Niedawno pisaliśmy, co takiego autorka Harry'ego Pottera, J.K. Rowling, ujawniła na temat swoich postaci, podczas Open Book Tour po Stanach Zjednoczonych. Pojawiła się tam również bardzo kontrowersyjna informacja na temat profesora Albusa Dumbledore'a. Powtórzymy to jeszcze raz, wyraźnie i bez owijania w bawełnę, tudzież inną tkaninę... profesor Dumbledore jest gejem.
Nie jest to plotka. Informacja ta błyskawicznie rozniosła się po całym świecie. Polskie media także zwróciły na to uwagę, i o tym właśnie jest ten news. Zapraszam to przyjrzenia się zawartości poniższych linków.
szczurek_13dnia 21/10/2007 15:05 No to wysiadka. Tego bym sie w zyciu nie spodziewał. Dumbledore gejem? Jakby mi ktoś to powiedział to bym go wyśmiał, ale tak? Świat na głowie staje
Renaemmadnia 21/10/2007 15:09 Powiem jedno. Łał. Je sie tego nigdy nie spodziewała! Matulu. ON GEJEM! Co ja tu robie (hehehe)? Ja se z tąd ide (hehehe).
oktadnia 21/10/2007 15:16 Niespodziewałam się takiego obrotu sprawy!
Niewierze w to on GEJEM??
To chyba zarty!!!
Selekcjonerkadnia 21/10/2007 15:27 Ja już pisałam pod innym newsem. Spodziewałam się tego. No bo popatrzcie, Dumbledore nie nadaje się do związku z kobietą. Ale w sumie, informacja ta jest mi raczej obojętna xD.
dylkaa_emmadnia 21/10/2007 15:31 Ale odpał. Jak dla mnie to dechy. Nic nie mam do homoseksualistów ,ale już bardziej był powiedziała ,ze Potter(gdy by nie te jego miłosci do Cho i Ginny) jeste gejem a nie DUMBLEDORE. Teraz to już nieźle Jo zamieszała. Sama nie wiem co mam o tym myśleć. Wolała bym ,zeby tego nie było ,ale.. no lol! xd
nulkadnia 21/10/2007 15:48 O rety, rety, rety...
Rowling niezłe zamieszanie zrobiła, przynajmniej ja tak sądze...
Wooddnia 21/10/2007 16:03 no to teraz będzie afera, i to spora ... sam sytuacji do końca nie rozumiem, ale czy z ust Jo padły autentycznie słowa: Dumbledor jest gejem ? może to sfery domysłu definiujące tę zażyłą przyjaźń z Grindelwaldem ? nie można od razu porównywać przyjaźni między mężczyznami do homoseksualnych związków... po za tym Pani Rowling straciła by bardzo wiele na swojej reputacji... ehh wydaje mi się, że jest to jakaś tania plotka powstała na niedopowiedzeniach. poza tym bądź co bądź Harry Potter większą część zwolenników znalazł u dzieci, małych dzieci... ;P ciekawe jak dalej potoczy się cała sprawa ; )) JO TO NIE MOŻE BYĆ PRAWDA...
Im_Ginnydnia 21/10/2007 16:17 ehh tak niezłe zamieszanie no ja sie na ten temat nie wypowiem
jetinajtdnia 21/10/2007 16:34 Nie ma to jak strzelić se w stopę z wieczora. Bo to wyznanie jest niewątpliwie golem samobójczym. Harry Potter jest wspaniałą serią fantasy dla dzieci i młodzieży i nie wiem po co autorka podaje taką wiadomość skoro nie ma do niej żadnych odniesień w książce. Wyznanie to nie pomoże przecież serii, bo wątpię czy jakikolwiek z rodziców chciałby żeby idolem ich dzieci był, przepraszam za wyrażenie, "stary pedał". Nie żeby coś miał do homoseksualistów, jeśli ktoś taki jest ja nie mam z tym problemów, ale gdyby moje ewentualne dziecko przyszło któregoś dnia i przedstawiło mi swojego partnera tej samej płci, to nie powiem ale szczęśliwy to bym nie był. I tak jak ja myśli ogromna większość rodziców. Ja osobiście jestem zdania, że głupoty wygadywane przez autorów nie mają jakiegoś większego wpływu na odrzucenie dzieła. Tak więc pozwoliłbym moim dzieciom czytać Pottera, ale raczej nie mówiłbym im o orientacji seksualnej Dumbledora, a z książki raczej na pewno podobnych wniosków by nie wyciągnęły. Ale spora część rodziców nie jest tak tolerancyjna i dla nich ta książka mogła zostać przekreślona. Nie mówiąc już o tym, że natchnieni, fanatyczni idioci dostaną kolejny argument do palenia Pottera na stosie. Jak dla mnie Jo lepiej cieszyła by się zarobionymi miliardami na jakiejś ciepłej wysepce, a nie niszczyła legendę własnej powieści.
agaa_21dnia 21/10/2007 16:46 no nieźle... ostatnio przestaje mi się podobać to co wymyśla Rowling. Jak dla mnie to trochę przesada, dobra każdy, ale nie Dumbledore ;/
DragonWingsdnia 21/10/2007 17:30 Ja nie przyjmuje tej wiadomości ;3 Dla mnie Dumbledore był zwykłym hetero, i takim pozostanie. JO może sobie takie pierdoły gadać, w książce nie ma nawet o tym jednozdaniowej wzmianki lub choćby wskazówki.
Po prostu powiedziała to bo ludzie byli głodni sensacji i tyle.
Amen.
LunaLovegood95dnia 21/10/2007 17:53 Mi to wisi, ale Rowling strzeliła sobie samobója...
No bo spójrzcie: Harry Potter zyskał pozytywną opinię wśród rodziców. Rodzice kupowali książki, do czasu, gdy dowiedzieli się o Dumbledore'rze. Uznali, że to zdemoralizuje ich dzieci i przestają kupować. Może i to nie wpłynie zbytnio na stan majątku Rowling, ale będzie złą stroną jej książek. Już mogła się powstrzymać przed tym oświadczeniem. Tak uważam. Poza tym, nic w książce o tym nie było, a tu ni z gruchy, ni z pietruchy się o tym dowiadujemy.
Nie ładnie...
MAJCIA707dnia 21/10/2007 17:59 Szkoda że pisarka zrobila ze starego Dumba pośmiewisko...
herma_007dnia 21/10/2007 18:01 o boshe coś niesamowitego. ...
Ja czytałam, że Jo chciała w Księciu Półkrwi umieścić jednoznaczne zdanie na ten temat ale po napisania wykreśliła te zdania....
Dla mnie to jest zabawne, nie mogę się powstrzymać od śmiechu....mauhahaha....wybaczcie....
Ale szczerze mówiąc nie wywołało to na mnie negatywnych myśli co to tego....
Bauhaha Dumbledore gejem hahaha
paulah88dnia 21/10/2007 18:15 sama nie wiem.. w ksiazkach tego nie widac.. przeczyalam wszystkie 7 i nic tam takiego nie ma wiec jak juz to Jo robi to dla slawy lub plotek i domyslan bo jak juz wspomnialam w ksiazkach niczego nie ma..
HPfankadnia 21/10/2007 18:17 No tego to sie bym nigdy w zyciu nie spodziewala...
mi tam to wcale nie przeszkadza
sądze że Rowling mówi to dopiero teraz ponieważ ten fakt mógłby zaważyć na sprzedawalnościu tej ksiązki
bo domyślam sie że nie wszyscy rodzice moga być tym zachwyceni jak przeszkadzało im już to, że to książka o magii...
i zgadzam się troche z "przedmówczynią"
---------------
w filmweb.pl piszą że w scenariuszu filmu HP i KP była scena uczuciowa Dumbledora a o takowej nie było mowy w książce
wiedze że WB zaplanowało nowe wątki przez siebie wykreowane czy co...
ale jakoś to mi nie pasuje do poczciwego Dumbledora
moim zdanie to troszke,, jakby to powiedzieć..
dziwne, na przymus zrobione czy cóś
Amy_Nimfadoradnia 21/10/2007 18:20 Nie no to jest nie mozliwe...Wogule po co ona to mowila???????
Filemonadnia 21/10/2007 19:02 Nie miałam o tym pojęcia, nie spodziwałam się tego po nim! Przeczytałam co było w tych linkach po polsku i jestem wielce zaskoczona. On gejem...!
Matilda Feltondnia 21/10/2007 19:13 Ludzie kochani! Trochę więcej tolerancji!!! Nie można powiedzieć,że Joan szczeliła sobie somobója,bo moim zdaniem dzięki temu dzieciaki będą uczyły się tolerancji.Określenie kogoś starym pedałem, jest po prostu obraźliwe i pozbawione smaku!:madla mnie Dambledor to cudowny facet i nie interesuje mnie co robi poza godzinami lekcyjnymi , w swoim gabinecie.Jeszcze raz TROCHĘ WIĘCEJ TOLERANCJI!!!!!!!BRAVO JOAN!!!!!
Mafaldadnia 21/10/2007 19:15 Khem. Widać Rowling chciała swoja powieść "udoskonalić" w "elementy edukacyjne". I kompletnie, z przeproszeniem, skopała tę postać. Postać, z którą Dumbledore zawsze mi sie kojarzył. Ciepły, miły dziadziuś z długą, białą brodą. W okularkach, z książką pod pachą. A tu? Nie, nie. Czy naprawdę < SPOJLER, ŻEBY NIE BYŁO ;D> nie mógł wystarczyć wątek braterskiej przyjaźni?
damcio7idnia 21/10/2007 19:23 to jest po prostu głupie on gejem!!!!! on był dla mnie wzorem do naśladowania był tak miły uczynny itd. a teraz jest gejem?!?!?!?!?! bleee.... wiem że autorka zrobiła to specjalnie na ptrzekur kościołowi tak pisze o2 ale to to już jest przegięcie.
barry tdnia 21/10/2007 19:31 No nie wiem czy jest się czym cieszyć tej publiczności która na żywo usłyszała że Dumbledore jest gejem Dla mnie to trochę wstyd ale na pewno nie tylko dla mnie bo ile osób uważało że jedyna słabość Dumbledora to władza. Aż tu rach ciach-Rowling zniszczyła (jak dla mnie) reputację książki
anka_potteromankadnia 21/10/2007 19:36 Oł je... domcio bez przesady... To co piszesz to się nazywa nietolerancja. Gej to dla ciebie "bleee"? A to, że jest gejem wyklucza bycie uczynnym?
W każdym bądź razie z jednym się zgadzam: Rowling przegięła. To jej wcale w zwiększeniu liczby czytelników nie pomoże Wiadomo, że połowa ludzi na świecie na słowo "gej", "lesba" czerwieni się i orientację seksualną uważa za temat tabu.
Hitmandnia 21/10/2007 20:12 No coz to troche dziwne , no ale Rowling rzadzi tymi ksiazkami...
Serpensortiadnia 21/10/2007 20:21 Tolerancja tolerancją, ale dodawanie tego typu 'smaczków' dla kontrowersji, to wg niedorzeczne! Przez wszystkie lata obraz jaki budowała nam w książkach pani Rowling nagle zostaje zburzony. Miły staruszek jawi się w oczach jako gej? Jestem oburzona!
Osobiście nie mam nic do gejów, ale jak można mówić coś takiego w kontekście książek dla dzieci? Co się stało z tą kobietą?
Ach!
hermiona_17dnia 21/10/2007 20:36 No cóż...
Nic takiego się nie spodziewałam
Jednakże pani Rowling, jako autorka serii o HP, może dowolnie kreować swych bohaterów.
Moim skromnym zdaniem, Jo troszkę przesadziła. Ale to czy Dumby jest gejem czy nie, jest nieważne - najważniejesze jak dobrym był człowiekiem.
HP-maniaczkadnia 21/10/2007 20:46 Okropne, nie mam nic przeciwko gejom - ale Dumbledore? W życiu!
Chyba znienawidze Rowling od dziś
kilstritdnia 21/10/2007 20:48 Bez sensu... Dumbl zawsze kojarzył się z dobrymi, normalnymi rzeczami. Jestem zdegustowany postawą Rowling, przecież to miała byc książka dla dzieci! Hmm <ironicznie> ciekawe czy JKR wyda książkę pod tytułem 1001 erotycznych przygód A.P.W.B.D.
Rowling wiele straciła w moich oczach, zbyt wiele, żebym mógł się teraz odnieść ze zrozumieniem...
Co ona chciała osiągnąć przez to, że to powiedziała, sensację?! Przecież sławy jej nie brakuje! Każdy, kogo się o to zapytałem jest zdegustowany i/lub zszokowany. Nie dziwię się, bo ja też.
Bluesdnia 21/10/2007 20:49 Słuchajcie ,ja osobiście nie mam nic przeciwko temu ,a raczej jest mi to obojętne.To jej świat ,ona go wymyśliła i ma prawo zrobienia z Dumbledore'a geja.Póki co ,informacje te nie zostały zawarte w książce ,ponieważ powiedziała to w jednym z wywiadów ,więc które dziecko będzie się chciało koniecznie dowiedzieć jakiej orientacji seksualnej był Dumbledore ,to przeczyta to po prostu w internecie!Geje są mi obojętni ,bo tak naprawdę to nie od nich zależy ,że kochają inaczej.A Dumbledore był wspaniały,pomagał Harry'emu i jakoś nie zauważyłam w całej serii podtekstów homoseksualnych.Ale oczywiście teraz to powstaną miliony slashy na temat AD/GG
Dobraa...Rozpisałam się
Nie można powiedzieć,że Joan szczeliła sobie somobója,bo moim zdaniem dzięki temu dzieciaki będą uczyły się tolerancji
Wątpię czy to nauczy jakiekolwiek dziecko tolerancji. Bo po pierwsze ogromna większość czytelników nie uważa Dumbledora za geja i wyznania autorki tego nie zmienią. Po drugie nie da się nauczyć tolerancji z podręcznika. Żeby być naprawdę, a nie tylko z deklaracji tolerancyjnym to trzeba żyć w wielokulturowym środowisku. Gdzie ludzie mają różne podejście do życia, różną świadomość. I tak musi być bo nietolerancja wynika ze strachu, a strach z niewiedzy. A prawdziwą wiedzę o zjawisku można poznać tylko wtedy gdy się go osobiście doświadczy.
Określenie kogoś starym pedałem [Mad] [Mad] , jest po prostu obraźliwe i pozbawione smaku!
Jest obraźliwe, jest pozbawione smaku, ale tak duża część ludzi myślała by o Dumbledorze gdyby został dyrektorem ich szkoły i nie krył się ze skłonnościami. I tak mówili by ludzie, którzy są tolerancyjni tylko z deklaracji, a geja widzieli co najwyżej w telewizji. Bo niestety, ale prawda o ludziach jest taka, że są tolerancyjni dopóki jakiś problem nie dotyczy ich dzieci. I jestem przekonany, a wręcz pewny, że Jo nie była by taka tolerancyjna gdyby jej córka przyszła z koleżanką i powiedziała, że jest lesbijką.
lukasynodnia 21/10/2007 21:31 to sie ludziska rozpisali... ja niestety tego nie powtórzę i powiem tylko tyle, ze mi to obojętne, i nawet nie jestem zaskoczony
N Tonksssdnia 21/10/2007 21:56 nie no to juz przesada pojechala na maxa!!facet ktory jest poteznym czarodziejem zostaje przedstawony jako gej po prostu maslo maslanejezeli chciala zeby jej ksiazka uchodzila za tolerancyjna to nie musiala z tak waznej postaci robic geja nie mam nic przeciwko gejom ale albus gejem ?nie no dupa tu autorka nie trafila w 10 !!
Magnus Walterdnia 21/10/2007 22:10 Buhahahahahaha! Gej! Lol. Nie wierzę. Pewnie to coś w stylu papużek-nierozłączek. Taka para przyjaciół jak Syriusz i James i tyle. Ja akurat nie zmienie swojego stanowiska wobec książki, ponieważ nigdzie nie zauważyłem jakiegoś zdania, które mogłoby naprowadzać na takie tory myślenia ;p
Wooddnia 21/10/2007 22:22 ja mam swoje zdanie i możecie mówić, że jestem nietolerancyjny... cóż wszelkiego typu gejostwa, pedalstwa, lesbijstwa i innego śmietnika nie toleruje a wręcz jestem temu przeciwny... oby ze starego Dumbla nie zrobili ofiary... bo osobowość miał wspaniałą^^
Selekcjonerkadnia 21/10/2007 23:04 Ejj, ona tylko powiedziała, że ona zawsze widziała go jako geja. Słuchajcie, to nie tak, że weszła na jakąś mównicę i zaczęła krzyczeć "A DUMBLEDORE TO GEJ, MUAHAHAHA!". Czytelnicy zadali jej pytanie, a ona szczerze odpowiedziała. Media robią z tego niepotrzebną sensację. Tyle.
Btw, WYGRAŁA PLATFORMA! xDDD
lukasynodnia 22/10/2007 00:48 oj wygrała wygrała limoneczko... i ciesze sie z tego bardzo... nawet ja ruszyłem sie i poszedłem do urny
Wooddnia 22/10/2007 01:09 Gej o co w ogóle tu chodzi ?? Takie coś nie powinno się pojawić ;P heh a Wy piszecie, że można się było spodziewać albo, że to nic dziwnego... aż się dziwie
eee Limonka no ja za Kaczorami byłem i wręcz przeciwnie się podłamałem trochę... (13,3% różnicy !!)
i dodając na marginesie my zawsze mamy różne zdania (np. Emma Watson, polityka, Draco Malfoy i wiele, wiele innych heh) : PP
No ładnie to już trzeci mój post pod tym tematem... ^^
Miss Bagwelldnia 22/10/2007 13:56 Matko czy to takie szokujące?
Jednak jestem trochę zawiedziona panią Rowling , bo sadzę ,że ujawnienie tej informacji miało charakter czysto komercyjny. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że bała się to powiedzieć. Żyjemy w 21 wieku i homoseksualiści nikogo dziś nie dziwią. No może moherowe berety...
Shamandnia 22/10/2007 14:15 Bardziej bym się przestraszył gdyby powiedziała, że stary Dumbi popiera PiS. Tego bym nie przeżył i wyrzuciłbym wszystkie książki o Potterze.
Dolores Jane Umbridgednia 22/10/2007 14:38 Albus Dumbledore gejem? Niemozliwe, Rowling musiała jakąś plotkę usłyszeć bo Dumbledore się tym nigdy by nie przejmował.
alemadnia 22/10/2007 15:18 no nieźle! staryDumbel jest gejem!!!no może to było troche do przewidzenia bo nie miał żony,ale i tak miałam niezły zaskok
Ginny@Potter@dnia 22/10/2007 16:57 nie wiem co o tym myśleć ...dumbledore gejem!? dziwne ale prawdziwe no ..nie wiem......
LunaLovegood95dnia 22/10/2007 18:29 Jak dla mnie, Dumbledore zawsze był, jest i będzie hetero. Takim go poznałam i takim zapamiętam..
cho89dnia 22/10/2007 18:39 hmm, ta informacja czyni postać Dumbledore'a jeszcze bardziej barwną aczkolwiek jest mi to raczej obojętne i nie ma dla mnie większego znaczenia
EthacridiniLactasdnia 22/10/2007 18:41 SPOJLER!
Zastanawiam sie czy nikomu nie przeszkadza to, ze Dumbledore, gdy byl mlody, chcial takiej samej wladzy jak Voldi. To jest ok, a to ze jest gejem to wariactwo? Przeciez nie byl pedofilem i nie molestoswal uczniow. Jak wiadomo panowie w penym wieku juz nie moga sie bawic tak samo jak za mlodu... Ludzie...
Skoro tak bardzo uwazacie sie za dojrzalych, to sie tak zachowujcie!
Wood.
W momencie jak zobaczylam, ze glosowales na Kaczorow, wiedzialam juz dlaczego nie trawisz homoseksualistow. Wiesz co to mlodziez wszechpolska? To bylo pytanie retoryczne... Tak na wszelki wypadek, gdybys nie wiedzial...
Isabellednia 22/10/2007 20:28 Ehh po co ta afera? Wielu ludzi czytając książki o Harry`m Potterze postrzega postać Albusa Dumbledora jako wielkiego czarodzieja oraz człowieka i w związku z tym darzy go szacunkiem. No i teraz dowiadujemy się, że jest gejem... Nie uważacie, ze powinno to dać do myślenia czytelnikom? To wykazuje, że można mieć takie same powody by cenić i szanować homoseksualistów jak i heteroseksualistów! Przecież wszyscy są LUDŹMI! A kogo obchodzi z kim Dumbeldore, że się tak brzydko wyrażę chodził/chciał chodzić do łóżka? Powinno się go postrzegać ze względu na jego olbrzymi potencjał umysłowy, czyny, dokonania i wielkie serce, a nie preferencje seksualne. Nie rozumie tych, którzy twierdzą, że wraz z pojawieniem się informacji, że Dumbledore jest gejem straciło do niego szacunek... To jakiś absurd! Nigdy przez myśl mi by to nie przeszło! Bo czy to przypadkiem nie oznacza, że w takim razie należy uważać iż wyznacznikiem ludzkiej wartości jest jego orientacja seksualna!?
To jest chore! LUDZIE ZASTANÓWCIE SIĘ!
Wood dnia 10/21/2007 22:22
(...) cóż wszelkiego typu gejostwa, pedalstwa, lesbijstwa i innego śmietnika nie toleruje a wręcz jestem temu przeciwny(...)
Innego śmietnika? Wiesz... na to, że człowiek ma taką, a nie inną orientację seksualną wpływa mnóstwo czynników, również i PRZEDEWSZYTSKIM genetycznych. To tak samo jakbyś nie tolerował u kogoś, że ma garbaty nos, czy rude, a nie np. czarne włosy... Naucz się akceptować inność, to łatwiej będzie Ci żyć z innymi i innym z Tobą. Jeżeli nie akceptujesz, to proszę Cię... przynajmniej nie obrażaj, dobrze?
Mówisz także, że jesteś temu przeciwny... To pomyśl jakbyś się czuł, gdyby większość była homoseksualistami, a Ty heteroseksualistą. I co? Zrobiłbyś coś wbrew siebie i związałbyś się z mężczyzną, bo większość uważałaby to za normalne i pożądane zachowanie? Podejrzewam, że nie... Każdy ma prawo do szczęścia...
Przepraszam, ze tak na Ciebie "wsiadłam", ale wiem, że wielu uważa tak jak Ty, więc ta wypowiedź była po prostu moją nie zgodą z tego typu przekonaniami.
Droga EthacridiniLactas... Młodzież Wszechpolska nie ma nic wspólnego z PiSem! Jak już to z LPR i została utworzona przez naszego "kochanego" Romana Giertycha....
Askaydnia 22/10/2007 20:28 Nigdy nie patrzyłam na Dumbledora jak na homoseksualistę, tylko jak na człowieka, który wybrał misję. Nie dla każdego seksualność stanowi jeden z priorytetów. Taki był (i jest) dla mnie aseksualny.
EthacridiniLactasdnia 22/10/2007 22:15 Issabel, przez jakis czas, kiedy PiS i LPR byly w koalicji (na samym poczatku), PiS popieral dzialalnosc mlodziezy wszechpolskiej ( I tak pisze to z malej litery, bo dla mnie taka organizacja za nic w swiecie nie zasluguje na szacunek). Jakikolwiek zwiazek wiedzy MW a PiS-em, czy LPR skonczyl sie w momencie jak ta niesamowicie tolerancyjna organizacja zaczela "wyglaszac poglady" (czyt. robic wioche) skrajnie antysemickie.Poza tym chodzilo mi rowniez o to, ze ludzie popierajacy PiS, czytaj MOHERY, maja taki sam stosunek do homeseksualizmu co Wood. Moze jedno zdanie od drugiego powinnam oddzielic akapitem, bo nie chcialam, aby taki! zwiazek miedzy nimi byl postrzegany. Chodzilo mi o to, ze wiem dlaczego Wood popiera PiS oraz czy wie co to mlodziez wszechpolska.
Przepraszam jezeli zostalam zle zrozumiana.
nikola19_70dnia 23/10/2007 08:28 Dla mnie to jest po prostu Chore stwierdzenie, nie mam pojęcia z jakich pobudek Rowling to zrobiła czyżby nie wystarczył jej dotychczasowy rozgłos w okół książek?
Naprawde bardzo sie dziwie to książka o czarach o magii i nie zaprzeczajmy że w większości dla dzieci,jak można było wpaść na taki idiotyczny pomysł ,tam nie ma miejsca na takie rzeczy jak homoseksualizm w dodatku Dyrektor.. no to już przekracza wszelkie granice.
Osobiście jestem tolerancyjną osobą wiadomo że geje żyją wśród nas i nic do nich nie mam ale w realnym świecie,a w tej sytuacji straciłam szacunek do autorki tych książek.
Isabellednia 23/10/2007 09:44 Achaaa, już rozumiem. xD To ja przepraszam, że źle zrozumiałam! Myślałam, że po prostu łączysz PiS z MW, (która dzięki Bogu straciła zaufanie swoją działalnością nie tylko w PiS-ie - nie żebym była za tą partią, ale im mniej zwolenników takich "cudownych" organizacji tym lepiej)
dla mnie taka organizacja za nic w swiecie nie zasluguje na szacunek
Zgadzam się w 100%! Żeby tak spaczyć idee patriotyzmu i wiary chrześcijańskiej, jak oni to robią... To zbrodnia w biały dzień! Aż się płakać chce...
Anikadnia 24/10/2007 14:01 A tak szczerze? Mnie to, do diabła nie rusza. Ja i tak zdania o książce nie zmienie, bo tolerancja jest ważna. A poza tym, trzeba być iepomiernie głupim, żeby rezygnować z czytania ksiązki tylko dlatego ze jedna postac ma inna orientacje seksualna ;/ jestescie chorzy, twierdząc, że to obrzydliwe. Ha. No i przynajmniej wiem, kto z was popiera Młodzież Wszechpolską. Do boju, Romi, macie butelki z benzyną? ;/
LunaLovegooooddnia 24/10/2007 18:46 ok nie mam nic do tego ale po cholere ta informacja skoro w ksiażce nic takiego nie ma !!!! ani najmniejszego nawiązania !!! chyba jo sobie to wymysliła juz po skończeniu wiekszości ( jak nie wszystkich ) tomów HP :/
i w ogóle cos mnie ta Jo ostatnio wkurza !!!
Diorkadnia 25/10/2007 14:51 zgadzam się z Luną. po co mówi o orientacji bohaterów swoich książek w których nie ma informacji o takowych rzeczach? to nie ma sensu! sądzę że gdyby wcześniej o tym mówiła mogłaby stracić wielu czytelników!
Diorkadnia 25/10/2007 14:51 zgadzam się z Luną. po co mówi o orientacji bohaterów swoich książek w których nie ma informacji o takowych rzeczach? to nie ma sensu! sądzę że gdyby wcześniej o tym mówiła mogłaby stracić wielu czytelników!
nindalf_blackdnia 30/10/2007 17:49 a czy to ważne??Dumbledore'a trza szanować a nie gnoić...
Karciiadnia 31/10/2007 21:03 Ehh ..
Ja w to NIE wierzę .!
A jeśli nawet jest gejem , [ ale nie jest napewno ] to co z tego .? To jest nasz Albus Dambledore . Taki jakiego uwielbiamy .
Mam nadzieję , że to tylko plotka !
Grindewald był jego przyjacielem .
To wszystko .
Pa . =)
Hermi_Betadnia 01/11/2007 23:46 Hahahaha! Przecież w KF było napisane że byli przyjaciółmi. To teraz dzieciaki mające po 8 - 9 lat mają czytać ze dumbledor jest gejem??!! Opanojcie sie
Diagon Alleydnia 05/11/2007 22:46 Tak, brawa dla Rowling.
Dzięki niej młodzież polska pokazała klasę - nietolerancja i złośliwość na każdym kroku. Skoro w ten sposób zachowujecie się wobec postaci fikcyjnej, jak zachowacie się wobec homoseksualisty w prawdziwym świecie?!
Cz myślicie, że gej wstał pewnego dnia rano i stwierdził: Od dziś będę homo!
Otóż nie.;/
Przyjmijcie do wiadomości, że to ma podłoże psychiczne i genetyczne i nie zależy od ludzi.
Ja jestem tolerancyjna, rybka mi czy Dumbledore jest gejem, czy lubi trójkąciki czy może ma siódemkę dzieci.
Oceniam go przez pryzmat tego co zrobił, tego jaki był w stosunku do innych ludzi a nie biorę pod uwagę jego orientacji.
Ludzie, obudźcie się! Mamy 21 wiek, wiek tolerancji. Urwaliście się z choinki?
Ja jestem tolerancyjna wobec wszystkich mniejszości społecznych i narodowych, i nie zamierzam tego zmieniać.
A co się tyczy starego Dumby'ego...
Nie popieram pomysłu Rowling, ale po głębszym zastanowieniu się, jest mi to obojętne.
Ethel_Hallowdnia 08/11/2007 19:52 A czy to ważne? Nie rozumiem po co w ogóle Rowling powiedziała o tym. Być może, żeby zrobić "reklamę" Harry'ego? Nie wiem. Może najlepiej zrobić spis postaci i ich orientacji seksualnych ? To bez sensu. Pozdrawiam.
blackberrydnia 09/11/2007 17:51 Jeśli autorka powiedziała,że ona po prostu zawsze wyobrażała sobie Dumbledore'a jako geja,co więcej,była to odpowiedź na czyjeś pytanie,to "jechanka" na nią jest zupełnie bezpodstawna.co z tego ,że był gejem?przecież nikt przez to nie ucierpiał....
emma weasleydnia 18/11/2007 15:21 o bozeee ta informacja mnie zaszokowała tym bardziej że jego ukochanym był Grindelwald. nie spodziewałam się tego
Orchideadnia 04/12/2007 22:02 łał... ale szok jak pierwszy raz otym przeczytałam w necie to omało co z krzesła nie spadłam.zresztą nie widze powodu dlaczego miałby być homo...
masywadnia 11/12/2007 16:13 jeśli mam być szczery pisarce odbija na starość
sprzedasz jej książek spadnie a jeśli wogule wyjdzie następna to będzie totalny gniot heeh może dumbledore zgwałci ,,tego którego imienia nie wolno wymawiać"
nie lubie Rowning
lunatyczkendnia 18/01/2008 17:16 Diagon Alley zgadzam się z tobą całkowicie.
wiecie co? no po prostu jesteście niepoważni.. "nie mam nic przeciwko gejom, ale dumbledore?" no to chyba właśnie coś przeciwko nim jest.. ktoś ma prawo być gejem, a ktoś inny już nie? nie no.. naprawdę.. brak jakiejkolwiek tolerancji.. a gdyby wasz brat, wujek, kuzyn, ojciec, przyjaciel etc. przyszedł do was i powiedział: "jestem gejem", też byście odpowiedzieli: "nie nie, nie mam nic przeciwko gejom, ale ty nie możesz nim być".. yhh... poza tym chyba zapomnieliście o tym, że Rowling jest autorką i ma prawo wprowadzać informacje i fakty, jakie tylko ma życzenie. nie musi tego z nikim uzgadniać.
a poza tym, przepraszam bardzo, nie jest w porządku robienie z takiej wzorcowej postaci geja, bo czytają to dzieciaki.. cóż, dzieciaki też oglądają "teletubisie" i "bolka i lolka", a ten fakt jakoś nikomu nie przeszkadzał, by zrobić z nich gejów.. bez pojęcia, co prawda, ale taka wiadomość została podana do telewizji i prasy, więc na dzieci też miała pewnie jakiś wpływ.. homoseksualizm nie jest już tematem tabu. jak się chce chronić dzieci przed szokiem, to nie warto nic ukrywać, bo prędzej czy później i tak się z tym zetkną..
naprawdę.. więcej tolerancji.
osobiście podziwiam Rowling. to jest świetny przykład, że o człowieku świadczą jego czyny, a nie rasa, religia, czy orientacja. pamietajcie, że najpierw jesteśmy ludźmi.
strasznie przykre te niektóre komentarze.. i tyle.
Harry Potter487dnia 12/03/2008 20:02 ale szok w życiu bym nie pomyślał ale z Grindewaldem
Margolciadnia 18/07/2008 14:15 o.O nie no spoko hehe, ciekawe info. xD ale i tak go lubie, nie ma co
Wezoustydnia 22/11/2008 23:27 hahahaha ...ejj a wiecie ze mnie to tak bardzo nie zaskoczyło ...można powiedzieć ze nawet tego się spodziewałem nie rozumiem tylko po co Rowling wyjawia takie rzeczy ,może Dumblodore by sobie nie życzył
speeader6666dnia 04/12/2008 17:23 Wszystkiego się spodziewałem ale nie tego X__X
Być może Rowling powiedziała to tylko dla sławy i sensacji albo to rzeczywiście prawda
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter