Ostatnie
Artykuły Fan Fiction

Finaliści II Turniej...

Kategoria: HPnet
Autor: Prefix użytkownikaAlbus Dumbledore

Wywiady z Finalistkami II Turnieju Fan Fiction, który odbył się w 2015 roku. Zwyciężczyni Wilena...
>> Czytaj Więcej

Chefsiba Smith

Kategoria: Postacie
Autor: Prefix użytkownikaania919

Artykuł przedstawia informacje na temat Chefsiby Smith.
>> Czytaj Więcej

Kontrowersyjna posta...

Kategoria: Teorie, przemyślenia...
Autor: Prefix użytkownikaTalia Filtch

Spróbuję przekonać niektórych, że Severus Snape nie był podłym Śmierciożercą... Ukażę wady oraz z...
>> Czytaj Więcej

Finaliści III Turnie...

Kategoria: HPnet
Autor: Prefix użytkownikaAlbus Dumbledore

Wywiad z dwoma finalistami III edycji Turnieju Fan Fiction, który odbył się w 2016 roku. Podczas ...
>> Czytaj Więcej

20 lat magii z okazj...

Kategoria: Książki
Autor: Angelina Johnson

Z okazji 20-tej rocznicy ukazania się pierwszej książki o Harrym Potterze (26 czerwca 2017r.), Sh...
>> Czytaj Więcej

Meropa Gaunt

Kategoria: Postacie
Autor: Prefix użytkownikaShanti Black

Meropa Gaunt, potomkini Salazara Slytherina i matka Toma Riddle'a, zwanego potem Lordem Voldemortem.
>> Czytaj Więcej

Prorok Niecodzienny ...

Kategoria: HPnet
Autor: Prefix użytkownikaProrok Niecodzienny

Kolejne wydanie Waszego ulubionego czasopisma!
>> Czytaj Więcej

>> Więcej artykułów! <<

Ghule kluczem d...

Tytuł: Ghule kluczem do sukcesu
Gatunek: Humor
Autor: Prefix użytkownikaEmilyWright

Moja praca eliminacyjna z IV TFF. W kategorii humor, bo ja to w ogóle taka zabawna jestem.
>> Czytaj Więcej

Gdy różdżka umiera

Tytuł: Gdy różdżka umiera
Gatunek: Poezja
Autor: Prefix użytkownikaTalia Filtch

Tytuł mówi sam za siebie...
>> Czytaj Więcej

Mugolaczka Lily

Tytuł: Mugolaczka Lily
Gatunek: Drabble
Autor: Prefix użytkownikaulka_black_potter

Co by było gdyby?
>> Czytaj Więcej

To nie tak jak ...

Tytuł: To nie tak jak myślisz!
Gatunek: Poezja
Autor: Prefix użytkownikaMargaret Black

Czyli z czym można pomylić służbę u Czarnego Pana (ostrzegam przed podtekstami i przekleństwami)
>> Czytaj Więcej

Koniec

Tytuł: Koniec
Gatunek: Poezja
Autor: Prefix użytkownikaTalia Filtch

Gdzie kończy się dobro, a zaczyna zło? To dość płynna granica...
>> Czytaj Więcej

[NZ]2. Zakaz

Tytuł: 2. Zakaz
Seria: Polska Szkoła Magii
Gatunek: Inne
Autor: Prefix użytkownikaCitheronia

Dla strachliwych nie ma tu miejsca...
>> Czytaj Więcej

Magia dzwonka

Tytuł: Magia dzwonka
Gatunek: Poezja
Autor: Prefix użytkownikaTalia Filtch

Wiersz traktujący o prawdziwej magii
>> Czytaj Więcej

>> Więcej fan fiction! <<
Statystyki
Online Statystyki
Goście online: 35
Administratorzy online: 2
Aktualnie online: 3 osoby
Prefix użytkownikarozaiestrange9 (Dorosły czarodziej)
Prefix użytkownikaMikasa (Celestina Warbeck)
Prefix użytkownikabatalion_88 (Pan Śmierci)
Łącznie na portalu jest
41,537 osób
Ostatnio zarejestrowany:

Rekord osób online:
Najwięcej userów: 792
Było: 30.06.2017 07:11:59
Napisanych artykułów: 943
Dodanych newsów: 8,760
Zdjęć w galerii: 18,090
Tematów na forum: 3,099
Postów na forum: 289,923
Komentarzy do materiałów: 206,845
Rozdanych pochwał: 2,919
Wlepionych ostrzeżeń: 4,127
Puchar Domów
Aktualnym mistrzem domów jest  HUFFLEPUFF!

Gryffindor
Punktów: 979
uczniów: 2309
Hufflepuff
Punktów: 1290
uczniów: 2584
Ravenclaw
Punktów: 907
uczniów: 3712
Slytherin
Punktów: 244
uczniów: 2913

Ankieta
Jaki typ opowiadań Fan Fiction najchętniej byś teraz przeczytał?

Romans - ona z nim, on z nią, ale czy będą żyli długo i szczęśliwie?
19% [22 głosy]

Obyczaj - trudy codziennego życia, a może codzienna dawka kuchennego humoru?
4% [5 głosów]

Przygodowe - wyprawy, walki z potworami, nowe odkrycia... To jest to!
16% [19 głosów]

Kryminał/sensacja - siedzenie nad zagadkami i tajemnicami razem z bohaterem to to, co czarodzieje lubią najbardziej
21% [25 głosów]

Dramat/tragedia- bo kto nie lubi pastwienia się nad bohaterem
4% [5 głosów]

Humor - HA HA HA, serio? Dwa czarodzieje idą przez pustynię i... HA HA HA
10% [12 głosy]

Bajka/mit/legenda - Za górami, za lasami... tak zaczynają się najlepsze historie!
8% [9 głosów]

Psychologiczne - wewnętrzny konflikt, napięcie między bohaterami... emocje interesują mnie najbardziej!
18% [21 głosów]

Ogółem głosów: 118
Musisz zalogować się, aby móc zagłosować.
Rozpoczęto: 17.06.17

Archiwum ankiet
Ostatnio w Hogwarcie
GryffindorTalia Alexandra Kavakos ostatnio widziano 24.07.2017 o godzinie 00:11 w Dziurawy Kocioł
RavenclawRose Stalcrist ostatnio widziano 24.07.2017 o godzinie 00:01 w Dziurawy Kocioł
GryffindorTalia Alexandra Kavakos ostatnio widziano 23.07.2017 o godzinie 23:54 w Dziurawy Kocioł
RavenclawRose Stalcrist ostatnio widziano 23.07.2017 o godzinie 23:48 w Dziurawy Kocioł
GryffindorTalia Alexandra Kavakos ostatnio widziano 23.07.2017 o godzinie 23:42 w Dziurawy Kocioł
RavenclawMarcus Clinton ostatnio widziano 23.07.2017 o godzinie 12:10 w Dziurawy Kocioł
Quidditch - zwody i faule

http://www.harry-potter.net.pl/images/articles/zwodyfaule.jpg




Najpopularniejszy sport czarodziejów istnieje prawie 1000 lat - nic więc dziwnego, że przez ten czas zawodnicy udoskonalili technikę uderzeń i zwodów oraz wypracowali faule, które mogą wyeliminować przeciwnika. Już podczas pierwszych Mistrzostw Świata w XV wieku zastosowano ponad siedemset fauli, które jednak nigdy nie dostały się do przestrzeni publicznej, by nie prowokować zawodników do ich wykorzystywania. Inną sprawą jest, że w dzisiejszych czasach nie byłoby możliwości popełnienia znaczniej ilości z nich, bo wiązało się to z użyciem różdżki. Jednak jakoś zawodnicy muszą sobie radzić. Cóż to byłaby za gra, gdyby zawodnicy nie naginali jej zasad? Poniżej znajduje się lista najczęściej stosowanych fauli w nowoczesnym quidditchu.

***


~ blok [blurting] - w celu wytrącenia z kursu przeciwnika blokuje się swoją miotłą jego miotłę

~ fałsz [quafflepocking] - manipulowanie kaflem przez ścigającego np. tak, aby spadał zygzakiem lub szybciej

~ nicowanie [flacking] - polega na wsadzeniu jakiejkolwiek części ciała obrońcy do obręczy w celu wybicia wlatującego w nią kafla; obrońca powinien blokować obręcz z przodu, a nie z tyłu

~ ogłupianie [stooging] - wtargnięcie na pole bramkowe więcej niż jednego ścigającego

~ spalenie znicza [snitchnip] - dotknięcie lub złapanie znicza przez któregokolwiek z graczy, poza szukającym

~ stłuczka [bumping] - polega na wybiciu tłuczka w kierunku widowni, powodując zatrzymanie gry w celu "ochrony" widzów; czasami wykorzystywane jest przez pałkarzy w celu powstrzymania ścigającego od strzelenia gola

~ szarża [blatching] - lot w kierunku przeciwnika z zamiarem spowodowania zderzenia

~ szturch [cobbing] - brutalne zagranie łokciami wobec przeciwnika

~ tral [blagging] - chwytanie za ogon miotły przeciwnika w celu spowolnienia lub zatrzymania jej lotu

~ wtyk [haversacking] - trzymacie kafla przez ścigającego w chwili, gdy przechodzi przez obręcz (kafel musi być rzucony)

***


Chcąc sprawić, by rozgrywka była atrakcyjna dla oglądających ją czarodziejów i czarownic, wprowadzono rozmaite uderzenia i kombinacje techniczne. W końcu w grach drużynowych liczą się nie tylko umiejętności poszczególnych zawodników, ale też przygotowana wcześniej taktyka, rozpracowanie rywali. Dlatego kluczową rolę w meczu może odegrać znajomość i sprawność wykonywania, wymienionych poniżej, zagrań i formacji.

~ Dubel [Doppelebeater Defence] - obaj pałkarze uderzają w tłuczek jednocześnie, co znacznie wzmacnia siłę odbicia i zwiększa zagrożenie atakowanego żelazną piłką przeciwnika.

~ Głowa Jastrzębia [Hawkshead Attacking Formation] - ścigający tworzą formację w kształcie grotu strzały i szarżują razem na bramki, wzbudzając popłoch wśród przeciwników, którzy najczęściej pierzchają przed nimi na boki.

~ Kleszcze Parkina [Parkin's Pincer] - nazwa pochodzi od jednego z członków drużyny Wędrowców z Wigtown, którzy podobno pierwsi zastosowali ten manewr. Dwaj ścigający zbliżają się do ścigającego przeciwników z dwóch stron, podczas gdy trzeci szarżuje na niego z przodu.

~ Manewr Porskowej [Porskoff Ploy] - ścigający będąc w posiadaniu kafla, szybuje w górę, co sugeruje ścigającemu przeciwników, że będzie szarżował na bramkę i strzelał, podczas gdy w rzeczywistości rzuca kafla swojemu partnerowi czekającemu niżej na to podanie. Istotą tego manewru jest nienaganna synchronizacja ruchów i pozycji. Nazwa pochodzi od rosyjskiej ścigającej, Pietrowny Porskowej.


"Atakująca Formacja Głowa Jastrzębia, [Harry] przeczytał i patrzył, jak trójka irlandzkich ścigających- Troy w środku, nieco wysunięty przed Mullet i Moran- pikuje na Bułgarów. Manewr Porskowej, wyświetliło się w soczewkach, kiedy Troy udał, że podrywa się do góry, pociągając za sobą bułgarską ścigającą Iwanową, a jednocześnie upuścił kafla do Moran".

J.K. Rowling, Harry Potter i Czara Ognia, tłum. Andrzej Polkowski, Poznań 2001, s.117


~ Odbicie do tyłu [Bludger Backbeat] - manewr polegający na odbiciu tłuczka przez pałkarza z zamaszystego bekhendu do tyłu. Trudny do wykonania z pożądaną precyzją, ale bardzo skutecznie mylący przeciwników.

~ Podwójna Ósemka [Double-Eight Loop] - manewr obrońcy stosowany najczęściej przy obronie rzutu karnego. Śmiga on z zawrotną szybkością wokół wszystkich trzech pętli bramek, by zablokować kafla.

~ Przerzutka [Reverse Pass]- ścigający rzuca kafla do partnera ponad swoim ramieniem. Zagranie trudne, bo wymaga dużej precyzji.

~ Rozgwiazda [Starfish and Stick] - obrońca zwisa z trzymanej poziomo miotły, trzymając się rączki jedną ręką i zagiętą stopą, wyciągając jak najdalej drugą rękę i nogę.

~ Transylwanka Zagranie [Transylvanian Tackle] - jest to zagranie po raz pierwszy zastosowane podczas Mistrzostw Świata w 1473 roku i polegające na pozorowanym uderzeniu wymierzonym w nos przeciwnika. Dopóki dłoń nie dotknie nosa, zagranie uważane jest za przepisowe, ale bardzo trudno powstrzymać dłoń w ostatniej chwili, gdy obaj zawodnicy pędzą na najszybszych miotłach sportowych.

~ Woollongong Shimmy - manewr doprowadzony do perfekcji przez australijskich Wojowników z Woollongong, polegający na zygzakowatym locie, mającym na celu rozproszenie ścigających przeciwnika.

~ Zagranie Plumptona [Plumpton Pass] - zagranie szukającego, który pozornie beztrosko zgarnia znicz do rękawa. Nazwa pochodzi od Rodericka Plumptona z drużyny Tajfunów z Tutshill, który zastosował ów manewr w 1921 roku. Jego rekordowo szybkie schwytanie znicza przeszło do historii quidditcha. Niektórzy sceptycy uważali, że był to czysty przypadek, ale Plumpton twierdził do samej śmierci, że był to manewr uprzednio zaplanowany i podczas meczu zamierzony.

~ Zwis Leniwca [Sloth Grip Roll] - chroniąc się przed uderzeniem tłuczka, zawodnik zwisa z miotły głową w dół, trzymając się jej rękami i stopami.

~ Zwód Wrońskiego [Wronski Feint] - szukający nurkuje z zawrotną szybkością ku ziemi, udając, że w dole zobaczył znicz, ale w ostatniej chwili hamuje i podrywa się w górę. Celem manewru jest skłonienie szukającego przeciwników do naśladownictwa w nadziei, że ten nie zdąży wyhamować i rozbije się o ziemię. Nazwa pochodzi od słynnego polskiego szukającego, Józefa Wrońskiego.


"[Harry] Patrzył, jak Krum i Lynch nurkują w zwolnionym tempie. Zwód Wrońskiego- niebezpieczny podstęp szukającego, głosił purpurowy napis (...). Zobaczył, jak twarz Kruma stężała się w skupieniu, gdy poderwał miotłę w ostatniej chwili, podczas gdy Lynch rozpłaszczył się na ziemi. Teraz zrozumiał: Krum wcale nie dostrzegł znicza, tylko sprowokował Lyncha do zanurkowania za sobą".

J.K. Rowling, Harry Potter i Czara Ognia, tłum. Andrzej Polkowski, Poznań 2001, s.119




Źródło: J.K. Rowling, Quidditch przez wieki, tłum. Andrzej Polkowski, Poznań 2017


Podziel się z innymi: Delicious Facebook Google Live Tweet This Yahoo
Facebook - Lubię To:


Komentarze
avatar
Prefix użytkownikaulka_black_potter  dnia 30.03.2017 22:40
No co mam powiedzieć, gdyby te wszystkie faule, trele i manewry byłyby przedstawione jako naturalna część jakiegoś powiadania czy książki, a nie jako encyklopedia, to bardziej by mnie to zainteresowało. Tak to raczej takie suche fakty, przez które, średnio kusi mnie zakup tej książki. Jednak dobrze, że jest artykuł, bo jakbym czegoś potrzebowała to zajrzę tu, a nie będę zmuszona do kupowania książki.
avatar
Marcus Clinton  dnia 31.03.2017 19:43
Artykuł napisany dość przyjemnym językiem. Już wcześniej czytałem o tych wszystkich trikach i zwodach, ale w tym tekście jest to opisane szerzej i bardzo się z tego cieszę. Szkoda tylko, że nigdy tak naprawdę z tego nie skorzystamy. Fajnie, że Paula zacytowała również teksty z książek o HP. Tekst jest wtedy jasny i można się w niego przyjemnie zaczytać.
avatar
Wioletta  dnia 31.03.2017 20:44
zacznę od tego, że artykuł bardzo dobrze wygląda wizualnie. dobra grafika, prosta, nieprzesadzona, wpasowana w tekst.

bardzo podoba mi się ten artykuł. jest krótki, ale wyczerpuje temat, nie ma zbędnego lania wody. są fakty, miejscami wygląda to sucho, bo wszystko jest tak wymieniane, ale no niestety cieżko byłoby to napisać w inny sposób niż ten wyżej. ponadto dodałaś cytaty, jednocześnie zaznaczając skąd jaki jest gdyby ktoś chciał do danych informacji wrócić co jest uważam na plus.

widać, ze pisałaś z książką, i to się ceni. artykuł będzie na pewno przydatny do Hogwarckiego Quidditcha gdyby ktoś chciał używać fachowych zwrotów czy też po korzystać z zasad.

całość wypada super, bardzo mi się podoba!
avatar
Prefix użytkownikaEwa Potter  dnia 04.04.2017 00:01
Wow bardzo profesjonalnie wykonane. Świetnie się czyta nie tylko ze względu na temat. O Quidditch'u mogłabym się uczyć, czytać i oglądać go godzinami. Bardzo ekscytujący sport.
Podoba mi się, że artykuł został napisany zwięzle i na temat. Lubie konkrety ^^
Bardzo mi się podoba!
avatar
PaulaSmith  dnia 05.04.2017 19:50
Bardzo mi miło, że tak ciepło przyjęliście mój pierwszy artykuł. Zgadzam się z Ulką, że jest tak trochę encyklopedycznie, no ale to taki temat...
Dzięki za komentarze! xD
avatar
Prefix użytkownikablad logiczny  dnia 09.04.2017 20:02
Pięknie i precyzyjnie napisany artykuł i moim zdaniem musiał być trochę encyklopedyczny. Do tyczył przecież fauli oraz zagrań stosowanych, w meczach quidditcha. Przejrzysta forma zachęca do czytania i sprawia, że wszystko łatwo zrozumieć. Kolor ciemnej czerwieni wygląda pięknie i pasuje idealnie do tematu, ale tekst umieszczony na granatowym tle jest mało widoczny, przynajmniej na moim typie ekranu. Wybitny oczywiście.
avatar
Prefix użytkownikaBlue Star  dnia 19.05.2017 17:16
Dobry artykuł. Nie przesadziłas z tym ale jest wszystko co trzeba. Co do samej treści jest bardzo ciekawa i bardzo dokładna dzięki czemu można dowiedziec sie wielu rzeczy na temat fauli z quidditcha.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Oceny - Błąd
Nie możesz oceniać artykułu póki go nie skomentujesz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Pan Śmierci
24.07.2017 17:47
rozaiestrange9, taaa, niewiele, co Ty,

dalej nie widzę tego Twojego fanarta <;

Pan Śmierci
24.07.2017 17:47
rozaiestrange9, nie zwracam na to uwagi, ale cytując Sam "punkty rzyciem" Czarodziej

Dorosły czarodziej
24.07.2017 17:46
batalion_88, bo Ci niewiele brakuje xD

Pan Śmierci
24.07.2017 17:45
rozaiestrange9, nie, a co? xD

Dorosły czarodziej
24.07.2017 17:42
batalion_88, czy ty zamierzasz pokonać monciakunda i fuerte? xD

Współpraca
Najaktywniejsi

1) Prefix użytkownikafuerte

Avatar

Posiada 32389 punktów.

2) Prefix użytkownikamonciakund

Avatar

Posiada 31625 punktów.

3) Prefix użytkownikabatalion_88

Avatar

Posiada 30575 punktów.

4) Prefix użytkownikaYourSmile

Avatar

Posiada 29558 punktów.

5) Prefix użytkownikalosiek13

Avatar

Posiada 28675 punktów.

6) Prefix użytkownikaulka_black_potter

Avatar

Posiada 28586 punktów.

7) Limonka

Avatar

Posiada 28147 punktów.

8) Prefix użytkownikaShanti Black

Avatar

Posiada 28078 punktów.

9) Prefix użytkownikaChristina

Avatar

Posiada 25395 punktów.

10) Prefix użytkownikaHermiona Justysia

Avatar

Posiada 24861 punktów.

Facebook
Losowe zdjęcie
Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2017 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.
Theme by Andrzejster
Copyright © 2006-2015 by Harry-Potter.net.pl
All rights reserved.
Wygenerowano w sekund: 0.20