To służba na całe życie, albo śmierć - Świat magii

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

my.cheng-tsui.com

To służba na całe życie, albo śmierć

Zastanawiałam się od dłuższego czasu, jakbym była czarownicą i miała wybór to czy przystałabym do śmierciożerców czy całymi siłami wspierałabym Albusa Dumbledore'a.

Popatrzmy na to ze strony osoby nie grającej głównej roli w całym konflikcie.

Młody czarodziej, czarownica szkoła zdana na PO, W z obrony przed czarną magią i czegoś tam jeszcze. Niby kariera, niby nie. I pojawia się dylemat, jako mag czystej krwi, mogę przystąpić do śmierciożerców albo bronić dobra. Postanowiłam na razie wypisać wady i zalety bycia po stronie Voldemorta:

Zalety bycia śmierciożercą:
- Voldemort zezwala na wszystko byleby tylko osiągnąć cel (tak zwane to trupach do celu)
- tajniki czarnej magii, Bellatrix wspomina, że to on osobiście ja uczył czarnej magii i przez to uczynił z niej jedną z najpotężniejszych czarownic w historii magii, można na tym dobrze wyjść
- jeśli myślisz racjonalnie to pewnie do razu zauważyłeś, albo zauważyłaś, kto tu naprawdę zna się na magii i niewątpliwie ma przewagę,
- można się wyżyć na wrogach :)
- tzw. popularność, zła sława, wystarczy spojrzeć na Voldemorta, kto w świecie czarodziejów go nie zna?
- być może bogactwo, nie ma pewności, ale czytając między wierszami można wywnioskować, że nie wszyscy kiedyś należeli do magnatów

Wady bycia śmierciożercą:
- chrzest: wypalanie mrocznego znaku na skórze, cóż niezbyt radosne powitanie...
- aurorzy mogą cię zabić
- Voldemort może przegrać (misja "horkruksy go away" może się powieść)
- jak się coś nie uda to do piachu :(
- mogą cię zamknąć na wiele lat
- nie da się szefowi kłamać :(((
- wygląd: jak oni (co prawda w filmie ale w książce tez nie są dość pięknie opisani) wyglądają!
- nie można się wycofać, nie ma urlopu, chorobowego, wychowawczego, nic.
- nie ma jak wydać tej kasy skoro za każde publiczne pokazanie się możesz się na zawsze pożegnać z tym światem


Tymi niezbyt optymistycznymi poglądami kończę artykuł, mam nadzieję, że chociaż chwilę poświęcicie na zastanowienie się po której stronie warto by być. Postaram się napisać wady i zalety bycia po stronie Dumbledore, ale to za jakiś czas. Piszcie swoje spostrzeżenia w komentarzach jak coś to porady czy wskazówki w PW, ponieważ jest to mój dopiero drugi artykuł i chciałabym się dowiedzieć jakich błędów w przyszłości nie popełniać. Mam nadzieję, ze jest on lepszy od pierwszego. :)
To służba na całe życie, albo śmierć
bella131 28/11/2007 01:09
Czytano 8261 razy
Liczba komentarzy - 173
Magnus Walter dnia 28/11/2007 08:29
Muszę powiedzieć, że jak czytałem ten artykuł to w niektórych momentach zacząłem się śmiać:
(...)nie ma urlopu, chorobowego, wychowawczego, nic.
(...)"horkruksy go away" może się powieść
jak się coś nie uda to do piachu smiley

Czekam na artykuł o zaletach i wadach bycia Z Dumbledore'em.
Daję trochę naciągany Wybitny, bo sam artykuł zasługuje na Powyżej Oczekiwań - dobrze, że jest z czego się pośmiać!


EDIT by EthacridiniLactas: Przepraszam, ze w komencie usera, ale ta inormacja powinna znajdowac sie zaraz pod artykulem.
Kazdy komentarz typu:
- fajny daje W/P/N itd.
- fajny chce jeszcze
- gniot nie podoba mi sie
- zawierajacy spojler
- skladajacy sie z samych emot
- jakikolwiek inny, majacy na celu tylko zdobycie punktow
- spam, flood itp.
zostanie niezwlocznie usuniety, a autor takowego dostanie ostrzezenie.
Jasmine dnia 28/11/2007 08:40
Zapomniałaś o jednej "wadzie" bycia śmierciożercą. Trzeba krzywdzić, zabijać, torturować ludzi. Dla mnie nie jest najgorsze to, że Voldzio wypali mi mroczny znak na przedramieniu, ale to, że musiałabym kogoś zaatakować. Kogoś niewinnego.
Zależy to też od charakteru osoby stającej przed wyborem - czy potrafi w imię władzy, potęgi i wątpliwych korzyści z tego, poświęcić swoje życie...
Jeśli posiada wiarę, właściwe pojęcie dobra i zła oraz czasem nawet gorzkie doświadczenia z młodości (ot np. Harry Potter) to nigdy nie stanie po stronie zła choćby nie wiem ile było z tego wątpliwych korzyści.
Goszka dnia 28/11/2007 10:11
Ja daję W!smiley
Ale ja wiem po której stronie chciałabym być...
...po stronie dobra...
Jakoś mnie bardziej ciągnie do aurorów , niż do kariery(prawdopodobnie krótkiej-bo mnie zabiją0) śmierciożercy...
Artykuł bardzo fajnysmiley
Tak jak powiedziałam Wybitnysmiley
areczek38 dnia 28/11/2007 15:37
Ja tu się wcale nie śmiałem, tylkko prawie przysnąłem. Bład na błędzie i jeszcze trochę. Np.
- nie ma jak wydać tej kasy skoro za każde publiczne pokazanie się możesz się na zawsze pożegnać z tym światem
Przecież oni byli zamaskowani. Nikt nie wiedział kim byli. Poczytaj Czarę Ognia i zastanów się jak dojdziesz do Myślodsiewni. Karkarow choć był śmierciożercą to i tak wielu nie znał. To co dopiero zwykły czarodziej? Za ten głupi błąd daję O. W ogóle cały ten art. jest nie potrzebny. Każdy wie jaką stronę popiera. Ja zawsze jestem po stronie dobra. Daj sobie siana i nie pisz więcej takich bzdur.
Demon dnia 28/11/2007 16:18
Mam mieszane uczucia odnośnie tego artykułu. Poniżej napiszę:
Jego wady:
- sporo błędów,
- trochę nieprzemyślene te wady i zalety... Przykład podał areczek38,
- mogłaś od razu napisać wady i zalety obydwu stron...

Jego zalety:
- napisany zrozumiałym językiem,
- z humorem.
- dobry temat (choć mogłaś go bardziej rozwinąć)

Za arta dam Z. Ale jak kolejny będzie dobry, to może damy wyżej... smiley
Woodmanka dnia 28/11/2007 17:52
Zdecydowanie byłabym po stronie Dumbledore'a... Zauważmy, że Voldemorta można porównać do Adolfa Hitlera, obaj wywołali wojnę tragiczną w skutkach i wymordowali wielu ludzi lub byli za tę śmierć odpowiedzialni. Nie chciałabym współpracować z kimś takim.... A śmierciożercy, moim zdaniem, tak wyglądali, ponieważ stali się jakby zwierzętami, które chcą zabijać, a więc musieli wyglądać przerażająco, aby wzbudzać strach... Okropne. A art jest całkiem w porządku. Na W może trochę jednak za mało, ale na P jak najbardziej smiley
majuneczka77 dnia 28/11/2007 18:27
Po pierwsze: Jestem członkiem Zakonu Feniksa i chodźby nie wiem co to bym nie została z własnej lub z przymuszonej woli wciągnięta do Śmierciożerców!:/
Po drugie to zgadzam się z Demonem i Areczkiem;/ Twój artykuł bardzo kiepsko się prezentuje i te twoje ''śmieszne teksty'' wcale nie były śmieszne.;/ I na przyszłość używaj bardziej obszernego słownictwa;/ Twoje jest takie..hmm..jakby to ująć; no po prostu nie jest odpowiednie..daje N..i czekam na ten drugi art, który będzie właśnie dla mniesmiley No bo w końcu będzie o Albusiesmiley
skrzypek92 dnia 28/11/2007 19:02
Szczerze ja bym to porównał do patriotyzmu, jak jesteś trzymasz stronę dobrą, jak jesteś zdrajcą to idziesz do Voldemorta, ja od razu mówię, że byłbym za Dumbledorem choćby mnie śmierciożercy torturowali i zabili w okropnych męczarniach, czego się nie robi dla wyższych celów
Andromeda dnia 28/11/2007 20:31
Arcik bardzo mi się podoba, fajnie napisany, prosto i zabawnie! Daję P, ponieważ, bez przesady, ale nie powalił mnie na kolana ! Ale naprawdę bardzo fajny! A, i ja też jestem za Dumbl, tak jak większość chociaż jeśliby to było na serio, to pewnie nie wszyscy by wytrwali !! Jeśli chodzi o mnie to będą w Zakonie byłaby ewentualność, że zabiję jakiegoś Śmierciożercę: ale zabiję, nie zamorduję!! To zasadnicza różnica!!
Karciia dnia 28/11/2007 21:42
Fajny artykulik . ;D
Tak jak osoba wyżej to zabawnie napisany .
Sama wymyśliłaś wady i zalety .?
Jak tak to gratuluje .
Bardzo fajny pomysł na założenie takiego artykułu .
Bardzo mi się podoba .
;***
blackberry dnia 29/11/2007 15:03
Albo mi się wydaje ,albo oprócz tych wszystkich korzyści i niekorzyści z zostania śmierciożercą istenieje też pojęcie zwane systemem wartości.I o ile dobrze mi się wydaje to właśnie tym kieruje się większość ludzi przy podejmowaniu takich decyzji.Pomysł niezły,ale chyba nie do końca przmyślany.
Vayamess dnia 29/11/2007 15:21
Mieszane uczucia. Niby artykuł jest w porządku, mniej więcej poprawny, jednak jego treść jest taka ... nieokreślona.
Oceniłaś fakty bardzo ogólnikowo, nie zważając na charakter dokonującego wyboru. Ominęłaś wiele ważnych czynników, które miałyby poważny wpływ na wybór przyszłej drogi.
Ale cały artykuł oceniam na PO =)
Ana14 dnia 29/11/2007 15:32
Ja bym nie mogła wstąpić do Śmierciożerców. Ja po prostu kocham ten bardziej kolorowy swiat pełen ciepłych uczuć np. miłość!!!!!!!! Chociaż czarna magią zawsze mnie pociągała. Ale nie na tyle by zabic drugiego człowieka a nawet zwierzaka. To chore. Za art. masz "Z".
Nimphadora Tonks dnia 29/11/2007 15:53
Heh, co do tego jak wyglądają śmierciożercy.. to nie wszyscy są tak strasznie opisani.. ; ) weźmy takiego Lucjusza.. bogaty.. całkiem przystojny.. xP
Albo inny przykład.. w sumie ta sama rodzina, ale co tam. Draco, chybamożna go uznać za śmierciożerce (nie czytałam DH, więc nie bardzo wiem co dalej xP), i z tego co wiem, to też do największych paskudników świata nie należy.. xP
fuerte dnia 30/11/2007 16:11
to zależy od czarodzieja kim chce być. jeżeli jest się dobrym człowiekiem, przez myśl nie przejdzie chęć wstąpienia do śmierciożerców.
jeżeli jest zaś odwrotnie, wtedy nie rozważa się wad.. po prostu chce się być śmierciożercą..
Lady Lilly dnia 30/11/2007 17:33
Jak by tak sensownie pomyśleć, to bycie w armi Dumbledora też mi się za bardzo nie uśmiecha. Wyobraź sobie,że musisz być taką ciepłą kluchą,która robi co jej się rozkaże. Zresztą na pewno (gdybym nie była wybrańcem) nikt nie dopuścił by mnie do lepszego stanowiska w Armi Antyśmierciożerców. Pomarzyć zawsze można...Tak więc wracając do artykułu myślę,że same wady i zalety Śmierciożerców nie wystarczą na Wybitny w mojej skromnej opinii. Chcę skrytykować myśl: " Zależy z jakiej rodziny pochodzimy", bo każdy ma swój rozum i jak będzie chciał (po 18 latach, w przypadku czarodziejów po 17)może nawet przystąpić do Armii Goblinów i nikt nie będzie miał prawa mu się wcinać. Uhh... ręka mnie boli. Dodam tylko,że dam ci Powyżej Oczekiwań...
PanSmierci666 dnia 10/12/2007 18:57
podzielam zdanie "areczka38"..... chaotyczne i dziwne... moglas od razu wypisac tez wady i zalety bycia po stronie 'Dumbla'.
Nie wiem jak ty, ale ja wole byc po stronie dobra, bo miłośc zwyciężyła nawet magię samego Lorda Voldemorta....
Z deka smieszne i takie jakby pisał 'głuptasek' (bez obrazy)
Słabo... oceniam na Nędzny... sorki... ale chetnie przeczytam wady i zalety bycia po stronie Dumbledore'a...
Karol_raider dnia 15/12/2007 21:49
osobiście uważam że lepiej być neutralnym magiem i nie być po żadnej stronie gdyż i jako auror i jako śmierciożerca możesz zostać zabity
Ania Granger dnia 28/12/2007 22:08
co do mnie nie wiem po jakiej stronie chcialabym byc.ale art. fajny daje PO
panna-granger dnia 29/12/2007 17:58
bardzo ciekawy. z tymi urlopami to mnie rozbawiłaś dam W bo artykuł jest naprawde dobry smiley
dracona dnia 31/12/2007 14:24
Bardzo ciekawy art. Wiesz, ale nie trzeba koniecznie wybierać pomiędzy Voldemortem lub Dumbledorem... zawsze zostają jeszcze osoby postronne. Ja osobiście bez czytania tego artykułu stanełabym po stronie Dumbledora!
aga2519 dnia 04/01/2008 15:06
a tez voldi moze cie zabic jak mu cos nie bedzie pasowalo..
alichaa17 dnia 06/01/2008 18:28
Bardzo podoba mi się ten artykuł smiley ! nie wiem kim bym chciała być ?! Narazie przeważa u mnie i strona Voldemorta smiley
Royal dnia 09/01/2008 16:31
Fajny artykół podobał mi się , był ciekawy i na temat daje W =)
Royal dnia 10/01/2008 09:34
10 stycznia roku pamiętnego policja zabila kibica mlodego kibice płakali policja sie śmiała zabijemy K*RWE co pałą machała !!!!
krzywolap14 dnia 12/01/2008 10:04
ja bym wolała zginąć niż służyć Voldemortowi
ClumsyDevil dnia 12/01/2008 17:55
Ja nie mam pojecia po której stronie miałabym walczyć.... Ale chyba raczej z Dumbledorem... bo dobro zawsze wygrywasmiley
benita6991 dnia 14/01/2008 18:51
Fajny artykół i na temat <kontrowersyjny temat ta śmierć>
ale co znaczy to j<jak się nie uda to do piachu> ogółem fajny art
Nymphadora Tonks Lupin dnia 16/01/2008 16:52
Fajny art. Po prostu super!!!!!!!!!!!!!!
Luna_Granger dnia 20/01/2008 10:14
Do artykułu nic nie mam... ode mnie P.... a swoją stroną wolałbym byc smierciozercom
Leokadia dnia 22/01/2008 22:53
Wolalabym zginac niz mu sluzyc(Voldemortowi)
lapa95 dnia 23/01/2008 20:47
ja bym nie przeszedł na strone voldemorta

a artykuł spokosmileysmileysmileysmileysmiley
krzysiupotter3000 dnia 24/01/2008 14:50
wolalbym być postronie dobra niż zła
andrzejster dnia 27/01/2008 20:06
Całkiem wporzo art. ale ja wolę Harry'ego i tych innych dobrych bohaterów.
Laydy_Potter dnia 28/01/2008 22:01
Art. całkiem fajny myśle ze Harry miał sie nad czym zastanawiać, bo wbrew pozorom wybór nie był łatwy nawt dla Harrego . Takim moim skromnym zdaniem ;p
Zuza21 dnia 30/01/2008 19:13
lepiej pomagać dobru i umrzeć za to niz ( dzieki pomocy zlu ) dać umrzeć wszystkim których kochamy smiley
AngieMegEvans dnia 30/01/2008 19:59
Fajnie byloby byc taka ulubienica voldka;D jak Bellatrix
Ariana dnia 03/02/2008 18:52
no coz ja osobiscie nigdy w zyciu nie stanelabym po stronie Voldemorta...ble...Wolalabym walczyc po stronie dobra i zginac niz bez zadnych skrupulow zabijac i dreczy ludzi.To jest nienormalne...jak dla mnie..Nie poddalabym sie tym bardziej gdybym wiedziala ze moi bliscy moga zginac.
Alastor Szalonoki Moody dnia 05/02/2008 11:18
Jak napisał Magnus Walter czekam na wady i zalety bycia z Albusem ...

Daje P
Martussxd dnia 08/02/2008 12:17
Ja bym stanęła po stronie dobra. Bardzo dobry Art. Daję W smiley
Martussxd dnia 08/02/2008 12:17
Ja bym stanęła po stronie dobra. Bardzo dobry Art. Daję W smiley
Herma1994 dnia 09/02/2008 13:25
świetny artykuł smiley jeśli sama go napisałaś to wielkie brawa!! Niektóre zdania są śmieszne.Urozmaica to artykuł!
Na pewno nie stanęłabym po stronie Voldemorta...
dale W za art bo jest SUPER!!
zuziaczek999 dnia 10/02/2008 19:33
sweet artykuł daje W
Klaudia@Harry Potter dnia 16/02/2008 11:38
fajne! zgadzam się z tobą. trochę to śmieszne daję Wsmiley
Hermiona_Hermioneczka dnia 16/02/2008 21:08
Śmierciożercą przenigdy nie chciałabym być Torturować ludzi!!!!! Przecież to okropne. Ale artykuł jest świetny serio bardzo mi się podobasmiley
Bartolian21 dnia 16/02/2008 22:32
sweet, dobrze. smiley
netka dnia 21/02/2008 19:00
Śmierciożercą nie chciałabym być smiley podoba mi się to jak stworzyli GD smiley to jest fajne być wiernym człowiekowi , który 'próbuje zmienić świat'
Harry_pl dnia 23/02/2008 15:41
Ja terz niechciałbym być śmierciożercą, tylko w GD smiley
paulka95 dnia 23/02/2008 16:14
Świetny art. bardzo mi sie podoba daję W!!! Ale ja bym wolała być po stronie dobra. Ale wady i zalety są super napisanie, można się pośmiać! Ale skąd wiesz że nie maja urlopu macierzyńskiego itd? Może mają... A tak wogóle chciałabym widzieć Bellatriks wychowującą dziecko! He he
immortal dnia 25/02/2008 18:05
A zastanawiał sie ktoś co byłoby gdyby ten cały Voldemort jednak zdobył panowanie? Jakby świat wyglądał? Wogole cała ideologia tego goscia jest do kitu. Zabiłby mugoli i szlamy i co dalej ? Przeciez "Czarna Krucjata" nie powinna mieć charakteru autotelicznego tzn. że jedynym celem przeprowadzenia rzezi jest przeprowadzenie rzezi. Co by ze sobą zrobił jakby zwyciężył ? Mieliby mu ofiary składać? Przecież nie mozna wiecznie zabijac szlam i mugoli bo kiedys ich zabraknie .... to jest bez sensu i i tak nic nie zmieni. Co z tego, że wszyscy beda czystej krwi? To nie daje zadnych korzysci rzeczywistych.Cholibka!
krzysiek93 dnia 02/03/2008 01:44
voldziu jest the best i jego mafia(Smierciozercy)tez
olka14s dnia 06/03/2008 20:40
Mi się podoba ten artykuł jest fajny i ma ciekawy temat.
VIPotter dnia 08/03/2008 10:52
Art bardzo dobrze napisany, jest się z czego pośmiać ("horkruksy go away"smiley), jest treściwy, nie
za krótki więc jakby to wszytko ująć w jednym słowie... WYBITNY!
sectumsempra91 dnia 08/03/2008 19:24
Tak się składa, ze teoretycznie zniszczenie horkruksów nie jest wadą... smierciozercy nie wiedzieli nic o horkruksach, Voldemort nie ufał m az tak, pozatym zniszczenie horkruksów w pewnym sensie sa zaletą, dla przykładu mozna podac postac Dracona Malfoya, smierciozerca (jaki był taki był, ale jednak ;p) a w ostatnim rozdziale dowiadujemy sie, ze najnormalniej na swiecie odprowadza swoje dziecko na Ekspres do Hogwartu... czyli zniszczenie horkruksów jest w pewnym sensie uwolnieniem sie od Voldemorta, a co do ucieczki, to mozna, oczywiscie podstępem, tak jak to zrobił Severus Snape, oczywiscie Voldemort myslał ze to jego sprzymierzeniec, hm... mam tu namysli wolność umysłu, wiedział, ze słuzenie Czarnemu Panu to tylko zadanie, które mu zlecił Dumbledore, a nie misja, jak dla innych smierciozerców smiley no smiley daje P smiley
max dumbledore dnia 15/03/2008 10:44
fajnesmileysmiley
realista dnia 15/03/2008 22:18
Bardzo dobre
nb993 dnia 17/03/2008 19:23
A mnie sie art bardzo podoba. Fajne poglądy ;} Wiesz, że też się nad tym zastanawiałam i doszłam do wniosku, że nigdy bym nie przystąpiła do śmierciożerców chyba, że od tego zależałoby życie kogoś mi bliskiego.
Kasiarzynka dnia 20/03/2008 19:39
Poglądy fajne! ja nie mam pojęcia. Musiałabym znależc się w takiej sytuacji żeby zdecydowac
Ben dnia 22/03/2008 13:25
mi tam obojętnie po stronie zła jet potęrzny Voldemort,ale po stronie dobra jest Dumbeldor.....
Black_Luna dnia 25/03/2008 08:01
dziwne argumenty, jeśli chodzi o minusy bycia śmierciożercą..
H-potter dnia 25/03/2008 10:55
Fajne poglądy,artykuł ogólnie to ok,jak ja bym miał wybierać to wolał bym być raczej po stronie Dumbledora
H-potter dnia 25/03/2008 10:56
Fajne poglądy,artykuł ogólnie to ok,jak ja bym miał wybierać to wolał bym być raczej po stronie Dumbledora
Adzia29 dnia 26/03/2008 15:28
Zastanawiałam się od dłuższego czasu, jakbym była czarownicą i miała wybór to czy przystałabym do śmierciożerców czy całymi siłami wspierałabym Albusa Dumbledore'a.

Popatrzmy na to ze strony osoby nie grającej głównej roli w całym konflikcie.

Młody czarodziej, czarownica szkoła zdana na PO, W z obrony przed czarną magią i czegoś tam jeszcze. Niby kariera, niby nie. I pojawia się dylemat, jako mag czystej krwi, mogę przystąpić do śmierciożerców albo bronić dobra. Postanowiłam na razie wypisać wady i zalety bycia po stronie Voldemorta:

Zalety bycia śmierciożercą:
- Voldemort zezwala na wszystko byleby tylko osiągnąć cel (tak zwane to trupach do celu)
- tajniki czarnej magii, Bellatrix wspomina, że to on osobiście ja uczył czarnej magii i przez to uczynił z niej jedną z najpotężniejszych czarownic w historii magii, można na tym dobrze wyjść
- jeśli myślisz racjonalnie to pewnie do razu zauważyłeś, albo zauważyłaś, kto tu naprawdę zna się na magii i niewątpliwie ma przewagę,
- można się wyżyć na wrogach smiley
- tzw. popularność, zła sława, wystarczy spojrzeć na Voldemorta, kto w świecie czarodziejów go nie zna?
- być może bogactwo, nie ma pewności, ale czytając między wierszami można wywnioskować, że nie wszyscy kiedyś należeli do magnatów

Wady bycia śmierciożercą:
- chrzest: wypalanie mrocznego znaku na skórze, cóż niezbyt radosne powitanie...
- aurorzy mogą cię zabić
- Voldemort może przegrać (misja "horkruksy go away" może się powieść)
- jak się coś nie uda to do piachu smiley
- mogą cię zamknąć na wiele lat
- nie da się szefowi kłamać smiley((
- wygląd: jak oni (co prawda w filmie ale w książce tez nie są dość pięknie opisani) wyglądają!
- nie można się wycofać, nie ma urlopu, chorobowego, wychowawczego, nic.
- nie ma jak wydać tej kasy skoro za każde publiczne pokazanie się możesz się na zawsze pożegnać z tym światem


Tymi niezbyt optymistycznymi poglądami kończę artykuł, mam nadzieję, że chociaż chwilę poświęcicie na zastanowienie się po której stronie warto by być. Postaram się napisać wady i zalety bycia po stronie Dumbledore, ale to za jakiś czas. Piszcie swoje spostrzeżenia w komentarzach jak coś to porady czy wskazówki w PW, ponieważ jest to mój dopiero drugi artykuł i chciałabym się dowiedzieć jakich błędów w przyszłości nie popełniać. Mam nadzieję, ze jest on lepszy od pierwszego. smiley





CIEKAWE.....
Kreegan dnia 27/03/2008 14:29
To raczej zależy od czarodzieja... Przecież Voldemort nie miał łatwego życia, nie dziwcie się, że został "złym". A zło zawsze będzie "inne" i będzie pociągać. I najczęściej jest potężniejsze... Dobro ma zawsze te same cele, więc według mnie jest nudne -_-. Ja bym została śmierciożercą...
Zoxks dnia 28/03/2008 03:03
Hmm.Kim bym został ?
to by też zalezało jakich bym miał przyjacioł
JolCia Evans dnia 28/03/2008 22:08
Daję W.
Nie chcę uchodzić za jakiegoś chojraka wiernego przyjaciołom, ale chyba nie potrafiłabym zostać śmierciożercą...
HarryPotterGryfindor dnia 28/03/2008 22:12
odpowiedź na pierwsze pytanie: lepsze jest dobro ale jak opierasz się Voldemortowi to kaput z twojego wyboru jak i tak nie będziesz żył
Cho_Chang_ dnia 30/03/2008 21:07
Książki o HP opierają sie na wyborze dobro - zło. Autorka pokazuje w lepszym świetle "dobro", więc samo mnie ciągnie do bycia po stronie Dumbledora. Z drugiej strony na pewno bałabym się (gdybym spotkała się oko w oko z Voldemortem) mu odmówić, nie wiem czy miałabym tyle odwagi. Ale raczej stanęłabym po stronie dobra.
liska07 dnia 31/03/2008 16:48
art był super ale ja wolała bym być na stronie Dumbledora
liska07 dnia 31/03/2008 16:49
aha i daję W
Luna15 dnia 01/04/2008 13:49
ja wybrałabym Dobro ,Dumbledora,Zakon Feniksa artykuł Wybitny
Lupin Remus3 dnia 03/04/2008 17:13
Ja nie wiem chyba może byłbym śmierciożercą ale może przez cztery lata potem wstąpiłbym do zakonu feniksa ale gdybym był śmierciożercą to bym nie zabijał tylko tortutował bo CRUCIO to moje ulubione zaklęcie
Lupin Remus3 dnia 03/04/2008 17:15
aa i daję W
Barry Potter dnia 05/04/2008 12:01
Takie sobie. Z
kopara dnia 06/04/2008 15:00
Wybrał bym dobro. Art dobry. Daje Wsmiley
kenobi23 dnia 06/04/2008 18:56
Jak powyzej tez wybrałbym dobro smiley
Dodi dnia 14/04/2008 18:52
Daję W a ja bym wybrała dobro o tak...
Zgredek xD dnia 15/04/2008 17:00
Ja też Dobro
Adammasterek dnia 16/04/2008 17:05
Ja na pewno wybrałbym DOBRO!!! Albus Jest Lepszy od Toma
ginny 7 dnia 17/04/2008 16:46
Hmm... Na początku było coś o stopniach, kończenie Hogwartu... A zwróćcie uwagę na to, że Voldemort był zdolnym uczniem itp., jak i Dumbledore tylko jest ta różnica, że Voldemort to ten zły, a Dumbledore to ten dobry (chociaż...).Ja z pewnością wybrałabym dobro...
Aga_Black dnia 17/04/2008 21:40
Hmm..Art. bardzo mnie zaciekawil..i czekam na dlasza czesc smiley Osobiscie ciagnie mnie badziej do Voldemorta...ale jak pomyslec...to za jeden malutki blad mozna juz zakonczyc zycie...wiec w koncu nie mam pojecia...wyzyc sie na wrogach..dobrze napisane smiley) heh.. ;DD No coz..kazy na pewno ma inne zdanie na temat do ktorego z nich chcialby nalezec...ja nie wiem do kogo...bo jak juz napisalam ciagnie mnie do Voldemorta...choc przerazaja mnie wady smiley)
Podziwiam ze poruszylas ten temat ;]
Daje zasluzone W
potter_1994 dnia 20/04/2008 18:05
wolał bym być w Zakonie Feniksa albo być aurorem i wałczyć z Voldemortem i jego poplecznikami
Inuzuke dnia 29/04/2008 19:31
Dobry artykuł troszkę mnie rozbawił smiley. Ale jednak chciałbym być po stronie dobra. Daje powyżej oczekiwań.
nacia_ginnypotter dnia 02/05/2008 10:50
Świetny artykuł, wybrałaś bardzo dobry temat gratulacje za samą pomysłowość, chociaż zapomniałaś o jednej z oczywistych wad bycia śmierciożercą trzeba torturować i zabijać co samo w sobie jest dość przerażającą perspektywą.
nacia_ginnypotter dnia 02/05/2008 10:52
A i zapomniałam na zachętę gaje WybitnysmileyBo jak najbardziej ten artykuł zasługuję na taką ocene.
Emma Danee dnia 08/05/2008 18:20
Hmm.... Ale nie ma nic na TAK i na NIE bycia z Dumbledore'm. A chyba powinno być. A czy w byciu śmierciożercą wadą nie jest też to, że zabija, rani itd. się innych? W zaletach jest 'można się wyżyć na wrogach', sorry, ale chyba nie powinno się na nikim wyżywać. Weź sobie zeszyt i na nim się wyżyj. Daję naciągnięty Z.
Ginny_Harry_Potter dnia 18/05/2008 19:52
Artykuł ok.
Jestem pewna, że nie przyłączyłabym się do Voldemorta. Nie przeraża mnie tak perspektywa "naznaczenia" na śmierciożercę, ale samo torturowanie, zabijanie. Nie byłabym zdolna popełnić coś tak karygodnego. Zawód śmierciożercy, to nie dla mnie, moje miejsce - Gwardia Dumbledore'a. smiley
KaskaPMNokturn dnia 15/06/2008 13:12
Podstawowy minus bycia śmierciożerca to zabijanie i krzywdzenie. Trzeba mieć na prawde silną wole by być takich.. Pozatym rozważając ten problem na przykładzie Snape'a to Voldemort myślał ze jest on oddanym sługą a mimo to go zabił by byc prawowitym posiadaczem Czarnej Różdżki więc jeżeli nawet tak oddany sługa jak Snape(choć on pracował dla Dumbledora to jednak Voldemort myślał inaczej) zostaje skazany na śmierć to jednak to by6 było nie dla mnie . GWARDIA DUMBLEDORA!!smiley
Emma___ dnia 19/06/2008 11:20
JA bym poszła do GD a nie do GLV bo to przecież wiadome. Śmierci się nie boję a Voldemort jest i tak zagrożeniem dla swoich zwolenników smiley więc nie mam żadnej wątpliwości że GD górą
palec dnia 21/06/2008 19:35
ja za nic w zyciu bym sie nie przyłaćżył do voldemorta wolałbym zginąćniż sie przyłączyć do niego
Duvall dnia 21/06/2008 23:07
a ja i tak bym przystąpił do voldasmileysmiley
cysiu24685 dnia 28/06/2008 16:27
Na pewno jest lepszy od pierwszego. I szczerze mówiąc zgadzam się z "palcem"smiley A i masz u mnie W
moniachang dnia 09/07/2008 22:04
Art sam w sobie fajny ale zapomnialas o jednym minusku zabijanie krzywdzenie torturowanie. okropnosc. wybieram gwardie dumbledora.
KOSTECJA dnia 12/07/2008 19:36
Brak mi słówsmiley
Lucky_Twice dnia 13/07/2008 04:58
Ja wybieram tych dobrych ;'smiley
zizoupotter dnia 16/07/2008 19:20
Wlę tych dobrych.
baranek_12 dnia 18/07/2008 16:18
Ja tez wolę byc w GD ! Daję W
OneMoreDay dnia 21/07/2008 13:42
artykuł jak dla mnie troche kiczowaty.
nie ma tu zadnych zalet.

sa wady bycia po stronie dobra ale lepij byc dobrym niz byc smierciozercą i isc troche na latwizne.
daje N
krysiaa2204 dnia 23/07/2008 15:35
ja osobiście nigdy się nad tym nie zastanawialam ale dobrze ze umiesz jak to powiedzialas czytac miedzy wierszami smiley
immortality_ dnia 24/07/2008 12:13
Ja bym wspierała Albusa Dumbledor'a.
ginny_sectusempra dnia 24/07/2008 16:08
Nigdy nie służyłabym Voldemortowi...predzej bym zginęła...wole Harrego i dobro...smiley
Gwenog_Jones dnia 24/07/2008 17:26
Ja wolalabym pracowac dla Dumbledora. Moze nie bylabym slawna, ale wiedzialabym ze preze mnie nie gina niewinni ludzi, tak jak Cedriksmileysmiley Wolalabym byc przecietna czarownica a dobra, nic slawna, a zlasmileysmiley
andzia93 dnia 24/07/2008 18:31
Takie same odpowiedniki świata czarodziejów (wybór Voldemort czy Dumbledore) można znaleźć w naszym codziennym żuciu. Fakt faktem że nikt Ci nie wypali mrocznego znaku na ręce itp. ale każdy z nas wybiera jaką chce iść drogą.

Jak Syriusz mniej więcej powiedział w 5 części filmu (jak powiedział w książce to nie wiem bo nie pamiętam): nie ma dobra i zła, każdy człowiek ma ich w sobie tyle samo. Od niego zależy jaką pójdzie drogą.....


A co do tego co bym wybrała, to osobiście sama wolałabym zginąć niż zabijać niewinnych.
Zdecydowanie Dumbledor.
Kiara_01 dnia 31/07/2008 17:16
Wolałabym zdecydowanie być z Dumbledorem , ponieważ zabijać niewinnych jak to Volduś mówi "zabij niepotrzebnego" a art nie zły zobacze jak być z Dumbledorem ale zdania na pewno nie zmienie a art na PO
Ellaverka dnia 02/08/2008 21:41
Ja też wolałabym być dobra. poza tym twój szef jest bezwzględny i w każdej chwili może cię zabić. Nie ma tam czegoś takiego jak sprawiedliwość.
Art na P.
luciusz9898 dnia 05/08/2008 12:24
art super a ja wolal bym byc z voldkiem poniewaz ja tez lubie czasem wydac wyrok
Death_Eaters dnia 06/08/2008 12:53
:Fajnie ja bym działąłą i dla dobra i dla zła.Lubię śmierciożerstwo i działanie u boku dobra.Fajny artykuł!smiley
Ania Greangaer dnia 06/08/2008 13:17
Ja wole być z Voldemortem ten mroczny zna wypalanie go musi boleć ale warto dla wiedzy na temat czarnej magii ja jak bym była czarownicą to bym sie napewno przyłączyła do Voldemorta a komętarz jest super fajny
Ania Greangaer dnia 06/08/2008 13:26
daje WYBITNY Voldemort żądzi
Fluu dnia 08/08/2008 12:26
Wygląd: jaki oni wyglądają?! Buahahah! xD
Robotek dnia 16/08/2008 20:37
ja tam wole strone dobra
narcyza1117 dnia 20/08/2008 09:54
[i]Ja daje Wybitny!!A oczywiście wolałabym byc po stronie dobra. Jak dla mnie najgorszae w byciu śmierciożercą jest to (wystarczy spojżeć na przykład Malfoy'ów)Draco bł załamany jak został zwolennikiem Voldemorta.http://www.harry-potter.net.pl/images/smiley/smile.gif
narcyza1117 dnia 20/08/2008 09:56
Ja daje Wybitny!!A oczywiście wolałabym byc po stronie dobra. Jak dla mnie najgorszae w byciu śmierciożercą jest to (wystarczy spojżeć na przykład Malfoy'ów)Draco bł załamany jak został zwolennikiem Voldemorta.SUPER ARTYKUŁhttp
kamilx98 dnia 03/09/2008 17:07
no leepiej słurzyć dobru
szud aj dnia 19/09/2008 14:53
Jakbym nie czytał ostatniej częśći to bym wolał być śmirciożercą.
her_mio_na dnia 21/09/2008 13:27
ja bym wolała być śmierciożercą niż umrzeć
JoeMonster2008 dnia 21/09/2008 15:14
Ja bym tam nie chciał zostać śmieciożercą.
kajah1 dnia 19/10/2008 11:36
Gdybym miała wybierać, na pewno nie stanęłabym po stronie Voldemorta.
McLaggen dnia 28/10/2008 15:55
Mnie się art. podoba smiley jest dobrze opisany. I chciałbym zwrócić na jedno uwagę : nie piszcie "voldzio jest fajny , voldzio jest the best itp." ludziee Voldemort był najpotężniejszym czarodziejem. A wy sie jaja poprostu z tej strony robicie ;/ żałosne. a ja sam był bym po stronie Albusa smiley wole być po str. dobra!
bankowozwladka dnia 09/11/2008 11:46
smileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileyDobrze napisany artykół
pysia42 dnia 12/11/2008 15:39
mi się podobasmiley
Ginni2 dnia 14/11/2008 14:34
Śmierciożercy są the best i chyba każdy o tym wie!
A artykuł nie najgorszy,przynajmniej można się pośmiać
-H-A--R--R-Y- dnia 15/11/2008 23:19
No ludzie kto mówi że stanąłby po stronie Voldemorta to znak, że żeby ratować skórę zrobicie wszystko! Voldemort był okrutny i nieobliczalny nigdy bym do niego nie dołączył wolałbym zginąć! A tak właściwie to nawet gdybyście zostali śmierciożercami to i tak prędzej czy później by się wam od niego dostało no i moglibyście tego nie przeżyć
Snatcherka dnia 22/11/2008 15:06
Każde z rozwiązań ma swoje dobre strony, ale ja chyba jednak byłabym dobra. Chciałabym mieć taki znak. Artykuł mi się podoba, daje W.
Marcin_Linek dnia 23/11/2008 21:55
Ja bym był po stronie dobra !
harry potter 97 dnia 29/11/2008 19:58
fajny artykuł nie chciał bym być z śmierciożercami... xD
A jak bym został a potem go zdradził to uciekł bym do dumberdora tak jak Snape...
daje W
lapa95 dnia 29/11/2008 22:12
ja tez bym zostal po stronie dobrasmiley
speeader6666 dnia 03/12/2008 10:13
Ja bym wolał być aurorem niż śmierciożercą.
Art ciekawy.Czekam na następnysmiley Daję W
Dodi dnia 06/12/2008 19:09
Ja raczej bym wybrała Dobro i uczyłabym się czarów żeby byc baardzo dobrą smiley Daje W!!
strawberry drops dnia 13/12/2008 16:26
uwarzam że bycie po dobrej stronie ma swoje plusy no ale Voldemord z łatwością cie zabije no a jak będziesz po jego stronie no to za najmniejszy błąd cie zabije, a więc wychodzi na jedno śmierć i tak i tak ja osobiscie wybieram dobro.
ogólnie fanie wszystko opisane i zgrabnie ujęte
Ficc dnia 14/12/2008 20:37
Strona dobra czy strona zła? Niektórych nurtuje to pytanie w tym mnie też. Ale gdybym miała wybierać( w czym przejawia się moje niezdecydowanie) to jednak bym wybrała stronę dobra jeżeli nawet miałabym podczas walki etc. stracić życie. Art. bardzo ciekawy dam W. Pzdr
drentwota1 dnia 16/12/2008 15:58
Oczywiście że po stronie dobra:smiley a pozatym bardzo fajnie napisanesmileysmiley
Leila dnia 21/12/2008 18:10
Kwestia moralności. Będąc z Dumbledorem też mogą Cię śmierciożercy zabić. Poza tym - chcesz być szlachetny - Dumbledore, chcesz budzić lęk - Voldemort. Każdy ma inny system wartości smiley
Carly dnia 26/12/2008 15:40
B.fajnie napisany artykuł.
Nigdy nie chciałabym służyć Voldemortowi, eh...:/
Erina dnia 26/12/2008 21:32
Ja też nigdy bym nie chciała...
Cameron_Celebrate dnia 27/12/2008 20:33
Ja wolałabym dobro.
Nigdy bym nie slużyła Voldemortowi.
B. Dobry art
HermionaGranger12 dnia 28/12/2008 19:00
Jednak chyba Dumbledore, Voldemort zabija nawet zwolenników brrysmiley
jonny164 dnia 29/12/2008 18:28
no muszę przyznać, że ten artykuł przypadł mi do gustu...smiley
Emjot dnia 30/12/2008 18:10
Świetnie wszyscy piszecie. "Byłbym dobry". Tak się tylko mówi. Jakby przyszło co do czego to...
Ja się nie oszukuję i mówię, że po prostu bym się nie wychylał. Bałbym się dołączyć w szeregi Zakonu, ale też nie sympatyzowałbym z Voldemortem. Wiadomo, w głębi duszy byłbym za zwycięstwem dobra, ale... źli czasami strasznie kończyli (Barty Crouch Jr., Glizdogon Bella, Voldemort), ale dobrzy też często ginęli (Fred, Tonks, Lupin, Syriusz, Voldemort, James i Lily). Natomiast ci, którzy się nie wychylali (Knot na przykład) żyli sobie dalej.
Bellatriks Black dnia 31/12/2008 22:09
Powiem jedno: Ten artykuł jest... śmieszny. Daję P
danio66 dnia 02/01/2009 20:27
Też wolałbym umrzeć niż służyć Voldemortowi A gdybym był np.: czarodziejem, którego matka to mugol, a ojciec to czarodziej lub na odwrót i służyłbym Voldemortowi to co reszta śmierciożerców wytykałaby mnie, a sam Voldek, który sam jest Półkrwi czarodziejem kazałby mi bardziej być posłusznym i zabijać coraz to więcej ludzi Nie czułbym się dobrze ze świadomością bania się, spotkania się z nim i spojrzenia mu w tą bladą twarz i czerwonymi źrenicami Aaa...i Voldek zawsze działa sam i jakbym był śmierciożercą chełpiłbym się, że to ja jestem jego najwierniejszym sługą
magic_lady dnia 04/01/2009 11:56
hm , tak się zastanawiam i myśle że jak jest się np. aurorem lub walczy się po stronie dobra to też raczej nie ma urlopu .nawet jak jest się chorym trzeba być czujnym . no , chyba że zostałaś/eś zaatakowany przez smoka smiley . to wtedy inni muszą cię wyręczyć . ale bycie po jednej czy po drugiej stronie (czyli ogólnie bycie czarodziejem) to nie wakacje .
Fler12 dnia 08/01/2009 21:50
Fajny artykuł...smiley
klub huberta dnia 09/01/2009 09:02
am mieszane uczucia odnośnie tego artykułu. Poniżej napiszę:
Jego wady:
- sporo błędów,
- trochę nieprzemyślene te wady i zalety... Przykład podał areczek38,
- mogłaś od razu napisać wady i zalety obydwu stron...

Jego zalety:
- napisany zrozumiałym językiem,
- z humorem.
- dobry temat (choć mogłaś go bardziej rozwinąć)

Za arta dam Z. Ale jak kolejny będzie dobry, to może damy wyżej... smiley
Deathly dnia 13/01/2009 22:59
Hm myślę,że najgorsze w byciu śmierciożercą byłoby zabijanie niewinnych ludzi. Wybieranie tego kim się chce być zależy przede wszystkim od charakteru. Bo nie wszyscy byli by w stanie czynić zło , zabijać ludzi , torturować ich. Natomiast aby być po stronie Dumbleadora należy mieć silną wolę, wiadome ile razy Voldemort próbował przeciągnąć na swoją stronę tych którzy byli w Zakonie Feniksa.
Co do artykułu - podoba mi się. Nawet przyznam szczerze, że się smiałam z tym urlopem chorobowym :].
Fler12 dnia 15/01/2009 11:07
Fajny artykuł , tylko myślę że w byciu śmierciożercą jest najgorsze zabijanie tych którzy nie zasłużyli sobie na tą śmierć
Borysek3 dnia 19/01/2009 19:56
dobrze napisany ten artykuł jestsmiley
ArianaDumbledore dnia 23/01/2009 23:02
Po której stronie bym stanęła? Czemu wy zawsze zadajecie takie dziwne pytania. Jako potteromanka powinnam stanąć po stronie Dumbledore'a. Ale wiecie bycie śmierciożercą daje gwarancję bezpieczeństwa. No wiecie wykonujesz jakieś polecenia, a twoja rodzina ma święty spokój. Z drugiej strony ktoś by mógł pomyśleć aurorzy, ale oni przecież tylko ciebie zabija. Nie wymordują przy okazji Ci całej rodzinki. Ja jednak jestem wielką fanką poglądów Albusa Dumbledore'a i staję po jego stronie. O czym chyba nawet świadczy mój nick jakby się tak zastanowić. Pozdrawiam.
-H-A--R--R-Y- dnia 26/01/2009 19:09
Powiem jedno CO TO MA BYĆ ZA SPAM!?
fabianx dnia 29/01/2009 22:09
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:09
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:10
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:10
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:11
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:11
lepiej neutralny
fabianx dnia 29/01/2009 22:11
lepiej neutralny
Liluchna dnia 05/02/2009 15:34
No niezłe ! (mijsa Horcruxsy go away rozwaliły mnie ) I te chorobowe ipt. Niezłe Serio ! Daję W
Heriona dnia 09/02/2009 15:28
Ja bym być nie chciała sługą Voldemorta
loginka dnia 09/02/2009 15:45
Najważniejsza zaleta bycia śmierciożercą: żyjesz. Przecież wrogowie Voldemorta ginęli w walce z nim. Jego słudzy niby też, ale zawsze były większe szanse na przeżycie.
animag14 dnia 25/02/2009 17:23
Ciekawy artykuł i nieźle rozpisane wady i zalety bycia śmierciorzercą . Artykuł przypadł mi do gustu więc na zachętę da Wsmileysmiley
LittleBitty dnia 05/03/2009 16:31
mi też artykuł się podoba, jednak nie zgadzam się co do "spaceru po trupach"... To taka wielka zaleta ? ;o
worms506 dnia 04/04/2009 13:40
sam nie wiem co o tym myśleć......smiley
jak napisała na początku Jasmine co z tego że wypalą ci mroczny znak na ręku jak będziesz musiał zabijać i torturować ludzi, niewinnych ludzi!!!! daję Z
agata95 dnia 04/04/2009 17:28
artykuł dość ciekawy, było parę literówek, ale ogólne wrażenie jest dobresmiley
Dobrze, ze pojawił się taki artykuł, można było rzeczywiście się z czego pośmiaćsmiley
daję P
Rose Potter dnia 21/06/2009 13:49
Ja raczej byłabym po stronie Dumbla. Nikt nie skłoni mnie do zmiany zdania. Wiem swoje i kropka.
klub huberta dnia 29/08/2009 12:55
Potter nie zabijaj mnie
klub huberta dnia 29/08/2009 12:56
mi też artykuł się podoba, jednak nie zgadzam się co do "spaceru po trupach"... To taka wielka zaleta ? ;o
ds1000 dnia 07/01/2010 14:41
ROSE POTTER ma racje ja też mam takie zdanie
olga786 dnia 23/01/2010 21:42
ja tam bym nie chciała być Smierciożerczynią (tak to się odmienia prawda?) bo perspektywa tego że można się stać kimś o TAKIM wyglądzie mnie przeraża weśmy taką Belatriks (o jak ja jej nie nawidze!!) jak ona wyglądała a azkaban to raczej lepsze miejsce niż KGŚ ( jest wogule takie coś ?)
zdolna czarownica dnia 26/02/2010 23:04
troszkę dużoo tych komentów... xd lol
według mnie stanęłabym za dobrem, nawet gdybym musiała oddać życie. Wszystko bym zrobiła, żeby świat był "normalny"
Freya 20 dnia 23/04/2010 00:00
Ja nigdy o tym nie myślałam w ten sposób. smiley Cóż, walcząc przeciw Voldemortowi też grozi Ci śmierć i musisz przyjąć to z całą odpowiedzialnością. Musisz być pewna, że starczy Ci odwagi, by ryzykować własne życie. Rzecz jasna powinnaś także myśleć o innych, nie tylko o własnym.
Oczywiście łatwiej jest stanąć po stronie zła: tam nie musisz się dla nikogo poświęcać, liczy się tylko Twój interes.
Pytanie tylko, czy Twoje sumienie pozwoliło by Ci kogoś zabić lub torturować, czy nawet grabić. Sprawiałby Ci przyjemność widok przerażonych, bezbronnych ludzi?
Osobiście jestem przekonana, że stanęłabym po stronie dobra. Na stronę zła bym nie przeszła, bo po prostu bym nie potrafiła. smiley
Ana_Black dnia 15/05/2010 17:21
Super artykuł. Jeśli zna się oklumencję można okłamać Voldemorta (tak jak robił to Snape). W zaletach mogłaś dopisać, że nie musisz umieć wyczarowywać Patronusa, bo dementorzy są po stronie zła i nic ci nie zrobią. Ja bym nie chciała być Śmierciożerczynią, za dużo zadawania bólu. Bez wahania stanęłabym po stronie dobra.smiley
Cho707 dnia 18/05/2010 16:50
Dla mnie artykuł jest ok, ciekawy temat i zawarte bardzo trafne spostrzeżenia. Chociaż dla mnie nie ma zalet bycia śmierciożercą. Ja osobiście wybrałabym stronę A.Dumbledore'a.
Szczególnie paskudny jest chrzest smieciożerców.
auror1 dnia 18/06/2010 15:41
Czemu mam wybierać między dobrem, a złem? Ja wybieram spokojne życie jak profesor Horacy Slughorn. Wmieszac się do walki? - tak ,ale tylko w razie potrzeby. Po co wstępować do organizacji walczących i poświęcać się na każdym kroku. HP to fantastyka ,a w życiu normalnym sami zastanówcie się co byście wybrali? Jakoś nie widzę, żeby każdy leciał z karabinem na plecach do Afganistanu czy Iraku z radością na twarzy...
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 52% [64 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 39% [47 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 4% [5 Głosów]
Nędzny Nędzny 2% [3 Głosów]
Okropny Okropny 2% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

yersinia
(Ja latam...)
09/02/2012 17:09
[LINK]

Tunia133
(Magię mam we krwi)
09/02/2012 17:01
Milego popoludnia wszystkim... smiley

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:40
haha, strasznie mnie to rozbawilo smiley [LINK]

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:40
noo! to urocze

alette
()
09/02/2012 16:40
Chociaz raz hie hie

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:39
przynajmniej balla ma zadowololny wyraz twarzy

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 16:38
:**** no niektore widzialem


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter