Regulus Black to R.A.B.? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Regulus Black to R.A.B.?

Czy Regulus Black to tajemniczy R.A.B.? Czy może jest to niemożliwie jak twierdzi większość z was?

R. Black nie żyje, co jest niezaprzeczalne, gdyż zostało wyraźnie napisane w książce. Ale zanim umarł zapewne coś w życiu robił. Miał mózg więc mógł znaleźć miejsce ukrycia horkruksa, miał nogi więc mógł się tam dostać, miał również ręce więc mógł horkruksa wziąść. A co ważniejsze, posiadając wymienione przeze mnie wcześniej przymioty mógł go ukryć lub zniszczyć prawda? I może właśnie za to został zabity? W książce nie jest napisane za co zginął poza tym co powiedział Syriusz:

"(...) Z tego, czego się dowiedziałem po jego śmierci wynika, że już na samym początku, gdy kazano mu zrobić coś strasznego, przeraził się i próbował wycofać. No, ale nie można tak po prostu złożyć rezygnacji na ręce Voldemorta.(...)".

Równie dobrze więc mógł zginąć za kradzież horkruksa.
Nie jest określone w książce kiedy Voldemort rozpoczął rozdzielanie duszy, ale jest pewne, że przed narodzinami Harrego. Wiemy o tym, ponieważ nie zginął od odbitej od Harry'ego Avady. W Zakonie Feniksa jest napisane:

"(...)Dźgnął palcem gobelin u samego dołu drzewa, tam, gdzie widniało nazwisko: REGULUS BLACK. Po dacie urodzenia była data śmierci (sprzed jakichś piętnastu lat).(...)".

Jako, że Harry w miał wtedy piętnaście lat oznacza to, że R.Black zginął mniej więcej w tym samym roku, w którym urodził się Harry, czyli w czasie, w którym Voldemort musiał już mieć jakieś horkruksy. Można więc wywnioskować, że R.Black mógł znaleźć medalion z cząstką duszy Voldemorta, wziąść go i zostawić list.

Syriusz uważał swojego brata za głupca, jednak zawsze powtarzał, że nie miał dobrego kontaktu z rodziną. Mógł więc nie znać dobrze Regulusa i sklasyfikować go jako głupca, posługując się stereotypem: "śmierciożerca - głupek". Możliwe jest, że R. Black wcale nie był taki głupi. Może chciał się zemścić na Voldemorcie, za to, że (zapewne w jego przekonaniu tak było) zniszczył mu życie lub nie pozwolił mu odejść. Mógł dowiedzieć się w jakiś sposób o horkruksach i postanowił zniszczyć przynajmniej ten jeden, żeby przybliżyć Voldemorta do klęski.

"(...)Zmierzę się ze śmiercią w nadzieji, że kiedy trafisz na godnego siebie przeciwnika, będziesz już śmiertelny.R.A.B.(...)".
Regulus Black to R.A.B.?
EthacridiniLactas 10/02/2007 11:47
Czytano 2585 razy
Liczba komentarzy - 23
Cho Chang2 dnia 10/02/2007 11:51
Fajny artykuł. Mam takie jedno zastrzezenie, ze już chyba były z 2 arty na ten temat...albo jeden.
paulah88 dnia 10/02/2007 13:23
naprawde dobrze napisane artsmiley w Twoim stylu;] A Regulus napewno jest RABem gdyz na stronie Rowling w mozna to wywnioskowac. Zaraz przytocze fragment tlyko musze poszukac;p
Basia dnia 10/02/2007 13:41
Ja się też z tym zgadzam!!! W Zakonie Feniksa był taki fragment, że znaleźli stary medalion, którego nikt nie mógł otworzyć... To mógł byc ten forkus!!!!smiley Zgadzacie się ze mną???smiley Pozdro dla fanów!!!smiley
Asiula dnia 10/02/2007 14:34
Ooo...widze, ze zmienilas zdanie co do strony, ale dobra nie rozdrapujmy tego. Juz bylo troche artow na ten temat, moze i wiecej niz troche ? Co do tej sprawy wiem jedno : zapewne dowiemy sie tego jak przeczytamy czesc Vii smiley
Araya dnia 10/02/2007 14:38
Bardzo podoba mi się ten art, jednak, nie wiem czemu, nie mogę przyjąc do iwadomości, że Regulus Black to R.A.B. Wedłud mnie, to byłoby za proste. Ale może Rowling miała już dośc zagadek w swojej powieści...
Slizgon dnia 10/02/2007 15:15
Fajny art sam uwazam ze to Regulus Black ukradl tego horkruksa i umiescil go w domu Blacków poniewaz w Zakonie Feniksa jest wzmianka ze Syriusz wyrzucil jakis stary medalion moze to ten horkuks
Emily_Black dnia 10/02/2007 15:50
bardzo fajny ary ja tez myśle Ze nasz tajemniczy R.A.B. to R. Black ja wogóle lubię tę rodzine chyba już zauważyliście smiley
Iwona14 dnia 10/02/2007 17:05
Art jest spox... Ja już od dawna twierdziłam że Regulus, młodszy brat Syriusza, to właśnie R.A.B...
EthacridiniLactas dnia 10/02/2007 17:44
mruzka
Gdybys nie zauwazyla ten art jest w dziale przemyslenia a nie "Fakty, ktore musisz zaakceptowac w przeciwnym wypadku wywalimy cie ze strony"
paulah88 dnia 10/02/2007 20:19
hmm.. jak juz pisalam czytlaam wywiad z rowling z wiarygodnego zrodla w ktorym mowila ze RAB to jest Regulus. I jak juz pisalam gwiazda go nie przyjela..ale to nicsmiley wywiad robili zalozyciele strony muggle.net to wlasnie tam mowla ze weszla na ich stornke i wyzwali ja od debilek ktore nie czytaly ksiazeksmiley
Black Lilly dnia 19/02/2007 16:04
Ja się zastanawiam nad tym czy to faktycznie jest brat Syriusza. Rowling wspominała że mowa o nim była w poprzednich tomach. To mógł być brat Syriusza (zgadzam się z tym w 70%), ale nie koniecznie (zostały te 30% niepewności ;]). Daję PO
Kate dnia 17/03/2007 19:05
Bardzo dobry Art. Mam swoje teorie, właśnie nad nimi pracuję, i może opublikuję je w arcie. pozdro:* aha, oczywiście W
Dumle-dore dnia 18/03/2007 21:01
Bardzo ciekawy artykół jeden z najciekawszych tylko mam jedno pytanie co robi litera "A" w skrócie R.A.B. może to jego drugie imię albo całkowicie kto inny. Ale artykuł świetny więc daje W z małym minusem. Trzymaj tak dalej to świetnie ci pójdzie. Pozdrawiam. smileysmiley
ladyAlex dnia 20/03/2007 21:33
Oh, a nie wpadł nikt, że jeśli regulus miałby drugie imię, znalazłoby się ono na gobelinie?

Zresztą skąd początkujący śmierciożerca mógłby wiedzieć o horkruksach, skoro tego nawet Malfoy nie wiedział (Dumbledore to tłumaczy Harremu w Vi tomie, Lucjusz nie narazałby horkruksa) - niby przyjaciel Voldiego (V. zwraca się tak do Lucjusza w IV tomie, w czasie swego powrotu).
illmonte dnia 29/03/2007 21:49
Ja również czytałam "od autorki", że niezaprzeczyła jakoby to był brat Syriusza Blacka.

Jednakże, jak niektórzy komentujący, bardzo bym się tym faktem rozczarowała (juz sie rozczarowałam);

Regulus był do tej pory (jesli był) pokazany w swietle wspomnien - jako taki - mało samodzielny, czy tez podporządkowany - juz na samym początku przyłączył sie do Czarnego P. - więc gdzie jego samoistna tendencja do refleksji własnej? (np. że może to być niezbyt słuszne, poniewaz rozumiem refleksje interesowne, będące murem za czarnym P.).

I absolutnie sposób napisania listu, który odczytujemy w 6 tomie, nie pasuje do tej postaci.

Zgrabnie napisany artykuł.
RiotGirl dnia 02/04/2007 11:20
To Ze R.A.B To Regulus jest zadziwiającą oczywiste. I To Mnie Dziwi. Wiemy Ze JO Lubi Nas Zaskakiwac. CO Z tego będzie? Zobaczymy...
Marzencia259 dnia 05/04/2007 16:20
Hmm...Ciekawe ...tylko że ja na początku kiedy jeszcze nie przemyślałam tego wszystkiego to myślałam że sam Dumbledore to napisałsmiley Jednak kiedy się skupiłam to doszłam do wniosku że gdyby rzeczywiście to napisał, to w tym momencie gdy wyruszył do jaskini z Harrym po prostu okazałby sie zwyklym głupcem skoro przyszedł po horkruksa, którego juz wcześniej zniszczyłsmiley Ale bardzo możliwe że R.A.B. to Regulus Black
Miriel dnia 18/04/2007 15:56
Czy Regulus to R.A.B. wie jedynie Jo(no może pomijając: wydawców, redaktorów naczelnych, Mary Grandpre, ludzi od korekty i kilku innych...). Powiem Ci, czy to jest prawda za jakieś pół roku(albo za rok). Pożyjemy- zobaczymysmiley
Wronski dnia 24/04/2007 13:08
Bardzo dobry artykuł.Ja jestem niemal pewny że jest to Regulus.Sama J.K.R nie zaprzeczyła tej teorii.Daje W.
HeDwIg dnia 25/04/2007 14:38
A co z wskazówką Rowling, że R.A.B. znajdziemy na 100 ostatnich stronach 6 tomu??
P.S. już wcześniej wiedziałam o tej teorii i jestem ku niej skłonna, a ty znalazłeś dużo więcej dowodów, czym utwierdziłeś mnie w tym przekonaniu. W
haymusa dnia 08/05/2007 19:38
Możliwe, że to tak, ale moim zdaniem to nie musi być imię i nazwisko, to może być przydomek morze Dumbledora? Sam mówił "śmierć to tylko początek nowej przygody"
Ankalima dnia 13/07/2007 15:55
Regulus Black musi być R.A .B em bo jego nazwisko tłumaczono w różnych przekładach , tak jak to zrobił pan Polkowski w I tomie.W R.A.B zależnie od przekładu zmieniała się ostatnia litera.
Np. jeśli Polkowski podjąłby dalej tłumaczenie nazwiska Black jak w Kamieniu Filozoficznym by był Czarny, to inicjały by wyszły R.A.C. W wersji holenderskiej skrót brzmi R.A.Z, a nazwisko Black zostało przetłumaczone na Zwarts. Ale wkrótce się okaże...smiley
Marsjanin dnia 15/07/2007 15:15
Nie skapnąłem się. Mam nadzieję, że masz rację i że nie będę musiał drugi raz czytać Harry Potter i Książe półkrwi. lol nie ocenię tego bo nie wiem czy to ty napisałaś i nie wiem czy to się sprawdzi
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 69% [31 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 16% [7 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 Głos]
Okropny Okropny 4% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:26
Chce zobaczyc juz ten szal w USA w czasie premiery. Oni maja jutro. Pewnie nie beda w ogole spac xD.

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 13:23
Ja w sumie ksiazki nie czytalam, takze porownanie bedzie kiepskie.

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:20
Ale szczerze mowiac, boje sie co z tego wyjdzie. Jak to bedzie na takiej samej zasadzie jak ekranizacje Pottera, to sie zawiode.

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 13:18
Kurcze, niezle sie zapowiada.

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 13:12
Ooo dzieki, juz wchodze.

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:12
Zwiastun widzialas?

[LINK]

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
20/11/2008 13:11
Poczyatalam jak wy pisalyscie miedzy soba o tym filmie i tak troszke zainteresowal mnie on.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter