Okuliści w świecie magii? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadań z "Baśni Barda Beedle'a" spodobało wam się najbardziej?

"Czarodziej i skaczący garnek"

"Fontanna Szczęśliwego Losu"

"Włochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdaczący pieniek"

"Opowieść o trzech braciach"

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Okuliści w świecie magii?

Gdy czytałem "Harrego Pottera i Więźnia Azkabanu" natknąłem się na dziwny fragment, który przedstawia jakoby, że w świecie magii są okuliści:

(Ron do Harrego, podczas pierwszej lekcji wróżbiarstwa)
-Chyba musisz iść do okulisty, żeby ci skontrolował wewnętrzny wzrok- powiedział Ron i obaj z trudem powstrzymali się od śmiech, bo profesor Trelawney spojrzała w ich stronę.

Bardzo mnie zaciekawiło skąd Ron znał słowo "okuliści", gdyż jak mniemam jest to słowo mugolskie, a w świecie czarodziejów chyba nie ma specjalistów od badania wzroku, ale mogę się mylić.

Lecz także w piątej części przygód małego czarodzieja, gdy Harry, Ron i Hermiona przybywają do Szpitala św. Munga, aby odwiedzić tatę Rona, nie ma żadnego odziału gdzie możnaby leczyć wzrok.

Lecz może to był błąd autorki?

Ale w tym tekście jest zawarta jeszcze jedna wskazówka dotycząca tej zagadki, a mianowicie: Ron nie mówił o specjalistach leczących zewnęczne oczy tylko wewnętrzne. Może chodziło o wróżbitów, takich jak profesor Trelawney, którzy mogą uleczyć wewnętrzne oko?

To są moje włsane poglądy dotyczące tej zagadki. Jeżeli macie jeszcze jakieś poszlaki piszcie!!
Proszę nie bądźcie dla mnie srodzy. To jest mój pierwszy artykuł.:)
Okuliści w świecie magii?
Albus12 20/03/2007 20:19
Czytano 978 razy
Liczba komentarzy - 57
Hermiona94 dnia 20/03/2007 20:38
Art spoko. Daje Z. A moim zdaniem to poprostu błąd Rowling.
chanel1112 dnia 20/03/2007 20:43
art spoko zgadzam sie z toba
ags dnia 20/03/2007 20:44
to moze byc wszystko, ale chyba to poprostu taki zwrot
ags dnia 20/03/2007 20:44
zeby bylo smiesznie
Lavender_Martusia dnia 20/03/2007 20:46
hmm ... w sumie to nie zwrocilam wczesniej na to uwagi nie mam pojecia czy to byl blad Rowling ale wydaje mi sie ze bardziej prawdopodobna jest 2 wersja czyli o tych "wrozbitach" ;] art ciekawy daje P smiley
P.S pierwsza xD
Lavender_Martusia dnia 20/03/2007 20:47
ojoj juz nie pierwsza buu smiley
Albus12 dnia 20/03/2007 20:48
Dzięki za dobre ocenysmiley
Peeves dnia 20/03/2007 20:54
juhu, osobiście uważam, że bardziej fascynujące arty to nie takie, które chwytają się jednego błędu aktorki... agólnie czyta się fajnie ale mi do gustu nie rpzypdało
Zona Valdzia dnia 20/03/2007 21:00
Nie wiem co mam o tym myśleć.
Romowi mógł coś o okulistach wspominać Potter więc to może być czysty przypadek.Równie dobrze może by to błąd autorki.Daje Z bo art nie jest za specjalny ale jak na Twój pierwszy to calkiem dobry.
Dezerterka dnia 20/03/2007 21:21
heh... a mi sie wydaje , że nawet niektore mugolskie rzeczy są oczywiste wśód czarodziei...
ladyAlex dnia 20/03/2007 21:23
Ale w szpitalu Munga nie brak specjalistów.
Harry i James noszą okulary ;> Sami je sobie wybrali - kupili? ;> James napewno nie poszedł do mugolskiego lekarza smiley
Sally Snake dnia 20/03/2007 21:24
Zgadzam sie z Lothien smiley I ciekawy temat...nieoklepany
paulah88 dnia 20/03/2007 21:25
Nie sadze, Rowling sama wymyslila ten swiat wiec ona decyduje kto jakie slowa zna. Sadze ze szpital swietego munga jest szpitalem typowo specjalistycznym (jak akademia gdanska), wiec nie ma tam zwyklych lekarzy tylko specjalisci od trudnych magicznych przyadkow! (jak jak w akademii jest chematologia a gdzie indziej jej nie ma, to nie znaczy ze nie istnieje!). To jest moje zdanie. I malo istotny ten art1 ale lepsze to niz kolejna paplanina o Snapie wiec daje PO
Hermiona000 dnia 20/03/2007 21:26
ciekawy art
Peeves dnia 20/03/2007 22:15
czepianie się szczegółów... na dodatek mało znaczących... nie wiem jak innych ale mnie jeśli już obchodzą błędy ksiażkowe to innego rodzaju
wiktor dnia 21/03/2007 07:12
jak na pierwszy to ok
Kate_Luis dnia 21/03/2007 07:23
hmmm... nie macie sie już czego czepiać tylko tego, że ten powiedział to słowo a tamten inne. wg mnie Ron mógł o tym usłyszeć o Harry'ego (przecież ten nosił okulary). A zresztą skąd Dumbledore miałby okulary, skoro rzekomo wg ciebie okulistów nie ma w świecie czarodziejów?
Cho Chang2 dnia 21/03/2007 09:19
Artykuł moze być. Myśle, ze tam są jacys specjalisci od wzorku, bo czarodzieje tez nosza okulary!!!!!!! I tak ogolnie dziwne by bylo, ze ze wzrokiem sobie nie moga poradzoc, ale trudniejsze rzeczy zrobia...
chimera dnia 21/03/2007 09:35
Zgadzam się z Cho Chang2! to prawda skąd by wytrzasnęli okulary?
chimera dnia 21/03/2007 09:36
ahasmiley art jest świetny daję W!
Magdalena dnia 21/03/2007 10:07
ja się zgadzam z Hermioną94, i też dam Z
HermionaXXX dnia 21/03/2007 10:13
Fajny arcik. daję P.
Kate dnia 21/03/2007 10:55


...żeby się tylko przyczepić...
More Than You dnia 21/03/2007 12:15
Witam!
Czy nikt z was nie zwrócił wagi na to, że świat czarodziejów przeplata się w pewien sposób ze światem zwykłych ludzi? Skąd Dumbledore miałby swoje okulary, wątpie aby były one jdynie dodatkiem do reszty stroju.
Moim zdaniem w tekście autorka nie popełniła żadnego błędu, a słowo okulisa było oczywiste. Odniesienie do wewnętrznego oka było żartem, którego nie powinno brać się "na serio" (bo od tego są żartysmiley ) . Wracając do tematu okulistów, uważam ,że jacyś okuliści w świecie magii żyją, sam Harry równiez nosi okulary ,jednak zakupione w świecie "mugoli", co więc miało by stac na przeszkodzie czarodziejom z wadą wzroku w pujściu do "zwykłego oklisty?
Ps. sorry za "ortografy" jezeli jakieś były smiley
Anitka dnia 21/03/2007 12:25
a jakby autorka napisała ,że ford anglia nie lata bo się popsuł to z tego byłby też olbrzymi błąd??
Authvrennil dnia 21/03/2007 12:27
z większośćą zgadzam sie z More Than You a i smieszny temat
ginny3 dnia 21/03/2007 13:29
tak sobie pewnie powiedział. Ojciec Rona interesował isę życiem mugoli więc Ron mógł usłyszeć to od niego.
rafalek06 dnia 21/03/2007 14:11
KOLEJNY BŁAD W KSIAZCE I TYLE....
anka-13 dnia 21/03/2007 14:13
Harry mógł przecież opowiedzieć o ludziach badających wzrok - okulistach. Przecież Harry opowiadał już Ronowi o lekarzach i Rona niezwykle to bawiło. Może zapamiętał nazwę "okulista" i wykorzystał przy tej sposobności. Oczywiście twoje przypuszczenia też mogą być trafne.
Fleur007 dnia 21/03/2007 14:18
Art moze byc, a co do tego okulisty to jest pewnie blod
olus666 dnia 21/03/2007 15:23
Ja wiem, że Ty masz coś na pewno z głową. Hmm jakby myśląc tak jak Ty, to można by też się zapytać, dlaczego czarodzieje używają języka takiego jak mugole( nie licząc slangu czarodziejów)
Jeśli czarodzieje są śmiertelnikami i chorują( a po co szpital w Hogwarcie?), to ślepota też może dotykać.
Dumle-dore dnia 21/03/2007 15:53
moim zdaniem to tylko mały błąd autorki. Kto o zdrowym umyśle na to paczy??
Krzyychu dnia 21/03/2007 16:09
moim skromnym, a za razem bardzo znaczącym zdaniem to był po prostu błąd Rowling!
paulinkazgedyminka dnia 21/03/2007 16:11
Też wydaje mi ię, że był to bład autorki. Ale masz oko Albusie12 smiley Ja bym tego nie wypatrzyła...właściwie w ogóle nie zwróciłam uwagi na to, pozdrawiam smiley Daje P
Ginny Potter dnia 21/03/2007 16:46
ja się zgadzam z Ginny3 Ron mógł to usłyszeć od ojca-fanatyka mugoli xD
Ginny Potter dnia 21/03/2007 16:46
PS: daje PO+
gimikis dnia 21/03/2007 16:54
pewnie Rowling się rozpędziła, ale spostrzegawczy jesteś, daję P
emilcia1994 dnia 21/03/2007 17:22
To był tylko żart. Ron mówił o wewnętrznym oku bo byli na lekcji wróżbiarstwa i Trelawney mówiła do Harry'ego, że on nie ma nic w sobie z wróżbiarstwa. TO BYŁ ŻART!!
goldynka dnia 21/03/2007 17:47
Przyznaje, ze wczesniej tego njie zauwazylam ;p ale wg mnie to był po prostu zart.. daje Z
Draco Malfoy dnia 21/03/2007 17:48
Stawiem na błąd J.K. Rowlink. Przecież ROn nie znał żadnych użadzeń mugoli a od razu przyszed mu do glowy okulista.
Szary mag dnia 21/03/2007 18:37
dużo czarodziejów nosi okularów
monia_1529 dnia 21/03/2007 18:51
art ciekawy smiley
monia_1529 dnia 21/03/2007 18:52
daje Z smiley smiley smiley
toma13 dnia 21/03/2007 19:05
dziwny art.. ale według mnie to był żart !!! śmieszny
MrozkaHeo dnia 21/03/2007 19:21
Hmmm to chyba blad autorki ........
nimfadora-tonks dnia 21/03/2007 20:19
błąd autorki ale każdy może sie mylić
Hermiona_xD dnia 21/03/2007 21:55
Ja też stawiam na błąd. ;D
HermionaXXX dnia 22/03/2007 12:45
fajny arcik.
RiotGirl dnia 02/04/2007 16:27
Lol no po co J.K.R pisałaby czy w świecie magicznym istnieją okulisci czy nie?!... czy to wazne? pozaty duzo osob mialookulary wiec chyba jednak tak.
Vanila2 dnia 05/04/2007 14:35
Wydaje mi się, że i w świecie czarodziejów są okuliści. Weźmy na przykład p. Dumbledor'a. Sam też nosił okulary. Albo Percy (ta zakała rodziny) też je miał. Stąd moje stwierdzenie. Osobiście uważam, że artykuł jest dość ciekawy. Stawiam ci P (tak na początek), ale mam nadzieję, że kolejne artykuły będą ciekawsze i dłuższe. Powodzenia!!
CiastkO dnia 06/05/2007 17:08
możliwesmiley
kajablack dnia 18/05/2007 16:42
Poprostu Rowling sie troche zapomniała,nic szczególnego;p
kasiunia149 dnia 26/06/2007 13:30
zgadzam się z vanila2
Maugo777 dnia 07/07/2007 15:45
ciekawy art...moim zdaniem sa jacys magiczni okuliscismiley
Filemona dnia 25/10/2007 20:37
Ja się zgadzam z gimikis ^^ Myślę o opcji 1. Dumbledore skądś ma okulary! Zresztą gdyby jednak byłyby mugolskie to skąd byłoby zaklęcie "Okuls reparo"? Nie pomyliliście o tym?
Phoenix21hp dnia 08/04/2008 19:49
za to zewnęczne oko i inne głupie błędy i cała teorię daję Z
biala93 dnia 04/08/2008 22:01
ja uwazam ze to jest przeoczeni autorkismiley zdarza sie..
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 20% [4 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 30% [6 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 25% [5 Głosów]
Nędzny Nędzny 10% [2 Głosów]
Okropny Okropny 15% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
09/01/2009 21:41
Skopiowane artykuly sa teraz odrzucane bez czytania i latwo mozna dostac za to warna. Ale owszem, starsze artykuly czesto sa wyjatkowo krotkie albo zywcem z wikipedii zerzniete =D

Hermi-ona-nina111
(Prefekt)
09/01/2009 21:39
Nie wiem, niektore osoby sie wysilaja i pisza po swojemu w oparciu o ksiazke..

_BadGirl_
(Mugol)
09/01/2009 21:15
wszystkie artykuly na temat bohaterow sa kopiowane z wikipedii?

tomcias10
(Prefekt)
09/01/2009 21:12
filmweb smiley

Hermi-ona-nina111
(Prefekt)
09/01/2009 21:11
Uau, ale gdzie brales udzial w tym, ee, konkursie?

tomcias10
(Prefekt)
09/01/2009 21:09
a mi przyszedl mail z wiadomoscia ze wygralem film "James Bond Quantum of Solace" smiley

Hermiona_McColin
(Skrzat Domowy)
09/01/2009 20:46
Tia. ;D
A mnie sie nudzii xD


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter