Powroty pod postacią ducha - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Pożyczka gotówkowa

Powroty pod postacią ducha

Mam pewną teorie co do powracania duchów w świecie magi.
Czytając książkę, zauważyłam, że ludzie zabici przez zaklęcie AVADA KEDAVRA nie powracają na ziemię.

OTO PARĘ PRZYKŁADÓW
Bezgłowy Nick-dostał 36 ciosów w głowę.Nie zabito go zaklęciem, a powrócił na ziemię.
Syriusz Black-został zabity przez Bellatrix Lestrange morderczym zaklęciem.Nie powrócił na ziemię.
Krwawy Baron- wbił sobie sztylet i powrócił na ziemię jako duch Slytherinu.
Fred Weasley-każdy wie że Fred po śmierci nie odpuściłby sobie powrotu na ziemię, a go nie było.

Jest też inny przypadek który nie zalicza się do żadnej kategorii.
Rowena Ravenclaw-zmarła z przyczyn zdrowotnych, i tez się nie pojawiła
Profesor Binns-uczy w szkole chociaż jest jedynym duchem w kadrze nauczycielskiej,zmarł przez sen i się pojawił pod postacią ducha.


Jestem ciekawa waszych opinii więc proszę o komentarze.
Powroty pod postacią ducha
danao2507 06/01/2010 14:54
Czytano 1296 razy
Liczba komentarzy - 27
Ginny_xD dnia 06/01/2010 15:19
Myślę, że to możliwe, niektórzy po prostu decydowali, że nie wrócą w postaci ducha, ale to może być prawda, że nie mieli wyboru Ci którzy zginęli od zaklęcia niewybaczalnego.
KrzychuPotter dnia 06/01/2010 15:43
W niektórych tych przypdakach się zgadzam ale czy w książce było napisane ze bellatriks rzucila na syriusza Avada Kedarva? Albo zapomnialem
anetta92 dnia 06/01/2010 16:46
Po pierwsze Syriusza ugodził czerwony promień, a jak wiadomo Avada ma kolor zielony. Syriusz po prostu wpadł w zasłonę i już nie wrócił. ;(
Po drugie przeczytajcie sobie uważnie rozmowę Harry'ego z Nickiem. Nick powiedział, że nie każdy wraca. To nie ma znaczenia jak umarli, chociaż spostrzeżenie jest ciekawe... Nigdy tak na to nie patrzyłam.

Artykuł może to nie jest, ale pomysł mi się podoba. Są błędy w treści i interpunkcyjne też zauważyłam. Dam Ci Z.
Ghast dnia 06/01/2010 17:08
Postawiłeś hipoteze, ja postawie antyteze. Więc, Syriusz został ugodzony oszałamiaczem i nie został by zabity jeśli nie wpadł by za kurtyne. Ser Nicholas mówi nam w 5 części (to znaczy mówi Potterowi) smiley że do tego świata mogą powrócić tylko ci co boją się pójść dalej i powiedział że Syriusz nie wróci bo był za bardzo odważny! Więc Fred również nie wrócił, moim zdaniem też był bardzo odważny. Może chodziło o to że nie można powrócić jeśli się zginie poprzez działanie magii? Ale to też było by błędne ponieważ jak wyżej wspomniałem Prawiebezgłowy już nam wytłumaczył na czym to polega! Myśle że chociaż troche cię przekonałem.
kiskowa dnia 06/01/2010 18:59
Jak powiedział Nick w rozmowie z Harrym ... to ludzie wybierają czy chcą powrócić czy nie. A Syriusz widocznie nie chciał . To był jego wybór...O Pooolos powiedział akurat to co miałam na myśli smiley
Narcyzia dnia 06/01/2010 20:53
Moim zdaniem to w ogóle nie ma związku z tym co Rowling pisała. Krwawy Baron, czy Szara Dama, oni po prostu bali się iść dalej. Córka Roweny być może bała się spotkać z matką, Baron (jak to było napisane w książce) wyznaczył sobie za karę tułanie się po zamku w kajdanach(dobrze pamiętam?), w postaci ducha. Jak chodzi o prof. Binns'a, to on chyba nawet nie zauważył, że coś się zmieniło.
Myślę, że zaklęcie Avady nie miało z tym nic wspólnego a Rowling pisząc, że te duchy zmarły nie za sprawą magii, ale np. poprzez ciosy w głowę, czy przebicie sztyletem, chciała pokazać, że działo się daaawno temu i żeby czytelnik był w stanie sobie to wyobrazić. No bo przecież były to zabójstwa godne owych dawnych czasów. Moim zdaniem oczywiście. Sama też mogę się tylko domyślać...
alette dnia 06/01/2010 22:08
Nie wypowiem się na temat poziomu artykułu tylko dlatego, że dawno tu żadnego nie było. Skomentuję za to tezę.
Jest do bani. Prawie Bezgłowy Nich i Krwawy baron to duchy Hogwartu liczące sobie wiele setek lat, a w tamtych czasach wiele osób traciło głowy. Danao - cztery przykłady to trochę...nie, to o wiele za mało. Syriusz nie powrócił, bo nie miał do czego wracać. Fred nie wrócił, bo pewnie nie chciał. W książce była mowa o śmierci. Sir Nickolas mówił, że przejście na drugi świat było lepsze, tylko on stchórzył. Ja bym to porównała to "nieskończonych spraw".
Nie mam żadnych wątpliwości - N z dużym minusem. Nad tezą nawet nie można dyskutować.
andrzejster dnia 07/01/2010 15:05
Artykuł trochę nie dopracowany. Gdybyś uważnie przeczytał rozmowę Harry'ego z Nickiem pod koniec 5 tomu to byś wiedział, że duch powiedział Harry'emu te słowa:
- On nie wróci - powtórzy cicho Nick. - On pójdzie dalej.
- Co to znaczy: "pójdzie dalej"? - zapytał szybko Harry. - Dokąd? Posłuchaj... co się dzieje, jak ktoś umiera? Dokąd się idzie? Dlaczego nie każdy wraca?[...]
- Lękałem się śmierci - powiedział Nick. - Wolałem pozostać na progu. Czasami się zastanawiam, czy dobrze zrobiłem... Bo to nie jest ani tu, ani tam...


W tym krótkim fragmencie duch wyjaśnia nam, że jeśli ktoś lęka się śmierci to może powrócić na ziemię jako duch i na to nie ma wpływu czy został zabity Avadą, czy nie. Dla przykładu Jęcząca Marta została zabita spoojrzeniem Bazyliszka co jest równoznaczne z użyciem Avady, a mimo to stała się duchem.
Podsumowując. Duchem może stać się osoba, która lęka się śmierci i życia po niej, a nie osoba, która umarła przez morderstwo czy zaklęcie. To nie ma żadnego wpływu na to.
Nie będe oceniać, bo nie ma czego szczerze mówiąc.
Rose Potter dnia 07/01/2010 17:20
Eh... gdzie tu jest postawiona jakaś teza? Moim zdaniem jej tu nie ma. W całym tym arcie, jest tylko kilka przykładów, co do śmierci niektórych bohaterów i powiedzeniu, że wrócili i nie. Nie ma tu jednak ani słowa wyjaśnienia. Nie podoba mi się to wszystko. Mogłaś się rozpisać, co TY na ten temat sądzisz. Na N chyba zasłużyłaś, bo coś napisałaś...
OrderofPhoenix dnia 07/01/2010 18:18
Łącze sie z innymi i niestety odrzucam twoją teorie. Powiem krótko po pierwsze podjaąc nie które przykłady sam podkopałeś sobie swoje stanowisko. Jak już Anetta powiedziałą Syriusz dostał CZERWONYM promieniem, czyli Avadzia odpada. Po za tym pomyślmy ilu ludzi zabił Voldemort ( w tym rodziców Harry'ego) czemu oni nie wrócili. Niektórzy wracają. Są to głównie osoby, które mają niedokończone sprawy, lub jak Nick Boja sie tego co będzie "dalej". Taki mam pogląd więc za artykuł daje N. Byłoby O, ale nie chce cie zrażać do wysnuwania wniosków. Kombinuj dalej , a może wymyślisz coś naprawdę ciekawego.
Nika13-23 dnia 07/01/2010 18:32
Sam pomysł napisania artykułu na taki temat bardzo mi się podoba, ale, czy zawarłaś w nim prawdę? Niestety, ale zgadzam się z większością i daję N!
_Lunia_Lovegood_ dnia 08/01/2010 16:01
Artykuł "długi" i "obszerny".
Przeczytaj jeszcze raz książkę, tam masz wyjaśnione, jak to jest z tym wracaniem i "pójściem dalej".
Serdes dnia 08/01/2010 17:52
przecież jest w książce napisane że Bezgłowy Nick bał sie śmierci i chciał zostać na ziemi .
Pominełeś przypadek z Jęczącą Martą .
Ghast dnia 08/01/2010 19:08
No w sumie podał tylko parę przykładów... Jeśli by tak nawiązać do tematu to jest tak:

- Jęcząca Marta chciała straszyć koleżankę, dlatego wróciła.
- Nick bał pójść się dalej.
- Szara Dama bała się spotkać z matką i spojrzeć jej w oczy.
- Krwawy Baron został by odkupić swój zły uczynek, poza tym chciał zostać z ukochaną.
- Binns w ogóle nie chciał iść dalej, wolał swoje nudne życie.

Czyli to wszystko zależy od wybory czarodzieja lub czarownicy.

Moja katechetka mówiła mi kiedyś że dusze pozostają na ziemi gdy są za bardzo przywiązane do rzeczy materialnych, mogą pójść dalej, ale nie mogą przerwać tej więzi między domem, samochodem itp... Również pozostają gdy się wywołuje duchu ale wtedy już nie mogą wrócić, dlatego kościół zabrania tych praktyk.
LadyofLake dnia 09/01/2010 14:22
Artykuł bardzo marny, co do teorii na temat duchów całkowicie zgadzam się ze swoją poprzedniczką. Duchy mogą zostać na Ziemi z różnych przyczyn: boją się przejść dalej, bo mają coś na sumieniu, mają jakieś niepozałatwiane sprawy, które są dla nich bardzo ważne, są związane z rzeczami materialnymi i nie chcą ich opuszczać. Powodów może być mnóstwo. Ty wymieniłaś raptem kilka przykładów i nawet ich dokładnie nie opisałaś. Pomysł dobry, ale wykonanie kuleje, i to bardzo. Daję O. Jak już pisać artykuły, to przynajmniej przemyślane i sensowne. Chociaż więcej pretensji mam chyba do adminów, którzy w ogóle nie powinni dopuścić tego artykułu do publikacji.
Totenrap dnia 09/01/2010 18:34
Mnie najbardziej rozbawił fakt, że nie uwzględniłeś najważniejszej śmierci w książce.
Dumbledore został zamordowany przez Snape.

To czy ktoś wraca w postaci ducha zależy tylko i wyłącznie od danej osoby. Tyle w temacie.
Ciekawy pomysł, słabe wykonanie. Z
losiek13 dnia 10/01/2010 19:12
Fajnie, że napisałaś artykuł. Jednak myśle, że powinnaś lepiej go przemyśleć. Gdybys czytała książki uważnie miałabys odpowiedź na swoja tezę w piatym tomie. Dla mnie jest to bardzo jasno wytłumaczone. Chcesz zostać na ziemi? Zostajesz. Chcesz iść dalej? Idziesz.
Nie jest wcale takie oczywiste czy Fred wolałby wrócić. Miałby siedzieć i patrzeć jak wszyscy wkoło świetnie się bawią, a on nie może do nich dołączyć? Wolał przejść prógsmiley
inkablack dnia 12/01/2010 21:05
Krótki art. Bardzo. Można było wycisnąć więcej.
Jednak pomysł rzeczywiście ciekawy, jakby się nad tym zastanowić faktycznie coś w tym jest. Być może warto by było zapytać o to Rowling w jakimś wywiadzie bądź na czacie.
Podsumowując - pomysł OK, ale za krótko, zdecydowanie! Daję Z.
xxxMajka9xxx dnia 14/01/2010 14:10
GomenD - nie rozumiem czemu od razu tak oceniasz? ja uważam, że artykuł jest ciekawy, bo sama się nad tym zastanawiałam. bardzo zaintrygował mnie rozdział "King's Cross", bo nie rozumiałam o co chodzi z tym "małym, wijącym się, płaczącym". Harry jakby zatrzymał się na chwilkę no nie? a
dobra, ale wracając do tematusmiley wydaje mi się, że mówiła o tym książka: "on nie chciał zostac. POSZEDŁ DALEJ" to chyba o Syriuszu byłosmiley Dziwny komentarz ode mnie, wiem. Buziakismiley
Green Wizard dnia 15/01/2010 14:11
Artykuł jest ciekawy. Ja myślę, że to było coś takiego jak z Harrym i Dumbledore'm w rozdziale "King's Cross" w IŚ. Dumbledore powiedział Harry'emu, że jeśli chce, może "wsiąśc do pociągu i pojechać dalej". Ale Harry wolał wrócić. Zależy to więc tylko i wyłącznie od wyboru zmarłego. Daję Z.
agata95 dnia 15/01/2010 18:13
Artykuł interesujący, chociaż to raczej nie zależy od tego, w jaki sposób dana osoba zginęła. Nick powiedziała, że po śmierci można wybierać. Wracając na ziemię, pozbawieni byliby przyjemności z np. jedzenia i picia. Decyzja nie byłaby taka prosta...
za art daję Z ;-)
Carmell dnia 16/01/2010 15:35
Och. Szczerze mówić wątpię. w Twojej teorii jest pewna luka, niedociągnięcie. Nie mam pojęcia dlaczego taką właśnie wywnioskowałeś, bo w piątym tomie było to wyjaśnione, a Nick jest tego najlepszym przykładem.

Fred Weasley-każdy wie że Fred po śmierci nie odpuściłby sobie powrotu na ziemię, a go nie było.

Tak sądzisz? A ja myślę, że jednak by sobie odpuścił. dobrze wiedział, że jeśli wróci to już nigdy nie "pójdzie dalej", więc wątpię, by powrócił na ziemię. Poza tym był rozrywkowym i żądnym ryzyka chłopakiem, więc raczej nie odpuściłby sobie poznania innego świata przez "pójście dalej".
bellatrix666 dnia 16/01/2010 16:32
Sam pomysł na napisanie tego artykułu jest wg mnie bardzo dobry, ale źle zrealizowany. Wydaje mi się, że twoja teoria jest błędna, co z resztą potwierdzają słowa Nicka z V części. Chyba nieuważnie przeczytałeś/aś książkę.
To czy dana osoba pujdzie dalej, zależy tylko i wyłącznie od jej decyzji.
Ogólnie mówiąc wyszło to niezaciekawie.
Nie będę stawiała oceny, bo musiałabym dać N, a nie chcę tego robić.
narcxyza dnia 19/01/2010 17:30
niezłesmileydaje Z
narcxyza dnia 19/01/2010 17:32
smiley"Fred Weasley-każdy wie że Fred po śmierci nie odpuściłby sobie powrotu na ziemię, a go nie było."
Ja się z tym nie zgadzam,Fred Wesley nigdy by nie spędził wieczności na ziemi
zdolna czarownica dnia 27/02/2010 19:03
Chyba nieuważnie przeczytałeś/aś książkę.
To czy dana osoba pujdzie dalej, zależy tylko i wyłącznie od jej decyzji. ---> zgadzam się z tym
lestrange-bellatrix dnia 27/11/2011 14:51












Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 9% [2 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Żadnych głosów]
Zadowalający Zadowalający 35% [8 Głosów]
Nędzny Nędzny 43% [10 Głosów]
Okropny Okropny 13% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Sann
(Znakomity alchemik)
04/02/2012 19:24
Losiu, bo zamkne sie w sobie smiley

gnebi
(Świetny czarodziej)
04/02/2012 18:43
chodzta na czat :<

losiek13
(I Love Helen)
04/02/2012 15:57
Sann, tylko nie zacznij teraz poprawiania artykulow! xD

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
04/02/2012 00:27
nie obijamyyy sie ;d

alette
(Wyśmienity mag)
03/02/2012 21:06
nie tam, ze cos, ale jakby ktos sprawdzil newsy to bylabym niezmiernie wdzieczna...

Sann
(Znakomity alchemik)
03/02/2012 20:49
trzymajcie za mnie kciuki jutro...tak po 12 jakos... smiley

alette
(Wyśmienity mag)
03/02/2012 19:27
can't wait


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter