Ostatnie
Artykuły Fan Fiction

To J.K.Rowling ustal...

Kategoria: Teorie, przemyślenia...
Autor: Prefix użytkownikaSam Quest

Artykuł jest tłumaczeniem tekstu zamieszczonego w serwisie Mugglenet.
>> Czytaj Więcej

Gra Trivial Pursuit ...

Kategoria: Recenzje
Autor: Prefix użytkownikaSam Quest

Krótka recenzja gry Trivial Pursuit: Harry Potter
>> Czytaj Więcej

Fanowski film o sios...

Kategoria: Inne
Autor: Prefix użytkownikalothien

Artykuł jest tłumaczeniem materiałów ze strony TheLeakyCauldron.org - link na końcu artykułu.
>> Czytaj Więcej

Gra Match Harry Pott...

Kategoria: Recenzje
Autor: Smierciojadek

Gra Match Harry Potter - krótka recenzja
>> Czytaj Więcej

20 słodyczy z potter...

Kategoria: Świat magii
Autor: Prefix użytkownikaSam Quest

Ranking słodyczy, które pojawiły się w serii.
>> Czytaj Więcej

Te rzeczy mogły Ci u...

Kategoria: Teorie, przemyślenia...
Autor: Prefix użytkownikalothien

Szczegóły występujące w serii, które mogły sugerować, co się będzie działo w następnych częściach...
>> Czytaj Więcej

Prorok Niecodzienny ...

Kategoria: Prorok Niecodzienny
Autor: PaulaSmith

Numer Fantastyczne zwierzęta stworzyli: CoSieDzieje, Mikasa, losiek13, Sam Quest, Katherine_Pierc...
>> Czytaj Więcej

>> Więcej artykułów! <<

[NZ]Ten świat jest...

Tytuł: Ten świat jest...
Seria: Dziewczyna z porcelany
Gatunek: Kryminał
Autor: Prefix użytkownikaAlette

Nie patrz wstecz, nie myśl o przeszłości. Ona nie ma znaczenia. Ona nie istnieje. Przyszłość, tyl...
>> Czytaj Więcej

[NZ]Nad rzeką dla ś...

Tytuł: Nad rzeką dla świata
Seria: Dla większego dobra
Gatunek: Pierwsze Fan Fiction
Autor: Prefix użytkownikaMikasa

Jak mógł wyglądać typowy dzień dwumiesięcznej przyjaźni Dumbledore'a i Grindelwalda?
>> Czytaj Więcej

[NZ]Przynęta

Tytuł: Przynęta
Seria: Potter musi umrzeć
Gatunek: Kryminał
Autor: Prefix użytkownikaBluecube

Potter musi umrzeć - rozdział 3
>> Czytaj Więcej

[NZ]3. Zupa grochowa

Tytuł: 3. Zupa grochowa
Seria: Rozkwit odwagi (Courage Rising)
Gatunek: Przygodowe
Autor: Prefix użytkownikaNicram_93

Błędny Rycerz podwozi Harry'ego do Dziurawego Kotła. Niespodziewanie chłopiec wpada na miejscu w ...
>> Czytaj Więcej

Pieczony nietoperz

Tytuł: Pieczony nietoperz
Gatunek: Humor
Autor: Prefix użytkownikaAventia

Specjalnie stworzone dla avlee i wraz z jej pomocą. W rolach głównych: Angie Aventia Severus ...
>> Czytaj Więcej

Zazdroszczę

Tytuł: Zazdroszczę
Gatunek: Poezja
Autor: Prefix użytkownikaTheWarsaw1920

Biały, jak śnieg na dachu Hogwartu.
>> Czytaj Więcej

Niesprawiedliwość

Tytuł: Niesprawiedliwość
Gatunek: Miniaturka
Autor: Prefix użytkownikaAventia

Czy próbowałeś kiedyś wejść w jego głowę? Zastanawiałeś się, z czym możesz się zderzyć? Z chaosem...
>> Czytaj Więcej

>> Więcej fan fiction! <<
Statystyki
Online Statystyki
Goście online: 43
Administratorzy online: 2
Aktualnie online: 4 osoby
Prefix użytkownikafuerte (Pan Śmierci)
Prefix użytkownikaKatherine_Pierce (Pan Śmierci)
Prefix użytkownikaScarllet (Łowca czarnoksiężników)
Prefix użytkownikaIrene_Malfoy (Mugol)
Łącznie na portalu jest
43,978 osób
Ostatnio zarejestrowany:

Rekord osób online:
Najwięcej userów: 246
Było: 13.10.2019 16:03:25
Napisanych artykułów: 1,055
Dodanych newsów: 9,982
Zdjęć w galerii: 21,214
Tematów na forum: 3,634
Postów na forum: 310,604
Komentarzy do materiałów: 218,565
Rozdanych pochwał: 3,209
Wlepionych ostrzeżeń: 4,144
Puchar Domów
Aktualnym mistrzem domów jest  RAVENCLAW!

Gryffindor
Punktów: 611
uczniów: 3246
Hufflepuff
Punktów: 602
uczniów: 3169
Ravenclaw
Punktów: 998
uczniów: 3930
Slytherin
Punktów: 85
uczniów: 3243

Ankieta
Wyobraź sobie, że musisz zapewnić swoim kolegom atrakcje na Noc Duchów. Co wymyślisz?

Zorganizuję kurs dziergania czapek dla skrzatów domowych. Na cześć Zgredka!
3% [2 głosy]

Zaproszę Fatalne Jędze, w Wielkiej Sali przydałoby się jakieś pogo!
24% [18 głosów]

Rozegram międzydomowy charytatywny mecz Quidditcha, a zebrane pieniądze przeznaczę na organizację urodzin Prawie-Bezgłowego Nicka
15% [11 głosów]

Powołam do życia Klub Pojedynków i zaklęciem zmuszę Malfoya, żeby jadł ślimaki
14% [10 głosów]

O północy wymkniemy się do Zakazanego Lasu i będziemy strzelać z procy w centaury. Przetrwają najsilniejsi!
9% [7 głosów]

Po co cokolwiek robić, skoro można się po prostu najeść podczas Wielkiej Uczty?
35% [26 głosów]

Ogółem głosów: 74
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 27.10.19

Archiwum ankiet
Ostatnio w Hogwarcie
HufflepuffEileen Craven ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 02:49 w Pokój Życzeń
GryffindorJaga Pojezierska ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 02:22 w Pokój Życzeń
HufflepuffEileen Craven ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 02:11 w Pokój Życzeń
GryffindorJaga Pojezierska ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 02:01 w Pokój Życzeń
HufflepuffEileen Craven ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 01:50 w Pokój Życzeń
GryffindorJaga Pojezierska ostatnio widziano 08.12.2019 o godzinie 01:13 w Pokój Życzeń
Kamień Filozoficzny

Opis

i43.tinypic.com/2naoho9.jpg

Gra rozpoczyna się od dobrze znanej Pottermoaniakom historii o młodym czarodzieju. Dowiadujemy się, jak Harry stał się sławny, jak mieszkał u wujostwa, po czym dowiedział się, że jest czarodziejem i trafił do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Dopiero po obejrzeniu możemy zacząć grę.

i40.tinypic.com/2cf4bbt.jpg

Na początku, w sali wejściowej, wita nas dyrektor Hogwartu, Albus Dumbledore. Następnie spotykamy Rona, który zapoznaje nas ze swoimi starszymi braćmi - Fredem i Georgem. Bliźniacy udzielają nam kilku praktycznych rad i wskazówek, jak poruszać się po Hogwarcie. W zamian za pomoc, chłopcy proszą nas o 25 magicznych fasolek wszystkich smaków, które podobno są im potrzebne do eksperymentów magicznych. W zamian za słodycze dostajemy kartę z podobizną czarodzieja.

Nie jest to ostatnie spotkanie z braćmi. W dalszej rozgrywce pojawią się niejednokrotnie. Kolekcja kart liczy sobie 25 sztuk, możemy dostać je od bliźniaków lub znaleźć w różnych miejscach w szkole. Najtrudniej otrzymać ostatnią kartę, ponieważ trzeba mieć 24 pozostałe, 250 fasolek w swojej sakiewce i wykonać ostatnie zadanie w grze. W prawym, górnym rogu znajduje się poziom energii głównego bohatera. Uzupełniać możemy go poprzez znajdowanie czekoladowych żab, ukrytych w różnych zakamarkach.

i42.tinypic.com/1zmkql5.jpg

Po skończonym kursie udajemy się na lekcję Obrony Przed Czarną Magią z profesorem Quirrelem. Przed dotarciem do sali spotykamy szkolnego wroga Harryego - Dracona Malfoy wraz ze jego gorylami oraz przyjaciółkę Pottera - Hermionę i z nią idziemy na lekcję. Uczymy się pierwszego zaklęcia - Flipendo. Po czterech dobrze wykonanych próbach, nasz bohater zyskuje punkty dla Gryffindoru. Zaklęcie Flipendo służy do przełączania przycisków w ścianach oraz rozbijania różnych przedmiotów (wazonów, misiek), gdzie ukryte są fasolki. Po teorii czas na praktykę. Nasz bohater chodzi po szkole, rozbijając nowo poznanym zaklęciem różne przedmioty i zbiera magiczne gwiazdki, oraz słodycze. W tej części spotykamy pierwszych przeciwników, są to złośliwe gnomy, które próbują za wszelką cenę odebrać nam fasolki. Nie możemy zapomnieć o Irytku, który przez całą grę będzie się przewijał i nam dokuczał.Dalej spotykamy Prawie Bezgłowego Nicka, który pokazuje nam, jak zapisać grę.

i42.tinypic.com/2py2ijo.jpg

Następna lekcja odbywa się na błoniach z Madame Hooch. Mamy okazję polatać na miotle, a naszym zadaniem jest w jak najszybszym czasie przelecieć przez największą ilość magicznych okręgów. Jeśli uda nam się zaliczyć zadanie, w dowolnej chwili będzie mogli wrócić do treningów latania na miotle, co przyda się w kolejnych częściach gry. Pora na kolejne zajęcia, tym razem Hermiona uczy nas zaklęcia Alohomora pomagającego otwierać magiczne zamki. Tak samo, jak poprzednim razem, możemy uzyskać punkty dla domu. Później kolejnego czaru - Wingardium Leviosa - uczy nas profesor Flitwick. Dzięki temu zaklęciu będziemy mogli podnosić betonowe bloki i przestawiać je w inne miejsca. Po nauczeniu się zaklęć chodzimy po Hogwarcie zbierając fasolki, karty z podobiznami czarodziejów oraz oszałamiamy gnomy. Następnie czeka nas pojedynek z Draconem Malfoy'em na wybuchające cukierki.

i39.tinypic.com/975k4i.jpg

Po wygranej walce możemy udać się na lekcje zielarstwa z profesor Sprout. Zanim dostaniemy się do cieplarni, nasz bohater będzie musiał przejść przez labirynt gdzie spotka krwiożercze rośliny. Ta rozgrywka wymaga od gracza zręczności oraz sprytu. Na lekcji zielarstwa uczy się nowego czaru - Incendio, które pomoże nam pokonać rośliny, lecz musimy uważać, kiedy wybuchają wystrzeliwują kolce. Tak jak w poprzednich zadaniach: wspinamy się, odkrywamy tajemnicze przejścia, zbieramy cukierki oraz oszałamiamy gnomy i ważki. Po wykonaniu misji udajemy się na zewnątrz gdzie spotykamy Hagrida oraz Dracona, który zabrał Nevillowi przypominajkę. I znów mamy szansę polatać na miotle. Naszym zadaniem jest odebrać ślizgonowi własność kolegi. By go pokonać musimy przepychać się z Draco. Każde stuknięcie sprawia, że traci on energię. W nagrodę zostajemy przyjęci do reprezentacji Gryffindoru. Po wspaniałej gonitwie czas udać się do Hagrida, ale sprawa nie jest taka prosta. Po raz kolejny Harry będzie musiał zmierzyć się z różnymi potworami, tajemniczymi przejściami, by w końcu dotrzeć do przyjaciela. Gajowy pokazuje nam smocze jajo i prosi nas, byśmy zebrali dla niego ogniste nasiona. Udajemy się do jaskini pełnej wodospadów i kamieni, po których trzeba skakać. Oczywiście nie obędzie się bez przeszkód. Strzałki w pieczarze pokazują nam, gdzie odnaleźć magiczne nasiona. Zaraz po tej wyczerpującej wędrówce odbędzie się pierwszy mecz Quidditcha przeciwko Slytherinowi, gdzie Potter musi złapać złoty znicz. Trzeba uważać na latające tłuczki, które utrudniają mecz. Na tym kończy się łatwiejsza część gry, a gracz zaczyna trafiać na zadania trudniejsze wymagające większego skupienia.

i41.tinypic.com/1ys9wn.jpg

Profesor Quirrel uczy nas ostatniego zaklęcia - Lumos. Zadaniem czaru jest uruchamia gargulców, które będą tworzyć świetliste obłoki. Okazuje się, że przebiegły profesor przygotował długą trasę, w której będziemy musieli wykorzystać poznane wcześniej zaklęcia i umiejętności. Kolejne zadanie dostajemy od mistrza eliksirów - profesora Snapea, który każe zbierać nam potrzebne składniki do eliksiru. Po przebytej planszy, gdzie czekają na nas trudne wyzwania, okazuje się, że przybyliśmy za późno i zostają nam odjęte punkty.

i44.tinypic.com/2qa0h20.jpg

Następnie spotykamy Rona, który opowiada nam o wdarciu się trolla do szkoły. To jedno z ciekawszych zadań i bardzo lubiane przez graczy. Musimy uciekać przed trollem górskim, uważając na dziury w podłodze. Dobiegamy do łazienki dziewczyn, gdzie znajduje się Hermiona, którą musimy uratować. Następnie mamy mały przerywnik w postaci drugiego meczu quidditcha tym razem z Ravenlawem. Kiedy już złapiemy złoty znicz, dowiadujemy się, że przyszła pora na wypuszczenie smoka Hagrida. I tu zaczyna się nocna ekspedycja po szkole. Trzeba uważać. Woźny Filch i jego kotka, Pani Noris są ciągle w gotowości. Pod peleryną niewidką, która Harry dostał na święta musimy przejść niezauważenie do wieży astronomicznej, gdzie będzie na nas czekał brat Rona - Charile, który zabierze małego Norberta do Smoczej kolonii w Rumuni.

i43.tinypic.com/zmnj7p.jpg

Autorzy gry nieznacznie skrócili historię opisaną w książce. Po przebytej planszy ze smokiem, Harry Ron i Hermiona odkrywają tajemnicę Kamienia Filozoficznego i udają się do zakazanego korytarze na trzecim piętrze. Wyzwania są coraz bardziej wymagające. Kolejno mamy za zadanie uśpić trójgłowego psa grając melodię na flecie, który dostaliśmy od Hagrida, pokonać diabelskie sidła, zdobyć skrzydlaty klucz, dokończyć partię szachów oraz wybrać jeden z eliksirów. Jeśli tego dokonamy, czeka nas ostatnie zadanie, a zarazem najtrudniejsze - pojedynek z Lordem Voldemortem. By tego dokonać, trzeba zwalić mu kilka kolumn na głowę lub wykorzystać zwierciadło Ain Eingarp. Trzeba je tak ustawić, by śmiercionośne zaklęcie odbiło się od lustra i ugodziło Czarnego Pana.

W końcu Lord Voldemort przegrywa i znika. To już koniec gry. Słuchamy jeszcze historii o zakończeniu roku szkolnego oraz odkrywamy zagadkę, dlaczego Fred i George kazali nam zbierać tyle fasolek Bertiego Botta.

Podsumowanie

Według mojej opinii gra zasługuję na 5/10. Grafika nie zachwyca, lecz trzeba pamiętać, że powstała 2001 roku. Instalacja gry jest łatwa i przebiega szybko. Muzyka jest dużym plusem tej produkcji, nadaje jej magiczny charakter. Bez problemu mogą w nią grać młodsi jak i starsi, zapewnia rozrywkę na kilka godzin. Jest jednak nieco za krótka. Gra posiada różne ciekawe kody. Poruszamy się za pomocą strzałek, a zaklęcia rzucamy lewym przyciskiem myszki. Harry Potter i Kamień Filozoficzny to idealne rozwiązanie w długie, nudne wieczory.

Błędy dotyczące grafiki:

- Woda w fontannie w labiryncie zamiast spadać w dół, leci w górę.
- Momentami postać "wtapia" się w ściany Hogwartu.

Postacie występujące w grze

  • Harry Potter
  • Hermiona Granger
  • Ron Weasley
  • Fred Weasley
  • George Weasley
  • Oliver Wood
  • Albus Dumbledore
  • Rubeus Hagrid
  • Argus Filch
  • Filius Flitwick
  • Minerwa McGonagall
  • Neville Longbottom
  • Draco Malfoy
  • Gregory Goyle
  • Vincent Crabbe
  • Pan Ollivander - Wersja na PS2 i GameCube.
  • Filius Flitwick
  • Pomona Sprout
  • Severus Snape
  • Kwiryniusz Quirrell
  • Lord Voldemort
  • Rolanda Hooch
  • Percy Weasley - Występuje w wersji na konsolę PS2 i GameCube oraz w wersji na PC.

Magiczne stworzenia występujące w grze

  • Troll
  • Gnom
  • Trójgłowy pies
  • Pomarańczowy ślimak
  • Żółw ognisty
  • Hedwiga - PC oraz PS2 i GameCube.


Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
avatar
Prefix użytkownikaA.  dnia 30.08.2013 21:16
Artykuł przygotowany przez Narcisse.

Pełna wersja dostępna tutaj: http://www.harry-...f/gra.html
avatar
Prefix użytkownikaPortugas  dnia 10.12.2014 16:40
Grałem w tę grę i jak dla mnie jest świetna (oceniłbym 8/10), jest długa, poziom trudności wzrasta w, że tak powiem "prawidłowym tempie", bo są gry, które mają strasznie łatwe misje czy zadania, a zakończenie jest piekielnie trudne; p Niektóre poziomy były naprawdę ciężkie np. nauka Incendio gdzie kilka razy się gubiłem, lub ostatni mecz Quidditcha. Długość artykułu mnie lekko przeraziła, ale wydłużyły go chyba te obrazki ;> Rzuciło mi się w oczy takie coś:
Nasz bohater chodzi po szkole, rozbijając nowo poznanym zaklęciem różne przedmioty

Harry po nauce nie chodzi po całej szkole, jakby to mówiło zdanie, ale zwiedza takie specjalne miejsca przygotowane przez nauczycieli d;
avatar
Prefix użytkownikaAdersYooo  dnia 16.02.2017 14:42
Mam te gre w domu :D gralem w nia bardzo dawno temu juz :D ale ciagle ja pamietam :D fajnie mi sie w nia gralo, chociaz wole chyba kolejne czesci bo sa bardziej rozbudowane :D chociaz plusem tu jest ze byly rozgrywki quidittcha :D
avatar
Prefix użytkownikaAlicerka  dnia 14.04.2017 19:56
Nie przepadam za grami, ale ta naprawdę mnie zaciekawiła. Oczywiście nie wszystko jest takie same jak w książce, ani nawet w filmie, ale no cóż. I tak zachęca.
Koniecznie muszę zagrać w tą grę i zobaczyć czy jest tak samo super jak zostało to opisane w artykule. Czarodziej
avatar
Wioletta  dnia 04.06.2017 02:00
Nigdy nie gralam w żadną z gier związaną ze światem Harry'ego. Ogólnie nie lubię grać w gry, a w te nawet nie miałam okazji. Jednak artykuł jest świetny. Opisuje wszystko, krok po kroku. Cieszę się, że mogłam to przeczytać i dowiedzieć się czegoś na temat gry ze świata magii. ;)
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny - Błąd
Nie możesz oceniać artykułu póki go nie skomentujesz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Facebook
Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Pomocna dłoń
08.12.2019 13:07
Czy ja dobrze widzę że to owczarek australijski <33

Niezwyciężony mag
08.12.2019 12:57
tymczasem uciekam na wybieg Piesek

Pan Śmierci
08.12.2019 12:57
ja bym nie usiedziała w domu raczej, lubię urlop, ale chyba wole chodzić do pracy xD

Niezwyciężony mag
08.12.2019 12:56
monciakund, sto lat temu już byś chyba mogła :D Chociaż pewnie zależy od kraju. Ale komu to przeszkdzało, siedzieć w domu i gotować obiadki... :D

Matura to bzdura
08.12.2019 12:55
Jakbym się urodziła 100 lat wcześniej, to bym nie musiała robić matmy, bo i tak prawdopodobnie nie mogłabym dalej kontynuować edukacji (*)

Współpraca
Najaktywniejsi

1) Prefix użytkownikaAlette

Avatar

Posiada 58478 punktów.

2) Prefix użytkownikafuerte

Avatar

Posiada 53160 punktów.

3) Prefix użytkownikaShanti Black

Avatar

Posiada 41857 punktów.

4) Prefix użytkownikaKatherine_Pierce

Avatar

Posiada 41789 punktów.

5) Prefix użytkownikaania919

Avatar

Posiada 34585 punktów.

6) Prefix użytkownikaulka_black_potter

Avatar

Posiada 34217 punktów.

7) Prefix użytkownikalosiek13

Avatar

Posiada 32576 punktów.

8) Prefix użytkownikabatalion_88

Avatar

Posiada 31890 punktów.

9) Prefix użytkownikaMarcus Clinton

Avatar

Posiada 30623 punktów.

10) Prefix użytkownikaYourSmile

Avatar

Posiada 29744 punktów.

Losowe zdjęcie
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2019 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by Andrzejster
Copyright © 2006-2015 by Harry-Potter.net.pl
All rights reserved.
Wygenerowano w sekund: 0.93