Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Instagram
Facebook
Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Dorosły czarodziej
14.04.2021 16:47
Cześć :)

Jejuuu ... Mikasa! Te ciasteczka wyglądają megaaa! Muszę pamiętać by je na wolnym zrobić xD

Pracownik Miodowego Królestwa
14.04.2021 14:39
zapraszam na nowy przepis, tym razem ciasteczka bez mąki, inspirowane ciastem marchewkowym Eat

Najlepszy wśród szkolonych
14.04.2021 13:57
Mikasa, haha może mają nadzieję, że ktoś się nimi zajmie xD

Pracownik Miodowego Królestwa
14.04.2021 13:43
ja zostałam zaproszona na imprezę przez kolegę, z którym nie gadałam dwa lata i koleżanka mnie uświadomiła, że tam będzie 6 małych dzieci... i zwątpiłam

Pracownik Miodowego Królestwa
14.04.2021 13:42
Klaudia Lind, herbata to zawsze dobry pomysł!

Współpraca
Najaktywniejsi

1) Prefix użytkownikaAlette

Avatar

Posiada 59611 punktów.

2) Prefix użytkownikafuerte

Avatar

Posiada 56577 punktów.

3) Prefix użytkownikaKatherine_Pierce

Avatar

Posiada 45775 punktów.

4) Prefix użytkownikaShanti Black

Avatar

Posiada 43981 punktów.

5) Prefix użytkownikaSam Quest

Avatar

Posiada 43024 punktów.

6) Prefix użytkownikaania919

Avatar

Posiada 38201 punktów.

7) Prefix użytkownikaulka_black_potter

Avatar

Posiada 36659 punktów.

8) Prefix użytkownikalosiek13

Avatar

Posiada 34114 punktów.

9) Prefix użytkownikabatalion_88

Avatar

Posiada 31890 punktów.

10) Prefix użytkownikaMarcus Clinton

Avatar

Posiada 30892 punktów.

Losowe zdjęcie
Zobacz temat
Drukuj temat
CKM 4 - Gryffindor
Angelina Johnson
IV miejsce - GRYFFINDOR

Opiekun: Seferyn
Wylosowany kontynent: Azja

GRYFFINDOR


i59.tinypic.com/29n9s9y.jpg


Już niedługo cały czarodziejski świat pochłoną emocje związane z Mistrzostwami Quidditcha. Nie wiadomo jeszcze, kto będzie gospodarzem, ale jednym z kandydatów są Chiny. Poniżej opiszemy przygotowane przez ten kraj zgłoszenie.

Historia Quidditcha w Chinach


Początki quidditcha w Chinach sięgają przełomu V i VI wieku. Sport ten, został w tym kraju wynaleziony wcześniej, niż na innych kontynentach. Quidditch narodził się, gdy uzdolnieni magicznie wieśniacy dla rozrywki zaczęli uprawiać sport przypominający mugolską piłkę ręczną, tyle że grało się na miotłach, a za piłkę - prototyp kafla - służyła zwinięta w kulę skóra pandy związana sznurkiem. Za pierwsze boisko posłużyło pole ryżowe chronione na czas meczy zaklęciami przed wzrokiem mugoli. Pod koniec VI wieku dla utrudnienia gry wynaleziono tłuczek. Pierwszy wykonywany był ze stroigły chińskiej, lecz nie zadawał on takich obrażeń jak współczesny. Mniej więcej w tym samym czasie quidditch zyskał popularność wśród mieszczan. Po wypadku pałkarza, który dostał tłuczkiem w głowę i o mały włos nie utopił się w polu ryżowym, chińczycy zaczęli grać na polanach lasów bambusowych, skąd czerpali materiały do robienia pałek. Po pewnym czasie także bogaci zaczęli grać, ale na arenach, które ukryte były w świątyniach. Na początku VII wieku zrezygnowano z używania skór pand do produkcji kafli, ponieważ przyczyniła się do wymierania tych zwierząt. W zastępstwie wykorzystano drewno bambusowe, z którego były już wykonywane pałki. Dekadę później zmieniono także tłuczki, ten ze stroigły, na wykonanego z wypalonej gliny. Dodano także wprowadzono drugi tłuczek dla urozmaicenia gry. Nowe piłki zadawały więcej obrażeń od swoich poprzedniczek, ale od uderzeń szczerbiły się pałki. Poszczerbione kawałki drewna raniły dłonie pałkarzy, więc Chińczycy musieli coś zrobić. Postanowili wykorzystać żerdzie stroigły chińskiej, z których wystrugano nowe pałki, o wiele bardziej wytrzymałe od poprzedniczek. Znowu nastąpiło przeniesienie miejsca gry - z lasu bambusowego na łąki. Spowodowane było to odkryciem, że zagrożone wyginięciem pandy, żywią się tylko i wyłączcie liśćmi bambusa. W związku z tym kafel znowu ewoluował. Do jego produkcji zaczęto wykorzystywać stroigłę chińska, która stopniowo stawała się tak samo popularnym materiałem jak bambus, z którego zrezygnowano, żeby ochronić pandy przed wyginięciem. Mniej więcej w tym samym czasie ten ssak stał się oficjalną maskotką reprezentacji Chin. Quidditch zyskał popularność w Japonii i Indiach, a wkrótce także w całej Azji. W związku z tym zaczęto organizować pierwsze zawodowe drużyny na tym kontynencie. W Chinach zrezygnowano z łąk i aren w świątyniach na rzecz gór Kunlun, gdzie stopniowo, przez wieki, zbudowano osiem stadionów. To właśnie na pierwszym meczu rozegranym w tych górach wykorzystano znicz, który był pomysłem Lee Shamoto. Pierwotnie był to kamyczek, który się podrzucało, a szukający mieli za zadanie go złapać. Nie było to trudne, bo prototyp znicza nie zawierał magii, dlatego łatwo było go schwytać. Ze względu na to, że było to przyczyną zbyt szybko kończącej się gry, Chińczycy wykonali nowy znicz - była to porcelanowa kulka ze srebrnymi skrzydełkami. Tym razem piłeczka była zaczarowana tak, żeby bardzo szybko latała i trudno było ją dostrzec i złapać. Była też magicznie wzmocniona, więc nigdy się nie stłukła. Po rozwiązaniu problemu ze zniczem pojawił się nowy problem. Gliniane tłuczki zadawały takie obrażenia, że gra stała się zbyt niebezpieczna dla zawodników. Pierwsze ochraniacze (na łokcie i kolana) wykonano z kory drzew. Nie spełniało one jednak zbyt dobrze swojej funkcji i często trzeba było je wymieniać, więc postanowiono stworzyć nowe ochraniacze. Tym razem wykorzystano worki po ryżu, a do zestawu dołączyły rękawiczki i ochraniacze na łydki. Workowe ochraniacze, choć nie niszczyły się tak szybko, również nie spełniły swojej funkcji. Chińscy czarodzieje żeby rozwiązać problem ukradli terakotę od terakotowej armii. Za pomocą czarów zatuszowali ślady kradzieży. Nowy materiał okazał się strzałem w dziesiątkę. Terakotowy zestaw ochronny, do którego dołączono ochraniacze na barki i kask bardzo dobrze spełniły swoją rolę i były wykorzystywane w Azji przez wieki, aż do wynalezienia współczesnych ochraniaczy. Warto dodać, że gracze z tego kontynentu nie używali osłony oczu, dopóki nie zaczęto produkować znanych nam dzisiaj gogli. Nie stanowiło to jednak dla nich problemu, ponieważ ich skośne oczy niemal całkowicie osłaniane były przez powieki. W XII wieku porcelanowy znicz został zastąpiony wykonywanym ze stopu miedzi i cyny, który pozostał w użyciu aż do wynalezienia współczesnego złotego znicza. Warto dodać, że Azjaci otrzymali propozycję wykorzystania znikacza jako znicz, tak jak robiono to na innych kontynentach, ale kategorycznie odmówili, pamiętając że omal nie doprowadzili do wyginięcia pandy. W XIX wieku Chińczycy postanowili zaeksperymentować z żelaznymi pałkami. Pomysł ten skończył się niewypałem, bo nie dość, że pałki były ciężke i nieporęczne, to brutalniejsi pałkarze używali ich do atakowania przeciwników bez użycia tłuczków. W związku z tym powrócono do drewna - zaczęto używać pałek znanych nam współcześnie. Słupki z obręczami jako jedyne nie zmieniały swojej formy do czasów wynalezienia tych, które możemy zobaczyć na współczesnych stadionach. Biedni Chińczycy wykorzystywali do produkcji pętli drewno, natomiast bogaci - stop miedzi i cyny.

Chińskie Stadiony


1. Lü (szybkość)
2. Shenglì (zwycięstwo)
3. Hézuò (współpraca)
4. Sàozhôu (miotła)
5. Tuàndui (drużyna)
6. Mòshù (magia)
7. Fēizèi (znicz)
8. Xiòngmāo (panda)


Xiòngmāo (panda) - jest to pierwszy stadion do Quidditcha, jaki powstał w całej Azji. Wzniesiony w górach Kunlun cieszył się sławą już w średniowieczu. Swoją nazwę zawdzięcza pandzie, która zakłócała pracę, zjadając bambus, z którego początkowo miał być zrobiony stadion. Potem panda została oficjalnym logo Azji.
Hézuò (współpraca) - jest to drugi co do wielkości stadion na tym kontynencie. Do jego powstania przyczynili się zarówno zwykli czarodzieje, jak i gracze Quidditcha. Powstał w okresie baroku. Do jego zbudowania użyto drzewa wiśni, sprowadzonego z Japonii.
Fēizèi (znicz) - stadion zbudowany pod koniec VII wieku na obszarze gór Kunlun. To właśnie tutaj, podczas jednego z meczów, sławny Lee Shamoto wpadł na pomysł dodania do gry nowego wyzwania: znicza, w tamtym czasie w postaci kamyczka, którego będzie bardzo trudno złapać. Kamyczek z czasem ewoluował i zmieniał swoją postać do momentu współczesnego znicza.
Sàozhôu (miotła) - powstały w XIX wieku stadion został stworzony z myślą o najmłodszych graczach. To tu trenować miały dzieci w okresie wakacji. Nazwa wzięła się od pięciolatka, który przyszedł tu wraz z mamą, żeby oglądać trening siostry. Przechodząc koło konstruktorów stadionu, chłopczyk spostrzegł leżącą na ziemi miotłę i rozradowany krzyknął: ,, Mamo! Patrz, patrz! Miotła! "
Shenglì (zwycięstwo) - stadion ten powstał w epoce renesansu. Jest to największy stadion na tej półkuli. Jego architekci ochrzcili go nazwą ,, zwycięstwo", gdyż wierzyli, że jest ono wielkie i wieczne. Przez całe swoje istnienie stadion przechodził wiele remontów, by teraz zachwycać wszystkich swoją wspaniałością.
Lü (szybkość) - XVIII-wieczny stadion położony w górnych partiach gór Kunlun. To właśnie tutaj został pobity rekord świata w szybkości zwycięstwa. Szukający chińskiej drużyny Quidditcha złapał znicz w czasie krótszym niż 10 minut, bijąc wszystkich innych na głowę.
Mòshù (magia) - stadion wzniesiony na cześć wszystkich wielkich czarodziejów i czarownic. Powstał w XX wieku i jest najczęściej odwiedzanym stadionem. Wiele osób twierdzi, że tutaj zawsze w ,,magiczny" sposób wygrywa drużyna chińska.
Tuàndui (drużyna) - stadion, na którym magicznie nigdy nie dochodziło do konfliktów pomiędzy członkami drużyn na nich grających. Wokół niego rozpościera się wyjątkowa aura przyjaźni. Powstał na początku XXI wieku, więc cieszy się mianem najmłodszego ze stadionów w Chinach.

i61.tinypic.com/rs4thg.jpg
Stadion Xiòngmāo (panda)



oi62.tinypic.com/33w2ijr.jpg
oi59.tinypic.com/2iln1co.jpg
Stadion Shenglì (zwycięstwo)




Pole Namiotowe


Pole namiotowe znajduje sie w lesie bambusowym w prowincjii Gansu na wysokości 2479m n.p.m. Zostało osłonięte zaklęciami nienanoszalności, które jednak pozwalają na teleportacje, działanie Sieci Fiuu oraz odloty świstoklików na stadiony. Czarodzieje, którzy przybyli ze swoimi namiotami powinnii zgłosić się do recepcji, gdzie otrzymają kwitek z nazwą sektoru oraz numerem miejsca. Miejsc tych, zwanych kwaterami jest dwa tysiące, a sektorów osiem. W każdym sektorze znajduje się 250 miejsc. Każda kwatera jest wielkości 25m 2. Na terenie wszystkich sektorów znajdują się trzy duże węzły sanitarne oraz dwa mniejsze. Jest tam również kilka stacji z przekąskami. Kolejnym punktem jest baza noclegowa z domkami (6-10 osóCool), apartamentami (2-5 osóCool) i namiotami (2-15 osóCool). W bazie zakwaterowanie może znaleźć maksymalnie 500 osób. Loża honorowa ma swoje specjalne pole, na którym znajdują się apartamenty bardzo wysokiej jakości. Na terenie całego pola nie można było zapomnieć o kominkach Sieci Fiuu, ogromnym polem teleportacji i oczywiście polem odlotu świstoklików. W samym centrum pola znajduje się ogromna restauracja i centrum pamiątek, gdzie kibice będą mogli nabyć m.in. szliki, koszulki czy czapki swoich ulubinych drużyn.

Maskotka Mistrzostw


i60.tinypic.com/jikop1.jpg


Chińską maskotką Mistrzostw Quidditcha jest Panda - drapieżny ssak z rodziny niedźwiedziowatych, charakteryzujący się czarno- białym ubarwieniem.
Nasz symbol ma bardzą krótką i nieskomplikowaną historię. Jest to upamiętnienie pewnej Pandy, która swoim towarzystwem (oraz zachowaniem) zainspirowała budowniczych jednego ze stadionów do nadania jej nazwy arenie - Xiòngmāo (panda).


Środki Antymugolskie


Teraz, gdy omówiliśmy już niektóre aspekty, pora przejść do kolejnej, chociaż niemniej ważnej, sprawy jaką są Środki antymugolskie. W Chinach, postawili na bezpieczeństwo, ukrywając świstokliki w jednej z opuszczonych Świątyń, mało widocznej, bo pokrytej pnączami i mchem. Dodatkowym zabezpieczeniem jest tabliczka ''ZAKAZ WSTĘPU'', dzięki której większość mugoli nie zwróci uwagi na budynek. Z tego miejsca, wspomniane świstokliki, przenoszą kibiców do punktu prawie docelowego, który znajduje się na rozległej pustyni Gobi. Stamtąd, czarodzieje mogą się deportować spokojnie, o każdej porze dnia i nocy, do Strefy Kibica znajdującej się w lesie bambusowym lub na Pole Namiotowe.

Strefa Kibica


Wspomniana już wcześniej w "Środkach antymugolskich" Strefa kibica znajduje się w Lesie bambusowym. Jej obszar wynosi ponad 10 hektarów, więc każdy przybyły znajdzie trochę miejsca dla siebie. Strefa jest podzielona na kilka obszarów, zależnych od drużyny, której się kibicuje. Pozwala to zapobiec ewentualnym sprzeczkom wynikającym z różnych poglądów.


fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/t1.0-9/10544415_687941951276424_5258174510683143112_n.jpg
Logo Mistrzostw Świata 2014 - Móshù xióngmāo (Magiczna Panda)



Pamiętaj chemiku młody, komentuj ficki lub zmień się w odchody
made by Mikasa, Butelka 31.07.2020r.

image.spreadshirtmedia.net/image-server/v1/mp/designs/143618396,width=178,height=178,version=1077033415/chemia-milosci.png


s5.ifotos.pl/img/batpng_aewxhsq.png


img.joemonster.org/i/2018/01/mowiace_02.jpg


img.joemonster.org/i/2014/05/slodkiezdjecia_19.jpg


Slytherin! Sss..

Nigdy nie pozwoliłem aby szkoła przeszkadzała mi w edukacji.
Zawsze miałam szczęście. I znów będę je mieć.



Krew na twoich rękach, Falka,
Krew na twej sukience
Płoń, płoń, Falka, za twe zbrodnie
Spłoń i skonaj w męce!

Trochę wstyd, ale cóż, zasłużyłam ;D
www.harry-potter.net.pl/images/articles/admlen20202.jpg

www.harry-potter.net.pl/images/articles/najadminang.jpg
www.harry-potter.net.pl/images/articles/redaktorang.jpg
www.harry-potter.net.pl/images/articles/autorartang.jpg
www.harry-potter.net.pl/images/articles/wydanieprorokaroku.jpg

www.harry-potter.net.pl/images/articles/admin_naj.jpg

www.harry-potter.net.pl/images/articles/2016awards_naj_pomocny_adm.png
www.harry-potter.net.pl/images/articles/2016awards_admin_naj.png

www.harry-potter.net.pl/awards/images/awardswinner/najbardziej_pomocny_administrator.png
www.harry-potter.net.pl/awards/images/awardswinner/najlepszy_administrator.png
www.harry-potter.net.pl/awards/images/awardswinner/najlepszy_komentator.png
www.harry-potter.net.pl/awards/images/awardswinner/najmilszy_administrator.png

www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/najbardziej_pomocny_administrator.png
www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/najlepszy_administrator.png
www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/najmilszy_administrator.png
www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/autor_najlepszego_artykulu.png
www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/najlepszy_komentator.png
 
Prefix użytkownikalosiek13
Historia Quidditcha w Chinach - to element zdecydowanie zbyt długi, skomplikowany i nudny. Tam człowiek dostaje tyle informacji na raz, że nie jest w stanie ich przyswoić. A dalej szok, bo jest znowu dziwnie ubogo. Wszystko opisane tak zlewkowo, od niechcenia. Nie mam pojęcia z czego to wynika, ale praca mizerniutka jak na wasze możliwości... no i na możliwości całej Azji, to w końcu istna kopalnia magii.

Fajne rysunki dwóch pierwszych stadionów i te pandy są cute ;>

Always


zapodaj.net/images/c4ff56e394964.jpg
 
Prefix użytkownikaUpadly Aniol
Rysunki są przecudne, a sama maskotka słodka jak miód;p W sumie, to chyba przed ogłoszeniami wyników pisałem, że macie łatwy kontynent, bo wiadomo jaką maskotkę wybrać ;) Ale pandy są wypasione.

Zgodzę się, że może nieco za dłuuga ta historia cała. No i nie ma przegranych w CKM-ie, wszyscy coś wygrali. ;p
24.media.tumblr.com/tumblr_m8xhishKur1qhr8kmo1_400.gifauto.img.v4.skyrock.net/7396/7977396/pics/160621264.gif
 
Smierciojadek
Pokrótce ocenię tę pracę - historia jest dość przyjemna, ale trochę zbyt szczegółowa. Stadiony podobają mi się najbardziej - pomysł z chińskimi nazwami, polskimi odpowiednikami i cechami charakterystycznymi każdego stadionu - super. To, moim zdaniem, najlepsza część pracy. Jestem również oczarowana stadionem "panda", plakatem (ale mogliście chociaż wykadrować kartkę od skanera) i nie tyle co maskotką, ale zniczem. Niestety cała reszta pracy została potraktowana bardzo pobieżnie i to zdecydowało o mojej ocenie. Widać też, do którego momentu praca była sprawdzana pod kątem błędów, poza tym też w oczy rzuca się spora rozbieżność jeśli chodzi o styl - wiem, że pisało to kilka osób, ale całość powinna być ujednolicona. Mimo wszystko nie wyszło aż tak źle - gratulacje. ;)
media2.giphy.com/media/6qdkSaKx2MfMA/giphy.gif

Nie można zapłacić za coś, co nie ma ceny. Niektórzy twierdzą, że każda, absolutnie każda rzecz na świecie ma swoją cenę. To nieprawda. Są rzeczy, które ceny nie mają, są bezcenne. Najłatwiej poznać takie rzeczy po tym, że raz utracone, są utracone na zawsze.

66.media.tumblr.com/d139938a33b1b4a6e9d05302028f7545/tumblr_nwp9a04Ew81qdp7auo3_500.gif

Nie wiesz, co pamiętasz, dopóki nie spróbujesz tego opowiedzieć. I nie wiesz, co tak naprawdę sądzisz na dany temat, dopóki nie zaczniesz się o to z kimś kłócić. W samotności nie jesteś nawet świadomy swoich sprzeczności.

media.tumblr.com/3ad8106e3bbe79c5eb59d42068d27812/tumblr_inline_ncezf4w8z41spqcq1.gif

Pamiętaj. W śnie nie da się szeptać.

38.media.tumblr.com/aafd9a4ade7ecf23ca4f3335aeabfaf9/tumblr_n5nak092R91sai67qo1_500.gif

www.harry-potter.net.pl/images/articles/2021-wydarzenie1.png
www.harry-potter.net.pl/images/articles/najadm2020.jpg
www.harry-potter.net.pl/images/articles/najnick20202.jpg
www.harry-potter.net.pl/images/articles/pieko.jpg
www.harry-potter.net.pl/awards/images/awardswinner/najlepszy_newsman.png
www.harry-potter.net.pl/images/awards2013/najoryginalniejszy_nick_jadek.png
www.harry-potter.net.pl/images/najoryginalniejszy_nick.png
 

Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Tweet This Yahoo

Przejdź do forum:
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2021 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by Andrzejster
Copyright © 2006-2015 by Harry-Potter.net.pl
All rights reserved.
Wygenerowano w sekund: 6.78