Po czyjej stronie jest tak naprawdę Severus Snape? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadań z "Baśni Barda Beedle'a" spodobało wam się najbardziej?

"Czarodziej i skaczący garnek"

"Fontanna Szczęśliwego Losu"

"Włochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdaczący pieniek"

"Opowieść o trzech braciach"

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Po czyjej stronie jest tak naprawdę Severus Snape?

Po kilkakrotnym przeczytaniu Harry'ego Potter'a zastanawiam się, po której stronie jest tak naprawdę Severus Snape.
Chyba każdy z nas wie, że Snape zabił zaklęciem Avada Kedavra samego Albusa Dumbledora- dyrektora Hogwartu. Wielu z nas mogło pomyśleć, że to było do przewidzenia, ale jednak przez wszystkie 5 wcześniejszym tomów, Dumbledor zapewniał Harrego, że Snape został już dawno oczyszczony z zarzutów i działa po ich stronie. Choć od zawsze był "typem spod ciemniej gwiazdy", to i tak- przynajmniej ja- byłam zaskoczona, kiedy dowiedziałam się kim jest naprawdę Snape.

Po głębszych przemyśleniach zauważyłam, że sam Snape może jednak być po tej dobrej stronie. Jednak zastawiamy się jak zdołał oszukać Czarnego Pana. Czy jest to wogóle możliwe? Mam nadzieję, że fragmenty poniżej nieco to wyjaśniają: (Zakon Feniksa, str. 588, rodział Oklumencja- Snape tłumaczy Harremu na czym polega ta dziecina magii):
"- Czarny Pan, na przykład prawie zawsze wie, kiedy ktoś nie mówi prawdy. Tylko ci, którzy posiądą sztukę oklumencji, mogą udaremnić mu dostęp do uczuć i wspomnień przeczących temu kłamstwu i w ten sposób wprowadzić go w błąd" i drugi fragment: (Książe Półkrwi, rozdział Spinner's End, str.34- Snape tłumaczy Bellatriks o swoim powrocie do Czarnego Pana):
"-Możesz powtórzyć moje słowa tym, którzy szepczą za moimi plecami, możesz im opowiadać swoje kłamstwa o tym, że zdradziłem Czarnego Pana! A więc zanim ci odpowiem, pozwól, że i ja cię o coś zapytam. Czy ty naprawdę myślisz, że Czarny Pan nie zadał mi tych samych pytań co ty? I czy naprwdę myślisz, że gdybym nie udzielił mu zadowalających odpowiedzi, to siedziałbym to teraz i rozmawiał z tobą? (...) Uważasz, że się myli? Albo że udało mi się go w jakiś sposób omamić? Oszukać Czarnego Pana, największego czarodzieja, największego mistrza leglimencji, jakiego znał dotąd świat?".

Jak widać Snape po prostu sam sobie zaprzecza. Wiadomo, że od zawsze interesuje się czarną magią i że bardzo dobrze zna się na oklumencji. Jednak zapewnia Bellatriks, że nie da się oszukać Voldemorta, ale wcześniej mówi Harremu, że ten kto ma dobrze opanowaną sztukę oklumencji- na przykład sam Snape- może to zrobić. Można z tego wyciągnąć bardzo jasne wnioski- Snape kłamie i chyba każdy widzi, że oszukuje Bellatriks, ponieważ mówienie niby jego wrogowi- Harremu Potterowi- że można oszukać Lorda Voldemorta, daje przewagę Harremu, co przecież byłoby bez sensu dla Snape'a i jego "szefa".

Następny argument za tym, że Snape jednak jest to tej dobrej stronie. Osobiście należę do tych osób, które nie wierzą w śmierć Dumbledora. Jest za wiele sprzeczności... Wiem, wiem, wiele osób poruszało ten temat, ale postram się go omówić w skrócie. Po pierwsze zaklęcie Avada Kedavra nie powoduje, że osoba zostaje wystrzelona w powietrze, co się stało z Dumbledorem po tym, jak Snape wypowiedział zaklęcie. Czytałam jednak w innych artykułach, że niby może być to możliwe, bo w Snapie rodziła się wielka nienawiść do Dumbledora i to ona spowodowała małą zmianę zaklęcia. Uważam, że jest to niemożliwe. Przecież ciała osób, które zabił Lord Voldemort, nigdy nie zostały uniesione w powietrze, a uważam, że nikt nie potrafi tak nienawidzić, jak Voldemort Jest on przecież najczarniejszym czarodziejem wszechczasów i można powiedzieć, że jest uosobieniem zła, ma go tyle w sobie, co żadna inna istota na Ziemi... Oczywiście zgadzam się ze spostrzeżeniem, że nie znaleziono potem różdżki Dumbleodra. Przecież to niemożliwe, że po prostu zapomniano o różdżce jednego z największych czarodziejów wszechczasów.

Uważam też, że Snape miał wiele okazji do zabicia Harry'ego Potter'a, chociaż tłumaczył się Bellatriks, że nie mógł tego zrobić, bo przecież cały czas musiał być w Hogwarcie, nie mógł sobie pozwolić na wyrzucenie go... A jednak kiedy już wszyscy wiedzieli, że jest śmierciożercą, w tym ostatnim straciu, mógł bez problemu zabić Harry'ego, ale w końcu tego nie zrobił. Ogólnie rzecz biorąc jest wiele argumentów za tym, że Severus Snape nie przeszedł na czarną stronę, ale to są tylko moje spekulacje i oczywiście każdy z Was może mieć inne zdanie na ten temat.

W ocenach proszę, żebyście byli łaskawi. Mój pierwszy art.:)
Po czyjej stronie jest tak naprawdę Severus Snape?
Flegma 20/03/2007 13:33
Czytano 1225 razy
Liczba komentarzy - 56
Slytherin dnia 20/03/2007 13:50
Jak na pierwszy art jest spoko
Pansy-z-Parkinsonem dnia 20/03/2007 14:00
Więc Snape jest mistrzem oklumenci... nawet w książce pisze że oszukać czarnego pana mogą ci którzy znają sie na oklumencji!
Anitka dnia 20/03/2007 14:03
hmm.Chciał się pozbyć Belli.
goldynka dnia 20/03/2007 14:23
ale osobieście nie zgadzam się, że Snape może być po dobrej stronie.. on przecież zabił Dumbledor'a!
Ariel Tsukino dnia 20/03/2007 14:25
Zgadzam się z tobą.smileyŚwietny art daję W
goldynka dnia 20/03/2007 14:26
A co do tego, że Snape nie zabił Harrego po zabiciu Dumbledor'a to, Snape nie mógł tego zrobić, ponieważ jak sam powiedzial, Harry należy do Czarnego Pana! Snape po prostu dostał instrukcje, żeby nie zabijać Harrego. Tak mi się wydaje
goldynka dnia 20/03/2007 14:27
dalam P
powinnaś być zadowolona
pzdr smiley
Hermiona_ dnia 20/03/2007 14:46
Zastanawiające..., naprawdę.
ags dnia 20/03/2007 14:52
dobry art i ładnie napisane
Dumle-dore dnia 20/03/2007 14:55
dziadowski wsystko zgapione od mojego artu dałbyn T ale nie ma
HermionaXXX dnia 20/03/2007 14:56
Super artykuł, daję W.
olus666 dnia 20/03/2007 15:10
o jaaa.... który to raz?
Herma94 dnia 20/03/2007 15:22
Podoba mi się, tym bardziej skoro to twój pierwszy art. Mam nadzieję, że już wkrótce wszystko się wyjaśni.
Zona Valdzia dnia 20/03/2007 15:29
Dobra jak był ostatni taki art to pisałam ze chciałebym zeby Snape był po złe stronie i żeby wytłukł Pottera granger i weasleya i reszte chołoty.tu tez tak sądze...
ksiezycowa dnia 20/03/2007 15:35
mysle ze snape jest po stronie Vol.
chanel1112 dnia 20/03/2007 15:40
a mi sie wydaje ze jednak nie jest po stronie Voldemorta i wszystko wyjasni sie w 7 tomiejeszcze wszyscy mozemy sie zdziwic
KaMcIa dnia 20/03/2007 15:51
a kto wie co jeszcze wymyśliła J.K.Rowling. Może Snape okaze skruchę w 7 części, a może nawet zabije Sami Wiecie Kogo. Się zobaczy...
Draco Malfoy dnia 20/03/2007 16:41
Snape jest po stronie Czarnego Pana.
Lord Voldemort 007 dnia 20/03/2007 16:58
Zgadzam się z tobą mój śmierciożerco.(Draco Malfoyu).
Zona Valdzia dnia 20/03/2007 17:39
Mam nadzieje że jest po stronie mojego Mężulka bo jak nie to dostanie od niego wpi***ol
Lukas Snape dnia 20/03/2007 18:11
BRAWO za art bo jest fajny i myślę podobemnie bo Dumbledor zginą. A czemu zaklęcie go odrzuciło? Bo może Severus przystawił różdżkę do samego serca? Ale art naprawde SUPER!smiley
Albus12 dnia 20/03/2007 18:12
Już to było smileypapa
gimikis dnia 20/03/2007 18:22
"dziecina magii" hahaha
ale tak w ogóle jest fajny, daję P
Trol dnia 20/03/2007 18:31
Snape jest głupi ja go nie lubię bo się znęca na Harrym.
Authvrennil dnia 20/03/2007 18:41
ja sądze e dumbeldore o tym wszystkim wiedział i to planował
Samanda94 dnia 20/03/2007 18:47
no cóż.... wszystko możliwe. Sądze że pani Rowling jak zwykle nas zaskoczysmiley
Fleur007 dnia 20/03/2007 18:54
FAjny art jak na pierwszy raz
Mila dnia 20/03/2007 18:54
Temat o Snapie więc sie pewnie troszkę rozpiszęsmiley
Więc po pierwsze przestańcie pisać w kółko arty na "złużyte" juz tematy.
Ja jestem za tym, że Severusowi jako świetnemu w oklumencji udało się oszukać Czarnego Pana. I sie nie dziwie, ze mówił co innego Bellatrix. Chyba nie myślicie, ze powiedziałby jej: Słuchaj, jestem nadal za Dumbledorem. Znam oklumencję i wpuściłem Lorda Voldemorta w maliny.
To przeciez oczywiste, ze jak udało mu się oszukać go to i nie zdradzi tago nikomu.
Jak to niemożliwe jest to, że siła zaklęcia mogła wyrzucic w powietrze? To jest oczywiste, ze mogła. Snape tak sie wczuł, że aż za bardzosmiley A to, że zaklęcia samego Czarnego Pana nie miały takich skutków to nic nie znaczy. Voldemort zabijał od niechcenia, dla przyjemności, już ze znudzeniem. On to robił całe życie! Choć może jakby zabijał Harry'ego to też by go wyrzuciło. W końcu to jest jego cel.
Podsumowując: Zgadzam się, że Severus Snape nadal jest oddany Dumbledoreowi i to wszystko było ich planem
z@bol1294 dnia 20/03/2007 19:38
bardzo fajny art czytałam podobny ale ten jest dobry jak na pierwszy temat kapkę już oklepany ale Snape nie wiem z kim jest myślę że z Voldziem ale z Dumbledorem też ja tam nie wiem mam nadzieję że się to wyjaśni a domysły to nie stwierdzenia. ale że różdżki nie znaleźli to nie wim jak a może to Dumbledore rzucił to zaklęcie ze Snape'm i dlatego go odżuciło nie nie żart daję Wsmiley
MrozkaHeo dnia 20/03/2007 19:43
Troche to długie hahah.J a jednak bez względu na wszystko go nienawidzei ni wierze zeby byl po tej dobrej stronie......ale cóż to moje zdanie
Krzyychu dnia 20/03/2007 20:05
luuuuudzie! który to już art na ten temat? dwudziesty? to się nudne robi!
malenstwoo dnia 20/03/2007 20:17
Popieram... Snape jest dobry... I zginie w ostatniej części ... Tak myślę smiley
Lavender_Martusia dnia 20/03/2007 20:20
dobry art smiley bardzo rozwiniety smiley ja tam mysle ze Snape jest dobry daje W smiley
Hermiona94 dnia 20/03/2007 20:27
Snape nie jest po naszej stronie. A damblodore po prostuco do niego sie pomylił. Wiem, wiem że to jest mądry czarodziej, ale poprostu był za łatwo wierny!!!
monia_1529 dnia 20/03/2007 20:48
ja tam mysle ze snape jest po sronie voldemorta... duzo rzeczy wykazało, ze dumbledore jest za bardzo łatwowierny
monia_1529 dnia 20/03/2007 20:49
ale mimo to, art fajny... daje W
monia_1529 dnia 20/03/2007 20:50
(szczególnie jak na 1... pozdro smiley )
Matus dnia 20/03/2007 21:03
super art smiley P
Pawel_155 dnia 20/03/2007 21:13
Moim zdaniem jest tak Dumbledora kazal Snapeowi jego zabic bo przeciez hagrid wspominal cos o klotni snape i dumbledora w zakazanym lesie to moze o to chodzilo moim zdaniem dumbledora nie umarl snape mial sie zblizyc do voldemorda i dowiedzec sie cos o horkusach i pomoc harremu je zniszczyc. A moze Snape zabral rozdzke dumbledora bo mu byla do czegos potrzebna
paulah88 dnia 20/03/2007 21:18
Ile razy bedziecie powtsarzac ten temat! to juz wszystko bylo! moze wiec poprostu kopiujcie te arty dopoki nie nauczymy sie ich na pamiec! oczywiscie ze snape jest dobry! nie byloby ksiazki! daje oczywiscie O i nie obchodzi mnie czy to twoj pierwszy art czy dziesiaty! sprawiedliwosc musi byc! a ty chyba nie jestes jakims matolem zeby nie zauwazyc ze tych artow jest juz 150?
ladyAlex dnia 20/03/2007 21:24
Sev to bydlak, zakochał się z Narcyzie smiley i jest dwulicowy więc obecnie po stronie Voldiego ;p
Michal dnia 20/03/2007 22:40
"A więc pani Flegma..." tak ma pani na imię?
Akurat nie to jest teraz ważna. "Pani" artykuł bardzo mi się spodbał. Teori na temat czy Snape jest dobry było wiele ale twoja tez jest słuszna. Ja jakoś nie umiem określić na 100% Czy Snape jest dobry. To wie tylko J.K Rowling. Jak na pierwszy artykuł sasługujesz na "powyżej oczekiwań" i taką ocene dostajesz odemnie - Pozdrawiam
Cho Chang2 dnia 21/03/2007 09:37
Wiesz co??? Wkurzylo mnie to, ze znowu o Snape dobry czy zly.... Ale Twoj art jest lepiej rozbudowny od innych i tu masz plusa
More Than You dnia 21/03/2007 12:32
Witam!
Moim zdaniem co do Severusa zawsze będą wątpliwości (chyba że wyjaśni to 7 tom) po któej stronie był w rzeczywistości, ale zabicie Dumbledora było jakieś "dziwne". Moze to być część planu Dumbledora w której śmierciożercy mają myśleć ze juz po nim.
anka-13 dnia 21/03/2007 13:54
Dziwne jest zachowanie i Snape'a i Dumbledor'a. Podejrzany wydaje się skutek zaklęcia Avada Kedavra. Dlaczego Dumbledore zostaje wyrzucony w powietrze?Przypuszczam jednak, że nie jest to częścią żadnego z planów Dumbledor'a. Oznaką tego jest przerażenie, które pojawia się na jego twarzy chwilę przed śmiercią. Nawet sama Rowling twierdzi, że Dumbledore już nie powróci. Miejmy jednak nadzieję, że osobliwe zachowanie Snape'a wyjaśni się w kolejnym tomie.
rafalek06 dnia 21/03/2007 14:05
temat przeorany ze wszystkich stron juz chyba było z 10takic samyc tematów ale moze byc
paulinkazgedyminka dnia 21/03/2007 16:06
Przeczytałam art i niektórzy z was maja rację, że temat "Czy Snape jest dobry?" robi się już troszkę nudny...ale pytanie do was czytających: Po co w ogóle czytacie i komentujecie takie arty, skoro jest ich 100 i jeden więcej? Tego nie rozumiem. Mi się art podoba, jest przemyslany. Sama nie wiem, jak to będzie... choc wydaje mi się, że Dumbledore będzie żył, a Snape "zabił" go na jego własne życzenie. Jak na pierwszy art Flegmo jest bardzo dobrze smiley Pozdrawiam gorąco!smiley
paulinkazgedyminka dnia 21/03/2007 16:07
Aha, no i daję W smiley
toma13 dnia 21/03/2007 19:18
zgadzam sie z tobą a co do artykułu do przeee SPOOooookKKOooo brawa brawa smiley
HPfanka dnia 21/03/2007 20:33
bardzo fajny art
zgadzam siue ze snape podczas ucieczki mógł zabic harrego...ale moze chciał zostawić go czarnemu panu, ale chyba by go jednak zabił...
e juz sama nie weim ^^
HPfanka dnia 21/03/2007 20:35
Mila dobrze kombinuje
choć jak już wcześniej pisalam sama nie wiem smileyP
Hermi-ona-nina111 dnia 20/05/2007 12:01
oj ale to nawet bylo do przewidzenia, ze on predzej czy pozniej wroci do Czarnego Pana... masz Z
psz dnia 21/05/2007 17:27
Ile razy można wam powtarzać ze Severus jest dobry. Patrzył bez zmrużenia oka na śmierć R..Rogacza. Ale miał wiele okazji na zabicie Harry'ego ale tego nie zrobił. Nie będę pisać dalszych powodów bo było by rto samo co w arcie. Artykulik na W.
psz dnia 21/05/2007 17:28
Nie wiem czy można by coś jeszcze dodać ale na pewno nic ująć smiley
krzys4e dnia 24/05/2007 17:28
Snape jest dobry! Mam do niego zaufanie.(tak jak Dumbladore) smiley
sol02 dnia 10/09/2007 19:37
mysle ze snape jest po tej dobrej stronie, fakt - milutki to dla harego nie byl smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 35% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 26% [6 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 13% [3 Głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 26% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
10/01/2009 00:37
Papa...

fuerte
(Prefekt Naczelny)
10/01/2009 00:37
No to niefajnie, rzeczywiscie. Dobra, ja musze isc - mama mnie wygania.
Narazie ;*.

Claire
(Dark Vampire)
10/01/2009 00:31
Nie, od jakichs trzech dni.

fuerte
(Prefekt Naczelny)
10/01/2009 00:31
Tylko dzisiaj tak masz?

Claire
(Dark Vampire)
10/01/2009 00:30
Mnie tez nie wywala. Ja tylko przestaje widziec wiadomosci^^.

fuerte
(Prefekt Naczelny)
10/01/2009 00:30
Czyli mnie pewnie tez to czeka, bo na razie nawet mnie nie wywala z niego xD.

Claire
(Dark Vampire)
10/01/2009 00:28
No co ja poradze, ze ten polchat to jakis zjechany jest? xD Prawie kazdy ma z nim problem ;p Ja nie mialam w ogole. Do czasu.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter