Zasłona - przejście na drugą strone - Magiczne przedmioty

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Zasłona - przejście na drugą strone

W Departamencie Tajemnic ukrytym głęboko w budynku Ministerstwa Magii przechowywana jest postrzępiona zasłona, powiewająca ze starego, kamiennego łuku. Kiedy Harry i Luna podchodzą do zniszczonego przejścia, są przekonani, że słyszą dochodzące zza zasłony szepty.
Dopiero po utracie Syriusza, Harry z porażającą wyrazistością pojmuje, czym jest zasłonięty łuk. To przejście między życiem a śmiercią. Po jednej stronie znany nam świat; po drugiej - nieprzenikniona tajemnica tego, co istnieje poza nim.
Wiara w życie pozagrobowe jest bardzo stara (10 000 lat wstecz), podobnie jak wiara w możliwość kontaktowania się z umarłymi, czyli "duchami". Łatwo zrozumieć na czym polegała atrakcyjność spirytualizmu. Wystarczającym powodem jest już sama paląca chęć nawiązania kontaktu z bliskimi zmarłymi. Jednak wiele osób wiązało ze spirytualizmem nie z racji rozstania z kimś ukochanym, lecz ze względu na pocieszające przesłanie, jakie spirytualizm niósł ze sobą - życie po śmierci.
Natomiast gdzieś w Departamencie Tajemnic ukrytym głęboko w budynku Ministerstwa Magii uczeni czarodzieje badają starożytny, kamienny łuk i powiewającą w nim zasłonę w nadziei, że uda się im odkryć to, co Prawie Bezgłowy Nick nazywa "tajemnicami śmierci". Zdaję się, że nawet czarodzieje nie wiedzą wszystkiego.
Zasłona - przejście na drugą strone
Wolna Skrzatka 22/02/2008 17:38
Czytano 5098 razy
Liczba komentarzy - 65
Ania 95 dnia 22/02/2008 17:48
Bardzo ładnie to opisałaś. Tak z nutką tajemnicy... Naprawdę mi się podoba. Nie ma błędów, jest krótko, zwięźle i na temat... Lubię takie arty, które opisują różne miejsca w świecie magii, a jednocześnie są powiązane z naszym światem. Daje oczywiście W.
areczek38 dnia 22/02/2008 17:49
1. Jednak nie wiesz co jest w środku.
2. Część trochę odbiega ods tematu.
3. To niech czarodziejom duchy powiedzą wszystko co przeżyły. Zawsze coś.

Ogólnie nie za dużo napisałem, bo nie ma czego krytykować. Artykuł krótki i miejscami odbiega od tematu. Niestety nie dam więcej niż N, chociaż błędów nie zauważyłem.
Syriusz Black18 dnia 22/02/2008 17:50
Uważam, że artykuł jest trochę zbyt krótki, ale plusem jest, że nie ma literówek. Jeżeli mogłeś znaleźć więcej informacji o tym Łuku to warto by było to zamieścić. Bardzo ciekawy sobie temat wybrałeś, ale czuje pewien niedosyt. Nie dowiedziałem się za wiele o tym Łuku, ale bardzo ciekawe było to o starożytności. Co do oceny. Trudno powiedzieć. Uważam, że artykuł jest na ocenę Nędzny.
nimfadora21 dnia 22/02/2008 18:07
Artykuł bardzo fajny, krótki dosyć, ale to dobrze,ponieważ nie jest on chaotyczny, Zasłona - nie chciałabym się znaleźć po jej drugiej stronie...

Twoj komentarz mimo, ze niesamowicie krotki, jest rownie niesamowicie chaotyczny. Etha.
olsia15 dnia 22/02/2008 18:14
Zawsze mi było szkoda Syriusza, że akurat musiał wpaść za tą zasłonę - a nie musiał. (Musiał, a nie musiał - gdzie tu sens?) Bella rzuciła na niego zaklęcie, które miało czerwony (nie zielony - Avada Kedavra) kolor!
Ciekawe, czy jest więcej takich zasłon???
herma_007 dnia 22/02/2008 20:19
1. Jednak nie wiesz co jest w środku

A Ty wiesz co tam jest?

Uważam, że artykuł jest trochę zbyt krótki

A kto powiedział, że ma być długi? Nie wiem czy Ty napisałbyś lepszy ...

Jeżeli mogłeś znaleźdź więcej informacji o tym Łuku to warto by było to zamieścić

Nie wiem czy wiesz ale informacje o tym Łuku są tylko w książce i bodajże w jednym rozdziale. Nie uważasz, że takie wiadomości jest ciężko zdobyć? No chyba że korespondujesz z samą J.K.Rowling ...

Ja uważam, że art. sam w sobie jest dosyć ciekawy. Mam nadzieję, że się postarasz i napiszesz jeszcze jeden ale na inny temat ... Dlatego na zachętę dam W ale pamiętaj, że czekam na inny ...
areczek38 dnia 22/02/2008 21:52
herma_007
1. Jednak nie wiesz co jest w środku

A Ty wiesz co tam jest?


Nie wiem, ale chodziło mi o to, że ciekawie jest jeśli daje się swoje sugestie, a coś tam musi być.
pocisk dnia 22/02/2008 22:08
Hm.. sugestie były. I to dużo.
Po za tym, po co dawać sugestie co jest po drugiej stronie życia. Tak jakby mówić jak jest w piekle czy w niebie. Ludzkim rozumem się ogarnąć tego nie da.
Hm.. artykuł b. dobry. daję w. smiley
Joanne Rowling dnia 23/02/2008 01:46
olsia15 dnia 02/22/2008 18:14
Bella rzuciła na niego zaklęcie, które miało czerwony (nie zielony - Avada Kedavra) kolor!


Czyli to nie Bella zabiła Syriusza, kurcze a ja myślałam, że tak. Najwidoczniej film mnie zmylił. Spostrzegawcza jesteś olsia15 smiley
Poza tym mi artykuł podoba się i daję P smiley
lily1600 dnia 23/02/2008 09:57
JAKI FILM?!! NA BOGA!!!! Syriusza zabiła Bella i to był zielony promień nie czerwony. Jak masz jakieś wątpliwości Joanne Rowling to przeczytaj jeszcze raz HP5!!!!!!!!!!

Ogólnie artykuł w miarę fajny tylko Harry nigdy sie nie dowiedział co oznacza ten łuk.

MaraQs dnia 23/02/2008 10:32
Areczek38 napisał
1. Jednak nie wiesz co jest w środku.
2. Część trochę odbiega ods tematu.
3. To niech czarodziejom duchy powiedzą wszystko co przeżyły. Zawsze coś.

Ogólnie nie za dużo napisałem, bo nie ma czego krytykować. Artykuł krótki i miejscami odbiega od tematu. Niestety nie dam więcej niż N, chociaż błędów nie zauważyłem.


Racja,trochę odbiegasz od tematu. Wyjaśniasz właściwie jak się przechodzi na drugą stronę. Nie daję oceny bo to trochę mało jest powiązane z HP.
Joanne Rowling dnia 23/02/2008 10:50
Lili to Ty powinnaś przeczytać jeszcze raz Zakon Feniksa, albo ułatwie Ci to i zacytuję:

"Harry zobaczył, jak Syriusz uchyla się przed strumieniem czerwonego światła i śmieje się szydervzo z Bellatriks.
-No, dalej, postaraj się, przecież potrafisz! - ryknął, a jego głos potoczył się echem po kamiennej sali.
Drugi promień trafił go prosto w serce."

Skoro to był drugi to jaki był pierwszy lili? Z Twojej strony oczekuję zwrotu honoru.
lily1600 dnia 23/02/2008 12:04
Pierwszy był czerwony, a drugi był zielony!!!! Syriusz umarł zanim trafił za zasłonę!!! A jak masz jeszcze jakieś wątpliwości, to zobacz jak to jest pwiązane z 7 częścią, kiedy umiera Bella. Przecież Moly zabiła ją w identyczny sposób, tylko tam nie było zasłony. Strona 754 HP7[color=limr],[/color] przeczytaj.

EDIT: A_
propos, czerwony promień nie sprawia, że sie leci do tyłu, bo takie zaklęcie ma za słabą moc.!!

Staraj się edytować komentarze, a nie pisać jeden pod drugim. Zwracaj uwagę na duże litery, interpunkcję i polskie znaki. Gdy piszesz "a propos", najpierw sprawdź hasło w słowniku wyrazów obcych.
kilstrit
Pomyloona dnia 23/02/2008 12:10
Bardzo fajnie, że ktoś wreszcie napisał o tym łuku z zasłoną. Wcześniej nikt się nie kwapił, aby wyjaśnić choć trochę jego tajemnicy. Artykuł bardzo mi podoba, choć jest niedługi. Ważna nie ilość, ale jakość... smiley
Wolna Skrzatka dnia 23/02/2008 12:57
Czytając komentarze na temat mojego artykułu zrobiło mi się strasznie wstyd! Każdy wypominał artykułowi długość (a szczerze mówiąc jej brak). Temat związany z zasłoną jest dość tajemniczy i sądzę, iż rozmyślanie i doszukiwanie się jakiś przypuszczeń może zepsuć tą tajemniczość. Jednak jestem ZADOWOLONA z artykułu, bo jest on pierwszym moim dziełem.
sectusempra dnia 23/02/2008 13:25
Nie mam nic do tego, że artykuł jest krótki. Przecież liczy się jakość a nie ilość.smiley Według mnie jest w porządku. Jak dla kogoś jest za krótki, to może reszte wymyśleć sam. Temat nie jest prosty i każdy może mieć inne przypuszczenia. Artykuł spodobał mki się. Daję ocenę W.
Magnus Walter dnia 23/02/2008 16:58
Ekhm... Sam artykuł nie warty dodania. Wiem, że wiele informacji w książce nie było, ale można to urozmaicić jakimiś domysłami, zdjęciami z filmu (jeśli takowe istnieją).
A jeśli informacji mało, więc nie ma po co pisać, bo chyba każdy wie, że:

1. Departament Tajemnic mieści się w MM.
2. Ów łuk mieści się DT.
3. Za łukiem jest falująca zasłona, którą Niewymowni badają.
4. W tym miejscu zginął Syriusz.
5. Luna, Neville i Harry słyszeil głosy.

Można urozmaicić ten moment... jak? Normalnie. Czy nie wydaje się to Wam dziwne, że głosy słyszeli tylko Luna, Neville i Harry? Podobnie jak tylko oni z całego towarzystwa wypadowego do MM widzieli trestrale.


Wiara w życie pozagrobowe jest bardzo stara (10 000 lat wstecz), podobnie jak wiara w możliwość kontaktowania się z umarłymi, czyli "duchami". Łatwo zrozumieć na czym polegała atrakcyjność spirytualizmu. Wystarczającym powodem jest już sama paląca chęć nawiązania kontaktu z bliskimi zmarłymi. Jednak wiele osób wiązało ze spirytualizmem nie z racji rozstania z kimś ukochanym, lecz ze względu na pocieszające przesłanie, jakie spirytualizm niósł ze sobą - życie po śmierci.
Natomiast gdzieś w Departamencie


Ciekawe, jednak ma to tyle wspólnego z artykułem, co ja z baletem ^^.

Ogólnie dam Zadawalający, biorąc pod uwagę fakt, że to Twój pierwszy artykuł.
mbolek dnia 23/02/2008 17:50
Tak...ta zasłona do końca pozostaje tajemnicą. Co do artykułu...pożądny ale trochę za krótki, więcej własnych odczuć a mniej materiałów, że tak napisze "encyklopedycznych". Ale ogólnie ok. Daje P.
Gryfonka dnia 23/02/2008 18:40
Artykuł treściwy, ładny język i dopisane informacje o spirytualizmie, ogółem podoba mi się, mimo że krótki.

Daję W bo to co napisałaś jest ciekawe i dobrze się czyta.
Alastor Szalonoki Moody dnia 23/02/2008 18:48
Fajny artykuł trochę krótki ale rozumiem cię że nie ma zbyt dużo informacji na ten temat...A mi się wydawało,jak to pierwszy raz czytałem, że to była jakaś maszyna do kary śmierci bo tam niby w koło tego luku były takie ławki,dopiero potem się kapłem że czarodzieje mają pocałunek dementora co jest chyba gorsze...
Joanne Rowling dnia 23/02/2008 21:49
Lily: w książce nie ma mowy o tym, jakiego koloru był drugi płomień, a skoro pierwszy był czerwony, to drugi musiałbyć takiego samego.
lily1600 dnia 24/02/2008 19:31
Do Joanne Rowling : DOKŁADNIE!! Nie było napisane jaki to był promnień, a chyba nie sądzisz, że Bella używała tylko takiego dennego zaklęcia!! Po co dopatrujesz sie w książce czegoś czego nie ma?? przez cała 6 i 7 część mówili, że to ona zabiła Syriusza, wiec i rowling musiała tak myśleć?? Nie doszukuj sie wątku którego nie ma.
Aberrant dnia 24/02/2008 21:23
Do Joanne Rowling : DOKŁADNIE!! Nie było napisane jaki to był promnień, a chyba nie sądzisz, że Bella używała tylko takiego dennego zaklęcia!! Po co dopatrujesz sie w książce czegoś czego nie ma?? przez cała 6 i 7 część mówili, że to ona zabiła Syriusza, wiec i rowling musiała tak myśleć?? Nie doszukuj sie wątku którego nie ma.

Ale, przecież ona mogła go zabić byle jakim zaklęciem. Mówili że go zabiłą, bo to ona rzuciła to zaklęcie przez któro Syriusz wpadł na tą zasłone.

Zgadzam się raczej z tym, że to jednak nie była Avada.
Przez pewien czas tak myślałam, przez ekranizacje 5 części, ale teraz jak się tak zastanawiam, to mi się wydaje że to było inne zaklęcie.
No, ale nie chcę się włanczać w ten wasz spór xD

A co do artykułu, to bardzo mi się podobał.
Ładnie napisany, błędów nie zauważyłam, nie znalazłam powtórzeń.
Cóż więcej mogę napisać? xD
Daję P smiley
Magnus Walter dnia 24/02/2008 22:03
To nie była Avada Kedavra! Syriusz po oberwaniu tym zaklęciem, miał minę śmiertelnie przerażoną, bo wiedział, że zaraz wpadnie za zasłonę. A gdyby dostał MZ to by już nic nie malowało się na jego twarzy.
Joanne Rowling dnia 24/02/2008 22:17
Wreszcie ktoś się ze mną zgadzasmiley Dzięki Aberrant i Magnus Waltersmiley
Od lily1600: dokładnie tak sądzę, że Bellatriks użyła przeciw Syriuszowi zaklęcia rozbrajającego, chociażby dlatego, że tak jest napisane w książce smiley Ja wcale nie doszukuję się tego, czego nie ma, wręcz przeciwnie, opieram się na faktach.
KochankaVoldemorta dnia 25/02/2008 14:57
Takie troche krotkie to jest ale fajne. No tez sie zgadzam z Magnusem, ze Syriusz nie oberwał od Bellatrix Avada Kedawra!! on dostal, tak jak napisala Joanne Rowling zakleciem rozbrajajacym i byl przerazony tym ze spadnie za zaslone smierci. jaszcze raz zgadzam sie z Magnusem
lily1600 dnia 25/02/2008 16:33
Jak mógł byc przerazony, że wpadnie za zasłonę skoro nie wiedział, że za nią zginie?? Nikt nie wiedział, co się za nią ukrywa. W książce w ogóle nie było napisane jaki to promien, a zaklęcie rozbrajające to podpis harry'ego nie Belli, więc dlaczego miałaby wciąż go używać. Z tego co piszecie wychodzi, że to Zasłona zabiła Syriusza, a Moly weasley zabiła Bellę zaklęciem rozbrajającym. Poza tym skoro w książce nie było napisane, że to promirń czerwony to znaczy, że nie możesz się przy tym upierac. ja jestem przekonana, bo wszyscy mowią, ze to bella bezposrednio zabiła syriusza, a potem mama Rona w ten sam sposob zabiła bellę!! Ale nie bedę się z wami spierała. w książce było napisane, że to Bella zabiła Syriusza, a jak macie wątpliwosci to napiszcie na oficjalną stronę J.K. Rownlin. jak przeczyta , że syriusza zabiła zasłona to chyba smiechem was zabije.
Juju Potter dnia 25/02/2008 16:36
Ja też uważam że to nie była awada kedavra. A co do artykułu to mi się naprawdę podobał a tą część w środku uważam za urozmaicenie a nie coś niepotrzebnego... bo artykuł oparty tylko na tym co jest w książce każdy może napisać a pżecież chodzi o to żeby dowiedzieć się czegoś nowegosmiley
dziewczyna_Syriego dnia 25/02/2008 18:30
Po pierwsze to artykuł jest ciekawy.
Po drugie to pewna osoba npisała, że fajnie by było gdyby ludzie mogli przejść za tą zasłonę i wrócić z powrotem.Mam pytanie do tego komentarza.Po co by była wtedy śmierć??
Po trzecie to zaklęcie rozbrajające nie tylko odbiera różdżkę ale też odrzuca przeciwnika(chociaż nie zawsze, czasem tylko odbiera "magiczny patyk"smiley
Po czwarte daję P.
Filemona dnia 25/02/2008 19:15
Podoba mi się ten artykuł. Trochę odbiegłaś od tematu wplatając motyw życia pozagrobowego, ale nie mam Ci tego za złe, bo wiem, że w książkach nie było za dużo informacji o tym łuku. Styl pisania bardzo ciekawy. Tak ogólnie jest ok, błędów nie znalazłam.
Joanne Rowling dnia 25/02/2008 20:24
To prawda, dobrze rzucone zaklęcie rozbrajające (a w przypadku Belli - prosto w pierś Syriusza) może odrzucić do tyłu. I tak lily: on zginął wpadając za zasłonę.
Poza tym jeżeli wspominasz śmierć Bellatriks to powinnaś coś na ten temat wiedzieć. W książce nie ma nic o tym jakiego zaklęcia użyła pani Weasley, ale można się domyślić, że Avady, bo napisane jest "-obie walczyły by zabić." Następnie: "Zaklęcie Molly przemknęło pod wyciągniętą ręką Bellatriks i ugodziło ją prosto w pierś." Jak widzisz, nie wspomniane jest jakie to zaklęcie i jaki kolor miał promień, więc na jakiej podstawie twierdzisz, że
"Moly weasley zabiła Bellę zaklęciem rozbrajającym" ??
Ginny13 dnia 26/02/2008 19:06
Wybrałaś fajny temat, taki tajemniczy, szkoda tylko, że tak mało napisałaś o tej zasłonie, rozumiem mogłaś nie mieć wystarczająco dużo informacji, po za tym to Twój pierwszy arat, jak sama przyznałaś. Dobrze, że sama zrozumiałaś, że post jest zbyt krótki. Dam P smiley
Ginny13 dnia 26/02/2008 19:06
Wybrałaś fajny temat, taki tajemniczy, szkoda tylko, że tak mało napisałaś o tej zasłonie, rozumiem mogłaś nie mieć wystarczająco dużo informacji, po za tym to Twój pierwszy arat, jak sama przyznałaś. Dobrze, że sama zrozumiałaś, że post jest zbyt krótki. Dam P smiley
lily1600 dnia 26/02/2008 19:41
Pytasz się mnie na jakiej podstawie twierdzę, że to był prmień zielony, a na jakiej podstawie ty twierdzisz, że czerwony?? Bo pierwszy taki był??I może podpisem belli ( podobnie jak harry'ego ) jest takie błahe zaklęcie?? Może ona nie znała innego...???? Poza tym ten spór jest zbędny. Ta książka wydaje mi się stanowczo bardziej uczuciowa, gdy czytam "Bella zabiła Syriusza" niż "Zasłona zabiła syriusza". To drugie dla mnie jest po prostu bez sensu...
illmonte dnia 28/02/2008 23:03
Myślę, że uproszczeniem jest podanie, iż w Departamencie Tajemnic istnieje: cyt."postrzępiona zasłona". Przecież sama zasłona była/ jest tylko elementem całego "urządzenia", czy przejścia. W każdym razie nie o zasłonę chodzi przeciez tylko o zjawisko, o którym co nieco piszesz dalej.
Po drugie: Harry wcale tak szybko ("z porażającą wyrazistością" ) nie pojął, nie przyjął do wiadomości faktu "odejścia" Syriusza (znikniecia za ową zasłoną). To szczegół - tak. Ale skrót wielki i odbiera wiele z całej dramatyczności przeżywania procesu żałoby etc.
Potem coś o spirytualizmie.

Strasznie szkoda, że taki niepełny artykuł. Skusiłam się na tytuł. Myslałam - może wreszcie mi ktoś wyjaśni, powie coś więcej, coś znalazł o owym "przejściu"... A tu nic takiego. Dziesięciocentymetrowy zbity tekst.
No tyle, że jakoś zaplątany w teorię kontaktów "dwóch światów".
smiley
robaczka123 dnia 07/03/2008 19:16
Ten artykuł nie wnosi nic nowego. P
Tak samo jak Twój komentarz...
Edit by Aev
nimfadoratonks94 dnia 08/03/2008 04:47
Fajny art. ja np. popłakałam sie jak zginoł syriusz a tą Bellatrix to ja bym na miejscu harrego jak juz miał okazje to przynajmniej potraktowała bym ją zaklęciem cruciatus !!! 6
Fidelisa dnia 08/03/2008 22:38
Temat bardzo ciekawy i ładnie opisany- tylko trochę krótko... A co do sporu- załóżmy, że przy torach kolejowych stoją dwie osoby. Jedna spycha drugą prosto pod jadący pociąg. W takim wypadku nie jest ważne bezpośrednie żródło śmierci, tylko osoba, która ją spowodowała. I dlatego Bella zabiła Syriusza (i nie musiała to być Avada), a nie zasłona zabiła Syriusza. Jak dla mnie proste.
Lucexide dnia 09/03/2008 19:20
Wybrałaś ciekawy temat na artykuł, ładnie opisałaś, może jest trochę błędów, ale moim zdaniem art zasługuje na PO.
nimbus_10 dnia 10/03/2008 17:14
Ciekawy temat na artykuł. Szczerze to też chciałam się o tym łuku czegoś więcej dowiedzieć. Poprawnie pod względem formy i języka.Moja ocena to Z
aneta9324 dnia 11/03/2008 13:50
Fajny temat wybrałaś, ładnie napisałaś, najważniejsze, że da się czytać heh, ale na prawdę podoba mi się
Ariana Dumbledore dnia 11/03/2008 17:04
Ciekawe choć trochę brakuje mi Twojego odnisinia co do zasłony.
Pozdrawiam smiley
JulitaK dnia 11/03/2008 18:33
Artykuł bardzo fajny, nie doszukałam się błędów, fajnie i szybko sie czyta. Trochę krotki, ale w książce na ten temat nie był dużo. Daję P bo na W to troszkę za mało (mogłaś napisać np. co ty myślisz o tym Łuku) ale jeśli napiszesz coś dłuższego, a będzie równie dobre to postawię W. smiley
Aniuha dnia 11/03/2008 21:58
Artykuł krutki...moglaby byc troszke dluzszy, a po za tym to nie dowiedzialam sie niczego nowego z tego artykulu...ale dam Z, na zachętesmiley
pozdrowionka dla ciebiesmiley
Aischa dnia 12/03/2008 08:29
trochę nie na temat i trochę za krótkie ale ogólnie to ciekawe i fajnesmiley
MadziiaLL dnia 12/03/2008 18:32
Fidelisa dobrze wam to opisała. Według mnie powinniście oby dwoje przeczytać jeszcze raz książki i nie spierać się o takie błahe rzeczy. Nie można opierać się na filmie, ponieważ tam dużo faktów zostało zmienionych albo dodali jakiś wątek albo odjęli.
Co do artykułu to temat ciekawy i chyba tylko temat reszta nie. Bo napisałaś jeden swój domysł (co jest za zasłoną), trochę wydarzeń i całkiem niepotrzebnie spirytualizmie. Oczywiście to jest tylko moje skromne zdanie. Dam ci Z , bo chociaż artykuł mi się nie podobał to niektóre rzeczy mnie urzekły.
sasanka16 dnia 14/03/2008 14:54
Ciekawie to napisane. Sama jestem kimś kto stara się dowiedzieć co jest po drugiej stronie....
lilypotter88 dnia 15/03/2008 19:52
To mądre wybrac tak ciezki temat... Gratuluje, bo tak mozna udowodnic swoja blyskotliwosc...smiley
Pani Pomfrey dnia 18/03/2008 22:12
Dobrze "wyłapane" informacje. Podoba mi się taka notatka smiley Wprost wybitnie...
Konus0 dnia 19/03/2008 17:28
W książce właściwie nie ma napisane jaki był ten promień który trafił Syriusza, ale rzeczywiście nie ma napisane że był on zielony.
"Harry zobaczył, jak Syriusz uchyla się przed strumieniem czerwonego światła i śmieje się szyderczo z Bellatriks.
- No, dalej, postaraj się, przecież potrafisz! - ryknął, a jego głos potoczył się echem po kamiennej sali.
Drugi promień trafił go prosto w piersi."
Jest napisane "drugi" a pierwszy był czerwony...
emcia99 dnia 20/03/2008 10:20
Nie no fajny temat...
nawet ciekawy ale szkoda że tak mało wiadomości o ty łuku....
Ale Wybitny dostajesz
Marti dnia 20/03/2008 23:57
Weźcie dokładnie przeczytajcie książkę! Jest tak jak napisał Konus0 więc samo wychodzi na logikę, że drugi był czerwony! Drętwota trafiona prosto w pierś może odrzucić człowieka! Przypomnijcie sobie fragment kiedy McGonagall została oszołomiona! "Osunęła się na plecy" Czyli widać że można zostać odrzuconym przez to zaklęcie!
Ana14 dnia 23/03/2008 11:36
Artykuł mi się podobał krótko i na temat. Po co rozwlekąc sie nad sprawami o których nie mamy zielonego pojecia. Uważam że napisałaś to co powinno znajdowac się w artykule pod taka nazwą . U mnie masz "W". Pozdro mam nadzieję ż ejeszce cos napiszesz.
Ana14 dnia 23/03/2008 11:40
Artykuł mi się podobał krótko i na temat. Po co rozwlekąc sie nad sprawami o których nie mamy zielonego pojecia. Uważam że napisałaś to co powinno znajdowac się w artykule pod taka nazwą . U mnie masz "W". Pozdro mam nadzieję ż ejeszce cos napiszesz.
dementor666 dnia 24/03/2008 18:50
Artykuł strasznie krótki - zbyt dużo to się nie napisałaś! Poza tym nie dostarcza nowych informacji - wszystko opisane w książce.
Zastanawia mnie jedno ! " (...) przechowywana jest postrzępiona zasłona, powiewająca ze starego, kamiennego łuku." - Jak może powiewać ta zasłona, gdy nie ma tam wiatru. No chyba, że działa ona w magiczny sposób, wtedy się z Tobą zgodzę.
Art oceniam na N
Namine dnia 24/03/2008 21:21
Artykuł jest krótki. Zastanawiam się w ogóle po co go napisałaś. Wszyscy, którzy czytali książkę znają sytuację i wiedzą wszystko, co opisałaś w pierwszej połowie. Później jest fragment, który również moim zdaniem jest niepotrzebny, bo to niewiele ma wspólnego z Harry'm. A jeśli chodzi o zakończenie, to w sumie spełnia swoją rolę podsumowując artykuł, choć niewiele to daje, bo artykuł mi się nie podoba.
ellena dnia 27/03/2008 16:14
poruszyłaś ciekawe zagadnienie i moim zdaniem trafnie powiązałaś z koncepcją spirytualnzmu. W końcu człowiek ciągle dąży do poznania tajemnic, w tym nie z tego świata i ciągle ta wiedza pozostaje zbyt mała...
globuss2 dnia 30/03/2008 11:35
Pierwszy był czerwony, a drugi był zielony!!!! Syriusz umarł zanim trafił za zasłonę!!! A jak masz jeszcze jakieś wątpliwości, to zobacz jak to jest pwiązane z 7 częścią, kiedy umiera Bella. Przecież Moly zabiła ją w identyczny sposób, tylko tam nie było zasłony. Strona 754 HP7[color=limr],[/color] przeczytaj.
Tamara dnia 02/04/2008 20:08
Artykuł niczego sobie:
Mówi o faktach i jeszcze zawiera w sobie dodatkowe informacje. Tylko na drugi raz mogłabyś dokładniej oddzielić granicę świata książki od faktów historycznych - ale tu już trzeba przejść do obróbki tekstu.
Poza tym faktycznie zabrakło tam kilku wątków, z książek. To, kto za nią zginął i jak dokładnie łuk wyglądał.

Daję Z.




Co do sporu - spróbuję sama rzucić na to okiem...

Przeczytajcie dokładnie to, co jest w książce...

Bellatriks zaniosła się takim samym szyderczym śmiechem jak jej kuzyn Syriusz, gdy padał za zasłonę do tyłu przez czarną zasłonę w Sali Śmierci... i nagle Harry poczuł, że już wie, co się zaraz stanie, zanim to się stało.
Zaklęcie Molly przemknęło pod wyciągniętą ręką Bellatriks i ugodziło ją w pierś, prosto w serce

Harry Potter i Insygnia Śmierci - str754.

Najbardziej interesuje mnie to podkreślone zdanie.
Harry wiedział, co się stanie, bo podobna walka rozegrała się dwa lata temu w Sali Śmierci. Wiedział, że Bellatriks uśmiechnie się po raz ostatni i zginie. Walka Molly i Belli PRZYPOMINAŁA mi walkę Syriusza i Belli. Nie ma tam ani jednej wzmianki o tym, że Bella zginęła w ten sam sposób (od tego samego zaklęcia), co Syriusz.

Przeczytałam dokładnie ten wątek. Mówi on, że bella trafiła go najpierw Drętwotą, później jakimś innym promieniem. Nie ma tam ani jednej wzmianki o tym, jaki to jest promień. Wiemy tylko, że Jest to jakieś zaklęcie, które odrzuciło Syriusza do tyłu. Mogła to być zarówno Avada, jak i zwykły Expelliarmus. Raczej nie sądzę, żeby Bella zastosowała Expelliarmusa. Bądź, co bądź, jest ona wyszkoloną czarownicą i zna o wiele potężniejsze zaklęcia. A więc od razu go odrzucam. Teraz powstaje spór - Drętwota, czy Avada.

Przyjrzyjmy się dokładniej momentom, w jakich opisuje się reakcję Syriusza i Belli już po tym, jak trafiło ich niewiadome zaklęcie:
- wyraz twarzy się nie zmienił, tylko zastygł!
- oczy rozwarły się szeroko
- postać runęła na posadzkę (przyjmijmy, że w tył)
- stało się to w ułamku sekundy i postać ledwie zrozumiała, co się stało
Bella napewno oberwała Avadą! Pomyślcie logicznie - czy Expelliarmusem można by zabić? No Drętwotą to jeszcze się zgodzę, ale na przykład McGonagall była już w podeszłym wieku, oberwała kilkoma Drętwotami i jednak się wylizała!
Może i nie mam racji, ale myślę, że to świadczy o tym, że Syriusz też dostał Avadą. Spójrzcie tylko na reakcję ciał! Identyczne.

A co do łuku - nie wiadomo, czy coś o nim wiedział, czy nie. Nie ma też w książce nic kompletnie o tym, że on przeraził się tym, że w padnie za zasłonę. To, że wpadł za zasłonę - no cóż. Wtedy również ciało ginęło. Avada już uśmierciła go wcześniej a przez zasłonę również ciało znika.

Jak to zostało przedstawione w filmie - no cóż. Zauważcie, że wiele wątków w filmie wygląda inaczej, niż zostało przedstawione w książkach! Ekranizacją nie można się kierować!


Jak już powiedziałam wcześniej - mogę się mylić. Jestem człowiekiem i mam do tego prawo. Przyjrzałam się dokładnie faktom a to, co napisałam jest tym, co myślę.
Gabriel dnia 04/04/2008 16:32
fajnie ze zwróciłaś na to uwagę.. czy będzie jakiś dalszy ciąg rozważań nad tym tematem bo jest to bardzo intrygujące zagadnienie ? w książkach ten problem nie jest specjalnie omówiony a szkoda !!
Dodi dnia 14/04/2008 16:17
Daję powyżej oczekiwań. Mi się podoba twój artykuł choc troszke za, krótki.smiley
szpaner a2 dnia 26/06/2008 18:11
Ta zasłona najbardziej mnie zastanawia w całej ksiązce. Fajnie by było gdybyś trochę rozwineła artykuł, bo może być naprawdę ciekawy.
Ginny 13 dnia 19/07/2008 21:35
Ogulnie podoba mi się twuj art, jest bez błędów i na temat, tylko trochę za krutki, daję Ci P.
Siwann dnia 05/08/2008 12:17
Art zasługuje na W. Bardzo ładnie napisane, trochę naukowo, trochę nie, ale naprawdę ekstrasmiley
Gwenog_Jones dnia 09/08/2008 17:03
Dobry atykul.. ale troche nudny..smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 28% [30 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 44% [47 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 18% [19 Głosów]
Nędzny Nędzny 8% [8 Głosów]
Okropny Okropny 2% [2 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:51
To trzymaj sie, pa.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:48
aaaa smiley ja idem czytac ^^ jak mi sie uda oderwac to jutro wpadne i wymienie z toba rewelacje xd
a teraz zabieram sie za czytanie, branoc :*

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:47
Jakos za niedlugo. W drugim juz bodajze.

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:45
nie moge sie doczekac ;d w ktorym rozdziale pojawia sie Edward?

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:44
3 czesc. Tam tak strasznie pociaga Edward, ze mmm... xD

agatqa92
(Szef działu)
01/12/2008 23:43
to rozdzial czy ktoras czesc? ;d

Claire
(Dark Vampire)
01/12/2008 23:42
E tam, pozniej nie jest dziecinnie. Ogolnie najbardziej lubie "Zacmienie".


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter