Ostatnie
Artykuły Fan Fiction

Samochód Artura Weas...

Kategoria: Magiczne przedmioty
Autor: Prefix użytkownikaania919

Stary Ford Anglia, należący do Artura Weasleya, magicznie przez niego ulepszony. Może latać, a ta...
>> Czytaj Więcej

Harry Potter i Książ...

Kategoria: Streszczenia
Autor: Prefix użytkownikaFilius Flitwick

Streszczenie szóstej części przygód o Harrym Potterze - "Księcia Półkrwi".
>> Czytaj Więcej

Wywiad z Emmą Watson

Kategoria: Wywiady
Autor: Prefix użytkownikaMarcus Clinton

Przetłumaczony wywiad z Emmą Watson do magazynu Interview.
>> Czytaj Więcej

Biblioteka Hogwartu

Kategoria: Hogwart
Autor: Prefix użytkownikaania919

Artykuł zawiera informacje na temat biblioteki w Hogwarcie. Jest to ogromne pomieszczenie, w któr...
>> Czytaj Więcej

Magiczne Dowcipy Wea...

Kategoria: Magiczne miejsca
Autor: Prefix użytkownikaNedelle

Magiczne Dowcipy Weasleyów to sklep na ulicy Pokątnej nr 93. Można kupić tam różne psikusy i gadż...
>> Czytaj Więcej

Harry Potter i Więzi...

Kategoria: Streszczenia
Autor: Prefix użytkownikaPaulaSmith

Streszczenie trzeciego tomu przygód młodego czarodzieja - "Więźnia Azkabanu".
>> Czytaj Więcej

Tezaurus Harry Potter

Kategoria: Książki
Autor: Prefix użytkownikaBarlom

Tezaurus, czyli encyklopedia związana ze światem czarodziejów - recenzja
>> Czytaj Więcej

>> Więcej artykułów! <<

[NZ]Rozdział 2. (Ni...

Tytuł: Rozdział 2. (Nie)przypadkowe spotkanie.
Seria: Kto nie lubi jabłek?
Gatunek: Kryminał
Autor: Prefix użytkownikagordian119

Pedersen rozpoczyna walkę z seryjnym mordercą.
>> Czytaj Więcej

Harry Potter i ...

Tytuł: Harry Potter i Pentakl Wężoustych - Rozdział 1. Jozu Salu Mc
Gatunek: Inne
Autor: Angelina Johnson

Rozdział 1 fanowskiej kontynuacji przygód Harry'ego Pottera, Marcina Dęgi o tytule "Harry Potter ...
>> Czytaj Więcej

[NZ]Rozdział 4 - St...

Tytuł: Rozdział 4 - Starszy Szarc
Seria: Zaginiony Miecz
Gatunek: Przygodowe
Autor: Prefix użytkownikaNedelle

Dziewczyny zostały na noc u Szarców. Tanya szybko orientuje się, że coś tu nie gra...
>> Czytaj Więcej

Landrynka.

Tytuł: Landrynka.
Gatunek: Drabble
Autor: Prefix użytkownikaEwa Potter

Cytrynowy sorbet.
>> Czytaj Więcej

[NZ]5

Tytuł: 5
Seria: W stronę magii
Gatunek: Inne
Autor: Prefix użytkownikaWilena Romus

W stronę magii, rozdział 5.
>> Czytaj Więcej

Spełnione marzenie

Tytuł: Spełnione marzenie
Gatunek: Miniaturka
Autor: Prefix użytkownikaScarllet

Miniaturka odbiega trochę od kanonu ;3
>> Czytaj Więcej

Severus Snape

Tytuł: Severus Snape
Gatunek: Drabble
Autor: Alette

...
>> Czytaj Więcej

>> Więcej fan fiction! <<
Statystyki
Online Statystyki
Goście online: 41
Administratorzy online: 0
Aktualnie online: 0 osób
Łącznie na portalu jest
41,324 osób
Ostatnio zarejestrowany:

Rekord osób online:
Najwięcej userów: 760
Było: 07.02.2017 04:15:19
Napisanych artykułów: 935
Dodanych newsów: 8,675
Zdjęć w galerii: 17,716
Tematów na forum: 3,048
Postów na forum: 284,554
Komentarzy do materiałów: 204,226
Rozdanych pochwał: 2,908
Wlepionych ostrzeżeń: 4,124
Puchar Domów
Aktualnym mistrzem domów jest  RAVENCLAW!

Gryffindor
Punktów: 1583
uczniów: 2170
Hufflepuff
Punktów: 1533
uczniów: 2543
Ravenclaw
Punktów: 2983
uczniów: 3704
Slytherin
Punktów: 54
uczniów: 2905

Ankieta
Pewnego dnia sowa przynosi ci przesyłkę, w której znajdujesz Pelerynę Niewidkę. Jak jej użyjesz?

Będę wymykać się z zamku wieczorami, żeby ćwiczyć latanie na miotle
8% [11 głosów]

Zakradnę się do łazienki i będę podglądać kąpiące się dziewczyny/chłopaków
9% [13 głosy]

Będę nadstawiać ucha - żadna tajemnica się przede mną nie ukryje
9% [13 głosy]

Nastraszę kilku uczniów, których nie lubię - chcę patrzeć, jak wrzeszczą i uciekają
7% [10 głosów]

Odwiedzę w nocy Wieżę Astronomiczną i będę patrzeć w gwiazdy. Może zaproszę tu kogoś na randkę?
10% [14 głosy]

Zakradnę się do działu ksiąg zakazanych i będę czytać całą noc
15% [21 głosów]

Będę szukać nocami ukrytych przejść i zapomnianych sekretów Hogwartu
26% [37 głosów]

Uszyję z niej torbę, w której będę wynosić jedzenie z kuchni - teraz nikt mi go nie zabierze
7% [10 głosów]

Będę się pod nią ukrywać między zajęciami - nie lubię rozmawiać z ludźmi
6% [9 głosów]

Odegram się na Filchu i tej jego parchatej kotce, niech mają za swoje
2% [3 głosy]

Ogółem głosów: 141
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 09.04.17

Archiwum ankiet
Ostatnio w Hogwarcie
RavenclawRose Stalcrist ostatnio widziano 28.05.2017 o godzinie 01:19 w Skrzydło Szpitalne
HufflepuffLiliana Williams ostatnio widziano 27.05.2017 o godzinie 15:56 w Sala wejściowa
RavenclawJewgienij Morozow ostatnio widziano 27.05.2017 o godzinie 15:21 w Skrzydło Szpitalne
RavenclawRose Stalcrist ostatnio widziano 27.05.2017 o godzinie 14:46 w Skrzydło Szpitalne
RavenclawJewgienij Morozow ostatnio widziano 27.05.2017 o godzinie 14:39 w Skrzydło Szpitalne
Ravenclaw[P] Corinne Wright ostatnio widziano 26.05.2017 o godzinie 23:25 w Sala wejściowa
Kamień Filozoficzny

Opis

i43.tinypic.com/2naoho9.jpg

Gra rozpoczyna się od dobrze znanej Pottermoaniakom historii o młodym czarodzieju. Dowiadujemy się, jak Harry stał się sławny, jak mieszkał u wujostwa, po czym dowiedział się, że jest czarodziejem i trafił do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Dopiero po obejrzeniu możemy zacząć grę.

i40.tinypic.com/2cf4bbt.jpg

Na początku, w sali wejściowej, wita nas dyrektor Hogwartu, Albus Dumbledore. Następnie spotykamy Rona, który zapoznaje nas ze swoimi starszymi braćmi - Fredem i Georgem. Bliźniacy udzielają nam kilku praktycznych rad i wskazówek, jak poruszać się po Hogwarcie. W zamian za pomoc, chłopcy proszą nas o 25 magicznych fasolek wszystkich smaków, które podobno są im potrzebne do eksperymentów magicznych. W zamian za słodycze dostajemy kartę z podobizną czarodzieja.

Nie jest to ostatnie spotkanie z braćmi. W dalszej rozgrywce pojawią się niejednokrotnie. Kolekcja kart liczy sobie 25 sztuk, możemy dostać je od bliźniaków lub znaleźć w różnych miejscach w szkole. Najtrudniej otrzymać ostatnią kartę, ponieważ trzeba mieć 24 pozostałe, 250 fasolek w swojej sakiewce i wykonać ostatnie zadanie w grze. W prawym, górnym rogu znajduje się poziom energii głównego bohatera. Uzupełniać możemy go poprzez znajdowanie czekoladowych żab, ukrytych w różnych zakamarkach.

i42.tinypic.com/1zmkql5.jpg

Po skończonym kursie udajemy się na lekcję Obrony Przed Czarną Magią z profesorem Quirrelem. Przed dotarciem do sali spotykamy szkolnego wroga Harryego - Dracona Malfoy wraz ze jego gorylami oraz przyjaciółkę Pottera - Hermionę i z nią idziemy na lekcję. Uczymy się pierwszego zaklęcia - Flipendo. Po czterech dobrze wykonanych próbach, nasz bohater zyskuje punkty dla Gryffindoru. Zaklęcie Flipendo służy do przełączania przycisków w ścianach oraz rozbijania różnych przedmiotów (wazonów, misiek), gdzie ukryte są fasolki. Po teorii czas na praktykę. Nasz bohater chodzi po szkole, rozbijając nowo poznanym zaklęciem różne przedmioty i zbiera magiczne gwiazdki, oraz słodycze. W tej części spotykamy pierwszych przeciwników, są to złośliwe gnomy, które próbują za wszelką cenę odebrać nam fasolki. Nie możemy zapomnieć o Irytku, który przez całą grę będzie się przewijał i nam dokuczał.Dalej spotykamy Prawie Bezgłowego Nicka, który pokazuje nam, jak zapisać grę.

i42.tinypic.com/2py2ijo.jpg

Następna lekcja odbywa się na błoniach z Madame Hooch. Mamy okazję polatać na miotle, a naszym zadaniem jest w jak najszybszym czasie przelecieć przez największą ilość magicznych okręgów. Jeśli uda nam się zaliczyć zadanie, w dowolnej chwili będzie mogli wrócić do treningów latania na miotle, co przyda się w kolejnych częściach gry. Pora na kolejne zajęcia, tym razem Hermiona uczy nas zaklęcia Alohomora pomagającego otwierać magiczne zamki. Tak samo, jak poprzednim razem, możemy uzyskać punkty dla domu. Później kolejnego czaru - Wingardium Leviosa - uczy nas profesor Flitwick. Dzięki temu zaklęciu będziemy mogli podnosić betonowe bloki i przestawiać je w inne miejsca. Po nauczeniu się zaklęć chodzimy po Hogwarcie zbierając fasolki, karty z podobiznami czarodziejów oraz oszałamiamy gnomy. Następnie czeka nas pojedynek z Draconem Malfoy'em na wybuchające cukierki.

i39.tinypic.com/975k4i.jpg

Po wygranej walce możemy udać się na lekcje zielarstwa z profesor Sprout. Zanim dostaniemy się do cieplarni, nasz bohater będzie musiał przejść przez labirynt gdzie spotka krwiożercze rośliny. Ta rozgrywka wymaga od gracza zręczności oraz sprytu. Na lekcji zielarstwa uczy się nowego czaru - Incendio, które pomoże nam pokonać rośliny, lecz musimy uważać, kiedy wybuchają wystrzeliwują kolce. Tak jak w poprzednich zadaniach: wspinamy się, odkrywamy tajemnicze przejścia, zbieramy cukierki oraz oszałamiamy gnomy i ważki. Po wykonaniu misji udajemy się na zewnątrz gdzie spotykamy Hagrida oraz Dracona, który zabrał Nevillowi przypominajkę. I znów mamy szansę polatać na miotle. Naszym zadaniem jest odebrać ślizgonowi własność kolegi. By go pokonać musimy przepychać się z Draco. Każde stuknięcie sprawia, że traci on energię. W nagrodę zostajemy przyjęci do reprezentacji Gryffindoru. Po wspaniałej gonitwie czas udać się do Hagrida, ale sprawa nie jest taka prosta. Po raz kolejny Harry będzie musiał zmierzyć się z różnymi potworami, tajemniczymi przejściami, by w końcu dotrzeć do przyjaciela. Gajowy pokazuje nam smocze jajo i prosi nas, byśmy zebrali dla niego ogniste nasiona. Udajemy się do jaskini pełnej wodospadów i kamieni, po których trzeba skakać. Oczywiście nie obędzie się bez przeszkód. Strzałki w pieczarze pokazują nam, gdzie odnaleźć magiczne nasiona. Zaraz po tej wyczerpującej wędrówce odbędzie się pierwszy mecz Quidditcha przeciwko Slytherinowi, gdzie Potter musi złapać złoty znicz. Trzeba uważać na latające tłuczki, które utrudniają mecz. Na tym kończy się łatwiejsza część gry, a gracz zaczyna trafiać na zadania trudniejsze wymagające większego skupienia.

i41.tinypic.com/1ys9wn.jpg

Profesor Quirrel uczy nas ostatniego zaklęcia - Lumos. Zadaniem czaru jest uruchamia gargulców, które będą tworzyć świetliste obłoki. Okazuje się, że przebiegły profesor przygotował długą trasę, w której będziemy musieli wykorzystać poznane wcześniej zaklęcia i umiejętności. Kolejne zadanie dostajemy od mistrza eliksirów - profesora Snapea, który każe zbierać nam potrzebne składniki do eliksiru. Po przebytej planszy, gdzie czekają na nas trudne wyzwania, okazuje się, że przybyliśmy za późno i zostają nam odjęte punkty.

i44.tinypic.com/2qa0h20.jpg

Następnie spotykamy Rona, który opowiada nam o wdarciu się trolla do szkoły. To jedno z ciekawszych zadań i bardzo lubiane przez graczy. Musimy uciekać przed trollem górskim, uważając na dziury w podłodze. Dobiegamy do łazienki dziewczyn, gdzie znajduje się Hermiona, którą musimy uratować. Następnie mamy mały przerywnik w postaci drugiego meczu quidditcha tym razem z Ravenlawem. Kiedy już złapiemy złoty znicz, dowiadujemy się, że przyszła pora na wypuszczenie smoka Hagrida. I tu zaczyna się nocna ekspedycja po szkole. Trzeba uważać. Woźny Filch i jego kotka, Pani Noris są ciągle w gotowości. Pod peleryną niewidką, która Harry dostał na święta musimy przejść niezauważenie do wieży astronomicznej, gdzie będzie na nas czekał brat Rona - Charile, który zabierze małego Norberta do Smoczej kolonii w Rumuni.

i43.tinypic.com/zmnj7p.jpg

Autorzy gry nieznacznie skrócili historię opisaną w książce. Po przebytej planszy ze smokiem, Harry Ron i Hermiona odkrywają tajemnicę Kamienia Filozoficznego i udają się do zakazanego korytarze na trzecim piętrze. Wyzwania są coraz bardziej wymagające. Kolejno mamy za zadanie uśpić trójgłowego psa grając melodię na flecie, który dostaliśmy od Hagrida, pokonać diabelskie sidła, zdobyć skrzydlaty klucz, dokończyć partię szachów oraz wybrać jeden z eliksirów. Jeśli tego dokonamy, czeka nas ostatnie zadanie, a zarazem najtrudniejsze - pojedynek z Lordem Voldemortem. By tego dokonać, trzeba zwalić mu kilka kolumn na głowę lub wykorzystać zwierciadło Ain Eingarp. Trzeba je tak ustawić, by śmiercionośne zaklęcie odbiło się od lustra i ugodziło Czarnego Pana.

W końcu Lord Voldemort przegrywa i znika. To już koniec gry. Słuchamy jeszcze historii o zakończeniu roku szkolnego oraz odkrywamy zagadkę, dlaczego Fred i George kazali nam zbierać tyle fasolek Bertiego Botta.

Podsumowanie

Według mojej opinii gra zasługuję na 5/10. Grafika nie zachwyca, lecz trzeba pamiętać, że powstała 2001 roku. Instalacja gry jest łatwa i przebiega szybko. Muzyka jest dużym plusem tej produkcji, nadaje jej magiczny charakter. Bez problemu mogą w nią grać młodsi jak i starsi, zapewnia rozrywkę na kilka godzin. Jest jednak nieco za krótka. Gra posiada różne ciekawe kody. Poruszamy się za pomocą strzałek, a zaklęcia rzucamy lewym przyciskiem myszki. Harry Potter i Kamień Filozoficzny to idealne rozwiązanie w długie, nudne wieczory.

Błędy dotyczące grafiki:

- Woda w fontannie w labiryncie zamiast spadać w dół, leci w górę.
- Momentami postać "wtapia" się w ściany Hogwartu.

Postacie występujące w grze

  • Harry Potter
  • Hermiona Granger
  • Ron Weasley
  • Fred Weasley
  • George Weasley
  • Oliver Wood
  • Albus Dumbledore
  • Rubeus Hagrid
  • Argus Filch
  • Filius Flitwick
  • Minerwa McGonagall
  • Neville Longbottom
  • Draco Malfoy
  • Gregory Goyle
  • Vincent Crabbe
  • Pan Ollivander - Wersja na PS2 i GameCube.
  • Filius Flitwick
  • Pomona Sprout
  • Severus Snape
  • Kwiryniusz Quirrell
  • Lord Voldemort
  • Rolanda Hooch
  • Percy Weasley - Występuje w wersji na konsolę PS2 i GameCube oraz w wersji na PC.

Magiczne stworzenia występujące w grze

  • Troll
  • Gnom
  • Trójgłowy pies
  • Pomarańczowy ślimak
  • Żółw ognisty
  • Hedwiga - PC oraz PS2 i GameCube.


Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
avatar
Prefix użytkownikaA.  dnia 30.08.2013 21:16
Artykuł przygotowany przez Narcisse.

Pełna wersja dostępna tutaj: http://www.harry-...f/gra.html
avatar
Prefix użytkownikaPortugas  dnia 10.12.2014 16:40
Grałem w tę grę i jak dla mnie jest świetna (oceniłbym 8/10), jest długa, poziom trudności wzrasta w, że tak powiem "prawidłowym tempie", bo są gry, które mają strasznie łatwe misje czy zadania, a zakończenie jest piekielnie trudne; p Niektóre poziomy były naprawdę ciężkie np. nauka Incendio gdzie kilka razy się gubiłem, lub ostatni mecz Quidditcha. Długość artykułu mnie lekko przeraziła, ale wydłużyły go chyba te obrazki ;> Rzuciło mi się w oczy takie coś:
Nasz bohater chodzi po szkole, rozbijając nowo poznanym zaklęciem różne przedmioty

Harry po nauce nie chodzi po całej szkole, jakby to mówiło zdanie, ale zwiedza takie specjalne miejsca przygotowane przez nauczycieli d;
avatar
Prefix użytkownikaAdersYooo  dnia 16.02.2017 14:42
Mam te gre w domu :D gralem w niabardzo dawno temu juz :D ale ciagale ja pamietam :D fajnie mi sie wnia gralo, chociaz wole chyba kolejne czesci bo sa bardziej rozbudowane :D chociaz plusem tu jest ze byly rozgrywki quidittcha :D
avatar
Prefix użytkownikaAlicerka  dnia 14.04.2017 19:56
Nie przepadam za grami, ale ta naprawdę mnie zaciekawiła. Oczywiście nie wszystko jest takie same jak w książce, ani nawet w filmie, ale no cóż. I tak zachęca.
Koniecznie muszę zagrać w tą grę i zobaczyć czy jest tak samo super jak zostało to opisane w artykule. Czarodziej
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny - Błąd
Nie możesz oceniać artykułu póki go nie skomentujesz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

I'm a survivor
28.05.2017 01:44
Ewa Potter, ja? No gdzie xD

Dyrektor Hogwartu
28.05.2017 01:39
Katherine_Pierce, Ty pijoku xD

I'm a survivor
28.05.2017 00:53
LWioletta, raz jak wlaczalam Marudzi
Ewa Potter, bywało gorzej xD

Dyrektor Hogwartu
28.05.2017 00:46
Katherine_Pierce, no to mocna jesteś Cwaniak

Niezwyciężony mag
28.05.2017 00:46
Katherine_Pierce, nie kopnął Cię komputer? xD

Współpraca
Najaktywniejsi

1) Prefix użytkownikafuerte

Avatar

Posiada 32357 punktów.

2) Prefix użytkownikamonciakund

Avatar

Posiada 31543 punktów.

3) Prefix użytkownikaYourSmile

Avatar

Posiada 29561 punktów.

4) Prefix użytkownikalosiek13

Avatar

Posiada 28525 punktów.

5) Limonka

Avatar

Posiada 28147 punktów.

6) Prefix użytkownikaulka_black_potter

Avatar

Posiada 27429 punktów.

7) Prefix użytkownikabatalion_88

Avatar

Posiada 26405 punktów.

8) Prefix użytkownikaMarcus Clinton

Avatar

Posiada 26058 punktów.

9) Prefix użytkownikaShanti Black

Avatar

Posiada 25649 punktów.

10) Prefix użytkownikaHermiona Justysia

Avatar

Posiada 24861 punktów.

Facebook
Losowe zdjęcie
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by Andrzejster
Copyright © 2006-2015 by Harry-Potter.net.pl
All rights reserved.
Wygenerowano w sekund: 0.11