Jak to jest z wilkołakami? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda online ee 2172.php

Jak to jest z wilkołakami?

Jest jedna sprawa, nad którą się zastanawiam. Co ma bezpośredni wpływ na to, że wilkołak ulega transformacji? Odpowiedź niby jest prosta - oczywiście księżyc w pełni. Ale czytając po raz kolejny książkę "Harry Potter i Więzień Azkabanu" zaczęłam mieć pewne wątpliwości. No, ale może zacznijmy od początku.

Z opowieści Lupina we Wrzeszczącej chacie wiemy, że od kiedy został ugryziony, raz w miesiącu ulegał transformacji i na parę dni zmieniał się w groźnego wilkołaka. Tracił wtedy ludzką świadomość i stawał się groźny dla wszystkich ludzi i samego siebie. Kiedy Lupin uczył w Hogwarcie Snape przyrządzał dla niego niedawno wynaleziony eliksir na bazie wywaru tojadowego, który zażywany w tygodniu poprzedzającym pełnię co prawda nie zapobiegał przemianie, ale pozwalał Lupinowi zachować świadomość.

A teraz garść pytań:

- Kiedy Lupin szedł do Wrzeszczącej chaty zaniepokojony tym, co zobaczył na Mapie Huncwotów była już noc, a księżyc był schowany za chmurą. Z tego co się stało później wiemy, że była pełnia. Dlaczego więc miał ludzką postać?

- Kiedy niemal godzinę później wszyscy wyszli z chaty i szli w stronę zamku przez dłuższy czas nic się nie działo, a Lupin zaczął się przemieniać dopiero wtedy, gdy chmura odsłoniła księżyc. Dlaczego?

- Czy to bezpośrednie światło księżyca w pełni wywołuje przemianę? W takim razie Lupin na czas pełni mógł się zamykać w pokoju ze szczelnie zasłoniętymi oknami i nie byłoby problemu. Ale wiemy przecież, że to nie wystarczało.

- Eliksir nie zapobiegał przemianie podczas pełni, więc to, że Lupin go nie wypił przez wyruszeniem do Wrzeszczącej chaty nie miało właściwie żadnego znaczenia. Po co w noc pełni księżyca Snape w ogóle przyrządził ten eliksir?

- No i w końcu dlaczego przemiana trwała tak krótko? Zawsze zamieniał się w wilkołaka na parę dni, a tym razem tylko na jedną noc? Przecież rano następnego dnia rozmawiał już z Hagridem, a po południu wyjechał z Hogwartu.

Bardzo proszę, nie pomyślcie sobie, że chcę się czepiać, czy na siłę doszukiwać niekonsekwencji. Bynajmniej! Jak dla mnie Remus mógłby przemieniać się nawet podczas nowiu i nie miałoby to żadnego znaczenia, dalej byłby moją ukochaną postacią :-)

A może przegapiłam w książce jakieś odpowiedzi na moje pytania? Jeśli macie jakieś pomysły na ich wytłumaczenie to niecierpliwie będę czekać na komentarze.
Jak to jest z wilkołakami?
Moony 28/03/2007 17:39
Czytano 2050 razy
Liczba komentarzy - 41
DJParzysz dnia 28/03/2007 17:42
Przemiana występuje w pełni gdy księżyc świeci!!! a nie jest zasłoniety. Eliksir nie zapobiega przemianie tylko ją łagodzi!!! A ostatnie to nie wiem Daję PO art daje do myślenia no i jestem pierwszysmiley
Krzyychu dnia 28/03/2007 17:46
troszkę dziwny art... ale nawet spoko
Cassidy dnia 28/03/2007 17:53
Daję P. Hm... Co prawda zastanawiałam się nad wieloma pytaniami jakie zadałaś. Lubując się nad wilkołakami i kochając wilki, będą sama wilkołakiemsmiley Mogę stanowczo odpowiedzieć. Wilkołaki przemieniają się podczas każdej pełni księżyca, niezależnie od tego czy księżyc jest zasłonięty chmurką. Są także wyjątki, niektóre wilkołaki mogą zmieniać się pod wpływem blasku księżyca, wtedy bowiem odbywa się przemiana. Tracą wówczas swiadomość, a w żyłach płynie wtedy inna krew. Krew wilkołaka...smileyJeśli chodzi o eliksir, to nie zapobiega przemianie, ale tak jak napisano już wcześniej łagodzi jej objawy. Czyli, że Lupin zachowałby swój rozsądek i... nie ranił by innych, tak jak tamtej feralnej nocy. Przemiana ma nieokreślony limit czasu. Czasem jest to tydzień, a czasem jeden dzień.
Madzia_lily dnia 28/03/2007 18:19
DJParzysz: wiem, że nie o to ci chodziło, ale to ostatnie zdanie zadrzmiało tak, jakbyś dał PO, tylko dlaego, że jesteś pierwszy... OK,. wiem, że sie, czepiam...
Co do arta: nie odpowiem na wszystkie pytania, tylk ona ostatnie również pytaniem: Czy księżyc nie jest w pełni tylk ojedną noc??
HermionaXXX dnia 28/03/2007 18:24
Art jest fajny i daje do myślenia. Daję P
demelza_robins dnia 28/03/2007 18:32
odpowiedzi na twoje pytania(czasami odpowiedzi są pytaniami):
1.Np.Może wilkołakiem staje się o określonej godzinie?
2.Patrz wyżej
3.W ogóle nie rozumiem tego pytania.
4.To akurat jest Ok. smiley
Moony Alex dnia 28/03/2007 18:32
Hmm. Muszę powiedzieć, że ciekawy artykuł. I nie mówię tego, dlatego że Remus jest również moją ukochaną postacią. Hm. No więc tak. Trio znalazło się we Wrzeszczącej Chacie około godziny... ja wiem... przed 20:00? (Po kolacji poszli do Hagrida, musiał również minąć jakiś czas u niego). To był mniej więcej czerwiec... Tak mi się wydaje... Więc ściemniało się yyy... może coś przed 21:00... Lupin przyszedł po jakimś czasie do Chaty, trochę czasu zajęła również cała akcja odgrywająca się tam... Więc ja wiem... Moze księżyc się jeszcze nie ukazał... Ale tak, racja... w ksiązce jest napisane, że chmura minęła księżyc... Nie wiem co o tym sądzić...
Ha, ciekawa teoria z tym zamknięciem się w i zasłonięciem okien... Szkoda, że nie działała...
Co do eliksiru, mnie zastanawia pewna kwestia... Remus pił go przez cały tydzień, więc myślę, że nie powinien być już taki groźny tego dnia, o którym mowa... W końcu jakoś minimalizował ten "charakter" wilkołaka. Hmm...
Co do pełni... Tu się właśnie waham. Pełnia trwa jedną noc? Jeśli tak, no to myślę, że tylko podczas tej jednej nocy Remus był przemieniony... Kolejny dzień lub dwa (kiedy księżyc nadal jest PRAWIE pełny) może dochodził do siebie- w końcu mówił, że transformacja jest bardzo bolesna i może te wilcze pozostałości trzeba było zwalczyć...
Nie wiem, zastanawia mnie to.
Ale zastanawia mnie również jeden fakt.
Mianowicie zaklęcie Imperius.
Powoduje ono możliwość całkowitego kontrolowania ofiary i podporządkowanie jej sobie. A więc w sprawie likantropii- jeśli załóżmy Dumbledore rzuciłby na Lupina zaklęcie Imperius (wiem, że jest nielegalne, ale o tym później) i wydał zakaz przemieniania się... Czy natura, która w tej chwili jest pod postacią księżyca w pełni miałaby większą moc niż zaklęcie Imperius? Czy człowiek przemieniłby się w wilkołaka?
Rozumiem, to zaklęcie niewybaczalne, ale jeśliby rzeczywiście działało, można by znieść ten zakaz w wilkołaczych sprawach... Wiem, że to zapewne nieprawdopodobne, bo sądzę iż natura by zwyciężyła... Ale zawsze można pogdybać. Ode mnie będzie Wybitny, bo jak już pisałam- art mi się podoba i jest bardzo ładnie napisany. ^^
Magdalena dnia 28/03/2007 18:40
Tak, toszkę dziwny, daję Z
Moony dnia 28/03/2007 19:04
Moony Alex dziękuję serdecznie! To prawdziwa radość zostać tak dobrze ocenioną przez eksperta! Co do trwania pełni, to może rzeczywiście trwa tylko jedną noc, ale to słowa samego Lupina, że na PARĘ DNI przemienia się w wilkołaka. Wybaczcie, jeśli mój art jest nieco chaotyczny, ale zawsze miałam problem z przelewaniem kłębiących się w głowie myśli na papier (lub komputer smiley
TomV dnia 28/03/2007 19:05
Art nie jest dziwny, co najwyżej nietypowo skonstruowany smiley (te pytania) ale to zaliczyłbym na plus. Ogólnie bardzo ciekawe, kawła dobrej roboty, wiele słusznych spostrzeżeń. Moim zdaniem Lupin zamieinia się w wilkołaka kiedy księżyc jest widoczny - niezależnie od tego czy on go widzi czy nie, an czy światło pada na niego czy nie.

Wybitny
Limonka dnia 28/03/2007 19:07
Moony, komentarz długości artykułu xD
A art ładnie napisany, nie ma się do czego doczepić. Również daję W.
Moony Alex dnia 28/03/2007 19:10
Masz rację, Lupin coś takiego mówił, więc ja już sama nie wiem jak to jest ^^.
Ale ja ekspertem?
A, gdzie tam. Jam jest tylko fanatyczka Remusa xD.
Ano, jak dla mnie zasługiwałaś na W. Więc postawiłam.
Peeves dnia 28/03/2007 19:25
art ładnie napisany, ciekawa forma, dobre spostrzeżenia, mi się podoba smiley
McGonagall dnia 28/03/2007 19:25
Art fajny, a komentarza Moony nawet nie chce mi sie czytać a wielka szkoda... chyba przeczytam jednak smiley
Cho Chang2 dnia 28/03/2007 19:26
To wszytsko (chyba) zależy od tego czy swiatlo ksiezyca na niego padnie. Myśle, że jest wilkolakiem tylko na pewien czas .
Authvrennil dnia 28/03/2007 19:38
nudził mnie ten artykuł a szczególnie co by
było gdyby babcia miala wons to by by ła dziadkiem to znaczy nie podobał mi sie ten artykuł
Ginny_Weasley12 dnia 28/03/2007 19:52
ale przecierz wiemy, ze ksiezyc jest zawszr (prawie) na niebie, tylko slonce go zaslania. I tu nowe pytanie, dlaczego w dzien tez Lupin nie byl wilkolakiem, skoro caly czas, kiedy wychodzil z zamku lub innego zabudowania to ksiezyc padal na niego. a art jest cieawy, trzeba sie zastanowic. daje W.
Feniks-Ginny dnia 28/03/2007 19:57
naprawde nizłe pytanka daje Wsmiley
Feniks-Ginny dnia 28/03/2007 20:00
Znam odpowiedz tylko na jedno z twoich pytań Snape przyrzadzał eliksir po to żeby zdobyc zaufanie Dumbledore'asmiley
ginny3 dnia 28/03/2007 20:01
Mi się art podoba. I daje do myślenia.

1 i 2 : No nie wiem. Może nie było jeszcze wcale księżyca. A po wyjściu to było zrobione tak dla lepszego wrażenia .

3 i 4 :A może pomógł mu Dumbledore. Nie pamiętam jak Lupin wrócił do szkoły, ale na pewno rozmawiał z Dumbledore'm. A on jest wkońcu potężnym czarodziejem. Mogł go odnaleźć i odczarować (jeśli takie cos jest możliwe). No tylko czemu nie robił tego zawsze... Może tak bardzo wierzył w mocne działanie eliksiru Snape? smiley
Draco Malfoy dnia 28/03/2007 20:11
Przemiana następuje wtedy kiedy światło księżyca padnie na jakąś osobę(wcześniej ugryzionej). skąd ci wiadomo, że przemiana trwa kilka dni???
milena dnia 28/03/2007 20:50
Zgadzam się z TomV - wilkołak staje się wilkołakiem, gdy księżyc jest widoczny.
Chociaż jak dla mnie to Remus może się przemieniać kiedy tylko chce, i tak go kocham najbardziej ze wszystkich postaci.

P
wiki dnia 28/03/2007 20:58
dowiedziałem się z książki harr'ego pottera, że jeśli chce się zmienić w wilkołaka to trzeba wypić specjalny eliksir przygotowany przez profesora snapa
Moony Alex dnia 28/03/2007 21:01
<patrzy na post wiki(ego)>
<spada z krzesła>
Co proszę?
<śmiech wariatki>
Albo źle przeczytałeś/aś, albo sobie robisz jaja, albo źle się wyraziłeś/aś.

smiley
Moony Alex dnia 28/03/2007 21:02
Przepraszam, dopiero teraz zauważyłam męską formę czasownika.
Wikiego*, przeczytałeś*, wyraziłeś*.
paniczna dnia 28/03/2007 21:25
Daję W. Fajny arcik,na fajny tematsmiley
blyskawica dnia 29/03/2007 11:43
bardzo dobrze napisany daje Psmiley
Moony dnia 29/03/2007 11:44
Do Draco Malfoy - Remus sam powiedział we wrzeszczącej chacie, kiedy opowiadał swoją historię, że NA PARĘ DNI staje się groźnym wilkołakiem. No, on chyba najlepiej wiedział co mówi smiley
michcio dnia 29/03/2007 12:33
SPOX ART.
-Liska- dnia 29/03/2007 16:40
Masz rację, to jest warte zastanowienia... Myślę, że to kolejne niezgodności w książce. Za artykuł daję W smiley Jest świetny!
tina ledung dnia 29/03/2007 17:58
Po pierwsze przemiana następuje tylko wtedy gdy księżyc jest widoczny.
Eliksir nie powodował braku przemiany tylko to że jak stawał się wilkołakiem to był mniej groźny.
Zdaje mi się że przemiana następuje tylko w nocy przy świetle księżyca, więc chyba dlatego przemiana trwała tak krótko.
To jest tylko moje zdanie możliwe że może być inaczej.
Cho Chang2201 dnia 29/03/2007 20:20
niezły art daje P
Cedryk Digory dnia 06/05/2007 13:51
Może po przemianie miał na sobie liczne rany i czekał aż się zagoją?
kajablack dnia 08/05/2007 15:26
fajnie,tylko chyba wszyscy to juz wiedza...
kilstrit dnia 09/06/2007 20:42
nie wpadłbym na taki temat, ale mówisz prawdę, PO
dlamniekonkretxd dnia 14/07/2007 19:14
Hmm, myślę, że trochę za bardzo powołujesz się na film. ; ) ale artykuł ciekawy, na dodatek poruszyłeś praktycznie w ogóle nie poruszany temat. Daje W. ; )
Filemona dnia 16/07/2007 22:33
Zgadzam się z DJParzysz i daję W.
remus1999 dnia 23/06/2010 18:26
Remus1999
Eliksir nie zapobiegał przemianie podczas pełni ale po transformacji pozostawiał Lupinowi ludzką świadomość. Normalnie wilkołak od razu zacząłby atakować ludzi a dzięki eliksirowi Lupin wiedział że nie może nikogo capnąć.
HermiaGranger dnia 23/06/2010 18:44
Eliksir, który Snape przygotowywał Lupinowi nie hamuje przemianie, lecz tylko pozwala zachować świadomość, a wilkołaki przemieniają się tylko przy pełni księżyca
Daję PO
koli123 dnia 31/07/2010 00:54
Więc tak: Światło księżyca działa najprawdopodobniej w jakiś sposob na krew i mózg wilkołaka. Uważam że gdy padają na niego promienie światła księzyca zachodzi to zjawisko i następuje przemiana. Większość ludzi uważa że gdy księżyc będzie równo o północy, tak jak słońce w południe, wtedy następuje przemiana gdyż promienie światła księżyca mają największą siłe. Zaś jeśli chodzi o eliksir to uważam tak samo jak inni: on łagodzi objawy zmiany i bycia wilkołakiem i możliwe że nie zatraca tak człowieka w wilkołaku, że człowiek może nad nim bardziej panować niż on na nad człowiekiem
lestrange-bellatrix dnia 27/11/2011 14:32
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 45% [9 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 40% [8 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 5% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 5% [1 Głos]
Okropny Okropny 5% [1 Głos]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:07
Mam mnostwo filmow na filmwebie zapisanych do ogladniecia, ale jakos nigdy nei moge zdecydowac sie ktory i konczy sie na tym ze zaczynam nowy serial XD

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:07
O wiem, ten film z Marilyn to Let's make love xd

querido
(Uczeń czarodzieja)
25/05/2012 00:06
zapisalam.
przydadza sie na przyszlosc.

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:05
I niedawno ogladalam jeszcze fajny film z Marilyn, ale znow nie pamietam

querido
(Uczeń czarodzieja)
25/05/2012 00:04
to ja lece. bo zaraz stwierdze, ze jest za pozno. :x

branoc i zdrowka zycze ; ]

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:04
O, Obywatel Kane

Nacia
(Varoffer)
25/05/2012 00:03
Owszem smiley


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter