Tajemnica Strażnika - Teorie, przemyślenia...

Harry Potter

Ostatnie Artykuły
Nawigacja
Ankieta
Które zwierzę ze świata Harry'ego Pottera chciałbyś posiadać?

sowę

kota

ropuchę

szczura

hipogryfa

smoka

trójgłowego psa

Musisz się zalogować, żeby móc głosować w tej Ankiecie.

Tajemnica Strażnika

W poprzednim artykule napisałam troszkę informacji o zaklęciu Fideliusa i znanych Strażnikach Tajemnicy. Jednak po dalszych poszukiwaniach i analizach informacji zawartych na stronie J.K. Rowling oraz MuggleNet postanowiłam kontynuować temat Glizdogona-Strażnika.

Na stronie Jo odnalazłam wyjaśnienia pisarki, jednoznacznie wypowiadającej się w sprawie Peter Pettigrew. Według autorki jedyną osobą, która mogła udzielić informacji o kryjówce Potterów był Glizdogon. Również sami Potterowie nie mogli w żaden sposób wyjawić komukolwiek tej tajemnicy, nawet jeśli poddano by ich działaniu Veritaserum lub zaklęciu Imperius. Dodam, że są to słowa samej pisarki.
Dlatego każda osoba, która znała miejsce pobytu Lily i Jamesa musiała zostać o tym poinformowana bezpośrednio przez Glizdogona, a ponad to nie mogła sam przekazać tajemnicy kolejnej osobie.

Sytuacja gmatwa się jeszcze bardziej gdy pomyślimy o Syriuszu i niesłusznych oskarżeniach wobec niego. Większość osób sądziła, że to właśnie Łapa został wybrany na Strażnika Tajemnicy Potterów. Według opowieści Syriusza w "HP i WA", nawet sam Dumbledore nie wiedział o zamianie.
Świadczy o tym również fakt, że nikt, ani Dumbledore, ani Hagrid a nawet Lupin, nie staneli w obronie Syriusza- wszyscy wierzyli w jego zdradę.

I tu pojawia się kolejna zagadka. Skoro wszyscy sądzili, że Syrisz jest winny, to nikt nawet nie podejrzewał Petera Pettigrew, a więc właściwy Strażnik-Glizdogon nie wyjawił Dumbledoreowi, Hagridowi czy Remusowi tajemnicy ukrycia Lily i Jamesa. W przeciwnym razie czy pozwoliliby oni na zesłanie Syriusza do Azkabanu? Skoro stało się inaczej, możemy domyślać się, że nikt poza Jamesem, Lily , Syriuszem i Peterem nie wiedział o zmianie osoby pełniącej rolę Strażnika Tajemnicy.

A więc jak Hagridowi udało się dotrzeć do zgliszcz domu w Dolinie Godryka, by zabrać małego Harryego, skoro nie miał pojęcia, że to Glizdogon jest Strażnikiem Tajemnicy. I skąd Dumbledore, również nieświadomy całej sytuacji, wiedział gdzie posłać gajowego? Czy możliwym jest fakt, że potężny Dumdledore zdołał złamać zaklęcie Fideliusa?
A może śmierć Potterów spowodowała "wyłączenie"zaklęcia? Jednak pamiętajmy, że Harry przeżył, czy oznaczałoby to, że chłopiec nie podlegał ochronie i czy zklęcie nie powinno działać nawet pośmierci rodziców?

Wracając do osoby Glizdogona. Skoro Strażnik wciąż żyje to czy tajemnica kryjówki Potterów, w Dolinie Gdryka, nadal nie powinna pozostawać ukryta w jego duszy. A może brak rzeczywistej potrzeby dalszego chronienia tego miejsca, spowodował wygaśnięcie mocy zaklęcia? Skoro Lily i James nie żyją a Harry od lat nie był w Dolinie Godryka, to może zaklęcie po prostu przestało działać?

Niestety, w tej sprawie jest zdecydowanie więcej pytań niż odpowiedzi.
Tajemnica Strażnika
Tiara 20/02/2007 11:14
Czytano 1109 razy
Liczba komentarzy - 36
E-Vaire dnia 20/02/2007 11:16
Bardzo przemyślany artykuł, uważam, że trzeba się trochę przyjżeć temu,o czym piszesz. Przecież to nie możliwe, aby ktokolwiek wiedział o kryjówce Potterów! Rowling powinna nam to powiedziec smiley
Anitka dnia 20/02/2007 11:22
Aaaale długie.Aaaale fajne.Zgadzam się z Gwiazdą.A co do ciebie Gwiazdo to teraz coraz częściej odwiedzasz tą stronę.
zgredek324 dnia 20/02/2007 12:47
no to mamy zagadkę. hehehe
E-Vaire dnia 20/02/2007 13:47
Anitka ZAWSZE odwiedzam tą stronę. Często się nie loguje albo jestem na innym nicku... smiley
TomV dnia 20/02/2007 14:24
Według mnie Zaklęcie Fideliusa przestało działać tuż po tym, jak dom Potterów został zniszczony.
paulah88 dnia 20/02/2007 15:06
Weedlug mnie oni wiedzieli zanim zostalo rzucone zaklecie!smiley i mysle ze np. sam Dumbledore pokogl im ja znalezc. Ale zrobili Petera straznikiem bo nikt by o nim nie pomyslalsmiley
Tiara dnia 20/02/2007 15:16
Piszecie tak jakby czary to była taka prosta sprawa, są jakieś reguły i zasady. Nie można sobie rozgłaszać jakiejś tajemnicy a potem rzucać zaklęcie Fideliusa i znowu uczynić z tego tajemnicę. Zasady są jasne i sama Rowling o nich mówiła.
Mila dnia 20/02/2007 16:29
Zgadzam się z paulą88. Też myślę, że to Dumbledore mógł pomóc znaleźć Potterom kryjówkę. To ma senssmiley
Ale też zgadzam się z Tomem. Zaklęcie przestało działać po zniszczeniu miejsca, które było nim chronione
Lunka dnia 20/02/2007 16:54
Zagadeczka.....
ksiezycowa dnia 20/02/2007 16:58
bardo ładny artykjol dobrze dobrane zdania!! bravo!
wojob3 dnia 20/02/2007 17:06
niezła zagadka kto ją rozwiąże???
H_P dnia 20/02/2007 17:15
przeciez zaklęcie przestało działać po zniszczeniu miejsca, któe było nim chronione smileysmiley pozdro art fajny bardzo trafił domnie.
jimenez dnia 20/02/2007 18:22
Wreszcie jakiś godny zainteresowania artykul. Gratuluje przelamania zlej passy. Wg. mnie zaklecie przestalo dzialac po smierci Potterow, mimo wszystko mozna sie na ten temat spierac. Lepsze to niz kolejna notka o nieznanym mi stworzeniu magicznym, majacym nijaki zwiazek z HP. Daję, troche na wyrost - "W".
Nuda dnia 20/02/2007 18:53
Ja jak zwykle musze powiedziec, ze uwielbiam arty Tiary ;].A ten jest naprawde extra.Pozdrawiam ;]
ginny-potter dnia 20/02/2007 19:15
może w 7 tomie rowling nam to wyjasni kto wie.. jak na razie możemy tylko snuc domysły....
Cho Chang2 dnia 20/02/2007 19:35
Bardzo fajny artykuł. Ciekawa teoria...Może ktoś widział mroczny znak czy coś...chyba, że mieszkali na odludziu...Mam jedno dziwne spostrzezenie po czesci dotyczace artykulu...Czy sowa by ich znalazła???Przecież sowy zawsze znajdują te osoby co chca ich wlasciciele???Odpowiadaj Tiaro! Jestem ciekawa co o tym myślisz...
Tiara dnia 21/02/2007 09:31
Może sowa wiedziałaby dokąd zanieść list, ale co dalej. Czy ktoś miałby ją śledzić, lecieć za nia czy zamontować jej GPRS?
Kate_Luis dnia 21/02/2007 10:15
no to psikus smiley
ginny92weasley dnia 21/02/2007 10:58
bardzo ciekawe i nowatorskie brawo!!!smileysmileysmiley
TomV dnia 21/02/2007 11:19
Znaleźć miejsce chronione Zaklęciem Fideliusa, a dostać się do środka to dwie różne sprawy. Harry kiedy pierwszy raz dotarł na Grimmauld Place nie widział domu pod nr 12. Zobaczył go dopiero po poznaniu Tajemnicy. Pamiętam, że w III tomie (chyba) Flitwick mówił coś w stylu, że "Voldemort nie mógłby odnaleźć domu Potterów nawet gdyby przycisnął nos do szyby ich salonu". Myślę, że taka sowa dotarłaby do domku Potterów, ale nie mogłaby dostać się do środka.
Cho Chang2 dnia 21/02/2007 14:41
No tak... ale rózne pomysły przychodzą ludzią do głowy...Ciekawe co by wymyślił Dumbledore...
Lily Evans-Potter dnia 21/02/2007 17:09
Ciekawe........długie.Nawet spoko..
OlEsKa14 dnia 21/02/2007 18:37
Baaaardzo faaaajne i baaardzo cieeekawesmiley
Ginny_Weasley12 dnia 21/02/2007 18:42
artykol jest super!! jednak Dumbledore powinien wiedzieć, ze peter jest straznikiem tajemnicy potterow. ale jesli nie wiedzial ze james, syriusz i peter sa animagami, to mze i nie wiedzial tez tego. wszystko wiaze sie z pomyslem autorki...
Natalka184 dnia 21/02/2007 20:06
Bardzo mi się podoba, dobrze przemyślane. Świetny art, naprawdę...
Parvati dnia 21/02/2007 21:06
bardzo fajny i ciekawy art smiley
HP-maniaczka dnia 22/02/2007 11:42
na prawde warte przemyślenia Daję W bez żadnych skrupułów. Art. dobrze skomponowany, logiczny i... za razem zagadkowy. Szerokie pole do popisu, które wykorzystałas w pełnej mierze. Co do mnie to nie mam własnej wyrobionej opinii na ten temat, ale z niektórym hipotezom, które tu już padły można po części przyznac racje co właśnie robię
Voldemort III dnia 22/02/2007 14:05
Ciekawy art, daję W
andzo dnia 22/02/2007 18:03
Świetny art smiley Stawia bardzo dużo znaków zapytania. W sumie nie zastanawialem sie czy zaklecie wygaslo po smierci rodziców,skąd o położeniu domu wiedział Dumbledore, itp. Chociaż hipoteza o wygaśnięciu zaklęcia jest najbardziej prawdopodobna. A może po prostu Rowling walneła babola (do końca nie przemyślała, że wątki nie będą się pokrywały?). Za art oczywiście daje W. Pozdrowionka Tiara...
Syriuszka dnia 25/02/2007 19:19
Fakt bardzo ciekawe pytania na które chyba nie znajdziemy odpowiedzi nigdzie indziej niż u samej pani Rowling aczkolwiek podejrzewam ze teoria o wygaśnięciu zaklęcia jest najlepsza za art W
demelza_robins dnia 16/03/2007 12:28
Każdy wie to co napisałaś, ale plus za to że ty to napisałaś, a inni nie
asia15963 dnia 20/04/2007 13:10
noo.. bardzo możliwe, daję W, ale zuważ, że ani lupin ani moody nie mogli wypowiedzieć nazwy grimmauld place, a wyeskortowali tam harryego, czyli wynika, że moze dumbledore i hagrid wiedzieli gdzie mieszkają lily i james z synem, tylko nie mogli wypowiedzie nazwy tego miejsca, bo nie byli strażnikiem ich tajemnic..., a to W za samą spostrzegawczośĆ
mega dumbledor dnia 04/07/2007 17:16
imteresujące
Hermione44 dnia 01/08/2007 15:48
Zostalam zagieta, bo sama nigdy na to nie wpadlam...
Moze faktycznie zaklecie przestalo dzialac kiedy to miejsce zostalo zniszczone nie mam okreslonego zdania zdecydowanie W
DamianSikora100 dnia 06/08/2007 13:32
nudaaa.
Kingu dnia 20/09/2008 02:53
Gdy James Lily umarli Zaklecie Straznika tajemnicy zgaslo lecz gdy stala sie ta straszliwa noc powrocil tam podobnoo dumbeldore i kuryl ten dom zakleciem fildeusa(?) I tak ten dom niewidoczny dla mugoli zostal pamiatka jedynegon czlowieka ktory przezyl zaklecie avada kedavra
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze. -
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Wybitny Wybitny 75% [6 Głosów]
Powyżej oczekiwań Powyżej oczekiwań 25% [2 Głosów]
Zadowalający Zadowalający 0% [Żadnych głosów]
Nędzny Nędzny 0% [Żadnych głosów]
Okropny Okropny 0% [Żadnych głosów]
Logowanie
Login

Hasło

Zapamiętaj mnie



Rejestracja
Zapomniane hasło?
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

KatieSparrow
(Charłak)
05/12/2008 11:55
Hay ;p

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
05/12/2008 09:52
O fajnie, ok pa.

Claire
(Dark Vampire)
05/12/2008 09:52
Nie, film dotyczy tylko pierwszej czesci. Nakreca najprawdopodobniej wszystkie czesci.

Ide sie zrobic na bostwo, pa ;]

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
05/12/2008 09:50
czyli ten film to jest sklejony z tych wszystkich czesci ksiazki, czy tez beda czesci?

Claire
(Dark Vampire)
05/12/2008 09:49
I tak chyba najlepsza jest trzecia czesc ;] A przynajmniej ja tak uwazam.

OLCIA
(Pracownik Ministerstwa Magii)
05/12/2008 09:49
dzieki bo wlasnie bede wiedziec czy ta ksiazka jest w bibliotece?

Claire
(Dark Vampire)
05/12/2008 09:48
Stephenie Meyer.


Archiwum
     
 

Copyright © 2006-2007 www.Harry-Potter.net.pl
Powered by PHP-Fusion, kasha theme by: sonar

Harry Potter - gra MMORPG
Tibia, Porady prawne, Kamień Filozoficzny, Komnata Tajemnic, Więzień Azkabanu, Czara Ognia, Harry Potter i Zakon Feniksa, Książe Półkrwi
Emma Watson - Hermiona Granger, Rupert Grint - Ron Weasley, Gary Oldman - Syriusz Black, Alan Rickman - Snape, Daniel Radcliffe - Harry Potter