Rowling lubi "P"? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Rowling lubi "P"?

Wiele nazwisk lub imion w serii o Harrym zaczyna sie na "P"

Przykłady:
-Potter Harry
-Parvati Patil
-Padma Patil
-Poppy Pomfrey
-Pansy Parkinson
-Penelopa Crevater
-Percy Weasley
-Petunia Dursley
-Prawie Bezgłowy Nick
-Parszywek
-Peter Petterwew

Mieszkanców Huflepuffu nazywa Puchonami, gazeta w świecie czarodziejów to Prorok Codzienny.Nawet czwartą część Rowling dedykuje Peterowi Rowlingowi.

U wielu postaci także pierwszą literą imienia jest ta sama litera która rozpoczyna nazwisko.

Przykłady:
-Severus Snape
-Korneliusz Knot
-Cho Chang
-Minerwa McGonnegal
-Dudley Dursley
-Colin Cravey
-Luna Lovegood

Oraz wyżej wymienieni:
-Parvati Patil
-Padma Patil
-Pansy Parkinson
-Poppy Pomfrey
-Peter Petterwew

Czy to zbieg okolicznosci, czy Rowling daje nam coś tym do zrozumienia???
Rowling lubi "P"?
Parvati_Patil_1993 07/03/2008 14:14
Czytano 6005 razy
Liczba komentarzy - 122
Filemona dnia 07/03/2008 14:36
Zauważyłam już to. Nie napisałaś o założycielach domów: Godryk Gryffindor, Salazar Slytherin itp... Też myślałam o napisaniu artykułu na ten temat, ale nie wiedziałabym jak to ująć. Twój jest dobrze napisany, chociaż, jak już wspominałam, mogłabyś napisać o założycielach domów w Hogwarcie.
Angelina dnia 07/03/2008 14:58
Hhm.... jest w tym trochę racji^^.
Ja bym jeszcze dodała na koniec imiona i nazwiska założycieli domów w Hogwarcie:
- Godryka Griffindora;
- Helgi Hufflepuff;
- Roweny Ravenclaw;
- i Salazara Slytherina;
Levin dnia 07/03/2008 15:14
Po prostu zwykły zbieg okoliczności. Prawie Bezgłowego Nicka nie słusznie wymieniasz, bo przecież to polskie tłumaczenie... Nie sądzę, żeby było tutaj jakieś ukryte znaczenie... Seria się zakończyła, więc nie ma już co spekulować ....
Ginny_Weasley12 dnia 07/03/2008 15:19
Taaaak, ja tez bym dodała tych założycieli domów.
Smutno, ze seria sie skończyła... Pamiętam, jak były artykuły... Chyba z 7. O tym, kto to RAB. Były same RAB'y.
I doszliśmy, że to Regulus Black. I to prawda.
Goszka dnia 07/03/2008 15:25
Uważam, że to nie ma nic do rzeczy w HP. Po prostu tak jej się podoba, więc tak robi. Nie wpływa to zbytnio na książkę i fabule utworu Rowling. Myślę, że po prostu fajnie to wygląda i jest to rytmiczne. Daję Zadowalający za spostrzegawczość.
pocisk dnia 07/03/2008 15:29
E.. nie wiem czy jest coś głębszego w tym, ze ileś imion zaczyna sie na "p". To tak jakby policzyć ile wyrazow w książce zaczyna sie na "r" i jakby to coś miało znaczyć.
Imiona faktycznie coś oznaczają, np. Syriusz - Gwiazda. Ale literki to chyba nic wielkiego. Zbieg okoliczności-._PP
karawila dnia 07/03/2008 16:01
Tak, masz rację- to może mieć jakieś znaczeniesmiley
A do tych samych pierwszych liter imion i nazwisk, to może jest to niepisana zasada rodzin czarodzjejów.
Wyłączając Dudleyasmiley
Tonks xD dnia 07/03/2008 16:10
Bardzo fajny art ^^. Zauważyć, zauważyłam, ale według mnie nie ma większego znaczenia smiley.
Chociaż... znając Panią Rowling, nawet najmniejszy szczegół ma znaczenie, więc kto wie smiley.
Art fajny, dlatego zasłużone P.
Nimfadora_0605 dnia 07/03/2008 16:24
Zauważyłam to już wcześniej i rzeczywiście daje do myślenia. Może naprawdę pani Rowling próbuje coś przekazać?? A może to zwyczajna gra słów?
W swoim arcie zapomniałaś jeszcze dodać imion i nazwisk założycieli Hogwartu.
Ankalima dnia 07/03/2008 17:00
Uważam, że nie ma zbytniego powiązania między tymi wszystkimi imionami, gdyż takie osoby/ rzeczy jak: Prawie Bezgłowy Nick, Puchoni, Parszywek,Prorok Codzienny zostały spolszczone przez pana Polkowskiego. Co się tyczy Korneliusza Knota to również i jego nazwisko zostało przełożone z angielskiego "Fudge".
Ale przyznać muszę, że dużo nazw zaczyna się na "p"smiley.
Lili Grenger dnia 07/03/2008 17:18
TO ''P'' to raczej przypadek,_ale imiona i nazwiska raczej nie. Zauważyłaś, że ta zbieżnośćma coś wspólnego z ty że te postaci pochodzą z rodów czystej krwi no i znaczenia ich nazwisk nie mają większego znaczenia? Nielicząc oczywiście Dudleya, ale od każdej reguły jest wyjątek smiley. Daje P bo zapomniałaś o założycielach i jako przykład podałaś nazwy tłumaczone na polski.
Adela dnia 07/03/2008 17:38
Co do tego P, to tak samo często występuje H, jak już parę osób zauważyło i nie sądzę żeby to robiła celowo.
A co do imion i nazwisk zaczynających się na tę samą literę, to równie dużo przykładów można wymienić, w których ta zasada się nie sprawdziła, więc nie sądzę żeby to miało jakieś znaczenie lub podtekst typu "lubiła literę P".
Sev1302 dnia 07/03/2008 19:18
Raczej te "P" nie są znaczące w HP. Tez sie tak zastanawiałam nad tymi imionami. Najbardziej nurtowały mnie te imiona i nazwiska założycieli Hogwartu, bo one najbardziej się rzucają w oczy, ale pamiętam jak w Czarze Ognia matka Rona - Molly (jak była w Hogwarcie jako rodzina Harry'ego) to były jakieś egzaminy i Ron mówił, że źle napisał właśnie nazwiska tych założycieli, a ona powiedziała, że łatwo je zapamietać bo wszystkie zaczynają sie na tą samą literę itp. więc to chyba tak przez przypadek.....
Pani Pomfrey dnia 07/03/2008 20:49
Nie sądzę żeby to coś oznaczało, tym bardziej, że dziwnie przedstawiłaś tą listę. Po pierwsze jeżeli tak ma być jak sugerujesz to od litery P zaczynałyby się albo tylko imiona, albo tylko nazwiska, a nie jak się komu trafi. A po drugie niektóre nazwy mają tę literę jako pierwszą tylko po przetłumaczeniu na język polski. Ale fajnie, że ktoś szuka i dostrzega takie rzeczy smiley
Woodmanka dnia 07/03/2008 22:52
No może i rzeczywiście literka "P" się powtarza dosyć często, ale to raczej nie ma większego znaczenia.... Popatrzmy na nasz piękny, ojczysty język : ogromna ilość imion zaczyna sie np. na literę "M" (przykłady: Michał, Mateusz, Maciej, Magda, Marcin, Miłosz, Michalina, Marcel, Marta itp.) czy "K" (Kamil, Karolina, Kacper, Kuba, Konrad...). Widocznie w języku angielskim zdarzyło sie podobnie w przypadku literki "P".
Zresztą co wobec tego Rowling mogłaby nam sugerować?
Mistrzyni_Afrytow dnia 08/03/2008 13:22
Ja rozumiem, że jako wierni fani Harry'ego Pottera wciąż doszukujecie się jakiś zaszyfrowanych zagadek i różnych kluczy do ich rozwiązania, ale seria HP się skończyła, a co za tym idzie niewyjaśnione, trudne do odkrycia sekrety również. Rowling to nie Leonardo da Vinci, nie zastawia wszędzie "pułapek" dla czytających. W tak ogromnej "opowieści" ciężko jest wymyślić imiona i nazwiska zupełnie inne i nie powiązane ze sobą jakaś literą, czy głoską. Może litera P jest dla autorki HP bliska? Ale to raczej tylko niewinny zbieg okoliczności.
Carmen Lowell dnia 08/03/2008 13:24
Według mnie imiona założycieli Hogwartu zaczynają się na tą samą literę, dlatego, że to nadaje jakiś mocniejszy akcent.Myślę, że Rowling chciała sprawić, aby nazwy domów bardziej kojarzyły nam się z Godrykiem, Salazarem(za pierwszym razem napisałam nazwisko, on_jakoś dziwnie na mnie oddziałuje i wydaje mi się, że trzeba go traktować inaczej niż innych, tak samo jak o_Draco mówi się Malfoy-,_a o Riddlu, Voldemort), Helgą i Roweną. Co do reszty to niektóre wyrazy_zostały spolszczone-,_a reszta....hmmm...wydaję mi się, że....to po prostu ma służyć łatwiejszemu zapamiętywaniu imion mniej ważnych aktorów (chyba powinno być bohaterów?) (mówię tu o tych samych literach rozpoczynających_imię i nazwisko).Co prawda niektóre imiona coś znaczą np. jak już ktoś wspomniał Syriusz=gwiazda(Syriusz Black_=_czarna gwiazda)ale to tylko niektóre.Daję Z.
PS.Sorry za błędy ale mój komputer znowu świruje.

Przykro mi, ale błędy ortograficzne i interpunkcyjne, nie mają nic wspólnego z zepsutą klawiaturą. Etha
Gringott dnia 08/03/2008 14:38
Nono gratuluję spostrzegawczości.
Jestem także za tym że to tylko przypadek, myślę że gdybyście zadali takie pytanie: ''Czy imiona i nazwiska które często zaczynają się na literę ''P'' mają jakieś znaczenie w serii HP'' J.K.Rowling to odpowiedziałaby mniej więcej tak: '' Powiem szczerze że nie_zastanawiałam się nad tym''
Ale może być taka wersja że Rowling chciała po_prostu nadać poszczególnym postaciom jakieś inne imiona i nazwiska takie żeby po_prostu które nie występują w innych książkach.
voille_de_mort dnia 08/03/2008 15:25
Według mnie to raczej kwestia przypadku. Poza tym artykuł zawiera wiele błędów, np. Panelopa Clearwater, a nie Crevater. Niesłusznie wymieniasz też Prawie Bezgłowego Nicka, Parszywka, Puchonów i Proroka Codziennego, gdyż takie nazwy wymyślił im Andrzej Polkowski, Rowling nazwała ich kolejno Nearly Headless Nick, Scabbers, Hufflepuffs i Daily Prophet. Tak więc żadna z tych "nazw" nie jest na "P", a przecież tytuł artykułu brzmi Rowling lubi "P"?. No i właśnie, co do tytułu, to później piszesz o postaciach, których imiona i nazwiska zaczynają się na tę samą literę, o czym nie jest nic w tytule wspomniane. I co do tych imion i nazwisk Korneliusz Knot u Rowling nazywa się Cornelius Fudge (Knot to jedyne przetłumaczone przez Polkowskiego nazwisko w serii), co jak widać nie ma już takich samych liter.
lily1600 dnia 08/03/2008 17:26
Dobrze zauważyłaś, tylko jak dla mnie to nie jest takie ważne. Sama piszę opowiadania i większość u mnie nazywa sie na A i prawie wszyscy maja podobne nazwiska lub przynajmniej na taka sama literę. dla mnie to nic nie znaczy. poza tym mogłabyś dodać coś jeszcze, bo jak dla mnie to za mało
Maugo777 dnia 08/03/2008 21:00
Ja bym natomiast powiedziała, że Rowling bardzo lubi literę H. Przykłady: Harry, Hermiona, Hagrid, Hogwart, Helga Huffelpuff, Hugo Weasley, Hedwiga, Hermes_(puchacz Percy'ego), hipogryfy, Hogsmeade, prof. Hooch, Mafalda Hopkirk (ta z ministerstwa) i jeszcze pewnie kilka terminów, których nie mogę na razie sobie przypomnieć ;P
areczek38 dnia 08/03/2008 23:42
Świetny artykuł! Ale można jeszcze trochę ludzi dodać np. Filius Flitwick, Gregory Goyle oraz wszyscy założyciele Hogwartu.

Nie ma potrzeby używania takiej ilości enterów. Poprawione, Etha.
Meliana dnia 10/03/2008 10:02
Jak to się dzieje, że administratorzy uznają taką lipę?
Przejdźmy jednak do treści artu. Jeśli mam być szczera, to pani Rowling tak się po prostu napisało. Pomyloona ma rację, możliwe, że po prostu się bawiła...
Po co pisać o takich głupotach... Dla punktów? Pfff. Żałosne. Pozdrawiam adminów, którym chyba brak naprawdę dobrych artykułów do akceptacji, więc umieszczają byle co.

Moja ocena jest chyba oczywista.

Skoro masz takie zdanie na ten temat, to może napiszesz taki artykuł, który da sie zaakceptować i nie będzie żałosny? Nie naszą winą jest to, że arty które przychodzą są albo skopiowane albo nie nadają sie do niczego. Etha
zgredzio dnia 10/03/2008 16:39
Ciekawy art! Ale nie wszyscy mają imiona i nazwiska na tą samą literę. Np. Remus Lupin, Syriusz Black itd. Szkoda, że nie ma Helgi, Godryka, Salazara i Roweny... Daję PO. I ja też bardzo lubię Severusa.
JulitaK dnia 11/03/2008 15:35
No, no spostrzegawcza jesteś smiley Ja tego nie zauważyłam. Cóż, być może się mylę, ale wydaje mi się, że to zwykły zbieg okoliczności. Ale kto wie? Rowling lubi zaskakiwać. Żadnych błędów nie zauważyłam (mam tu na myśli błędy stylistyczne i ortograficzne) szkoda troszkę, że nie podałaś nazwisk założycieli domów, ale i tak jesteś bardzo spostrzegawcza! Napisz jeszcze coś dłuższego a będzie W. Za ten artykuł dostajesz Powyżej oczekiwań. Gdyby to był inny tak krótki artykuł dałabym pewnie Z ale dostajesz ocenę wyżej za spostrzegawczość!
looona dnia 11/03/2008 17:48
Zgadzam sie z voille_de_mort co do tych spolszczeń. Artykuł trochę denny bo praktycznie bez sensu. Ale wydaje mi się że po prostu niektórzy nie mają się do czego przyczepić i piszą o jakiś błahostkach.

P.S. Meliana dobrze napisała wyraz artykułów więc nie wiem dlaczego został poprawiony na artykułuw...

Mój błąd z tym "ó". Przy sprawdzaniu takiej ilości komentarzy, z taką ilością błędów, ciężko jest poprawieć wszystko dobrze. Po prostu zamiast "artykułów", przeczytałam "artykuł" i dlatego wydawało mi się, że jest błąd.
Etha
Ariana Dumbledore dnia 11/03/2008 18:27
Masz rację, też zwróciłam na to uwagę, ale niektóre nazwy zaczynają się od litery "P"np. Prawie Bezgłowy Nick bo takie jest ich tłumaczennie (a raczej tłumacz przetłumaczył je akurat tak, a nie inaczej).
Najbardziej podobają mi się imiona i nazwiska zaczynające się na tą samą literę. Ciekawie pomyślane, prawda?
James Syriusz Potter dnia 11/03/2008 21:35
Fajnie, że ktoś o tym napisał... No więc myślę, że Rowling chciała w ten sposób podkreślić wielkość tych postaci, ktoś wspomniał o założycielach Hogwartu, szkoda, że nie ma ich w art. No ale uważam, że nie przez przypadek Griffindor to akurat Godryk, a Ravenclaw to Rovena... smiley Za spostrzegawczość P (znowu to "P"smiley
klaudusiaaa dnia 12/03/2008 11:23
Czy ja wiem...Możesz mieć rację, chociaż to są tylko twoje domysły. Userzy zauważyli, że zaznaczyłaś w swoim arcie kilka postaci, których dane personalne tak a nie inaczej przetłumaczył pan Polkowski. Według mnie, to nie powinno być oceniane.
fanka08 dnia 12/03/2008 12:44
Hmmm... Bardzo ciekawe!!
Ciekawe czy to tylko przypadek czy ona naprawdę lubi "P"?!?! No ale nie można się jej tak czepiać... To wcale nie jest łatwe, napisać JEDNĄ książkę, a ona napisała ich SIEDEM!! Ma bujną wyobraźnię, kobieta...
nimbus_10 dnia 12/03/2008 15:54
Dla mnie nic nowego już dawno to zauważyłam. Na twoim miejscu dodałabym jeszcze imiona i nazwiska założycieli Hogwatu-:
-Salazar Slytherin,
-Godryk Gryffindor,
-Helga Hufflepuf,
-Rowena Ravenclaw.

Ale niektóre nazwiska tłumaczył Andrzej Polkowski, np. Korneliusz Knot to p angielsku Cornelius Funge.
Ale nawet gdyby nie to co by nam Rowling chciała przez to przekazać??? Dla mnie to by nie miało znaczenia.
Dam-: P.
MadziiaLL dnia 12/03/2008 18:01
To jest bez znaczenia... Na pewno nie zwracała uwagi na to, żeby nazwać kogoś na P... To tak samo jakby powiedzieć, że lubi literkę H, bo dwóch głównych bohaterów ma imię na H... Według mnie artykuł bez sensu...
lopsik dnia 12/03/2008 18:17
Nigdy nie zwracałam uwagi na nazwiska, ale to interesujące i myślę że coś w tym jest. Daję WYBITNY ponieważ nigdy o tym nie myślałam,smileysmiley a ty uświadomiłaś to mi i wielu jeszcze.
Ewellina dnia 12/03/2008 20:22
Heheh, ciekawy artykuł, zmusza do zastanowienia sięsmiley. Jak będzie okazja, to mam nadzieję, że Rowling to wyjaśni_smiley.
paniNorris dnia 12/03/2008 21:19
Moim zdaniem to nie jest przypadek ale też nie robi tego by nam coś dać do zrozumienia. Moim zdanie po prostu Rowling chciał trochę pogłówkować i to wynika tylko z tego. Takie przypadki występują w innych książkach np Lemony Snicketa każda książka składa się z nazwy dwuczłonowej z czego każdy człon zaczyna się na taką samoą literę np Kriwiżerczy Karnawał
avadakedavra dnia 13/03/2008 09:40
Ja zawsze zwracałem uwagę na to że postacie w książce mają te same pierwsze litery imion i nazwisk. Wg mnie to nic nie znaczy, po prostu lubi sie bawić czytelnikiem.
potter10-98 dnia 13/03/2008 13:11
Masz racje avadakedavra to nic nie znaczy ze duzo osób z ksiązki ma tą samą litere na początku imiona po prostu zbieg okolicznosci.
ZgreD dnia 13/03/2008 18:38
Zauważyłam kiedyś tylko to, że niektóre dwuczłonowe nazwy zaczynają się na te same litery.. .
I zauważyłam to nie tylko w książkach Pani R.
Może tak po prostu lepiej brzmi ?
Ale równie dobrze moglibyśmy dać H:
Hedwiga, Hogwart, Hogsmeade . .
paniNorris - albo Szkodliwy Szpital xD
FiRenZo dnia 14/03/2008 16:01
Bardzo fajny art! Ja osobiście zauważyłem też że często pojawia się "H" np.: Harry, Hermiona, Hogwart, Hagrid, Hedwiga...
LilY_eVanS__pOttEr dnia 14/03/2008 17:06
Ja sądzę że zrobiła to celowo. Ciągle tylko to P smileysmiley
Ja tego nie zauważyłam. gdybyś ty o tym nie napisała, to bym nie wiedziała smiley
Eomera dnia 15/03/2008 17:45
Jakie macie problemy...smiley tak jej się napisało, a wy już szukacie - no nie wiem - ukrytego znaczenia, czy kodu...
A imiona zaczynające się na tą samą literę co nazwiska, fajnie brzmią.
Cho_Chang_96 dnia 15/03/2008 20:09
Każdy ma swoją ulubioną literkę smiley, albo po prostu tak jej się napisało
magdziak dnia 15/03/2008 22:02
Nigdy nie zwróciłam na to uwagi dobre spostrzerzenie
Efcia dnia 15/03/2008 23:48
Ale wiesz co...Parszywek po Angielsku to wcale nie Parszywek, a Prawie Bezgłowy Nick to też nie koniecznie po Angielsku (że nie wspomnę o tym, że nazywał się Sir Nicolas), a i jeszcze coś- imię McGonagall pisze się przez "V" (Minerva)
Ginny Potter11 dnia 16/03/2008 10:59
Spoko. Też to zauważyłam, ale
Prawie Bezgłowy Nick to chyba tu nie pasuje? Przecież w angielskim "prawie" to almost, a więc nie na P.
Scrict dnia 16/03/2008 11:04
Tak, ale niby czemu ma służyć ten artykuł? Bo nie wydaje mnie sie, żeby to miało jakąś wartość. Chyba wszyscy to zauważyli, że postacie często mają imię i nazwisko na tę sama literę. Niemniej jednak artykuł nie ma błędów i jest jakoś tam napisany. Nie mówię, że wielce wybitny ale taki nawet zadowalający. Nie więcej.

Pozdrowienia,
Lady S
XOXO

EDIT: Ach, i nie sądzę żeby Jo dawała nam coś do zrozumienia tymi "P", bo nie widzę żadnych głębszych znaczeń litery "P". Sądzę, że tak jej się po prostu napisało i koniec. Bo niby co miałaby nam przekazać litera "P"?
>>ŻAL<<
Herma16 dnia 17/03/2008 20:27
Maugo777, wiesz, że też o tym myślałam? A oprócz: Harry, Hermiona, Hagrid, Hogwart, Helga Huffelpuff, Hugo Weasley, Hedwiga, Hermes, hipogryfy, Hogsmeade, prof. Hooch, Mafalda Hopkirk, jest jeszcze: Huncwoci, Hogsmeade, Horacy (Slughorn), no i dalej nie wiemsmiley Ale poza tym, art świetnysmiley Daję W, jak zwykle, hehe. Pozdro!
Herma16 dnia 17/03/2008 20:28
Aaa, sorry, Hogsmeade już byłosmiley
Herma16 dnia 17/03/2008 20:42
"...Nie naszą winą jest to, że arty które przychodzą są albo skopiowane albo nie nadają sie do niczego. Etha"
Hehe, przynajmniej wiem, dlaczego mój odzrzucilismiley Buahahaha!
A tak na poważnie, myślę nad nowym... Jeszcze żałośniejszym (od mojego poprzedniegosmiley)... Hehehe... Pozdro dla Adminówsmiley
potteroza89 dnia 17/03/2008 21:27
Nie zapominaj, że Prorok codzienny, albo imię Korneliusz Knot w wersji angielskiej brzmią inaczej, a więc zaczynają sie na inne litery smiley
Miss Bagwell dnia 18/03/2008 12:10
Osobiście uważam, że to zwyczajny przypadek. Imiona i nazwiska mają raczej bardziej symboliczne znaczenie , którch doszukiwać możemy się w historii czy mitologii. Nie sadzę by szukanie zwiąków między literami miało duże znaczenie, ale jak komuś to odpowiada...smiley
Plus za spostrzeżenie a minus za szczególną zwięzłość i brak konkretnych tez które mogły potwierdzać twoje domysły.
sir art dnia 18/03/2008 20:06
Ale ta Ginny_Weasley12 na początku tematu spamuje boże takie dzieci to na żal.pl
Im_Ginny dnia 19/03/2008 14:14
Ja się zgadzam z postem Filemony.Ale nigdy dużej się nad tym nie zastanawiałam.Ale może to porostu zbieg okoliczności.
PS. Harry14 --> Eh...może napisał byś coś więcej niż sama emotikony.
hermijonina24 dnia 19/03/2008 14:44
Rzeczywiście zastanawiające. Widocznie musi to mieć jakieś znaczenie, bo inaczej nie byłoby takich podobieństw, ale o to trzeba by było zapytać samą panią Rowling
dedalus14 dnia 19/03/2008 18:56
Jesteś spostrzegawcza. Ja myślę, że autorka tak napisała, żeby nie męczyć się z wymyślaniem nazwisk. U nas w Polsce też wymyśla się przedziwne nazwiska np. Korkociąg smileysmileysmiley
KochankaVoldemorta dnia 19/03/2008 20:07
i co z tego?? moze jej sie tak podobalo??
Klemenciol dnia 20/03/2008 12:28
Hhm... może jednak coś w tym jest...
Black Lilly dnia 20/03/2008 17:05
Cóż.. może i robiła to celowo, ale nie sądzę by to miało odniesienie do czystych rodów, lub niepisanej zasady rodzin czarodziejów (gdzieś mi się to przewinęło przez oczy podczas czytania komentarzy). Dlaczego? bo Severus Snape był półkrwi. Jeśli dobrze pamiętam to jego ojciec był mugolem.

PS: Zastanawiam się nad tym dlaczego Etha poprawiasz błędy ortograficzne i interpunkcyjne. Masz w tym jakiś głębszy cel? Czy to tylko tak dla zabawy. A co do komentarza kogoś z początku listy że zepsuta klawiatura nie ma nic do błędów to wybacz, ale się nie zgodzę. Bo czasem nie działa alt i nie da się zrobić ogonków. Wiem coś o tym bo sama miałam popsutą klawiaturę i robiło mi gigantyczne błędy.
Sor jeśli Cię uraziłam. Ni było to moim celem.
LunaLovegooood dnia 20/03/2008 19:32
Na pewno specjalnie zadedykowała to temu Peterowi tylko po to żeby to było na "p" smiley no nie no przecież to śmieszne... Bez urazy ale mnie naprawdę to śmieszysmiley
StellaWright dnia 20/03/2008 19:38
Fajnie, że masz czas żeby się tak doszukiwać. Sądzę że tak wyszło bo tak poprostu dobrze brzmi i wyszukiwałabym w tym drugiego dna.
Sabrina dnia 20/03/2008 19:47
A ja nwet nie zwróciłam uwagi na to, że J.K.R. naduzywa "p". Popieram tezę, że to o czym piszesz jest po prostu dla zabawy i jakiegoś "rytmu" smiley.

ps. Black Lilly spójrzmy na to z innej strony, może Etha chce nam ułatwić czytanie komentarzy po prostu ;p No ale szczerze to ja też nie rozumiem po co ta zabawa, po pierwsze szkoda na to czasu po drugie jak sie ktoś w szkole pisać nie nauczył to tu tym bardziej... A jak się nauczy to ministerstwo edukacji przywłaszczy sobie Twoje zasługi w tym temacie heh. Nie ułatwiajmy im pracy xD Pozdrawiam!
H_A_R_R_Y_P_O_T_T_E_R dnia 20/03/2008 20:37
do "pocisk" syriusz to nazwa gwiazdy, która sympolizuje na niebie psa Oriona. Tj. myśliwego, którego łatwo poznać po jego pasku, są to trzy gwiazdy ustawione w jednej lini o tak:
* * to ramiona

* * * to pas

* * to nogi
* a to syriusz

Orion i Syriusz gonią ptaki tj. Plejady Gwiazd, czyli zbiorowiska gwiazd, A gdzieś za nimi jest Gwiazdozbiór Byka smiley
Ewelka dnia 21/03/2008 09:07
Rzeczywiście coś w tym jest. Ale co? Artykuł fajny bo wcześniej nie zwracałam na to uwagii. Daję PO
LilyPotter dnia 21/03/2008 12:05
Spoko.
Fajnie, że ktoś to zauważył.
Daję w.
zaneta dnia 21/03/2008 15:57
No rzeczywiście. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam... Moim zdaniem to zbieg okoliczności.
Artykuł nie był doskonały więc daję Z.
dementor666 dnia 22/03/2008 15:49
Trafne spostrzeżenie !!!! Nawet nie zwrócilem na to uwagi. smiley
Minewra_Ang dnia 22/03/2008 20:38
Rzeczywiście tak jest. Być może masz racje, ale co by nam mogła przez to powiedzieć?
Carola3000 dnia 22/03/2008 22:41
Hmm, ja bym bardziej zastanowiła się nad literką "H", np. Harry, Hermiona, Hedwiga, Hagrid, Hogwart, Hogsmade, Huncwoci itd. Lecz i tak twierdzę, że nie ma to żadnego związku z "jakąś tajną\ukrytą informacją". Bardziej zgłębiłabym
(tak jak to inny zauważyli) znaczenia imion, nazwisk i nazw smileysmiley Artykuł krótki i bez głębi.
Ginny_9413 dnia 22/03/2008 22:46
Niw zwracałm na to wcześniej Uwagi
Spostrzegawcza jesteś!!!smiley
Nie skupiajmy sie an szczegółach
Basia92 dnia 23/03/2008 12:56
Nigdy wcześnie nie zwróciło to mojej uwagi,ale rzeczywiście myślę że to ma jakiś sens. Bardzo spostrzegawcza jesteś. Podoba mi sie artykuł!
dominika108 dnia 23/03/2008 12:58
Dla mnie to było już dawno oczywiste, ale nioe wiem jaki sens było z tego wszystkiego cały art pisać =/ I piszesz jeszcze, ze Rowling daje nam tym"coś" do zrozumienia. Tylko ciekawa jestem bardzo co tym można dać do zrozumienia =/
Pat dnia 23/03/2008 13:24
Hah. Nigdy nie zwróciłam na to uwagi. smiley Taka gra słów może.? xD
mada133 dnia 23/03/2008 14:57
Ja także na to nie zwróciłam nigdy uwagi. Świetne spostrzerzenie
draconka_ dnia 24/03/2008 11:46
no w Zakonie Feniksa, wystąpił też czarodziej, który nazwisko miał wręcz identyczne do Gildorya Lockharta. myślę, że to jest spowodowane brakiem pomysłów na imiona bohaterów. xd
chicken7 dnia 24/03/2008 19:03
ja mysle ze latwiej jest zapamietac dane postaci hehe tak jak w zyciu jest tata dawid mama dorota corka dagmara i syn damian hehe wszyscy sa na D bo ladnie to wyglada, ale moze sie myle
Hermiona Grenger 14 dnia 24/03/2008 19:39
Popieram Filemone smiley
Asiula dnia 24/03/2008 19:42
Nie zgadzam się z tym. Jakby nie patrzeć to H też się pojawia.
Harry Potter
Hagrid Rubeus
Hanna Abbot
Helga Haffelpuf
Hedwiga
Hardodziob
Huncwoci
hipogryf
Hermiona Granger
Hoch
Hopkirk Mafalda

Pewnie by się coś jeszcze znalazło. Więc tak samo jak P litera H jest popularną literą, taaa? Czyżby dlatego że mamy Harrego Pottera? Jakoś nie sądzę... jakbym sie skupiła to pewnie znalazłabym wiele przypadków na wiele liter. HP to saga, kilka części, wiele postaci, wiele sytuacji.

Jesli chodzi o pierwszą literę imienia identyczną z pierwszą literą nazwiska, to byli jeszcze założyciele domów i Stan Shunpike, Filius Flitwick, Creevey Colin, Goyle Gregory.
gosia3101 dnia 24/03/2008 21:07
Masz rację te litery często się powtarzają i w ogóle.... smileysmileysmiley Artykuł spoko, dobrze napisanysmileysmileysmiley czekam na kolejne smileysmileysmiley
Namine dnia 24/03/2008 22:35
Po co się nad tym tak rozczulasz. Nie masz większych problemów? Tak jej się podobało i tak sobie ich nazwała, koniec, kropka. Dlaczego teraz się zastanawiasz, czy chciała nam w ten sposób dać coś do zrozumienia, skoro cykl już się skończył? Jedyne, co teraz możemy zrozumieć, to to, że lubiła literę "P", albo zbiegi okoliczności. Wiem, że jestem szczera aż do bólu, ale taka moja natura.
Black_Luna dnia 25/03/2008 06:35
profesor Sprout ma na imię Pomona smiley
Mischaa dnia 25/03/2008 10:09
Ja jakoś nigdy nie zwracałam na to uwagi ^^
Ale ciekawe sposptrzeżenie, jednak jak dla mnie troche za mało w tym artyklu na Wybitny więc daje PO. ;]
bujdka dnia 25/03/2008 10:29
Niezłe, chociaż użycie tam: Korneliusz Knot i innych, tłumaczonych nazwisk, przezwisk itp. typu: Prawie Bezgłowy Nick jest błędne, ponieważ Korneliusz Knot to po angielsku Cornelius Fudge, a Rowling pisała w tym właśnie języku.
dropsomania dnia 25/03/2008 13:30
Fajny artykuł, ale nigdy nie myślałam, że to ma coś do rzeczy smiley...
DontCallMeNymphadora dnia 25/03/2008 16:40
Artykuł dobry, aczkolwiek źle dobrany tytuł oraz mało uwag zawartych w wyżej wymienionych komentarzach pozwalają mi ocenić go jedynie na Z. smiley Pozdrawiam.
Lauri dnia 25/03/2008 16:50
bardzo ciekawy art. Sam na to jakoś uwagi nie zwróciłem, brawa za spostrzegawczość. Może to związane jest z kimś bliskim dla niej...
Wielka Wielbicielka Syriusza B dnia 25/03/2008 18:14
My się wydaje, że ona po prostu lubi Psmiley Ocena: PO
Anitka dnia 25/03/2008 19:32
Nie widzę najmniejszego związku pomiedzy P i Rowling. To przypadek. Siedemnaście osob które znam mają podobną sytuację:
Kamila Kacperek
Dawid Dąbrowski
Natalia Nadmucha
Patrycja Pikuś
Kasia Kruszwicka
Kasia Karbowniczek
Kasia Kurowska
Patryk Pochwała i dużo innych. Na P także trochę znam, wiadomo. Jednym słowem: Niepotrzebny artykuł Ale i tak dam Z za sam pomysł.
Agee Maritimess dnia 25/03/2008 20:38
Ja dałam nędzny. Nie uważam by artykuł wnosił coś ciekawego. Każdy idiota może to zauważyć. To, że pierwsze litery imion i nazwisk są takie same... Proszę Cię! No i co z tego? Wy już naprawdę nie macie pomysłów na artykuły. I tak jak już ktoś napisał - to są tłumaczenia Polkowskiego. o - patrz! Polkowski, dopisz, że nawet tłumacza Rowling sobie wybrała! Daję nędzny. Uważam, że na więcej to nie zasługuje.
Agnieszka_Potter dnia 25/03/2008 21:06
Daję powyżej oczekiwań, bo zapomniałaś o założycielach Hogwartu:
-Godryku Gryffindorze
-Heldze Hufflepuf
-Rowenie Ravenclawe
-Salazarze Slytherinie
Hermony dnia 26/03/2008 14:00
Plus za bystrość smiley ale to nie ma żadnego ukrytego znaczenia, tym bardziej, że w niektórych przypadkach, są to zwykłe spolszczenia smiley a więc Z smiley
dusia09 dnia 26/03/2008 15:24
Nie!! wydaj mi sie że nie jest to zbieg okoliczności. A ja sama uważam ,że te imiona są wymyślone z pomysłem więc nie wiem czego czepia się autor danego tekstusmiley
Diana91 dnia 26/03/2008 18:20
Ha, ha, fajne!smiley Nigdy wcześniej nie zwróciłam na to uwagismiley Ale teraz jak się nad tym zastanawiam... to takich osób w książce jest rzeczywiście bardzo dużosmiley Np. Gregory Goyle, o którym nic nie napisałaś
Heidi dnia 26/03/2008 20:37
Nie zwróciłam na to uwagi, ale masz rację! Ach, ta Rowling i jej tajemnice. smiley Jak na W troszkę mało, ale na P zdecydowanie zasłużyłaś!
KochankaVoldemorta dnia 27/03/2008 12:12
a ja nie widzę w tym nic specjalnego, to jest po prostu zbieg okoliczności. widać Rowling chciała tak napisać, więc napisała.
a co do artykułu to taki niejaki jest, krótki i według mnie nudny!
może następny w Twoim wydaniu będzie lepszy. pozdrawiam
raszka14 dnia 27/03/2008 20:33
Nie wydaje mi się, żeby Rowling napisała z przypadku te imiona i nazwiska... Raczej miała to właśnie na myśli. A propos litery "P" - znalazłam jeszcze imię pani Sprout - Pomona. I znowu jest P i S. Daje Powyżej Oczekiwań!
Severuska_Snape dnia 28/03/2008 15:03
Według mnie to tylko zbieg okoliczności. Jak trzeba wymyślać imiona to najłatwiej na jedną literę. Błyskotliwością to ty nie zabłysłaś. Dam Z. Pozdrawiam!
AMIGO dnia 28/03/2008 18:09
Jeju pełno błędów. 1.Penelopa nie nazywała się "Crevater" a Clearwater, czyli "czysta woda".
2. Prawie Bezgłowy Nick to tłumaczenie, w oryginale jest: Nearly Headless Nick.
3.Z Parszywkiem to samo co z Nickiem. Znajdźta se sami kie było w oryginale.
4.Peter Petterwew? Pettigrew.
5.Knot to wyjątek potwierdzający regułę, jako że Polkowski nie tłumaczył nazwisk (Jakby kto nie zrozumiał to nazwisko jest przetłumaczone[oryg. Fudge]).
6.McGonnegal? Potraktujmy jako literówkę (poprawnie : McGonagall)
7.Wspominałam już Creevey'a?
8.OOOOOOO
9. Zgadzam się z wszystkimi którzy nie zgadzają się z autorką postu.
10. Przecież tam jest tyle nazwisk, że musiały się powtarzać litery, kierych w polskim alfabecie jest coś koło 24.
Julkaa__ dnia 28/03/2008 20:55
Właśnie sporo jest też rzeczy i ludzi na litere ` h ` . np .:
- Harry Potter
- Hermiona
- Hogwart
- Horkruksy
- Hagrid

;D
czarnaczarna dnia 28/03/2008 21:27
Ten artykuł nie jest zbyt ciekawy.
Zgadzam się w pewnym sęensie z Amigo, bo wiele nazwisk i imion jest tłumaczone!
JolCia Evans dnia 28/03/2008 22:47
Zauważyłam to z ,,P", ale myślę że po prostu jest sporo możliwości z tą literką... głębszych intencji nie szukam smiley Daję PO
namrozka dnia 29/03/2008 12:51
Bardzo dobre spostrzezenie. Tak na prawde nie zwracałam na to uwagi. Ale moze autorka na prawde tak kocha literke P. W koncu Harry tez ma nazwisko na P. smiley
janykat dnia 29/03/2008 23:35
powiem szczerze że mnie to zaciekawiło. "P" ? może lubi dę literkę?


powinna wydać jeszcze książkę z wyjaśnieniam wszystkich ukrytych znaczeń smiley
globuss2 dnia 30/03/2008 12:11
Nie zgadzam się z tym. Jakby nie patrzeć to H też się pojawia.
Harry Potter
Hagrid Rubeus
Hanna Abbot
Helga Haffelpuf
Hedwiga
Hardodziob
Huncwoci
hipogryf
Hermiona Granger
Hoch
Hopkirk Mafalda

Pewnie by się coś jeszcze znalazło. Więc tak samo jak P litera H jest popularną literą, taaa? Czyżby dlatego że mamy Harrego Pottera? Jakoś nie sądzę... jakbym sie skupiła to pewnie znalazłabym wiele przypadków na wiele liter. HP to saga, kilka części, wiele postaci, wiele sytuacji.

Jesli chodzi o pierwszą literę imienia identyczną z pierwszą literą nazwiska, to byli jeszcze założyciele domów i Stan Shunpike, Filius Flitwick, Creevey Colin, Goyle Gregory.
Tom-Marvolo-Riddle dnia 30/03/2008 15:08
Moim zdanie Rowling lubi P tak jak kazda inna litere smiley A co do takiej samej pierwszej litery imnienia i nazwiska to sie z taba zgadzam
Renaemma dnia 30/03/2008 21:12
Jakoś sie nigdy nad tym nie zastanawiałam. Pewnie to zwykły zbieg przypadków. Sam art nie jest zbytnio ciekawy.
Blyskawica95 dnia 31/03/2008 15:41
wydaje mi sie ze to jest jakas podopwiedz ale nie mam pojecia do czego.musze przyznac ze nigdy sie nad tym nie zastanowialam.smileysmiley
Malwa dnia 31/03/2008 19:32
Jak dla mnie to po prostu zbieżność. Plus fakt, że Parszywek po angielsku nie ma nic wspólnego z literą P.

Aurora Sinistra
Astoria Greengrass
Apollonia Delacour
Abbott Hanna
Avery
Andromeda Black
Arcturus Black
Amelia Bones
Amycus Carrow
Alecto Carrow
Andrew Kirke
Albert Runcorn

Bellatrix Black
Black Narcyza
Black Syriusz
Black Regulus
Boot Terry
Black Andromeda
Bones Susan
Bones Amelia
Borgin
Burke
Beedle the Bard
Bertie Bott
Brown Lavender
Bulstrode Milicenta
Burbage Charity

Cadogan
Carrow Alecto
Carrow Amycus
Charity Burbage
Cho Chang
Cedric Diggory
Clearwater Penelopa
Corner Michael
Crabbe Vincent
Colin Creevey
Creevey Dennis
Cresswell Dirk
Crochford Doris
Crouch Barty
Crouch Barty Jr

Delacour Fleur
Delacour Apolonia
Delacour Gabrielle
Dedalus Diggle
Diggory Cedric
Diggory Amos
Dippet Armando
Doge Elphias
Dovohov
Dudley Dursley
Dursley Vernon
Dursley Petunia
Dumbledore Albus
Dumbledore Ariana
Dumbledore Kendra
Dumbledore Percival
Dumbledore Aberforth

To na pewno tajny przekaz od pozaziemskich bardzo zaawansowanych cywilizacji. Kurcze, więcej niż jedna osoba w książce, która ma imię bądź nazwisko na tą samą literę... BAJER!
alexa59 dnia 01/04/2008 21:27
Właściwie to już moi poprzednicy wszystko napisali - ale tak ode mnie:

Gdybyś pisała książkę, to wymyślałabyś nazwiska stukając w przypadkowe klawisze/stosując wyliczankę (np. Hakla Lvahegs *bum, bum w klawiaturę*)? Czy stosując jakiś schemat?

Mniej czasu i bardziej zrozumiałe... ;P
...i zgadzam się z Malwą... xD

Wstrzymam się od oceny.
Hermiona1334 dnia 02/04/2008 19:44
to tylko zbieg okoliczności.Poza tym tak jej się podobało więc tak napisałasmileyUwielbiam Harego i oczywiście Josmiley
Mednay dnia 02/04/2008 21:15
Zgadzam się z Malwą. Wiem że niektóre nazwiska są zapożyczone ale musiała sie nieźle natrudzić aby wymyśleć tyle nazwisk. smiley
Miiika dnia 04/04/2008 09:52
Dla mnie to raczej nic szczegolnego. Moim zdaniem to zbieg okolicznosci.
Hermiona_Montez dnia 04/04/2008 18:26
Nie sądzę, żeby pani Rowling celowo korzystała z literki ,,P"... to po prostu przypadek! nic szczególnego... xD
Verity dnia 04/04/2008 21:07
Podzielam zdanie Hermiony_Montez alew tylko w połowie. Jest szansa że lubi tą litere. Ja np. uwoielbiam imiona na "P"
Hermiona 1319 dnia 05/04/2008 08:28
NIc w tym złego że ktos lubi tę czy inną literę w całosci podzielam zdanie Verity
GinnHerma dnia 05/04/2008 19:17
Fajny tekścik.Sama nie zauważyłam,że pierwsze litery imion i nazwisk dużej liczby osób są takie samesmiley
hermionka_65 dnia 28/04/2008 17:00
To prawda,że dużo imion i nazwisk rozpoczyna się tą samą literą. I jak ktoś to już zauważył (ja też) że wiele rzeczy rozpoczyna się literą "H"
A jeśli chodzi o założycieli to też bym ich dodała.
Fajnie,że ktoś to zauważył smiley
Emma Danee dnia 06/05/2008 08:18
Zgadzam się z tym, że zapomniałaś/eś o założycielach. Art po za tym bardzo mi się podoba. Nie oceniasz w nim jakoś nie grzecznie czy obrażająco autorki więc jest wprost na W, gdyby nie ci czterej ominięci. Daję więc PO.
loona94 dnia 11/07/2008 10:49
A może to po prostu zbieg okoliczności?? Bo w końcu jakby się tak zastanowić to nie tylko ,,P" jest częsyo używane.
agatqa92 dnia 21/07/2008 18:36
Fajny artykuł, bo w końcu o to tutaj chodzi- żeby pisać ciekawoski. Myślę, ze Rowling się bawiła imionami i nazwiskami, i dlatego tak wszystko wyszło ;]
biala93 dnia 04/08/2008 21:48
ja tak samo uwazam jak agatqa92!smiley
-_-ginny-_- dnia 17/10/2008 10:24
To jest pewnie zwykły zbieg okoliczności.
Takie osoby jak Prawie Bezgłowy Nick, czy takie rzeczy jak Prorok Codzienny zostały przełożone z angielskiego na polski, i w angielskim nie koniecznie jest tak samo...
Vemyana dnia 12/11/2008 19:10
Też myślę, że to tylko zbieg okoliczności, ale ja na przykład tego nie zauważyłam. Ach, te bystre oko fanów xP.

Czy to zbieg okolicznosci, czy Rowling daje nam coś tym do zrozumienia???

No co ona nam może dać tym do zrozumienia? Pf. Nie, to nie to. I poza tym tych imion na P nie ma aż tak bardzo dużo.

No i są błędy. Drobne, ale są.
Codzienny.Nawet

Odstęp po kropce.

i nie jestem pewna, czy po myślniku też nie powinno być odstępu.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 23% [28 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 41% [50 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 23% [28 Głosów]
Nędzny Nędzny 9% [11 Głosów]
Okropny Okropny 5% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Kate
(Szef departamentu)
20/11/2008 13:44
no ja mam na 3 ale jeszcze cos do odrobienia zaleglego jest totez...
Paaaa :]

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:43
Ja lece za godzine. Tez na angielski. Paaa ;]

Kate
(Szef departamentu)
20/11/2008 13:43
Hmm. Mhmmmm xD

Lece na angelsky. Papa Twilajtomaniaczko =]

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:41
Kate, no przeciez on na kazde oficjalne wydarzenie zwiazane z Twilight przychodzi po glebszych! : D Fanki go stresuja xD.

Kate
(Szef departamentu)
20/11/2008 13:40
W Potterze nie zablysnal, fakt. A tylko tam go widzialam jak do tej pory.

Ale zeby od razu menel... XD

Claire
(Dark Vampire)
20/11/2008 13:39
No taka prawda, nie? xD

Kate
(Szef departamentu)
20/11/2008 13:37
Claire 20/11/2008 13:30
Menel, ale jako Edward daje rade xD.

*lezy i kwiczy*


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter