Moc Dumbledore'a - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadań z "Baśni Barda Beedle'a" spodobało wam się najbardziej?

"Czarodziej i skaczący garnek"

"Fontanna Szczęśliwego Losu"

"Włochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdaczący pieniek"

"Opowieść o trzech braciach"

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Moc Dumbledore'a

Od jakiegoś czasu mój mózg męczy pewna rzeczą
Wiemy, że Albus Dumbledore był największym czarodziejem. Uratował nie raz wielu czarodzieji, ale także i jemu czasami ratowano życie. Zastanawia mnie jaką mocą dysponował Dumbledore.
Gdy Harry Potter spadł z miotły przez dementorów Dumbledore wskazując palcem uratował go przed straszliwym losem. Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że to kolejne moje przeoczenie, to dla kompletnych ciemniaków podkreślę, że nie użył w tym celu różdżki. A to pokazuje nam, że i Albus mógł sam przeżyć. Mógł uratować się przed straszliwym losem. Dlaczego?
Skoro potrafił zatrzymać na chwilę czas (na filmie coś takiego wyglądało a w książce r11; nie pamiętam dokładnie) to dlaczego nie zrobił tego kiedy wiedział, że Snape jest zdrajcą i że na nic się nie zdadzą jego błagania? Dlaczego nie zrobił tego bez użycia różdżki? To naprawdę bardzo dziwne, że potrafi uratować innych mimo, iż mogą być o cal od śmierci a nie może zrobić tego ze sobą. Nie wiadomo nam czy w świecie książek, które stworzyła dla nas J. K. Rowling można uratować samego siebie. Ale, skoro pisarka nie zaprzeczyła, w ogóle o tym nie wspomniała w żadnym z tomów, to czy mamy to uznać za jej błąd? Owszem, dyrektor się starzał, ale i wtedy jego moc mogła mieć ogromne granice. Więc dlaczegor30;?

*~* W ostatnim zdaniu można zadać wiele pytań lub pozostawić to tak jak jest. Dlatego możecie sami dodać sobie koniec pytania. I, nie piszcie, że zapomniałam coś. Wkońcu nie wszyscy są idealnir30; *~*
Moc Dumbledore'a
69Lady_LaLa96 24/03/2007 21:19
Czytano 1326 razy
Liczba komentarzy - 58
Madzia_lily dnia 24/03/2007 21:29
Cytat z ksiązki (specjalnie po nią ruszyłam tyłek):
"Jak spadłeś z miotły, wbiegł na boisko, machnął różdżką, a ciebie jakby coś przychamowało jak uderzyłeś w ziemię"
W świetle tego cytatu art uznaję za bezsensowny z wiadomych powodów.
gimikis dnia 24/03/2007 21:35
Racja, Madzia_lily, jeżeli tak przedstawia się sprawa.
Jednak o czymś zapomniałaś, najdroższa autorko. No ale daję ci zadowalający - za wysiłek.
Madzia_lily dnia 24/03/2007 21:38
Dobra.. Emocje opadły... Komentuję dalej:
W filmie są to tylko efekty specjalne! Nie było żadnego zatrzymania czasu!!
Nie jestem kompletnym ciemniakiem, nie uważajcie mnie za takiego, jak napisała autorka arta, bo sięgnęłam po książkę, czego ona chyba nie zrobiła!!
Arta oceniłam na N i podtrzymje swoją decyzję. smiley
Krzyychu dnia 24/03/2007 21:40
ja mysle że to jest takie coś... dumbledore powiedział snapowi, zęby go zabił, w tym celu zyskał by wioększe zaufanie voldemorta, i ndumbledore nie prosił o życie w ostatnich słowach jego życia, ale wydaje mi się że chciał by pomugł harryemu pokonać voldemorta...
Madzia_lily dnia 24/03/2007 21:43
gimikis... To raczej nie jest przeoczenie!! Cytuję z arta:
"Żeby ktoś sobie nie pomyślał, że to kolejne moje przeoczenie, to dla kompletnych ciemniaków podkreślę, że nie użył w tym celu różdżki."
To ma być przeoczenie?? Przecież ona podkreślała, że nie użył różdżki, a on to zrobił!! Jeśli chceci dowodów, to zajrzyjcie do książki (polska wersja) strona 192, wers 6, drugie i trzecie słowo!!
MACHNĄŁ RÓŻDŻKĄ!!!
Lavender_Martusia dnia 24/03/2007 22:12
Ja mam inną tezę na ten temat ;] podobną jaką ma Krzyychu smiley też myślę, że Dumbi i Snape się zmówili smiley ale jeżeli chodzi o właśnie o śmierć Dumbledora to zastanawia mnie tylko to dlaczego jego ukochany Fafkes się nie pojawił ;] przecież w 5 części uratował mu życie ;] myślę, że gdyby chciał mogłby go wezwać ale to tylko moje przypuszczenia smiley
Co do arta to daję Ci slabe Z za fatygę.
demelza_robins dnia 24/03/2007 22:28
średni artykuł.Myślałam o takich rzeczach, ale uznałam że jak J.K.Rowling chciała uśmiercić Dumbledore'a to go uśmierciła, a jak chce uśmiercić np. Harrego to zrobi to, a my nie mamy nic do gadania.
Zona Valdzia dnia 24/03/2007 22:47
idealnir30;, r11,Po tych kolejnych słowach z tymi cyframi znów odniosłam wrażenie że art jest skopiowany...Nie wiem dlaczego ale tak sądzę...
Zona Valdzia dnia 24/03/2007 22:49
Wiem że się czepiam ale uważam po mimo wszystko że art skowpiowany...smiley
Peeves dnia 24/03/2007 22:58
w sumie kwestie uśmiercania i odżywania postaci, nie są dla nas możliwe do spekulacji...a art całiem niezły, choć ja bym go na stronę nie wypuściła
Fleur007 dnia 24/03/2007 23:40
Art moze byc.Mi wydaje sie podobnie jak innm ze co do tego kto zyje a kto umiera to nie mamy nic do gadania i bedzie tak jak J.K.Rowling chce.no i autorce nie chcialo sie sprawdzic tego o czym pisala
olus666 dnia 24/03/2007 23:56
bez ładu i składu. A ostatnio dałam Ci W.
To był błąd jak widzę...
Dlatego dziś otrzymasz O
Selekcjonerka dnia 25/03/2007 03:25
i tak to jest jak się sugeruje filmem nie patrząc nawet do książki...IMHO ten artykuł wogóle nie powinien się pojawić...
Sonia Escarton dnia 25/03/2007 09:19
daje O i bez komentarza jest poprostu bezsensowny
HermionaXXX dnia 25/03/2007 10:29
zgadzam się z Madziom_lily. A za arta daję N.
fati166 dnia 25/03/2007 11:15
Dla twojej widomości:w książka różni się z deka od filmu.W książce jest to inaczej opisane.Dumbledore,wkurzony machnął różdżką a jego przychamowało przed upadkiem.<A to,że Dumbledore jest potężnym czarodziejem może potwierdzić-"Dumbledore jest jedyną osobą której boji się Voldemord">
Zucher dnia 25/03/2007 11:16
Wiecie co .. mam wrażenie ze połowe osób na tej stronie Nie czytaała Ksiązki , tylko sugeruje sie tym co ukazuje man Warner Bros , Ludzie przecierz oni każdą rzecz zmieniaja w tej ksiazce - tworzac film , A Rowling nie patrzy jak tworza film tylko Tworzy to co ona ma zaplanowane - i szczeże wątpie czy wogule pomyslała o "Nadzwyczajnej mocy Dumbledora"
Przykro mi ale odemnie O
Zucher dnia 25/03/2007 11:20
Tak samo można by było stwierdzic to że wksiążce jest napisane " wkroczył na boisko" a w Filmie Stał na tej wysokiej Ambonie i WYPOWIEDZIAŁ ZAKLĘCIE !!!!
ginny3 dnia 25/03/2007 11:38
Madzia_lily sprawdzalam i zgadzam is ez Toba.
A droga autorka powinna dokladniej przeczytac ksiazke a nie pisac arty o tym co zoabczyla w filmie. Przeciez w filmie wiele rzeczy jest pokreconych.

A co do wsztrzymania czasu to moze ktos to pomet odwrocil tym czsowtrzymywaczem czy jak to sie tam nazywalo... Jeden chyba zostal (gdzies w ksiazce pisalo ze wszystkie zostaly zniszczone w Departamencie Tajemnic). ten co uzywala Hermiona w "Wiezniu...". Ale nie wiem czy to mozliwe.
ginny3 dnia 25/03/2007 11:44
Nie czasowstrzymywacz tylko zmieniacz czasu... smiley za duzo sie reklam naogladalam

daje N za tych "kompletnych ciemniakow". Jakbys lepiej przeczytala ksiazke nie pisalabys takich glupot
Magdalena dnia 25/03/2007 11:52
ja też dam N, więc się nie obraź na mnie.
buffy92 dnia 25/03/2007 12:00
To jest na 99 % skopiowane, mam wrażenie, że już to kiedyś czytałam
A jeżeli już to było samodzielnie napisane... to jak Ci wyżej napisano - NIE SUGERUJ SIĘ FILMEM. Film nigdy nie odda tego co powieść.
EthacridiniLactas dnia 25/03/2007 12:32
Nie pisze sie srtow na podstawie filmow. Film jest stworzony na podstawie ksiazki, nie jest jednak jej ekranizacja a to roznica. Nie jestes wystarczajaco kompetentna do pisania artow.
Poza tym, jestes nieobiektywna. Chodzi mi tu o Snape'a. Nie wiadomo jeszcze czy jest zdrajca czy nie. To tez powinnas wziasc pod uwage.
Czy mozna uratowac samego siebie? Piszesz, ze nie wiadomo. Moglabym podac cie z glowy z 20 przykaldow na to jak Hrry ratował siebie, Hermiona, Ron i w cholere ludzi.
Ten art jest jednym z najbardziej niedorzecznych jakie w czyciu czytalam.
Poza tym twoj styl pisania pozostawia wiele do zyczenia. Robisz bledy gramatyczne, stylistyczne, logiczne i rzeczowe.
Odemnie dostajesz O, bo niestety na nic wiecej nie zaslugujesz.
Etha
Cho Chang2 dnia 25/03/2007 13:08
Artykuł mi sie nie podoba. Moga uzywac czarów za pomocą rózdzki, a dlaczego sie nie uratowal to sie go spytaj...
melancholia dnia 25/03/2007 15:51
No cóż, może i dobry pomysł na arta, ale...no właśnie jest ALE. dlaczego uważasz to za błąd JO? Czemu doszukujcie się w waszej uilubionej książce nic nie znaczacych błędów. Dalej... przeciez on był tak wyczerpany po tej podróżt, że wątpię, żeby miał jakiekolwiek siły, aby się obronić przed Snape'm...
Ginny_Weasley12 dnia 25/03/2007 16:25
po trochu zgadzam sie z melancholia. a moze on po prostu dal sie zabic, zeby Harry mial wolna droge do tego, zeby zabic Voldemorta? Pamietamy w I czesci, Dumb pomogl Harremu dostac sie do tego zakazanego korytarza. Wystawil go na prube. Moze teraz bylo tak samo? Dumb dal sie zabic, zeby harry mog zabic Voldiego, albo zeby Voldi zabil harrego.
Ajsza dnia 25/03/2007 16:28
Ja tam sądźe że to dlatego że On nadal żyjesmiley
misiekjpk dnia 25/03/2007 17:42
jakos ten art nie przypadł mi do gustu smiley
emilcia1994 dnia 25/03/2007 17:49
ART NIE JEST SKOPIOWANY!! TE r11; Tą Są SKUTKI PISANIA ARTóW W WORDZIE!!! JA JAK PISZę ART. TO NAJPIERW ROBIę "PODGLąD ARTYKUłY" I SPRAWDZAM CZY WSZYSTKO JEST OK!! AUTORKA TEGO ARTA TEGO NIE ZROBIłA, A WY POSąDZACIE Ją O KOPIOWANIE!!smiley
Natalka184 dnia 25/03/2007 18:04
Zgadzam się z Madzią_Lily, też mam często zaćmienia i fakty z książki mylą mi się z filmem. Ale pisząc artykuł trzeba być czegoś pewnym, a Madzia podważyła twoją teorię i jeszcze znalazła na to dowód... Dobrzy czarodzieje zazwyczaj nie używają magii dla własnych korzyści (tak mi sie przynajmniej wydaje, i nie mówię tu o mieszaniu zupy przy pomocy różdżki), magia powinna być uzywana do czynienia dobra i pomagania ludziom więc Dumbledore nawet jeśli mógłby się uratować raczej tego nie chciał...
Kate dnia 25/03/2007 18:05
no to szkoda, że jest tyle znaków, bo się słabo czyta. mnie artykuł też się nie podoba, bo jest wywnioskowany przede wszystkim na podstawie filmu. Ciężko się go czyta, w sumie to jest słaby. przykro mi, ale O.
tmr-hp dnia 25/03/2007 18:31
hmm. cos ci sie pomieszalo zatrzymanie czsu ??
milena dnia 25/03/2007 19:23
Podstawowy argument autorki został już podważony na samym początku, a bez tego art jest całkowicie bezpodstawny i bez sensu... Jednak za samą fatygę dam N.
Hermiona94 dnia 25/03/2007 19:39
Dla mnie tojest jasne. Poprostu nie ma przeciw zaklęcia na Avada Kedavra!!
Carola3000 dnia 25/03/2007 20:47
Rzeczywiściesmiley Zgadzam się z 1 komentarzem lecz zastanawiam się nad jednym: Przecież Dumbledore świetnie władał zaklęciami niewerbalnymi. Jednak wydaje mi się, że był za słaby by się bronićsmiley Akt z lekka bez sensu
zazuzizazuza dnia 25/03/2007 20:52
art bez senseu. widać ,że pamietasz bardziej sceny z fil mu niż z książki. wogóle zużył resztki sił zeby bronić harry'ego więc dlatego nie obronił siebie.
Daje O
McGonagall dnia 26/03/2007 15:30
Przeczytałam art i przeczytałam komentarze i widze że niektórzy czytają komentarze poprzedników, a niektórzy nie....a do tego dodaję że niektórzy nie czytaja książek tylko oglądają filmy.... całokowicie się zgadzam z Madzią_lily
HPfanka dnia 26/03/2007 15:46
Madzia_lily ma racje...
trzeba se poczyatac troche ksiązki a nie polegać na filmie...
Tonia dnia 26/03/2007 15:56
Ale w 6 tomie, kiedy Harry schodził z miotły na Wieży Astronomicznej-tuz przed zabiciem Dumbiego-Dumby rzucił na niego zaklęcie "zamrażające' BEZ użycia różdżki. W 1 tomie na meczu quidditcha też nie użyl różdżki-tu w filmie,to wątpliwe może być, ale 6 gwarant! Więc dlaczego nie powstrzymał Snape'a bez różdżki? Skoro miał siłę unieruchomić Hrry'ego, to miałby też siłę powstrzymać Snape'a!
MrozkaHeo dnia 26/03/2007 16:05
I znow zatacza sie krag co do jego smierci ,ja wiere ze nie umarl
Mila dnia 26/03/2007 16:57
Jak tylko przeczytałam art to od razu chcialam napisac ten cytat z III tomu. Ale patrze ze już Madzia_lily to zrobilasmileysmileysmiley I ja właśnie dlatego nigdy nie pisze artów na podastawie filmu. I tu mamy właśnie przykład tego co się dzieje gdy się nie przeczyta a tylko obejrzy... Och mam nadzieje ze zlikwiduja te pkty bo arty sa ach... szkoda gadac:/
wigglesik dnia 26/03/2007 17:11
W książce wyraźnie piszę że użył różdżki smiley
Cassidy dnia 26/03/2007 17:48
Tak w książce jest napisane, że trzmiel użył różdżki, ale w filmie chyba nie. O ile dobrze pamiętam( a moja pamięć ogranicza się do częstego zapominania- moze w przyszłościu kupię sobie myśloodsiewniesmiley) to w filmie ukazali Dumbledore i jego dłońsmiley, no a on wypowiedział zaklęcie.
Cassidy dnia 26/03/2007 17:52
Mobille...smileyNom, co do jego śmierci, to zastanawiałam się... albo śmierci Syriusza, czy nie można cofnąć czasu tak jak zrobiła do HG. smiley
Authvrennil dnia 26/03/2007 19:53
ja dalej zostaje przy swoim zdaniu ze dumbeldore to zaplanował
Dumle-dore dnia 26/03/2007 20:38
chyba się pomyliłaś!!! Czy ty wogule czytałaś książkę chyba nie a ztego co mówisz że można czarować baz różdżki to chyba wynika z tego że oglądałaś sam film. A jeśli dalej się trzymasz swojej wersji to Dumbledore był wyczerpany po wypiciu eliksiru
chochang12 dnia 05/04/2007 15:23
Madzia_lily ma racjęsmiley A książka chyba jest bardziej wiarygodnym źródłem bo film jest tylko na posdtawie książki a książka jest o ROwling:]
zyrafa12 dnia 10/04/2007 09:42
ciekawa teoria ale mało prawdopodobna
nie wiadomo czy zaklęcia niewerbalne mogą odbić zaklęcie niewybaczalne zresztą może Dumbledore był za słaby by zablokować to zaklęcie, kto wie?
Cho Chang123 dnia 12/04/2007 16:48
sama niewiem co o tym myslec..
Lestrange dnia 14/04/2007 21:03
Trochę zbyt mało dowodów, ale zasługujesz na mocne Z. smileysmiley
Lord Valdziu dnia 27/04/2007 12:02
Jezuniu gorszebo nie czytałek
CiastkO dnia 06/05/2007 16:43
Ujjj,nie popisałeś sie;/
dziczek dnia 06/05/2007 21:10
[i][b][color=green]Nie sądze przecież gdyby mógł się uratować to by to zrobił art na Z
kajablack dnia 18/05/2007 21:18
Ciekawa,ale mało prawdopodobna teoria niestety
Oczarowana Meg dnia 08/08/2007 19:01
Albus na pewno użył różdżki akurat w tamtym momencie. ALe kto wie jakie moce naprawdę posiadał. Podobno na egzaminach robił takie rzeczy, że profesorem szczęki opadały (tak było napisane w Vt.) Art interesujący, ale nie do końca przemyślany.
nataliapop dnia 22/08/2007 10:21
Masz rację. Nie wszyscy są idealni. Powinniśmy być ci wdzięczni za napisanie takiego długiego artykułu!smiley
HermionaGranger12 dnia 04/01/2009 20:31
Dam zadowalający za błędy i jak wspomniała Madzia_lily Dumbledore użył różdżki
HermionaGranger12 dnia 04/01/2009 20:33
A Rowling w którejś _nie pamiętam) części pisała że niektórzy czarodzieje umieją rzucać zaklęcia bez różdżki
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 3% [1 Głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 3% [1 Głos]
Zadowalający Zadowalający 17% [5 Głosów]
Nędzny Nędzny 27% [8 Głosów]
Okropny Okropny 50% [15 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 21:49
co robicie?

Syriusz Potter Black
(Mugol)
08/01/2009 21:20
siema

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:12
Emjot, albo nie dotarl albo zostal odrzucony ;p Ale jesli to drugie to powinienes otrzymac pw ^.-

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:08
Coz, chyba nie bezpodstawnie ci komentarze usunieto, nawet w ostatnich 10-ciu widac tekst: "Superr"

Rogogon Wengierski
(Spamer)
08/01/2009 21:00
Ja jak jeszcze tu wchodzilem mialem jakies 2000 postow i teraz jestem spamerem wiec sie nie dziwxD

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 20:53
czesc

Emjot
(Prefekt Naczelny)
08/01/2009 20:52
E-Vaire, mam pytanie. Czy moj art dotarl do was??


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter