 14:53
Ja zgadzam się z tą teorią.Ale gdy piszesz o tym, że komnata tajemnic jest w liczbie mnogiej, dziwnie to brzmi.Przecież nazwa książki,,Harry Potter i Komnata Tajemnicy"brzmiałaby jakoś...inaczej i niektórzy czepiali się tego, że w tej komnacie jest kilka tajemnic, policzyliby bazyliszka i to, że jest potrzebna znajomość języka wężów.(żeby otworzyć wejścia.)
orzech1994 dnia 04/04/2007 15:32
Pomysł oryginalny, ale nie podzielam twojej teorii.. Daję Z, za pomysł
Charlotta Jean dnia 04/04/2007 15:32
Wiesz dlaczego TAJEMNIC?? Bo po 1.Lepiej brzmi,2.Tam kryło się wiele TAJEMNIC a nie tylko jedna i sądze że wszystkie zostały odkryte przez Harry'ego. Ja nie zgadzam się z twoią teorią sorki.
Tonia dnia 04/04/2007 16:15
A kto powiedział, że ten miecz w ogóle zaginął? Czegos takiego tam nie było(w książce) miecz spoczywał zawsze w gablocie w gabinecie Dubleore'a! A poza tym to niemożliwe żeby Voldemort uczynił go hrkruksem-tu w Hogwarcie na oczach(w pobliżu) Dumbledora...
buffy92 dnia 04/04/2007 17:53
Nie jestem pewna smiley Przecież miecz może mieć tylko prawdziwy GRYFON. A jakoś nie sądzę, że Voldemort przypomina cechami charakteru gryfonów xP
Magdalena dnia 04/04/2007 17:54
Ja tu się zgodzę z nie wszystkimi osobami ale jest ok
Zmorek dnia 04/04/2007 18:10
No dobry pomysl iu teoria dobra ale czy ja weim...
dusia15 dnia 04/04/2007 19:09
W za sam pomysł spoko koment smiley tylko że ten miecz raczej nie jest ukryty bo jakby czarny pan go schował to przecież wszyscy zauważyli by zniknięcie tego cennego przedmiotu poprostu może jest horkorusem a pilnie strzeżony był przez wiele lat przez dyrektora szkoły przed zniszczeniem tak drogocennej pamiatki smiley
lolass dnia 04/04/2007 19:24
moze, moze daje W smiley
Parvati Patil dnia 04/04/2007 20:15
Spoko artykol, ale ogolnie rzecz biarac sama tiara może byc horokusem daje Psmiley
Draco Malfoy dnia 04/04/2007 20:37
O horkruksie nic nie wiemy, ale ogólnie daje P.
Trol dnia 04/04/2007 20:42
Wiesz, że pomysł ten jest dobry. Ale przecież Dumbledore wiedział o tym, że Harry dostał ten miecz! Nie wiem, nie wiem ale chyba dam Z.
emilcia1994 dnia 04/04/2007 21:11
A wyobrażasz sobie nazwę: I KOMNATA TAJEMNICA? To się tak odmienia po prostu!!
Lilusia dnia 04/04/2007 21:48
hmmmm.........
ten artykuł nie jest idealny ale też nie jest zły więc mam dylemat niech będzie tak jest dobry
CiastkO dnia 06/05/2007 16:40
Moze byćsmiley
oswald dnia 12/05/2007 17:08
a ajk by brzmiała nazwa ,, harry potter i komnata tajemnicy" zastanów się...
oswald dnia 12/05/2007 17:08
daje z
Syriusz__Black_ dnia 22/06/2007 19:48
przeciez miecz harry wyciagnal miecz z tiary a wczesniej on znajdowal sie w gabinecie dumbledore'a wiec niby jak mial go ukryc w tiarze ze tylko harremu udalo sie odnalezc ten miecz! wiec twoja teoria jest nieprawdziwa a co do rzekomej Komnaty TAJEMNIC jak to napisales komnata zostala stworzona przez Slytherina wiec on wymyslal nazwe a nie Voldemort wiec dlaczego mialoby sie okazac ze te tajemnice to rowniez ten miecz gryffindora??twoje rozumowanie wedlug mnie jest bledne
Maugo777 dnia 07/07/2007 10:10
ale to salazar nadal komnacie nazwe...jesli cos jeszcze sie w niej kryje, to tajemnica ta jest zwiazana z salazarem lub z kims kto zyl w jego czasach...
_Cho_Chang_14_ dnia 06/10/2007 12:01
Nawet możliwe ale szczerze mówiąc nie wiem co mam myśleć na ten temat. Bo to co mówią inni to prawda że to SALAZAR stworzył komnate tajemnic a nie Voldemort. Ale każdy może mieć swoje własne spotrzeżenia i teorie więc nie mam nic przeciwko smileysmiley
Diana_Di dnia 12/10/2007 15:52
ale było cos takiego że Dumbledore powiedział że tlyko prawdziwy Gryfon może wydobyć ten miecz. A jak wiadomo Voldi był ślizgonem
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 25% [5 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [7 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 20% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 5% [1 Głos]
Okropny Okropny 15% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 21:49
co robicie?

Syriusz Potter Black
(Mugol)
08/01/2009 21:20
siema

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:12
Emjot, albo nie dotarl albo zostal odrzucony ;p Ale jesli to drugie to powinienes otrzymac pw ^.-

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:08
Coz, chyba nie bezpodstawnie ci komentarze usunieto, nawet w ostatnich 10-ciu widac tekst: "Superr"

Rogogon Wengierski
(Spamer)
08/01/2009 21:00
Ja jak jeszcze tu wchodzilem mialem jakies 2000 postow i teraz jestem spamerem wiec sie nie dziwxD

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 20:53
czesc

Emjot
(Prefekt Naczelny)
08/01/2009 20:52
E-Vaire, mam pytanie. Czy moj art dotarl do was??


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter