Śmierć Dumbledore'a - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o filmie "Harry Potter i Insygnia Śmierci: Część II"?

Zdecydowanie najlepszy z serii!

Nie potrafię wybrać pomiędzy I a II częścią, film funkcjonuje najlepiej jako całość

Dobry, ale nie jest to moja ulubiona część

Spodziewałem/am się czegoś innego, zawiodłem/am się

Okropny!

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

my.cheng-tsui.com

Śmierć Dumbledore'a

W Waszych wypowiedziach przeczytałem o teorii, w której Dumbledore nie zginął.

Osobiście uważam jednak, że nasz drogi profesor zmarł bezpowrotnie. Czemu uniósł się w powietrze zaraz po zaklęciu Niewybaczalnym?
Wie o tym tylko JKR. Pragnę przypomnieć Wam tę okropną sytuację...

Harry na wezwanie dyrektora, natychmiast zjawił się w jego gabinecie. Dumbledore po krótkiej rozmowie z tytułowym bohaterem, wyruszył z nim na wyprawę po horkruksa do jaskini, w której kiedyś przebywał Tom Riddle, strasząc dzieci z sierocińca. Pokonując szereg przeciwności (danina krwi, jezioro) znaleźli horkruksa. Dumbledore stracił wszystkie siły wypijając eliksir przygotowany przez Voldemorta do obrony cennego przedmiotu jakim jest medalion Slytherina. Harry pomógł Dumbledore'owi deportować się(teleportacja łaczna). Gdy zjawili się w Hogsmeade natrafili na Rosmertę (wówczas była pod działaniem klątwy Imperius), która pożyczyła im dwie miotły, na których polecieli do Hogwartu, nad którym unosił się Mroczny Znak. Dumbledore szybko wyczuł, że jest to pułapka i unieruchomił Harry'ego. Pojawił się Malfoy, który rozbroił dyrektora, gdy ten wykonywał ostatni ruch różdżką, żeby przesunąć Harry'ego. Po długiej rozmowie Dumbledore'a z Draconem do wieży wpadli śmierciożercy (Greyback, Amycus, Alecto itd.). Po kilku żartach Dumbledore'a ze śmierciożercami, Draco stracił pewność siebie i nie mógł zabić profesora, gdy nagle pojawił się Snape. Pierwszym wskaźnikiem, że Dumbledore zginął jest błagający głos. Severus nie przejął się tym popatrzył z odrazą na dyrektora i rzucił na niego morderczą klatwę i wtedy Dumbledore uniósł się w powietrze. Mogło być kilka przyczyn:

- Dumbledore jest tak potężnym czarodziejem, że umiera inaczej (myślę, że Lily i James też tak umarli) niż większość zwykłych czarodzieji,

-Snape umie "nie rzucać" głośno wypowiedzianych zaklęć i użył zaklęć niewerbalnych żeby był jakiś efekt.

Sposób jednak nie miał znaczenia, gdyż Dumbledore spadł z Wieży Astronomicznej i (jeżeli nie zginął przez Snape'a) zmarł od upadku.

Oczywiście śmierć Dumbledore'a była bezsensowna, albowiem zdobyli tylko fałszywy medalion z głupkowatym dopiskiem i inicjałami R.A.B.

Myślę, że rozwiałem dotychczasowe wątpliwości tym artykułem, przepraszam za jakiekolwiek błędy i z góry dziękuję za oceny (to mój pierwszy artykuł). Pozdrawiam wszystkich.
Śmierć Dumbledore'a
nindalf_black 06/04/2007 13:41
Czytano 3882 razy
Liczba komentarzy - 42
paniczna dnia 06/04/2007 13:44
No cóż,fajnie że myślisz, że rozwiałeś wątpliwości niewierzących w śmierc Dumbledora,ale chyba niektórzy i tak będą się upierac przy swoim. Ja myśle że masz rację,a za artykuł daję W,bo fajnie napisane,czytelnie i ciekawie ;D
Lavender_Martusia dnia 06/04/2007 13:49
hmm bardzo dobrze, że ukazałaś inną tezę na ten temat.Szczerze mówiąc mam już dosyć czytania ciągle tego samego, czyli jakoby Dumbledore miałby przeżyć.
Jak dla mnie niepotrzebne jest w Twoim artykule tak mocno rozwinięty 3 akapit.Każdy o tym wie więc nie warto było się aż tak rozpisywać, chociaż dobrze, że o tym przypomniałaś.

Art niczemu sobie ... smiley daję Z smiley
bestia dnia 06/04/2007 14:08
zgadzam sie z tobą. Dodam,ze Dumbledore będzie w gabinecie dyrektora!Jako portret
Pawel_155 dnia 06/04/2007 14:41
a nie mogl Dumbledora zamienic sie wtedy fawkesa albo zeby feniks go przetranstoprtowal bezpiecznie na ziemie?
nindalf_black dnia 06/04/2007 14:48
Do Pawel_155 wszystko wskazywało na to, że Fawkes nie uratował Dumbledore'a. Zapominacie, też o tym, że był pogrzeb.smiley
Peeves dnia 06/04/2007 15:10
art nie wnosi nic do dyskusji, ponieważ tego typu przemyślenia nawet na tej stronie pojawiały się kilkanaście razy... ale i tak ucieszyłam się czytając ten artykuł, bo już myślałam, że to o tym, że nasz Albus nie zginął bo stworzył własne horkruksy, to byn na pewno wyśmiałą.... choćby dzięki temu podobalo mi się
Kate Austen dnia 06/04/2007 15:14
Ja mysle ze zginął. No bo w jego gabinecie pojawił sie obraz dyrektora a jak wiadomo pojawiają się tam byli dyrektorzy
Asiula dnia 06/04/2007 15:16
Heh, było już wiele artykułów udowadniających, iż Dumbledore nie żyje. "śmierć Dumbledora była bezsensowna" - nie rozumiem tego. Dlaczego była bezsensu?
Kate dnia 06/04/2007 15:24
- po raz pierwszy tak wygląda mój komentarz.
demelza_robins dnia 06/04/2007 15:39
Fajny artykuł. Tylko nie zgadzam się z tym, że śmierć Dumbledore'a była bezsensowna-przecież był potężnym czarodziejem i zagrażał Voldemortowi. Ale poza tym wszystko ok, ja od początku myślałam, że Dumbledore umarł i chyba tak będzie, bo jego portret wisi w gabinecie.
nindalf_black dnia 06/04/2007 15:52
śmierc Dumbledore'a była bezsensowna w takim znaczeniu, że mogło do niej nie dojśc i że Dumby poświęcił się na darmo.smiley
Marzencia259 dnia 06/04/2007 16:30
No nie wiem co mam myslecsmiley Czemu wszyscy sie przejmuja ze Dumbledore wylecial w powietrze i spadl z Wiezy Astronomicznej? Przeciez dla mnie wydaje sie oczywiste ze sila zaklecia Avada kedavra rzucona przez Snape'a była tak mocna ze stalo sie to co sie stalo!!!
Naprawde nie wiem po co o tym pisac skoro bylo o tym juz mnostwo artow i żaden nie przekonal mnie co do tego dlaczego Dumbi spadl z Wiezy.. Daje O
Elizabeth Potter dnia 06/04/2007 18:36
mi tam się nie podoba i nie rozwiałeś moich wątpliwości...
Ginny13 dnia 06/04/2007 19:14
tak dużo tym pisali. Niedługo będzie ich tyle co o R -A - B. Ale przemyśleniami można się podzielić! smiley
HermionaXXX dnia 06/04/2007 19:24
Artykuł mi się nie podoba. A pozatym nie rozumiem dlaczego śmierć Dambledora była bezsensowna . Daję O.
PS. Ja myślę,że mimo wszystko Dambledore nie umarł.
WampirkaMilva dnia 06/04/2007 19:39
dobre jest to z tym ze nawet jakby dumbl sie umowil ze snapem ze nie dal avada kedawra to sluszne spostrzezenie ze jka spadl to upadek go zabil
nindalf_black dnia 06/04/2007 19:45
wyżej wymieniłem dlaczego uważam że śmierc Dumbledore'a było bezsensowna...
Do HermionaXXX
Lilusia dnia 06/04/2007 19:51
nawet gdyby Dumbledor żył to nie ma szans on jest pochowany i niesądze żeby miał tyle sił żeby podnieś cały biały grobowiec
R_Lupin dnia 06/04/2007 20:33
Chyba muszę przyznać ci rację, że Dumbledore nie żyje. Jednak wielka szkoda, że umarł, był najlepszym dyrektorem Hogwartu od wieków

Za artykuł daję P
Mest0ne dnia 06/04/2007 21:48
artykuł całkiem wporzo daje P smiley a moim zdaniem szkoda że Dumbledor nie żyje spoko gościu był z niego
uosiu_potter dnia 06/04/2007 22:02
Było dużo tekstów na ten temat ja nie mam zdania czy dumbie zginal przekonamy sie w lipcu
adrian33d dnia 06/04/2007 22:20
Rozwinełeś doskonale swój art > Nie przejmuj sie bykami wkońcu to twój pierwszy raz!!! Art czytelny i ciekawy daje WWWW
ladyAlex dnia 06/04/2007 23:13
Uważam smierć Dumbledora jako temat bezsporny. Nie była ona bezsensowna, zmotywowała do działania Harrego. Art oceniam na W smiley
Luna12 dnia 06/04/2007 23:24
Dumbledor byl zbyt poteznym czarodziejem aby zginac z rak Snapea...Nie znamy jeszcze 7 czesci, ale wiekszosc wierzy ze Harry pokona Lorda wiec w jaki sposob uczen pokona Czarnego Pana???Napewno Dumbledor pojawi sie jeszcze i mu pomoze!
dusia15 dnia 07/04/2007 00:12
skoro to pierwszy to nie będe sie czepiac i daje W smiley pisz dalej bo piszesz ciekawie smiley
misssandra13 dnia 07/04/2007 10:32
Przyznam szczerze,że szósty tom przeczytałam 3 razy i tylko za pierwszym razem sie rozpłakałam.Wywołało to na mnie duży wpływ aczkolwiek nie umiem tego opisać słowami.nindalf_black chociaż to twój pierewszy artykuł to wyjątkowo dobry.Daje W!!!
ginny92weasley dnia 07/04/2007 13:58
no ciekawe teorie... daja do myślenia... dam ci P, ale tylko dlatego, że ten temat jest juz trochę "oklepany"
Trol dnia 07/04/2007 15:21
Fajny art. Ponieważ to twój pierwszy art to daję P.
Thorsten dnia 07/04/2007 17:18
Myślę że Dumbledore naprawde zginął,lecz w następnych częsciach przygód będzie powracał jako duch. Daję P.
ola113 dnia 07/04/2007 17:35
Zdaję mi się że Dambledore zginął...zgadzam się być może bedzie powracal jako duch ale wolalabym wersje aby ktos np. Hermiona lub ron wymyslil zaklecie odzyskujace zycie smileysmiley
Martinii dnia 07/04/2007 17:50
W książce były napisane przemyślenia Harrego. On myślał, że Dumbledore go unieruchomił. Później możemy przeczytać, iż Harry stwierdza, że to nie dyrektor go unieruchomił ale strach. Chyba, że pod wpływem śmierci dyrektora zaklęcie przestało działać. Mogło być i tak. Daję P
Lunka dnia 07/04/2007 17:59
Artykuł niczego sobie Daję P.
Pozdrawiam.
keyis dnia 08/04/2007 14:37
niestety musze sie nie zgodzic z Tobą... śmierć Dubmledora nie była bezsensowna. a karteczce w fałszywym medalionie bylo napisane, ze R.A.B zniszczył horkruksa i wyrazil tez nadzieje, ze jesli ktos dopadnie Voldemorta ten bedzie juz zmyklym smiertelnikiem. jest to wiec wazne postac i informacja. a co do upadku z wieży...dla takiego czarodzieja jak Dumbledore...to nic takiego..nie pamietasz jak Harry spadl z miotly kiedy napadli na niego dementorzy? owszem poranil sie, ale żyje i ma sie dobrze.
Cedryk Digory dnia 04/05/2007 22:29
Według mnie Dumbledore musiał umrzeć gdyż musiał zginać od choćby od upadku. Pozatym Snape musiał go zabić by samemu nie umrzeć po niedotrzymaniu przysięgi wieczystej
Patrryk Snape dnia 10/05/2007 18:43
zgadzam sie z Cedrykiem ale jednak dalej mam złudne nadzieje że Dumbledore jednak zyje
Poznaniaczek dnia 12/05/2007 22:31
Albus przecież nie zginął.
Ten efekt unoszenia to było oddzielenie się duszy od ciała.
Albus w 1945 stworzył horkruksa.
On do nas wróci.smiley
Aryaa dnia 15/07/2007 19:10
Fajny art, osobiście uważam, że Dumbledore (mimo wszystko) ma horkruksa i sobie jakośtam żyje. Daję PO.
asior902 dnia 15/07/2007 23:57
kazdy ma inne poglady ,czytaliscie napewno ze rowling mowila ze w 7 czesc bedzie wile niespodzianek. wiec wszystko jest mozliwe .dlatego juz nie chce mi sie pisac tych wszystkich mozliwosci bo po co, jak i tak kazdy ma swoje zdanie ja wole poczekac do ksiazki i se spokojnie ja przeczytac i wszystkiego sie dowiedziec spox pozdrosmiley
martynkaaa dnia 28/11/2007 22:11
Dumbledore był już stary.. Że tak z buta powiem - zrobił co miał zrobić..
I nie wydaje mi się, że autorka go "ożywi"
karolina530 dnia 26/03/2008 10:30
Myśle,że śmierć dumbledora miała jednak sens.W 7 tomie jest to mniej wiecej wyjaśniono.Goronco polecam.A tak nawiasem mówiąc chyba każda śmierć ma jakiś sens.Mimo,że czasem sama w to nie wierze.
karciaa11hpfans dnia 29/06/2008 10:49
Śmierć Dumbledora była zaplanowana... Wyjaśnia się to w 7 tomie...
Emjot dnia 06/01/2009 19:29
Jeszcze nie dodałeś, że gdy Dumbledore`a uderzyła avada to zaklęcie petrificus totalus (rzucone przez dyrektora na HP) zostało automatycznie zdjęte z Harry`ego.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 30% [8 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 30% [8 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 11% [3 Głosów]
Nędzny Nędzny 7% [2 Głosów]
Okropny Okropny 22% [6 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:07
Tez sie zaraz bede zmywac. Na razie smiley

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
ja sie ide kapac, dziewczeta XD
moze pozniej jak wroce, to jeszcze ktos bedzie ;> ;*

alette
()
08/02/2012 23:06
Dobra robaczki. Ja lece, bo oka mnie pieka... xD A musze miec jutro sile. Na razie : *

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:06
aaa, too! XD

yersinia
(Ja latam...)
08/02/2012 23:05
Ahaaa...

alette
()
08/02/2012 23:05
Na dole jest... nagroda ADG... dla scenografii...

najgoorsza
(Magię mam we krwi)
08/02/2012 23:05
wlaaasnie! ;>


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter