Grę rozpoczyna scena filmowa, w której Harry'ego nawiedza domowy skrzat. Wkrótce po tym Harry z pomocą przyjaciela - Rona wydostaje się z Privet Drive i spędza wakacje u Weasleyów. Wędruje z nimi na ulicę pokątną, a z tamtąd SAMI z Ronem udają się na parking, gdzie zaparkowany jest magiczny samochód Taty Rona (jak można dwunastolatków zostawić samych na ulicach Londynu?!) Harry i Ron szczęśliwie lecą do Hogwartu, niestety wpadają na bijącą wierzbę. Harryemu udaje się wydostać. Cel jest prosty: musimy uratować Rona.
Harry Potter i Komnata Tajemnic
LEKCJE, WYZWANIA - KOCHAMY TO!
W Hogwarcie uczymy się różnych zaklęć. Aby opanować dane zaklęcie musimy w odpowiednim momencie wciskać klawisze strzałek. Po opanowaniu zaklęcia czeka nas wyzwanie. Wyzwanie sprawdza nasze magiczne zdolności;) Wyzwanie są na czas, więc za pierwszym razem radzę w miarę szybko przejść dane wyzwanie, przy okazji zbierać małe gwiazdki. Kufry zastawmy sobie na później - wyzwania można rozgrywać kilka razy.
FASOKI!!!
Po każdym wyzwaniu następuje cotygodniowa ceremonia przyznania punktów! Dom, który uzyskał największą ilość punktów ma prawo wstępu do komnaty fasolek. Komnata jest po brzegi wypełniona fasolkami - tak jak wszystkie inne lokacje. Po co fasolki? Do handlu moi drodzy! Możemy za te fasolki kupić sobie składniki eliksiru, markowy sprzęt do quidditcha i różnego rodzaju karty. Jeśli obeszliśmy już wszystkie lokacje i nie chce nam się jeszcze raz przechodzić wyzwania możemy skorzystać z klubu pojedynków. Klub jest o tyle ciekawy, że zastosowano tam trochę inny system rzucania czarów. Pojedynkuje się fajnie! Jest to jedna z fajniejszych rzeczy w grze.
OUIDDITCH - GORSZY?
Według mnie tak. W porównaniu z poprzednią częścią, gdzie musieliśmy sami lecieć za zniczem, teraz wystarczy tylko utrzymać kurs. Za plus można wziąć fakt, że meczy w sezonie quidditcha jest kilka i każdy możemy rozegrać, kiedy chcemy. Finał (mecz przeciw ślizgonom) jest super! Możemy sobie polatać w rowach wokół boiska.
FABUŁA W GRZE, A W FILMIE
Fabule ( według mnie) nie można nic zarzucić. Jest podobna do tej z filmu, chociaż nie ma niektórych scen z filmu, a z których można by zrobić ciekawy poziom. Np. nie ma pokazanej Nory, a można by tam np. kręcić młynka gnomem (w wersjach na konsole jest taka możliwość, ale na PC nie. Czemu? Nie wiem).
SEKRETY - NIE OD RAZU WSZYSTKIE ODKRYJESZ...
Posłużę się własnym przykładem: przechodząc poziom w Komnacie Tajemnic - a dokładniej przez korytarz, gdzie przesuwały się ściany, znalazłem ukrytą komnatę! Również w wieży Gryffindoru znalazłem ukrytą komnatę! Na korytarzu między drzwiami do dormitoriów należy użyć różczki patrząc w górę. P. S. Jeśli wy znaleźliście jakieś tajne komnaty trudne do znalezienia. Piszcie o tym na forum w temacie, który założyłem.
DŹWIĘKI W GRZE
Muzyka jest świetna! Odpowiada klimatowi lokalizacji w jakiej aktualnie jesteśmy. Gdy idziemy do łazienki Jęczącej Marty muzyka jest ponura, zaś gdy przechadzamy się Wielkiej Sali muzyka jest wesoła. Do Polonizacji się nie przyczepie - mnie ona odpowiada, nawet jeśli jest na słabym poziomie.
EGZAMIN ZDANY?
Tak! I nie tylko dlatego, że jest to gra o Harrym Potterze. Przede wszystkim jest to fajna fabuła. Zagadki, też niczego sobie. Może trochę łatwe, ale jare;) Minigry takie jak Quidditcha, czy klub pojedynków nadają grze uroku. Grafika furory nie robi, ale przez to wymagania sprzętowe nie są zbyt duże, więc każdy może w nią zagrać. Zastanawiasz się, czy pograć w tę grę? Nie zastanawiaj się, tylko ją instaluj!
OCENA: PW
Grafika: Z
Dźwięk: PW
Frajda: W
Kiedyś w to grałam. Fajna gierka, bardzo mi się podoba! Ale mogłeś troce dodać. Np. jakie są wyzwania, zaklęcia i misje. Ale ogólem spox P daje.