Zaufanie Dumbledore`a - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda teraz

Zaufanie Dumbledore`a

Na temat śmierci Dumbledore`a krąży mnóstwo teorii.Jedna z nich jest taka, że Albus zaplanował swoją śmierć, i Snape pozostał mu wierny, zaś druga teoria mówi, że Severus okazał się zdrajcą i zabił dyrektora aby uratować własna skórę.
Dumbledore wiele razy powtarzał, ze ma niezmierny dowód na to że Snape jest po jego stronie, ale nigdy nikomu tego dowodu nie przedstawił.

W książce wiele raz przewijały sie opinie, ze Dumbledore widzi w ludziach wyłącznie dobre cechy, jest bardzo ufny i uważa, ze każdy zasługuje na drugą szanse.
We wszystkich 6 tomach, można znaleźć sytuacje w których Albus dał sie oszukać lub słusznie komuś zaufał.



I.Sytuacje w których A.D właściwie ocenił innych:

1.W czasie otwarcia Komnaty Tajemnic był jedynym, który nie uwierzył, ze winnym jest Hagrid, pozwolił mu zostać w szkole jako gajowy.

2.Przyjął Remusa Lupina do Hogwartu(poprzedni dyrektor nie chciał sie na to zgodzić), mim
o tego że był wilkołakiem, a później zatrudnił go jako nauczyciela OPCM.

3.Od początku w przeciwieństwie do innych nauczycieli, nie był wielbicielem Toma Riddle`a i nigdy mu nie zaufał.



II.Sytuacje w których Dumbledore dał sie oszukać:

1.W pierwszym tomie nie przejrzał Quirella i nie odkrył, że dzielił on swoje ciało z Voldemortem oraz, że chciał ukraść Kamień Filozoficzny.

2.W czwartym tomie, nie odkrył, że pod Alastora Moody`ego poszywał sie śmierciożerca(Barty Crouch jnr.).

3.I także nie był w stanie stwierdzić kto wrzucił nazwisko Pottera do czary ognia.

4.Przyjął do Zakonu Feniksa Petera Petigrewa, mimo że ten przekazywał wszystko Voldemortowi i potem zdradził Potterów.


Z tego co napisałem wynika, ze Dumbledore rzeczywiście czasami dawał się oszukać, ale czy to możliwe, że tak bardzo pomylił sie do Snape'a?Z opowieści możemy wywnioskować, ze Albus zna się na legilimencji, ale być może Snape zna sie na niej jeszcze lepiej i był w stanie oszukać Dumbledore`a.

Albus ufał Severusowi, mimo że ten przekazał Voldemortowi część przepowiedni.Podobno bardzo żałował, ze wydał Potterów.Ale czego on mógł żałować(?!). Przecież nienawidził Jamesa a Lily raczej tez nie lubił skoro nazywał ją szlamą.

Wiec wynika z tego, że jest bardziej możliwe, że Dumbledore pomylił sie do Snape, ale nie wykluczone ze Snape jest dobry.
A co wy o tym myślicie??
Zaufanie Dumbledore`a
Wronski 02/05/2007 19:38
Czytano 4541 razy
Liczba komentarzy - 81
paula_fanka_hp dnia 02/05/2007 19:47
Może rzeczywiście Snape jest w środku dobry, ale jeśli byłby zaufanym człowiekiem to nie zabiłby Dumbledore'a... Już bardziej możliwe jest, że Malfoy jest w środku serca dobry, bo jest jeszcze młody i nie wie, że bycie ze śmierciorzercami nic mu dobrego nie da...
Smierciojadek dnia 02/05/2007 19:52
nie wiem co o tym myśleć, ale ile można ciągle na ten sam temat pisać =/ Co z tego, że niby piszesz o A.D jeśli ciągle wplatasz w arta Snape'a, czy jest dobry czy zły...
art taki sobie...
Dziedzic Gryffindora dnia 02/05/2007 19:55
Hmmm... dziwny ten artykuł. Kilka nieścisłości... Daje Z, a co do Snapa, tylko Jo wie...
GinnyPotter dnia 02/05/2007 20:05
Hmmmmmm sama nie wiem co o tym myśleć, ale w pewnym sensie masz rację, bo nikt nie wie jak to naprawdę jest. Artykuł jest w porządku.
McGonagall dnia 02/05/2007 20:11
Ten temat jest juz porzadnie oklepany. Zawsze sadziłam że Albus Dumbledore musi miec jakiś powód by ufac Servusowi a z reszta to pozostaje nam tylko czekac na 7 tom. Mam nadzieje że polska wersja pojawi sie dosc szybko smiley
Lord Voldemort X dnia 02/05/2007 20:15
Już mnie zaczynają wkurzać te arty, jak można pisać w kółko jedno i to samo???
Krzyychu dnia 02/05/2007 20:20
fajne jest to co napisałeś w czym się Dumb pomylił , a w czym słusznie zadecydował...reszta to bardzo oklepany materiał... ten artykuł nic nie wnosi... dlatego więc powstrzytmam się od oceniania
Vanila2 dnia 02/05/2007 20:23
Świetnie to opisałeś Wronski. Spodobało mi się a to nie lada pochwała. Ale nie dam P, tylko Z.
wizytator dnia 02/05/2007 20:24
nie wiem co można myśleć o Snapie i jego zachowaniu...
ale ten art przedstawił nam to co już wiemy
trochę nudnawy więc daję N
fati166 dnia 02/05/2007 20:26
Jak dla mnie to Snape jest Gnidą i ....(cenzura).Ale coś mi mówi,że sprawdzi się ta pierwsza hipoteza.(Albus zaplanował swoja śmierć,i musiał mieć nie zbity dowód o jego zaufaniu).Ale jest coś:Gdy Snape zabijał Dumbledora,to Rowling opisała,że w oczach dyrektora pojawiła się "nadzieja,że niby Snape mu pomorze"(dokładnie nie pamiętam).P.S.-Albus,jako drugi(zaraz po Harrym)skapnął sie co do Croucha.Zrozumiał,że prawdziwy Moody nie zabrał by Harrego w takiej sytuacji.Co prawda zrozumiał to późno,ale zrozumiał.
PomyLuna dnia 02/05/2007 20:26
może dumbledore o tym wiedział, tylko tak po prostu miało się stać.... daje Z
Zenek13 dnia 02/05/2007 20:26
A mi sie podoba ten artykułsmiley ! Ja nie wierze w to , że Snape żałuje , że zabił Dumbledora i sądzę , że Snape aobie to zaplanował .... smiley
Asiula dnia 02/05/2007 20:50
Czytając ten artykuł wydawało mi się, ze piszesz tak jakby Dumbledore nie mógł popełniać błędów, dużych błędów.

W ogóle to co przedstawiłeś w I punkcie nijak sie ma do II.
'właściwie ocenił innych'
'dał się oszukać'
Nie wiem, może trzeba było to zapisac inaczej... właściwie i niewłaściwie, albo dał i nie dał sie oszukać. Bo tak jak jest no to trochę dziwnie.
Daję Z...
CzaryMary dnia 02/05/2007 21:08
to trochę bez sensu pisać o śmierci Dubledore'a skoro na koniec podsumowujesz że obie teorie są tak samo prawdopodobne a żadnej nowej nie wymyśliłeś...
Loony dnia 02/05/2007 21:10
a ja nie wiem czy snape jest dobry czy zly.... czekam na 7 tom smiley
CzaryMary dnia 02/05/2007 21:13
ja myślę że Snape nie jest dobry i nie mógł zabić Dubledore'a na jego polecenie, fati166 ma rację tam było coś o błaganiu w oczach Dumbledre'a, art słaby
Asiula_HP dnia 02/05/2007 21:23
Ja nie wiem co myslec o Snapie... wszytsko okaże sie w 7 części... cierpliwości! Daje PO, bo to troche oklepany temat
Draco Malfoy dnia 02/05/2007 21:28
Trochę temat oklepany, ale daje P za wysiłek napisania art.
luna_pomyluna dnia 02/05/2007 21:38
zgadzam się z Krzyychem co do fajnej części arta... ale ten art właściwie nic nie wnosi... po prostu kolejne rozmyślania na ten sam temat... daję Z
666 Purple Dots dnia 02/05/2007 21:40
Ja uważam, że Snape zabił Dumbledore'a na powiedzmy jego "prośbę". Tak odbieram tą scenę, błagania Dumbledore'a, co by mówiło, że Snape mimo wszystko jest "dobry", aniołem wiadomo nie jest, ale moze w tej sytuacji?Oczywiście jest na to milion teorii itd. smiley. Dowiemy się 7 tomie, albo nigdy. Wiadomo czym nasz Rowling zaskoczy? Dam Z ;p.
Moniczka99 dnia 02/05/2007 22:36
Yyyy....no brak czegoś tu. Wyjaśnienia. Za czym ty jesteś. Dokładnie. zabrakło argumentów.
Ale za chęci P
keyis dnia 02/05/2007 22:49
dalej jestem zwolenniczka teorii ze dumbledore cos zaplanowal, moze swoaj smierc a moze powroci. co do snapa to go nie lubie mimo ze rowling te postac uwielbia - pytanie dlaczego, moze wlasnie dlatego ze jest dobry? art ok, jednak zabraklo mi w nim nowosci i jakis zaskoczen, dlatego na poczatek daje PO
illmonte dnia 02/05/2007 23:14
Myślę sobie że wymienione przez Ciebie pierwsze przykłady jednak się różnią od drugiej grupy przykładów.

Pierwsze odnoszą soię do osób, które Dumbledore,a znał dobrze, poznawał z czasem lub nimi sie od początku interesował (jak w przypadku Riddle,a. I tutaj całkowicie sie zgodzę, że można mówić o - zaufaniu lub o braku zaufania.

Natomiast co do drugich przykładów to trochę tak, jakby oczekiwać od A.D., że będzie ponad-ludzki, jasnowidzący, superprzewidujący. Quirella nie znał. Szalonookiego w końcu rozpoznał, a nie był wczesniej czujny z powodu zaufania jakim go darzył. A gdyby wiedział, kto wrzucił nazwisko Potterra do Czary Ognia, to nie byłoby większej cześci 4 tomu smiley.

Ale tak na serio - to myslę, że - posiadanie do kogoś zaufania - samo w sobie wyklucza stała czujność na ta osobę, podejrzliwość, itp. Bo właśnie stała czujność, uważność jest - brakiem zaufania lub, niech będzie niepełną ufnością.

Zaufanie sie ma lub nie. Jak zero i jeden. Tak uważam. Jasne, mówimy "troche mu ufam"; "częściowo mu nie wierzę", ale ... jakby to uprościć wyszłoby WIERZĘ - NIE WIERZĘ/ UFAM - NIE UFAM.

I każdy z tych stanów niesie mnóstwo zupełnie różnych konsekwencji... ale to już byłby elaborat ...

Sam artykuł ciekawy. Podoba mi sie samo zaciekawienie tematem, no i daje powód do myslenia.
Dread Lord dnia 02/05/2007 23:39
właśnie skończyłem ziewać
Chyba nie trzeba już nic więcej pisać?
Zbrzydł mi już temat Snape'a i Dumbledore'a (chociaż sam napisałem artykuł o Snapie - i ze zdziwieniem stwierdziłem że po jakimś czasie jego egzystencji na tej stronie po prostu przepadł bez śladu - chciałem zobaczyć wasze opinie a tu lipa)
czarnoksieznik dnia 02/05/2007 23:48
Snepa gra po obu frontach wiec teraz gdy juz zabił Dambeldora to sie okazuje ze jednak wybral zla droge moze z koniecznosci jaka mial przy smierciozercach i przez obietnice złozona narcyzie
uosiu_potter dnia 03/05/2007 08:00
Nudzi mnie ta plotka o tym czy dobry czy zly dajcie se ludzie spokoj i zaczekajcie do lipca to juz nie tak dlugo
Pawel_155 dnia 03/05/2007 08:12
Czy ja wiem ze sie pomylil chyba nie. a co do Quriella to moim zdaniem wiedzial ze dzieli swoje cialo z Voldemordem przeciez pozniej Harry powiedzial ze Dumbledora chcial mu dac szanse walce z Voldemordem. A ciekawe czy ty bys sie skapnal nikt przeciez nie mogl przewidziec ze ktos bedzie sie podszywal pod alastora kiedy robil wszystko to co on robi znal kazde jego przyzwyczajenie
rafalek06 dnia 03/05/2007 08:50
snae jest dobry albo nie i wy tego nie udowodnicie przed wyjscie ksaiazki wiec ppo co takike arty// daje N
Lestrange dnia 03/05/2007 09:13
Mnóstwo było teorii na ten temat i to już jest nudne.
-Ludzie jak ine macie o czym pisać to nie piszcie 20 razy na ten sam temat!

Z poważaniem
Lestrange.
nindalf_black dnia 03/05/2007 09:24
Snape zabił Dumbledore'a bo był do tego zmuszony...zawarł Przysięgę Wieczystą, po której można umrzeć...Snape nie chciał umrzec więc "dokończył dzieła zamiast Malfoya...
Dementor x dnia 03/05/2007 09:39
ja czytam 3 czesc HP i nie wiem w koncu czy Snape jest dodry czy nie
kornels2 dnia 03/05/2007 09:40
Ja myśle że Snape chciał bliżej poznać Dumbledor a
i zdobyć jego zaufanie a potem go zabić
Herma23 dnia 03/05/2007 09:53
Moze i masz racje ale niczego nie mozemy byc pewni, wszystkiego doweimy sie w 7 czesci. "4.Przyjął do Zakonu Feniksa Petera Petigrewa, mimo że ten przekazywał wszystko Voldemortowi i potem zdradził Potterów."
Glizdogon zdradzil ich dopieroo pózniej kiedy Voldemort dowiedzialk sie ze to on jest straznikiem tajemnicy Potterow, Peter nie donosil jeszcze gdy byl w zakonie i jedyna zdrada bylo to ze wydal gdzie sie znajduja Harry i jego rodzice. Artykul dobry ale nic nie wnosi, wiec powstrzymam sie od oceny
becia17 dnia 03/05/2007 09:56
błagam!!!!ile można wałkować ten sam...Snape dobry czy zły...ten temat juz był poruszany chyba miliony razy.Przestancie juz go wałkować i po prostu poczekajcie do 7dmego tomu. A według mnie bzdurą jest twierdzenie, że Snape jest dobry. Wystarczy jedno zdanie, z 6stego tomu, by tego dowiesc: Severusie błagam. Tyle i twierzdenie, ze Snape mial zabic Du,mbledora jest wg mnie totalna bzdura.
Herma97 dnia 03/05/2007 10:59
mmmm jak się nad tym dobrze zastanowić to masz racje. Z tego art. wynika iż Dumbledore był bardzo ufny. Ale tylko do niektórych osób. Bo do Toma Riddla to zaufanie miał minimalne. Lub bardzo ufał ale przejrzał go i wiedział że zadaje sie z prawie największym czarodziejem wszechczasów. Daje W!!!!!!
Ginny Potter 2 dnia 03/05/2007 11:49
przekonamy sie w 7 tomie
ale dobra teoria wg ciebie
Gruba Dama dnia 03/05/2007 12:10
moim zdaniem pomylił się co do Severusa Snape`a no ale jeszcze się wszystkiego dowiemy...
Mosag dnia 03/05/2007 13:01
Bez przesady, przecierz Dumbledore nie oże wszystkiego, no nie? To człowiek, więc... No, nie podobał mi się ten artykuł ! Sorry smiley
cho89 dnia 03/05/2007 14:37
każdy popełnia błędy, Dumbledore też mógł się pomylić.. ale co do Snape'a myślę, że musiał mieć jakiś lepszy powód, żeby mu zaufać niż tylko jego słowo, że żałuje. zobaczymy w lipcu smiley
daję P bo troszke sie napracowałeś, wyszukując odpowiednich przykładów smiley
zaneta dnia 03/05/2007 15:29
Sama nie wiem i na razie nie chcę się wypowiadać na ten temat... A artykuł jest fajny. Dam ci P
Beasts dnia 03/05/2007 16:19
Ja myślę, że Snape jest dobry. Dumbledore, aż tak nie mógł się pomylić, albo np. Harry myślał, że to Snape czarował jego miotłę, a to był Quirell. Przecież Snape przeszkodził Quirellowi a w jego ciele był Czarny Pan.
kajablack dnia 03/05/2007 18:08
Dumbledore moze i był wielkim czrodziejem,ale pamietajmy ze bł to takze zwyjkł smiertelnik,który takze popełniał błedy i który niestety umarł...;(
Moony dnia 03/05/2007 18:11
Znowu o tym samym, ale tym razem art przyzwoicie napisany i widać, że się napracowałeś. Daję W i stwierdzam po raz kolejny, że nie wierzę w to, że Severus jest wrednym do szpiku kości zdrajcą. Jeszcze nas wszystkich zaskoczy, zobaczycie!
Cho Chang108 dnia 03/05/2007 18:37
no nie wiem część rzeczy które tu opisałaś to nie prawda bo Dumbledor nie mógł wiedzięć o wszystki i napewno wiedział że musi uważać na Snapa ale nie wiem to tylko książka a jej autorką jest J.K.Rowling więć nie wiem nie wymyślajcie jakiś głupich hipotez jak by mogło być nalepsze jes prewidywanie co będzie a nie co było......
krzys4e dnia 03/05/2007 19:24
myślę,że dumbladore rzucił na siebie jakieś zaklęcie hibernujące.Wtedy po rzuceniu zaklęcia Avada Kedavra może nie działać.Snape chyba jest dobry!smiley
Ginny_Weasley_ dnia 03/05/2007 20:06
Ja jednak myśle że Snape był dobry, bo Rowling kiedzs w jakims wywiadzie napisa ze Snape jest jej ulubion postacia, a nie sadze ze jej ulubiona postac jest pytka
pawel1992 dnia 04/05/2007 07:36
hm... kilka niescislosci, ale ogulem art ciekawy. heh, to teraz jest kolej na sytuacje w których A.D właściwie ocenił innych smileysmileysmiley
TonksII dnia 04/05/2007 08:20
Nie mam pojęcia... Obie hipotezy są dopuszczalne... Ale jak sami zauważyliście Dumbel miał więcej tych pomyłek (ha! 4 xD)...ale art bardzo ciekawy... chociaż takjakby przestarzały... daje P smiley
Carola3000 dnia 04/05/2007 11:14
Art bardzo mi się podoba...... przemyślany jest, ale mam pewne zastrzeżenia, jeżli chodzi o Quirrella to Dumbledore przewidywał, że cos sie stanie i nie wyjechał do Ministerstwa, dowód na to że mógł wiedzieć o Voldemorcie. Daję P +
Sybilla dnia 04/05/2007 11:26
co do mnie to sądze ze snape jest dobry a dumbo zaplanował swoją smierć.. art jest spx dam P.
znurb06 dnia 04/05/2007 12:07
Ooo... Tu się z tobą nie zgodzę. Widzisz, bo Harry sam w pierwszym tomie powiedział, że uważa, iż Dumbledore chyba dążył do tego, aby Harry i Quirrel sie spotkali...Ale art bardzo fajny, czytelny. Dsm ... Niech skonamsmiley...W.
magda99 dnia 04/05/2007 12:46
Snape jest zły i nic tego nie zmieni
Mila dnia 04/05/2007 13:49
magda99 a skad to wiesz? Nie możesz tego wiedzieć. Możesz tylko obstawiać, która teoria wg Ciebie jest bardziej prawdopodobna.
Ja jestem za tą, że Dumbledore wiedział i o tym, że Snape wypowiedział słowa wieczystej przysięgi, i że mieli taki ostateczny plan. Ze jak już nic nie będzie można poradzić, to dyrektor umówił się ze Snapem, aby ten go zabił. A dlaczego Albus mu tak wierzył? Może właśnie dzięki Wieczystej Przysiędze? Ale tego się dowiemy juz niedługosmiley
Harpet prawda! Przestań spamować!!!
atena dnia 04/05/2007 14:36
ja nie mam zdania na temam twojego arta
niezbyt mi sie podobał wiec nie bende oceniać
Kai dnia 04/05/2007 18:11
Nawet fajne ale za art dam N.Niektore powody sa glupie
beatus dnia 04/05/2007 20:54
Więc tak co do Kamienia Filozoficznego ja wytłumaczyłam to w ten sposób, że Dumbledore podejrzewał Quirrella, co do Szalonookiego to chyba normalne, że się nie kapnął skoro ten znał wszystkie tajemnice Moody'ego, ale w końcu przejrzał Go, no nie? smiley Co do czarysmiley A skąd miał wiedzieć kto wrzucił? Nie jest jasnowidzem, no ale zaczął szukać winnego... A co do Glizdogona skąd Dumbledore miał wiedzieć, że Peter jest sługą Voldemorta, poza tym nie wiedział, że Peter jest strażnikiem tajemnicysmiley Pzdr Dałam PO
Cedryk Digory dnia 04/05/2007 20:57
Ja uważam, że Dumbledore zaplanował swą śmierć choć nie wiem jak Snapowi udało się oszukać Voldemorta
Luna12 dnia 04/05/2007 22:46
I znów historia się powtarza i będzie kilka podobnych temu art.
Nie sądzę aby Snape był dobry. Od początku jest tą czarną owcą więc teraz nie może być inaczej. Myślę że Albus od jakiegoś czasu go podejrzewał ale nie mógł za wiele zrobić..przecież wtedy zginąłby Draco! Jaki wybór..?
Za oklepany temat i nic nowego daję Z
zazuzizazuza dnia 04/05/2007 23:09
hmm...po prostu snape był zwiążany przysięga wieczystą i dlatego go zabił.
Luna12 dnia 05/05/2007 00:18
Przecież to Draco był związaby przysięgą wieczystą1
HeDwIg dnia 05/05/2007 11:34
Ja myślę, że Snape jest na wskroś zły, ale Draco jednak przejdzie na właściwą stronę P
martuniapotterolog dnia 05/05/2007 12:50
Możliwe, że Snape by nie zabił Voldemorta, gdyby nie był pod przysięgą, czy jak to się tam nazywa....
Narcyza Malfoy92 dnia 05/05/2007 12:57
nie patszyłam na to w ten sposób co Ty. ale dałeś mi do myślenia. Nie myślałam o tym że Albus zaplanował swą śmierć. Niewiem dlaczego ale zawsze lubiałam Snapea i teraz po przeczytaniu myśle że dyrektor mógł to obmówić za Snapeam. Za zachęcenie mnie do dalszych rozmyślań daje P.O.
truskawka dnia 05/05/2007 15:29
Dumbledore napewno nie zaplanował swojej śmierci, bo jaki miałby powód ?! Przecież chciał odnaleść horkruksy i pomóc Harremy zniszczyć Voldemorta. Po prostu Dumbledore był zbyt ufny...
daje P
Korneliusz Knot dnia 06/05/2007 11:35
Kolejny art tego typu...Moim zdaniem Snepe zdradził Dumbledora...
arto94 dnia 06/05/2007 12:24
ciekawa teoria mama ndzieję że dowiemy się tego z 7 częsci daje P
marami7 dnia 06/05/2007 12:59
fajnie. Ja bardzo gorąco wierzę, ze dobro wygra!!!
EthacridiniLactas dnia 06/05/2007 13:28
Art calkiem niezly, choc temat oklepany. Zgrabnie i trafnie podane argumenty. Nie powinnismy jednak w ten sposob oceniac Dumbledore'a. On jest tylko czlowiekiem (mimo iz czarodziejem), i jako takiemu zdarza mu sie popelniac bledy. Jezleli chodzi o jego zaufanie do Snape'a, jestem pewna, ze mial jakis powod zeby go nim obdarzyc. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Ron Weasley14 dnia 06/05/2007 15:04
Moim zdaniem Dumbledore się pomylił co do oceny Snape'a.smiley
Artykuł dosyć fajny daję P.
Katie_14 dnia 06/05/2007 16:57
Moim zdaniem Dumbledore rzeczywiście widział te dobre cechy. Ale jak każdy człowiek może się przecież mylic. Daje Z
kornels2 dnia 06/05/2007 19:39
snape chciał lepiej poznać dumbledor a i znaleść jego słabości a potem go zabić
chrapak_kretorogi dnia 06/05/2007 19:58
cóz... ja mysle, że jednak ta druga teoria jest prawdziwa. Rowling chce nam pokazac prawdziwy świat (moze to troche brzmi dziwnie, bo HP to nic innego jak fantastyka) ale chodzi o to, że nie jest on idealny i zaplanowany, istnieja fałszywi ludzie, którzy wydają sie przyjaciółmi, którym mozna zaufać, a okazują się dwulicowi. Taki jest Snape. Pozyskał zaufanie Dumbla i perfidnie to wykorzystał. Niejednokrotnie nie wszystko w HP było idealne, często coś nie wychodziło, ale zawsze znalazło się jakieś wyjście. Pewnie i tak Harry jakoś sobie poradzi, bo już stał się bardziej samodzielnysmiley bedzie dobrze!! a śmierć Dumbla ma w sobie jakieś pozytywne przesłanie i nauczkę dla nas!! smiley ale się spisalam xD smiley
Angelina dnia 06/05/2007 23:19
Jak dla mnie Dumbledore zaplanował swoją śmierć ponieważ uważam ,że nawet w chwili rozczarowania (jaką mógłby przeżyć na wierzy) nie błagałby Snape'a. Z drugiej strony nie jest napisane o co dokładnie On błagał, może wcale nie o życie(a jestem pewna, że nie) a spełnienie czegoś co zostało uzgodnione między nimi dwojga. Jednak o tym możemu jedynie rozmyślać bo nasze hipotezy zostaną rozwiane dopiero po wydaniu 7 tomu a tym czasem wystawiam Z.
alishia179 dnia 07/05/2007 07:21
Fajny art. Są nieścisłości.
Nadal nie wiem co uważać na ten temat. Ale Snape jest raczej podłym zdrajcą.
Gosiak dnia 07/05/2007 11:01
Nie każdy może wszystko wiedzieć, ale ta sprawa ze Snapem jest podejrzana.
Pusia666 dnia 07/05/2007 12:08
ja uważam że Dumbledore za bardzo wierzył w dobro.Chciał żeby świat się zmienił na lepsze.Tak bardzo się cieszył że choć trochę mu się udało że nie zauważył kiedy Snape go oszukiwał.
bestia dnia 07/05/2007 15:19
<lol2> Przemoj1987 - wymiatasz <lol>

Te wasze przemyslenia i teorie juz sa od dawna po-je-ba-ne!!!!!! Oczywiscie daje duze O
Pan Nocy dnia 07/05/2007 17:47
Każdy człowiek popełnia błędy, ale osobiście uważam, że Snape okaże się w końcu dobry, bo Dumbledore nigdy (przenigdy!) by nikogo nie błagał o litość. To jest mocny typ człowowieka, jak opisała Rowling.
harry potter 399 dnia 07/05/2007 19:58
Dumbledore zawsze wiedział z kim się zadaje, a kazdego ocenil tak jak powinien. Według mnie Snape jest po stronie zakonu, a przyłączając się do czarnego pana szpieguje go i donosi dla członków zakonu. Na początku wydawało mi się że jest on zły, ale po dokładnym przeanalizowaniu sytuacji stwierdziłem że jest po stronie Dumbledora. Daje PO.
hg dnia 07/05/2007 20:29
art bardzo fajny , daje ci PO
czekam na inne tematysmileysmileysmileysmileysmiley
Syriusz_Harry_Remus_ dnia 23/06/2007 14:15
artykuł bardzo fajny chcoc wydaje mi się że snape jast po stronie zla a dumbledore <niestety> się pomylił co do niego a za art. daje P bo się postarałeśsmileysmiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 13% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 48% [29 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 23% [14 Głosów]
Nędzny Nędzny 5% [3 Głosów]
Okropny Okropny 10% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 12:49
endrju, endrjuu smiley

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
26/05/2012 12:49
Pewnie siedzi na dwoch przegladarkach smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 12:49
andrze cos powiedzial i wycofal sie z tego

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 12:48
OMG! TECHNIKA PODZIALU CIENIA!

kage bunshin no jutsu!

Vovero
(#SWAG)
26/05/2012 12:47
En-Ki, widze Cie podwojnie smiley

Esey
(Abhorsen)
26/05/2012 11:48
branoc!

losiek13
(I Love Helen)
26/05/2012 11:37
Ide spac ;d branoc ;D


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter