Podstawowe zasady:
1. Zanim zaczniesz pisać, pamiętaj, że Twoja postać musi mieć stworzoną Kartę Postaci.
2. Pamiętajcie, że należycie do świata Hogwartu, więc musicie się trzymać jego zasad. Żaden uczeń nigdy nie pozwoliłby sobie na naplucie profesor McGonagall w twarz czy rzucenie zaklęcia wybaczalnego na drugą osobę. Oczywiście możecie to zrobić, ale liczcie się z konsekwencjami - szlaban to najmniejsza kara. Pamiętajcie również, że jesteście zwykłymi uczniami. Nie możecie stworzyć postaci, która ma możliwości większe od samego Merlina. Nie możecie być animagiem zamieniającym się w mityczne stworzenia i metamorfomagiem w jednym. Musicie zachować umiar.
3. Nikt nie każe wam pisać wypracowań na 3 strony, ale wypowiedzi krótsze niż pięć linijek będą kasowane. Zabrania się w sterowania postacią wykreowaną przez innego użytkownika. Można ją wplatać, w jakiś sposób łączyć, ale nie sterować jej myśleniem czy zachowaniem. Granice tutaj są bardzo delikatne, więc starajcie się ich nie przekroczyć.
4. Pamiętajcie, że monopol macie tylko na własną postać, to znaczy, że takimi bohaterami jak Harry Potter czy Severus Snape może kierować każdy i nie można sobie nikogo "zamówić".
5. Możecie stworzyć tylko jedną postać, której rozwój zależy jedynie od Was. Co nie oznacza, że nie możecie się posłużyć własną wyobraźnią, by wykreować kogoś, kto w książkach J.K. Rowling się nie pojawił. Jednak w tym przypadku nawet stworzona przez was postać należy do wszystkich i każdy może nią kierować.
6. Pamiętajcie, że tworzycie postać fikcyjną, do której nie musicie być podobni. Jedyne ograniczenia to Imię i Nazwisko (najlepiej by wiązało się z nickiem na stronie). Dozwolone jest więc atakowanie, obrażanie się nawzajem, używanie języka prymitywnego czy potocznego, ale tylko i wyłącznie jeśli ma to związek z naszą twórczością. Czyli konkretnie na wszelkie zachowania negatywne może pozwolić sobie postać, nie narrator.
7. Żadnej postaci nie można zabić (chyba że własną lub gdy wszyscy uczestnicy zabawy wyrażą na to zgodę).
8. Nie można dokonywać pojedynczych zmian w wykreowanej przez nas postaci - chodzi tutaj o zmiany nielogiczne np. z niskiej brunetki nagle staje się wysoką blondynką.
9. Pamiętajcie, że bawić się mają wszystkie strony.
10. Jesteśmy ludzi, więc pewne zasady obowiązują nas z samej natury. Nieprzestrzeganie podstawowych zasad współżycia społecznego może skończyć się zakazem na udzielanie się w Hogwarcie bez możliwości stworzenia kolejnej postaci.
11. Z Hogwartu każdy uczeń może zostać wydalony, jeżeli będzie nagminnie łamał Regulamin.
12. Zabrania się wprowadzania na teren Hogwartu postaci, które nie powinny tam się znajdować. To znaczy, że Voldemort nie może się pojawić znikąd, a Minister Magii nie może złożyć niespodziewanej wizyty Dumbledore'owi.
Regulamin dotyczący Postaci.
1. Stworzona przez Was postać jest wytworem Waszej wyobraźni. Nie macie możliwości "wypożyczenia" sobie Pottera czy Malfoya. Są to postacie stworzone przez Rowling i w naszej wspólnej historii są drugoplanowi.
2. Dobrze by było, aby imię bądź nazwisko Waszej postaci kojarzyło się z Waszym nickiem ze strony. Nie możecie też zostać kuzynką Hermiony (bo przecież była mugolakiem, nikt z jej bliskiej rodziny nie był magiczny), ani córką Severusa. Dopuszczalne jest pokrewieństwo z postaciami trzecioplanowymi, o których nie wiemy praktycznie nic. W wypadku, gdy koniecznie chcecie związać się z jakąś ważniejszą postacią, musicie napisać post w gabinecie profesora Dumbledore'a. Wtedy dostaniecie odpowiednie zadanie do wykonania. Zastrzegamy sobie jednak możliwość odrzucenia Waszego podania. (Syriusz nie może mieć pięciu bratanic).
3. Postacie będą starzały się każdego roku, z dniem 1 września. Prosimy Was, żebyście wzięli to pod uwagę i ustawili odpowiedni wiek Waszej postaci. Hogwarcki Puchar Domów jest niezależny od Pucharu na stronie.
4. Jeżeli chodzi o animagów to dostaniecie możliwość tej umiejętności, ale pod pewnymi warunkami. Przede wszystkim nie można zmieniać się w mistyczne stworzenia takie jak feniksy, smoki czy sfinksy. Przykro nam, ale jedyne znane animagiczne zwierzęta, to zwierzęta zwykłe. Nie można również przemieniać się w kilka gatunków, to nierealne. WSZYSCY czarodzieje pragnący nauczyć się danej umiejętności muszą przejść przez 30 dniowy test, prowadzony w jednej z sal szkolnych. Ponadto do testu mogę podejść uczniowie, który ukończyli 15 rok życia. Pamiętajcie, że owa umiejętność jest naprawdę trudną do zdobycia, nie będzie łatwo. Nie zawsze też zwierzę, w które się przemienicie, będzie Wam odpowiadało.
5. Nie można związać się z Harrym, Ronem, Hermioną, Draco i Ginny itd., ponieważ znamy ich perypetie miłosne i wiemy, kiedy kogoś mieli, a kogo nie.
Kilka ogłoszeń:
1. Drogą ankiety wybraliście czasem akcji "Więźnia Azkabanu" i tego będziemy się trzymać. Harry Potter ma 13 lat, nauczycielem OPCM jest w tym roku Remus Lupin (oczywiście nie wiecie, że jest wilkołakiem), a Hagrid zostaje nauczycielem ONMZ. Stanowisko Ministra Magii obejmuje Korneliusz Knot.
2. Zabrania się wymykania do Hogsmeade! Wycieczki do wioski będą organizowane co jakiś czas i będzie to możliwe tylko dla osób powyżej 13 roku życia. Zabronienie korzystania z Hogsmeade może być formą kary.
3. Przypominamy, że w Hogwarcie najzwyczajniej na świecie nie da się rzucać zaklęć Niewybaczalnych. Są postawione magiczne zapory, które niwelują owe zaklęcia.
4. Na terenie Hogwartu obowiązuje całkowity zakaz spożywania produktów alkoholowych oraz wszelakich innych używek. Uczeń przyłapany przez nauczyciela będzie poddany karze.
5. Zostanie wprowadzona odgórna rozpiska tegorocznych meczy Quidditcha. Niestawienie się drużyny skutkuje oddaniem meczu. Kapitan drużyny (lub jego zastępca) muszą każdorazowo zamawiać trening w Pokoju Nauczycielskim.
Dobrze, że podaliście wszystko w jednym poście tak elegancko
Ciesze się na czyszczenie - trochę się już tam wszystko poplątało mam też nadzieję, że wrócą mecze! Drużyna Krukonów czekała na to czyszczenie z naborem, a mamy kilku chętnych - wśród nich widzę potencjalnych super graczy