(Nie)zwykłe lekcje. - Hogwart

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda dla narciarzy

(Nie)zwykłe lekcje.

Czy lekcje w zwykłych, mugolskich szkołach mogą się pokrywać z zajęciami w Hogwarcie? Czy młodzi czarodzieje nudzą się na podobnych przedmiotach i odbierają wykształcenie chociaż trochę przypominające "nasze"? Oto kilka propozycji i skojarzeń, czyli w czym Hogwart jest podobny do przeciętnej, szarej szkoły. Może to podniesie na duchu tych, którzy tak jak ja marzą o nauce w Szkole Magii i Czarodziejstwa...

J. Polski - Transmutacja
To tylko skojarzenie. Na j.polskim musimy często "transmutować" wyrazy, ich końcówki, szyk zdania... I wiele innych rzeczy. Jest to również podobny wysiłek, no i... Czy dużo osób opuszcza polski?

Matematyka - Obrona Przed Czarną Magią
Po prostu matematyka jest dla wielu uczniów jak Czarna Magia, zła i nie do pojęcia, a na lekcjach robimy wszystko, żeby się przed nią obronić...:) Poza tym to jeden z najważniejszych przedmiotów w Hogwarcie.

Biologia - Zielarstwo / Opieka Nad Magicznymi Stworzeniami
Jest to chyba jasne... Zielarstwo to nauka o roślinach, a ONMS - o zwierzętach. To tak jakby dodatkowo podzielić biologię i uczyć się jej w praktyce, a nie wyłącznie z książek.

Geografia - Astronomia
Chodzi głównie o tworzenie na lekcjach map nieba i uczenie się położenia gwiazd. Różnica: mugolskie szkoły zajmują się Ziemią, a nie niebem...

Chemia - Eliksiry
Eliksiry to w zasadzie chemia :). Używa się po prostu innych składników, i uczy jak je odpowiednio (i bezpiecznie) łączyć. Na chemii poznajemy głównie teorię, ale również zgłębiamy wiedzę o łączeniu się substancji.

Fizyka - Zaklęcia
Najprostsze wytłumaczenie: na Zaklęciach właściwie ciągle łamiemy prawa fizyki. Takie czary jak Wingardium leviosa lub accio po prostu do tego służą. A zmienianie octu w wino (lub w przypadku Rona w lód)? Zmieniamy gęstość i właściwości substancji. To się jakoś ze sobą wiąże...

Historia - Historia Magii
Nic dodać, nic ująć... Po prostu zajmujemy się historią. Jedyna różnica polega na rodzaju historii.

WOS - Mugoloznawstwo
Na obu lekcjach zajmujemy się rbadaniemr1; mugolskiego społeczeństwa. Te lekcje niczym konkretnym się nie różnią, może tylko stopniem zaawansowania (my uczymy się o strukturze państwa, a w Hogwarcie - dlaczego mugole nie mogą obyć się bez elektryczności...).

Religia - Wróżbiarstwo
Tutaj nie ma konkretnego wyjaśnienia. Może chodzi o to, że nasza religia zabrania wróżb (takie przeciwieństwa), a może o to, że profesor Trelawney traktowała swój przedmiot trochę jak własną religię...

Informatyka - Numerologia
Dużo numerków, kodów, szyfrów... Tylko u nas na komputerach, a w Hogwarcie na pergaminach. Jakieś podobieństwo jest.

Wychowanie Fizyczne - Quidditch
Co tu dużo mówić. Oprócz tego, że Quidditch jest sportem, to można go określić jako połączenie mugolskich dyscyplin: koszykówki, siatkówki, piłki nożnej, baseballu i futbolu. Czyli w-f w pigułce... Tylko, że w Quidditcha grają wyłącznie drużyny i nie jest obowiązkowy.

Jeśli macie jeszcze jakieś inne skojarzenia, piszcie śmiało... :)
(Nie)zwykłe lekcje.
Tunia133 07/02/2012 11:16
Czytano 2648 razy
Liczba komentarzy - 32
PLUSHACK dnia 07/02/2012 13:30
Z tym językiem polskim/transmutacja to jest tak że czasami nam się przekształci, że nie bardzo wiadomo na pierwszy rzut oka o co chodzi, tak jak u Ciebie: "...zajmujemy się rbadaniemr1; ..." smiley.

Na geografii/astronomii - za moich czasów uczyli również o gwiazdach (ale to było już bardzo dawno, więc może się zmieniło).


Natomiast porównanie numerologii do informatyki powaliło mnie na kolana swoją trafnością smiley. Jako inżynier informatyk mogę Ci powiedzieć że masz całe mnóstwo racji że to istna magia hi hi, tutaj piszesz cyferki a wyskakują obrazki - cud mniód i orzeszki.

Za pomysł i porównania masz ode mnie PO
zuzia003 dnia 07/02/2012 15:54
Ciekawy pomysł o tych (nie)zwykłych lekcjach, bardzo dużo interesujących porównań, ale... mnie jakoś to niestety nie przekonuje. Bo nic nie przebije Hogwartu, a ja jakoś nie lubię zbytnio mojej szkoły... smiley Daję PO smiley
Ernie Mcmilan dnia 07/02/2012 16:37
uważam, że bardzo trafnie porównałaś wróżbiarstwo z religią. Nie wiem czemu, ale widzę w tym jakiś duży związek. Astronomię bym chyba jednak bardziej porównał z fizyką, w końcu jej pełna nazwa to fizyka i geografia astronomia. Jeszcze mogłaś porównać np. starożytne runy z językiem rosyjskim. Jedyne czego nie rozumiem to związek fizyki z zaklęciami. To chyba w życiu nie powinno być połączone. Na fizyce uczymy się o prawach fizyki, a na zaklęciach się je tylko obala. Zaklęcia porównałbym do niemieckiego (brrr... nienawidzę go). Za art daję PO smiley.

edit. by gn. ; )Oj sorry smiley Taki błąd z przyspieszenia
losiek13 dnia 07/02/2012 20:25
Fizyka - jak dla mnie zasługuje na miano przedmiotu o nazwie "Czarna Magia w czystej postaci".
aga11511 dnia 08/02/2012 14:25
Rzeczywiście trafne. Nie wiem dlaczego mi też bardzo odpowiada porównanie religii z wróżbiarstwem. Jakieś takie podobne sąsmiley. Mimo wszystko zdarzyły ci się też (jak dla mnie) mniej trafne porównania, np. fizyka z zaklęciami. Jakoś mi to do siebie nie pasuje. Ale sam pomysł jest naprawdę świetnysmiley
AbraKadaBra dnia 08/02/2012 15:03
Ale każdy wie że Hogwart lepszysmiley więc tak ...wszystko ładnie tylko że porównanie tych przedmiotów będzie dla każdego inne. Transmutacja - Matematyka , można to uznać za najtrudniejszy przedmiot w szkole , i wymaga że tak powiem dużego skupienia. OPCZ- j.polski na polskim są nam wpajane różne wartość i tak dalej które mają nas nauczyć jak być DOBRYM człowiekiem , czarną magię można nazywać złą , więc stąd to porównanie. Co do chemii ,moja koleżanka w Anglii ma taka chemię że właśnie robią różne doświadczenia , mi bardziej do eliksirów pasuje alchemia. Artykuł nawet nawet daje PO
alette dnia 08/02/2012 16:00
Z eliksirami, ONMS, zielarstwem, historią magii i Quidditchem zgadzam się.

trasmutacja... z tego co wiem to przedmiot bardzo trudny i wymagający skupienia. Polski prędzej rozwija naszą kreatywność. Tak jak AbraKadaBra porównałabym do matematyki.

OPCM - mi to się bardziej kojarzy z Przysposobieniem Obronnym haha.

Astronomia - tutaj jak Erni - kojarzy mi się z fizyką.

Zaklęcia... hm. Ciężko. Dla mnie to jak nauczani zintegrowane - uczymy się absolutnych podstaw. Ewentualnie polski i matematyka, ale w podstawówce.

Mugoloznawstwo - może być ten WOS, ale dla mnie prędzej WOK - uczymy się kultury innych ludzi.

Ani numerologia ani wróżbiarstwo mi się z niczym nie kojarzy.

starożytne runy z językiem rosyjskim.


Dla mnie bardziej z łaciną albo greką.

Za artykuł P... za pomysł.
Sann dnia 08/02/2012 17:15
No cóż, w sumie trochę to naciągane, ale pomysł całkiem fajny. Co do fizyki i zmiany stanu skupienia, to raczej powiedziałabym, że transmutacja. Eliksiry - owszem, chemia, ale mugoloznawstwo to już raczej WOK, jak ktoś już powiedział...
alette dnia 08/02/2012 19:07
Nie ktoś tylko ja... nie udawaj, że mnie nie znasz xD
ElladoraBlack dnia 08/02/2012 19:38
Genialny artykuł. Tylko , że w Hogwarcie obrona przed czarną magią była lubiana a w naszym świecie matymatyka nie jest smiley
Sann dnia 10/02/2012 21:05
Ktoś-Alette powiedział/-a, że mugoloznawstwo to raczej WOK smiley

Elladora - co racja, to racja. Matma to zmoooora...
luna0987 dnia 11/02/2012 12:48
Szczerze mówiąc zgadzam się z Tobą. Hm, ale co innego u nas a co innego w świecie Harry`ego smiley Bardzo ładnie dam W .
Ewelka dnia 18/02/2012 14:49
Nie zgadzam się z obroną przed czarną magią powiedziałabym, że to przysposobienie obronne smiley. Ale ogólnie bardzo fajne skojarzenia. smiley
zuzanna100 dnia 19/02/2012 16:41
Jak dla mnie to ZBRODNIA porównywać takie cudowne lekcje z Hogwartu z takimi bzdetami z mugolskich szkół -,-
silverunicorn dnia 20/02/2012 15:10
Zgadzam się z zuzanna100 ! smiley
I tak żadne lekcje nie pobiją Hogwartowych zajęć <3
corrida dnia 21/02/2012 11:07
Świetny i bardzo pomysłowy artykuł! Fizyka to bardziej astronomia, ale i tak fajnie. Daję W.
anka15 dnia 21/02/2012 14:18
Ja chce do Hogwartu bo to tylko maleńki procent tego co robimy w szkole i aha niech na wf grajmy tylko w Qudditcha !
EmmaBlack dnia 25/02/2012 17:04
No mi się podoba. Fajny pomysł i trafne skojarzenia smiley
Daję W
Gordryk Gryfindor dnia 26/02/2012 18:38
Ja tak samo opisywałam swoje lekcja w gimnazjum teraz juz tak nie robię ,ale nadal uważam że to fajny pomysł.smiley
Roksia dnia 28/02/2012 19:52
Ej... jak byłam w gimnazjum to też sobie tak łączyłam. smiley Tyle, że trochę inaczej.
I tak nic nie pobije Hogwartu...
daniel190495 dnia 06/03/2012 21:22
Strasznie spodobał mi się ten artykuł i szczerze powiedziawszy teraz całkiem inaczej będę patrzał na normalne lekcje w mojej przeciętnej, szarej szkole ! smiley
MaGiCzNa_DzIeWcZyNa dnia 23/03/2012 19:43
Chociaż się z Tobą zgadzam moim zdaniem nic nigdy nie przebije Hogwrtu
Ginny_Weasley12 dnia 26/03/2012 17:10
Ciekawy artykuł, przyznam, czasem zastanawiałam się, jakie przedmioty czarodziejskie "pasują" do tych naszych, mugolskich, ale nigdy nie myślałam o tym jako o pomyśle na artykuł.
W sumie nie mam zarzutów do samych przedmiotów, ale mam pytanie... W czym Quidditch przypomina siatkówkę?smiley
yasmin46 dnia 26/03/2012 17:53
Genialne połączenie, naprawdę. Muszę przyznać, że kiedyś (w podstawówce) udawałyśmy ze znajomymi, że nasza szkoła właśnie należy do takich magicznych. Nadawałyśmy nauczycielom przezwiska z HP i bawiłyśmy się, że nasze normalne lekcje są jakimiś przedmiotami z Hogwartu. Btw. fajnie byłoby, gdyby taka magia istniała w naszych przeciętnych szkołach smiley
Tunia133 dnia 27/03/2012 19:32
Co do Quidditcha i siatkówki to chodziło o to, że kafel nie może upaść na ziemie... Tak mi się przynajmniej wydaje...smiley

Pozdrawiamsmiley
Mischaa dnia 28/03/2012 19:00
Bardzo ciekawy artykuł i choć dodałabym tu jeszcze kilka innych pomysłów z chęcią daje ci PO smiley
_oliwka_12 dnia 31/03/2012 20:25
Zgadzam się z:
historia-historia magii
wos- mugoloznawstwo
chemia-eliksiry
goegrafia-astronomia
biologi-opieka nad magicznymi stworzeniami/zielarstwo
Z resztą się nie do końca zgadzam, chociaż ciekawe teorie . PO
AngelinaJohnson dnia 04/04/2012 14:17
świetny pomysł! smiley .
no i ciekawe skojarzenia ^^ . lecz i tak sądzę, że w Szkole Magii to wszystko jest ciekawsze i fajniejsze. smiley
Kinia___96 dnia 15/04/2012 16:57
Nasze lekcje są 100 razy gorsze od czarodziejskich! :/ niestety...
Ale i tak mi się podoba ^^
i love ginny dnia 17/04/2012 15:31
moja ulubiona to obrona przed czarną magią
ruda19 dnia 03/05/2012 16:23
W Hogwarcie lekcję są o wiele lepsze i ciekawsze
Ja chcę do Hogwartu <3
mati05 dnia 21/05/2012 14:18
historia super historia magii jeszcze lepsza


mniej emotek, więcej na temat, ok? En-Ki
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 14% [4 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 57% [16 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 29% [8 Głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
25/05/2012 15:14
Prosilbym, zeby na razie nikt nie dodawal postow s Shoutboxie

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 14:04
Warny rozdane, spam usuniety wiec moge sie ulotnic smiley

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 12:37
Pa!

Esey
(Abhorsen)
25/05/2012 12:37
pa:* muah, pozdrow jadeczka

fuerte
(The Skin of a Killer)
25/05/2012 12:35
Spadam, pa!

Esey
(Abhorsen)
25/05/2012 12:31
ojooj <3

fuerte
(The Skin of a Killer)
25/05/2012 12:31
Haha, ta : D


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter