Losy Księcia Półkrwi - jaka jest prawda? - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które z opowiadań z "Baśni Barda Beedle'a" spodobało wam się najbardziej?

"Czarodziej i skaczący garnek"

"Fontanna Szczęśliwego Losu"

"Włochate serce czarodzieja"

"Czara Mara i jej gdaczący pieniek"

"Opowieść o trzech braciach"

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Losy Księcia Półkrwi - jaka jest prawda?

Czytając "Czarę Ognia" natknełam sie na fragment który zmósił mnie do pewnych przemyśleń.

Każdy kto czytał HPi KP wie co stary Snape zrobił. I chciałabym nawiązac do tych dwóch książek.

Przytocze tu fragment z IV tomu. Było to już po 3 zadaniu tórnieju, w skrzydle szpitalnym, gdy Dumbledore "pożarł" sie z Knotem i postanowił wziąśc sprawy w swoje ręce:
"- Severusie - rzekł Dumbledore - chyba wiesz o co musze cię poprosić. Jeśli jesteś gotów...
-Jestem.
Był nieco bledszy niz zwykle, a jego zimne czarne oczy błyszczały dziwnie.
- No,to powodzenia - pożegnał go Dumbledore, patrząc na niego znacząco, a Snape bez słowa wyszedł za Syrjuszem."

A wczesniej Snape powiedział do Knote:

"-Patrz. Mroczny znak. Nie jest już taki wyrazny jak jeszcze GODZINĘ temu, kiedy był całkiem czarny, ale wciąż go widać!"

Z tego wynika, że Snape opóścił skrzydło szpitalne w godzine po powrocie Voldemorta. A jak wiemy z VI tomu,w 2 h po tym co sie wydarzyło na cmętarzu mistrz eliksirów zjawił się u Czarnego Pana i prosił o wybaczenie. A kto go tam wysłał? Dumbledore. Fakt, że Snape przyznał się do tego Bellatriks i powiedział jej, że stoi po złej stronie, ale czy wtedy nie kłamał? Miał przecież wiele okazji do pokazania się od złej strony, ale tego nie zrobił, ba nawet ratował Harremu życie. Może żeczywiście ze śmiercią Dumbledora wiąże się coś więcej? Może tym wyczynem Snape chciał podkreślić swoje niby przywiązanie do Voldemorta i pokazać śmierciożercą, że jest z nimi, a tak naprawdę nadal był członkiem Zakonu i walczył ze złem? Ja zaczynam w to wierzyć. No ale cóż dowiemy sie prawdy dopiero z VII tomu.
Losy Księcia Półkrwi - jaka jest prawda?
mk 12/02/2007 23:53
Czytano 1020 razy
Liczba komentarzy - 34
Zmorek dnia 13/02/2007 08:28
Ja terz nie wierze e Snape jest zly.. przeciez nie zdradzilby calego zakonu no nie?;/
Slizgon dnia 13/02/2007 09:09
ciekawy art ale ja wiem ze Dumbledore zyje a Snape poprostu nie umial go zabic poniewaz zbyt go szanowal.
Tiara dnia 13/02/2007 09:42
Może i masz rację, ale jednak Snape mógł być podwójnym agentem wiernym Lordowi. Jeśli Dumbledore nie żyje, a tak raczej jest, to niestety Snape jest już skończony.
Fleur3 dnia 13/02/2007 10:53
Ten art jest zawalisty!Normalnie sama bym lepszej teorii nie wymyslila!Snape na pewno nie zdradzilby calego Zakonu.Wybitny masz u mnie jak w banku.smiley
EthacridiniLactas dnia 13/02/2007 10:56
Troche nie za bardzo dochodzi do mnie sens tego arta. Ale ogolnie wiem co miales/as na mysli. Ja osobiscie wolalabym zeby Sbape okazal sie zly i zdradzil Zakon i Dumbledore'a, wniosloby to troche wiecej akcji do ksiazki. Obawiam sie jednak, ze Rowling zrobi z niego "siostre milosierdzie"(wzglednie brata) a on poswieci zycie ratujac ktoregos z uczniow nie Harrego lub jezeli Dumbledore tak na prawde nie zginal, wlasnie jego.
hermiona7 dnia 13/02/2007 11:39
Extra! tyle ze kazdy mogl to sam przeczytac, nie wiem. Wedlug mnie Snape nie zabil Dumbledor'a. on tyle razy bronil Harrego, A Voldemort to ciul!!!
TomV dnia 13/02/2007 11:43
Ten art ma jakgdyby 2 tematy. Pierwszy dotyczy roznicy czasu (godzina, a 2 godziny) i jest bardzo dobry. Słuszne spostrzeżenie, ale mysle, że w 2 godziny po powrocie Voldemorta i wydarzeniach na cmentarzu, Czarnego Pana i jego poplecznikow juz tam nie bylo. Uwazam ze po 1 godzinie Snape, zgodnie z rozkazem Dumbledore'a udal sie w miejsce, ktore wskazal mu pieczacy Mroczny Znak - na cmentarz w Little Hangleton i nie zastal tam Sami-Wiecie -Kogo. Zapewne odnalazl go po godzinie. Taka jest moja teoria.

Druga czesc artykulu to krotkie rozwazania na temat tego czy Snape jest dobry czy zly. Ja mysle, ze jest dobry!
hermiona22 dnia 13/02/2007 11:46
fajne niewiem jak bedzie.
Iryt dnia 13/02/2007 12:36
A co by było gdyby Dumby teleportował się ze Snapem do Voldka? Załatwiłby i śmieciożerców i Voldka...
paulah88 dnia 13/02/2007 13:12
Nie pamietalam o tym!! to mzoe byc klucz do zagadki! smiley moze Snape nie chcial byc podejzany, ze nie sluzy dla Voldka i dlatego zgodzil sie na przysiege. Moze Dumbi blagal go zeby go zabil a nie zeby go ocalal!!! przeciez wszyscy wiey ze jakby Dumbi mial umrzec to umarlby z godnoscia a nie blagalby o zycie! chyba naswietliwles mi cala prawede! daje za to W
Cho Chang2 dnia 13/02/2007 14:28
Troche namieszane...I jest kilka błedów. Przynajmniej jest na temat i to bardzo ciekawy, na ktory nawet nie zwraca sie uwagi...
Asiula dnia 13/02/2007 14:53
Ciekawie napisane. A Snape to barzo zagadkowa postac o ciekawym charakterze. Ja mysle, ze on jednak okaze sie osoba stojaca po stronie dobra.
monika_black dnia 13/02/2007 14:59
Artykuł jest ciekwy, mam tylko jedno zastrzeżenie. Piszemy rzeczywiście, nie żeczywiście.
mk dnia 13/02/2007 15:03
SORKIZA BŁĘDY! ALE ZDARZA SIĘ NIE? WYBACZCIE!
mk dnia 13/02/2007 15:04
SORKI
ZA BŁĘDY! ALE ZDARZA SIĘ NIE? WYBACZCIE!
Kasiunia dnia 13/02/2007 15:08
Bardzo ciekawe podejście do sprawy. Myślę że tak żeczywiście mogło być. Mam tylko jedno zastrzeżenie skoro był z Dambim to raczej by go nie zabijał dla ,, publiki" bo jak sam mówił do Bellatriks że nie interesuje go co ona i inni o nim mówią za plecami ( czy jakoś tak)smiley
Harry_Potter1200 dnia 13/02/2007 15:14
Nie zdradził tajemnicy zakonu!!!!
Lukas Snape dnia 13/02/2007 15:14
Super art w pełni popieram. Snape jest dobry!
Zmorek dnia 13/02/2007 15:19
SNape jest dobry a Dumbledore zyje!!!
Kamilmo dnia 13/02/2007 15:30
zmorek ty przeczytales książkę???????
Wedlug mnie snape jest zły bardzo , a z Dumbledora zostanie pewnie duch
emilcia1994 dnia 13/02/2007 15:53
Moim zdaniem Snape jest dobry. Chociaż sama nie wiem czemu. Do Kamilmo: Pozory często mylą.
Natalka184 dnia 13/02/2007 16:43
Dobry artykuł, choć myslę że Snape mimo wszystko jednak nie słuzy nikomu jak samemu sobie, dlatego będzie z nim sporo kłopotów...
Mila dnia 13/02/2007 16:45
Luxik art!!!
Co do tej godziny to Snape nie musiał wyruszyć od razu. Tzn, moze przygotowania mu troszkę zajęły...
"nie jest juz tak wyraźny jak jeszcze godzinę temu" nie znaczy koniecznie, że od chwili kiedy Voldi dodtkął go na ramieniu Glizdogona. Może znak jest najbardziej widoczny przez jakiś czas, a potem zaczyna blednąć?
I TomV nie zgadzam się z Tobą co do tego, że Książę szukał Czarnego Pana przez godzinę! To jest chyba bardziej tak, że pomyślisz sobie o Voldim i wtedy się do niego teleportujesz. Bo wg Ciebie to Snape "skakał" po różnych miejscach aż wreszcie na niego trafił? I Mroczny Znak nie wskazuje miejsca gdzie masz się teleportowac! On tylko oznajmia ci, że Czarny Pan Cię wzywa!
Daję Ci W! Świetny art! Ja dalej jestem przy tym, że Snape jest dobry
pani Norris dnia 13/02/2007 17:29
Świetny pomysł i fajnie napisany art. Ja myśle że to czy Snape przeszedł na stronę zła okaże sie dopiero w VII tomie... Rowling jeszcze nas zaskoczy! Daje bez wachania W !!smiley
Parvati dnia 13/02/2007 17:32
baardzoo fajny artykul smiley
OlEsKa14 dnia 13/02/2007 17:45
Fajny art daje Zsmiley
Nuda dnia 13/02/2007 18:04
ee...czyli znowu gdybanie , ale to spostrzezenie co do godzin jest dobre ;]
wigglesik dnia 21/03/2007 17:41
Według mnie Severus wykorzystal Dumbiego!
gimikis dnia 21/03/2007 17:49
Fajny artykuł, ale możnaby trochę zapanować nad ortografią...
asia15963 dnia 19/04/2007 16:01
snape opowiadał Voldemortowi o planach zakonu... a nie mógł powiedzieć, gdzie znmajduję się kwatera główna zakonu ponieważ nie był strażnikem tajemnic, i nie mógł wypowiedzieć ulicy, przy której owa kwatera się znajdowała... :/
kajablack dnia 09/05/2007 15:57
po przeczytaniu 6 tomu nie ma juz zadnej tajemnicy....
kajablack dnia 18/05/2007 22:40
myśle,ze Snape w7 tomiepomze Harremu,moze to nawet od niego bedzie zalezała przyszłosc swiata magicznego,kto wie
Oczarowana Meg dnia 08/08/2007 19:04
Oczywiście zgadzam się z TOmem. I uważam , że w VII części Snape pomoze Harry'emu. Jutro zaczynam czytac xD
mk dnia 14/07/2008 19:41
A jednak miałam rację
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 81% [13 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 0% [Żadnych głosów]
Zadowalający Zadowalający 6% [1 Głos]
Nędzny Nędzny 13% [2 Głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 21:49
co robicie?

Syriusz Potter Black
(Mugol)
08/01/2009 21:20
siema

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:12
Emjot, albo nie dotarl albo zostal odrzucony ;p Ale jesli to drugie to powinienes otrzymac pw ^.-

E-Vaire
(Ruthless Vampire)
08/01/2009 21:08
Coz, chyba nie bezpodstawnie ci komentarze usunieto, nawet w ostatnich 10-ciu widac tekst: "Superr"

Rogogon Wengierski
(Spamer)
08/01/2009 21:00
Ja jak jeszcze tu wchodzilem mialem jakies 2000 postow i teraz jestem spamerem wiec sie nie dziwxD

Fler12
(Skrzat Domowy)
08/01/2009 20:53
czesc

Emjot
(Prefekt Naczelny)
08/01/2009 20:52
E-Vaire, mam pytanie. Czy moj art dotarl do was??


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter