Hogwart - ¦wiat magii

Harry Potter

Ostatnie Artyku³y
Nawigacja
Ankieta
Co s±dzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogê siê oderwaæ!

Spodziewa³em siê czego¶ lepszego, ale nie jest ¼le

Jeszcze siê nie zarejestrowa³em

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz siê zalogowaæ, ¿eby móc g³osowaæ w tej Ankiecie.

pogoda w karpaczu

Hogwart

Na pocz±tek chcia³am powiedzieæ, i¿ wiem, ¿e by³y ju¿ takie tematy. Ja jednak omawia³am tê ksi±¿kê na lekcjach jêzyka polskiego, wiêc wypracowania musia³am napisaæ.
Chcia³am jeszcze powiedzieæ, ¿e w mojej klasie jest pe³no mugoli, którzy nie wiedz±, co trac± nie czytaj± Harrego Pottera. Wypracowanie pisa³am bezpo¶rednio dla nich i dla pani, wiêc niektóre kawa³ki s± oczywiste, a w niekrórych brakuje duzo informacji. Chcia³abym jednak by¶cie zpoznal siê z moim wypracowaniem, mimo, iz to wszystko ju¿ znacie i ja nie wnoszê nic nowego.

Harry Potter zawdziêcza swoje umiejêtno¶ci magiczne swojemu tacie i mamie, ale przede wszystkim szkole Hogwart. Ma tam swoich kolegów, ale tak¿e i najwiêkszych wrogów. Jednymi z najbardziej bliskich przyjació³ Harrego jest Hermina Granger i Ronald Weasley. Jego wrogiem jest Draco Malfoy, ¦lizgon z tego samego roku.Harry zacz±³ szko³ê maj± 11 lat. Na pi±tym roku czekaj± go sumy (Standardowe Umiejêtno¶ci Magiczne), a na siódmym i ostatnim owutemy (Okropnie Wyczerpuj±ce Testy Magiczne). Koñcz±c szko³ê bêdzie mia³ 17 lat.
Hogwart mie¶ci siê w Szkocji. Jest to ogromny zamek pe³en tajemnic. Do szko³y mo¿na pojechaæ expresem Hogwart-Londyn z dworca King's Cross (Londyñski dworzec) przy peronie dziewiêæ i trzy czwarte. Jest to szko³a Magii i Czarodziejstwa. Dyrektorem szko³y jest Albus Persiwal Wulfryk Brian Dumbledore. Zastêpc± dyrektora jest Minerwa McGonagall, znana tak¿e jako nauczyciel transmutacji i opiekun domu Gryffindoru. Poprzednim dyrektorem szko³y by³ Armand Dippet.
W szkole s± ró¿ni nauczyciele. Jedni s± sprawiedliwi i srodzy, inni maj± swoich pupilków, jeszcze inni s± równie¿ opiekunami domów, a niektórzy w ogóle nie mog± utrzymaæ ³adu na swoich lekcjach. Jak ju¿ wcze¶niej wspomnia³am, profesor McGonagall jest nauczycielem transmutacji. Profesor Snape jest nauczycielem eliksirów. Profesor Flitwick to karze³ o bardzo piskliwym g³osie. Naucza on zaklêæ. Profesor Sprout uczy zielarstwa. Profesor Hooch najlepiej lata na miotle, tote¿ udziela lekcji latania. Profesor Trelawney uczy wró¿biarstwa. Profesor Binnis jako jedyny jest duchem. Podobno pewnego dnia poszed³ spaæ, a rano obudzi³ siê ju¿ jako duch. On naucza Historii Magii. Obrony przed czarn± magi± nauczaj± ró¿ni nauczyciele: na pierwszym roku profesor Quirrel, na drugim profesor Lokhart, pó¼niej profesor Lupin (wilko³ak), potem fa³szywy profesor Moddy, nastêpnie pracowniczka ministerstwa, Dolores Umbridge, a pó¼niej profesor Snape. S± jeszcze mniej znani nauczyciele, na przyk³ad profesor Vector.
W Hogwarcie s± cztery domy: Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw i Slytherin. Powsta³y one z nazwisk czterech za³o¿ycieli Hogwartu: Godryka Gryffindora, Helgi Hufflepuff, Rowery Ravenclaw i Salazara Slytherina. Wszyscy ¿yli w zgodzie, do czasu, gdy Salazar Slytherin chcia³, by przyjmowaæ tylko uczniów rczystej krwi". Niestety pozostali nie zgodzili siê. Wtedy Salazar opu¶ci³ zamek, a odt±d istnieje legenda o za³o¿onej przez Slytherina Komnacie Tajemnic.
Ka¿dy uczeñ zostaje przydzielony do którego¶ z czterech domów i odt±d mieszka z jego innymi uczniami. Od przydzielenia bêdzie zale¿a³o jakie uczeñ bêdzie mia³ towarzystwo, gdzie najczê¶ciej bêdzie spêdza³ czas i dla którego domu bêdzie zdobywaæ punkty za dobre rzeczy, i traciæ za uczynki zakazane lub z³e.
Do poszczególnych domów uczniów przydziela tiara przydzia³u. Tiara niegdy¶ nale¿a³a do Godryka Gryffindora, który odda³ j±, by wed³ug talentu i charakteru mia³± przydzielaæ nowych uczniów do domów.
Przed uczt± powitaln± na pocz±tku roku, ka¿dy pierwszoroczniak siada na sto³ku i zak³ada tiarê przydzia³u. Ta wykrzykuje dom, w którym uczeñ ma siê znajdowaæ. Uczeñ zdejmuje tiarê, k³adzie j± na sto³ku, podczas gdy inny wezwany pierwszoroczniak wychodzi i zak³ada tiarê.
Tiara przed przydzieleniem dzieci ¶piewa piosenkê. Zazwyczaj mówi o tym, jacy byli: Godryk, Salazar, Helga i Rower, lecz zawsze inaczej to ujmuje i wymy¶la inny rytm. Nieraz radzi szkole, by wszystkie domy siê zjednoczy³y, ale to chyba jest niemo¿liwe, poniewa¿ dom Gryffindoru i Slytherinu tak siê nie lubi±, ¿e trudno by³oby wyobraziæ sobie, ¿eby siê zjednoczy³y i ¿e tysi±c lat temu Gogryk i Salazar byli najwiêkszymi przyjació³mi. Oto kawa³ek piosenki tiary w pierwszym roku nauki Harrego: "...Na g³owy mnie wk³adajcie, A ja wam araz powiem Gdzie odt±d zamieszkacie. Mo¿e w Gryffindorze, gdzie kwitnie mêstwa cnota, Gdzie króluje odwaga I do wyczynów ochota. A mo¿e w Hufflepuffie, Gdzie sami Prai mieszkaj±, Gdzie wierni i sprawiedliwi Hogwarta szko³y s± chwa³±. A mo¿e w Ravenclawie Zamieszkaæ wam wypadnie, tam p³onie lampa wiedzy, Tam mêdrcem bêdziesz snadnie. A je¶li chcecie zdobyæ Druchów gotowych na wiele, To czeka was Slytherin, Gdzie ceni± sobie forteler...".
Gdy Tiara koñczy ¶piewaæ, profesor McGonagall wymawia imiê i nazwisko osoby, by ta podesz³a do sto³ka i na³o¿y³a Tiarê. Gdy ju¿ wszyscy na³o¿± Tiarê, rozpoczyna siê uczta. Wszyscy rozmawiaj± i ¶miej± siê. Po uczcie wstaje dyrektor Dumbledore i dzieli siê informacjami z uczniami. Zazwyczaj og³asza nowych nauczycieli i mówi czego nie wolno robiæ (np. wchodziæ do zakazanego lasu). Pó¼niej wszyscy uczniowie rozchodz± siê do swoich domów, gdzie id± do dormitoriów i k³ad± siê spaæ, by nastêpnego dnia pój¶æ na lekcje.
Ka¿dy dom ma swojego opiekuna. Gryffindor ma profesor McGonagall, Slytherin profesora Snape'a, Hufflepuff profesor Sprout, a Ravenclaw profesora Flitwicka.
Hogwart ma wiele skrytek, dziwnych miejsc i tajemnych przej¶æ. Jednym z takich miejsc jest na przyk³ad Komnata Tajemnic, któr± za³o¿y³ Salazar Slythein. W Komnacie Tajemnic jest bazyliszek. Tylko dziedzic Slytherina móg³ otworzyæ Komnatê Tajemnic. Dlatego Tiara przydzia³u chcia³a przydzieliæ Harry'ego do Slytherina. Harry by³ tak¿e wê¿ousty, co przydarza siê niewielu osobom. Wiemy, ¿e Komnatê otworzy³a Ginny Weasley, a Harry tylko do niej wszed³.
Stworzona przez £apê, Lunatyka, Glizdogona i Rogacza mapa Huncwotów bardzo pomaga Harry'emu. Zawiera ona m.in. wszystkie tajne przej¶cia do Hogsmeade. Jest ich siedem. Harry zawsze pos³ugiwa³ siê tym, ko³o garbu jednookiej czarownicy i wychodzi³ w piwnicy cukierni w Hogsmeade (Miodowe Królestwo). Jednak zosta³przy³±pany i od tej pory ju¿ nie przychodzi³ do miasteczka.
W Hogwarcie jest tak¿e tzw. Pokój ¿yczeñ. Wystarczy przej¶æ ko³o odpowiedniego kawa³ka ¶ciany trzy razy i pomy¶leæ, co chcia³oby siê tam mieæ. Na pi±tym roku Harry za³orzy³ grupê GD (Gwardia Dumbledora). Spotkania mniej wiêcej co tydzieñ w³asnie w pokoju ¿yczeñ.
W szkole jest bardzo du¿o schodów, które czêsto zmieniaj± swoje po³o¿enie. Na niektórych schodach s± niewidzialne schody, które zapadaj± siê, gdy kto¶ na nie stanie. Trzeba o tym pamiêtaæ. Na ¶cianach jest wiele obrazów, których "lokatorzy" zyj± w³asnym ¿yciem. Osoby z obrazów odwiedzaj± siê nawzajem. W Hogwarcie s± tez duchy, które tylko pogarszaja sprawê. Na korytarzach pilnuje porz±dku jedyny wo¼ny Argus Filch.
Na terenie Hogwartu s± przepiêkne b³onia. Gajowym jest znany nam dobrze Rubens Hagrid. Na b³oniach jest stadion Qudditcha, jezioro, wierzba bij±ca, Zakazany las i wiele innych ciekawych rzeczy. Warto przypomnieæ, ¿e Hagrid nigdy nie zawiód³ Dumbledora i wszystkich innych je¶li chodzi o sprz±tanie szkonych b³oni. Inaczej powiedzia³abym o jego lekcjach opieki nad magicznymi stworzeniami...
Hogwart mo¿e pochwaliæ siê swoj± dru¿yn± Qudditcha. W tej szkole s± wspaniali sportowcy, którzy pó¼niej staj± siê wielkimi gwiazdami.


To ju¿ wszystko. Wyciê³am pocz±tek i koniec. Mam nadziejê, ¿e siê podoba³o i oczekujê komentarzy.

Pozdrawiam!!
Hogwart
Ginny_Weasley12 10/03/2007 11:52
Czytano 5304 razy
Liczba komentarzy - 64
emilcia1994 dnia 10/03/2007 12:30
Ja bym to ujê³a zupe³nie inaczej. Nie pisa³abym te¿ w pierwszej osobie np. powiedzia³abym, ale to ju¿ twoja sprawa.
-Liska- dnia 10/03/2007 12:56
¦wietny ten artyku³! smiley Niczego nowego siê nie dowiedzia³am, ale znane informacje ³adnie zebra³a¶, podzieli³a¶ i opracowa³a¶. Super siê to czyta. Powinno ka¿dego zachêciæ do przeczytania Harry'ego Pottera. Ode mnie masz W smiley
Mila dnia 10/03/2007 13:04
wiktor co masz do adminów?
Nie wiem co tu robi tali art...
Co do niego to powiem, ¿e od razu nie spodoba³ mi siê pocz±tek... Harry wg Ciebie zawdziêcza swoje umiejêtno¶ci rodzicom i szkole? A ja s±dzê, ¿e to wszystko dziêki Voldemortowi. Bo gdyby nie on, Harry nie by³by jakims super zdolnym czarodziejem.
I nienawidzê pojedynczych zdañ! No czasem mo¿na gdzie¶ takie wcisn±æ, ale tutaj s± one wszêdzie!!!
Przez swoje wypracowanie chcia³a¶ przybli¿yæ swoim kolegom Harry'ego?
Tu nie ma ani jednego s³owa na temat Czarnego Pana! Wiêc co taki mugolowaty cz³owiek móg³by z tego wywnioskowaæ? W ksi±¿kach o HP wszyscy tylko siê ucz± i ucz±. I co roku zmienia sie nauczyciel OPCM... A to przecie¿ nie prawda! Przez wszystkie 7 czê¶ci trwa nieustaj±ca walka miêdzy dobrem a z³em. Walka z Voldemortem.
Dalej nie chce mi sie pisaæ... Pozwól, ¿e nie dam oceny
Ginny_Weasley12 dnia 10/03/2007 13:04
a juz myslalam ze ci sie nie podoba. nareszcie jakas dobra ocena. diekx
oj, bo to jest wypracowanie o HOGWARCIE. a nie o harrym i voldemorcie. tu skupilam sie na hogwarcie. a co do tych pojedynczych zdan... no co¿. jak ci sie nie podoba to trudno. mialam gorsze komenty.

Ginny_Weasley12 dnia 10/03/2007 13:27
lunka ja to sama napisalam. moglam miec 6 ale mialam bledy i dostalam 5+. ale wszystkie (chyba) wykasowa³am lub poprawilam. to naprwde ja.
Anitka dnia 10/03/2007 13:51
No i zapomnia³am z tego wszystkiego co chcia³am napisaæ!!! Napiszê:MO¯E BYÆ

O przypomnia³o mi siê chcia³ajm napisaæ ,¿e zjadasz litery!!
demelza_robins dnia 10/03/2007 14:09
Ale d³ugie!Niestety, muszê siê przyznaæ, ¿e nie dobrnê³am do koñca, ale pisane ciekawie i nowatorsko.
Magdalena dnia 10/03/2007 14:43
Bardzo ciekawe wypracoeanie na temat Hogwartu, i o wszystkich nauczycielach, uczniach itd, wiêc jdos³ownie ¶wietne.
Fleur007 dnia 10/03/2007 14:51
Strasznie dlugie, ale ciekawe, zreszta wszystko co jest o Harrym jest ciekawe
ginny-potter dnia 10/03/2007 15:03
to nie by³o nic nowego ale fajnie i ciekawie napisane. super
paulah88 dnia 10/03/2007 16:04
no to skoro nic nie wnosisz jak sama stwierdzilas a info sa okrojone to po co tutaj to umieszczasz? co nas obchodzi, za przeproszeniem, twoje wypracowanie? mamy napisac ze dobrze piszesz i wstawic ci ocene? o niee moja droga! uwazam, ze zrobilas to od niechcenia i bez potrzeby...no chyba ze sto punktow bedzie dopelnieniem twoich wielkich staran i mek ;/ beznadzieja... oczywiscie daje O
paulah88 dnia 10/03/2007 16:10
aha...i jest duzo bledow, powtorzen. np najbardziej bliki..jak juz to najblizszy. Pozatym zdania sa pojedyncze. nie rozwijasz ich a Twoj jezyk jest ubogi. Chcialas napisac o wszystkim, ale w sumie piszesz o niczym. Dalabym za to 3+ za wzgledu ze sie staralas...
Moony Alex dnia 10/03/2007 17:51
Hmm... ¦rednio mi siê podoba. Nie jest najlepsze, ale nie jest najgorsze. Mam pewne zastrze¿enia. Dajê Z.
cath riddle dnia 10/03/2007 18:49
nie no! I ty za to dosta³a¶ 5+??
I jeszcze piszesz, ¿e ju¿ wykasowal±s wszystkie b³êdy??
Ooo niee. Nie przepuszczê Ci tego.
Pierwsze co mi sie nie podoba, to zdanie, ¿e Harry zawdziêcza swoje umiejêtno¶ci rodzicom i szkole Hogwart.
Rozumiem, ¿e tu pisa³a¶ o Hogwarcie i trzeba by³o napisac co¶ pochlebiaj±cego dle tej szko³y, ale wed³ug mnie to lekka przesada.
Po drugie: zdania pojedyncze... fuuuuj!
Po trzecie: napisa³a¶ dwa razy "Rowery Ravenclaw".
Pierwszy raz to mog³a byæ literówka, ale dwa razy?
Na przysz³o¶æ to by³a Rowena.
Po czwarte: ten fragment o tiarze powinien by³ wyciêty. Po co go tak dok³adnie opisywa³a¶? i to jeszcze tak chaotycznie. Tu piszesz o tiarze, to nagle o czy¶ innym, a potem wracasz do tej ceremoni.
M±dre to??
Po czwarte: napisa³a¶, ze mapê stworzyli Lunatyk, Glizdogon, £apa i Rogacz... Je¶li to mia³o byæ dla ludzi z twojej klasy, którzy nie czytali HP to wspó³czuje im.
A sk±d oni mieli wiedzieæ, ¿e Rogacz to w³a¶nie ojciec Harrego. A Lunatyk to nauczyciel OPCM-u. A Glizdogon zdradzi³ rodziców Harry'ego.
Ja bym siê jako¶ nie przejê³a tymi Huncwotaki, je¶li nie czyta³am ksi±¿ki.
Po szóste: takie zdanie "Na niektórych schodach s± niewidzialne schody, które zapadaj± siê, gdy kto¶ na nie stanie".
A mo¿e na schodach s± niewidzialne stopnie?? Tak by by³o lapiej...
Po kolejne (ju¿ nie licze): c±gle jest, jest, jest... To ju¿ nudne.
A wiêc ja bym da³a za to "wypracowanie" najwy¿ej 3+.
No có¿... Proszê ciê, nie zamieszczej tu ju¿ kolejnego twojego pseudo wypracowania. Oki??
Bêdê wdziêczna.
Cho Chang2 dnia 10/03/2007 19:04
Artyku³ nie zabardzo mi siê podoba³. Zdania nie trzymaj± siê kupy. Czy to s± sportowcy????No moze mozna ich tak nazwac, ale ta nazwa mi nie pasuje. Mogla bym to wymieniac w nieskonczonosc, co masz zle itp, ale mi sie nie chce. Oczywiscie nie jest strasznie zly.
Tonia dnia 10/03/2007 19:42
Co dosta³e¶ za te wypracowanie??? :0 (dla mnie to prawie referat) smiley
CzarnyPan dnia 10/03/2007 21:29
ej dluzej juz nie mozna bylo...
ags dnia 11/03/2007 08:56
dobry art i widaæ ¿e sie napracowa³a¶
Ginny_Weasley12 dnia 11/03/2007 09:46
dostalam 5+ bo mialam 4 bledy, ale tu je poprawilam.
hermiona22 dnia 11/03/2007 12:46
to super. a teraz co¶ o arcie. art super art bo d³ugi oby ntak dalej.
Natalka184 dnia 11/03/2007 14:04
Mimo tych licznych b³êdów które s± juz wymienione przez moich poprzedników art nie jest najgorszy choæ nie pownien siê tu znale¼æ. Jednak nie bêdê go krytykowaæ bo jest d³ugi i do¶æ ciekawy chocia¿ s± momenty ¿e nie wiadomo o co chodzi...
Irytek94 dnia 11/03/2007 14:21
WoOw na maxa d³ugie....
ginny92weasley dnia 11/03/2007 15:44
supcio wypracowanie (JA ci to mówiê, a mam same szóstkismiley) dajê oczywi¶cie W tak¿e za trudsmileysmileysmiley
ginny92weasley dnia 11/03/2007 15:46
i b. dobrze ze narracja jest w pierwszej osobie! to nadaje wypracowaniu bezpo¶redni charakter i opisuje stosunek autora do omawianego tematu!
Cassie dnia 11/03/2007 17:29
bardzo fajny ciekawy, choæ d³ugi. oby tak dalej...
Szary mag dnia 11/03/2007 19:37
twoje wypracowanie jest na W i jeszcze raz W. D³ugie i ciekawe
olus666 dnia 12/03/2007 14:35
super extra ciekawy artyku³... z nudów a¿ zaczê³am robiæ na drutach
Miczka dnia 12/03/2007 18:42
Mi siê podoba³. W mojej klasie te¿ nikt nie lubi Harre'go Potter'a chocia¿ ¿adna z osób w mojej klasie (oprucz mnie) nigdy nie wzie³a ¿adnej ksi±¿ki autorstwa pani Rowling do rêki. Nie mam pojêcia z k±d te uprzedzenia do Harre'go. Ale przecie¿ to ich sprawa ja ju¿ im wiele raz mówi³am ¿e ksi±¿ki o Harrym s± bardzo fajne niestety oni mnie wy¶miali. Teraz ju¿ nawet nie prubujê ich namówiæ do czytania. Nie wiedz± co trac±.
vampir dnia 12/03/2007 19:03
hohoooo ale¶ siê napsia³a smiley B³êdów od groma, szczególnei stylistyka i powtórzenia. Nie bedê komentowa³ bo we wcze¶niejszych pewnei napsia³em to samo, co chcia³ bym tutaj wyklikac. Zwykle nie oceniam, ale za tak d³uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuugie CO¦ smiley Dam Ci tego Z smiley
Rubeus Hagrid dnia 13/03/2007 13:47
fajny artyku³.Tylko troche du¿o b³êdów
Hermiona_ dnia 17/03/2007 18:24
Spoko art. D³ugi... i wogóle, ale trochê b³êdów, dlatego dajê P. smiley
cieszyniak dnia 17/04/2007 07:41
koszmar!
gryfka dnia 17/04/2007 14:14
aktykol zdecydowanie za dlogi... mozna bylo to ujac ciekawiej ale w mniejszej postaci... strasznie slugo sie czyta nie wciaga, malo interesujace... jednak jest duzo informacji
Draco Malfoy dnia 28/04/2007 10:49
Tak, troche za d³ugi art. Bym zrozumia³ gdyby by³ to FF.
Ron Weasley14 dnia 07/05/2007 10:48
Fajny artyku³, ale trochê za d³ugi.
oswald dnia 14/05/2007 19:19
ron weasley 14 ma racje, fajne ale za d³ugie
Wood dnia 18/05/2007 02:59
Hogwart... dla Harry'ego dom... nic wiêcej...
Christina dnia 29/05/2007 18:14
troszke za d³ugi ale bardzo fajny i ciekawy.
Padma45693 dnia 13/07/2007 13:42
no yen Arcik mo¿e byæ...warto od czasu do czasu przypomnieæ sobie wiadomo¶ki z ksi±¿ki!;D
_Harry_Potter_ dnia 24/07/2007 09:33
ten artyku³ jest superowy...mo¿na go czytaæ nawet 3 rezy ja ju¿ czyta³em 2razy ...smiley
Patryk1234 dnia 24/07/2007 15:27
mis ise podoba³ jest fajny d³ugi
sam-wiesz-kto dnia 05/08/2007 20:56
z tego artyku³u dowiedzia³am siê ¿e Hogwart jest w Szkocjismiley
EwuS dnia 21/08/2007 21:05
hm. taki sobie. czyta³o siê lepsze. pope³niasz pewne b³êdy wymieniane ju¿ przez poprzedników. ale jak na 4/5 klase je¶li dobrze licze to i tak nie¼le. nie by³am lepsza w Twoim wieku. smiley spoko. Zostawiam PO smiley
Figlarna dnia 21/08/2007 22:53
Nie licz±c b³êdów to artyku³ jest nawet niez³y. Och, chcia³abym mieæ Harry'ego za lekturê. Idê do 3 g. i do tej pory nie spotka³am siê chyba z lektur±, która by mnie zachwyci³a... ;] A nie - przepraszam, 'Szatan z siódmej klasy' mi siê podoba³ jako jedyny. Có¿, zazdroszczê Tobie i wszystkim innym którzy omawiaj± Pottera na jêzyku polskim :-)
martynkaaa dnia 25/11/2007 21:03
Ja przerabia³am HP i KF w 5 klasie podstawówki smiley
Hihi.. to by³a pierwsze i jak na razie ostatnia lektura nad któr± nie usypia³am smiley
a artyku³ ciekawy, bardzo fajnie to opisa³a¶ smiley
pozdrawiam
Royal dnia 09/01/2008 16:38
Fajny artykó³ podoba³ mi siê , by³ ciekawy i na temat daje W =)
Martussxd dnia 01/03/2008 20:39
Napisa³a¶ tylko o Hogwarcie. Ale i tak fajnie Ci to wysz³o. Dajê P.
Gillert Grindelwald dnia 02/03/2008 11:36
Trochê d³ugie. smiley
Ale po co pisaæ notatkê o Harrym.
Dajê PO
kasiar33 dnia 28/03/2008 21:49
By³y ma³e b³êdy ale oni nie koñczo³ wszyscy szko³y jak maj± 17 lat tylko czasem jakmaj±19 lub 19 jak nie zdadz± jeden rok.masz odemnie PO.
palec dnia 22/06/2008 16:07
troche b³êdów i d³ugie ale poza tym super podoba³o mi sie daje W
mati90 dnia 26/07/2008 12:45
Komentarz na sto dwa.
Podoba mi siê jest taki d³ugi i porz±dny
Mercia dnia 08/08/2008 16:48
¦wietny artyku³!smiley O wielu rzeczach ju¿ zapomnia³am, i dobrze zest sobie od¶wierzyæ pamiêæ! smiley
kamilkahp dnia 20/10/2008 14:52
Bardzo fajny i szczegó³owy. A tak po za tym gdzie chodzisz do szko³y, bo jeszcze nigdy nie spotka³am siê z nauczycielem, który przerabia³by Harrego.
-H-A--R--R-Y- dnia 16/11/2008 11:17
¦wietny artyku³ smiley Widaæ, ¿e siê napracowa³a¶ zebra³a¶ wszystkie informacje i ³adnie je opracowa³a¶.
jonny164 dnia 30/12/2008 00:32
jestem ciekaw jak nauczycielka Ciê oceni³a... Artyku³ w miarê poprawnie napisany... Brak b³êdów logicznych i to siê liczy a pomy³ki ka¿demu siê zdarzaj±smiley
-H-A--R--R-Y- dnia 26/01/2009 19:25
Mnie siê podobasmiley Logiczny i przejrzysty. Daje W
Liluchna dnia 05/02/2009 15:47
Nawet moze byæ. Ja w szkole tez pewnie bêdê omawiaæ Hp , bo mam fragment KT w podrêczniku.No nawet dobrze na pisane , ale w³asnie nie ma nic o Czarnym Panie !
lily_16_ewans dnia 17/02/2009 07:43
Nawet spoko. Mo¿e kto¶ siêgnie po ksi±¿kê. Ocena: PO.
McLaggen dnia 11/05/2009 20:04
Mi siê bardzo podoba smiley
Dobrze napisany smiley
No nawet sie dowiedzia³em ze Hogwart jest w Szkocji ;D Daje Wybitny
anka2468 dnia 04/06/2009 18:57
wg mnie bardzo fajny jest ten artykul bo ktos kto malo wie o Hogwarcie teraz ma mozliwosc dowiedziec sie wiecej smiley
aga_13 dnia 23/08/2009 10:56
podoba mi siê art smiley jest fajny, ciekawy i d³uugi smiley
szkoda ¿e hogwart nie istnieje smiley
Ana_Black dnia 14/04/2010 18:27
Fajny artyku³, ale s± b³êdy, a ten jeden mnie szczególnie rozbawi³...
Zazwyczaj mówi o tym, jacy byli: Godryk, Salazar, Helga i Rower, lecz zawsze inaczej to ujmuje i wymy¶la inny rytm.

Rower, dobre

Z artyku³u wynika, ¿e czyta³a¶ ju¿ Ksiêcia Pó³krwi, a tam przecie¿ pisze wyra¼nie, ¿e Harry, Ron i Hermiona nie wróc± do Hogwartu na siódmy rok nauki i nie bêd± zdawaæ owutemów (nie licz±c Hermiony, która po zakoñczeniu wojny czarodziejów z Voldemortem i jego poplecznikami, uda siê do Hogwartu by skoñczyæ siódmy rok), tylko udadz± siê na poszukiwanie horkruksów Riddle'a. smiley
Hedwiga1234 dnia 30/10/2010 08:32
No, no, no... Tego nie wiedzia³am. Udzielam pochwa³y.
i love ginny dnia 19/04/2012 15:37
same nowo¶ci
Dodaj komentarz
Zaloguj siê, ¿eby móc dodawaæ komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostêpne tylko dla zalogowanych U¿ytkowników.

Proszê siê zalogowaæ lub zarejestrowaæ, ¿eby móc dodawaæ oceny.

Wybitny Wybitny 33% [10 G³osów]
Powy¿ej oczekiwañ Powy¿ej oczekiwañ 37% [11 G³osów]
Zadowalaj±cy Zadowalaj±cy 10% [3 G³osów]
Nêdzny Nêdzny 7% [2 G³osów]
Okropny Okropny 13% [4 G³osów]
Logowanie
Login

Has³o

Zapamiêtaj mnie



Rejestracja
Zapomniane has³o?
Shoutbox
Tylko zalogowani mog± dodawaæ posty w shoutboksie.

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:26
to smutne:<

gnebi
(¦wietny czarodziej)
24/05/2012 20:16
Nie napisalam na pw, bo akurat wtedy byles na sb i myslalam ze sie odezwiesz.
No i nic na tyle waznego, zeby mis ie chcialo PW pisac.

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:06
fuer tez

Esey
(Abhorsen)
24/05/2012 20:06
fuer tez

losiek13
(I Love Helen)
24/05/2012 20:06
Zaraz wejde...

Andrzejster
(eXtreme-Fusion Ninja)
24/05/2012 20:05
Nie, ze wymagania, a poprostu uzytecznosc, jak dostane PW to szybciej zobacze niz jak ktos wspomni cos w sb, ktorego nie odswiezam od 30 minut

losiek13
(I Love Helen)
24/05/2012 20:04
haha, nawet nie wiedzialem ;< Juz slabo dzisiaj kontaktuje... Rece opadaja!


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamieñ Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Wiêzieñ Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Ksi±¿e Pó³krwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter