Dzisiaj, przeglądając w internecie strony o Harrym Potterze, zauważyłam pewien artykuł. Pozwolę sobie na przytoczenie jego treści:
:: W związku z przewidywaną rzezią bohaterów w ostatnim tomie sagi, Waterstone's - sieć księgarni uważana za największą w Europie r11; wyszła z pomysłem utworzenia specjalnej linii telefonicznej dla fanów młodego czarodzieja. Grupa psychologów miałaby odbierać telefony od zrozpaczonej młodzieży i pomagać jej w pogodzeniu się ze śmiercią ich bohaterów ::
I tu pojawia się pytanie - czy to nie jest lekka przesada? Rozumiem, że będzie to ogromna strata dla wszystkich fanów, a nawet dla samej autorki. Joanne K. Rowling poświęciła na pisanie siedmiu tomów Harry'ego Pottera siedemnaście lat. Na swojej stronie internetowej pisarka wyznaje, że czuje się cokolwiek nieswojo na myśl o końcu epoki potterowskiej w swoim życiu.
"Zawsze zdawałam sobie sprawę, że historia o Harrym skończy się na siódmym tomie sagi. Smutek rozstania okazał się tak ciężki i przykry, jak przewidywałam. Ale nawet w chwilach melancholii cieszę się, że tego dokonałam – napisałam zakończenie tej powieści, o którym myślałam od tylu lat. Nigdy nie czułam takiego połączenia emocji – smutku i euforii – jak podczas pisania ostatnich stron. Każdy z tomów powieści był mi bliski, ale ostatni jest moim ulubionym – wyznała Rowling."
Sama osobiście nie wiem jak pogodzę się z faktem, że to już koniec, że nie będzie już czekania, nie będzie towarzyszącym temu emocji... Ale w zasadzie nie wiemy jeszcze dokładnie kto zginie, ale coraz bardziej prawdopodobne jest, że będzie to Harry. Na przykład w przytoczonym powyżej artykule występuje zdanie-
:: Grupa psychologów miałaby odbierać telefony od zrozpaczonej młodzieży i pomagać jej w pogodzeniu się ze śmiercią ich bohaterów ::
Naprowadza nas to na pewien trop, bo przecież nie rozpaczalibyśmy chyba gdyby zginął Snape czy Malfoy... (chociaż może są tacy). Więc musi to być ktoś, kto naprawdę zasługuje na miano bohatera, którego śmierc byłaby wielkim ciosem. A przecież taką postacią jest Harry Potter, prawda?
demelza_robinsdnia 25/02/2007 09:17 pierwsza ! nawet fajne
Fleur-Delacourdnia 25/02/2007 09:26 Matko kochana
psychologowie ??
Żenada.... Aha Veela15 ! jak piszesz Art i to takiego
powinaś się dowiedzieć wszystkich informacji np takiech że Rowlink powiedziała jasno: Uśmierce dwóch bochaterów napewno nie będzie im Harry''
I teraz podalas nieprawdziwe informacje...
Przecież jest mnóstwo bochaterów których będzie szkoda stracić...
np Giny.... ron... Hermiona
Art mi się nie podoba daje N !
Cho Chang2dnia 25/02/2007 10:01 Artykuł taki sobie...Psychologowie przesadzają... Nie będe płakać po śmierci Harrego, lubie go, ale nie!!! Chyba 2 razy sie popłakałam po stracie 2 osób...Nie wazne jakich... Ale szybko sie pozbierałam
Moony Alexdnia 25/02/2007 10:04 Jeśli Pani Rowling skrzywdzi Lupina i/albo Tonks, to rzeczywiście, taki psycholog może być mi potrzebny.
Lilusiadnia 25/02/2007 10:07 ta część wszystko zmieni w moim życiy (jeśli Rowling zabije beż powodu Harrego no to na pewno będe czuła do niej rzal)
Black Lillydnia 25/02/2007 10:51 To wiadomo... saga jak każda inna musi sie kiedyś skończyć. Ale płakać nie będę. No dobra chciało mi się płakać jak uśmierciła Syriusza, ale to tylko jak czytałam pierwszy raz....
Miladnia 25/02/2007 11:31 Sorki, może wg Ciebie bede jakaś nienormalna, ale moim ulubionym bohaterem jest właśnie Snape. I jak on zginie to pozwólcie, że trochę porozpaczam Fleur, Jo naprawdę powiedziała, że Harry przeżyje? Jestem jakaś opóźniona i nie wiedziałam o tym
Weźcie... psycholog... To jest beznadziejne! Jak ktoś jest aż tak słaby psychicznie to niech nie czyta ostatniego tomu!!!
Poza tym jeśli chodzi o "W związku z przewidywaną rzezią bohaterów w ostatnim tomie sagi" to to też przesada! Jaką rzezią? Mają zginąć tylko 2 osoby, a nie wszyscy! I nie sądze, żeby małe dzieci sięgnęły od razu po VII tom. Więc chyba nikogo nie będzie trzeba do psychiatry od razu wieźć!
Lavandadnia 25/02/2007 11:52 Beznadzieja... żeby aż linie telefoniczne i psychologowie??? nie no... koniec świata... przyznam, że za każdym razem kiedy czytam KP to mi sie troche płakac chce jak umiera DD ale nie wpadam w histerie i nie dzwonie po pychologa.... albo jak zginął Syriusz ...
ksiezycowadnia 25/02/2007 11:56 no ej ale kto powiedział ze harry ma umzec?? Ja ciegle mam nadzieje ze Harry wygra jednsk z L.V i pani Rowling bedzie nadal opisywac jego przygody w dorosłym zyciu ...
Veela15dnia 25/02/2007 12:29 A poza tym chciałabym dodac, ze autorka moze chciec go uśmiercic, bo inaczej fani by ją zameczyli... chcieliby zeby pisała dalej. I jakoś nie wyobrażam sobie tytułu 8 części "Duch Harrego Pottera i..." A wy?
Sabrinadnia 25/02/2007 12:52 Słuchajcie, niektórzy może i się śmieją na myśl o potrzebie rozmowy z psychologiem, ale to naprawdę poważna sprawa. Niektóre osoby naprawdę bardzo przezyją śmierć Harryego... Łączy ich z nim taka niewidzialna uczuciowa więź...
Peevesdnia 25/02/2007 13:10 pierwsza sprawa nie "psychologowie" tylko "psycholodzy". druga sprawa wszyscy się obużają ale ludzie nikt nie zauważył, że to kolejny komercyjny pomysł na zarobienie sporej gotówki, bo nie sądze by takie połączenie były tanie. Art w sumie ciekawy, ale dodałabym więcej własnych przemyśleń i jak już podajesz cytaty to takie które oddają całokształt, wyrwanie z kontekstu lub nie przedstawienie całości dużo zmienia, daję "P"
Veela15dnia 25/02/2007 13:26 Nie, nie moja droga. Psycholodzy, a nie psychologowie i nie poprawiaj mnie, bo ja napisałam tak jak bylo na tej stonie (czyli wp.), a poza tym nie pisze się obuŻają tylko Tyle, że ten garnek ma racje.
Veela15dnia 25/02/2007 13:27 miałam dopisac - nie obuŻają tylko obuRZają
mkdnia 25/02/2007 14:27 ten kto wpadł na pomysł psychologów sam powinien poddać się leczeeniu
CzarnyPandnia 25/02/2007 14:50 no totalnie zgadzam sie z przedmowca i daje O
Natalka184dnia 25/02/2007 14:53 Przesadzają, tak zaraz nastąpi fala samobójstw, bo nikt nie będzie w stanie pogodzić się ze śmiercią bohaterów...bez sensu. Czy ktoś chciał się zabić bo śmierci Dumbledora i Syriusza?
Anitkadnia 25/02/2007 15:00 Wiecie,że byl tacy 3 głupcy co po przeczytaniu 6 części się rzucili pod pociąg!
Lily Evans-Potterdnia 25/02/2007 16:00 U mnie zmieni dużo...ale o tym telefonie masz rację.To przesada.ja nie wiem jak to będzie, ale jak powiedział Hagrid : "Co będzie to będzie, a jak już będzie to trzeba się z tym zmierzyć". Czy coś takiego...
paulah88dnia 25/02/2007 17:19 powiem tak: pelno tutaj cytatow..moze i dobrze. Ale to co jest u Ciebie cytatami wczesniej bylo newsem a wlasnie tej, naszej ukochanej stronie wiec wszystko co napisalas moglas umiescic jako komentarza pod tamta wiadomoscia! nie sadze aby byl potrzebny art! a jezeli napisalas to bo uwazasz ze to znaczy ze Rowling (a nie Rowlink, jak ktos napisal w komencie) zabije Harrego to musze Ciebie rozczarowac bo nawet ksiegarnie nie znaja tresci ksiazki! i z tego co wiem to w tym newsie bylo napisane ze inicjatywa padla z powodu licznych plotek na temat jego, harrego, smierci!!!!!!!!!!!!!!!! daje N
Nudadnia 25/02/2007 19:14 Heh...Ja bym sie bardziej przyjzala wypowiedzi Rowling a nie nie wiadomo komu co cos tam baknal o zrozpaczonel mlodziezy a tak naprawde sam nie wie jak skonczy sie 7 tom.Rowling napisala, ze 7 tom jest jej ulubionym.Jezeli mialby zginac w niej glowny bohater, ktoremu poswiecila 17 lat to to na jej miejscu nie lubialabym tej ksiazki.To tyle.A no i zapomnialam napisac, ze (tak jak zauwazyla paulah) to jest na podstawie newsa.
hermiona22dnia 25/02/2007 19:23 art fajny i może masz dobre przypuszczenia.
HP-maniaczkadnia 25/02/2007 20:57 TAK! już dzwonię na ten numer i żalę się, jak to mi bardzo brakuję Syriusza!!!
PS. Ale Syriusza na serio mi brakuję.
OlEsKa14dnia 25/02/2007 21:27 Jak dla mnie to psycholodzy to lekka przesada:/ Ja najwyżej to bym se troche popłakała i już Niestety ale już czytałam prawie taki sam art na innej stronce i niestety daje N (nie daje O bo musiałaś się trochę natrudzić i cos pozmieniać)
Ginny Potterdnia 25/02/2007 21:28 nie to już lekka przesada!!! specjalna linia telefoniczna!!! to brzmi jak byśmy byli jacyś chorzy psychicznie!!! artykuł b. fajny więc daje W
dumbidnia 26/02/2007 12:54 PRZESADA (I TO NIE LEKKA!!!!!!!!!!)
Tiaradnia 26/02/2007 13:09 Tez myślę, że z tą linią telefoniczną to przesada. Po raz klejny ktoś chce zarobić. Dla mnie jest to śmieszne, ale od dawna wiadomo, że my Polacy to twardziele....
CiastkOdnia 06/05/2007 17:11 moze zginie ron lub hermiona?
kajablackdnia 18/05/2007 16:49 Nie no ta linia jest zupełnie bezsensu,nie róbcie z potteromaniaków idiotów i wariatów,umiemy rozróżnic fikcje od rzeczywistosci,ehhh
Kristeldnia 30/06/2007 15:51 Ja bym płakała jakby Draco zginął nie może się to stać!!!
krychu1991dnia 18/07/2007 15:19 Kurcze,na pewno w jakimś stopniu złapaliśmy bliższy kontakt z naszymi bohateram.Ja ryczałem pod koniec VI części,jak zginął Dumbledore...i
Oczarowana Megdnia 08/08/2007 19:32 Ja mam jutro zacząć czytać ostatnią część i już czuję się jakos dziwnie. Jak skończę to będzie definitywny koniec, ale co tam. I tak będę to czytać jeszcze kilka/naście razy. Idę do licka, znajdą sobie Harry'ego, który nie umrze i będzie git
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.
Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter