Dementorzy: dobrzy czy źli? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda na 16 dni

Dementorzy: dobrzy czy źli?

Czym tak naprawde są dementorzy? Jeśli jesteści ciekawi czytajcie dalej. Ale najpierw dla tych, którzy nie do końca dokładnie czytają "Harry'ego" przypomnienie: Dementorzy (ang. dementor) to fikcyjne istoty, strażnicy Azkabanu, więzienia dla czarodziejów z książek "Harry Potter" autorstwa J. K. Rowling. Straszliwe istoty, które wysysają z ludzi wszelkie dobre i szczęśliwe wspomnienia, pozostawiając tylko to, co najgorsze. Mają czarne płaszcze i dłonie pokryte liszajami. Kiedy są w pobliżu, robi się strasznie zimno. Zwalczyć ich można tylko wyczarowując patronusa, który przepędza dementora. W ostateczności wysysają z człowieka duszę przez usta, co nazywa się pocałunkiem dementora; po złożeniu pocałunku człowiek żyje, jednak staje się jak pusta muszla. Uwaga! W dalszej częście artykułu będą podane zdarzenia z szóstego tomu o Harrym. Tych, którzy nie przeczytali go lub nie chcą poznać jego treści, proszę o nieczytanie dalszej części artykułu. Dementorzy to najgorsze żyjące istoty, które są pod władzami Ministerstwa Magii. Niestety wymknęli się spod kontroli i wypuścili śmierciożerców na wolność, którzy pod władzą Voldemorta mieli wykraść przepowiednię z Departamentu Tajemnic. Dementorzy, zgodnie z wolą Dolores Umbrige, atakują Harry'ego na oczach jednego z mugoli, kuzyna Harry'ego, Dudleya. Dementorzy wysysają ze swoich ofiar wszystkie szczęśliwe wspomnienia i chwile, to jest ich pożywienie, szczęście. Wtedy całują swoje ofiary, które są w takim stanie, że są doprowadzone do szaleństwa. Potem umierają. Dlaczego przez tyle lat usługiiwali Ministerstwu, skoro równie dobrze wzniecić bunt i opanować cały jego budynek? Dopiero gdy Voldemort odzyskał swoje ciało, oni uwolnili 10 śmierciożerców, lecz nawet po tym zdarzeniu nie wyjawili swoich zamiarów! Dlaczego? Otóż według mojej hipotezy Voldemort nie chciał, aby dementorzy się zbuntowali i zarazem wyjawili jego plany. Przecież, gdyby Ministerstwo dowiedziało się o tym, od razu wszyscy uwierzyliby w to, że Voldemort naprawde powrócił. Na pewno wtedy byłoby mu o wiele trudniej wykraść przepowiednię. Dlatego Voldemort nie chciał, aby dementorzy ujawniali swoje zamiary. Po natarciu na ministerstwo stało się jasne, że dementorzy stoją po jego stronie. Czemu jednak parę miesięcy wcześniej, gdy Voldemort już powrócił do swojej świetności, oni wysłuchali rozkazu Umbridge i napadli na Harry'ego i Dudleya?Czyżby Umbridge również stała po stronie Czarnego Pana? Wydaje się to wprost niemożliwe? Ale może? O tym napiszę w moim następnym artykule!
Dementorzy: dobrzy czy źli?
H@rry 10/10/2006 17:02
Czytano 3862 razy
Liczba komentarzy - 61
Ogniomiot dnia 23/10/2006 17:38
Osobiscie nie chcialbym spotkac dementora. Artykul mi sie podoba.
Pansy Parkinson dnia 03/11/2006 19:54
Ja też bym nie chciała spotkać dementora
Moje psy Dora i Czarny dnia 05/11/2006 17:28
Co ona pisze na końcu! Przecież na końcu książki jest napisane że ona stoji po jego stronie!
Ola dnia 18/11/2006 12:24
świetny artykuł!
monika_black dnia 20/11/2006 17:46
Supcio artykuł, naprawdę mi się podoba. A to, że Umridge może być po stronie Czarnego Pana jest kwestią dyskusyjną.
lukasz dnia 21/11/2006 22:55
suuuuuuper!!!!!!!!!!
lukasz dnia 21/11/2006 22:56
ja myśle że Umridge jest po stronie voldemorda
kanarek dnia 23/11/2006 14:00
nie ale morze ?/???????????? nie wiem ale by pasowało
Emma Watson dnia 23/11/2006 17:00
Moim zdaniem to Umbridge nie jest po stronie Voldemorta tylko Knot kazał jej tak krytykować Harry'ego.Ale poza tym artykuł jest super!Tylko pozazdrościć takigo artykułu!
Emma Watson dnia 23/11/2006 17:30
jak czytałam piątą część Harrego to mnie aż przeraziło jak doczytałam do dementorów.Rowling ma wyobraźźnie, nie?
Emma Watson dnia 23/11/2006 19:35
fajnie by było mieć taką wyobraźnie!
Rambo13 dnia 26/11/2006 14:23
Super artykul!!! Ja sądze ze Umbridge nie jest po stronie Voldemorta, tylko Knot boi sie ze wiadomosc o powrocie Czarnego pana wzbudzi panike a jego wywala bo to w koncu Minister i powinien zadbac o to by dementorzy byli pod jego kontrola.Jak wiadomo to dementorzy wypuscili smiercozercow. Knot boi sie ze czarodzieje obarcza go winą(w pewnym stopniu) o powrot Czarnego Pana. Umbridge jest ostra dla Harego, bo wykonuje rozkazy Knota. A Harry nie ulatwia Ministerswu zadania(ukrywanie powrotu Voldemorta)bo rozpowiada prawde, ktora ministerstwo magii che zataic.
Rambo13 dnia 26/11/2006 14:34
mam chec do napisania artykulu...tylko nie wiem jaki temat was zaciekawi... Napiszcie o czym chcielibyscie popisac to na 100% o tym napisze. Zapewniam ze bedzie o czym...
Herma dnia 26/11/2006 15:34
Nienawidzę dementorów
Nimfa dnia 28/11/2006 20:56
Artykuł fajny, ale dlaczego tytuł jest tytuł "dobrzy czy źli"? Przecież z tego artykułu jednoznacznie wynika, że źli!
prawie_jak_Emma dnia 29/11/2006 14:32
demetor na mojej drodze...
prawy sierpowy, lewy
bunck, bang
i po nim
XD
a moze po mnie...
Asia16 dnia 01/12/2006 19:29
Umbridge nie jest po stronie Voldemorta bo jest za wielkim tchórzem! W szóstej części powiedziała że Harry ma wszystkie umiejętności czy jakoś tak żeby zostać aurorem! I dopiero teraz to mówi?
Lord Voldemort IV dnia 06/12/2006 17:08
Ja osobiście uwarzam że Umbridge jest szpiegiem Voldemorta w Ministerstwie Magi.smileysmiley
Con Man dnia 10/12/2006 15:29
demotorzy są durni pss ninawidze ich paskudne istoty
prawie_jak_Emma dnia 10/12/2006 19:26
moim zdaniem dementorzy maja cos takiego wrodzonego ze wysysaja szczescie
tak jak my ze oddychamy tak oni to i tego sie nie da zmienic XD
ah, jakie porownanie
HP-maniaczka dnia 25/12/2006 18:50
Niespecjalny artykuł o niespecjalnych istotach, Prawie taki, gdy ktoś chcę wzbudzić sztuczną dyskusję...
szczotaok dnia 26/12/2006 23:15
Demendor??...uu brzydal
TomV dnia 27/12/2006 17:40
Barty Crouch Jr ty spamerze!!!
TomV dnia 27/12/2006 17:43
Umbridge, ta przebrzydła, głupia, wredna, porąbana, itd. kobieta jest znacznie gorsza od Voldemorta, na pewno stworzyla sobie z 60 horkruksów, nienawidzę jej!!!!!!!!!!!! I spamerów też!
Pawel_155 dnia 28/12/2006 09:33
Według mnie dementorzy zatakowali Harry'ego Pottera dlatego ze wiedzieli ze Czarny Pan chce jego śmierci to byl doskonały pretekst zeby go zatakowac i po zbawic zycia. A Umbridge raczej nie jest po stronie Czarnego Pana bo syriusz powiedzial ze ona nie jest śmierciozerca
elieen_snape dnia 28/12/2006 10:38
Voldi mówił że Demcie przejdą na jego stronę. Czy tak sie stanie?? Trzeba czekać.
melancholia dnia 28/12/2006 14:51
Elieen, Oni juz są po stronie Voldemorta, nie czytasz uważne ksiązek czy co;d?
vampir dnia 30/12/2006 20:37
smród z kure**** dup. smiley Super art. Godny podziwu. Prosze o wiecej takich H@rry, tylko usposobnij je smiley pozdro for all
Zajac dnia 02/01/2007 18:10
Moajim zdaniem art jest raczej o demnetorach nie przedstawia dwuch stron ich zasług i czegoś czym się sprzeciwili.smiley
oizz dnia 04/01/2007 15:59
ee smiley
Cho Chang2 dnia 10/01/2007 18:32
Chyba nie jest po str. czarnego pana bo tak mowil dambledor...fajny art
Lady_Black dnia 23/01/2007 20:48
mi się wydaję, że dementorzy są trochę jak zwierzęta. Słuchają tego, kto im więcej zaoferuje.
Natalka184 dnia 30/01/2007 23:58
Dementorzy są za tępi zeby wzniecić bunt
Black Lilly dnia 06/02/2007 18:13
Myślę że się nie buntowali bo mieli to czego pragnęli. Ludzkie szczęście. Dopiero Voldemort mógł im zaoferować coś więcej i dlatego sie do niego przyłączyli. A co do Umbridge? Moze chciała wyeliminowac HArry'ego bo "opowiadał bzdury" na temat powrotu Voldemorta i wzbudzał niepokój wśród ludzi. Choć pisałam pod jakimś innym artykule o Umbridge że ona ma dwie strony. Poszukajci sobie jak chcecie wiedziec co o niej mysle ;]
Peeves dnia 09/02/2007 22:36
podoba mi sie artykuł sama jednak inaczej bym go rozwinęła. Zresztą wedle moich informacji (mogą być zle) to nie Umbridge nasłała na Harrego dementorów ale Voldemort (mający ich już wtedy po swojej stronie)
Anitka dnia 24/02/2007 17:36
Po co nas ostrzegasz.Czytaliśmy(przynajmniej większość)Harrego Pottera.
Iryt dnia 28/02/2007 14:37
Dementorzy są głupi. Są ślepi, więc łatwo ich oszukać.
demelza_robins dnia 16/03/2007 12:14
oczywiście że są źli.Przecież chcieli zaatakować Harry'ego,a jakby byli dobrzy, to by tego nie zrobili
katie14 dnia 02/04/2007 19:36
Umbridge nasłała ich na harrego, bo miała nadzieję, że wywalą go ze szkoły i że będzie miała szansę podlizać się Knotowi.
Co do dementorów, myślę, że nie są ani dobrzy, ani żli.Poprostu taką już mają naturę.Żywili się duszami, więc przyłączyli się do Voldemorta, ponieważ miał im dużo więcej do zaoferowania, niż ministerstwo.
cieszyniak dnia 07/04/2007 23:33
szkoda tylko harrego pottera.
paniNorris dnia 27/04/2007 23:21
jestem trochę zła ponieważ ten artykuł zostawia więcej tajemnic niż był przedtem
kajablack dnia 06/05/2007 09:48
Jak dementorzy moga byc dobrzey,no powiedz mi?To ze pracuja dla MM to nie znaczy ,ze nie przejda na stronce Voldemorta,co moga uczynic w kazdej chwili.
CiastkO dnia 06/05/2007 11:58
Fajny art.Juz nie moge sie doczekać 7 czescismiley
Harter dnia 11/05/2007 19:40
no to jest bardzo możliwe, mam nadzieje że się to wyjaśni w 7 części
cho17 dnia 12/05/2007 02:43
Ja bym naprawde nie chciala spotkac dementora. Pare sysow i juz po mnie.
Dracool dnia 27/05/2007 13:01
hehe ;D
dementorzy sa fajni a w zakonie bedzie widac cale ich twarze
misssandra13 dnia 02/06/2007 21:03
na następny raz użyj łamacza linii........w ogóle skąd Ci przyszło do głowy że dementorzy mogą byc dobrzy?!?!?!?!?!?!?!?!?To chyba jakaś parodia?!?!?!?!?!
kilstrit dnia 09/06/2007 16:55
średnio ciekawe... N
Klemenciol dnia 24/06/2007 09:07
Dementorzy napewno są już po stronie Voldemorta i wiedzą, że on (Voldemort) może im więcej zaoferowac...
Filemona dnia 14/07/2007 12:52
Zgadzam się z Klemenciol! Oni są żli!
Daniel_Gryffindor dnia 20/07/2007 18:54
Wydaję mi się że masz rację ponieważ Umbridge bardzo uwzięła i przeczyła że Voldemort może chciała aby nikt w szkole się nie wtracał do spraw Voldemorta? Moim zdaniem spoko artsmiley
JINX dnia 30/07/2007 16:41
po prostu.. dementorzy słuchają ministerstwa, a na boczki są wierni voldemortowi. nie mogli się z tym ujawnić, więc udawali ze wszystko jest cacy.

zresztą uważam ze wszyscy traktują dementorów zbyt osobowo, po 'ludzku'.. oni nie mają uczuć, duszy.. myślę że bardziej przypominają rośliny, chociaż i to nie do końca, bo przecież dementorzy nawet nie ŻYJĄ tak naprawde. trudnesmiley
T_O_N_K_S dnia 12/08/2007 12:48
Trudno powiedzieć czym są dementorzy, ale nie ulega wątpliwości, że są źli.
Testralik dnia 16/08/2007 00:29
Dementorzy chyba nie opowiedzieli się do końca za Voldemortem, ale daje im on korzystniejsze warunki i więcej możliwości niż MM. Dla mnie te obleśne istoty są ucieleśnieniem zła, czego nie powiedizałabym nawet o Lordzie V. dementorzy jak wszystkie Szwarccharaktery, tak naprawdę chcą przejąć władzę, nie być podporządkowanym pod nikogo. Zresztą, i m chybachodzi tylko o 'pożywienie'......
Jedna jeszcze ciekawa dla mnie sprawa, jak toto się rozmnaża??!!
Pozdrawiam dementorologów.
Ginny Molly Weasley dnia 31/08/2007 12:32
Umbridge może i nie była najmilszą nauczycielką, ale napewno nie nasłałaby na Harry'ego dementorów! Co, wyście zmysły postradali? No, doprawdy. Umbridge i Voldzio?!!! Równie dobrze można powiedzieć że Knot trzyma z Voldkiem. Doprawdy...
Diana_Di dnia 07/10/2007 14:00
Art taki sobie; trochę takie masło-maślane.
Patryk13 dnia 10/12/2007 19:42
demoetorzy nawet nawet .....................
martin19969 dnia 08/02/2008 18:48
dementorzy są okropni najpierw byli po dobrej stronie a potem przeszli na złą wiadomo zła więcej zapłaciła takie jest współczesny świat górą jest ten który więcej ma kasy ,a wracając do dementorów do była okropna zdrada
Tomek_Potter dnia 01/06/2009 18:57
"Art taki sobie; trochę takie masło-maślane." dokładnie.. ale ciekawa byłą końcówka a szczególnie :Czyżby Umbridge również stała po stronie Czarnego Pana? ja osobiście nad tym myślę !
Hermionjna dnia 27/02/2011 19:29
Z jednej strony są źli, a z drugiej nie. Przecież, gdyby dementorzy nie strzegli Azkabanu, to wszyscy czarodzieje, którym magia uderzyła do głowy, stanowiliby duże niebezpieczeństwo. A z drugiej strony rzecz biorąc oni nie patrzą na to czy ktoś coś złego zrobił, więc mogą na wolności zrobic krzywdę niewinnemu człowiekowi.
Kamila14 dnia 01/11/2011 18:50
oni nie są źli ani nie są dobrzy po prostu są można ich oceniać jako dobrych gdy pilnują azkabanu i nie pozwalają uciec więżniom ale mogą również być żli np. atak na Harrego przyłączenie się do Voldemorta ale czy to tylko ich wina ??
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 20:49
romans..BAD ROMANS

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 20:48
Ej, czemu ja mam Twoje GG, Andrzej? xD Nie pisalem kiedys do Ciebie? O_o

Nacia
(Varoffer)
23/05/2012 20:47
Spadaj od Slytha :*

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 20:47
kricooo smiley

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
23/05/2012 20:45
Niee nic nie pachnie ;]

Esey
(Abhorsen)
23/05/2012 20:44
hmm.. po mojemu pachnie przekretem...SLYTHERIN..

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 20:44
Kricaczek nie musi wchodzic na sajt, zeby cos zmieniac ;<


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter