Jak zapewne wszyscy wiemy, w ostatnim czasie miała miejsce katastrofa - rozbił się wojskowy samolot, zginęło 20 osób. Polskie serwisy cały czas o tym piszą, z nich można dowiedzieć się więcej. To straszne, co się stało... Jednak ten news nie jest o tym. Zacytuję jeden z artykułów Onetu: Lech Kaczyński powiedział, że formalnie decyzja o żałobie narodowej zostanie podpisana po jego powrocie do Warszawy, ponieważ musi być podjęta w kraju i wymaga kontrasygnaty premiera. Żałoba będzie obowiązywała albo od godz. 20 w czwartek, albo od piątku przez trzy dni.
Czyli w nocy z 25/26 stycznia, gdy powinna być premiera ostatniej części Pottera, nadal będzie trwała. Jak podaje dalej Onet: (...) Na czas trwania żałoby odwołane są imprezy masowe, rozrywkowe, koncerty i imprezy sportowe.
Niektórzy użytkownicy naszej strony, i zapewne wielu potteromaniaków nie wiedziało, co się stanie, czy premiera zostanie przełożona... Co było nawet prawdopodobne. Dlatego do Medii Rodziny wysłałam e-mail z zapytaniem. Odpowiedź nadeszła niezwłocznie, i uszczęśliwi nas wszystkich. Premiera Harry'ego Pottera i Insygni Śmierci odbędzie się w zaplanowanym terminie! Tak więc nie ma się czym martwić. Już jutro o północy będziemy mogli zakupić tę książkę.
A co dokładniej napisał przedstawiciel wydawnictwa możecie dowiedzieć się poniżej:
Witam,
Nocna promocja nie zostanie odwołana. Uznaliśmy, że sprzedaż książki nie może być porównana do hucznej zabawy czy komediowego przedstawienia, bowiem jej wyjątkowość podkreślana jest przez nietypowa godzinę otwarcia księgarń i niezwykłą atmosferę. Ważne jest też, że ostatni tom w dużej mierze dotyka problematyki śmierci i w swojej wymowie jest bardzo poważny. Treścią więc nie godzi w zaistniałą sytuację.
Przebieg i charakter premierowych wydarzeń pozostawiamy w gestii księgarzy, którzy z pewnością odpowiednio zaaranżują spotkania w księgarniach, biorąc pod uwagę ową tragedię.
hermionaginnydnia 24/01/2008 15:27 Wspaniale! Chociaż rodzice na pewno nie puszczą mnie o tej godzinie, i tak się cieszę- w końcu inni też chcieli iść, a ja nie myślę tylko o sobie! Faktem jest, że "głównym bohaterem książki jest śmierć", jak to mówił tłumacz.
FilipFansTheHarrydnia 24/01/2008 15:28 Super ze jest premiera juz sie przestraszylem ze jej nie bedzie
filiusdnia 24/01/2008 15:30 Cieszę się, że jestem premiera chociaż juz wiem co się stanie w książce, ale i tak czekam z niecierpliwością.
michael112dnia 24/01/2008 15:35 I dobrze. Odbywająca się w tym czasie premiera 7 hp oraz skoki narciarskie w Zakopanem były powodami, dla których uważam, że to ŻAŁOBA powinna zostać przełożona, najlepiej na okres tuż po Środzie Popielcowej kończącej w tym roku i tak już krótki karnawał. Okazało się jednak, że zarówno Media Rodzina jak i federacja narciarska postanowiły zignorować żałobę. I dobrze. Ja też ignoruję te wszystkie żałoby.
Lillyannednia 24/01/2008 15:36 No tak odbędzie się, ale wydaje mi sie że niektóre ksiegarnie ograniczą się tylko do sprzadaży. A ja bardziej właśnie cieszyłam się na pokazy, konkursy, itp. Wszystko okaże się 25/26. xD
Slayerkadnia 24/01/2008 15:38 Michael112, żałoba przełożona specjalnie dla jakiejś książki i skoków? Wiesz może co się w ogóle stało? Boże... To głupota! Ja tam się cieszę, że Media Rodzina nie przełożyła premiery... I że odpisali mi w tak szybkim czasie. Jednak... Nie wiem czy to jest dobre. Żałoba, wszyscy powinni mieć chwile zadumy... A tutaj wszyscy się cieszą bo mają książkę, są organizowane konkursy, zabawy...
kate20004dnia 24/01/2008 15:39 O losie jak to by mogło nie być premiery 25/26!
Padłabym na miejscu kiedy okazało by sie ze nie dostane ksiazki w danym terminie!
Dobra wiadomoesc
Pozdrawiam
Mateusz Dumbledorednia 24/01/2008 15:42 Dobrze, że napisano taki News. Słyszałem o tragedii i o żałobie narodowej, ale nie pomyślałem, że może jakoś wpłynąć na premierę HP.
Dziedzic Gryffindoradnia 24/01/2008 16:06 Mnie nie interesują żadne zabawy z okazji wydania książki. ja chcę ją poprosu dostać. Nic po za tym się nie liczy. Mimo wszystko dobrze że sprzedaż odbędzie się w terminie.
aga2519dnia 24/01/2008 16:11 to dobrze ze nie odwolano premiery..chodz mnie i tak nie bedzie w zadnej ksiegarni:/
Luciodnia 24/01/2008 16:12 Zgadzam się z Dziedzicem, nie będę super hucznie świętował tego, że mam Insygnia. Ważne żeby ją zdobyć, świętować można później samemu.
Askaydnia 24/01/2008 16:21 Slayerka, NIESTETY, prawda jest taka, że śmierć pozostaje dla większości abstrakcją, gdy dotyczy obcej osoby. Staje się faktem dopiero wtedy, kiedy dotyka kogoś bliskiego. Nie wymagaj od dziecka zrozumienia, do tego trzeba dojrzeć .
Czasami ręce opadają (czytając o oburzeniu z powodu możliwego przełożenia hucznej premiery HP), ale nic na to nie poradzisz... Niestety
Edit:
Ursiss, nikt Cię nie będzie linczował. Żałoba narodowa obowiązuje wszystkich, to kwestia zaangażowania w sprawy narodu. Natomiast to, co Ty sama o tym myślisz, to Twoja indywidualna sprawa. Chciałam tylko przypomnieć, że w naszej tradycji nie tańczy się na grobach zmarłych (przenośnia), a HP podobno uczy szacunku dla innych.
Kolejną edycję tekstu przeprowadzono dla lepszego zrozumienia jego sensu (patrz komentarz _Luny Lovegood).
Czy ja naprawdę piszę aż tak zawile???
Ursissdnia 24/01/2008 16:25 Być może zostanę zaraz zlinczowana, ale ja nie widzę sensu pogrążania się w żałobie. Nie chodzi mi tu o to, że jakaś tam książka jest ważniejsza od śmierci setek ludzi, ale życie toczy się dalej, a oni napewno nie chceliby być u innych powodem smutku. Smucenie się już nic nie da. Ale uważam, że powinna być np:minuta ciszy
ewela12-94dnia 24/01/2008 16:32 a ja już mam tą książeczkę[ma sie znajomości]
ale jeszcze nie przecztałam ale mam zamiar już wkrótce ...a na premiere i tak ide
Sarcia_Klaradnia 24/01/2008 16:34 To dobrze, że się odbędzie Rodzice i tak mnie nie puszczą, ale na następny dzień kupie na pewno
Marcin86dnia 24/01/2008 16:39 Ja już ją mam po polsku fajna nawet bardzo
lopsikdnia 24/01/2008 16:56 Bardzo sie ciesze ja ie pojde ale inni napewno pojda i oni powinni byc bardzo szczesliwi
jedynydnia 24/01/2008 17:03 Jak widać chęć zarobienia grubych pieniędzy znowu pokonała ludzką solidarność, patriotyzm i szkoda, że niektórzy nie potrafią zachować sie stosownie do zaistniałej sytuacji.
Potter7dnia 24/01/2008 17:18 Super dobrze że jest wśród nas ktoś taki jak Slay która o wszystko dba i wypytuje bo chyba każdy chciał wiedzieć o tym czy premiera się odbędzie a tak mamy 100 procent pewności.
Wielkie dzięki Slay.
Renaemmadnia 24/01/2008 17:30 fajowo, że jednak się odbedzie. Nie mam pojecia co bym zrobila, gdyby nie bylo tej premiery. Chyba bym wylazla z siebie i staneła obok . HEHEHEHE!
I mam pytenie do adminów/innych użytkowników. Czy będzie coś robione w nocy/w dzień premiery? Chodzi mi, czy tu na stronie będzie coś robione.
Ginny_Weasley12dnia 24/01/2008 17:43 Uff, to dobrze ze bedzie
ALe to straszne co sie stało... ja akurat bylam na treningu... wszystko powiedziala mi moja rodzina... jest zaloba... straszne.
Ale tak los chcial...
ale moze to nawet lepiej ze bedzie premiera... nie wiem xD
Goszkadnia 24/01/2008 17:50 Ufff... To dobrze. Dotaniemy książki na czas. Już się bałam... Dziękujemy Slay za taką wiadomość. Jestem Happy.... Taka ulga.
alisterekdnia 24/01/2008 17:52 Uważam, że dobrze zrobili, nie odwołując premiery. Księgarnie powinny się trochę ograniczyć z tymi zabawami, konkursami itp., ale sprzedaż może przebiegać normalnie.
Co do powyższej dyskusji o tejże załobie narodowej:
osobiście nie mam nic przeciwko, wydarzyła się wielka tragedia, ale...
Zginęło 20 osób, żołnierzy. Będąc żołnierzem i wsiadając do samolotu, człowiek ryzykuje. Takie tragedie się zdarzają. A czy ktoś pomyślał na przykład o wszystkich tych, którzy zginęli na polskich drogach z powodu pijanych kierowców? Nie. I nikt nie będzie dla nich ogłaszał żałoby narodowej, więc według mnie to lekka przesada.
Pozdrawiam!
Ala
Couragednia 24/01/2008 18:19 Dziękuję za uspokojenie sumienia. Od rana drżałam czy aby o północy z 25/26 udam się do księgarni i kupię 7 tom. Tak, to straszne, taka katastrofa. Myślę że nawet jeżeli premiera została by przełożona, nie miałabym żalu... w końcu tu chodzi o katastrofę, książka mogła by poczekać. Ale zadaję Sobie pytanie czy wytrzymałabym te dni zwłoki... w końcu długo czekaliśmy na książkę, prawda?
Fallondnia 24/01/2008 18:38 No cóż, ja również z niecierpliwością czekałam na książkę i kiedy dowiedziałam się, że istnieje prawdopodobieństwo, że premiera nie odbędzie się 25/26 trochę we mnie zawrzało, ale za chwilę się opamiętałam. Nie mogę się złościć, tylko dlatego, że premiera może być odwołana. Ci ludzie zginęli, trzeba znaleźć w sobie trochę współczucia...przecież to jest wielka tragedia. Co z tego, że nie znam tych ludzi! Przecież każdy z nas zasługuje na tyle samo szecunku...zgadzam się ze Slayerką. I cieszę się, że jednak będzie premiera. Jednak zadna książka nie jest ważniejsza od śmierci...
Bellatrix Lestrangednia 24/01/2008 19:26 Może wyjdę na nieczułą sukę, ale ta tragedia mnie nie wzrusza i mam ją głęboko gdzieś.
Czasem ktoś umiera, po co robić z tego narodową żałobę? Żołnierze powinni się liczyć z tym, że mają kontuzyjny zawód.
Przynajmniej dobrze, że nie odwołali premiery... eh.
Gaabrysiadnia 24/01/2008 19:30 Dobrze że nie przełożyli tej premiery choć i tak raczej nie pójdę na nią
mbolekdnia 24/01/2008 19:46 wujek kaczka i wujek donald mowili na oficjalnej konferencji ze zaloby bedzie trwala tylko do soboty do 19
Nacia1234dnia 24/01/2008 20:11 Świetnie, żę się odbędzie, ale ja niestety nie będę miała okazji wciąć w niej udziału. Do ksigarni nie idę. Szkoda, bo to juz ostatnirazy, chyba, że Rowling za 10 LAT napisze 8 część
Ginewra Wesly5dnia 24/01/2008 20:41 To wspaniale że premiera IŚ się odbędzie. Chociaż na premierę i tak nie idę. Ale jednak to wielka tragedia i bardzo dobrze że jest żałoba.
_Luna Lovegooddnia 24/01/2008 20:45 Askay! nie wiem jak możesz tak mówić! Przecierz to tragedia. Jak nie znasz szczegółów co sobie poczytaj na Interii albo Onecie. Jednak wspaniale że premiera się odbędzie.
Herma95dnia 24/01/2008 20:56 Uff. To naprawdę super. A tak się bałam.
Już się nie mogę doczekać.
beatrix_elblagdnia 24/01/2008 21:23 ksiazke mam ( i przetlumaczona przeze mnie i ta juz z przekaldem Polkowskiego) ale i tak sie przejde zobaczyc czy cos tam bedzie
Askaydnia 24/01/2008 21:45 _Luna Lovegood, czytaj ze zrozumieniem, bardzo proszę.
Czy naprawdę muszę tłumaczyć, że chociaż służba krajowi i obywatelom (policja, wojsko, straż pożarna) związana jest z ryzykiem, to śmierć na służbie zasługuje na większy oddźwięk? Gdy ginie jeden żołnierz - ma pogrzeb z honorami, gdy ginie wielu - w kraju ogłasza się żałobę. Tak samo w przypadku katastrof i wielu ofiar śmiertelnych. Czy w tym przypadku było to słuszne, czy nie, nie nam sądzić. Demokratycznie wybrany prezydent zarządził, w to nie wnikam. Skoro jednak już jest ogłoszona, to trochę dobrej woli by się przydało.
Tak trudno to zrozumieć?!?
Nikt nie zabrania kupowania książek, bez przesady. Chodzi o tę całą fetę, o atmosferę hucznej zabawy. Szacunek dla ofiar tragedii i ich rodzin wymaga stonowania emocji.
Magnus Walterdnia 24/01/2008 22:02 Eh, polityka... nasza kochana polityka. Nasze Lechy i Donaldy... nasze Kaczyńskie i Tuski... zwykła polityka.
Bezsensu jest żałoba narodowa (od razu uprzedzam, że nie chcę nikogo obrazić, ale w wolnym kraju, mam prawo wygłosić swoje zdanie, mieć własne poglądy religijne/polityczne etc.). Przecież zginęło TYLKO 20 ludzi. Zwykły wypadek. Gdybyśmy mieli się pogrążać w żałobie, bo ktoś zginął to tak powinno być codziennie. Codziennie giną setki małych dzieci, bo jakiś pijak ich potrącił, ale nie ma żałoby. Bo co? Bo są mniej ważni? Bo nie mają tytułów kpt, mjr i innych? To jest zwykła polityka, ot co! Pan Lech Kaczyński z panem Donaldem Tuskiem ustalają żałobę narodową tylko po to, by pokazać jaka Polska ma stan morale. A i tak połowy ludzi to nie obchodzi i się bawią, bo z tego, co się orientuje nie ma jakiejś większej kary za złamanie żałoby narodowej. Zwykła polityka... jeśli naród Polski rzeczywiście jest taki "złączony" ze sobą to niech żałoba będzie codziennie za setki, być może tysiące dzieci i dorosłych, którzy giną pod kołami samochodów i innych maszyn...
Dlatego żałoby nie traktuje poważnie. Jedyną żałobę, którą traktowałem poważnie to dwie:
- Po śmierci papieża - w końcu to jedyny papież-polak w historii
- W czasie tego wybuchu w kopalni - to było też smutne. Ludzie pracowali, wszystko dobrze, a tu nagle...
Reszta to zwykła polityka. premier i prezydent chcą się pokazać od najlepszej strony.
Oczywiście przypominam, że nie chcę nikogo urazić moim zdaniem i proszę byście zaraz nie bluźnili na mnie, że kim ja to nie jestem, że nie wiem nic o śmierci itp. Ja szanuje wasze zdanie, wy szanujecie moje.
chudabachadnia 24/01/2008 22:09 w toruniu ksiazka jest juz w ksiegarniach czy to nie dziwne??i wcale nie trzeba miec znajomosci wystarczy przejsc glowna ulica i poparzec na wystawy!!!
Marigolddnia 24/01/2008 23:17 Magnus, aleś się nagadał. Myślę, że zmieniłbyś zdanie gdyby Polska była zagrożona wojną. Chociaż z drugiej strony... kiedy kilkunastu żołnierzy zginęło w Iraku nikt żałoby narodowej nie ogłosił. Cóż. Stanowisko. Widocznie każdy byt ma różną wartość...Co do premiery , to naprawdę już się nie mogą doczekać!!
mumilkadnia 24/01/2008 23:34 A ja nie jestem pewna czy nie powinni odwołać premiery, cieszę się , ze wszystko sie odbędzie bo na pewno pójdę, ale uważam, że w związku z tą tragedią powinni to odwołać.
lukasynodnia 24/01/2008 23:54 ja tam rozumiem ta cala żałobę.. to jest bardzo ważne, jednak co by ona nie blokowała czy przesuwała to jest potrzebna...
i tak na sam koniec... widzę tu taką małą znieczulice... kiedy wy sie wreszcie czegoś małe babilonce nauczycie..
nie chce mi sie tu pisać jak w takiej sytuacji powinniście sie zachować bo i tak nic z tego nie zrozumiecie, ale jak to widzę to strach mnie ogarnia... jak ta polska będzie wyglądać, jak Wy dorwiecie sie do władzy
nimfadora21dnia 25/01/2008 08:50 Ludzie!!! O co tyle krzyku? Żałoba nie przeszkodzi nam w przywitaniu Harry'ego Pottera po polsku. Pewnie ograniczą się do mniejszej zabawy, szkoda, bo siódma część Harry'ego Pottera powinna być hucznie, zabawnie, miło przywitana. Idziemy przez ulicę i myślimy jak tyle ludzi ginie, a tu nagle widzimy osobę w różowych włosach i dziwnych ubraniach, to Tonks. Jedno do drugiego nie pasuje, noale cóż takie jest życie.
Ania 95dnia 25/01/2008 15:24 Oj, jak dobrze, że nie odwołają premiery. Już się bałam. Wybieram się do księgarni i spodziewałam się dużej imprezy, ale żałoba, no to wiadomo... Mam nadzieję, że i tak będzie fajna zabawa.
xXHeRmIoNaXxdnia 25/01/2008 20:44 dawno mnie tu nie było...
a widzę że niektórzy tak jak ja nie mogą się doczekać premiery )
ja się bardzo cieszę że nie została ona odwołana i uważam że (pewnie niektórych to co napiszę urazi) oczywiście dla niektórych żałoba narodowa jest bardzo ważna i w ogóle no ale nie przesadzajmy gdybyśmy mieli wszystkie tragiczne wypadki od razu sumować żałobą narodową to kraj byłby pogrążony w niej non stop no a ci żołnierze dobrze wiedzieli na co się piszą i że ryzyko ich pracy jest ogromne ale stawką jest śmierć albo życie.
aczkolwiek nie twierdzę że nie współczuję wszystkim no ale nie przesadzajmy...
aj za niedługo premiera!
Magnus Walterdnia 04/02/2008 14:01 LUKASYNO NAPISAŁ:
ja tam rozumiem ta cala żałobę.. to jest bardzo ważne, jednak co by ona nie blokowała czy przesuwała to jest potrzebna...
i tak na sam koniec... widzę tu taką małą znieczulice... kiedy wy sie wreszcie czegoś małe babilonce nauczycie..
nie chce mi sie tu pisać jak w takiej sytuacji powinniście sie zachować bo i tak nic z tego nie zrozumiecie, ale jak to widzę to strach mnie ogarnia... jak ta polska będzie wyglądać, jak Wy dorwiecie sie do władzy
To było do mnie? Jak ja się "dorwe do władzy", Polska nie będzie wyglądać tak jak teraz, wierz mi. I nie będę urządzał Żałób Narodowych z takiego powodu, wiedząc, że w kolejce po Żałobe stoi kilkanaście tysięcy ludzi...
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter