Wrażliwy, torturowany "malutki" Snape? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Wrażliwy, torturowany "malutki" Snape?

Każdy z czytelników HP wie jak Snape nielubi, a można by zaryzykować, iż pała nienawiścią do Harrego. Co takiego zrobił mu ów młody czarodziej? Naraził mu się? A może przeciwstawił? To ostania teza czasami znajduje odzwierciedlenie w zachowaniu HP, jednak chłopiec nigdy nie zrobił czegoś umyślnie.

Wszystko jednak zostaje ujawnione w 5 tomie książki "Harry Potter i Zakon Feniksa" (dla przypomnienia rozdział dwudziesty ósmy - Najgorsze wspomnienie Snape'a). Od początku byłam ciekawa dlaczego Snape'a tak sie znęca nad Harrym. Okazało się, że to nie Harry, a jego ojciec w czasach gdy byli w Hogwarcie znęcali sie (pokuszę się o stwierdzenie) małym i wrażliwym Snape'm - teraz to juz na pewno nie jest wrażliwy ;)

Sytuacja taka jaką przeżył Snape w czasach szkolnym przywodzi mi na myśl sytuacje jakie można zauważyc w każdej szkole i nie tylko, imponowanie płci pięknej poprzez znęcanie sie nad innymi - karygodne wręcz. W sumie nie dziwię się Snape'owi, chociaż uważam, że nie należy winnić niewinnych, w tym przypadku nie napada na niczemu niewinną osobę, jakim jest Harry.

Nie mówiąc o tym, że pozostaje ślad w psychice dziecka, w tym przypadku Harrego - no ale nie tylko to mu pozostało w pamięci. Trochę odbiegłam od tematu, więc miałam na myśli to jak sądzicie:
Czy Snape gra tylko takiego "twardziela" chcąc uchronic Harrego?
A może naprawde się mści bo nie może na James'ie Potterze?

Jednak istnieje jeszcze jedna możliwośc zazdrośc, Czy Snape zazdrości Harre'mu, młodemu chłopcu, który obronił wiekszośc czarodziei nie będąc, że tak powiem wykwalifikowanym czarodziejem? Snape jest nauczycielem Obrony przed Czarna magia, może chciałby sie zmierzyć z Voldemortem?

Czekam na komentarze :)
Wrażliwy, torturowany "malutki" Snape?
funka harrego 04/04/2007 11:00
Czytano 1370 razy
Liczba komentarzy - 52
McGonagall dnia 04/04/2007 11:05
Na pewno ni chciał się zmierzyć z Voldemortem bo w końcu udawał (lub nie bo to nie wiadome) że jest po jego stronie. A co do znęcania się nad Harry'm tu się zgadzam całkowicie

PS. Pierwsza
Hermiona000 dnia 04/04/2007 11:22
jest jest dość fajny daje P
Elizabeth Potter dnia 04/04/2007 11:40
No dobrze, rozczulasz si nad Harrym i nie sprawiedliwoscia, ale co ze Snapem? Przeciez gdyby James nie znecal sie nad Snapem, to Snape nie mscilby sie na Harrym. To nie Harry bedzie mial slad w psychice, ale przede wszystkim Snape!!!
Poza tym jestem 6 i zostawiam Z, bo art jest spoko mimo roznicy zdan. smiley
McGonagall dnia 04/04/2007 11:46
R_Lupin- mi to obojętne czy jestem pierwsza choś pierwsze komentarze najwięcej osób chyba czyta a ty Elizabeth Potter nie jesteś 6 tylko 4 smiley
Elizabeth Potter dnia 04/04/2007 12:05
Zależy czy liczymy ilość komentów, czy ilość osób komentujących McGonagall smiley
Selekcjonerka dnia 04/04/2007 12:08
Jak niechący wyślą się dwa takie same komentarze to nie jest spam!

A artykuł mi się podoba, chociaż nie dokońca się zgadzam. Mam własną teorię na ten temat, ale jest ona zadługa na komentarz ;P.
T124 dnia 04/04/2007 12:41
Jak by chciał chronić Harrego to by nie zabił Dumbledora.
Wedłóg mnie on chce po prostu zastąpić Voldemorta albo mieć największą władzę zaraz po nim
Abigail_Wolf dnia 04/04/2007 12:59
Sadze, ze po pierwsze msci sie na Harrym za James'a a po drugie Snape jest nadal smierciazerca(na co wskazuje 6 czesc) to tez jest powod.
Carola3000 dnia 04/04/2007 13:03
Powiedzmy że oksmiley Mogę się zgodzić z tym, co napisałaśsmileyAle takie domniemywanie nic nie zmieni.

Ps.A ja jestem 13 jeżeli chodzi o komenty i 7 jeżeli chodzi o osobysmileysmiley
Carola3000 dnia 04/04/2007 13:04
A właśnie daję P bo art wporządku ale nie jest rewelacyjny więc nie dam Wsmiley
E-Vaire dnia 04/04/2007 13:30
Elizabeth ma rację. A Harry jest tylko... no co? Nic. Po prostu Snape jest trochę niesprawiedliwy, ale się mu nie dziwię. W ogóle nie żal mi harry'ego, uwielbiam Snape'a. Gdyby ktoś się nade mną tak znęcał jak James, to z pewnością też jego syna bym dręczyła =/ A poza tym co on przeżywał w domu? Miał ciężkie życie. A Harry to kretyn ;P
RiotGirl dnia 04/04/2007 13:42
Może zazdrościć i mścić się za popsute dzieciństwo. A że na Harrym to już inna sprawa.
lavender-brown dnia 04/04/2007 13:55
przeciez to james sie nad nim znecal,a nie harry... psychol normalnie
cieszyniak dnia 04/04/2007 13:56
przeciez snape jest po stronie voldemorta, a harry ledwo uciekł za pomoca szczescia rzed voldemortem.
jimenez dnia 04/04/2007 14:06
Sprawa jest oczywista, Snape uzywa sobie na Harrym zeby sobie "odbic" za Jamesa. Na jego miejscu zrobilbym to samo, tak w sumie - dochodze do wniosku ze lubie Snape wlasnie za to ze meczy malego Potterka. Tylko Snape trafnie wylapuje wszystkie wady Harry'ego w przeciwienstwie do prawie wszystkich z pozostalych bohaterow ksiazki ktorzy myslac o tym jaki jest dzielny i cudowny nie zauwazaja jego bledow i takiego wkurzajacego, nieuzasadnionego poczucia "Ha, mialem fuksa w dziecinstwie - jestem zajefajny...". Arcik calkiem zgrabny, daje PO. ;]
demelza_robins dnia 04/04/2007 14:27
Gdy przeczytałam rozdział "Najgorsze wspomnienie Snape'a"zaczęłam go rozumieć.Nie jest to miłe kiedy ktoś naszym kosztem chce komuś zaimponować, wiem to z własnego doświadczenia.Dlatego chce pomścić to, że wtedy był poniżany, mieszany z błotem na Harrym. Wiele ludzi na jego miejscu też by tak zrobiło.Więc ja myślę, że Snape się mści nad Harrym, bo bardzo przypomina Jamesa, a jednak jest mniejszy, teraz to Snape ma władzę nad potomkiem Jamesa.Twierdzę też, że może gdyby Snape był lepiej traktowany w dzieciństwie, może nigdy nie został śmierciożercą.Artykuł bardzo fajny, w pełni zasługujesz na duże P.
Krzyychu dnia 04/04/2007 14:44
absolutnie się z tobą agadzam... art nawet... nawet spoko więc dam P
Authvrennil dnia 04/04/2007 14:45
niezłe podejrzenia... ale ja sadze ze snape okarze sie tym dobrym jednak...
Eileen Prince dnia 04/04/2007 15:12
art bardzo mi sie podoba...
fajnie opisane jest ta wielka nienawiść do harrego...
To przykre że Snape był "torturowany" przez pana Pottera (Jamesa) Seniora (xD), wiem z własnego doswiadczenia że to jest straszne, że wszyscy się z ciebie śmieją a potem wytykaja palcami!
Teraz ma władzę nad Harrym który jest jego uczniem, synem jego njawiększego wroga który już nie żyje. To straszne ale już tak musi być
uosiu_potter dnia 04/04/2007 15:31
To wina Jamesa a nie harrego gosciu ma fikumiku pod sufitem smiley
bestia dnia 04/04/2007 15:35
Moim zdaniem Snape oszukuje swojego Czarnego Pana wiec po co mial by z nim walczyc?
Jak juz wspomnialam to Snape oszukeje Voldemorta, bo przeciez Malfoy mial zabic Dumbledore'a. Kiedy Draco stal z wyciagnieta reke a wiej trzymal rozdrzke wycelawana prosto w serce Albusa to przy nich stalo pare $mierciozercow.
A tu nagle wychodzi Snape i usmierca Dumbledore'a. tu chyba byl jakis spisek!!!

Snape raczej chroni Harrego tylko nie chce tego okazac.Moze przez to,ze chce go czegos nauczyc,bo gdyby bylo cos nie tak ze Snape to na lekcjach okulumencji gdy ''wlazil'' do mozgu Harrego to po chwili to przerywal. Nie ciagnal dalej nie chial tego zobaczyc!!!
orzech1994 dnia 04/04/2007 15:40
Ja raczej stawiam na drugą opcję, że znęca sie na Harrym
Peeves dnia 04/04/2007 15:48
art bardzo mi się podobał, nie tyle sam temat, co jego przedstawienie... bardzo ładna składnia, brak błędów, lekko ironiczne wstawki... jestem na taksmiley
Tonia dnia 04/04/2007 16:26
Fajny art-daje do myslenia. Wg mnie Snape mści się na Harrym za Jamesa i byc może także zazdrości mu jego sławy i wrodzonych, używanych nieświadomie zdolnosci.smiley
Luna-pomyluna dnia 04/04/2007 16:52
nigdy Snape'a nie lubiłam i pewnie nigdy nie będę...daję P
chochang1995 dnia 04/04/2007 16:56
niezły art...trochę pszykrótki ale może być...popieram Twoją chipotezę,że Snape znęca się nad Harry'm bo to Harry pokonał Voldemorta,a Snape w tym czasie pomagał Voldemortowi

daję Psmileysmiley
Ajsza dnia 04/04/2007 16:56
Jakby umarł w 7 części to bym nie płakała też go nie lubiesmiley Art. całkiem całkiem daje Psmileysmiley
Luna Pomyluna dnia 04/04/2007 18:39
Jakie psychologiczne. Nawet fajny art.
Lavender_Martusia dnia 04/04/2007 18:53
Tyle jest teorii na ten temat, że szok ! teraz to już sama nie wiem, która może być najbardziej prawdopodobna chcę jedynie przeczytać jak najszybciej 7 część, żeby się przekonać jak jest naprawdę ;] Jednak coś czuję , że Jo nas naprawdę zaskoczy ;] i okaże się, że żadna z tych teorii nie będzie prawdziwa xD szczerze mówiąc to podobałby mi się taki obrót sprawy smiley

P.S. do R_Lupina ;] zauważyłam ostatnio, że często "zapominasz" dopisać czegoś w swoim twórczym komencie ;] i wychodzi na to, że zamiast 1 piszesz po kilka komentarzy ;] coś mi tu nie gra ;] czyżby powodem tego była chęć zdobycia jak najwiekszej liczby punktów ... ? ;]

Artykół mi się podoba smiley daję P smiley
dusia15 dnia 04/04/2007 19:13
art spoko ale snape nie był dokońca niewinny w szkolnych latach w końcu to on wymyślał te wszystkie chore zaklęcia i pewnie je na kimś wyprubowywał więc jestem za poterem że tak mu zrobil a poza tym nic go nie usprawiedliwia że znęca sie nad harrym smiley
lolass dnia 04/04/2007 19:14
fahny art. zgadzam sie z toba,PAsmiley
Hermiona Weasley dnia 04/04/2007 19:21
Ktos napisal ze Harry nie bedzie mial zadnego sladu w psychice po tym co mu robi Snape.BZDURA.Przeciez on sie nad nim zneca jak harry bylby w jego domu to od razu by wylecial a za co np.za to ze wylal sok dyniowy albo cos podobnego.Snape jest beznadziejny i ja bym nie plakala za nim jakby zginol
emilcia1994 dnia 04/04/2007 21:36
Hurra!! Jestem tylko 47 A art trochę pomylony: Przecież to Snape miał ten ślad w psychice i myślę, że to dlatego tak się nad tym Harry'm znęcał. Po prostu: Harry urodził się wilka miesięcy przed czasem. Gdyby nie to, nic by się nie działo.
herma_78 dnia 04/04/2007 21:43
Bardzo fajny artykuł!!! Postarałeś/aś się!!! Stawiam W!!!smiley
Ewelka dnia 05/04/2007 07:28
hymm.... trudno powiedzieć jaki jest naprawdę Snape ale art ciekawy smiley
Malinjaaa dnia 05/04/2007 09:58
no hmm...szkoda mi troszke(ale troszeczke) Snape'a...art moze byc
Cho Chang2 dnia 05/04/2007 11:23
Ja myślę, że snape jest zły na hp, dlatego że james się nad nim znęcał. Z twojego artu nic nowego nie dowiedziałam się.
zazuzizazuza dnia 05/04/2007 11:39
Snape kiedy był mały musiał mieć ciezkie życie. Widać to kiedy Harry wnika w jego mysli i mały Snape kuli sie w kącie przed ojcem, a potem, gdy w myslodsiewni widzi swojego ojca znęcającego się na Snapem. Myślę, że teraz Snape wreszcie chciał wykorzystać swoją przewage nauczyciela i znęca sie nad synem Jamesa.

Daje P
nindalf_black dnia 05/04/2007 12:50
Snape jest taki okropny nie tylko z powodu Jamesa.Jest okropnie zły, że Harry pozbawił mocy Voldemorta.Severus jest śmierciożercą i zawsze nim będzie.
Lilusia dnia 05/04/2007 13:35
torturowany to on dopiero będzie jak go dostane w swoje ręce jak on mógł zabić Dumbledora
EthacridiniLactas dnia 05/04/2007 13:36
Artykul dosc dobry. Tylko w niektorych momentach mialam wrazenie, ze troche odeszlas od tematu, na plus masz to ze natychmias sie reflektowalas. Jezeli mam byc szczera to od czasu gdy przeczytalam pierwsza i druga czesc HP, sadzilam, ze Snape nie nienawidzi Harry'ego. Moje zdanie na ten temat jest ciezko jest wyjasnic i byloby to za dlugie na komentarz.
Blad znalazlam tylko jeden mianowicie "James'ie". Jezeli imie lub nazwisko konczy sie na spolgloske to wtedy nie dajemy apostrofow. Powinno byc Jamesie. Apostrof wystepuje kiedy slowo konczy sie na samogloske np. Harry'ego.
Dam P
Majka dnia 05/04/2007 14:43
art fajny daje Psmiley
hermionaginny dnia 18/04/2007 13:50
Snape już się zemścił na Jamesie- wydał go Sami- Wiecie- Komu.
Atrtykulik ok, ocena- P
TonksII dnia 27/04/2007 19:10
Artykul bardzo interesujacy... Ale Snape chyba ma taką naturę skoro nie umie się na ludziach poznać... Wkoncu nie musi potwierdzic teza: Jaki ojciec taki syn no nie? Snape jest glupi!! A tak to daje Psmiley pOOzdrOO
Angelina Johnson dnia 13/05/2007 19:57
Ma zle wspopmnienia z dziecinstwa i msi sie na synu Pottera i chrzesniaku Syriusza...
kajablack dnia 14/05/2007 16:51
a ja szanuje Snapea,wierze zenie jest smierciozerca i ze pomoze Harremu
Gruba Dama dnia 28/05/2007 17:08
Wszystko jest możliwe. Harry jest tak jak jego ojciec lubiany, gra dobrze w Quiddicha i do tego jest sławny. Może Snape mu zazdrości ? w końcu w młodości nie był lubiany, zajmował sie Czarną Magią, był wyśmiewany (m.in. przez Jamesa), nie był przystojny ani nie grał dobrze w Quiddicha. Sądze iż Harry przypomina Spane`owi niezbyt szczęśliwe dzieciństwo, jakiego on sam nie miał. Znęca się na Harry`m za nic, to prawda. Bo to nie wina młodego Pottera, że Voldemort zabił jego rodziców i chciał zabić jego i przez to jest sławny.
A co do teorii, że Snape chciał by zmierzyć się z Voldemortem, to nie sądzę by tak było, chociaż mogę się mylić.

smiley
mal_granger dnia 25/07/2007 19:29
JA SĄDZE ŹE HARRY SERVUSOWI PRZYPOMINA JEGO SŁAWNEGO OJCA KTÓRY SIE NAD NIM ZNENCAŁ ZA CO TERAZ SNAPE ODPŁACA ZNECAJĄC SIE NAD HARRYM
Oczarowana Meg dnia 08/08/2007 19:48
Ja również mam własną teorię na ten temat. Trzeba po prostu wczuć sie w SNape, wniknąć w jego umysł. Nie ma sie w sumie czemu dziwić, że tak się zachowuje w stosunku do Harry'ego. Co wcale go nie usprawiedliwia smiley
magda99 dnia 13/08/2007 16:56
snape mści się na harrym w końcu na kimś musi no nie?
Kingu dnia 20/09/2008 02:32
Snape Msci Sie na harym z takiego to powodu ze jego ojciec Syriusz lupin i peter w altach nauki w hogwarcie dokuczali mu wiec ma sie teraz mscic na kims
Kingu dnia 20/09/2008 02:32
Snape Msci Sie na harym z takiego to powodu ze jego ojciec Syriusz lupin i peter w altach nauki w hogwarcie dokuczali mu wiec ma sie teraz mscic na kims
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 16% [5 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 69% [22 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 13% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 3% [1 Głos]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

He who shall not be named
(Prefekt)
21/11/2008 23:03
Czas na mnie dobranoc wszystkim.

He who shall not be named
(Prefekt)
21/11/2008 23:00
... coz za wyznanie.Moze czas najwyzszy sie umyc?

raju_lee
(Prefekt Naczelny)
21/11/2008 22:59
spadam. nara Twoje stara. smileysmiley Smierdze kupa.

He who shall not be named
(Prefekt)
21/11/2008 22:59
A ta znowu swoje ;p

Sunshine
(Prefekt Naczelny)
21/11/2008 22:59
.. mol


He who shall not be named
(Prefekt)
21/11/2008 22:59
Z tym sie zgadzam smiley

Mistrzyni_Afrytow
(Pracownik Ministerstwa Magii)
21/11/2008 22:58
Ale ja tego nie przemilczam. Politka to brudna sprawa^^


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter