Zakon Feniksa i jego członkowie - Inne

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Zakon Feniksa i jego członkowie

Chciałabym opisać dokładnie Zakon Feniksa. Jak wszyscy wiemy jest to tajna grupa stworzona przez Albusa Dumbledora do walki z Tomem Marlovo Riddlem. Członkami Zakonu są czarodzieje chcący walczyć u boku Dumbledora przeciwko Voldemortowi i jego poplecznikom - śmierciożercom.

Członkami Zakonu Feniksa byli:

Albus Dumbledore - założyciel Zakonu i dyrektor Hogwartu,

Alastor Moody - zankomity auror, który (podobno) zapełnił połowę cel w Azkabanie,

Dedalus Diggle- nic o nim nie wiadomo,

Marlena McKinnon - zamordowana wraz z całą rodziną,

Frank i Alicja Longbottomowie -torturowani i doprowadzeni do szaleństwa przez zaklęcie Cruciatus; znajdują się obecnie w Szpitalu Świętego Munga,

Emelina Vance - nic o niej nie wiadomo,

Remus Lupin - w dzieciństwie ukąszony przez wilkołaka, bardzo pomocny w Zakonie ponieważ może dostarczać im wiadomości wprost z podziemia,

Benio Fenwick -zamordowany,

Edgar Bones- zamordowany wraz z całą rodziną,

Sturgis Podmore - nic o nim nie wiadomo,

Caradoc Dearborn -zamordowany,

Rubeus Hagrid -pół-olbrzym; pracuje jako gajowy w hogwarcie,

Elfias Doge -zamordowany,

Gideon i Fabian Prewett - zamordowani,

Aberforth Dumbledore - brat Albusa: nie wiadomo nic o jego losach,

Dorcas Maedowes - zamordowana przez Voldemorta,

Syriusz Black - zamordowany przezswoją kuzynkę -śmierciożercę,

James i Lily Potter - zamordowani przez Lorda Voldemorta,

Peter Pettigrew (Glizdogon) - śmierciożerca, który zdradził Potterów, co doprowadziło do ich śmierci,

Artur i Molly Weasley -najwięcej osób z ich rodziny jest w Zakonie,

Bill Weasley - najstarszy z dzieci Weasley'ów, pracownik Banku Gringotta,

Charlie Weasley - badacz smoków w Rumunii,

Nimfadora Tonks - auror, jedna z najdziwniejszych człońkiń Zakonu; metamorfomag,

Mundungus Flether -złodziejaszek, jest w Zakonie Feniksa ponieważ obraca się w różnych środowiskach i najczęściej wie wiele istotnych informacji,

Severus Snape - śmierciożerca, fałszywy pomocnik Zakonu; morderca Albusa,

Minevra McGonagall - nauczycielka w Hogwarcie, animag,

Kingsley Shackelbolt - pracownik Ministerstwa Magii,

Hestia Jones - nic o niej nie wiadomo.

Siedziba Zakonu mieściła się w domu przy Grimmauld Place 12. Albus Dumbledore był Strażnikiem Tajemnicy Zakonu i jedynie od niego zależało czy ktoś pozna miejsce położenia tego domu. Ponadto dom był chroniony wszelkimi środkami antymugolskimi i wieloma innymi zaklęciami.
Jeżeli taki artykuł już został zamieszczony na taj stronie, przepraszam.
Zakon Feniksa i jego członkowie
ags 19/03/2007 11:28
Czytano 1446 razy
Liczba komentarzy - 34
paulah88 dnia 19/03/2007 11:47
nie ma takiego o ile dobrze pamietam! bardzo fajnie ze przypomnialas wszystkich czlonkow i ich losysmiley daje Wybitka oczywisciesmiley
Albus12 dnia 19/03/2007 13:39
Nie zgadzam się co do Syriusza Blacka, gdyż nie został on zabity przez Belatrix tylko wpadł za kotarę:/ Do glizdogona też, gdyż on już nie jest członkiem Zakonu Feniksa, a co do profesor McGonagall to nigdzie nie pisze czy należała do Zakonu
Moony Alex dnia 19/03/2007 14:15
No, nawet może być. Tylko muszę się przyczepić do jednego- pojawia się tyle tez i przemyśleń na temat Snape'a, że myślę, że nie można powiedzieć na 100% że jest śmierciożercą, albo członkiem Zakonu. Póki co to podwójny agent i można nad nim wiele rozmyślać i podawać bardziej lub mniej wiarygodne dowody na to, że jest, lub nie jest zdrajcą Zakonu. No i o Vance można by napisać, że zginęła (6 tom). Ode mnie Zadowalający.
Moony Alex dnia 19/03/2007 14:17
Albus12, w "Zakonie Feniksa" była wzmianka, że na Grimmauld Place 12 pojawiała się McGonagall. I zdaje mi się, że gdy Minerwę odwieziono do św. Munga, Harry (fałszywie) twierdził, że w zamku nie ma JUŻ żadnego członka Zakonu. Więc jak dla mnie McGonagall jak najbardziej jest członkiem ZF.
Lukas Snape dnia 19/03/2007 14:48
Mam zastrzerzenia co do Snape! Skąd wiesz czy był fałszywym pomocnikiem? To się dowiemy w 7 tomie
gimikis dnia 19/03/2007 15:20
gdzieś słyszałam coś o tym Diggle'u... może kiedyś coś o nim znajdę, za artykuł daję P
Dumle-dore dnia 19/03/2007 16:27
ej ty Albus12 ty chyba głupi jesteś w 5 części Harry sam mówił że McGonagall jest członkiem Feniksa i zwrócił by się o pomoc do niej w sprawie Syriusza (że go torturował Voldemort) ale była u Munga. Następnym razem czytaj lepiej książkę albo nie wchodź na tę stronę. Wstyd przynosisz i już.
chimera dnia 19/03/2007 18:11
eee...dobrze, że masz tu wszystkich czlonków, lecz trochę mało o nich opisalaś(jeżeli nie miałaś źródeł, to srry za moją bezszczelność)
Ginny_Weasley12 dnia 19/03/2007 20:19
zrobilas to alfabetycznie.... to mi podsuw mysl ze skads to skopiowales. ale jest duzo czlonkow, o ktorych nie wiesz nic wiec to daje mi do myslenia ze jednak napisales to sam (albo sama). daje WYBITNY, oczywiscie, a u mnie masz najwybitnijszy wybitny, choc tu takiego nie ma.smiley
Lord Voldemort 007 dnia 19/03/2007 20:20
Rzeczywiście fajny pomysł żeby przypomnieć o Zakonie.Ale wolę GDsmiley
werka dnia 20/03/2007 12:48
Do Albus12: Belatrix nie zabiła syriusza ale wepchneła go za tą kotarę podczas walki. Daję Wsmiley
goldynka dnia 20/03/2007 14:52
Do Albusa12: McGonagall jest w Zakonie Feniksa, była wzmianka, o tym, że pojawiała się na Grimmauld Place 12. A poza tym sam Harry mówił, że jest ona członkiem ZF, więc nie wiem jak czytałeś HP...
Herma94 dnia 20/03/2007 16:35
Fajne, bo wymieniłaś i tych członków, którzy byli za pierwszym razem i tych, którzy są terazsmiley
Cassidy_Riddle dnia 20/03/2007 17:01
Nie wiadomo czy Severus zdradzil zakon przeciez to jest objete wieczysta przysiega te informacje ale art spoko
Mila dnia 20/03/2007 17:50
Świetny art. masz ode mnie W. Ale wybacz, że sie przyczepię do jednego, a mianowicie do:
"Severus Snape - śmierciożerca, fałszywy pomocnik Zakonu"
Ja uważam, że Snape po pierwsze nie jest już śmierciożercą, a po drugie na pewno nie był fałszywym pomocnikiem ZF! Przecież to jemu powierzano najbardziej niebezpieczne i poufne misje. Snape jest po stronie dobra!!!
EthacridiniLactas dnia 20/03/2007 19:42
Twoje informacje sa niepelne i w niektorych przypadkach stronnicze. Przyklad?Prosze bardzo
Lilly i James Potter- a co robili zanim zabil ich Voldek? A wegetowali i czekali az on przyjdzie i zrobi bum. To byl i zyciowy cel zapewne.
Longbottomowie- z tego co wiem to byli rowniez aurorami, a nie tylko torturowani przez cale zycie
Kingsley Shackelbolt- to auror, pracownikiem ministerstwa jest np. Artur Weasley
Ten arytul mogl byc 10 razy dluzszy, gdybys sie tylko pzylozyl/a.
Severus Snape- w ksiazce nie zostalo napisane po ktorej jest stronie. Powinienies/powinnas napisac, ze jest podwujnym agentem lub ze nie wiadomo po ktorej stronie sie opowiada. A ty napisalas, ze jest falszywym czlonkiem zakonu, rownie dobrze moze byc falszywym smierciozerca.
Jezeli piszesz artykul powinien on byc obiektywny.
Dostajesz odemnie N za odwalnie arta bez zadnego zaangazowania.
Wystarczylo przeczytac piata czesc zeby duzo bardziej rozbudowac te ksiazke i nie wiecej niz raz. Zapewniam.
EthacridiniLactas dnia 20/03/2007 19:43
I chcialam zaznaczyc, ze nie wymienilam wszystkich niedociagniec. Wasciwie przy kazdym nazwisku poza "nic o nim niej/ nie wiadomo" mozna bylo dopisac mnostwo informacji.
EthacridiniLactas dnia 20/03/2007 19:49
Sprostowanie do ostatniego zdania powinno byc rozbudowac artykul a nie ksiazke. Za blad przepraszam
gimikis dnia 22/03/2007 18:36
Wiem, o Digglu było już w I częœci Harry'ego. Poszukajcie sobie sami smiley
Selekcjonerka dnia 26/03/2007 11:31
Całkowicie zgadzam się z EthacridiniLactas...sporo brakuje, a informacji po której stronie jest Snape nie ma w książce... xP
Bratek1 dnia 10/04/2007 08:50
Faktyczni można by jeszcze coś tu jeszcze dodac
Syriusz__Black_ dnia 24/06/2007 13:48
No art rozwiniety ale poczatkowy zakon nie byl tajna organizacja. Gdy Voldemort odrodzil sie zostal reaktywowany i wtedy byl tajna aby ministerstwo nie wiedzialosmiley ale i tak sporo opisanesmiley
olenka@g dnia 11/08/2007 11:17
Ciekawe ale jeszcze nie czytałam 6 części i nie wiedziałam że to Snape zabił Dumbledore'a bardzo się zawiodłam...
Oliss dnia 25/08/2007 11:03
Dlaczego: "Severus Snape - śmierciożerca, fałszywy pomocnik Zakonu; morderca Albusa,"?
signup dnia 01/01/2008 21:14
fajnie się dowiedzieć kto jest lub był w Zakoniesmileysmileysmileysmileysmileysmileysmileysmiley
OneStepCloser91 dnia 01/02/2008 15:30
Z tego, co tu wyczytałam to nie czytałaś siódmej części Harry'ego Pottera, gdzie jest wyraźnie napisane i udowodnione, że Snape był po dobrej stronie. Ponadto był Śmierciożecą i sługą Voldemorta na prośbę Dumbledore'a.
Jeśli ten komentarz napisany został przed przeczytaniem siódmej części to był to największy twój błąd, bo jak możesz mówić lub publikować "prawdę", nie mając o niej pojęcia i wysnuwając własne, a na dodatek błędne wnioski??????? Snape nigdy nie zdradził "naszych" a Dumbledore i tak miał niedługo umrzeć przez klątwę, która na niego spadła. Żal mi ciebie...
Alastor Szalonoki Moody dnia 07/02/2008 15:44
Fajny art ALE severus wcale nie był fałszywy jak się w 7 tomie okazało!!!a poza tym Harry w 7 tomie na weselu rozmawiał z Elfias Doge to jak może on być zamordowany???
immortal dnia 28/02/2008 18:24
No no Severusa to żeś podsumował cholibka!
Zgnoiłeś i zmieszałeś z błotem. Ale wybaczam bo to było rok temu smiley
bazyliszek95 dnia 25/03/2008 21:50
macie cos do Severusa.!
viva586 dnia 08/05/2008 22:10
popierm bazyliszek95 Sevnio to super gość smiley
viva586 dnia 08/05/2008 22:11
Severus jest spoko i popieram poprzedników
sunsil dnia 21/07/2008 00:44
Jest tu wiele niezgodnosci z faktami i niedopowiedzien:
1. Rodzice nevilla byli tez aurorami.
2.Rubeus Hagrid. byl straznikiem kluczy i gajowym w hogwarcie. i przez jakis czas nauczal.
3. Aberforth Dumbledore pracowal w swinskim lbie i to dzieki niemu Harry Hermiona i Ron ocaleli.
4. Syriusz blach byl niesprawiedliwie skazanym wiezniem w azakabnie. Byl najlepszym przyajcielem Harrego i Lili. oraz ojcem chrzestnym harrego.
5. Nimfadora Tonks zona Lupina.
6. SSeverus Snape byl po stornie zakonu! Byl falszywym smierciozerca. Zabil dumbeldora poniewaz obiecal zonie dracona ze to zrobi poza tym wczsniej ustalil to z albusem !
7. Kingsley Shackelbolt nie byl pracownikiem magii. tylko aurorem. OChranial mugolskiego ministra.
Daje N !
sunsil dnia 21/07/2008 00:49
tam poprawka vbyl najlopeszym pezyjacielem jamesa i lily.
Luke James Potter dnia 03/08/2008 21:24
Można uaktualnić ten artykuł,bo jak się dowiadujemy z 7 części,to Glizdogon popełnił samobójstwo,a Snape był jednym z najwierniejszych współpracowników Dumbledora.Można również nieco rozszerzyć opisy innych członków Zakonu Feniksa.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 59% [13 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 5% [1 Głos]
Zadowalający Zadowalający 14% [3 Głosów]
Nędzny Nędzny 14% [3 Głosów]
Okropny Okropny 9% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:51
To trzymaj sie, pa.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:48
aaaa smiley ja idem czytac ^^ jak mi sie uda oderwac to jutro wpadne i wymienie z toba rewelacje xd
a teraz zabieram sie za czytanie, branoc :*

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:47
Jakos za niedlugo. W drugim juz bodajze.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:45
nie moge sie doczekac ;d w ktorym rozdziale pojawia sie Edward?

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:44
3 czesc. Tam tak strasznie pociaga Edward, ze mmm... xD

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:43
to rozdzial czy ktoras czesc? ;d

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:42
E tam, pozniej nie jest dziecinnie. Ogolnie najbardziej lubie "Zacmienie".


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter