Kto zna przepowiednię? - Świat magii

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Co sądzisz o Pottermore?

Fantastyczne, nie mogę się oderwać!

Spodziewałem się czegoś lepszego, ale nie jest źle

Jeszcze się nie zarejestrowałem

Kompletna strata czasu

Nie wiem, co to jest Pottermore

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

karpacz pogoda na jutro

Kto zna przepowiednię?

W piątym tomie Harry'ego Pottera (Harry Potter i Zakon Feniksa) walka toczyła się w Departamencie Tajemnic. Na przepowiedni zwrociłam uwagę na inicjały, które były na początku przepowiedni. Wyglądało to tak:

S.P.T. do A.P.W.B.D.
Czarny Pan i (?) Harry Potter

Postanowilam odnaleźć źródło tych inicjałów, a wyjście jest bardo proste.

Gdy Harry miał przesłuchanie w Departamencie Tajemnic przed początkiem roku szkolnego, za zaklęcie patronusa, jego obrońcą był Albus Dumbledore. Gdy proszono go na salę, wymieniono jego wszystkie imiona: Albus Persiwal Wulfryk Brian Dumbledore.

Pod koniec roku szkolnego Dumbledore wyjaśnił wszystko Harry'emu. Dowiaujemy się, że Dumbledore wytrzasnął przepowiednię od profesor Trelawney. Sybilla starała się wtedy o pracę. Przepowiedziala więc kogos, kto zniszczy Voldemorta. Teraz na przepowiedni wszystko się zgadza: S.P.T. to Sybilla (drugie imię) Trelawney. A.P.W.B.D to Albus Persiwal Wulfryk Brian Dumbledore.

Przepowiednie znają tylko Trelawney, Dumbledore, Harry, Ron, Hermiona i kawalek sam Voldemort.

Jesli ktoś już o tym pisał, to wybaczcie mi.

Czekam na komentarze i oby były jak najlepsze!
Pozdrawiam
Kto zna przepowiednię?
Ginny_Weasley12 24/02/2007 22:15
Czytano 4330 razy
Liczba komentarzy - 31
Madzia_lily dnia 24/02/2007 22:25
Pierwsza!!! (chyba)Jeszcze zna ją (przpowiednię) Snape (kawałek), a Trelawney jej nie zna i nigdy nie słyszała, bo nawet nie wie że ją wypowiedziała!!!!!!
Veela15 dnia 24/02/2007 22:45
Zgadzam się z Madzią_lily. Tak... sądzę, że podobnie jak w trzeciej części profesor Trelawney była nieświadoma tego, że z jej ust "wypływa" przepowiednia. Tym bardziej, że to wszystko się sprawdziło... To... chyba ta wcześniejsza (o której mowa jest w V tomie) też się sprawdzi... Ale najbardziej zastanawia mnie fakt, a właściwie fragment przepowiedni-"Żaden nie może życ, gdy drugi przeżyje". Czy to oznacza, że jeśli Harry zniszczy horkruksy i pokona Voldemorta raz na zawsze, to sam umrze...? Czekam na propozycje. A art jest spoko. Dam W smiley
Peeves dnia 24/02/2007 22:53
nie wiedzieć czemu uważałam to za oczywiste, i zgadzam się z faktem, że Trelawney nie zdaje sobie sprawy ze swego momentami udanego jasnowidztwa sam Dumbledore mówił o tym w HPiKP
paulah88 dnia 24/02/2007 23:09
zgadzam sie z poprzednikami! a co do inicjalow to chyba kazdy to wiedzial no nie? wg. mne to troche oczywsite. Ale staralas sie wiec daje Z
Cho Chang2 dnia 25/02/2007 09:53
Artykuł ciekawy, ale Snape też zna kawałek przepowiedni, bo on to przekazał Voldkowi!!!
Voldemort III dnia 25/02/2007 10:15
Mnie też zastanawiało to S.P.T. do A.P.W.B.D. Po przeczytaniu twego artykułu stwierdziłem, że to możliwe, iż te inicjały oznaczać Dumbledore'a i Trelawney. Daję P
Mila dnia 25/02/2007 11:09
Tak jaki pisali inni Snape też znał początkową część przepowiedni. Myślałam o tym, co oznaczają inicjały i zgadzam się z Tobą. Wiecie co? Dobrze, że Trelawnej nie pamięta, że to mówiła. Bo jest trochę... roztrzepana. I jak się jeszcze napije to może wszystko powiedzieć. Tak jak w VI tomie Harry'emu, że to Snape podsłuchał przepowiednie...
Lavanda dnia 25/02/2007 11:34
art zbyt oczywisty... chyba każdy wpadł że te inicjały to inicjały DD i Trelawney... no ale za chęci daję Z/P
fati166 dnia 25/02/2007 11:50
Sybilla to raczej jej nie pamięta,a warto wspomnieć,że zna ją też Snape-do połowy!!
art-spox
Sabrina dnia 25/02/2007 13:19
nie wiedzieliście co oznaczają te inicjały? Nie no jestem zdziwiona, że dla kogokolwiek to była jakaś wielka zagadka...
TomV dnia 25/02/2007 13:26
Inicjały są oczywiste, Trelawney nie zna przepowiedni, Snape część. A co do tego o czym wspomniała Veela15:
"Jeden musi zginąć z ręki drugiego"
"Żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje"
Oznacza to, że albo Harry zabije Voldemorta, albo Voldemort zabije Harry'ego. Możliwe jest także, że pozabijają sie nawzajem, albo, że Harry zabije się pozbawiając jednocześnie życia Voldemorta (na skutek istniejącej więzi między nimi). Jeśli Harry pokona Volsdemorta i pozbędzie się go na zawsze, wypełnią się słowa przepowiedni i od tej pory nie wiadomo co sie stanie. Równie dobrze Potter może żyć 120 lat, zostać zamordowany przez jakiegoś śmierciożercę, czy wpaść pod pociąg smiley
kana dnia 25/02/2007 14:42
Zgadzam się z tobą TomV i właśnie miałam to napisać ale mnie uprzedziłeś ;p Dla mnie byłoTo czywiste że to te inicjały to Tranwley i Dumbledore ogółem artkół fajny daje hmmm P
AHA I SORY ZA BŁĘDY JESLI SOM ;*
Lily Evans-Potter dnia 25/02/2007 15:49
Weźcie do kitu..Wiedziałam to od razu, gdy czytałam ZF po raz pierwszy.No ale nic.Nie ma artów doskonałych więc daje...N.Może być...
werka dnia 14/03/2007 16:10
Do TomV : Z tym "Jeden musi zginąć z ręki drugiego" "Żaden nie może żyć, gdy drugi przeżyje"
Chodzi o to że albo neville zabije Harry'ego albo Harry zabije neville'a.
Art fajny daję P
mateuszek dnia 29/04/2007 18:40
taak Sybilia była podczas transu podobnym do tego z 3 cześci a o przepowiedni wie Dumbledore kawałek Snape i kawałek Voldemort bo mu o tym powiedział oraz Harry
chrapak_kretorogi dnia 06/05/2007 21:04
ale przecież po co znajdować rozwinięcie skrótów zapisanych przy przepowiedni skoro zostało to wyjaśnione w książce przy rozmowie Dumbla z Harrym o.O mało ambitne...
Zenek13 dnia 11/05/2007 17:42
Snape też zna kawałek przepowiedni , bo wkoncu to on nakablował Voldkowi . Fane daje PO smiley
Syriusz__Black_ dnia 23/06/2007 13:11
a czy na przepowiedni nie piusalo przypadkiem Czarny Pan i Harry Potter tylko te inicjaly?? mi sie wydaje ze pisalo Czarny Pan i Harry Potter ale moze sie myle jesli tak to mnie oswiecciesmiley
Figlarna dnia 21/08/2007 23:18
Yyyy... Przecież to powszechnie znane. =/ po co to pisać ? a inicjały to chyba każdy głupi umie rozszyfrować, nie ? eee... O !
Testralik dnia 28/08/2007 18:25
Ja nie wiedziałam o tych inicjałach i niedomyśliłam się, choć głupio się przyznać, bo to było dość proste:/ Po prostu sie nad nimi nie zastanawiałam. Dzięki za wyjaśnienie.
martynkaaa dnia 25/11/2007 21:44
fajny art, ale każdy by na to wpadł smiley smiley kto choć chwilę zastanowił się o co chodzi z tymi inicjałami ;]
olsia15 dnia 12/03/2008 11:30
Więc jeżeli te inicjały były na przepowiedni, mogli je rozszyfrować również śmierciożercy (!). Przecież nie musieli tej przepowiedni od razu dotykać....
jonny164 dnia 30/12/2008 17:24
W pełni się z Tobą zgadzam i masz całkowitą rację... Tak faktycznie było... Nikt tego wcześniej nie napisał więc daję "W"smiley
Rose Potter dnia 01/11/2009 21:03
Dobry art. Nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Bardzo prawdopodobne, ze to właśnie ich inicjały, ale Rowling nigdy o nich nie wspominała. Daję W.
olga786 dnia 23/01/2010 21:28
nie dokńczyłaś tego do końca (ale to ma sens ) ale jest w tym więcej sęsu niż mi się wydawało
zdolna czarownica dnia 26/02/2010 18:16
z tego co wiem to tralewney na drugie ma Patricia... ale nie wiem czy to prawda
a tak poza tym to art supcio <W>
Ana_Black dnia 21/04/2010 21:20
Drugie imię Trelawney to Patricia (chyba). To ma sens, ale dość łatwe do rozszyfrowania. smiley
Hermionjna dnia 05/02/2011 11:08
Nigdy nie zastanawiałam się nad sensem inicjałów...
A ten artykuł pozwolił mi zwrócić na nie uwagę. Brawo
Bonnie_ Wright dnia 15/02/2011 16:00
Trelawney nie zna tej przepowiedni , bo jak ona to mówi to jest w takim stanie .., nie wiem jak to powiedzieć ona po prostu nie wie co sie z nią dzieje .. Nie wie o tym że ona jest autorka tej przepowiedni a co dopiero co ona zawierała. Błąd. A do tych co znają przepowiednie zapomniałaś dodać Snape'a (zna kawałek),przecież on ja podsłuchał i przekazał Czarnemu Panu .. 2. Błąd
draconka_ dnia 05/06/2011 10:48
prof Trelawney nie zna przepowiedni. Powiedziała ją Dumbledorowi w stanie gdy to jej "drugie oko" na prawdę się otworzyło, hihi smiley Całą przepowiednię znali tylko Dumbledore i później Harry. Podejrzewam jednak, że Voldemort później (w VII Tomie, gdy zrozumiał, że musi sam go zabić) domyślał się sensu tej przepowiedni..
_oliwka_12 dnia 26/01/2012 21:05
nie podoba mi się ten artykuł. Jak tylko zobaczyłam te inicjały to wiedziałam że to Dumbledore. No i raczej nie trudno się domyśleć że S. (...) T. to Sybilla (Patricia) Trelwney . Ktoś kto przeczytał wszystkie wcześniejsze części powinien się raczej domyślić że chodzi o Albusa . No i zresztą Sybilla nie zna treści przepowiedni, bo ona wgl nie wiem , że ją wypowiedziała . No i kawałek zna jeszcze Snape . Daję N ! smiley
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 14% [4 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 17% [5 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 34% [10 Głosów]
Nędzny Nędzny 24% [7 Głosów]
Okropny Okropny 10% [3 Głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
25/05/2012 11:18
dokladnie, albo w kwietniu, bo maj juz cieply ;p

alette
(*:)
25/05/2012 11:15
tez tak mysle. a nie oni jakies egzaminy. W maju powinny byc i czerwiec wolny <3

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
25/05/2012 11:13
Vo, a jak tam moje komenty, w porzadku ;d?
boze wez mi o sesji nie mow, przegiecie w taka pogode
powinna byc jedna i tyle ;d basta

alette
(*:)
25/05/2012 11:13
Wow... no to nie placz. Jakis porzadny art na pewno sie zjawi ; )

Vovero
(#SWAG)
25/05/2012 11:12
Kasowalem spam, warny wlepialem, edytowalem kilka komentarzy.

alette
(*:)
25/05/2012 11:09
No to lipa, masz racje Vo. A kasowales juz jakis spam?

No... ja teraz dopiero zaczynam zyc, a tu sesja haha

Hadys
(Prawdziwa osoba magiczna)
25/05/2012 11:08
no bywa, a cieplutko jest to prawda, az chce sie zyc, no ale tak, sesja sie zbliza ;d;d


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2011 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter