Oczywiście - niezwiązane z tematyką potterowską, ale ten news musiał się ukazać.
Dzisiaj, 10 kwietnia 2010 około godziny 8.56 czasu polskiego rządowy samolot Tupolew lecący do Katynia uległ katastrofie nad Smoleńskiem.
W samolocie było 88 osób, wszystkie z czołówki polskiej polityki, między innymi Lech i Maria Kaczyńscy - para prezydencka, nie wspominając już o wicemarszałkach Sejmu i Senatu, ministrach, posłach, generałach, prezesach. Zginęli wszyscy.
Tupolew miał problemy z lądowaniem. Na lotnisku panowała gęsta mgła, samolot podchodził trzy razy, przy czwartym zaczepił o korony drzew.
Ogłoszenie żałoby narodowej jest już tylko formalnością, nie wiadomo jednak jeszcze ile potrwa.
EDIT:Już wiadomo, że żałoba narodowa potrwa dziewięć dni. W tym czasie odwołane są wszystkie wydarzenia kulturalno-rozrywkowe. Ponadto jutro, 11 kwietnia, wszystkie centra handlowe i supermarkety mają być zamknięte.
Cała redakcja h-p.net składa najszczersze kondolencje rodzinom i bliskim zmarłym.
HermionaGranger2010dnia 10/04/2010 13:29 Straszne, straszne. Że też dzisiaj to się stało. Podoba mi się, że fani HP nie są aż 'zaczarowani' magią J.K.Rowling i pamiętają o rzeczach, które nie dotyczą HP. No cóż.... stało się
ishardnia 10/04/2010 13:52 Nie będę udawał, że kiedyś lubiłem, czy nawet szczególnie szanowałem osoby, które zgineły w tej katastrofie, nie mniej jednak szkoda ludzi.
A przypadek CASA nic nienauczył. Kolejny raz elita ginie w jednym wypadku.
Everaindnia 10/04/2010 13:52 Ogromna tragedia.
Wciąż nie mogę w nią uwierzyć.
Coś strasznego.
[*]
fred12dnia 10/04/2010 13:53 Co tu więcej pisać?:
Wieczny odpoczynek racz im dać Panie, a światłość wiekuista niechaj im świeci. Niech odpoczywają w pokoju. Amen.
Kierkadnia 10/04/2010 14:13 "Ogłoszenie żałoby narodowej jest już tylko formalnością, nie wiadomo jednak jeszcze ile potrwa."
Żałoba będzie trwała tydzień.
Kiedy pisałam newsa, nie wiadomo jeszcze było nic o żałobie narodowej. Dziękuję za uściślenie.
Anika
Wiem, że nie było, dlatego(kiedy już została podana ta informacja) napisałam o tym, myśląc, że będziecie chcieli dać uaktualnienie do newsa.
No cóż - news jaki był, taki dalej jest...
Już zaktualizowałam. Wybacz, ale redakcja TEŻ posiada życie prywatne i nie siedzi non stop na stronie. Dziękuję.
Anika
A jednak pomimo tego znalazłaś wcześniej czas, żeby zedytować mój komentarz :)
Edytowałam w pośpiechu, musiałam gdzieś wyjść i dopiero po powrocie mogłam zająć się poprawieniem treści newsa. Koniec dyskusji.
Anika
Alysdnia 10/04/2010 14:55 Nie mogłam uwierzyć Nie znałam ich, razem z Szymonem Majewskim się nabijałam, ale teraz jest mi ich szkoda [*]
Elainednia 10/04/2010 15:08 88 osób + 8 osób z załogi.
Mam nadzieję, że katastrofa da do myślenia wielkim tego kraju- nikt nie jest w stanie uciec przed śmiercią, nie ważne kim się jest i ile się ma.
Andrzejsterdnia 10/04/2010 15:27 A ponoc prezydenckie TU miały zostac oddane do naprawy...
Ja widac nikt się nie przejął tym co działo się w Mongoli aż w końcu doszło do tragedi, a teraz jeszcze 7 dniowa żałoba. A Palikot jak zwykle wyskoczył z tekstem, że prezydent nie żyje od dawna...
Straszne co się dzieje w tym kraju. Miejmy nadzieję, że nowy prezydent zajmie się na poważnie tym (nie będe pisał czym).
Bossydnia 10/04/2010 15:49 Tutaj maszyna nie zawiniła tylko warunki atmosferyczne i fakt, że lotnisko, na którym mieli wylądowac nie miało odpowiedniego systemu, dzięki którym samoloty mogą lądowac w takich warunkach jak mgła, deszcz itp.
Zginęło mnóstwo ludzi których szanowaliśmy, głowa państwa, ministrowie, dowódcy większości formacji wojskowych, rodziny ofiar katyńskich..najważniejsze teraz to zorganizowac się i zsolidaryzowac. Teraz powinniśmy trzymac się razem bo ansze państwo ejst właśnie w tym momencie bez prezydenta najbardziej bezbronne.
[*]
adelahpdnia 10/04/2010 16:29 to straszne, nie da się tego opisać. w jednej chwili zmarło tyle osób, tak ważny, tyle rodzin zostało samych... POLSKA JUŻ NIE BEDZE TAKA SAMA, to prawda. nie dociera ta myśl, jak to możliwe? jak mogą nie oddychać, nie czuć jak to? czemu oni, dlaczego oni? i wiem że nie powinno się tego wiązać ale w rocznice tak strasznego wydarzenia, w tak bliskim miejscu... Katyńskie lasy na zawsze zostały skropione Polską krwią. Szczere Kondolencje i moim zdaniem to wydarzenie odbije się an każdym Polaku. Co teraz będzie z naszą Polska?
[*] oby tam było lepiej...
avatarkadnia 10/04/2010 17:05 po prostu jedna wielka tragedia jak to obaczyłam to myślałam że się rozpłaczę. Teraz polska nie będzie tka sama.NADAL NIE MOGĘ W TO UWIERZYĆ!
Jeden wykrzyknik i jedna emotka w zupełności wystarczą. C.
nymphadora_xddnia 10/04/2010 18:43 dowiedziałam się o tym w szkole, podczas dni otwartych. nasuwała mi się tylko jedna odpowiedź 'to są chyba jakieś jaja'. do tej pory nie mogę uwierzyć. gdyby to byli 'zwykli' ludzie, to chyba nie byłoby to aż tak niewiarygodne. ale prezydent?! masakra. nie znam się, ale mam nadzieję, że Polska pokaże, że jesteśmy na tyle silni by szybko pozbierać się po takiej tragedii.
eewulkaadnia 10/04/2010 18:44 to straszne że życie ludzkie jest aż tak ulotne.
wciąż jestem w głębokim szoku. to istna tragedia. najszczersze i najgłębsze kondolencje rodzinom osób nieżyjących.
[*]
narcyza27dnia 10/04/2010 19:30 pamietajmy o tych ktorzy zgineli i badzmy dumni z tego ze jesteśmy Polakami!!!!
alettednia 10/04/2010 20:48 Wypada napisać komentarz pod tym newsem. Po prostu wypada. Być może nie byłam zwolenniczką Lecha Kaczyńskiego, ale panią Marię wręcz uwielbiałam. Nie będę pisać o rozmiarze tej tragedii, o szoku, jakiego doznałam ani niedowierzania - wydaje mi się, ze wszyscy teraz czują się tak samo.
Olluniadnia 10/04/2010 20:58 Żałoba w Polsce, Litwie, Rosji, Niemczech, nawet w Gruzji. Kondolencje Obamy i innych, telegram od papieża. Przemówienie Tuska w telewizji BBC, orędzie marszałka sejmu. Jak w ogóle będzie wyglądała władza bez tak wpływowych ludzi?
"Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą"...
bellatrix666dnia 10/04/2010 21:31 Co ja tu mogę napisać? Po prostu do tej pory nie jestem w stanieotrząsnąć się z szoku, którego doznałam dzisiejszego ranka. Tylu tak ważnych dla naszego kraju ludzi w jednej sekundzie straciło życie. Właśnie w takich momentach zaczynamy sobie uświadamiać, że istnienie jest tak kruche i nie znamy dnia ani godziny,, w której odejdziemy.
Nie mogę zrobić nic więcej prucz złożenia najszczerszych kondolencji rodzinom i przyjaciołom tych, którzy stracili dzisiaj życie w katastrofie lotniczej w Rosji.
Odpoczywajcie w pokoju.
Monia Grangerdnia 10/04/2010 22:11 Nie będę pisała, czy ich popierałam, czy nie, nawet ze względu na to, że byli tam ludzie z różnych ugrupowań. Poza tym, to czy ich faktycznie bardzo lubiłam nie ma znaczenia. To byli ludzie, Polacy, tacy jak my. Dodatkowo wszyscy lecieli na rocznicę wielkiej tragedii w historii Polski. Niestety, zamiast obchodów 70 rocznicy, były uroczystości żałobne. Tak na prawdę jeszcze do końca nie mogę w to uwierzyć. Ja sama dowiedziałam się o tej tragedii dopiero z tej strony - hp.netu, bo nikt u mnie w domu nie włączał wcześniej TV, a ja jakimś cudem nie weszłam na Onet, kiedy tylko włączyłam komputer, jak to zwykle robię. Weszłam tu i zamarłam. Przez ułamek sekundy przemknęło mi przez myśl, że to jakiś chory i spóźniony prima aprilis, ale przeczytałam całość, zobaczyłam źródło, weszłam na Onet i szczerze mówiąc dopiero tam na 100% uwierzyłam, że to nie żart.
Jedno tylko mnie dziwi - jak to ktoś już napisał, czemu katastrofa CASY nie dała nikomu do myślenia i niestety wszystkie ważne osoby były w jednej maszynie. A ona zawiodła.
[*] Spoczywajcie w pokoju
Catalina1dnia 10/04/2010 23:59 zginelo podobno 96 osob, to straszna tragedia ,sama bylam w szoku i nie wierzylam siostrze ,kiedy mi o tym powiedziala .Bardzo wspolczuje rodzinom tych osob, nie wyobrazam sonie czegos podobnego. Z drugij strony to wydarzenie bylo niesamowite, najwazniejsze osoby w panstwie w jednym samolocie i cos takiego. Nie chcialabym nikogo urazic ale pierwsze co mi przyszlo na mysl to, ze zgineli jak w jakims filmie. Jest mi glupio bo ze znajomymin czasem smialismy sie z prezydenta teraz tego zaluje, przeciez tez byl czlowiekiem
[*]
Foszekdnia 11/04/2010 02:27 Nie posrajcie się. Cieszyliście mordę "wystrzelać kaczki' jeszcze jakiś czas temu, a teraz wielka żałoba i wszędzie te pseudo-znicze. Rzygać mi się chce. Żałośni jesteście najdrożsi.
A mógłbyś postarać się przedstawić swoje zdanie odrobinę kulturalniej? Sh.
Jestem kobietą. Wybacz, ale jestem zbulwersowana tym wszechogarniającym fałszem.
Elainednia 11/04/2010 07:42 Foszku, być może ci politycy nie byli zbyt lubiani, ale NIKT im śmierci nie życzył. Zgadzam się, że być może niektóre reakcje są przesadzone (np. zdjęcia na nk) ale nie można tego zabronić. Nie ma potrzeby obrażania ludzi.
AngelinaJohnsondnia 11/04/2010 10:14 Straszne to co się stało... [*] .
Foszek no bez przesady. Taka gadka "wystrzelać kaczki" jest niepoważna, na żarty. Nikt śmierci im nie życzył.
A niektórzy jeszcze prubóją na tym zarabiać. Na jednej stronce widziałam reklamy że jeśli ktoś zgadza się, że prezydent umarł daje 10 na profil... żałosne .
anetta92dnia 11/04/2010 12:09 Danieldinio, pilotem był Polak. Mnie na samym początku ten wypadek się nie podobał, a jeżeli Rosjanie prowadzą dochodzenie, to jest pewne, że całej prawdy się nie dowiemy...
Przykro mi, że prezydent i cała reszta umarła. Mimo, iż nie przepadałam za Lechem Kaczyńskim...
Bez względu na jacy byli wszyscy Ci, którzy umarli ,to jest to ogromna strata dla Polski...
Kerlednia 11/04/2010 12:36 Taka mała poprawka -> nie 88 tylko 96 (87 osób + 9 załoga). Ale wiem, że to było pisane zaraz po ogłoszeniu katastrofy itd.
Cała Polska o tym mówi. Jaki kanał telewizyjny byś nie włączył, wszędzie to samo. Wielkia katastrofa. Wielka tragedia. Tyle, że moim zdaniem idiotyzmem było wsadzać tylu ważnych ludzi na jeden pokład. Już nawet korporacje nie pozwalają na ten sam lot ważnych głów firmy, a rząd o tym nie wie? Poza tym, samolot miał 30 lat. No ludzie! Czy naprawdę ta Polska oszczędność była tego warta? Chociaż jak to mówią - Polak mądry po szkodzie. Dla mnie osobiście podwójna strata, bo zginął tam dobrze znany mi ksiądz. Ale świeczek z nawiasów stawiać nie będę, wolę pójść pod Pałac i oddać im hołd.
Ana_Blackdnia 11/04/2010 12:55 Smutne, zwłaszcza, że to znów ziemia katyńska zabrała polską krew, jakby nad tym miejscem ciążyło jakieś fatum. Gdy się dowiedziałam to byłam w szoku, nadal jestem. Wyrazy współczucia dla rodzin i przyjaciół. Osobiście jestem mile zaskoczona zachowaniem premiera. Jak wiadomo on i prezydent jako przedstawiciele dwóch skrajnie odmiennych partii PO i PiSu niezbyt się lubili. A Tusk po tragicznej śmierci Kaczyńskiego, zachował się szlachetnie - współczuł rodzinie i przyjaciołom. Przemówienie było krótkie (nic dziwnego, to w końcu wielka tragedia), ale piękne. Wzruszyłam się jak je usłyszałam. Myślę więc, że politycy mimo wszystko są ludźmi tak jak my wszyscy. To wielka tragedia, ale po co mówić o tym na niemal wszystkich kanałach? Już drugi dzień o tym mówią! U mnie to jedynie na pulsie i tele5 można znaleźć coś innego. Mają zamiar mówić o tym przez cały okres żałoby narodowej? Mówienie o tym we wszystkich stacjach tv na pewno nie pomoże ofiarom, a tylko jeszcze bardziej zasmuci ich rodziny i przyjaciół. Gdybyście byli na ich miejscu, to chcielibyście na każdym kanale słyszeć o tragicznej śmierci bliskich? Należy się modlić, nie tylko za ofiary, ale przede wszystkim za rodziny i przyjaciół.
lena_1610dnia 11/04/2010 14:18 A ja wciąż nie mogę uwierzyć... Prezydent... I w ogóle różne sławne osobistości... A jakże ważne... SZOK! Nie będę mówiła o moich poglądach politycznych, ale ja osobiście szanowałam i nadal szanuję p. Kaczyńskiego. I nadal nie wierzę...
P.S. Proszę o niekasowanie moich emotek...
lunalovegood555dnia 11/04/2010 14:21 Jak rano zobaczyłam że Kaczyński nie żyje to nie mogłam w to uwierzyć. Bardzo współczuję rodzinom i bliskim tych wszystkich osób które zginęły w katastrofie samolotu. Tyle osób zginęło... szok. 96 osób, a każda była ważną osobistością. To straszna śmierć, zginąć w katastrofie lotniczej. Bardzo się wzruszyłam i modlę się za wspaniałe życie po życiu pana prezydenta i wszystkich którzy tam zginęli.
Ginny_Weasley12dnia 11/04/2010 14:44 Pewnie większość z was nie lubiła Kaczyńskich, jak tutaj czytam... Ja za to bylam jakoś po stronie PiSu. Zawsze. Uważam, że PO to jedno wielkie gówno, nic nie robi, a Tusk może się schować. Wytoczył medialną walkę przeciw Kaczyńskim, a głupi Polacy uwierzyli w jego słowa.
Ale teraz nie czas na jakieś kłótnie. Możlwe, że to był zamach, ale... No, jest jakieś ale.
Najważniejsza część opozycji już nie żyje. Jarosław... Stracić brata bliźniaka... Nie wiem, czy będzie chciał startować w wyborach. Jeśli nie będzie startowal, to PO pochłonie cały rząd - i w ciągu roku-dwóch lat, Polska zbankrutuje.
Ciekawe, co by było, gdyby to samolot z Donaldem Tuskiem się rozbił. Wszystko byłoby zupełnie inaczej.
I nasuwa się jeszcze jedno pytanie - czy za 70 lat, w 140 rocznicę Katynia, stanie się coś podobnego? Jak wtedy będzie wyglądać ta uroczystość?
Mówienie o tym we wszystkich stacjach tv na pewno nie pomoże ofiarom, a tylko jeszcze bardziej zasmuci ich rodziny i przyjaciół. Gdybyście byli na ich miejscu, to chcielibyście na każdym kanale słyszeć o tragicznej śmierci bliskich?
Z całym szacunkiem, ale czy Ty naprawdę myślisz, że rodziny ofiar poległych w tej katastrofie, siedzą teraz przed telewizorem? Uwierz mi, akurat im robi najmniejszą różnicę czy taniec z gwiazdami zostanie wyemitowany.
Odnośnie newsa, to chyba nic nowego nie wniosę. Wielka tragedia i ogromna strata, którą odczuwają nie tylko najbliżsi ofiar, ale cały naród. Bez względu na poglądy polityczne i stosunek do polityków lecących tym samolotem, chyba każdy poczuł smutek na wieść o katastrofie. Im wszystkim należy się teraz pamięć i szacunek, a zgryźliwe komentarze schowajcie w kieszeń.
Właściwie to chciałam się jeszcze odnieść do tych bzdur, które wypisał Danieldinio. Wydaje mi się, że wszelkie teorie spiskowe są przesadzone. Gdy po raz pierwszy usłyszałam słowa "Samolot, którym leciał prezydent rozbił się. Wszyscy zginęli" przeszło mi przez głowę, że to jakiś atak terrorystyczny. Ale wystarczy choć trochę zapoznać się z okolicznościami zdarzenia, żeby wykluczyć taką możliwość.
Poza tym jestem mile zaskoczona i wzruszona zachowaniem Rosjan. W sprawie katastrofy stanęli na wysokości zadania. Po raz pierwszy Putin sprawia wrażenie partnera, a nie wroga. Zastanawia mnie ile w tym zachowaniu jest spontaniczności, a na ile robi to na pokaz. Mam jednak nadzieję, że ta tragedia przyczyni się chodź w małym stopniu do pojednania.
Hermiona_granger_hogwartdnia 11/04/2010 17:52 Straszna jest ta tragedia: Do Foszka: owszem, wielu chciało, aby Kaczyński odszedł z posady prezydenta RP, ale nie w taki sposób. Ja go nie lubiłam, ale jako polityka, a nie jako człowieka... Wielka strata dla Polaków... Poza tym w tym strasznym wypadku zginęło prawie sto osób - nie tylko prezydent...
hermiona97grangerdnia 11/04/2010 18:07 Brak słów. Wielka tragedia. Katyń wziął w swoje ziemie kolejne ofiary. Czy to już przekleństwo?
Nam zostaje się modlić. [*]
96 osób...! Nie mogę w to uwierzyć
kalina0707dnia 11/04/2010 19:06 Kondolencje rodzinie i bliskim... Może jakoś ich nie uwielbiałam, ale szkoda ludzi... 96 osób w jedym momencie straciło życie. Czy w ogóle zdawali sobie sprawę z tego co się dzieje? Pewnie tylko przez krótką chwilę. 96 istnień, każdy miał jakieś swoje życie, rodziców, przyjaciół... Rosja się pięknie zachowała, moim zdaniem. W ogóle wiele krajów ogłosiło żałobę, nawet Brazylia... Cóż można więcej powiedzieć? Czy tak naprawdę da się jakoś skomentować czyjąś śmierć? Nie sądzę... "Niech im ziemia lekką będzie"
gnebidnia 11/04/2010 19:13 Ok, masz racje Danieldinio, zabrakło 'moim zdaniem'.
Tak więc z mojego punktu widzenia piszesz bzdury. Zupełnie inaczej widzę ta katastrofę.
Nie mam pewności, że to nie był zamach, ale z oskarżeniami mam zamiar poczekać, aż sprawa się trochę wyjaśni.
Co do Putina. Czy w jego żalu jest choć trochę szczerości się nie dowiemy.
Anixdnia 11/04/2010 20:03 Ja bardzo proszę o kulturę wypowiedzi i szanowanie zdania innych, jednocześnie upraszam też o NIE PRZEKLINANIE. Nie miejsce, nie czas i chyba nie ten portal. News aktualizowany NIE BĘDZIE, w katastrofie zginęło 96 osób - 87 polskich pasażerów i 9 osób z załogi.
Danieldinio - nikt nie zabrania Ci wyrażenia własnego zdania i poglądów, jednakowoż kłania się kultura słowa, na którą zwróciła ci uwagę jedna z administratorek. Ze swojej strony lojalnie Cię ostrzegam - za takie wybryki możesz dostać warnem po głowie a nawet tymczasowym banem. Teorie spiskowe zachowaj dla siebie. Mamy tydzień żałoby i smutku, nie demonizuj.
Z całym szacunkiem do wypowiedzi Ana_Black - program na żywo emitowano na wszystkich programach nie dla nieprzyjemności i rozdrapywania ran bliskich i znajomych ofiar, tylko dlatego, że to TRAGEDIA NARODOWA, a co za tym idzie, każda stacja państwowa zobowiązana jest do nadawania transmisji na ten temat. Na dodatek, zauważ, że faktycznie teraz rodziny zmarłych w katastrofie nie mają czasu siedzieć przed telewizją, czytać gazet, ploteczek. Oni muszą zająć się boleśniejszymi sprawami, takimi jak identyfikacja zmasakrowanych zwłok, pochówkiem. Media ich nie obchodzą, cierpią z powodu straty najbliższych. Twoja uwaga była bardzo nie na miejscu.
Liczę na Waszą wyrozumiałość i szacunek do tego, co się wydarzyło. Owszem, to nie jest portal informacyjny, w większości są tu dzieci, a strona dotyczy Harry'ego Pottera, niemniej jednak wykażcie się powagą i pewną dozą dorosłości. A jak nie macie co powiedzieć, zapalcie wirtualnego znicza, chociaż to jest totalna głupota, bo można wybrać się pod Pałac Prezydencki albo pod kościoły w Polsce i zapalić prawdziwą lampkę.
Anika
Mala Czarnadnia 11/04/2010 23:11 Danieldinio nie wiem czy zauwazyłeś, ale Rosjanie wyjątkowo mocno "nam" pomagają w tym śledztwie. Nigdy nie twierdziłam, że lubię choć połowę z tych, którzy zginęli, do Rosjan też nie jestem przekonana. Ale w tej chwili to nie ma najmniejszego znaczenia. Zginęli ludzie, a podziały polityczne to ostatnia rzecz, która jest potrzebna. Więc daj spokój KGB i kogo tam chcesz jeszcze w to mieszać, bo to żenujące...
Hermionka__4dnia 12/04/2010 12:08 Straszne lecz niestety prawdziwe zginęło tyle ludzi w ciągu kilku chwil [*] spoczywajcie w pokoju Amen.
Demelza1997dnia 12/04/2010 17:14 Brakuje słów, by opisać tę tragedię. Ci ludzie też mieli marzenia i plany na przyszłość. Większość z nich miało rodziny. Jeszcze niedawano rozmawiali, a dziś nikt z nich już nie przemówi. Poraz kolejny ziemia katyńska zebrała plon w postaci polskiej krwi. Miejmy nadzieję, że odeszli, by żyć wiecznie i że ta tragedia nauczy nas czegoś, wyciągniemy z tego jakieś wnioski i nasz naród się zjednoczy. Zostaliśmy nie tylko pozbawieni kwiatu polskiej polityki, ale także psychicznie okaleczeni. Myślę, że ta data przejdzie do historii jako Katyń dwudziestego pierwszego wieku i na zawsze odciśnie ślad na naszej historii. Składam wyrazy współczucia wszystkim bliskim i innym cierpiącym przez tę katastrofę.
narcyza27dnia 13/04/2010 16:54 strasznie mi smutno, brak mi słów żeby to wyrazić a co dopiero czuje ich rodzina córka brat matka
Monkadnia 13/04/2010 17:30 to wszystko jest straszne. Mam nadzieję, że to jednak jest jakiś znak, który poprawi sytuację państwa.
Pestka z Brzoskwinidnia 13/04/2010 19:10 Aż mi sie nie dobrze zrobiło...a taki fajny gość,
prezydent i mąż...niechspoczywawpokoju
remus1999dnia 13/09/2010 16:24 Czas przemija, mam nadzieje że pamięć o ofiarach jednak nie. Teraz widać jak to działa: była żałoba, postawiono krzyż ku pamięci ofiar, ale teraz o nich zapomniano. Teraz główną aferą jest to żeby usunąć ten krzyż. Niestety pamięć również przemija. Dlaczego więc mielibyśmy usuwać jeden z ostatnich śladów pamięci...?
Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter