Dolores Umbridge - Postacie

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

pogoda karpacz online

Dolores Umbridge


Dolores Umbridge - starszy podsekretarz w kancelarii Ministra Magii oraz nauczycielka obrony przed czarną magią w Hogwarcie. Dzięki poparciu Ministerstwa Magii została nie tylko Wielkim Inkwizytorem, lecz także dyrektorem szkoły.

Rola w Hogwarcie


"Dzisiaj sobie popiszemy, panie Potter"
- Dolores Umbridge do Harry'ego podczas szlabanu


W czasie piątego roku nauki w Hogwarcie Harry'ego Pottera (Harry Potter i Zakon Feniksa) w życie wchodzi reforma Ministerstwa, odnośnie nauczania Obrony Przed Czarną Magią nie uwzględniając w tym praktyki. Korneliusz Knot podejmuje zdecydowane kroki, umieszczając w Hogwarcie swojego człowieka, profesor Dolores Jane Umbridge - kobietę o wyglądzie ropuchy. Jej przyprawiające o mdłości, ckliwe zachowanie zdradza prawdziwą naturę. Ta kobieta w istocie nie jest miodem, lecz trucizną.
Już podczas pierwszej lekcji obrony przed czarną magią dochodzi do konfliktu między nią a Harry'm Potterem, który uważa, że praktyka jest niezbędna na tym właśnie przedmiocie. Gdy pada imię Voldemorta, Dolores, która osobiście nie wierzy w jego ówczesny powrót, karze Pottera szlabanem.
Kilka tygodni później Umbridge staje się wykonawcą drakońskich zarządzeń Ministerstwa Magii, czyli Wielkim Inkwizytorem. Ta pozycja daje jej ogromną władzę nad uczniami i nauczycielami. Tych ostatnich wizytuje na lekcjach, sprawdzając ich postawę i sposób nauczania. Na mocy przysługujących jej przywilejów zakazuje zakazuje tworzenia organizacji uczniowskich, udzielania jakichkolwiek informacji przez nauczycieli niezwiązanych z lekcją dla uczniów czy zbliżania się chłopców do dziewcząt bliżej niż metr. Jej władza w końcu staje się absolutna, gdy Umbridge zostaje mianowana dyrektorem Hogwartu, na miejsce Albusa Dumbledore'a. Jednak jej rządy nie trwały długo.

Rola w Ministerstwie Magii



Po opuszczeniu Hogwartu Dolores Umbridge nadal pracuje w Ministerstwie Magii. Jednak tym razem, pod wodzą nowego Ministra, prowadzi przesłuchania w sprawie rejestracji mugolaków.

Po zakończeniu Drugiej Bitwy o Hogwart Dolores zostaje zesłana do Azkabanu za niestosowne, a czasami nawet niesłuszne karanie uczniów Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie oraz prześladowanie mugolaków.

Charakterystyka



Jak dowiadujemy się z książki, Umbridge wyglądała "jak typowa stara panna: przysadzista, z krótkimi, kręconymi mysimi włosami, przewiązanymi opaską z okropną różową kokardką, pod kolor puszystego rozpinanego swetra".
Dolores to osoba chytra i przebiegła. Gardziła osobami urodzonymi w rodzinach mugolskich. Ponadto wszędzie "wtykała nosa", nie chciała, aby ktokolwiek coś przed nią ukrywał. Aby uzyskać potrzebne informacje posuwała się do zakazanych metod, np. Veritaserum czy Zaklęcia Niewybaczalne.

Ciekawostki
- W jej rolę w filmie wciela się Imelda Staunton, a w polskiej wersji językowej głosu użycza jej Ewa Wencel.
- Na początku jej imię miało brzmieć "Elvira"
- Patronus Dolores miał postać kota
Dolores Umbridge
Episkey 23/06/2011 17:17
Czytano 1846 razy
Liczba komentarzy - 29
prezia828 dnia 23/06/2011 17:39
Fajny art, co prawda nie dowiedziałam się za wiele i moim skromnym zdaniem art jest za bardzo obiektywny, ale fajny
A co do patronusa Umbrige, przecież czytamy o tym w 7 częścismiley
Elaine dnia 23/06/2011 18:09
Artykuł.. średnio mi się podoba. Bardziej podobał mi się ten o drużynach quidditcha. Jest co najważniejsze nieuporządkowany, pojawiają się błędy. Początek artykułu jest nieestetyczny, tekst zachodzi na zdjęcie. Tak btw zdjęcia można było wyśrodkować.

Podpis pod pierwszym zdjęciem jest wyrwany z kontekstu. Niby wszyscy wiedzą, o co chodzi, ale nie podoba mi się to. Zresztą, podpisałaś jedno zdjęcie, trzeba było podpisać i drugie.

Akapit 'Rola w Hogwarcie' jest co najmniej dziwny. zaczynasz od początków Umbridge w Hogwarcie, a tu nagle przechodzisz do opisywania jej wyglądu i charakteru :
profesor Dolores Jane Umbridge - kobietę o wyglądzie ropuchy. Jej przyprawiające o mdłości, ckliwe zachowanie zdradza prawdziwą naturę. Ta kobieta w istocie nie jest miodem, lecz trucizną.

I tutaj widzę pewne nieścisłości: skoro piszesz, że jej zachowanie zdradza jej prawdziwą naturę, trzeba było napisać, że zachowuje się tak i tak, ale dopiero po głębszym jej poznaniu dowiadujemy się, jaka jest naprawdę. Co do ostatniego zdania... nie podoba mi się. Zbyt bardzo podkreślasz swoje zdanie.
Piszesz o roli Dolores w Hogwarcie... więc streszczenie kłótni z Harrym wydaje mi się nie na miejscu.

Akapit 'Rola w MM' mógłby być troszkę dłuższy. Wierzę, że dałoby się jeszcze coś znaleźć. :]

W 'Charakterystyce' mogłaś jeszcze napisać o jej postawie wobec Voldemorta. Aha, napisałaś, że gardziła mugolami, mogłaś dodać, że bała się/nienawidziła wszelkich 'odmieńców' - centaurów, wilkołaków...

Fajnie, że dodałaś ciekawostki.

w życie wchodzi reforma Ministerstwa, odnośnie nauczania Obrony Przed Czarną Magią nie uwzględniając w tym praktyki.


nieuwzględniająca/ która nie uwzględnia... jak już.

Art bez szaleństw. Ale widzę, że się starasz, a że nie zawsze wychodzi... cóż, ludzka rzecz. Dlatego dam Ci Z. Powodzenia w dalszym pisaniu :]

A moje poglądy odnośnie Dolores... Wybrali chyba najlepszą aktorkę do tej roli. Jej twarz, wygląd, mina, są tak irytujące, że człowiek patrząc na nią myśli: co za **** :]
inkablack dnia 23/06/2011 18:17
Co do aktorki to zgadzam się z Elaine smiley. Jest idealna.
A art... trochę było błędów, ale tu znów się zgadzam z Elaine, nie będę powielać jej komentarza. A, no i fajne wybrałaś zdjęcia.
Episkey dnia 23/06/2011 18:25
jesli chodzi o to, że tekst zachodzi na zdjęcie to dlatego, że pisalam art z komórki, a na komórkach jest wszystko w porządku, przynajmniej u mnie smiley nie powiem, wkurza mnie to, że zawsze jest coś, do czego można się przyczepić odnośnie moich artykułów. Mam nadzieję, że w końcu 'wyplenię' te wszystkie błędy.
Elaine dnia 23/06/2011 18:33
Mam nadzieję, że w końcu 'wyplenię' te wszystkie błędy.

I o to chodzi! Po prostu musisz wziąć pod uwagę krytykę, przeczytać art n razy zanim wyślesz i pomyśleć: do czego mogą się przyczepić? < hihii >

Aha, i jeszcze jedno, odnośnie artu. Lubię długie prace, nic na to nie poradzę. A o Dolores można było napisać więcej.. Ale to już jak kto lubi.
draconka_ dnia 24/06/2011 00:42
Szkoda, że nie zamieściłaś informacji, że to Dolores nasłała dementorów na Harrego w V części.. Art średni, trochę mało informacji, o Umbridge można napisać znacznie więcej, jak ktoś wyżej napisał jej podejście do Voldemorta, mugoli itp. smiley Fajnie, że się starasz i piszesz, podobał mi się Twój poprzedni art o drużynach smiley
Sann dnia 24/06/2011 10:49
Dolores Jane Umbridge. Myślę, że można by było o niej więcej napisać i trochę bardziej chronologicznie. Poza tym, mam wrażenie, że informacje zasięgnięte z książki mieszają się z tymi z filmu - a można było to rozdzielić, opierając się, rzecz jasna, głównie na książce, a o postaci filmowej tylko coś dodać.
Mogłaś również opisać kilka dekretów, na przykład.
Plus za zdjęcia. Mogłaś wyjustować tekst, ale to raczej malutki "błąd."
Zgodzę się z Elaine, artykuł o drużynach był ciekawszy i jakby bardziej merytoryczny?

Z - na zachętę (moje artykuły też nie były za dobre na początku smiley)
Hermionjna dnia 24/06/2011 12:57
Mnie się osobiście bardzo podobała. Jest napisane wszystko, co o niej wiadomo. I w ogóle fajne zdjęcia...
A tak w ogóle jak sobie pomyśle, że za niedługo HP w kinach to normalnie płakać mi się chce ze wszczęcia! smiley
dream_ dnia 24/06/2011 15:10
Na mocy przysługujących jej przywilejów zakazuje zakazuje tworzenia

Powtórzenie ; ).

Ogólnie średnio mi się podoba. Artykuł jest prosty, wszystko co najważniejsze jest zawarte, ale z drugiej strony (dla czytelnika HP) oczywiste, przez co nudzi. Podpis pod pierwszym zdjęciem powinien być pomniejszony, byłoby estetyczniej (chociaż jeśli ogólnie o to chodzi to jest okay).
Na plus na pewno ciekawostka odnośnie tego co stało się z Umbrige po zakończeniu sagi.
Z.
Selena Snape dnia 24/06/2011 23:17
Dobrze napisane i fajne zdjęcia. Wszystko ciekawie opisane i są najważniejsze informacje.
mrsRiddle dnia 25/06/2011 15:57
Stara ropucha. Zło z charakteru, a nie wyboru. Naprawdę, większość Śmierciożerców to przy niej pikuś, moim zdaniem. Art OK.
adelahp dnia 26/06/2011 11:11
Co do artykułu to jest kilka małych potknięć, ale to normalka. Jak ja nie cierpię tej kobiety... Stara ropucha smiley Genialnie dobrany opis smiley
PS nie pamiętam, że została zesłana do Azkabanu... Niedoczytanie z mojej strony ;p
Ernie Mcmilan dnia 26/06/2011 11:41
"Dzisiaj sobie popiszemy, panie Potter"
- Dolores Umbridge do Harry'ego podczas szlabanu

Co Dolores do Harry'ego???

Korneliusz Knot podejmuje zdecydowane kroki, umieszczając w Hogwarcie swojego człowieka, profesor Dolores Jane Umbridge - kobietę o wyglądzie ropuchy

Knotowi chodziło o to, żeby OPCM nauczała kobieta ropucha? Aha, nie wiedziałem.

Na mocy przysługujących jej przywilejów zakazuje zakazuje

Poza tym art dobry. Daję Zsmiley
Episkey dnia 26/06/2011 13:30
po pierwsze Ernie zanim napiszesz jakiś komentarz do artykułu przeczytaj go uważnie. Wyraźnie w artykule jest napisane - kobietę o WYGLĄDZIE ropuchy, a nie kobietę ropuchę. A po drugie z tym 'zakazuje'. Każdemu może się przytrafić jakiś błąd, nikt nie jest nieomylny. To takie rady na przyszłość.
Pechowa dnia 26/06/2011 16:44
Niedobrze mi się robi jak patrzę na jej ohydny sweterek..
Enela dnia 26/06/2011 20:42
Rzeczywiście można było jeszcze kilka szczególików dodać ale co tam na początku wszystko się rwało ale później już przeszłaś na pewniejszy grunt dobre zdjęcia. Dzięki temu artykułowi dowiedziałam się o Azkabanie i Umbridge co szczerze mnie ucieszyło, nie lubię starej ropuchy i świetnie ja wybrali, możliwe ze nie doczytanie muszę sobie odświeżyć pamięć smiley a co do poprzedniego artykułu o drużynach dobrze by było druga cześć bo jeszcze kilka drużyn jest smiley Daje P
Michal93ns dnia 27/06/2011 17:49
A ja wole prace krótkie, w których wszystko jest dobrze poukładane bez omijania. Tobie wyszło to średnio nie mniej jednak gratulacje za chęci :*
zudiz dnia 27/06/2011 21:40
Fajne, lecz mogło być ciut więcej, ale ważne, że w ogóle coś powstało na ten tematsmiley
alette dnia 28/06/2011 10:31
Pierwsza uwaga - tekst nie jest wyjustowany, źle się na to patrzy. Na samym początku zdziwiłam się, że nie podałaś jej drugiego imienia. Zwłaszcza, że akurat w Harrym Potterze grały one dość znaczącą rolę. Dalej - skoro wymieniasz jej funkcje, wypadałoby a) napisać z czyim biurze była tym sekretarzem, dodałabym też jakie funkcje mniej więcej obejmowała w czasie wojny.

W czasie piątego roku nauki w Hogwarcie Harry'ego Pottera (Harry Potter i Zakon Feniksa) w życie wchodzi reforma Ministerstwa, odnośnie nauczania Obrony Przed Czarną Magią nie uwzględniając w tym praktyki.


Ciężko zrozumieć to zdanie. Taka rada na przyszłość - pisz bardziej rozbudowane zdania, tam by w jednym nie znalazło się za wiele informacji.
a)ze zdanie wynika, że Hogwart należał do Harry'ego. Domyślam się o co chodzi, ale przecież nie jest problemem napisanie tego w inny sposób np. poprzez użycie daty.
b)drugie zdanie składowe jest przykładem tego co napisałam wyżej. Najpierw napisz, że weszła jakaś ustawa, a w drugim, że nie uwzględniała praktyki.

Korneliusz Knot podejmuje zdecydowane kroki, umieszczając w Hogwarcie swojego człowieka, profesor Dolores Jane Umbridge - kobietę o wyglądzie ropuchy.


Tutaj odniosłam podobne wrażenie co Ernie. Znowu to, co wyżej - pewne informacje nie powinny być w jednym zdaniu.

Może koniec z cytowaniem. Kilka drobnych uwag jeszcze - ja na twoim miejscu pisałabym wszystko w czasie przeszłym. Tekst łatwiej się wtedy czyta. Czasów mieszać nie wolno. Zastanawiam się skąd znasz określenia 'drakońskie prawa', za to plusik.
Ogólnie praca nie podoba mi się. Jest to streszczenie, właściwie niedokładne. W książce pojawiło się mnóstwo informacji o tej postaci, a ty wiele z nich pominęłaś. Gdyby nie zdjęcia, praca na pierwszy rzut oka wydałaby ci się za krótka. Tak nie może być. N. Następnym razem po prostu postaraj się bardziej.

Dodałabym coś jeszcze, ale chyba wyżej już wymieniono.
hermionao dnia 29/06/2011 15:24
Ja osobiście bardzo nie lubię postać Dolores!... Ale ten artykuł mi się podoba smiley
DAGA POTTER dnia 01/07/2011 21:50
Chcemy więcej! Naprawdę mało tego nie mówiąc o własnej ocenie, w książce było więcej informacji, no i technicznie nie było idealnie, ale pojawiło się już wiele cytatów u moich poprzedników, więc nie będę powtarzać. Plus za zdjęcia.

No niech będzie te Z (z minusem)
filius3flitwick dnia 02/07/2011 15:51
Art. dość ciekawy, ale temat nie jest całkowicie wyciśnięty.smiley Bardzo mało nowych informacji się z niego dowiedziałem.
ElectroVip dnia 05/07/2011 13:01
Dolores może i jest drażniąca, ale zagrała bardzo dobrze. Z tego co czytałem to ponoć jest bardzo sympatyczna na w życiu prywatnym. Ale ten artykuł nie tyczy się Imeldy tylko Dolores.

Artykuł nie najlepszy więc lepiej nie oceniam, już nie będę taki. Czytało mi się go żmudnie i nieprzyjemnie. Zdjęcia mogłaś wybrać lepsze, lecz ogółem nie jest źle. smiley
IzuniaGinny dnia 09/07/2011 12:44
patronus kota???...;p nigdy nie lubiłam Dolores ten artykuł nie jest zbyt obszerny i jest w nim mało szczegółów tyle co w filmie;/
Betinka dnia 13/07/2011 12:44
Aj, nie podoba mi się ten artykuł.. Dużo błędów:

w życie wchodzi reforma Ministerstwa, odnośnie nauczania Obrony Przed Czarną Magią nie uwzględniając w tym praktyki.

to zdanie jest dziwne.. reforma wchodzi.. nie uwzględniając.. w TYM? W czym?

Już podczas pierwszej lekcji obrony przed czarną magią dochodzi do konfliktu między nią a Harry'm Potterem, który uważa, że praktyka jest niezbędna na tym właśnie przedmiocie. Gdy pada imię Voldemorta, Dolores, która osobiście nie wierzy w jego ówczesny powrót, karze Pottera szlabanem.

"Osobiście nie wierzy"- jak można nie wierzyć nieosobiście? Nie można wierzyć (albo nie) za kogoś? To zawsze jest osobiste, nie ma potrzeby tego podkreślać.

"W jego ówczesny powrót"- jak nie wierzy w ówczesny powrót, to w jaki wierzy? Wierzy, że V. powróci później? A może, że już dawno powrócił?

zakazuje zakazuje- powtórzenie

Jej władza w końcu staje się absolutna, gdy Umbridge zostaje mianowana dyrektorem Hogwartu, na miejsce Albusa Dumbledore'a. Jednak jej rządy nie trwały długo.

Pomieszane czasy. Skoro cały czas piszesz w teraźniejszym: "staje się", "zostaje", to skąd nagle ten przeszły: "nie trwały"?

Korneliusz Knot podejmuje zdecydowane kroki, umieszczając w Hogwarcie swojego człowieka, profesor Dolores Jane Umbridge - kobietę o wyglądzie ropuchy.

To jest piękne! XD "Człowiek Knota- kobieta o wyglądzie ropuchy"!! Umarłam smiley

Generalnie art kuleje językowo i pod względem treści. Odnoszę wrażenie, jakbyś napisała to ot tak, od niechcenia, albo jakbyś obejrzała film, a nie przeczytała książki. Dałabym O, ale urzekłaś mnie Człowieko- kobieto-ropuchą, więc daję N. Przyłóż się następnym razem.
apollo dnia 13/07/2011 17:12
Na tym pierwszym zdjęciu ona wygląda jak by była brudna. Artykuł nawet nawet. Ja i tak podziwiam że tu jest bo ja napisałem sześć z czego jeden skopiowałem i żaden nie przeszedł.smiley
Michelle dnia 20/07/2011 09:26
Nie dowiedziałam się stąd niczego nowego, przez co artykuł wydaje się być nudny. Śmieszna przenośnia: "Ta kobieta w istocie nie jest miodem, lecz trucizną." Zdania są dziwnie pomieszane, brak zachowania ciągu przyczynowo-skutkowego. Ogólnie słabo.
pppm dnia 22/08/2011 20:29
Nuda. Niestety taki jest ten bardzo słaby artykuł.
pppm dnia 22/08/2011 20:30
Nuda. Niestety taki jest ten bardzo słaby artykuł.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 5% [1 Głos]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 26% [5 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 37% [7 Głosów]
Nędzny Nędzny 26% [5 Głosów]
Okropny Okropny 5% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:17
Ale ja pytam co dobre, bo dzien, to niekoniecznie, a wieczor spoko xD

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 21:16
wieczor juz chyba ;D

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:14
Wieczor, czy dzien? xd

Christina
(Świetny czarodziej)
23/05/2012 21:14
bry.

alette
(*:)
23/05/2012 21:14
czat

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
23/05/2012 21:11
Dobry .

losiek13
(I Love Helen)
23/05/2012 21:06
Ooo, to to mi sie podoba ^^ Mielno <3


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter