Harry Potter a okultyzm - Recenzje

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

flixya.com

Harry Potter a okultyzm

Chociaż pojawiło się już wiele artykułów na temat rzekomego propagowania przez Rowling okultyzmu a nawet satanizmu w książkach o Harrym Potterze to pozwolę sobie napisać jeszcze jeden. Skłoniła mnie do tego książka o której istnieniu właśnie się dowiedziałam.

Książka "Harry Potter a okultyzm" została napisana przez ks. Aleksandra Posackiego SJ i, według opisu zamieszczonego na stronie empiku, oskarża Rowling o to, że w powieściach o Harrym opisuje dokładnie praktyki okultystyczne, inicjacyjne, ezoteryczne a nawet satanistyczne. Ponadto ks.Posacki próbuje zastosować tę tezę również do wszystkich innych książek fantasy.

Nie mogę pozostać obiektywna pisząc ten artykuł. Uważam, że autor tej książki powinien przede wszystkim zacząć odróżniać coś takiego jak fikcja literacka. Z opisów jego książki można wywnioskować, że myśli, iż każdy czytelnik Harry'go Pottera zaczyna później w warunkach domowych przygotowywać eliksir wielosokowy...

Uważam także, że ks.Posacki mógłby choć raz dokładniej przeczytać chociaż jeden tom HP. Wtedy może dostrzegłby, że jego tezy są wielce przesadzone. Czytając artykuły niektórych osób podzielających zdanie ks.Posackiego mam wrażenie, że boją się oni zajrzeć do książki o której piszą, być może myśląc, że ta książka wywrze trwałe zmiany w ich psychice...

Podsumowując, książka Posackiego pełna jest zapewne śmiesznych tez mających odstraszyć potencjalnych czytelników przed szatańskim gatunkiem fantasy. Ksiądz pewnie zyska wielu zwolenników, jednak nie przewidział chyba innych skutków napisania tej książki- robi reklamę książkom fantasy. Zakazany owoc...wiadomo ;) Ja sama chętnie przeczytałabym tę książkę, ale tylko dlatego, żeby pośmiać się z żałosnych pomysłów i pełnych strachu komentarzy do książki Rowling czy też "Kodu da Vinci" i innych.

"Harry Potter i okultyzm"
Posacki Aleksander

Opis:
Autor dokonuje szczegółowej analizy obecności okultyzmu i magii w kulturze. szczególnie w literaturze. Zasadnicza jej część dotyczy Harry'ego Pottera J. K. Rowling. zwłaszcza zawartych tam tematów okultystycznych. ezoterycznych. inicjacyjnych. a nawet satanistycznych. Autor zdecydowanie przeciwstawia się powszechnym twierdzeniom. że Harry Potter to tylko niewinna wyobraźnia. Ks. Aleksander Posacki SJ. przeprowadzając dokładne i rzetelne analizy omawianego tematu. sięga do materiałów źródłowych i powołuje się na wielu autorów. Wskazuje przy tym na związki nie tylko "Harry'ego Pottera" z magią czy okultyzmem. ale też ukazuje inne przykłady relacji - ukrytych i jawnych - literatury fantasy z okultyzmem i satanizmem. Porusza też temat błędów i zakłamań w znanym już powszechnie "Kodzie Leonarda da Vinci" autorstwa Dana Browna. przytaczając w Aneksie dokument Episkopatu polskiego w tej kwestii.
Harry Potter a okultyzm
Black Lady 09/11/2007 21:39
Czytano 7422 razy
Liczba komentarzy - 92
Fleuretta dnia 09/11/2007 22:03
no naprawdę głupota księży nie zna granic smiley masz rację że ksiądz powinien najpierw przeczytać a dopiero później krytykować , sama pisałam art na podobny temat ( Harry=szatan?) i zgadzam się ze wszystkimi, którzy twierdzą, że księża nie maja racji pozdro smiley
damcio7i dnia 09/11/2007 22:21
to jest głupie no bo przecież HP to jest ksiażka, a czemu nie napiszą jakiejś anty rome i julia że nie powinno się zakochywac bo moze to prowadzić do zabicia ;( normalnie pisza zeby jakos zasłynac bo to przecież jest ksiazka nie ważne że jest taka znana. ja sądzę ze wszystkie tego typu ksiażki są głupie. daje w bo naprawde madzre napisane.
blackberry dnia 10/11/2007 08:34
Fakt,atakowanie "Harry'ego..." w tego typu publikacjach jest co najmniej śmieszne , wynajdywanie tych wszystkich argumentów świadczących o tym,że w książkach są elementy okultystyczne..Ale niektórzy autorzy takich "dzieł" posuwają się dalej. Niemiecka teolog, Gabriele Kuby , w swojej książce "Harry Potter-dobry czy zły?" twierdzi,że"żaden z bohaterów książki nie pragnie dobra",a sama książka powoli i dyskretnie niszczy religię Chrześcijańską...
martak96-96 dnia 10/11/2007 08:35
Masz racje black lady.
Moze jakby przeczytal 1 tom to moze zmienil by do HP podejscie..
Przeciez wiekszosc skaldnikow nie istnieje!!!
majuneczka77 dnia 10/11/2007 12:00
To na prawdę żałosne..ja nie wiem jak tacy ludzie mogą w ogóle normalnie funkcjonować skoro takie głupoty wymyślają..dla mnie jako dla fanki Harrego
Pottera jest to cios poniżej pasa..no normalnie szok..dziwie się tylko sobie, że przejmuje się takimi bzdetami, ponieważ jestem Katoliczką i jakoś nie przeszkadza mi to czytać książki J.K Rowling..ani tym bardziej nie bije to u mnie w stronę Boga! Jest to tylko fantastyka! Ten ksiądz na prawdę tak jak powiedziałaś zrobił tylko Harremu reklamówkę i wielu innym książką, jak np. Opowieści z Narnii..
Bardzo podoba mi się artykuł, jest ścisły i na temat, bogate słownictwo, daje Po..smiley
wawrzus19 dnia 10/11/2007 12:08
A co takie krótkie??? Ale fajne. Daję PO.
Magnus Walter dnia 10/11/2007 12:56
Za krótkie... Gdyby było dłuższe dałbym Wybitny, ale tak dostanie P.
A co do artykułu. Tak, księża czytają trzy wersy z jednej książki i od razu wyrabiają opinię... szkoda. Bo przecież, gdyby przeczytali kolejną linijkę już, by wiedzieli, że np.: Harry odczuwał szczęście w czasie bólu, ponieważ miał nadzieje spotkać Sytiusza (spotkać ZMARŁEGO, życie pozagrobowe, wniebowstąpienie itp.).
Ergh... może kiedyś napiszę długaśny artykuł na ten temat, ale teraz mi się nie chce... smiley

Pozdrawiam!
Carola3000 dnia 10/11/2007 13:29
Ja zauwazyłam ze od jakiegoś czasu wszyscy księża katoliccy dostaja na głowę. Bardzo przepraszam jeżeli kogoś to urazi ale posłuchajcie w wiedomościach! Co tam się wyrabia!! Przeciez to istna paranoja! Oni w tych sanktuariach mają takie pranie mózgu że chyba lepiej gdyby się w ogóle nie odzywali! Przeciez ten ksiądz, on sam nie odróżnia rzeczywistości od książki fantastycznej! Powiem jedno, Żeby wpaść na taki kretński pomysł trzeba mieć naprawdę chorą wyobraźnię.

Za artykuł dam P ale z dużym +
ewav3 dnia 10/11/2007 13:38
księża nie mają racji , ale każdy może mieć swoje zdanie. szkoda tylko że niczego się nie nauczyli chociarz poprzez ,,polowania na czarownice " ale nie mnie o tym mówić . szkoda tylko że to my jesteśmy tymi
,,czarownicami "
Diagon Alley dnia 10/11/2007 14:17
Kocham serię HP i kocham "Kod Leonarda da Vinci". Równocześnie uważam się za katoliczkę.
Jedno w niczym nie przeszkadza, dopóki nie zacznie się wierzyć w fikcję literacką...
Księża będą bronić religii na zawsze, bo takie jest ich powołanie.
Nam pozostaje to ignorować ;/
Alexis dnia 10/11/2007 14:47
To w sumie interesujące. Po co jakiś ksiądz się bierze za pisanie na temat czegoś, o czym najmniejszego pojecia nie ma i widzi tylko to, co chce widziec?
Ja równiez chętnie bym przeczytała tą książkę. Ciekawa jestem, ile z tego, co jest tam napisane, jest prawdą.
Fajnie, ze zwróciłas na to uwagę.
Buźka :*
Demon dnia 10/11/2007 14:51
Oh My God! Przecież J.K.Rowling w swych książkach podkreśla, że największą magią jest miłość - wartość chrześcijańska. Zresztą: Harry to dobro (Jezus) - Lord Voldemort to zło (Szatan)
kilstrit dnia 10/11/2007 15:30
PRZECZYTAJ TEGO POSTA DOKŁADNIE, JEŚLI CHCESZ POSŁUCHAĆ ARGUMENTÓW DRUGIEJ STRONY !!!

a ja będe oryginalny i będe bronił księzy, a atakował potterasmiley
zacynamy:

1) dajcie spokój księżom, w mojej parafii jest normalny ksiadz który nie czepia się HP, słucha hard rocka i organizuje ludziom dyskoteki.

2) ksiądz Posacki ma rację (wnioskuję z artu, książki nie czytałem), w końcu magia zawsze była potępiana przez Kościół Katolicki (prawosławny i protestancki też).

3) ni wierze, że ww. ksiądz nie przeczytał ani jednego tomu HP, wg mnie przeczytał nawet tom VII, a to że nie mówi tego w książce, nic nie znaczy.

4) "Uważam, że autor tej książki powinien przede wszystkim zacząć odróżniać coś takiego jak fikcja literacka" - co za argument. no comment. A gdybym w swojej książce uśmiercił Twoją mamę, chłopaka czy ciebie? Dla księdza taka jedoznaczna pochwała okultyzmu to jest prawie to samo.

5) "...oskarża Rowling o to, że w powieściach o Harrym opisuje dokładnie praktyki okultystyczne, inicjacyjne, ezoteryczne a nawet satanistyczne." - bo tworzenie horcruxów to baaardzo chrześcijańska praktyka...

6) "Fleuretta dnia 11/09/2007 23:03
no naprawdę głupota księży nie zna granic masz rację że ksiądz powinien najpierw przeczytać a dopiero później krytykować , sama pisałam art na podobny temat ( Harry=szatan?) i zgadzam się ze wszystkimi, którzy twierdzą, że księża nie maja racji pozdro " - oto post użytkownika Fleuretta (najwyżej) - a na czym opierasz teże że ksiądz nie przeczytał HP? rozmawiałaś z nim? Aaa, jest jeszcze coś o głupocie księży, co, ponieważ nie znasz pewnie (osobiście) nawet pięciu księży - szczytem chamstwa.

7) "Carola3000 dnia 11/10/2007 14:29
Ja zauwazyłam ze od jakiegoś czasu wszyscy księża katoliccy dostaja na głowę. Bardzo przepraszam jeżeli kogoś to urazi ale posłuchajcie w wiedomościach! Co tam się wyrabia!! Przeciez to istna paranoja! Oni w tych sanktuariach mają takie pranie mózgu że chyba lepiej gdyby się w ogóle nie odzywali! Przeciez ten ksiądz, on sam nie odróżnia rzeczywistości od książki fantastycznej! Powiem jedno, Żeby wpaść na taki kretński pomysł trzeba mieć naprawdę chorą wyobraźnię." - posłuchajcie w wiadomościach... Codziennie oglądam wiadomości lub fakty, czytam gazety (też codziennie), wchodzę na portale informacyjne... I co słyszę/czytam/oglądam? Raz na jakiś czas incydent z Rydzykiem (ale to tylko jeden ksiądz) i raz na miesiąc notka o ksiedzu - pedofilu (Kościół Katolicki natychmiast interweniuje, pozbawia księdz praw do pracy katechetycznej lub w ogóle wywala go ze wspólnoty...) i to wszytsko na 30 czy 50 tysięcy księży w kraju... Ale jak będzie coś dobrego (np. moja parafia - poświęcenie organów czy nowego kościoła, zbiórka dla ofiar tsunami, akcja Caritasu) to albo ludzie o tym nie mówią albo Ty nie zwracasz na to uwagi. Przeczytaj resztę postu, będziesz wiedziała że pomysł NIE jest kretyński. "Pranie mózgu" jest w seminariach, nie sanktuariach (popisałaś się nieznajomością tematu) i jak Ty wyobrażasz sobie to pranie mózgów? Znam osobiście kilku księży i jedyna różnica ich mózgu z naszymi, to taka, że bardziej respektują prawa boskie od "cywili". Powinni zabronić tak straszliwego prania mózgu! <ironia>...

Pozdro wszytskim, nie wazne czy was popieram czy nie. Ale zastanówcie się, zanim napiszecie takiego arta czy posta
art oceniam na O, i apeluje o inteligentniejsze i poparte jakimiś dowodami lub doswiadczeniami posty.
B_A_S_I_A_X dnia 10/11/2007 15:34
każdy ma swoje zdanie, księża mają prawo tak mówić...chociaż szkoda....smiley
LunaLovegooood dnia 10/11/2007 16:56
to ze niektórzy takie rzeczy piszą nie znaczy że wszyscy ksieża sa głupi !!!! no bez przesady !!!!
barry t dnia 10/11/2007 22:55
Killstrit ładnie i dożo o na ten temat napisales ale to nie zmienia faktu że nikt nie zabroni nikomu czytać/pisać książek fantasy. Wiadomo że niektórzy księża potępiają magię itd. Ale to nie powód żeby wszyscy mieli tak robić. ksiądz z mojego miasta np. nie ma nic przeciwko hp, a czytywał nawet inne jak np Stephena K.
Tom Ridle dnia 10/11/2007 23:08
Ej no ten Potacki to jakiś debil zajebany mułem, chyba go pojebało
Pani Pomfrey dnia 11/11/2007 11:01
Jakby tak się porządnie uprzeć to wszyscy potteromaniacy należą do sekty. Wymyślili ją jednak sami przeciwnicy książki!! Pozostaje nam jedynie nic sobie z tego nie robić!!
Fleur11 dnia 11/11/2007 11:15
bardzo bym chciała przeczytać tą książkę bo otatnio mam smutne dni, a przy niej na pewno bym się uśmiała a pozatym to radziłabym ks.Potackiemu żeby przeczytał wszystkie części HP. Ja jestem wierną fanką HP i kilka sprzeciwiających się tej wspaniałej książce osób mnie nie obchodzi!
mumilka dnia 11/11/2007 16:59
Uwazam, że to jest torchę głupie oskarżać Rowling o opisywanie praktyk satanistycznych i tych innych. Ale z drugiej strony księża mają prawo wyrażać własne poglądy na ten temat i w sumie wcale mi to nie przeszkadza. Chociaż nie jestem taka pewna czy ks. Posacki nie czytał chociaż jednego tomu. Bo inaczej jego teorie byłyby całkowicie bezpodstawne, oparte tylko na tym co mówią inni ludzie uznający Harry'ego z przejaw okultyzmu. W kazdym razie ten artykuł oceniałam zaledwie na N. smileysmileysmiley
kasiaczarna dnia 11/11/2007 17:29
ja popieram teze że zanim jakikolwiek ksiądz skomentuje tę książkę to pozinien przeczytać choć kawałek bo znam takich co komentują a nie czytali choć akurat ten o kim jest mowa w tym artykule czytał
Nicole Patil dnia 11/11/2007 21:21
To juz jest śmieszne!! Nie wiem czego się tak czepiają HP. Przecież to jest świetna książka... I żadna satanistyczna! Argumenty przeciw niej już mnie rozśmieszają Artykuł super daję PO smiley
monia_ika3 dnia 11/11/2007 22:16
HP jest mją ulubioną książką. Niech mówią inni, że to jest żenada, ale i tak nie zmienie swoej opini.smiley
Slyth dnia 12/11/2007 15:54
Są ludzie i taborety. Są taborety drewniane i plastikowe...
Dzikimmzpl dnia 12/11/2007 15:57
Masz rację kilstrit. Do Horxruców można dorzycić jeszcze latanie na miotle, zmiana postaci ( eliksir wielosokowy), zaklęcia Avada Kedawra, Cruciatus ( choć prawdę mówiąc, to średniowieczni kaci i inkwizytorowie pewnie dużo by dali, aby móc tak torturować ludzi), oraz zaklęcie Imperius. Ciekawy jest też motyw skrzatów domowych ( jawne niewolnictwo).

Ale także Kościół święty nie jest.
Dawniej:
Inkwizycja ( i każdy chyba wie już o co chodzi). Palenie ludzi na stosie, tylko dlatego, że ktoś złożył głupi donos, torturowanie oskarżonych. Musicie wiedzieć, że mało kto nie załamywał się podczas takiego szczytnego przesłuchania, i nie przyznawał się do winy. Osoby takie palono na stosach, jako zatwardziałych heretyków.
Jak się ktoś przyznał ( a wiele osób się przyznawało, aby nie doświadczyć bogatego wyposażenia katowni), to "łaskawie" skręcano mu kark, albo duszono, gdy został umiesczony na stosie. Ci, co się nie przyznawali, doznawali "oczyszczającej łaski" palenia na stosie.

Więc niech Kościół nie potępia Pottera, bo Kościół sam zbyt święty nie jest, ale niech wielbiciele Pottera, zważą na to, że ich ulubieniec też zbyt "czysty" nie jest.
Karciia dnia 12/11/2007 19:00
Tak .
U mnie na lekcjach jak ksiądz zobacze , że mam na stole gazetke z naklejkami to każe mi ją chować .. ;/
zazuzizazuza dnia 12/11/2007 22:35
zalagowałam sie tylko po to by skomentowa ten art. Jestem między zdaniem Carola3000, kilstritem i Demonem. Demon napisał o wartościach przedstawionych w tej książce, najzupełniej sie z nim zgadzam, ale ksiądz nie patrzy na ogół tylko np. na potepiane horkrusy. Klistrit zaczął bronic księzy dlatego, że zna kilku naprawde spoko księży, a carola ich zjechała, bo oddziałują na nią media po prostu. Ja też uważam, że Radio Maryja i te sprawy są zjebane, ale księża muszą jednak krzywo popatrzec na harry'ego - taka ich rola.

dam P, bo temat już był poruszony. A i to 0 jest bez sensu, bo przeciez k. dał je dlatego, że sie z tobą nie zgadzał
Ana14 dnia 13/11/2007 18:07
Temat na arta oklepany.
Co do komentowania: kazdy napisał przynjmniej kilka linijek komentarza. Wywiazala sie niezła dyskusja. Klistrit stuchaj nie wszyscy mają takich księzy jak ty niektórzy fani Pottera moga sie spotykac z wrogościa i niechecią księzy. Ale ksiądz to tez czlowiek. Moze księzy przeraza to że powstaje coraz więcej sekt. Ale przyczyna nie jest Harry Potter to poprostu księża nie potrafią dotrzeć do młodzieży, która szuka zrozumienia i wsparcia. Jan Paweł II umiał porozumieć sie z ludzmi młodymi, kochał ich. Ale niektorzy księża wciąz żyją w tzw. średniowieczu, więc się lepiej nie zdziwią się jak do Kościoła przyjdą tylko starsze panie. Sorry ale Harry = sie szatan!!!!!!!!!!! To chore. Przecież w innych książkach ludzie też giną i co?????????????? Za arta masz u mnie PO.
Zelda dnia 13/11/2007 18:19
BuUHuhAA ten ksiądz nie od różnia fikcji od rzezywistości ;/ I on niby jest slugą bożym? Phi!
Rotka dnia 14/11/2007 06:52
Zgadzam się ;/ on bierze to po prostu na serio grrrr... mój nauczyciel polskiego powiedział żebym skoczyła sobie polatać na miotkle!
luna_w dnia 15/11/2007 16:23
to jest strona dla fanow a nie antyfanow hp ale przeciez to nie jest prawda magia nie istnieje no chyba ze ten ksiadz spadl na głowe
emma weasley dnia 15/11/2007 22:09
kilstrit-powiem tylko tyle : jesteś bezczelny!!!
ginni-potter1995 dnia 16/11/2007 18:43
zgadzam sie z tobą emma a tak wogule to daje W

smiley
emma weasley dnia 16/11/2007 22:36
dzięki ginni chcę dodać tylko tyle że nie powinna krytykować naszego zdania na ten temat bo zapewne myśli podobnie a jak chce mnie krytykować czy pouczać to zapraszam na gadu
dambed dnia 17/11/2007 20:07
Nie mają się do czego przyczepić
Według mnie książki o Harrym są super
i nic mojego zdania nie zmienismileysmiley
Nudu dnia 19/11/2007 08:03
zgadzam sie z tąboą emma a wogóle ja takich bzdur nie słucham o jakimź satanistycznych głupotach przecież oni nie przeczytali pewnie nawet 1 strony o Harrym Potterze ale nawet jagby powiedzieli że J. K. Rowling jest opentana i tak bym czytał ksiażki i oglądał filmy Harrego Pottera ocena W
Nudu dnia 19/11/2007 08:06
a tak przy okazji chciałbym se uważyć eliksir wielosokowy smiley smiley nawet se zrobiłem Zakon Feniksa w Wormsach jako drużyne smiley mi nigdy się nie znudzi Harry Potter nawet jak będe miał 40 a ja jestem ministrantem to się spytam mojego księdza co myśli o Harrym Potterze
_Cho_Chang_14_ dnia 19/11/2007 12:55
weź ej to jakaś totalna głupota. Masz rację co do fikcji literackiej, przecież po to ona jest aby książka była ciekawa. Bez niej Harry by nie zaistniał. Przecież gdybyto wszystko było tak jak w normalnym świecie, z normalną szkołą itd. a bez zaklęć, eliksirów itd to Harry Potter byłby poprostu nudny. Takiej książki w życiu nie wzięłabym do ręki. A tak się składa że czytam serię HP już po raz 3. Za pracę włożoną w art i za to że cię w pełni popieram W
chrapak_kretorogi dnia 19/11/2007 19:33
kilstrit istnieja dwie strony medalu. z jednej nie mozna stwierdzac od razu ze wszyscy ksieza sa glupi, zli i w ogole ale ty tez przesadzasz... istnieja ksiaza tacy jak ks. posacki, ktorzy uwazaja ze wszystko co nienormalne jest zlem wcielonym a ci co to przeczytaja beda satanistami.. tak tak.. -.- ale wystarczy troche wyobrazni, mniej ograniczenia umyslowego... bo gdyby nie to zylibysmy w nudnym swiecie. a co do twojego argumentu dot. horkruksow to chyba nie czytales dokladnie ksiazki... bo rowling potepia zlo w kazdej postaci a zawsze wygrywa milosc i zgoda. zgodnie z twoim mysleniem powinno sie wykluczyc z ksiegarni 'alicje w krainie czarow', 'czerwonego kapturka' (gadajacy wilk...) i 'kajtusia czarodzieja' wiec zanim cos napiszesz to sie zastanow a nie tylko 'zeby byc przeciwko wszystkim innym' bo jak dla mnie to o to ci chodzilo... wstrzymam sie od oceny
Loppis dnia 20/11/2007 20:04
no tak to głupota. Czepili sie tego Harry'ego, jakby to była jedyna taka książka fantastyczna. niech przeczytają chociaż 1 tom to od razu zmienią zdanie ;]
Dam wybitny;]
GinyWeasley dnia 21/11/2007 20:33
Daje W. Harry Potter i SATANISTA?? Buahahaha... śmieszne...
Agusi dnia 22/11/2007 15:48
Ksieza uwazaja tak bo mysla ze wszyscy nagle zaczna wyznawac magie a przeciez tak na pewno nie bedzie. daje W
Roonil Wazlib dnia 23/11/2007 13:56
Bo tym wszystkim ksiedzom wali sie we łbie........Wziasc jakas bazooke i i rozje*** jakis klasztorsmileysmileysmileyale fajny arcik.....po długim namysle daje W smileysmileysmiley
malinka_09 dnia 23/11/2007 17:51
Żałosne...czytałam podobny artykół jakiegoś księdza, tylko o Tolkienie. Uważał, że "Władca Pierścieni" aż epatuje przemocą, dyskryminacją rasową, materialistycznym poglądem na świat i demoralizuje czytelników. Taa...nie warto się przejmować takimi ludźmi. Możemy im tylko współczuć, że nie poznali czegoś tak wspaniałego jak fantastyka. Daję W
Gagazehn dnia 30/12/2007 19:18
Ksiądz chce sobie reklamy narobić _._ Czemu istnieją tak głupi ludzie, że wszystko co magiczne jest dla nich od razu satanistyczne? Bo co, w HP nie ma religii w szkole? Bo czarują i przyrządzają eliksiry? Ja na miejscu księdza P. przeszłabym się do dobrego psychologa...
Iga Emma dnia 03/01/2008 22:22
Gagazhen i malinka_09 !! To jest chore !! To że im nie podoba sie Harry Potter nie znaczy ze maja gadac takie brednie!! Jak im sie to nie podoba to maja problem niech napiszą list do przyjaciela
Mateusz Dumbledore dnia 16/01/2008 20:16
Moim zdaniem Harry Potter jest w porządku.
A horkusy są tworzone przez złych ludzi i można je porównać do po prostu grzechu śmiertelnego. smiley
FleurDelacour_Flegma dnia 19/01/2008 13:39
"Demon dnia 11/10/2007 14:51
(...) Harry to dobro (Jezus) - Lord Voldemort to zło (Szatan)"
Słuchaj, mam na własnośc wszystkie 6 tomów HP w wersji polskiej i uwielbiam je czytac, czytamy tę samą książkę i mamy prawo do własnych opinii, ale NIGDY nie porównój Harrego do Jezusa! Żaden człowiek, żyjący czy zmyślony, whatever, nie jest GODZIEN takiego porównania! Żaden człowiek nie może byc porównywany z Bogiem i Zbawicielem! Piszcie sobie co chcecie, ale Jezusa zostawcie w spokoju, z całym szacunkiem dla Harrego Pottera.

Zgadzam się ze stanowiskiem kilstrita, trzeba zawsze poznac argumenty obu stron. Ja sama też znam (osobiście) 6 genialnych księży. Duchowni to też ludzie, jednych lubimy, innych nie, to normalne. Nie trzeba od razu mieszac ich z błotem.

On principle nie oceniam cudzych opinii.
maki99 dnia 26/01/2008 16:01
Jeeeeeeeeeeeny to jest książka fantastyczna i to jest to smiley
StellaWright dnia 31/01/2008 15:52
Jak się komuś we łbie pomiesza to pisze takie książki.Z całym szacunkiem dla fajnych księży:
Nie cierpię takiego kaznodziejskiego bełkotu a'la
"biedne duszyczki ja was z tej ciemnej doliny wyprowadzę.
Szanuję zdanie innych ale żeby od razu książkę o tym pisać?
"Nieudolna próba oderwania czytelnika od największego sukcesu wydawniczego stulecia"-tak powinien brzmieć tytuł.
Bądźmy szczerzy : to najprawdziwszy, zatwardziały mugol!
Książka:T
Recenzja: P
Lilly Truscot-Malfoy dnia 26/02/2008 13:17
a on chociaz raz przeczytal ktoras czesc???? przeciez to tylko ksiazka!!! ja przeczytalam wszystkie czesci i jakos nie czuje w sobie jakiegos opetania czy cos, a ten ksiadz robi z igly widly! w ksiazce nie bylo nic o wzywaniu szatana ani nic w tym stylu bynajmniej ja nic nie zauwazylam. ludzie nie maja sie czego czepiac. pewnie sa zazdrosni ze pani Rowling osiagnela tak duzo dzieki tym wspanialym ksiazkom az wstyd za tego ksiedza (bo to chyba polak no nie?) mam nadzieje ze ta ksiazka nie wyjdzie za granica
netka dnia 01/03/2008 12:37
ja nie rozumiem oburzenia ze strony duchownych. przecież to jest książka - a na dodatek fantastyczna. wiadomo , że dzieciaki na bale przebierają się w czarodziejów , ale przecież one nie latają na miotłach po mieście. bo wielu księży a w tym papież uważa że dzieciaki upodabniają się do Harrego Pottera. Harry potter i satanista!? żenadaa... Daje W!
Poza tym jeśli księża troszczą się tak o dobro ludzi , to powinni najpierw przypomnieć sobie , co uczyniła ta książka. Pozwolę sobie napisać fragment z okładki Harry'ego Pottera i Komnaty Tajemnic :
"Książka Rowling pojawiła się w momencie, gdy krytycy ogłosili koniec gatunku literatury młodzieżowej (...) Sukces Harry'ego Pottera obalił ten pogląd (...) Młodzi czytelnicy entuzjazmują się : "To lepsze od gry"
Gazeta Wyborcza- Wysokie Obcasy-2000r.
I moim zdaniem duchowni oceniają książkę po okładce.
annia02 dnia 18/04/2008 19:30
jestem zachwycona postem klistrita! cieszę się zę są tacy ludziesmiley zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. czytam właśnie książkę ks.Posackiego "psychologia i new age". jest to świetna i otwierająca oczy na zagrożenia płynące ze współczesnego świata książka..dopiero teraz zdałam sobie sprawę z tego jak głęboka jest wiedza i mądrośc księży! Ludzie!!nawet nie macie pojęcia ile oni wiedzą.. skończenie teologii to nie jest byle co!!! a mówienie że księża są głupcy albo nic nie wiedzą jest przejawem chamstwa albo totalnego braku pojęcia na ten temat..!! a pani Black Lady przypominam że przed napisaniem recenzji ttrzeba przeczytać książkę...
ron_weasly dnia 19/04/2008 17:26
trudno powiedzieć
ron_weasly dnia 19/04/2008 17:26
trudno powiedzieć
annia02 dnia 19/04/2008 18:55
co trudno powiedzieć????
PerleRiddle dnia 18/06/2008 21:16
Księża przeważnie mają dziwne poglądy dotyczące takich książek jak ta. Ja czytałam wszystkie książki po pare razy a jakoś nie przejawiam sympatii do okultyzmu. Nie popieram zdania księdza, ale w Polsce jest wolnośc słowa więc się nie czepiam smiley
Daro546 dnia 27/06/2008 10:23
Ja również uważam, że traktowanie "Harry'ego Pottera" jako ksiązki o satanizmie to przesada.
Lucky_Twice dnia 12/07/2008 23:22
nom, te teorie kosciola (bo to glownie oni o tym mowia ) sa bezsensowne i prowadza do zlosci, zlosc do nienawisci, nienawisc prowadzi do cierpienia ..... taki malutka sugewstia z mojej strony. a co sie tyczy artykulu to niezly nawet
biala93 dnia 14/07/2008 19:23
każdy może wywnioskować z książki to co uważa za stosowne ale po jakiego diabła mówić że to jest związane z satanizmem?? czytałam je (książki) po kilka razy ale nic takiego nie zauważyłam... także Kościół trochę przesadza bo to każdy wie że to jest tylko fikcja!!
biala93 dnia 14/07/2008 19:24
a przy okazji napisze ze artykul bardzo mi sie spodobal i daje W!! smileysmiley
ksenofiliuslovegood dnia 08/12/2008 16:54
Niektórzy ludzie nie mają co robić. W czasie nudy mogliby przeczytać jaką kolwiek książkeę fantsy...
Harry156 dnia 08/01/2009 13:18
ja popieram teze że zanim jakikolwiek ksiądz skomentuje tę książkę to pozinien przeczytać choć kawałek bo znam takich co komentują a nie czytali choć akurat ten o kim jest mowa w tym artykule czytał
Harry160 dnia 14/01/2009 06:48
to ze niektórzy takie rzeczy piszą nie znaczy że wszyscy ksieża sa głupi !!!! no bez przesady !!!!
Harry160 dnia 14/01/2009 06:48
to ze niektórzy takie rzeczy piszą nie znaczy że wszyscy ksieża sa głupi !!!! no bez przesady !!!!
Harry160 dnia 14/01/2009 06:48
to ze niektórzy takie rzeczy piszą nie znaczy że wszyscy ksieża sa głupi !!!! no bez przesady !!!!
Emjot dnia 23/01/2009 21:43
Real...przepasć...fikcja

Czy duchowni tego nie zauważają?
Harry_Potter_16 dnia 29/01/2009 14:29
troche przesadzona przesadził ten ksiądz książkę ocenil bym na O

ale artykuł tu się ocenia i dam W bo własnymi słowami.
Garugan dnia 16/02/2009 13:06
Juz sie nie maja czego czepiac.Lepiej by sie swoim celibatem zajeli..bo cos im nie idzie
Lily_Syen dnia 26/04/2009 21:17
Idiotyzm. Ten ksiądz zapewne nie odróżnia realityki od zwykłej fikcji literackiej. Każde dziecko, nastolatek, dorosły, który przeczytał jaki kolwiek tom z seri HP wie, że to zwykłe fantasty. No ale chyba ksiądz tego nie zauważył.
hanulinka-hermiona dnia 01/05/2009 17:32
smileyna serio dziwactwo! ja jakoś czytam książki o Harrym i jakoś przez to nie jestem satanistką!!!
Geris dnia 14/05/2009 13:25
NIe wolno czytać wam Pottera! To jest obrażanie BOGA! Takie teksty jak widze to mnie rozbrajają xD
Cho49 dnia 05/06/2009 15:31
Oni powarjowali
Cho49 dnia 05/06/2009 15:32
bardzo i naprawde
aleksis dnia 06/07/2009 17:01
Nie przesadzajcie. Harry i satanizm?? Zastanówcie się torszeczkę zanim piszecie.
Ernie Mcmilan dnia 06/08/2009 14:58
Głupota
OrderofPhoenix dnia 28/08/2009 12:31
No powiedzmy że ksiądz za dużo mszalnego wina sie napił i napisał książkę. Jego sprawa jakiej treści. My jako rozsądni czytelnicy potrafimy odróżnić prawde od fikcjii. Nikt chyba nie lata po domu z patykiem-różdżką i nie wykrzykuje "Avada Kedavra" w nadziei że zrobi komuś krzywde. Łatwiej krytykować niż stworzyć coś własnego
kamilo4001 dnia 11/10/2009 20:51
Szczerze powiem przeczytałem tą książkę i jest beznadziejna i głupia
hermiona12318 dnia 21/10/2009 06:34
Właśnie, piszą jakieś głupoty i myślą że ktoś im uwierzy !! Art. Świetny daję [W]
kkKubakk dnia 28/11/2009 14:07
to jest książka fantastyczna i to jest to
natalia94 dnia 30/01/2010 11:44
wspomniałaś tu o bardzo ważnej rzeczy: większość ludzi, którzy potępiają "Harry'ego Pottera" w życiu nie miała tej sagi w rękach. Przykładem są moi dziadkowie smiley
zdolna czarownica dnia 25/02/2010 14:49
Świetny art
ten ksiadz wiedze że lubi robic z siebie idiote smiley <W>smiley
ssylwia dnia 27/04/2010 18:08
Powiem tak
1. księża są różni i nie można oceniać wszystkich przez zachowanie nielicznych. Jestem katoliczką i obcowałam z wieloma księżmi (chciażby na rekolekcjach KSM) i większość jest naprawdę fajnymi, NORMALNYMI ludźmi, oczywiście dyskutowałam z nimi na temat HP i większość nie czytała książek, więc się nie wypowiadała, jeden za naszymi (moimi i koleżanek) prośbami przeczytał kilka części i stwierdził, że nic złego nie widzi.
2. OK fikcja literacka to argument, ale pozostałe.... Ludzie opanujcie się. Jak podajecie jakieś argumenty to sprawdżcie czy one mają sens!
3. Aby coś komentować, trzeba to przeczytać. Autorka tego artu (jak pewnie i większość osób ) nie czytała tej książki, wiec nie powinna się na temat książki wypowiadać
4. Nie porównójcie Kodu Leonarda z Harrym potterem!! Te książki nie mają w sobiie nic wspólnego. Kod obala tradycję chrześcijańska i wiarygodność Kościoła (ale nie komentuję kto ma rację) a HP nic na ten temat nie mówi.

Jestem wielką fanką dzieła pani ROWLING, ale uważam, żę takie dyskusje nie mają sensu. Kościół i HP mogą "życ" w zgodzie, bo jedno drugiego nie wyklucza. uważam, że aby dyskutować trzeba mieć mocne i przemyślane argumenty, a nie pisać co wpadnie do głowy. Niekiedy lepiej przemilczeć niż pisać głupoty
Pati-her dnia 06/05/2010 18:46
Mam jedno pytanie: Vzy kotś z fanów Harry'ego Pottera zauważył w któreś części o Harrym okultyzm, albo coś podobnego do niego? Bo szczerze ja nie zuważyłam... Niech lepiej bardziej przyłożą się do czytania, a po tem osądzają...
auror1 dnia 14/06/2010 16:39
Księzy zostali nauczeni, by reagować na wszelkie przejawy występowania zła. W sadze o HP można dostrzec jego przykłady, np tworzenie horcruxów, więc nie ma co dziwić ich zachowaniu. Ich praktyki mają cel zapobiegawczy i nie ma co się obrażać. Jak wiele osób zauważyło cała historia o Harrym i magicznym świecie ma duży wpływ na ludzi, którzy go poznali. Niektózy sa zbyt młodzi bądź , za słabi z charakteru by pamiętać o rozgraniczeniu tych dwóch światów. może to prowadzić do przykrych sytuacji przez co może nasilić się krytyka HP. Moim zdaniem niech księża robią swoje, a nam pozostaje to spokojnie przyjmować i pamiętać o rozgraniczeniu dwóch odmiennych rzeczywistości, ale nie warto rezygnować z wyobrażania sobie tego pięknego świata stworzonego przez panią J.K.Rowling.
Intencje autorki są jasne i przejrzyste. Najważniejsze wartości w życiu człowieka to Miłość i Przyjaźń i to wg mnie jest głównym przekazem powieści. Możemy ze spokojnym sumieniem zanurzać się w tym pięknym nieodkrytym jeszcze do końca dla nas świecie wyobraźni, pamiętając jedynie o granicy rozsądku i nie popadaniu w skrajnośći.
Ostatnio rozmawiałem z pewną dorosłą osoba, która w znacznym stopniu interesuje się ogólnie światem i wszystkim co z nim związane. Powiedziała ona, że wszytsko co sobie wyobrażamy musi istnieć gdzieś we wszechświecie, poniewaz gdyby nie istaniało nie bylibysmy w stanie tego sobie wyobrazić, smoki elfy, czy magia, wszystko jest możliwe, ale jeszcze nie terazsmiley
Mirana Cheshire dnia 16/07/2010 15:08
Zawsze kościół katolicki krytykuje wszystko, to nic nowego.


Bardzo ładnie napisany artykuł: jasno i przejrzyście, czytelnie. Odrobinę za mało argumentów które potwierdzają twoje zdanie, mimo to daję z czystym sercem W.
Huge Fan dnia 07/08/2010 17:02
Oj,księża się do wszystkich i wszystkiego przyczepią (z małymi wyjątkami) - sory jeśli uraziłam katolików. Ładnie napisany art daję P
__Mineko__ dnia 27/08/2010 20:26
Wiecie co jest właśnie najgorsze? To, że ani jedna osoba wysuwająca takie oskarżenia nie przeczytała ani jednego tomu HP. Wiązanie Harrego z okultyzmem jest moim zdaniem nie czym innym jak niewiedzą i totalną ciemnotą ludzi XXI w.
wampirzyca dnia 17/10/2010 18:38
ale czy tej ksiazki nie napisal przypadkiem rydzyk? Ja tam lubie wszystko, co jest zwiazane z magia- Harry Potter, Wladca Pierscieni, Opowiesci z Narnii, a nawet serial telewizyjny ,,Czarodziejki". I jakos nie pamietam, zebym kiedykolwiek usilowala warzyc eliksiry czy grac w quidditha.
Ginevra_Ginny dnia 19/10/2010 21:42
Całkowicie się z toba zgadzam! Wiem, że niektórzy księża myślą tak jak ten. Ja osobiście uważam, że to tylko ksiażka i przecież nikt jak słusznie powiedziałeś/aś nie zacznie robić eliksiru wielosokowego. Słyszałam kiedyś, że3 jakieś dziecko wzięło miotłę wyskoczyło przez okano i się zabiło, bo chciało latać jak harry, ale przecież to dziecko, a wiekszość tych, którzy czytali te książki są chyba na tyle dojrzali, że nie będa brali tej ksiażki tak strasznie na poważnie. Art. świetny W
kamlot1003 dnia 29/01/2012 19:57
WIecie co raz na religi miałem jakiś tam tom harrego położony a ksiądz wyrwał i podarł mi kartki i co ;p
PLUSHACK dnia 02/02/2012 14:03
Jakby nie patrzeć Każdy ma prawo do swojego zdania. To jest tak samo jak idzie Kowalski pijany nikogo to nie zdziwi, ale jak sie okazuje Kowalski to np. policjant i idzie nawalony w mundurze to wszyscy mówią zaraz że policjanci chlają smiley tak samo i tutaj bo książkę napisał ksiądz... to chyba nie tak powinno działać. Każdy wypowiada swoje zdanie i ma do tego pełne prawo ... pod warunkiem że liczy się ze zdaniem innych. Artykuł napisany bardzo dobrze. Daję PO, gdyby traktował bardziej obiektywnie dałbym W (pomimo informacji ze jest to stanowisko subiektywne).
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 40% [17 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 35% [15 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 9% [4 Głosów]
Nędzny Nędzny 2% [1 Głos]
Okropny Okropny 14% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 11:34
siemandero szanownym HP maniakomsmiley

Esey
(Abhorsen)
09/02/2012 11:20
no...dzien dobry...

gnebi
(Świetny czarodziej)
09/02/2012 09:40
Czesc Pluszak.

PLUSHACK
(Nauczyłem się czarować)
09/02/2012 06:53
Gooooooood Morning HPnet smiley

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter